abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139144254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Auto's met injectie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaartal / diesels of benzines? :)
Of is daar globaal niks over te vertellen?

En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:36:33 #177
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139144522
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jaartal / diesels of benzines? :)
Of is daar globaal niks over te vertellen?

En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter. :Y

Vind ik dan.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139144680
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze duitser sneed mij af bij de rotonde :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_139145000
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter. :Y

Vind ik dan.. ;)
Mja we zitten natuurlijk een beetje te mierenneuken wel :)
Ik laat hem heel vaak best wel een lang stuk uitrollen zodat ik van 80-60/50 ga voordat ik ga bij remmen.

Hou wel een klein beetje rekening met het verkeer achter me als ik dat doe.
En ik heb het er ook niet zo van om op een rem te springen, en inderdaad... Als je rooie lampjes ziet dan ga je gelijk naar je rem toe want je weet niet hoe hard iemand gaat afremmen... Veel mensen zullen uit automatisme gelijk een beetje afstand nemen... (ik wel in ieder geval) en daarbij ook hun rem gebruiken om dat proces te versnellen (ik niet)

Als mensen onder het maximum rijden vind ik het ook een beetje hun taak om afstand te nemen dus zit soms wel een klein beetje te kleven (nooit lang alleen)

Maar inderdaad.... Ik ben het helemaal met jou eens hoor (overtuigt ben ik er ook van) dat dat korte duwerige rijden voor een rupseffect zorgt en alleen maar nadelige effecten heeft voor het verkeer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:14:21 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_139147162
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jaartal / diesels of benzines? :)
Of is daar globaal niks over te vertellen?

En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?
Alles wat jonger is dan pakweg 20 jaar heeft injectie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_139148340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Als mensen onder het maximum rijden vind ik het ook een beetje hun taak om afstand te nemen dus zit soms wel een klein beetje te kleven (nooit lang alleen)
Hoe stel je je dat dan voor?
Als de vooroprijder afstand wil nemen dan moet hij versnellen. Maar als hij daarna dan weer zijn oude snelheid wil gaan rijden dan loopt de achteroprijder weer op hem in en is de afstand weer te klein.
Dan kom je uiteindelijk uit bij dat óf de vooroprijder de maximumsnelheid moet gaan rijden óf de achteroprijder moet gaan inhalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2014 @ 16:11:37 #182
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139148840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Ik laat hem heel vaak best wel een lang stuk uitrollen zodat ik van 80-60/50 ga voordat ik ga bij remmen.
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter. :Y
Eens. Ik laat ook bij lichte remacties mijn gas enkel los. Kwestie van verder vooruit kijken dan de auto voor je (zie je ze 3 autos verderop al remmen, kan je alvast je gas los laten).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:28:43 #183
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_139151376
Ach; als je net van een gedeelte max snelheidsloze autobahn komt is héél het Nederlandse wegendek eigenlijk maar één grote irritatie.. ;)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_139152655
Vanmorgen bijna van de weg gedrukt door een vrachtwagen die op de rechterstrook reed en opeens besloot dat ie naar links moest en dus knipperlicht aan deed en zijn combinatie naar links gooide.

Alleen reed ik daar ter hoogte van de achterwielen van zijn trailer, waardoor ik in de ankers moest om mijn auto heel te houden. |:(

Het is een eigen rijder die als charter rijdt voor het transportbedrijf naast mijn werk, dus als ik hem daar weer zie zal ik hem eens vragen of ie stront in zijn ogen heeft. o|O
pi_139185615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:55 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat dan voor?
Als de vooroprijder afstand wil nemen dan moet hij versnellen. Maar als hij daarna dan weer zijn oude snelheid wil gaan rijden dan loopt de achteroprijder weer op hem in en is de afstand weer te klein.
Dan kom je uiteindelijk uit bij dat óf de vooroprijder de maximumsnelheid moet gaan rijden óf de achteroprijder moet gaan inhalen.
Nee, in principe dit alleen als er geremd wordt en die snelheid dus niet constant is.
Bij constante snelheden zal ik altijd afstand houden.. Dit hele idee is meer om niet te hoeven remmen / snelheid te verspillen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.
En dus?
Waarom zou ik dat dan niet doen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!fotograaf woensdag 23 april 2014 @ 17:40:07 #186
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139186503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef ludovico het volgende:
En dus?
Waarom zou ik dat dan niet doen?
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139186600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.
Daarnaast kon je opmaken dat ik rekening hou met mensen die achter mij rijden.
3e, die sensoren die geven een signaal af dat hij op groen kan springen maar de volgorde van welk stoplicht groen krijgt zal niet veranderen, dus als een kruisende baan groen heeft dan heeft het helemaal geen zin om uberhaupt sneller op die sensor te willen staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!fotograaf woensdag 23 april 2014 @ 17:51:51 #188
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139186875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:42 schreef ludovico het volgende:
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.
Daarnaast kon je opmaken dat ik rekening hou met mensen die achter mij rijden.
3e, die sensoren die geven een signaal af dat hij op groen kan springen maar de volgorde van welk stoplicht groen krijgt zal niet veranderen, dus als een kruisende baan groen heeft dan heeft het helemaal geen zin om uberhaupt sneller op die sensor te willen staan.
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 23 april 2014 @ 18:03:58 #189
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_139187264
quote:
13s.gif Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
Ik had op tweede paasdag de dubbele hoofdprijs...

Nederlanders én op een Duitse autobahn, god wat schaam me ik dan kapot voor mijn landgenoten :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_139189803
Ik zie de afgelopen dagen alleen maar Duitsers op de A9 en echt veel beter dan Hollanders op de autobahn doen ze het niet hoor.

120 met de aanhangwagen waar je 80 mag ivm open spitsstrook, met de caravan op de 3e strook blijven rijden, terwijl die 2 rechts leeg zijn. Gas geven als je ze probeert in te halen enz enz enz.

Waar ik trouwens aan stoorde maandag, de hele spitstrook vanaf Utrecht tot Arnhem was open, en max 100 dus. Terwijl er amper auto's reden. Heb slechts 1x hoeven in te halen over de meest linker strook. Kansloos dus weer.

Vervolgens op de 5 baans A2, de weg waar ik structureel dus NIET doe aan rechts houden. Die weg is simpelweg gemaakt om met zijn 4en naast elkaar 100 te tuffen. Helaas kunnen sommigen daar niet tegen en blijven stug zoveel mogelijk rechts te houden, terwijl je jezelf en voor anderen het alleen maar lastiger maakt.
.
  woensdag 23 april 2014 @ 20:16:36 #191
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139191697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef Fer het volgende:
Vervolgens op de 5 baans A2, de weg waar ik structureel dus NIET doe aan rechts houden. Die weg is simpelweg gemaakt om met zijn 4en naast elkaar 100 te tuffen. Helaas kunnen sommigen daar niet tegen en blijven stug zoveel mogelijk rechts te houden, terwijl je jezelf en voor anderen het alleen maar lastiger maakt.
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken. Als iedereen zo denkt dan wordt het een slalomwedstrijd op de stukken waar geen trajectcontrole hangt. :')

Zelfde geldt voor de A4, je hebt daar honderdmiljoen banen, en dan rijdt er zo'n kneus ruim onder de V-max op de derde strook. Als er dan eentje op de eerste strook even hard rijdt op dezelfde hoogte, dan kan je er dus niet langs over de tweede strook (want rechts inhalen), en moet je helemaal naar de vierde strook om er voorbij te rijden op een legale manier.
  woensdag 23 april 2014 @ 20:29:14 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139192207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.
vergis je niet in VRI-techniek, die dingen zijn soms geavanceerder als je denkt. Sowieso zit er in de voorsorteerstrook op 75 meter al een sensor die jouw nadering opmerkt, en die sensor gebruikt het systeem om de cyclus aan te passen. Wat wel heel vaak zo is, is dat de doorgaande weg een prio heeft, dus als er geen verkeersaanbod is, zal die doorgaande weg op groen staan. Als jij dan vanaf de zijkant aan komt rollen, gaat hij als jij op 75 meter bent op oranje 3 seconden, daarna op rood, 4 seconden kruisingsvlak leegloop en dan ben jij aan de beurt. Langzaam aan komen rollen kan dus wel degelijk nut hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139193135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:16 schreef BigSmurf het volgende:
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken.
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.
.
  woensdag 23 april 2014 @ 20:52:23 #194
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139193288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 21:14:58 #195
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139194400
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:52 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritant

A2 :r
  FOK!fotograaf donderdag 24 april 2014 @ 14:50:55 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139215273
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:14 schreef dick_laurent het volgende:
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritant
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 15:03:55 #197
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139215730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.
Ja? Welk stuk is dat dan?

De keren dat ik iig heb gereden op traject Utrecht - A'dam was het eigenlijk altijd druk, en reed iedereen zo rond de 100 waardoor je dus de welbekende grote slurf aan auto's krijgt, die maar dicht op elkaar/naast elkaar blijft hangen zonder elkaar echt overtuigend in te halen, want ja... mag niet :')

Laaaaaaaame
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 01:07:08 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139239476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ja? Welk stuk is dat dan?
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
De keren dat ik iig heb gereden op traject Utrecht - A'dam was het eigenlijk altijd druk, en reed iedereen zo rond de 100 waardoor je dus de welbekende grote slurf aan auto's krijgt, die maar dicht op elkaar/naast elkaar blijft hangen zonder elkaar echt overtuigend in te halen, want ja... mag niet :')
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 25 april 2014 @ 01:11:17 #199
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139239566
Ik weet niet of het hier mag, maar ik irriteer me echt heel erg aan de verkeerssituatie in Utrecht.

Zeker snachts is het voor veel mensen buiten Utrecht gewoon niet meer te begrijpen. Mensen staan verkeerd voorgesorteerd bij rotondes, rijden bijna tegen afzettingen aan, gaan zonder het door te hebben door rood km halverwege op een kruispunt een noodstop te maken, etc.

Vandaag was het helemaal drama omdat het regende en ze de straatlantaarns uit hadden staan. Je zag de strepen gewoon totaal niet meer.

Dit is echt gevaarlijk voor mensen die hier niet bekend zijn. Soms staan er ook verkeersregelaars, maar niet altijd...
  vrijdag 25 april 2014 @ 01:12:51 #200
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139239601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.

[..]

De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.

Mensen die 95 rijden gaan ook niet rechts rijden ofzo. Het is allemaal een beetje kris kras. Daardoor wordt her asfalt alsnog niet efficiënt gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')