Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:16 schreef Turbomuis het volgende:
Dat stukje mag je 50, maar aangezien de rest van de weg (rondweg in Eindhoven) doet geen mens dat daar als de lichten groen zijn.
(En okee, fietspad zit nog voor de stoep)
Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)
5 minuten wordt een ander verhaal.
Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:15 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...
Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.
Mocht je daarmee echt verkeer ophouden is het nimmer goed, maar als het rustig is heeft daar dan gok ik haast niemand last van.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:40 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...
Wat was daarop haar antwoord?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Oké, hier komt ie, ik was aan het cruisen, op die weg gold een (gedeeltelijk) snelheidslimiet van 60, er stonden huizen en er was een kruising. verderop mocht je weer gewoon 80.
Uiteraard heb ik mij daar netjes aan de snelheid gehouden
Langs de weg stonden een paar bomen, met huisjes, dus ik rustig door cruisen tot dat een vrouw de weg op loopt met een kruiwagen. Ze kijkt niet naar links en naar rechts, nee joh gewoon een weg waar sommigen wel 80 rijden gewoon blind oversteken, wat kan er nou eenmaal gebeuren
Dus ik vol in de ankers, en kom op nog geen 10 cm van haar stil te staan. Als ik 80 had gereden had ze lekker mijn motorkap kunnen koppen
Dus ik stap uit en heb haar meteen even uitgelegd (uiteraard op een normale manier) dat ze in het vervolg wel even uit moet kijken bij het oversteken.
Sommige mensen
Gewoon toeteren en vervolgens ervoor gaan op de rem. Is nml niet eens toegestaan wat die Skoda deedquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Laat hij z'n gas los en gaat weer op z'n gemakje langzaam rijden.![]()
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
Wat een figuurquote:Op donderdag 1 mei 2014 17:41 schreef swollywood het volgende:
![]()
![]()
![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)amt-auto-van-snelweg
Gewoon gaspedaal onderin en een minderwaardigheidscomplex bezorgen. Jij bent er voorbij, hij huilt zich 's avonds in slaap. Win win.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Laat hij z'n gas los en gaat weer op z'n gemakje langzaam rijden.![]()
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet, rest past zich toch maar aan? Dan gebeuren de minste ongelukken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.
Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..
Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
Ik wilquote:
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:43 schreef DW457 het volgende:
Het valt me op dat echt steeds meer mensen andere dingen aan het doen zijn dan autorijden. Vooral de smartfoon is voor de gemiddelde bestuurder onweerstaanbaar om te laten liggen. Kan het niet in de wet geregeld worden dat je dat ding moet inleveren bij oom agent als je ermee wordt gepakt tijdens het rijden? Dan kan je hem een week later ophalen bij een politiebureau aan de andere kant van het land en bij een 2e keer wordt dat ding zonder pardon vernietigt. Lijkt mij wel een strak plan.
Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
De maximum snelheid slaat vaak helemaal nergens op nee...quote:Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:31 schreef totalvamp het volgende:
oegen met 40 op een snelweg zonder knipperlicht of te kijken.
1 die een tegenligger was op 1richtingsverkeer weg.
Optrekken bij het stoplicht met de snelheid van een slak(stonden links).
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.
Wel dapper trouwens dat je dit wel eerlijk toegeeft, petje af.
Eens, je bluetooth even aanzetten of een liedje aandoen.. Je mobiel is niet per definitie gevaarlijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.
Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.
Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Me vriendin reed in haar ford ka...quote:Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |