Deze discussie hebben we in dit topic al honderd keer gehad, des niet meer. Laat rusten aub.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Heel fijn dat je het opneemt voor de vrachtwagenchauffeurs maar dit zouden mijn argumenten niet zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.quote:Op zondag 6 april 2014 10:23 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik bedoel hiermee dat als je een beetje begrijpend inzicht in verkeer hebt, je ver komt ( voorbeeld vrachtwagens). Je hebt er ook tussen die m gewoon keihard naar links knallen idd, vooral oostblokkers imo. Daarom geef ik die ruimte altijd, liever wat later dan plat zeg ik maar.
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..
Bekend probleem. Had ze gister al, binnendoor, kom met zo'n 60-70 op de teller aan op een 60 weg en kan vol in de ankers op een drempel voor iemand die hem er gewoon voor zet, terwijl ik voorrang had om daarna 30 te blijven rijden.quote:Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef swollywood het volgende:
Enkele sloegen gelukkig vrij vlot ergens af, maar na al meer dan 5 km met een snelheid variërend van 60 tot 70 km/u achter zo'n zondagsrijder gereden te hebben, ben ik er op een leeg en recht stuk toch maar voorbij gegaan.
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?quote:Op zondag 6 april 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.quote:Op zondag 6 april 2014 22:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?quote:Op zondag 6 april 2014 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.quote:Op zondag 6 april 2014 22:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?
Tjah.. Botsing heb je ook liever niet.. Maar dat is gewoon een uitwijk manouvre, soort van poging tot doodslag als iemand helder achter het stuur zou zitten en je gezien zou hebben...quote:Op zondag 6 april 2014 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.quote:Op zondag 6 april 2014 10:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.
In bebouwde kom mis je wel eens wat, dat geef ik toe, maar op de snelweg kijk je regelmatig in je spiegel en weet je precies wat er achter of naast je rijdt, regelmatig checken.
Wat jij verder zegt is onzin, vrachtwagenchauffeurs zijn niet afhankelijk van de "genade en begrip" die ze bij Gods gratie krijgen van automobilisten.
Ik baseer mijn mening niet op aannames, ik weet precies wat een vrachtwagenchauffeur wel en niet kan zien.quote:Op maandag 7 april 2014 06:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.
Ja, dat zie ik ook elke week. Super om te zien, vooral als je al 400 meter ziet aankomen dat de vrachtwagen die rijbanen gaat oversteken. Als je gas terugneemt en vast opschuift naar de middelste baan, kun je er zo langs. Vaak nog voor de auto die nog ff rechts er langs wilde.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tja; we zijn allemaal mensen; dus maken allemaal foutjes.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:44 schreef Mano_ het volgende:
Ik was vandaag zelf een ergernis![]()
Ik reed, druk in gesprek, op een turborotonde op de verkeerde strook en stak door naar de afslag die ik moest hebben waardoor iemand anders moest remmenSlecht...
Je doet net alsof dat bijzonder is. Ik rij elke dag wel auto's voorbij over de spitsstrook. Gewoon, omdat ze het niet snappen en de middenbaan zo lekker vinden rijden, en ik er uit principe wel eens klaar mee ben.quote:Op zondag 13 april 2014 19:57 schreef k_man het volgende:
Nu reed er echter een Polo op de meest rechterstrook (spitsstrook) en ik reed ietsje harder, dus ik zou er over de middelste baan langs gaan. So far so good. Tot ik 'm op een metertje op twee ben genaderd en hij opeens - zonder enige aanwijsbare reden en zonder richting aan te geven - zijn auto voor de mijne gooit. Ik kon niet verder opschuiven naar links, dus toen maar zelf over de spitsstrook er voorbij.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |