Bedoelde coureur sorryquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:23 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat alleen koeriers dat doen? Ik vind dat nogal generaliserend.
Maakt niet uit, ik snapte het 'probleem' alleen niet. Nu is het wel duidelijk. Vervelende gasten ja.quote:
Er is een verschil tussen geen tijd hebben(je haalt bijv zelf iemand in) en zombie modus CC op linkerbaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sommige mensen denken alleen dat ze op het circuit zitten en halen keihard rechts in terwijl je zelf niet eens de tijd hebt gehad om naar rechts te gaan.
Vaak snij ik die mensen ook half de pas af, semi perongeluk aangezien ik daar niemand verwacht stuur ik al die kant op en kijk daarna pas in de spiegel, heb nou niet de neiging om bijster veel rekening te houden met die mensen dus als het kan dan kan het.
Terecht in die situatie vind ik.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen geen tijd hebben(je haalt bijv zelf iemand in) en zombie modus CC op linkerbaan.
Ik kan ruim van te voren inschatten wat een autobestuurder gaat doen. Ook kun je duidelijk zien of iemand de intentie heeft op te schuiven.
De ergste keer dat ik heb meegemaakt was op de A4, 5 baans weg en er bleven stug 10+ mensen helemaal links rijden op een bijna lege wegIk snap dat echt niet. Ik zoef er dan wel gewoon rechts voorbij.
Leuke definitie van ''genoeg ruimte'' heb je daar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rechts wordt ingehaald was daar blijkbaar genoeg ruimte voor.
Jup de vluchtstrookquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rechts wordt ingehaald was daar blijkbaar genoeg ruimte voor.
Jups. Als iemand al kilometers links hangt, al meermaals een lichtsignaal gekregen heeft en nog steeds 110 rijdt waar je 130 mag en doet alsof er maar 1 rijstrook is, ga ik er rustig voorbij. Of als het zondag is en de spitsstrook open is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:37 schreef padlarf het volgende:
Ik neem ook aan dat de mensen die hier voor rechts inhalen zijn altijd eerst even kijken of het veilig kan.
Mja, ik had hetzelfde gedaan.... Dat soort gasten snappen helemaal niks van autorijden....quote:Op zondag 30 maart 2014 12:20 schreef Fer het volgende:
A1 ri. Amersfoort thv oprit Baarn.
TS rijdt in druk verkeer van een net oplossende file, ongeveer 60-70. Ter hoogte van de blokken komt er een rode V40 naast rijden. Zowel voor als achter TS is meer als voldoende ruimte om een twee auto's in te laten voegen. Dit gaat secondelang door, ruim voldoende tijd om een van de twee ruimtes te kiezen. TS houd de ruimte voor open.
De rode V40 blijft echter naast TS rijden, wacht tot ze verderop gaan remmen en TS vanzelf dichter richting de voorligger komt. Vervolgens geeft de V40 gas en gaat naast TS zijn voorligger rijden en begint naar links te sturen. Voorligger laat hem echter staan en de V40 blijft duwen.
[EXCUSES ASO MODUS] TS denkt wat een idioot en geeft ook maar gas om het gat met de voorligger helemaal dicht te rijden en de V40 weer terug naar rechts de drukken. [/EXCUSE ASO MODUS]
De rode V40 moet vol remmen en voegt met getoeter achter TS in, TS wordt beloond met de middelvinger.
Ik ookquote:Op zondag 30 maart 2014 13:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, ik had hetzelfde gedaan.... Dat soort gasten snappen helemaal niks van autorijden....
quote:Op zondag 30 maart 2014 13:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, ik had hetzelfde gedaan.... Dat soort gasten snappen helemaal niks van autorijden....
Maar baal toch dat ik me weer laat verleiden tot zo;n tegenactie, hoe terecht ook, het is in feite niet echt mijn probleem meer. En die dombo heeft waarschijnlijk toch het inzicht niet, waarom die nou de deksel op zijn neus krijgt.quote:
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. doe dit overigens ook als er links een treintje rijd en er iemand zo slim denkt te zijn om van achteraan iedereen rechts in te halen en dan vervolgens op het laatste moment weer er tussen te willen. Bij mij komen ze er NIET tussen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:15 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Maar baal toch dat ik me weer laat verleiden tot zo;n tegenactie, hoe terecht ook, het is in feite niet echt mijn probleem meer. En die dombo heeft waarschijnlijk toch het inzicht niet, waarom die nou de deksel op zijn neus krijgt.
Helemaal niet gereageerd of je duim opgestoken?quote:Op zondag 30 maart 2014 14:15 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Maar baal toch dat ik me weer laat verleiden tot zo;n tegenactie, hoe terecht ook, het is in feite niet echt mijn probleem meer. En die dombo heeft waarschijnlijk toch het inzicht niet, waarom die nou de deksel op zijn neus krijgt.
Ja want een politieauto die een fout maakt in het verkeer kan echt niet!quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vandaag zelfs moeten remmen omdat een politieauto de binnenbocht nam.
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:35 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. doe dit overigens ook als er links een treintje rijd en er iemand zo slim denkt te zijn om van achteraan iedereen rechts in te halen en dan vervolgens op het laatste moment weer er tussen te willen. Bij mij komen ze er NIET tussen.
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baanquote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[.
[..]
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.
Soms heeft naar rechts gaan ook niet echt veel zin, ondanks dat het strikt genomen moet. Enige wat gebeurt is dat degene die dan echt niet naar rechts gaat, lafjes de rest inhaalt en vervolgens degene die achter de vrachtwagen zit weer klem rijdt.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom rijdt er dan links een treintje?
Viel het kwartje daarna wel bij 'm? Soms heb ik het idee dat mensen gewoon zitten te suffen en een soort van "wakker schrikken" als je er nogal omslachtig voorbij rijdt.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor
Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Omdat wij met 500 miljoen miljard mensen leven op 30 vierkante meter grondgebied, daaromquote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Wat is dit toch met de Nederlandse wegen joh
Net een tripje Amersfoort - Dusseldolf - Amersfoort er op zitten, heerlijk rijden in Duitsland. Oberhausen Straight terug richting Nederland was echt genieten. Heel rustig, 90% van de tijd op de max van de auto gezeten.
Maar dan kom je weer in Nederland
Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Veel meer steden/dorpen op een kleiner stukje gebied, vrijwel geen secundair wegennet. Geen LKW verbot op zondag, 3 verschillende max snelheden iedere 5km en achter iedere boom een agent laffe boa.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.quote:
Dat zie je vaker op driebaans wegen. Veel mensen zijn het gewoon botweg niet gewend en gaan dan maar in het midden zitten *dan zitten we altijd goed*quote:Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor
Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...quote:Op zondag 30 maart 2014 16:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baan
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)quote:Op maandag 31 maart 2014 10:45 schreef BigSmurf het volgende:
Had van het weekend een leasert in een PHEV die ging bumperkleven op de derde strook, terwijl de vierde strook helemaal leeg was. Dat duurde zo'n 20 seconden, vervolgens haalt ie me in, en snijd me keihard af om de afrit nog te halen. Ik weet nog steeds niet wat de reden was, ik voegde ruim voor hem naar de derde strook om een trits zondagsrijders in te halen (105 waar 100). Misschien vond ie dat ik hem hinderde, maar ik voegde dus echt ruim voor hem en de vierde strook was leeg, dus hij had ruim de tijd om naar de vierde strook te gaan en relaxed de afslag te nemen.
Oh, en een busje die achter mij van een zijweg ging invoegen op een provinciale weg, terwijl er een auto met zeker 100 aan kwam rijden. Die ging er dus langs over doorgetrokken streep en verdrijvingsvlak, en ramde daarbij op een paar centimeter na bijna een tegenligger.![]()
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genantquote:Op maandag 31 maart 2014 12:19 schreef Mehari het volgende:
Afgelopen week iets van niet zozeer irritatie als wel verbazing.
Ik rijd op de A9 richting Alkmaar voor Rottepolderplein, iets van 95km/h, harder gaat m'n eend niet met 18 pk, op de rechterbaan, wordt ik links voorbij gereden door een zwarte Rangerover met als sleep een Fiat cinquecento.
Reden volgens mij meer dan 100, en meteen daarna afslag Haarlem zuid en ook daar inhalen op de linker baan.
Volgens mij is er geen snelheidslimiet anders dan die geldt voor alle auto's, en mag je in Nederland gewoon slepen op de snelweg (correct me if I'm wrong, kan geen uitsluitsel vinden). En zolang je met een sleepstang sleept kan je best wat harder rijden, want dan remt de gesleepte auto mee met de slepende auto (geen kabel = geen jojo). Of het verstandig is is een tweede, en met een sleepkabel natuurlijk al helemaal niet gezien de hele korte onderlinge afstand als je ineens moet remmen.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant)
Frankrijk heeft dat wel, maar dan snappen ze er weer niks van die ene keer in het jaar dat ze Peage rijden.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.
Afgeven op leasebakken altijd, in een leaseauto kan echt van alles zitten. Schoonmakers, monteurs, managers, vertegenwoordigers. Er zijn er slechts een paar die het verkloten voor de rest. Het gros doet gewoon normaal, dat racen ben je ook wel zat na tig jaren op de weg.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Zijn geen regels voor, maar een sleepkabel breekt nog weleens en de rembekrachtiging werkt niet. Dus hard over de linkerbaan kan wel link zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |