quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:05 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Auto's met injectie.Jaartal / diesels of benzines?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartal / diesels of benzines?![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze duitser sneed mij af bij de rotonde
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Mja we zitten natuurlijk een beetje te mierenneuken welquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.![]()
Vind ik dan..
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartal / diesels of benzines?![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
Alles wat jonger is dan pakweg 20 jaar heeft injectie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?
Hoe stel je je dat dan voor?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Als mensen onder het maximum rijden vind ik het ook een beetje hun taak om afstand te nemen dus zit soms wel een klein beetje te kleven (nooit lang alleen)
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Ik laat hem heel vaak best wel een lang stuk uitrollen zodat ik van 80-60/50 ga voordat ik ga bij remmen.
Eens. Ik laat ook bij lichte remacties mijn gas enkel los. Kwestie van verder vooruit kijken dan de auto voor je (zie je ze 3 autos verderop al remmen, kan je alvast je gas los laten).quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.![]()
Nee, in principe dit alleen als er geremd wordt en die snelheid dus niet constant is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:55 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat dan voor?
Als de vooroprijder afstand wil nemen dan moet hij versnellen. Maar als hij daarna dan weer zijn oude snelheid wil gaan rijden dan loopt de achteroprijder weer op hem in en is de afstand weer te klein.
Dan kom je uiteindelijk uit bij dat óf de vooroprijder de maximumsnelheid moet gaan rijden óf de achteroprijder moet gaan inhalen.
En dus?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef ludovico het volgende:
En dus?
Waarom zou ik dat dan niet doen?
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:42 schreef ludovico het volgende:
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.
Daarnaast kon je opmaken dat ik rekening hou met mensen die achter mij rijden.
3e, die sensoren die geven een signaal af dat hij op groen kan springen maar de volgorde van welk stoplicht groen krijgt zal niet veranderen, dus als een kruisende baan groen heeft dan heeft het helemaal geen zin om uberhaupt sneller op die sensor te willen staan.
Ik had op tweede paasdag de dubbele hoofdprijs...quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken. Als iedereen zo denkt dan wordt het een slalomwedstrijd op de stukken waar geen trajectcontrole hangt.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef Fer het volgende:
Vervolgens op de 5 baans A2, de weg waar ik structureel dus NIET doe aan rechts houden. Die weg is simpelweg gemaakt om met zijn 4en naast elkaar 100 te tuffen. Helaas kunnen sommigen daar niet tegen en blijven stug zoveel mogelijk rechts te houden, terwijl je jezelf en voor anderen het alleen maar lastiger maakt.
vergis je niet in VRI-techniek, die dingen zijn soms geavanceerder als je denkt. Sowieso zit er in de voorsorteerstrook op 75 meter al een sensor die jouw nadering opmerkt, en die sensor gebruikt het systeem om de cyclus aan te passen. Wat wel heel vaak zo is, is dat de doorgaande weg een prio heeft, dus als er geen verkeersaanbod is, zal die doorgaande weg op groen staan. Als jij dan vanaf de zijkant aan komt rollen, gaat hij als jij op 75 meter bent op oranje 3 seconden, daarna op rood, 4 seconden kruisingsvlak leegloop en dan ben jij aan de beurt. Langzaam aan komen rollen kan dus wel degelijk nut hebben.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:16 schreef BigSmurf het volgende:
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken.
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritantquote:Op woensdag 23 april 2014 20:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:14 schreef dick_laurent het volgende:
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritant
Ja? Welk stuk is dat dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.quote:
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
De keren dat ik iig heb gereden op traject Utrecht - A'dam was het eigenlijk altijd druk, en reed iedereen zo rond de 100 waardoor je dus de welbekende grote slurf aan auto's krijgt, die maar dicht op elkaar/naast elkaar blijft hangen zonder elkaar echt overtuigend in te halen, want ja... mag niet![]()
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.
[..]
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |