Ach, ik vond het wel humor. Ook als je richting de A12 moest, toen ze nog bezig waren aan die tunnels enzo. Van 5 naar 1 rijstrook op de hoofdrijbaan. P_B nam gewoon lekker de eerste de beste afrit, keerde om en ging lachend via de parallelrijbaan over zo'n 80 stuk met 2 rijstroken langs de file.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:12 schreef NieuweNier het volgende:
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.
Ik probeer het zoveel als mogelijk te vermijden. Als ik via de A8-A10-A1-A30 richting de A12 kan, omdat ik voorbij Ede moet zijn, dan prefereer ik dat boven de A9-A2-A12.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:12 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die 95 rijden gaan ook niet rechts rijden ofzo. Het is allemaal een beetje kris kras. Daardoor wordt her asfalt alsnog niet efficiënt gebruikt.
Heb je groot gelijk in!quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach, ik vond het wel humor. Ook als je richting de A12 moest, toen ze nog bezig waren aan die tunnels enzo. Van 5 naar 1 rijstrook op de hoofdrijbaan. P_B nam gewoon lekker de eerste de beste afrit, keerde om en ging lachend via de parallelrijbaan over zo'n 80 stuk met 2 rijstroken langs de file.
[..]
Ik probeer het zoveel als mogelijk te vermijden. Als ik via de A8-A10-A1-A30 richting de A12 kan, omdat ik voorbij Ede moet zijn, dan prefereer ik dat boven de A9-A2-A12.
Via de berm, door de bosjes, sleepwagen bellen: Ideaal!quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Heb je groot gelijk in!
Het is altijd zo'n leuk gevoel he, wanneer je de file ontwijkt? Een soort trots op je rijskills ofzo
Neuh, dat niet zo. Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan doortrutten. Ik ga liever een stukje om dat ik kan blijven rijden dan dat ik in de file ga staan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Heb je groot gelijk in!
Het is altijd zo'n leuk gevoel he, wanneer je de file ontwijkt? Een soort trots op je rijskills ofzo
quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Via de berm, door de bosjes, sleepwagen bellen: Ideaal!
Uitparkeren hoort trouwens ook bij de skills.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:24 schreef NieuweNier het volgende:
Een soort trots op je rijskills ofzo
Nu is het flame uurtje weer voorbij?quote:Op vrijdag 25 april 2014 02:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uitparkeren hoort trouwens ook bij de skills.
Ik verwijs voor de insiders alleen maar naar een ander topic van jou ( ja, heb je zelf geopend ) dus ja, geen flame, het is een verwijzing naar iets van jezelf.quote:Op vrijdag 25 april 2014 02:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nu is het flame uurtje weer voorbij?
Zeer terechte klacht. Ik woon zelf ook in Utrecht, en ik vermijd het centrum eigenlijk al de afgelopen 2 jaar zoveel als ik kan, omdat het echt gewoon complete c-h-a-o-s is. En elke maand lijkt de situatie weer te veranderen, en elke keer maken ze het voor mijn gevoel kutter en nog onoverzichtelijker.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:11 schreef NieuweNier het volgende:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik irriteer me echt heel erg aan de verkeerssituatie in Utrecht.
Zeker snachts is het voor veel mensen buiten Utrecht gewoon niet meer te begrijpen. Mensen staan verkeerd voorgesorteerd bij rotondes, rijden bijna tegen afzettingen aan, gaan zonder het door te hebben door rood km halverwege op een kruispunt een noodstop te maken, etc.
Vandaag was het helemaal drama omdat het regende en ze de straatlantaarns uit hadden staan. Je zag de strepen gewoon totaal niet meer.
Dit is echt gevaarlijk voor mensen die hier niet bekend zijn. Soms staan er ook verkeersregelaars, maar niet altijd...
quote:
Haha zo herkenbaar inderdaad dat het elke keer veranderd, maar eigenlijk nooit beter wordt. Je ziet gewoon dat ze proberen het overzichtelijker te maken, maar het altijd echt alleen maar meerquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeer terechte klacht. Ik woon zelf ook in Utrecht, en ik vermijd het centrum eigenlijk al de afgelopen 2 jaar zoveel als ik kan, omdat het echt gewoon complete c-h-a-o-s is. En elke maand lijkt de situatie weer te veranderen, en elke keer maken ze het voor mijn gevoel kutter en nog onoverzichtelijker.
