abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138546380
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.
Deze discussie hebben we in dit topic al honderd keer gehad, des niet meer. Laat rusten aub.
pi_138558856
Mja. Ik heb meerdere keten meegemaakt dat het betekent: ik ga nu direct naar links, mijn knipperlicht is het laatste dat je ziet voordat ik je vermorzel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.

Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
...
pi_138562049
quote:

[..]

Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.

Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Heel fijn dat je het opneemt voor de vrachtwagenchauffeurs maar dit zouden mijn argumenten niet zijn.
Helpt niet echt zeg maar......
pi_138562089
Ik bedoel hiermee dat als je een beetje begrijpend inzicht in verkeer hebt, je ver komt ( voorbeeld vrachtwagens). Je hebt er ook tussen die m gewoon keihard naar links knallen idd, vooral oostblokkers imo. Daarom geef ik die ruimte altijd, liever wat later dan plat zeg ik maar.
  zondag 6 april 2014 @ 10:26:01 #130
258802 Yreal
henk..!
pi_138562137
Dubbel
  zondag 6 april 2014 @ 10:26:27 #131
258802 Yreal
henk..!
pi_138562150
Beetje begrip voor vrachtwagens kan er meestal niet af nee. Snap niet waarom mensen überhaupt zo Bang zijn voor die dingen, persoonlijk vrees ik aygos een stuk meer.
pi_138562263
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:23 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik bedoel hiermee dat als je een beetje begrijpend inzicht in verkeer hebt, je ver komt ( voorbeeld vrachtwagens). Je hebt er ook tussen die m gewoon keihard naar links knallen idd, vooral oostblokkers imo. Daarom geef ik die ruimte altijd, liever wat later dan plat zeg ik maar.
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.
In bebouwde kom mis je wel eens wat, dat geef ik toe, maar op de snelweg kijk je regelmatig in je spiegel en weet je precies wat er achter of naast je rijdt, regelmatig checken.

Wat jij verder zegt is onzin, vrachtwagenchauffeurs zijn niet afhankelijk van de "genade en begrip" die ze bij Gods gratie krijgen van automobilisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door vannelle op 06-04-2014 10:37:49 ]
pi_138571683
Het is weer zondag, dus het was vanmiddag weer tijd voor zondagsrijders om de weg op te gaan.

Moest vanuit Zwolle even op en neer naar Deventer over de dijk via Wijhe en Olst.

Het regende iets, wat voor de zondagsrijders blijkbaar betekent dat ze 65 km/u gaan rijden i.p.v. 80. :{
En dan kun je er achter gaan tuffen doordat je op zo'n bochtige dijk bijna nergens veilig in kunt halen (wat sowieso niet mag, want doorgetrokken streep).
Enkele sloegen gelukkig vrij vlot ergens af, maar na al meer dan 5 km met een snelheid variërend van 60 tot 70 km/u achter zo'n zondagsrijder gereden te hebben, ben ik er op een leeg en recht stuk toch maar voorbij gegaan.
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2014 @ 19:44:24 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138581603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2014 @ 19:47:27 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138581706
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef swollywood het volgende:
Enkele sloegen gelukkig vrij vlot ergens af, maar na al meer dan 5 km met een snelheid variërend van 60 tot 70 km/u achter zo'n zondagsrijder gereden te hebben, ben ik er op een leeg en recht stuk toch maar voorbij gegaan.
Bekend probleem. Had ze gister al, binnendoor, kom met zo'n 60-70 op de teller aan op een 60 weg en kan vol in de ankers op een drempel voor iemand die hem er gewoon voor zet, terwijl ik voorrang had om daarna 30 te blijven rijden.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_138591545
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?
Rustig aan.
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2014 @ 22:21:42 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138591903
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.
The summer is magic!

pi_138592619
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?
Rustig aan.
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2014 @ 22:34:24 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138592703
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.
The summer is magic!

pi_138592807
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.
Tjah.. Botsing heb je ook liever niet.. Maar dat is gewoon een uitwijk manouvre, soort van poging tot doodslag als iemand helder achter het stuur zou zitten en je gezien zou hebben...
Rustig aan.
pi_138600373
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.
In bebouwde kom mis je wel eens wat, dat geef ik toe, maar op de snelweg kijk je regelmatig in je spiegel en weet je precies wat er achter of naast je rijdt, regelmatig checken.

Wat jij verder zegt is onzin, vrachtwagenchauffeurs zijn niet afhankelijk van de "genade en begrip" die ze bij Gods gratie krijgen van automobilisten.
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.
  woensdag 9 april 2014 @ 13:42:24 #142
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_138688029
Stomme lui.. :{

Rijdt de auto voor mij, na 30 seconden wachten vol door het rode licht hierzo.. 8)7
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 9 april 2014 @ 13:53:43 #143
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138688370
Ik rijd door een straat met aan weerszijden geparkeerde auto's met hier en daar een vrije plek. Voor me rijdt een auto. Opeens gaat die auto vol op de rem, staat 20 seconden stil, achteruitrijlampie gaat aan en hij parkeert achteruit in.
Erg vaag.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138688796
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 06:42 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.
Ik baseer mijn mening niet op aannames, ik weet precies wat een vrachtwagenchauffeur wel en niet kan zien. ;)
  woensdag 9 april 2014 @ 15:00:42 #145
85962 ioko
I Appear Missing
pi_138690518
quote:

[..]

Ja, dat zie ik ook elke week. Super om te zien, vooral als je al 400 meter ziet aankomen dat de vrachtwagen die rijbanen gaat oversteken. Als je gas terugneemt en vast opschuift naar de middelste baan, kun je er zo langs. Vaak nog voor de auto die nog ff rechts er langs wilde.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_138710480
Dat verkeer dat van werk naar huis rijdt... :')
Op de staart trappende bumperklevende asocialen zijn het.
Vanaf een uur of 4 wordt het verkeer druk, opdringerig, en strontvervelend.
Rustig aan.
  woensdag 9 april 2014 @ 23:44:53 #147
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138713410
Ik was vandaag zelf een ergernis :@
Ik reed, druk in gesprek, op een turborotonde op de verkeerde strook en stak door naar de afslag die ik moest hebben waardoor iemand anders moest remmen :{ Slecht...
  zondag 13 april 2014 @ 11:05:14 #148
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_138819403
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:44 schreef Mano_ het volgende:
Ik was vandaag zelf een ergernis :@
Ik reed, druk in gesprek, op een turborotonde op de verkeerde strook en stak door naar de afslag die ik moest hebben waardoor iemand anders moest remmen :{ Slecht...
Tja; we zijn allemaal mensen; dus maken allemaal foutjes.

Mijn meest recente irritatie op een vrijwel lege snelweg was toch tot 2 keer toe een vrachtwagen die al vrolijk zn knipperlicht aangooide -omdat ie een collega wilde gaan inhalen- terwijl ik er zo'n 10 meter achter hem op de linkerbaan met 140 aan t inhalen was.
Als ik in Frankrijk rijd dan maakt me dat niet uit; maar in NL word ik er toch altijd wel zenuwachtig van.... :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_138839195
Goed, ik weet dat een hoop mensen nog steeds niet snappen hoe een spitsstrook of een plusstrook werkt. Je rijdt eigenlijk op de vluchtstrook, je moet over een doorgetrokken streep, allemaal super-kei-eng en mega verwarrend natuurlijk. :P

Nu reed er echter een Polo op de meest rechterstrook (spitsstrook) en ik reed ietsje harder, dus ik zou er over de middelste baan langs gaan. So far so good. Tot ik 'm op een metertje op twee ben genaderd en hij opeens - zonder enige aanwijsbare reden en zonder richting aan te geven - zijn auto voor de mijne gooit. Ik kon niet verder opschuiven naar links, dus toen maar zelf over de spitsstrook er voorbij. :(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2014 19:58:24 ]
pi_138840932
quote:
18s.gif Op zondag 13 april 2014 19:57 schreef k_man het volgende:
Nu reed er echter een Polo op de meest rechterstrook (spitsstrook) en ik reed ietsje harder, dus ik zou er over de middelste baan langs gaan. So far so good. Tot ik 'm op een metertje op twee ben genaderd en hij opeens - zonder enige aanwijsbare reden en zonder richting aan te geven - zijn auto voor de mijne gooit. Ik kon niet verder opschuiven naar links, dus toen maar zelf over de spitsstrook er voorbij. :(
Je doet net alsof dat bijzonder is. Ik rij elke dag wel auto's voorbij over de spitsstrook. Gewoon, omdat ze het niet snappen en de middenbaan zo lekker vinden rijden, en ik er uit principe wel eens klaar mee ben.
Laatst nog een treintje van acht auto's voorbij gereden over de spitsstrook. En dan rij ik gewoon 104 op de cruise, dus niets bijzonders. Maar het kwartje valt maar bij enkelen...
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')