abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 01:20:36 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139239794
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:12 schreef NieuweNier het volgende:
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.
Ach, ik vond het wel humor. Ook als je richting de A12 moest, toen ze nog bezig waren aan die tunnels enzo. Van 5 naar 1 rijstrook op de hoofdrijbaan. P_B nam gewoon lekker de eerste de beste afrit, keerde om en ging lachend via de parallelrijbaan over zo'n 80 stuk met 2 rijstroken langs de file.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:12 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die 95 rijden gaan ook niet rechts rijden ofzo. Het is allemaal een beetje kris kras. Daardoor wordt her asfalt alsnog niet efficiënt gebruikt.
Ik probeer het zoveel als mogelijk te vermijden. Als ik via de A8-A10-A1-A30 richting de A12 kan, omdat ik voorbij Ede moet zijn, dan prefereer ik dat boven de A9-A2-A12.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 25 april 2014 @ 01:24:06 #202
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139239875
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach, ik vond het wel humor. Ook als je richting de A12 moest, toen ze nog bezig waren aan die tunnels enzo. Van 5 naar 1 rijstrook op de hoofdrijbaan. P_B nam gewoon lekker de eerste de beste afrit, keerde om en ging lachend via de parallelrijbaan over zo'n 80 stuk met 2 rijstroken langs de file.

[..]

Ik probeer het zoveel als mogelijk te vermijden. Als ik via de A8-A10-A1-A30 richting de A12 kan, omdat ik voorbij Ede moet zijn, dan prefereer ik dat boven de A9-A2-A12.
Heb je groot gelijk in!

Het is altijd zo'n leuk gevoel he, wanneer je de file ontwijkt? Een soort trots op je rijskills ofzo :D
pi_139240074
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Heb je groot gelijk in!

Het is altijd zo'n leuk gevoel he, wanneer je de file ontwijkt? Een soort trots op je rijskills ofzo :D
Via de berm, door de bosjes, sleepwagen bellen: Ideaal! ^O^
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 01:40:44 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139240184
quote:

[..]

Heb je groot gelijk in!

Neuh, dat niet zo. Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan doortrutten. Ik ga liever een stukje om dat ik kan blijven rijden dan dat ik in de file ga staan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Via de berm, door de bosjes, sleepwagen bellen: Ideaal! ^O^
_O- _O- _O- Zoiets?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139240485
quote:

Een soort trots op je rijskills ofzo :D
Uitparkeren hoort trouwens ook bij de skills.
  vrijdag 25 april 2014 @ 02:31:24 #206
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139240808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 02:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Uitparkeren hoort trouwens ook bij de skills.
Nu is het flame uurtje weer voorbij?
pi_139240848
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 02:31 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Nu is het flame uurtje weer voorbij?
Ik verwijs voor de insiders alleen maar naar een ander topic van jou ( ja, heb je zelf geopend ) dus ja, geen flame, het is een verwijzing naar iets van jezelf.
Zit je nou echt jezelf te flamen?
pi_139241750
Die opmerking was echt niet bedoeld als sneer nee ( :')) .
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 09:52:35 #209
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139243583
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:11 schreef NieuweNier het volgende:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik irriteer me echt heel erg aan de verkeerssituatie in Utrecht.

Zeker snachts is het voor veel mensen buiten Utrecht gewoon niet meer te begrijpen. Mensen staan verkeerd voorgesorteerd bij rotondes, rijden bijna tegen afzettingen aan, gaan zonder het door te hebben door rood km halverwege op een kruispunt een noodstop te maken, etc.

Vandaag was het helemaal drama omdat het regende en ze de straatlantaarns uit hadden staan. Je zag de strepen gewoon totaal niet meer.

Dit is echt gevaarlijk voor mensen die hier niet bekend zijn. Soms staan er ook verkeersregelaars, maar niet altijd...
Zeer terechte klacht. Ik woon zelf ook in Utrecht, en ik vermijd het centrum eigenlijk al de afgelopen 2 jaar zoveel als ik kan, omdat het echt gewoon complete c-h-a-o-s is. En elke maand lijkt de situatie weer te veranderen, en elke keer maken ze het voor mijn gevoel kutter en nog onoverzichtelijker.

Zoals bijvoorbeeld het fietspad als je vanaf de a'damsestraatweg richting station gaat en dan voorbij dat stukje waar de fietsenrekken aan je rechterhand zitten. Als je daar de hoek omgaat om over te steken richting Hoog catharijne dan hebben ze dat fietspad vlak vóór het stoplicht versmald tot laten we zeggen iets meer dan een meter breed, terwijl je werkelijk NUL overzicht hebt wat er aan komt voorbij die hoek.
Als mensen daar langs elkaar willen fietsen gaat het nog nét, laat staan als mensen met z'n tweetjes naast elkaar fietsen, dan past het al helemaal niet meer.
Ik heb op dat hoekje echt al 2X een near-death experience (bij wijze van :P) gehad dat er gewoon fietsers in volle vaart die hoek om komen knallen, zonder ook maar enige rekening te houden dat er ook nog eens tegenliggers aan kunnen komen.

-ja dit was even een fiets gerelateerde klacht, want ja... no fucking way dat ik met mn auto het centrum van Utrecht in ga, dat is al helemaal gekkenwerk
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:07:48 #210
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139243862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

_O- _O- _O- Zoiets?
_O- :')

Ik vind file rijden in tegenstelling tot veel anderen nooit zo heel erg. Uiteraard wel een alternatieve route pakken als ik 'm weet, maar ik ga niet een toeristische route rijden als de file korter is dan een half uurtje en ik nauwelijks tijd win. Lekker radiootje aan, belletjes plegen indien nodig, alvast bedenken wat ik het weekend ga doen. En genieten van mensen met witte knokkels en rode stresskoppies.
  zaterdag 26 april 2014 @ 15:21:56 #211
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139279096
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zeer terechte klacht. Ik woon zelf ook in Utrecht, en ik vermijd het centrum eigenlijk al de afgelopen 2 jaar zoveel als ik kan, omdat het echt gewoon complete c-h-a-o-s is. En elke maand lijkt de situatie weer te veranderen, en elke keer maken ze het voor mijn gevoel kutter en nog onoverzichtelijker.

Zoals bijvoorbeeld het fietspad als je vanaf de a'damsestraatweg richting station gaat en dan voorbij dat stukje waar de fietsenrekken aan je rechterhand zitten. Als je daar de hoek omgaat om over te steken richting Hoog catharijne dan hebben ze dat fietspad vlak vóór het stoplicht versmald tot laten we zeggen iets meer dan een meter breed, terwijl je werkelijk NUL overzicht hebt wat er aan komt voorbij die hoek.
Als mensen daar langs elkaar willen fietsen gaat het nog nét, laat staan als mensen met z'n tweetjes naast elkaar fietsen, dan past het al helemaal niet meer.
Ik heb op dat hoekje echt al 2X een near-death experience (bij wijze van :P) gehad dat er gewoon fietsers in volle vaart die hoek om komen knallen, zonder ook maar enige rekening te houden dat er ook nog eens tegenliggers aan kunnen komen.

-ja dit was even een fiets gerelateerde klacht, want ja... no fucking way dat ik met mn auto het centrum van Utrecht in ga, dat is al helemaal gekkenwerk
Haha zo herkenbaar inderdaad dat het elke keer veranderd, maar eigenlijk nooit beter wordt. Je ziet gewoon dat ze proberen het overzichtelijker te maken, maar het altijd echt alleen maar meer :') wordt. De CU in 2030 maakt het gewoon helemaal af. }:|

Dat stukje waar je het over hebt moet ik vaak fietsen en het is echt een complete ramp inderdaad. Niemand houdt rekening met elkaar. Inderdaad zodra je het hoekje om fietst is het gewoon duimen dat niemand tegen je aan fietst. Ik probeer altijd een beetje steviger op mijn fiets te gaan zitten, op afwachting van de onvermijdelijke schouderbeuk.

Ikzelf heb er niet echt problemen mee. Ik woon in Utrecht, dus weet op welke punten je goed moet opletten. Ik vind eigenlijk wel leuk een beetje mensen te kijken, proberen te herkennen wie uit Utrecht komt en wie niet.

In de auto is het soms wel echt storend als je haast hebt. Zeker bij de amsterdamsestraatweg in de buurt rijden veel mensen die niet uit Utrecht komen. Je moet echt heel verdedigend rijden om geen botsing te krijgen.

Zeker die rotonde snapt écht niemand meer. Per ongeluk door rood rijden, totaal verkeerd voorgesoorteerd zijn en halverwege veel banen opschuiven, bijna tegen de bouwspullen aanrijden, etc. Het is echt een enorm drama.
pi_139303053
Ik reed onlangs achter een best wel dikke wagen.. Hij reed alleen best wel raar, ene keer langzaam en dan weer optrekken, maar ach ik hou wel voldoende afstand.

Vindt het persoon achter mij het nodig om te gaan bumperkleven bij mij, hij kan toch zien dat er iemand voor me rijdt?
Dus ik zat mij helemaal op te vreten, gas losgelaten en moeilijk traag rijden om een statement te maken dat die moet ophouden, maar hij bleef het doen.

En toen kwam er een stoplicht en ben ik uitgestapt en een tirade wezen houden, terug de auto in met trillende handen en benen, ik zette de auto maar even in zijn vrij want mijn been trilde echt alle kanten op het ontkoppelingspendaal.

Men moet verder maar weten wat ze er van vinden, maar ik wil geen auto in mijn kofferbak hebben als ik echt moet remmen, als het aan mij ligt wordt het eens goed afgestraft dat gedrag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_139303671
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 14:42 schreef ludovico het volgende:
Ik reed onlangs achter een best wel dikke wagen.. Hij reed alleen best wel raar, ene keer langzaam en dan weer optrekken, maar ach ik hou wel voldoende afstand.

Vindt het persoon achter mij het nodig om te gaan bumperkleven bij mij, hij kan toch zien dat er iemand voor me rijdt?
Dus ik zat mij helemaal op te vreten, gas losgelaten en moeilijk traag rijden om een statement te maken dat die moet ophouden, maar hij bleef het doen.

En toen kwam er een stoplicht en ben ik uitgestapt en een tirade wezen houden, terug de auto in met trillende handen en benen, ik zette de auto maar even in zijn vrij want mijn been trilde echt alle kanten op het ontkoppelingspendaal.

Men moet verder maar weten wat ze er van vinden, maar ik wil geen auto in mijn kofferbak hebben als ik echt moet remmen, als het aan mij ligt wordt het eens goed afgestraft dat gedrag.
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkees 8)7
pi_139304071
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 14:57 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkees 8)7
_O-
Die is wel leuk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 30 april 2014 @ 02:08:22 #215
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139401354
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Lokquote
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.

Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.

Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.

Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft :')

Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta :X

EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...

[ Bericht 5% gewijzigd door NieuweNier op 30-04-2014 02:50:09 ]
pi_139403425
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.

Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.

Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.

Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft :')

Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta :X

EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
En je bedenkt je dan niet even om 112 te bellen en te vragen of ze NU een auto die kant op kunnen sturen om die doos uit de auto te sleuren?
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 10:10:33 #217
Dick Laurent Is Dead
pi_139404230
quote:

[..]

Damn. Kijk, zo'n fout maken bij een onoverzichtelijke bouw situatie als bij Utrecht CS kan ik me nog voorstellen, zeker als je er onbekend bent.

Maar dan gewoon idd oblivious door blijven rijden terwijl men toetert en knippert en gewoon ook nog om een tegemoetkomende auto heen rijden en alsnog gewoon NIKS doorhebben?
Ja dan ben je wel ècht een gigantische pannenkoek zeg! :')
Zulke mensen moeten echt uit hun auto getrokken worden en per direct een hercursusje rijvaardigheid krijgen ja.
pi_139419570
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 30-04-2014 23:17:08 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 18:30:13 #219
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_139420350
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 14:42 schreef ludovico het volgende:

Waarom per se een statement maken? Laat ze er gewoon langs, die rijden zichzelf weer klem en dan is het jouw beurt :D ;)
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_139421953
Ik verheug me alweer op morgenochtend. De laatste tijd zit er steeds een oudere Astra achter me. Bij het oprijden van de A2 begint die jongen onnozel te duwen. Ik rij dan al 80-90 waar je 70 mag. Het is nu al vast tarief geworden, en hij kan niet goed rijden waardoor ik steeds voor lig. Ik ben dan zo kleinzielig dat ik hem blokkeer door de rechterbaan met 1km/h in te halen. Komt er dan rechts een groot gat, rij ik er snel tussen en accelereer. Dan ben ik alweer links eer hij er bij is. Moet ongelooflijk frustrerend voor hem zijn. Maar waarom ga je dan ook drukken als je voorganger al ruimschoots over de limiet zit? En er zitten daar wat vervelende bochten waardoor harder gevaarlijk is. Eigenlijk zorg ik voor veiligheid.
Morgen weer feest! Grijze Astra TS-DV-00 (cijfers weet ik niet)
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 19:38:12 #221
Dick Laurent Is Dead
pi_139423399
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:06 schreef eRKa het volgende:
Ik verheug me alweer op morgenochtend. De laatste tijd zit er steeds een oudere Astra achter me. Bij het oprijden van de A2 begint die jongen onnozel te duwen. Ik rij dan al 80-90 waar je 70 mag. Het is nu al vast tarief geworden, en hij kan niet goed rijden waardoor ik steeds voor lig. Ik ben dan zo kleinzielig dat ik hem blokkeer door de rechterbaan met 1km/h in te halen. Komt er dan rechts een groot gat, rij ik er snel tussen en accelereer. Dan ben ik alweer links eer hij er bij is. Moet ongelooflijk frustrerend voor hem zijn. Maar waarom ga je dan ook drukken als je voorganger al ruimschoots over de limiet zit? En er zitten daar wat vervelende bochten waardoor harder gevaarlijk is. Eigenlijk zorg ik voor veiligheid.
Morgen weer feest! Grijze Astra TS-DV-00 (cijfers weet ik niet)
Ik rijd in een grijze Astra! ;)

Maar don't worry ik ben het niet.... Ik doe ook niet aan bumperkleven, vind ik echt te dom voor woorden.
pi_139434729
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 14:57 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

:D
pi_139451059
quote:
vrouw
Hoe bizar je verhaal ook is, dit verklaart echt een hoop.
pi_139451126
Ik heb een spelletje voor mezelf bedacht: als ik een auto zie rijden dan gok ik a) of er een man of vrouw achter het stuur zit en b) wat de nationaliteit van de auto is.

Ik zit toch vrij vaak in de goede hoek met m'n inschattingen :7
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:42:09 #225
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139452135
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Hoe bizar je verhaal ook is, dit verklaart echt een hoop.
Haha ja idd. (Al is het daar echt heel verwarrend. Ik ben er zelf ooit verkeerd gereden, al is twee rondjes om een rotonde natuurlijk anders dan spookrijden)
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:42:58 #226
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139452163
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik heb een spelletje voor mezelf bedacht: als ik een auto zie rijden dan gok ik a) of er een man of vrouw achter het stuur zit en b) wat de nationaliteit van de auto is.

Ik zit toch vrij vaak in de goede hoek met m'n inschattingen :7
Doe ik ook inderdaad. Erg leuk.

Het is gek hoe het rijgedrag per geslacht zo kan verschillen. Vrouwen rijden vaak rustig maar oblivious, mannen agressief en gevaarlijk...
pi_139463358
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:42 schreef NieuweNier het volgende:

Vrouwen rijden vaak rustig maar oblivious.
Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:49:52 #229
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139464255
quote:
Jammer dat hij niet dood ging. Die idioot verdient niks anders, maar het is zo lullig voor zn familie.
Ok stelletje hokboeren
pi_139464588
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:28 schreef eRKa het volgende:

[..]

Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.
Maar dat zijn dan vaak types die het zelf niet eens doorhebben :') Lekker glazig over het stuur heen turen en denken aan de nieuwe glossy van Linda de Mol.
pi_139466660
De max snelheid is 100, waarom inhouden bij drukkere stukken en twee rijstroken en harder dan 110 zodra er een lege 3 baansweg komt.
.
pi_139480117
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maar dat zijn dan vaak types die het zelf niet eens doorhebben :') Lekker glazig over het stuur heen turen en denken aan de nieuwe glossy van Linda de Mol.
Ik kan het altijd raden als er een vrouw rijdt. Ze rijden bijna altijd onder maximum snelheid op de meest linker baan, omdat ze 8 stoplichten verder naar links moeten.

Rechts ingehaald worden merken ze niet eens, veel te druk met nagels,telefoon,passagier,zichzelf bekijken. Ook vaak een glazige staar.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:03:50 #233
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_139480388
Vanmorgen, ik rijd op een 70-weg, het is vrij druk. Staat er een bestelbus stil, midden op de weg. Niet met twee wielen op de stoep ofzo, nee, ben je gek. Maar goed, alarmlichten waren aan, dus sja, dan mag alles.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_139480405
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:51 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik kan het altijd raden als er een vrouw rijdt. Ze rijden bijna altijd onder maximum snelheid op de meest linker baan, omdat ze 8 stoplichten verder naar links moeten.

Rechts ingehaald worden merken ze niet eens, veel te druk met nagels,telefoon,passagier,zichzelf bekijken. Ook vaak een glazige staar.
Wat je hier beschrijft, past ook prima bij de wat oudere automobilist (m/v).
Professioneel gifmenger.
pi_139486163
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat je hier beschrijft, past ook prima bij de wat oudere automobilist (m/v).
Klopt, vandaag 2 van.
Eerste een oude vrouw, 2de een man.
pi_139503006
quote:

[..]

Ja of het illegaal maken om met 50 gram coke in je neus de weg op te gaan.
O wacht..
pi_139503050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:03 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen, ik rijd op een 70-weg, het is vrij druk. Staat er een bestelbus stil, midden op de weg. Niet met twee wielen op de stoep ofzo, nee, ben je gek. Maar goed, alarmlichten waren aan, dus sja, dan mag alles.
Stoep? 70 weg?
pi_139503204
quote:
15s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:49 schreef padlarf het volgende:

[..]

Jammer dat hij niet dood ging. Die idioot verdient niks anders, maar het is zo lullig voor zn familie.
Blij dat er camera in die auto zit toch? :)
Of bepaald de rechter dan dat je had moeten remmen ofzo?

Verder is het natuurlijk gewoon fking obvious dat die vrachtwagen daarvoor reedt, ene auto gas geven en de andere even gas los.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:55:35 #239
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139503956
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blij dat er camera in die auto zit toch? :)
Of bepaald de rechter dan dat je had moeten remmen ofzo?

Verder is het natuurlijk gewoon fking obvious dat die vrachtwagen daarvoor reedt, ene auto gas geven en de andere even gas los.
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand van de snelweg proberen te duwen is wat mij betreft poging tot doodslag. Die filmende auto deed niets verkeerds.
Ok stelletje hokboeren
pi_139503997
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:55 schreef padlarf het volgende:

[..]

ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand van de snelweg proberen te duwen is wat mij betreft poging tot doodslag. Die filmende auto deed niets verkeerds.
Als ik in die filmende auto zat had ik mijn rem ingedrukt i.p.v. gas op die lolly.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:59:18 #241
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139504135
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als ik in die filmende auto zat had ik mijn rem ingedrukt i.p.v. gas op die lolly.
Dat is een goede reactie. Maar als ik in die agressieve auto zat had ik eerst gekeken of ik naar links kon.
Ok stelletje hokboeren
pi_139504210
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat is een goede reactie. Maar als ik in die agressieve auto zat had ik eerst gekeken of ik naar links kon.
Ik bedoel nu het punt waarbij iemand van de weg gedrukt werd.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 22:03:26 #243
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139504350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 22:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik bedoel nu het punt waarbij iemand van de weg gedrukt werd.
ah, op die manier. Dat ben ik met je eens. Ik neem ook aan dat je mijn reactie overdreven vindt? Ook dat ben ik achteraf bezien met je eens.
Ok stelletje hokboeren
pi_139504588
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 22:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

ah, op die manier. Dat ben ik met je eens. Ik neem ook aan dat je mijn reactie overdreven vindt? Ook dat ben ik achteraf bezien met je eens.
Welk stukje? Poging tot doodslag?
Sure.. Ben ik wel met je eens.
pi_139510697
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:28 schreef eRKa het volgende:

[..]

Ja, maar dat begrijp ik wel. Die willen de afstand tot de voorligger zo kort mogelijk houden, anders vangen ze te veel wind. Met zulke auto's moet je dus wel bumperkleven :)
pi_139515114
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 00:39 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja, maar dat begrijp ik wel. Die willen de afstand tot de voorligger zo kort mogelijk houden, anders vangen ze te veel wind. Met zulke auto's moet je dus wel bumperkleven :)
Nee hoor.
deze vrouw rijdt ook wel eens in een koekblik en bumperkleeft niet
Professioneel gifmenger.
pi_139516029
Zag net een auto keren midden op een kruispunt met verkeerslichten. Lekker gevaarlijk. Rij ik er voorbij, zie ik twee grijze permanentjes zitten...

Verderop wil ik de snelweg op. Rijdt een auto voor me met maar 60km/u. En dat tot op de invoegstrook. Meteen er voorbij toen het kon. En ook daar een oud lijk achter het stuur...
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_139516069
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:12 schreef Albert86 het volgende:
Zag net een auto keren midden op een kruispunt met verkeerslichten. Lekker gevaarlijk. Rij ik er voorbij, zie ik twee grijze permanentjes zitten...

Verderop wil ik de snelweg op. Rijdt een auto voor me met maar 60km/u. En dat tot op de invoegstrook. Meteen er voorbij toen het kon. En ook daar een oud lijk achter het stuur...
Rottend en al?
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 10:16:30 #249
6067 Turbomuis
pi_139516095
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Stoep? 70 weg?
Hierzo, net na dat verkeersbord, voor het eethuis

Dat stukje mag je 50, maar aangezien de rest van de weg (rondweg in Eindhoven) doet geen mens dat daar als de lichten groen zijn.
(En okee, fietspad zit nog voor de stoep)

hiero
pi_139517215
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

achter het stuur...
Rottend en al?
[/quote]

Erg fris zag hij er niet uit nee.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_139517371
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 11:35 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Erg fris zag hij er niet uit nee.
Hehehe.
Ik gebruik die term in t verkeer ook nog wel eens. :@
Professioneel gifmenger.
pi_139520687
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:16 schreef Turbomuis het volgende:

Dat stukje mag je 50, maar aangezien de rest van de weg (rondweg in Eindhoven) doet geen mens dat daar als de lichten groen zijn.
(En okee, fietspad zit nog voor de stoep)
Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)
5 minuten wordt een ander verhaal.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:15:57 #253
6067 Turbomuis
pi_139521509
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)
5 minuten wordt een ander verhaal.
Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...
pi_139521657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:15 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...
Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.
Mocht je daarmee echt verkeer ophouden is het nimmer goed, maar als het rustig is heeft daar dan gok ik haast niemand last van.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:40:07 #255
6067 Turbomuis
pi_139522024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.
Mocht je daarmee echt verkeer ophouden is het nimmer goed, maar als het rustig is heeft daar dan gok ik haast niemand last van.
Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...
pi_139522123
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:40 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...
;) :*
  zaterdag 3 mei 2014 @ 17:08:05 #257
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139524080
Oké, hier komt ie, ik was aan het cruisen, op die weg gold een (gedeeltelijk) snelheidslimiet van 60, er stonden huizen en er was een kruising. verderop mocht je weer gewoon 80.
Uiteraard heb ik mij daar netjes aan de snelheid gehouden :D

Langs de weg stonden een paar bomen, met huisjes, dus ik rustig door cruisen tot dat een vrouw de weg op loopt met een kruiwagen. Ze kijkt niet naar links en naar rechts, nee joh gewoon een weg waar sommigen wel 80 rijden gewoon blind oversteken, wat kan er nou eenmaal gebeuren :')
Dus ik vol in de ankers, en kom op nog geen 10 cm van haar stil te staan. Als ik 80 had gereden had ze lekker mijn motorkap kunnen koppen :D

Dus ik stap uit en heb haar meteen even uitgelegd (uiteraard op een normale manier) dat ze in het vervolg wel even uit moet kijken bij het oversteken.
Sommige mensen :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139525709
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 17:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Oké, hier komt ie, ik was aan het cruisen, op die weg gold een (gedeeltelijk) snelheidslimiet van 60, er stonden huizen en er was een kruising. verderop mocht je weer gewoon 80.
Uiteraard heb ik mij daar netjes aan de snelheid gehouden :D

Langs de weg stonden een paar bomen, met huisjes, dus ik rustig door cruisen tot dat een vrouw de weg op loopt met een kruiwagen. Ze kijkt niet naar links en naar rechts, nee joh gewoon een weg waar sommigen wel 80 rijden gewoon blind oversteken, wat kan er nou eenmaal gebeuren :')
Dus ik vol in de ankers, en kom op nog geen 10 cm van haar stil te staan. Als ik 80 had gereden had ze lekker mijn motorkap kunnen koppen :D

Dus ik stap uit en heb haar meteen even uitgelegd (uiteraard op een normale manier) dat ze in het vervolg wel even uit moet kijken bij het oversteken.
Sommige mensen :')
Wat was daarop haar antwoord?
  zaterdag 3 mei 2014 @ 18:19:15 #259
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139525853
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Laat hij z'n gas los en gaat weer op z'n gemakje langzaam rijden. }:|
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
  Moderator zaterdag 3 mei 2014 @ 18:25:08 #260
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_139526008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
Gewoon toeteren en vervolgens ervoor gaan op de rem. Is nml niet eens toegestaan wat die Skoda deed
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:07:51 #261
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139527308
quote:
Wat een figuur :')
Levenslang z'n rijbewijs afnemen :r

2 Seconden eerder en hij had vol achterin die auto gezeten die die op de afrit reed.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:45:24 #262
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139528576
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Gewoon gaspedaal onderin en een minderwaardigheidscomplex bezorgen. Jij bent er voorbij, hij huilt zich 's avonds in slaap. Win win.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139534005
Vandaag was het volgens mij dag van de oude lullen op de weg. We kwamen er een stuk of 10 tegen die compleet niet konden rijden.
Slingerend over de weg,
2 rijbanen gebruiken in een bocht.
Invoegen met 40 op een snelweg zonder knipperlicht of te kijken.
1 die een tegenligger was op 1richtingsverkeer weg.
Optrekken bij het stoplicht met de snelheid van een slak(stonden links).

Soms zou ik willen dat ik bij de verkeerspolitie zat, ik had ze allemaal een boete gegeven.
pi_139536278
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.

Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..

Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
niet, rest past zich toch maar aan? Dan gebeuren de minste ongelukken.

of gaat je redenering niet meer op?
  zondag 4 mei 2014 @ 11:40:11 #265
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139545492
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat was daarop haar antwoord?
Ik wil :D
Garpje hihi :')
Ze zei: het spijt me sorry etc etc
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139545547
Het valt me op dat echt steeds meer mensen andere dingen aan het doen zijn dan autorijden. Vooral de smartfoon is voor de gemiddelde bestuurder onweerstaanbaar om te laten liggen. Kan het niet in de wet geregeld worden dat je dat ding moet inleveren bij oom agent als je ermee wordt gepakt tijdens het rijden? Dan kan je hem een week later ophalen bij een politiebureau aan de andere kant van het land en bij een 2e keer wordt dat ding zonder pardon vernietigt. Lijkt mij wel een strak plan.
  zondag 4 mei 2014 @ 12:18:13 #267
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139546180
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:43 schreef DW457 het volgende:
Het valt me op dat echt steeds meer mensen andere dingen aan het doen zijn dan autorijden. Vooral de smartfoon is voor de gemiddelde bestuurder onweerstaanbaar om te laten liggen. Kan het niet in de wet geregeld worden dat je dat ding moet inleveren bij oom agent als je ermee wordt gepakt tijdens het rijden? Dan kan je hem een week later ophalen bij een politiebureau aan de andere kant van het land en bij een 2e keer wordt dat ding zonder pardon vernietigt. Lijkt mij wel een strak plan.
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
pi_139546279
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.

Wel dapper trouwens dat je dit wel eerlijk toegeeft, petje af.
pi_139546929
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

De maximum snelheid slaat vaak helemaal nergens op nee...
Of de geluidshinder moet gigantisch zijn want slechter voor het milieu wordt het wss pas boven de 80km/h
Maar dan mogen ze dat wel eens laten zien hoeveel decibel het scheelt om 30 te rijden of 50.
Veiligheid is vaak geen issue.
pi_139547304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:31 schreef totalvamp het volgende:
oegen met 40 op een snelweg zonder knipperlicht of te kijken.
1 die een tegenligger was op 1richtingsverkeer weg.
Optrekken bij het stoplicht met de snelheid van een slak(stonden links).
Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland. :'(
  zondag 4 mei 2014 @ 14:12:08 #271
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139548453
quote:
13s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.

Wel dapper trouwens dat je dit wel eerlijk toegeeft, petje af.
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer. ;) Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.

Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
pi_139548892
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer. ;) Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.

Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Eens, je bluetooth even aanzetten of een liedje aandoen.. Je mobiel is niet per definitie gevaarlijk.
Als je gaat smsen en je blik meer dan 1 tel van de weg af houdt wordt het een ander verhaal.
pi_139549603
quote:

[..]

Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.

Als we gaan kijken naar schuld...nee, die ligt volledig bij jezelf. Jij beslist om je mobiel te pakken, jij beslist om dat appje/smsje/mailtje te lezen en niemand anders.

En wat campagnes betreft: deze vind ik erg sterk:

pi_139550467
quote:
11s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland. :'(
Me vriendin reed in haar ford ka...

Ik had een gewonde duif vast
  zondag 4 mei 2014 @ 15:52:32 #275
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_139551081
Gisteren ook weer zo'n held tegengekomen op de snelweg die zn auto er even voor wilde prikken. Blijf tegenwoordig normaal doorrijden en als hij toch verder naar links komt ga ik ook een stukje naar links. Maar niet teveel zodat hij snapt dat hij stom is.
pi_139551223
quote:

[..]

De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.
Professioneel gifmenger.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:51:00 #277
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139552471
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.
Sowieso de maximumsnelheid aanpassen aan de indeling van de weg, dus niet veel te laag. Tevens niet overal doorgetrokken strepen neerleggen om mensen maar te verbieden op eigen inzicht in te halen als dat gewoon kan. Als ik nu achter een dodo zit die ruim onder de maximumsnelheid rijdt mag ik niet inhalen. Dus zet ik hem op de CC, ga ik me zitten ergeren en ondertussen even dat whatsappje lezen waar ik niet naar had gekeken als ik gewoon had mogen inhalen. Ik zeg niet dat je elke weg spannend kan maken, maar we worden hersendood gemaakt. Alles wordt verboden, elke bocht heeft een adviessnelheid die nergens op slaat. Slechte vorm van betutteling.
quote:
Als we gaan kijken naar schuld...nee, die ligt volledig bij jezelf. Jij beslist om je mobiel te pakken, jij beslist om dat appje/smsje/mailtje te lezen en niemand anders.
Klopt. Maar dat is hetzelfde als zeggen "jij kiest om te hard te rijden en niemand anders" als je 110 km/h hebt gereden waar je 100 km/h mag op de A2. Ook je eigen rotschuld, maar de weg nodigt uit tot harder rijden. Net als dat hij uitnodigt om wat anders te gaan doen, omdat je je met 100 km/h op een rustige 5-strooksweg kapot ergert en het voor je gevoel zo traag gaat als dikke stront.
quote:
En wat campagnes betreft: deze vind ik erg sterk:

Ja, sterke campagnes. Mogen ze van mij uitzenden op TV. Ongecensureerd.
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.
Is gewoon toegestaan zolang jij geen gevaar wordt op de weg, kapstokartikel dus. Je mag alles doen in de auto zolang je dus niet gevaarlijk bent. Eten, shag rollen, navi instellen, weet ik veel. Maar die telefoon, oei, die mag echt niet. Als dat niet mag moet je gewoon alles verbieden, verplicht twee handen aan het stuur etc.

En stiekem geloof ik niet dat jij áltijd een P opzoekt om je navigatie in te stellen. ;)
pi_139574896
Vast een domme vraag maar wat is er nu eigenlijk irritant aan links blijven plakken?

Ik rij nu een korte tijd zelfstandig en als ik op de snelweg de maximum snelheid aanhoud dan gaat het verkeer op de rechter strook net wat langzamer. (vrachtwagen, aanhanger, langzame auto of bestuurder die het rustig aan wil doen)

Zou ik zo veel mogelijk rechts moeten rijden maar wel snel willen rijden dan zou ik steeds heen en weer moeten en vaak versnellen en vertragen.
Maar als ik links blijf dan ga ik er soepeltjes langs.

Hinderen doe ik volgens mij niet want als ik de maximum snelheid rijd dan is er geen reden om me te moeten inhalen. Toch?
Ik kijk ook achter me en ben ook niet te beroerd om alsnog naar rechts te gaan als er iemand op mijn bumper komt zitten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_139575207
Omdat de linkerstrook eigenlijk voor inhalen is

het is ook heel leuk dat je je aan de maximum snelheid houdt, maar je kunt er niet van uit gaan dat de rest van Nederland dit ook doet ;) Genoeg mensen die ruim te hard gaan en langs de rest rijdt.
pi_139577314
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 02:10 schreef iFrost het volgende:
Omdat de linkerstrook eigenlijk voor inhalen is

het is ook heel leuk dat je je aan de maximum snelheid houdt, maar je kunt er niet van uit gaan dat de rest van Nederland dit ook doet ;) Genoeg mensen die ruim te hard gaan en langs de rest rijdt.
Zoals jeroen25 het zegt doet ie precies waarvoor de linkerstrook bedoeld is. Het overige verkeer inhalen.

Dat er mensen zijn die nog harder willen rijden is leuk, doe ik ook vaak, maar geen verplichting voor het overige verkeer om maar ruim baan te moeten maken.
pi_139577935
Ik hanteer gewoon het standpunt dat als je zonder vreemde capriolen uit te halen rechts in kan halen er onnodig links gereden wordt.

Te hard rijden vind ik dan geen reden om links te blijven rijden.
pi_139600365
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 01:41 schreef jeroen25 het volgende:
Vast een domme vraag maar wat is er nu eigenlijk irritant aan links blijven plakken?

Ik rij nu een korte tijd zelfstandig en als ik op de snelweg de maximum snelheid aanhoud dan gaat het verkeer op de rechter strook net wat langzamer. (vrachtwagen, aanhanger, langzame auto of bestuurder die het rustig aan wil doen)

Zou ik zo veel mogelijk rechts moeten rijden maar wel snel willen rijden dan zou ik steeds heen en weer moeten en vaak versnellen en vertragen.
Maar als ik links blijf dan ga ik er soepeltjes langs.

Hinderen doe ik volgens mij niet want als ik de maximum snelheid rijd dan is er geen reden om me te moeten inhalen. Toch?
Ik kijk ook achter me en ben ook niet te beroerd om alsnog naar rechts te gaan als er iemand op mijn bumper komt zitten.
Het gaat vaak gepaard met te laat aan de kant gaan als anderen er voorbij willen en het levert een onrustig verkeersbeeld op. Daarnaast, als je fatsoenlijk rijdt hoef je niet extra te versnellen of te vertragen bij het inhalen in vergelijking met enkel links rijden.

Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
pi_139600765
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.

Wat niet betekent dat je links mag blijven als er rechts veel ruimte is, overigens, want dat is net zo goed tegen de wet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139601554
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
...

Ja, net zoals ik mensen kan hinderen door wél te wachten voor een rood stoplicht terwijl zij er liever doorheen willen knallen? :{w Dit gezegd hebbende maak ik natuurlijk zo snel mogelijk plaats voor achterop komend verkeer wat sneller dan ik wil.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_139601629
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.

Wat niet betekent dat je links mag blijven als er rechts veel ruimte is, overigens, want dat is net zo goed tegen de wet.
Er is een verschil tussen pech hebben omdat iemand met een lagere snelheid inhaalt en gestoord worden door iemand die uit onnozelheid en/of onkunde onnodig links blijft rijden.
Het spreekt voor zich dat je niet 140 hoeft te gaan rijden als iemand achter je harder wilt rijden maar je kan wel gewoon netjes naar rechts gaan als daar ruimte voor is. De persoon achter je is je dan snel voorbij en bij de volgende auto die rechts rijdt kan je alweer achter hem naar links toe.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:53:18 #286
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139603354
Vanmiddag reed ik met 2 maten terug naar huis op de A2, kwamen we ineens een vent op een motorscooter tegen :') _!
Dus wij afremmen en ernaast gaan rijden, raampjes opengedraaid en heel hard gelachen :D _!
Daarna weer volgas weggetrokken. 14.gif
pindazakje
  maandag 5 mei 2014 @ 23:40:56 #287
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139605586
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Vanmiddag reed ik met 2 maten terug naar huis op de A2, kwamen we ineens een vent op een motorscooter tegen :') _!
Dus wij afremmen en ernaast gaan rijden, raampjes opengedraaid en heel hard gelachen :D _!
Daarna weer volgas weggetrokken. [ afbeelding ]
Wat is er zo grappig aan een motorscooter?
pi_139605745
Vorig weekend reed ik op de A1 vanaf Holten naar de A50, daar bij Apeldoorn. Een automobilist voor me reed net als ik 120-125 maar wel de héle tijd op de linkerbaan. Ik schuif netjes terug naar rechts als er een mogelijkheid is, maar voor hem was dat blijkbaar geen optie. Rete-irritant voor de Audi's en BMW's die minstens 160 moeten rijden omdat ze anders uit elkaar zullen vallen ofzo, en hij schoot er NIKS mee op :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_139607119
quote:
19s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vorig weekend reed ik op de A1 vanaf Holten naar de A50, daar bij Apeldoorn. Een automobilist voor me reed net als ik 120-125 maar wel de héle tijd op de linkerbaan. Ik schuif netjes terug naar rechts als er een mogelijkheid is, maar voor hem was dat blijkbaar geen optie. Rete-irritant voor de Audi's en BMW's die minstens 160 moeten rijden omdat ze anders uit elkaar zullen vallen ofzo, en hij schoot er NIKS mee op :')
Was het een rode Kangoo?
pi_139607170
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Was het een rode Kangoo?
Nee, een Citroën C5 station.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_139607180
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nee, een Citroën C5 station.
Oh, dan was ik het niet.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:14:04 #292
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139622639
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig aan een motorscooter?
Hehe, check hoe die berijders er opzitten, alsof ze op een plee zitten te schijten!
pindazakje
pi_139653869
België :').

Snelweg met twee rijstroken. Ik rij achter een inhalende vrachtwagen, ca. 90 km/u waar 120 is toegestaan. Op rechterstrook dus de langzamere vrachtwagen. Komt er achter me een :') Opel :') Antera :') aangebulderd, die mij gaat bumperkleven en zelfs gaat flitsen. Terwijl ik nergens heen kan en ook zit te wachten achter de inhalende vrachtwagen. :').

Dit was overigens maar één incident van de vele.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:30:55 #294
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_139654029
quote:
9s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
België :').

Snelweg met twee rijstroken. Ik rij achter een inhalende vrachtwagen, ca. 90 km/u waar 120 is toegestaan. Op rechterstrook dus de langzamere vrachtwagen. Komt er achter me een :') Opel :') Antera :') aangebulderd, die mij gaat bumperkleven en zelfs gaat flitsen. Terwijl ik nergens heen kan en ook zit te wachten achter de inhalende vrachtwagen. :').

Dit was overigens maar één incident van de vele.
Gas loslaten een idee?
pi_139654052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gas loslaten een idee?
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2014 @ 12:20:15 #296
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139656661
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
Jij snapt het! Gewoon negeren en doen wat je al deed is toch de beste oplossing bij kleefkneuzen.
The summer is magic!

Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:20:46 #297
Dick Laurent Is Dead
pi_139656671
quote:

[..]

Echt, hoe dom.....

Al heb ik dat soort shit ook in NL wel eens meegemaakt, op een 2-baans weg dat er een busje voor mij reed met 95 waar je 120 mag en dat er dan zo'n mongoloid superdicht achter mij gaat zitten duwen en knipperen. Je kan toch zien dat ik ook achter een sloom rijdend voertuig zit en er dus niks aan kan doen?? Hebben mensen nou echt het IQ van een pinda?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139670028
quote:

[..]

Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaas :'(
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:18:43 #299
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_139672553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaas :'(
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:51:20 #300
11102 knep
Mountainfreak
pi_139678071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt, hoe dom.....

Al heb ik dat soort shit ook in NL wel eens meegemaakt, op een 2-baans weg dat er een busje voor mij reed met 95 waar je 120 mag en dat er dan zo'n mongoloid superdicht achter mij gaat zitten duwen en knipperen. Je kan toch zien dat ik ook achter een sloom rijdend voertuig zit en er dus niks aan kan doen?? Hebben mensen nou echt het IQ van een pinda?

SPOILER
Ik wens dat soort figuren altijd de hel en verdoemenis toe :@.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')