Zoals bijvoorbeeld het fietspad als je vanaf de a'damsestraatweg richting station gaat en dan voorbij dat stukje waar de fietsenrekken aan je rechterhand zitten. Als je daar de hoek omgaat om over te steken richting Hoog catharijne dan hebben ze dat fietspad vlak vóór het stoplicht versmald tot laten we zeggen iets meer dan een meter breed, terwijl je werkelijk NUL overzicht hebt wat er aan komt voorbij die hoek.
Als mensen daar langs elkaar willen fietsen gaat het nog nét, laat staan als mensen met z'n tweetjes naast elkaar fietsen, dan past het al helemaal niet meer.
Ik heb op dat hoekje echt al 2X een near-death experience (bij wijze van) gehad dat er gewoon fietsers in volle vaart die hoek om komen knallen, zonder ook maar enige rekening te houden dat er ook nog eens tegenliggers aan kunnen komen.
-ja dit was even een fiets gerelateerde klacht, want ja... no fucking way dat ik met mn auto het centrum van Utrecht in ga, dat is al helemaal gekkenwerk
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkeesquote:Op zondag 27 april 2014 14:42 schreef ludovico het volgende:
Ik reed onlangs achter een best wel dikke wagen.. Hij reed alleen best wel raar, ene keer langzaam en dan weer optrekken, maar ach ik hou wel voldoende afstand.
Vindt het persoon achter mij het nodig om te gaan bumperkleven bij mij, hij kan toch zien dat er iemand voor me rijdt?
Dus ik zat mij helemaal op te vreten, gas losgelaten en moeilijk traag rijden om een statement te maken dat die moet ophouden, maar hij bleef het doen.
En toen kwam er een stoplicht en ben ik uitgestapt en een tirade wezen houden, terug de auto in met trillende handen en benen, ik zette de auto maar even in zijn vrij want mijn been trilde echt alle kanten op het ontkoppelingspendaal.
Men moet verder maar weten wat ze er van vinden, maar ik wil geen auto in mijn kofferbak hebben als ik echt moet remmen, als het aan mij ligt wordt het eens goed afgestraft dat gedrag.
quote:Op zondag 27 april 2014 14:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkees![]()
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.quote:
En je bedenkt je dan niet even om 112 te bellen en te vragen of ze NU een auto die kant op kunnen sturen om die doos uit de auto te sleuren?quote:Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.
Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.
Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.
Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft![]()
Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta
EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
Damn. Kijk, zo'n fout maken bij een onoverzichtelijke bouw situatie als bij Utrecht CS kan ik me nog voorstellen, zeker als je er onbekend bent.quote:Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.
Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.
Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.
Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft![]()
Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta
EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
Waarom per se een statement maken? Laat ze er gewoon langs, die rijden zichzelf weer klem en dan is het jouw beurtquote:Op zondag 27 april 2014 14:42 schreef ludovico het volgende:
Ik reed onlangs achter een best wel dikke wagen.. Hij reed alleen best wel raar, ene keer langzaam en dan weer optrekken, maar ach ik hou wel voldoende afstand.
Vindt het persoon achter mij het nodig om te gaan bumperkleven bij mij, hij kan toch zien dat er iemand voor me rijdt?
Dus ik zat mij helemaal op te vreten, gas losgelaten en moeilijk traag rijden om een statement te maken dat die moet ophouden, maar hij bleef het doen.
En toen kwam er een stoplicht en ben ik uitgestapt en een tirade wezen houden, terug de auto in met trillende handen en benen, ik zette de auto maar even in zijn vrij want mijn been trilde echt alle kanten op het ontkoppelingspendaal.
Men moet verder maar weten wat ze er van vinden, maar ik wil geen auto in mijn kofferbak hebben als ik echt moet remmen, als het aan mij ligt wordt het eens goed afgestraft dat gedrag.
Ik rijd in een grijze Astra!quote:Op woensdag 30 april 2014 19:06 schreef eRKa het volgende:
Ik verheug me alweer op morgenochtend. De laatste tijd zit er steeds een oudere Astra achter me. Bij het oprijden van de A2 begint die jongen onnozel te duwen. Ik rij dan al 80-90 waar je 70 mag. Het is nu al vast tarief geworden, en hij kan niet goed rijden waardoor ik steeds voor lig. Ik ben dan zo kleinzielig dat ik hem blokkeer door de rechterbaan met 1km/h in te halen. Komt er dan rechts een groot gat, rij ik er snel tussen en accelereer. Dan ben ik alweer links eer hij er bij is. Moet ongelooflijk frustrerend voor hem zijn. Maar waarom ga je dan ook drukken als je voorganger al ruimschoots over de limiet zit? En er zitten daar wat vervelende bochten waardoor harder gevaarlijk is. Eigenlijk zorg ik voor veiligheid.
Morgen weer feest! Grijze Astra TS-DV-00 (cijfers weet ik niet)
quote:Op zondag 27 april 2014 14:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Volgende keer uitstappen en de kofferbak opendoen. Daarna naar de bestuurder lopen en vragen of hij in de kofferbak wil. Al een paar keer gedaan en met succes want daarna hield diegene mooi afstand. Zal wel denken, wat een mafkees![]()
Haha ja idd. (Al is het daar echt heel verwarrend. Ik ben er zelf ooit verkeerd gereden, al is twee rondjes om een rotonde natuurlijk anders dan spookrijden)quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe bizar je verhaal ook is, dit verklaart echt een hoop.
Doe ik ook inderdaad. Erg leuk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik heb een spelletje voor mezelf bedacht: als ik een auto zie rijden dan gok ik a) of er een man of vrouw achter het stuur zit en b) wat de nationaliteit van de auto is.
Ik zit toch vrij vaak in de goede hoek met m'n inschattingen
Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:42 schreef NieuweNier het volgende:
Vrouwen rijden vaak rustig maar oblivious.
Jammer dat hij niet dood ging. Die idioot verdient niks anders, maar het is zo lullig voor zn familie.quote:Op donderdag 1 mei 2014 17:41 schreef swollywood het volgende:
![]()
![]()
![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)amt-auto-van-snelweg
Maar dat zijn dan vaak types die het zelf niet eens doorhebbenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:28 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.
Ik kan het altijd raden als er een vrouw rijdt. Ze rijden bijna altijd onder maximum snelheid op de meest linker baan, omdat ze 8 stoplichten verder naar links moeten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan vaak types die het zelf niet eens doorhebbenLekker glazig over het stuur heen turen en denken aan de nieuwe glossy van Linda de Mol.
Wat je hier beschrijft, past ook prima bij de wat oudere automobilist (m/v).quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:51 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik kan het altijd raden als er een vrouw rijdt. Ze rijden bijna altijd onder maximum snelheid op de meest linker baan, omdat ze 8 stoplichten verder naar links moeten.
Rechts ingehaald worden merken ze niet eens, veel te druk met nagels,telefoon,passagier,zichzelf bekijken. Ook vaak een glazige staar.
Klopt, vandaag 2 van.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat je hier beschrijft, past ook prima bij de wat oudere automobilist (m/v).
Ja of het illegaal maken om met 50 gram coke in je neus de weg op te gaan.quote:Op woensdag 30 april 2014 02:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En vandaag was het dus bijna goed misgegaan. Tussen de Amsterdamsestraatweg en het Centraal Station was een vrouw van in de 40 gaan spookrijden. Ze zat achter mij op een rotonde en ging op de verkeerde weghelft eraf.
Het was echt best wel eng. Ze reed dus gezellig met haar kindjes spook op de verkeerde kant van de weg, in een enorme Volvo, op plekken waar je door alle bouwwerkzaamheden en bochten eigenlijk weinig overzicht hebt van wat er komen gaat -- het is ook een doorgetrokken streep.
Het was bizar, ik zag haar gewoon de verkeerde weghelft opsturen. Ze was echter totaal oblivious wat er aan het gebeuren was. Ik was echt continu aan het knipperen en toeteren, maar ze reed gewoon door zonder überhaupt te kijken wat er aan het gebeuren was. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, naast haar rijden zou de uitwijkmogelijkheid blokkeren. Toeteren en knipperen leek de beste optie.
Natuurlijk kwam er ook ander verkeer aan. Gelukkig letten die erg goed op: ze gingen de berm van de bouwwerkzaamheden in, of op de verkeerde weghelft om haar te ontwijken. Één auto was echt gestopt op zijn weghelft, de vrouw reed daar gewoon omheen en weer naar de verkeerde weghelft![]()
Toch was het érg gevaarlijk. Als je met een Alto of soortgelijke onveilige, oude auto tegen een Volvo knalt terwijl je beide 50km/u gaat kan je een lijkenwagen bestellen of de rest van je leven in een rolstoel rondrijden. Ikzelf denk ook niet dat ik er goed vanaf zou komen in mijn 5 sterren Fiesta
EDIT: dit is een van de redenen waarom ik een groot voorstander ben van een periodiek herexamen. Gewoon iedere 5 jaar ofzo. Ook voor jongere bestuurders trouwens. Ik zelfs zou er in ieder geval de 300 per 5 jaar voor een examen voor over hebben...
Stoep? 70 weg?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:03 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen, ik rijd op een 70-weg, het is vrij druk. Staat er een bestelbus stil, midden op de weg. Niet met twee wielen op de stoep ofzo, nee, ben je gek. Maar goed, alarmlichten waren aan, dus sja, dan mag alles.
Blij dat er camera in die auto zit toch?quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jammer dat hij niet dood ging. Die idioot verdient niks anders, maar het is zo lullig voor zn familie.
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand van de snelweg proberen te duwen is wat mij betreft poging tot doodslag. Die filmende auto deed niets verkeerds.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blij dat er camera in die auto zit toch?
Of bepaald de rechter dan dat je had moeten remmen ofzo?
Verder is het natuurlijk gewoon fking obvious dat die vrachtwagen daarvoor reedt, ene auto gas geven en de andere even gas los.
Als ik in die filmende auto zat had ik mijn rem ingedrukt i.p.v. gas op die lolly.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand van de snelweg proberen te duwen is wat mij betreft poging tot doodslag. Die filmende auto deed niets verkeerds.
Dat is een goede reactie. Maar als ik in die agressieve auto zat had ik eerst gekeken of ik naar links kon.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ik in die filmende auto zat had ik mijn rem ingedrukt i.p.v. gas op die lolly.
Ik bedoel nu het punt waarbij iemand van de weg gedrukt werd.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is een goede reactie. Maar als ik in die agressieve auto zat had ik eerst gekeken of ik naar links kon.
ah, op die manier. Dat ben ik met je eens. Ik neem ook aan dat je mijn reactie overdreven vindt? Ook dat ben ik achteraf bezien met je eens.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik bedoel nu het punt waarbij iemand van de weg gedrukt werd.
Welk stukje? Poging tot doodslag?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
ah, op die manier. Dat ben ik met je eens. Ik neem ook aan dat je mijn reactie overdreven vindt? Ook dat ben ik achteraf bezien met je eens.
Ja, maar dat begrijp ik wel. Die willen de afstand tot de voorligger zo kort mogelijk houden, anders vangen ze te veel wind. Met zulke auto's moet je dus wel bumperklevenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:28 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nou, toch vaak zat vrouwen op de achterbumper gehad. De reguliere C1/Aygo rijders meestal.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, maar dat begrijp ik wel. Die willen de afstand tot de voorligger zo kort mogelijk houden, anders vangen ze te veel wind. Met zulke auto's moet je dus wel bumperkleven
Rottend en al?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:12 schreef Albert86 het volgende:
Zag net een auto keren midden op een kruispunt met verkeerslichten. Lekker gevaarlijk. Rij ik er voorbij, zie ik twee grijze permanentjes zitten...
Verderop wil ik de snelweg op. Rijdt een auto voor me met maar 60km/u. En dat tot op de invoegstrook. Meteen er voorbij toen het kon. En ook daar een oud lijk achter het stuur...
Hierzo, net na dat verkeersbord, voor het eethuisquote:
Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:16 schreef Turbomuis het volgende:
Dat stukje mag je 50, maar aangezien de rest van de weg (rondweg in Eindhoven) doet geen mens dat daar als de lichten groen zijn.
(En okee, fietspad zit nog voor de stoep)
Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)
5 minuten wordt een ander verhaal.
Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:15 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...
Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.
Mocht je daarmee echt verkeer ophouden is het nimmer goed, maar als het rustig is heeft daar dan gok ik haast niemand last van.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:40 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...
Wat was daarop haar antwoord?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Oké, hier komt ie, ik was aan het cruisen, op die weg gold een (gedeeltelijk) snelheidslimiet van 60, er stonden huizen en er was een kruising. verderop mocht je weer gewoon 80.
Uiteraard heb ik mij daar netjes aan de snelheid gehouden
Langs de weg stonden een paar bomen, met huisjes, dus ik rustig door cruisen tot dat een vrouw de weg op loopt met een kruiwagen. Ze kijkt niet naar links en naar rechts, nee joh gewoon een weg waar sommigen wel 80 rijden gewoon blind oversteken, wat kan er nou eenmaal gebeuren
Dus ik vol in de ankers, en kom op nog geen 10 cm van haar stil te staan. Als ik 80 had gereden had ze lekker mijn motorkap kunnen koppen
Dus ik stap uit en heb haar meteen even uitgelegd (uiteraard op een normale manier) dat ze in het vervolg wel even uit moet kijken bij het oversteken.
Sommige mensen
Gewoon toeteren en vervolgens ervoor gaan op de rem. Is nml niet eens toegestaan wat die Skoda deedquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Laat hij z'n gas los en gaat weer op z'n gemakje langzaam rijden.![]()
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
Wat een figuurquote:Op donderdag 1 mei 2014 17:41 schreef swollywood het volgende:
![]()
![]()
![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)amt-auto-van-snelweg
Gewoon gaspedaal onderin en een minderwaardigheidscomplex bezorgen. Jij bent er voorbij, hij huilt zich 's avonds in slaap. Win win.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Laat hij z'n gas los en gaat weer op z'n gemakje langzaam rijden.![]()
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet, rest past zich toch maar aan? Dan gebeuren de minste ongelukken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.
Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..
Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
Ik wilquote:
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:43 schreef DW457 het volgende:
Het valt me op dat echt steeds meer mensen andere dingen aan het doen zijn dan autorijden. Vooral de smartfoon is voor de gemiddelde bestuurder onweerstaanbaar om te laten liggen. Kan het niet in de wet geregeld worden dat je dat ding moet inleveren bij oom agent als je ermee wordt gepakt tijdens het rijden? Dan kan je hem een week later ophalen bij een politiebureau aan de andere kant van het land en bij een 2e keer wordt dat ding zonder pardon vernietigt. Lijkt mij wel een strak plan.
Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
De maximum snelheid slaat vaak helemaal nergens op nee...quote:Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:31 schreef totalvamp het volgende:
oegen met 40 op een snelweg zonder knipperlicht of te kijken.
1 die een tegenligger was op 1richtingsverkeer weg.
Optrekken bij het stoplicht met de snelheid van een slak(stonden links).
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.
Wel dapper trouwens dat je dit wel eerlijk toegeeft, petje af.
Eens, je bluetooth even aanzetten of een liedje aandoen.. Je mobiel is niet per definitie gevaarlijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.
Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.
Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Me vriendin reed in haar ford ka...quote:Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland.
De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.
Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Sowieso de maximumsnelheid aanpassen aan de indeling van de weg, dus niet veel te laag. Tevens niet overal doorgetrokken strepen neerleggen om mensen maar te verbieden op eigen inzicht in te halen als dat gewoon kan. Als ik nu achter een dodo zit die ruim onder de maximumsnelheid rijdt mag ik niet inhalen. Dus zet ik hem op de CC, ga ik me zitten ergeren en ondertussen even dat whatsappje lezen waar ik niet naar had gekeken als ik gewoon had mogen inhalen. Ik zeg niet dat je elke weg spannend kan maken, maar we worden hersendood gemaakt. Alles wordt verboden, elke bocht heeft een adviessnelheid die nergens op slaat. Slechte vorm van betutteling.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.
Klopt. Maar dat is hetzelfde als zeggen "jij kiest om te hard te rijden en niemand anders" als je 110 km/h hebt gereden waar je 100 km/h mag op de A2. Ook je eigen rotschuld, maar de weg nodigt uit tot harder rijden. Net als dat hij uitnodigt om wat anders te gaan doen, omdat je je met 100 km/h op een rustige 5-strooksweg kapot ergert en het voor je gevoel zo traag gaat als dikke stront.quote:Als we gaan kijken naar schuld...nee, die ligt volledig bij jezelf. Jij beslist om je mobiel te pakken, jij beslist om dat appje/smsje/mailtje te lezen en niemand anders.
Ja, sterke campagnes. Mogen ze van mij uitzenden op TV. Ongecensureerd.quote:
Is gewoon toegestaan zolang jij geen gevaar wordt op de weg, kapstokartikel dus. Je mag alles doen in de auto zolang je dus niet gevaarlijk bent. Eten, shag rollen, navi instellen, weet ik veel. Maar die telefoon, oei, die mag echt niet. Als dat niet mag moet je gewoon alles verbieden, verplicht twee handen aan het stuur etc.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.
Zoals jeroen25 het zegt doet ie precies waarvoor de linkerstrook bedoeld is. Het overige verkeer inhalen.quote:Op maandag 5 mei 2014 02:10 schreef iFrost het volgende:
Omdat de linkerstrook eigenlijk voor inhalen is
het is ook heel leuk dat je je aan de maximum snelheid houdt, maar je kunt er niet van uit gaan dat de rest van Nederland dit ook doetGenoeg mensen die ruim te hard gaan en langs de rest rijdt.
Het gaat vaak gepaard met te laat aan de kant gaan als anderen er voorbij willen en het levert een onrustig verkeersbeeld op. Daarnaast, als je fatsoenlijk rijdt hoef je niet extra te versnellen of te vertragen bij het inhalen in vergelijking met enkel links rijden.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:41 schreef jeroen25 het volgende:
Vast een domme vraag maar wat is er nu eigenlijk irritant aan links blijven plakken?
Ik rij nu een korte tijd zelfstandig en als ik op de snelweg de maximum snelheid aanhoud dan gaat het verkeer op de rechter strook net wat langzamer. (vrachtwagen, aanhanger, langzame auto of bestuurder die het rustig aan wil doen)
Zou ik zo veel mogelijk rechts moeten rijden maar wel snel willen rijden dan zou ik steeds heen en weer moeten en vaak versnellen en vertragen.
Maar als ik links blijf dan ga ik er soepeltjes langs.
Hinderen doe ik volgens mij niet want als ik de maximum snelheid rijd dan is er geen reden om me te moeten inhalen. Toch?
Ik kijk ook achter me en ben ook niet te beroerd om alsnog naar rechts te gaan als er iemand op mijn bumper komt zitten.
Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
Ja, net zoals ik mensen kan hinderen door wél te wachten voor een rood stoplicht terwijl zij er liever doorheen willen knallen?quote:Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
...
Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
Er is een verschil tussen pech hebben omdat iemand met een lagere snelheid inhaalt en gestoord worden door iemand die uit onnozelheid en/of onkunde onnodig links blijft rijden.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.
Wat niet betekent dat je links mag blijven als er rechts veel ruimte is, overigens, want dat is net zo goed tegen de wet.
Wat is er zo grappig aan een motorscooter?quote:Op maandag 5 mei 2014 22:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Vanmiddag reed ik met 2 maten terug naar huis op de A2, kwamen we ineens een vent op een motorscooter tegen_!
Dus wij afremmen en ernaast gaan rijden, raampjes opengedraaid en heel hard gelachen_!
Daarna weer volgas weggetrokken. [ afbeelding ]
Was het een rode Kangoo?quote:Op maandag 5 mei 2014 23:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vorig weekend reed ik op de A1 vanaf Holten naar de A50, daar bij Apeldoorn. Een automobilist voor me reed net als ik 120-125 maar wel de héle tijd op de linkerbaan. Ik schuif netjes terug naar rechts als er een mogelijkheid is, maar voor hem was dat blijkbaar geen optie. Rete-irritant voor de Audi's en BMW's die minstens 160 moeten rijden omdat ze anders uit elkaar zullen vallen ofzo, en hij schoot er NIKS mee op
Oh, dan was ik het niet.quote:
Hehe, check hoe die berijders er opzitten, alsof ze op een plee zitten te schijten!quote:Op maandag 5 mei 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan een motorscooter?
Gas loslaten een idee?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
België.
Snelweg met twee rijstroken. Ik rij achter een inhalende vrachtwagen, ca. 90 km/u waar 120 is toegestaan. Op rechterstrook dus de langzamere vrachtwagen. Komt er achter me eenOpel
Antera
aangebulderd, die mij gaat bumperkleven en zelfs gaat flitsen. Terwijl ik nergens heen kan en ook zit te wachten achter de inhalende vrachtwagen.
.
Dit was overigens maar één incident van de vele.
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.quote:
Jij snapt het! Gewoon negeren en doen wat je al deed is toch de beste oplossing bij kleefkneuzen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
Echt, hoe dom.....quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaasquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaas![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt, hoe dom.....
Al heb ik dat soort shit ook in NL wel eens meegemaakt, op een 2-baans weg dat er een busje voor mij reed met 95 waar je 120 mag en dat er dan zo'n mongoloid superdicht achter mij gaat zitten duwen en knipperen. Je kan toch zien dat ik ook achter een sloom rijdend voertuig zit en er dus niks aan kan doen?? Hebben mensen nou echt het IQ van een pinda?Ik wens dat soort figuren altijd de hel en verdoemenis toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
♫
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |