Oh dat is leuk om voor in te voegen , schrikken ze zich kapotquote:Op zondag 13 april 2014 21:22 schreef goed_volk het volgende:
Heerlijk zitten ergeren op de A12 richting Rotterdam weer vandaag. Bij Woerden alles ineens vol in de remmen, her en der wat zwarte strepen op het asfalt erbij...
Blijkt er uiteindelijk ergens vooraan een of andere malloot in een rood A3tje lekker met zijn telefoon bezig op de middelste baan. Gek reed 70, terwijl het gros van de mensen er met 120 aan komt karren.
En hij had natuurlijk niets door van al dat getoeter en gesein, zijn mobieltje was interessanter....
Meestal zijn dat mensen die niet in de gaten hebben dat je de cruise control ook met een knopje kunt onderbreken/uitschakelen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vandaag weer eens achter zo eentje die 100 meter voor een kruising/rotonde/stoplicht boven op z'n rem gaat staan en dan de rest uitrollen... de eerste paar keer schrok ik me helemaal het lazarus, wat gaat die vent nou toch doen, midden op de weg ineens zomaar zonder aankondiging of reden afremmen? Daarna kreeg ik 'm door gelukkig, maar wát irritant dit zeg. Schakel dan terug en rem af op de motor als je zuinig wilt doen met je brandstof of zoiets.
Is toch bekend? Half nederland die eens per maand de auto pakt zit dan op de weg. Ik pak dan de auto dus niet....quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
En dan van die lui die fietsers die geen voorrang hebben voorrang gaan verlenen middels een noodstop. Volgende keer heb ik ze er dus onder liggen, want ik bagger wel door met 80.quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
Je hebt kneuzen en je hebt kneuzen zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan van die lui die fietsers die geen voorrang hebben voorrang gaan verlenen middels een noodstop. Volgende keer heb ik ze er dus onder liggen, want ik bagger wel door met 80.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt kneuzen en je hebt kneuzen zullen we maar zeggen.
Als je zo zuinig mogelijk wilt doen moet je hem laten uitrollen in de hoogst mogelijke versnelling.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vandaag weer eens achter zo eentje die 100 meter voor een kruising/rotonde/stoplicht boven op z'n rem gaat staan en dan de rest uitrollen... de eerste paar keer schrok ik me helemaal het lazarus, wat gaat die vent nou toch doen, midden op de weg ineens zomaar zonder aankondiging of reden afremmen? Daarna kreeg ik 'm door gelukkig, maar wát irritant dit zeg. Schakel dan terug en rem af op de motor als je zuinig wilt doen met je brandstof of zoiets.
Alleen als het inspuiten van brandstof onderbroken wordt. Mijn verbruik wordt hoger op het moment dat ik actief op de motor ga afremmen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:43 schreef ludovico het volgende:
De motor gebruikt geen brandstof als hij remt op de motor.
Ik ben verkeerd voorgelicht dus? Hoe werkt het precies dan?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen als het inspuiten van brandstof onderbroken wordt. Mijn verbruik wordt hoger op het moment dat ik actief op de motor ga afremmen.
Zoals ik zeg. Als je een auto hebt die stopt met injecteren, werkt het. Als je een auto hebt die dat niet doet of niet injecteert, maar een carburateur heeft, dan gaat het niet op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben verkeerd voorgelicht dus? Hoe werkt het precies dan?
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik zeg. Als je een auto hebt die stopt met injecteren, werkt het. Als je een auto hebt die dat niet doet of niet injecteert, maar een carburateur heeft, dan gaat het niet op.
Juist niet. Meeste moderne auto's hebben directe injectie (oftewel, brandstof wordt direct in de cilinder gespoten), normale injectiemotoren injecteren de brandstof in het inlaatspruitstuk (afhankelijk van of het een monopoint injectie of een multipoint is varieert het van het begin van het spruitstuk totaan het deel dat naar de cilinder gaat waarna het via de inlaatkleppen in de cilinder terecht komt) en een carburateur creëert een vacuüm in een kamer waarin brandstof loopt en door het vacuüm wordt er brandstof meegezogen met de langslopende lucht en dit komt zo via het inlaatspruitstuk in de cilinder.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?
Okay.. Auto's met een carburateur blijven dus rustig brandstof gebruiken als je afremt op de motor?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
Directe injectie is het makkelijkst af te kappen, carburateur is dat totaal niet.
Auto's met injectie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:55 schreef ludovico het volgende:
En welke auto's kort door de bocht hebben geen carburateur meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:05 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Auto's met injectie.Jaartal / diesels of benzines?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartal / diesels of benzines?![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze duitser sneed mij af bij de rotonde
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Mja we zitten natuurlijk een beetje te mierenneuken welquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.![]()
Vind ik dan..
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartal / diesels of benzines?![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
Alles wat jonger is dan pakweg 20 jaar heeft injectie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?
Hoe stel je je dat dan voor?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Als mensen onder het maximum rijden vind ik het ook een beetje hun taak om afstand te nemen dus zit soms wel een klein beetje te kleven (nooit lang alleen)
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Ik laat hem heel vaak best wel een lang stuk uitrollen zodat ik van 80-60/50 ga voordat ik ga bij remmen.
Eens. Ik laat ook bij lichte remacties mijn gas enkel los. Kwestie van verder vooruit kijken dan de auto voor je (zie je ze 3 autos verderop al remmen, kan je alvast je gas los laten).quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.![]()
Nee, in principe dit alleen als er geremd wordt en die snelheid dus niet constant is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:55 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat dan voor?
Als de vooroprijder afstand wil nemen dan moet hij versnellen. Maar als hij daarna dan weer zijn oude snelheid wil gaan rijden dan loopt de achteroprijder weer op hem in en is de afstand weer te klein.
Dan kom je uiteindelijk uit bij dat óf de vooroprijder de maximumsnelheid moet gaan rijden óf de achteroprijder moet gaan inhalen.
En dus?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef ludovico het volgende:
En dus?
Waarom zou ik dat dan niet doen?
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:42 schreef ludovico het volgende:
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.
Daarnaast kon je opmaken dat ik rekening hou met mensen die achter mij rijden.
3e, die sensoren die geven een signaal af dat hij op groen kan springen maar de volgorde van welk stoplicht groen krijgt zal niet veranderen, dus als een kruisende baan groen heeft dan heeft het helemaal geen zin om uberhaupt sneller op die sensor te willen staan.
Ik had op tweede paasdag de dubbele hoofdprijs...quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken. Als iedereen zo denkt dan wordt het een slalomwedstrijd op de stukken waar geen trajectcontrole hangt.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef Fer het volgende:
Vervolgens op de 5 baans A2, de weg waar ik structureel dus NIET doe aan rechts houden. Die weg is simpelweg gemaakt om met zijn 4en naast elkaar 100 te tuffen. Helaas kunnen sommigen daar niet tegen en blijven stug zoveel mogelijk rechts te houden, terwijl je jezelf en voor anderen het alleen maar lastiger maakt.
vergis je niet in VRI-techniek, die dingen zijn soms geavanceerder als je denkt. Sowieso zit er in de voorsorteerstrook op 75 meter al een sensor die jouw nadering opmerkt, en die sensor gebruikt het systeem om de cyclus aan te passen. Wat wel heel vaak zo is, is dat de doorgaande weg een prio heeft, dus als er geen verkeersaanbod is, zal die doorgaande weg op groen staan. Als jij dan vanaf de zijkant aan komt rollen, gaat hij als jij op 75 meter bent op oranje 3 seconden, daarna op rood, 4 seconden kruisingsvlak leegloop en dan ben jij aan de beurt. Langzaam aan komen rollen kan dus wel degelijk nut hebben.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:16 schreef BigSmurf het volgende:
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken.
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritantquote:Op woensdag 23 april 2014 20:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:14 schreef dick_laurent het volgende:
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritant
Ja? Welk stuk is dat dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.quote:
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
De keren dat ik iig heb gereden op traject Utrecht - A'dam was het eigenlijk altijd druk, en reed iedereen zo rond de 100 waardoor je dus de welbekende grote slurf aan auto's krijgt, die maar dicht op elkaar/naast elkaar blijft hangen zonder elkaar echt overtuigend in te halen, want ja... mag niet![]()
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.
[..]
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.
Ach, ik vond het wel humor. Ook als je richting de A12 moest, toen ze nog bezig waren aan die tunnels enzo. Van 5 naar 1 rijstrook op de hoofdrijbaan. P_B nam gewoon lekker de eerste de beste afrit, keerde om en ging lachend via de parallelrijbaan over zo'n 80 stuk met 2 rijstroken langs de file.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:12 schreef NieuweNier het volgende:
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.
Ik probeer het zoveel als mogelijk te vermijden. Als ik via de A8-A10-A1-A30 richting de A12 kan, omdat ik voorbij Ede moet zijn, dan prefereer ik dat boven de A9-A2-A12.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:12 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die 95 rijden gaan ook niet rechts rijden ofzo. Het is allemaal een beetje kris kras. Daardoor wordt her asfalt alsnog niet efficiënt gebruikt.
Heb je groot gelijk in!quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach, ik vond het wel humor. Ook als je richting de A12 moest, toen ze nog bezig waren aan die tunnels enzo. Van 5 naar 1 rijstrook op de hoofdrijbaan. P_B nam gewoon lekker de eerste de beste afrit, keerde om en ging lachend via de parallelrijbaan over zo'n 80 stuk met 2 rijstroken langs de file.
[..]
Ik probeer het zoveel als mogelijk te vermijden. Als ik via de A8-A10-A1-A30 richting de A12 kan, omdat ik voorbij Ede moet zijn, dan prefereer ik dat boven de A9-A2-A12.
Via de berm, door de bosjes, sleepwagen bellen: Ideaal!quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Heb je groot gelijk in!
Het is altijd zo'n leuk gevoel he, wanneer je de file ontwijkt? Een soort trots op je rijskills ofzo
Neuh, dat niet zo. Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan doortrutten. Ik ga liever een stukje om dat ik kan blijven rijden dan dat ik in de file ga staan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Heb je groot gelijk in!
Het is altijd zo'n leuk gevoel he, wanneer je de file ontwijkt? Een soort trots op je rijskills ofzo
quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Via de berm, door de bosjes, sleepwagen bellen: Ideaal!
Uitparkeren hoort trouwens ook bij de skills.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:
Een soort trots op je rijskills ofzo
Nu is het flame uurtje weer voorbij?quote:Op vrijdag 25 april 2014 02:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uitparkeren hoort trouwens ook bij de skills.
Ik verwijs voor de insiders alleen maar naar een ander topic van jou ( ja, heb je zelf geopend ) dus ja, geen flame, het is een verwijzing naar iets van jezelf.quote:Op vrijdag 25 april 2014 02:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nu is het flame uurtje weer voorbij?
Zeer terechte klacht. Ik woon zelf ook in Utrecht, en ik vermijd het centrum eigenlijk al de afgelopen 2 jaar zoveel als ik kan, omdat het echt gewoon complete c-h-a-o-s is. En elke maand lijkt de situatie weer te veranderen, en elke keer maken ze het voor mijn gevoel kutter en nog onoverzichtelijker.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:11 schreef NieuweNier het volgende:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik irriteer me echt heel erg aan de verkeerssituatie in Utrecht.
Zeker snachts is het voor veel mensen buiten Utrecht gewoon niet meer te begrijpen. Mensen staan verkeerd voorgesorteerd bij rotondes, rijden bijna tegen afzettingen aan, gaan zonder het door te hebben door rood km halverwege op een kruispunt een noodstop te maken, etc.
Vandaag was het helemaal drama omdat het regende en ze de straatlantaarns uit hadden staan. Je zag de strepen gewoon totaal niet meer.
Dit is echt gevaarlijk voor mensen die hier niet bekend zijn. Soms staan er ook verkeersregelaars, maar niet altijd...
quote:
Haha zo herkenbaar inderdaad dat het elke keer veranderd, maar eigenlijk nooit beter wordt. Je ziet gewoon dat ze proberen het overzichtelijker te maken, maar het altijd echt alleen maar meerquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeer terechte klacht. Ik woon zelf ook in Utrecht, en ik vermijd het centrum eigenlijk al de afgelopen 2 jaar zoveel als ik kan, omdat het echt gewoon complete c-h-a-o-s is. En elke maand lijkt de situatie weer te veranderen, en elke keer maken ze het voor mijn gevoel kutter en nog onoverzichtelijker.
Zoals bijvoorbeeld het fietspad als je vanaf de a'damsestraatweg richting station gaat en dan voorbij dat stukje waar de fietsenrekken aan je rechterhand zitten. Als je daar de hoek omgaat om over te steken richting Hoog catharijne dan hebben ze dat fietspad vlak vóór het stoplicht versmald tot laten we zeggen iets meer dan een meter breed, terwijl je werkelijk NUL overzicht hebt wat er aan komt voorbij die hoek.
Als mensen daar langs elkaar willen fietsen gaat het nog nét, laat staan als mensen met z'n tweetjes naast elkaar fietsen, dan past het al helemaal niet meer.
Ik heb op dat hoekje echt al 2X een near-death experience (bij wijze van) gehad dat er gewoon fietsers in volle vaart die hoek om komen knallen, zonder ook maar enige rekening te houden dat er ook nog eens tegenliggers aan kunnen komen.
-ja dit was even een fiets gerelateerde klacht, want ja... no fucking way dat ik met mn auto het centrum van Utrecht in ga, dat is al helemaal gekkenwerk
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkeesquote:Op zondag 27 april 2014 14:42 schreef ludovico het volgende:
Ik reed onlangs achter een best wel dikke wagen.. Hij reed alleen best wel raar, ene keer langzaam en dan weer optrekken, maar ach ik hou wel voldoende afstand.
Vindt het persoon achter mij het nodig om te gaan bumperkleven bij mij, hij kan toch zien dat er iemand voor me rijdt?
Dus ik zat mij helemaal op te vreten, gas losgelaten en moeilijk traag rijden om een statement te maken dat die moet ophouden, maar hij bleef het doen.
En toen kwam er een stoplicht en ben ik uitgestapt en een tirade wezen houden, terug de auto in met trillende handen en benen, ik zette de auto maar even in zijn vrij want mijn been trilde echt alle kanten op het ontkoppelingspendaal.
Men moet verder maar weten wat ze er van vinden, maar ik wil geen auto in mijn kofferbak hebben als ik echt moet remmen, als het aan mij ligt wordt het eens goed afgestraft dat gedrag.
quote:Op zondag 27 april 2014 14:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkees![]()
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.quote:
En je bedenkt je dan niet even om 112 te bellen en te vragen of ze NU een auto die kant op kunnen sturen om die doos uit de auto te sleuren?quote:Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.
Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.
Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.
Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft![]()
Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta
EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
Damn. Kijk, zo'n fout maken bij een onoverzichtelijke bouw situatie als bij Utrecht CS kan ik me nog voorstellen, zeker als je er onbekend bent.quote:Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.
Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.
Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.
Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft![]()
Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta
EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
Waarom per se een statement maken? Laat ze er gewoon langs, die rijden zichzelf weer klem en dan is het jouw beurtquote:Op zondag 27 april 2014 14:42 schreef ludovico het volgende:
Ik reed onlangs achter een best wel dikke wagen.. Hij reed alleen best wel raar, ene keer langzaam en dan weer optrekken, maar ach ik hou wel voldoende afstand.
Vindt het persoon achter mij het nodig om te gaan bumperkleven bij mij, hij kan toch zien dat er iemand voor me rijdt?
Dus ik zat mij helemaal op te vreten, gas losgelaten en moeilijk traag rijden om een statement te maken dat die moet ophouden, maar hij bleef het doen.
En toen kwam er een stoplicht en ben ik uitgestapt en een tirade wezen houden, terug de auto in met trillende handen en benen, ik zette de auto maar even in zijn vrij want mijn been trilde echt alle kanten op het ontkoppelingspendaal.
Men moet verder maar weten wat ze er van vinden, maar ik wil geen auto in mijn kofferbak hebben als ik echt moet remmen, als het aan mij ligt wordt het eens goed afgestraft dat gedrag.
Ik rijd in een grijze Astra!quote:Op woensdag 30 april 2014 19:06 schreef eRKa het volgende:
Ik verheug me alweer op morgenochtend. De laatste tijd zit er steeds een oudere Astra achter me. Bij het oprijden van de A2 begint die jongen onnozel te duwen. Ik rij dan al 80-90 waar je 70 mag. Het is nu al vast tarief geworden, en hij kan niet goed rijden waardoor ik steeds voor lig. Ik ben dan zo kleinzielig dat ik hem blokkeer door de rechterbaan met 1km/h in te halen. Komt er dan rechts een groot gat, rij ik er snel tussen en accelereer. Dan ben ik alweer links eer hij er bij is. Moet ongelooflijk frustrerend voor hem zijn. Maar waarom ga je dan ook drukken als je voorganger al ruimschoots over de limiet zit? En er zitten daar wat vervelende bochten waardoor harder gevaarlijk is. Eigenlijk zorg ik voor veiligheid.
Morgen weer feest! Grijze Astra TS-DV-00 (cijfers weet ik niet)
quote:Op zondag 27 april 2014 14:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkees![]()
Haha ja idd. (Al is het daar echt heel verwarrend. Ik ben er zelf ooit verkeerd gereden, al is twee rondjes om een rotonde natuurlijk anders dan spookrijden)quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe bizar je verhaal ook is, dit verklaart echt een hoop.
Doe ik ook inderdaad. Erg leuk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik heb een spelletje voor mezelf bedacht: als ik een auto zie rijden dan gok ik a) of er een man of vrouw achter het stuur zit en b) wat de nationaliteit van de auto is.
Ik zit toch vrij vaak in de goede hoek met m'n inschattingen
Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:42 schreef NieuweNier het volgende:
Vrouwen rijden vaak rustig maar oblivious.
Jammer dat hij niet dood ging. Die idioot verdient niks anders, maar het is zo lullig voor zn familie.quote:Op donderdag 1 mei 2014 17:41 schreef swollywood het volgende:
![]()
![]()
![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)amt-auto-van-snelweg
Maar dat zijn dan vaak types die het zelf niet eens doorhebbenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:28 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.
Ik kan het altijd raden als er een vrouw rijdt. Ze rijden bijna altijd onder maximum snelheid op de meest linker baan, omdat ze 8 stoplichten verder naar links moeten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan vaak types die het zelf niet eens doorhebbenLekker glazig over het stuur heen turen en denken aan de nieuwe glossy van Linda de Mol.
Wat je hier beschrijft, past ook prima bij de wat oudere automobilist (m/v).quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:51 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik kan het altijd raden als er een vrouw rijdt. Ze rijden bijna altijd onder maximum snelheid op de meest linker baan, omdat ze 8 stoplichten verder naar links moeten.
Rechts ingehaald worden merken ze niet eens, veel te druk met nagels,telefoon,passagier,zichzelf bekijken. Ook vaak een glazige staar.
Klopt, vandaag 2 van.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat je hier beschrijft, past ook prima bij de wat oudere automobilist (m/v).
Ja of het illegaal maken om met 50 gram coke in je neus de weg op te gaan.quote:Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.
Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.
Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.
Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft![]()
Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta
EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
Stoep? 70 weg?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:03 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen, ik rijd op een 70-weg, het is vrij druk. Staat er een bestelbus stil, midden op de weg. Niet met twee wielen op de stoep ofzo, nee, ben je gek. Maar goed, alarmlichten waren aan, dus sja, dan mag alles.
Blij dat er camera in die auto zit toch?quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jammer dat hij niet dood ging. Die idioot verdient niks anders, maar het is zo lullig voor zn familie.
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand van de snelweg proberen te duwen is wat mij betreft poging tot doodslag. Die filmende auto deed niets verkeerds.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blij dat er camera in die auto zit toch?
Of bepaald de rechter dan dat je had moeten remmen ofzo?
Verder is het natuurlijk gewoon fking obvious dat die vrachtwagen daarvoor reedt, ene auto gas geven en de andere even gas los.
Als ik in die filmende auto zat had ik mijn rem ingedrukt i.p.v. gas op die lolly.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand van de snelweg proberen te duwen is wat mij betreft poging tot doodslag. Die filmende auto deed niets verkeerds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |