abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139517371
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 11:35 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Erg fris zag hij er niet uit nee.
Hehehe.
Ik gebruik die term in t verkeer ook nog wel eens. :@
Professioneel gifmenger.
pi_139520687
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:16 schreef Turbomuis het volgende:

Dat stukje mag je 50, maar aangezien de rest van de weg (rondweg in Eindhoven) doet geen mens dat daar als de lichten groen zijn.
(En okee, fietspad zit nog voor de stoep)
Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)
5 minuten wordt een ander verhaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:15:57 #253
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_139521509
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik snap dat wel voor dingen die minder dan 2 minuten kosten eigenlijk. (mits niet erg druk)
5 minuten wordt een ander verhaal.
Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_139521657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:15 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Midden op de weg, om kwart over 8 in de ochtend. Nee, vind ik niet slim...
Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.
Mocht je daarmee echt verkeer ophouden is het nimmer goed, maar als het rustig is heeft daar dan gok ik haast niemand last van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:40:07 #255
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_139522024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Genoeg ruimte om er langs te rijden, zeker als de auto maximaal aan de rechterkant van de rijstrook stilstaat.
Mocht je daarmee echt verkeer ophouden is het nimmer goed, maar als het rustig is heeft daar dan gok ik haast niemand last van.
Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_139522123
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:40 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Als het rustig is, daar zeg je het, op een doorgaande weg in de ochtendspits is het niet rustig...
;) :*
  zaterdag 3 mei 2014 @ 17:08:05 #257
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139524080
Oké, hier komt ie, ik was aan het cruisen, op die weg gold een (gedeeltelijk) snelheidslimiet van 60, er stonden huizen en er was een kruising. verderop mocht je weer gewoon 80.
Uiteraard heb ik mij daar netjes aan de snelheid gehouden :D

Langs de weg stonden een paar bomen, met huisjes, dus ik rustig door cruisen tot dat een vrouw de weg op loopt met een kruiwagen. Ze kijkt niet naar links en naar rechts, nee joh gewoon een weg waar sommigen wel 80 rijden gewoon blind oversteken, wat kan er nou eenmaal gebeuren :')
Dus ik vol in de ankers, en kom op nog geen 10 cm van haar stil te staan. Als ik 80 had gereden had ze lekker mijn motorkap kunnen koppen :D

Dus ik stap uit en heb haar meteen even uitgelegd (uiteraard op een normale manier) dat ze in het vervolg wel even uit moet kijken bij het oversteken.
Sommige mensen :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139525709
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 17:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Oké, hier komt ie, ik was aan het cruisen, op die weg gold een (gedeeltelijk) snelheidslimiet van 60, er stonden huizen en er was een kruising. verderop mocht je weer gewoon 80.
Uiteraard heb ik mij daar netjes aan de snelheid gehouden :D

Langs de weg stonden een paar bomen, met huisjes, dus ik rustig door cruisen tot dat een vrouw de weg op loopt met een kruiwagen. Ze kijkt niet naar links en naar rechts, nee joh gewoon een weg waar sommigen wel 80 rijden gewoon blind oversteken, wat kan er nou eenmaal gebeuren :')
Dus ik vol in de ankers, en kom op nog geen 10 cm van haar stil te staan. Als ik 80 had gereden had ze lekker mijn motorkap kunnen koppen :D

Dus ik stap uit en heb haar meteen even uitgelegd (uiteraard op een normale manier) dat ze in het vervolg wel even uit moet kijken bij het oversteken.
Sommige mensen :')
Wat was daarop haar antwoord?
  zaterdag 3 mei 2014 @ 18:19:15 #259
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139525853
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Laat hij z'n gas los en gaat weer op z'n gemakje langzaam rijden. }:|
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
  Moderator zaterdag 3 mei 2014 @ 18:25:08 #260
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_139526008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Rijd ik vanmiddag op de snelweg, rijdt er voor me een Skoda, niet al te snel, dus ik ging naar links om hem in te halen. Gaat hij op het moment dat ik naast hem rijd, plotseling gas geven, tot ruim 130 aan toe. Ik dacht, o, ben jij er zo eentje (zo eentje die moeilijkheden met zijn ego krijgt als hij ingehaald wordt), en omdat ik de kwaadste niet ging ik maar weer achter hem rijden.
Dit heb ik zo vaak hè. Zo ergerlijk. Wat is dat toch voor iets geks, gas bijgeven op het moment dat je ingehaald wordt?
Gewoon toeteren en vervolgens ervoor gaan op de rem. Is nml niet eens toegestaan wat die Skoda deed
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:07:51 #261
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139527308
quote:
Wat een figuur :')
Levenslang z'n rijbewijs afnemen :r

2 Seconden eerder en hij had vol achterin die auto gezeten die die op de afrit reed.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:45:24 #262
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139528576
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Gwywen het volgende:
Gewoon gaspedaal onderin en een minderwaardigheidscomplex bezorgen. Jij bent er voorbij, hij huilt zich 's avonds in slaap. Win win.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139534005
Vandaag was het volgens mij dag van de oude lullen op de weg. We kwamen er een stuk of 10 tegen die compleet niet konden rijden.
Slingerend over de weg,
2 rijbanen gebruiken in een bocht.
Invoegen met 40 op een snelweg zonder knipperlicht of te kijken.
1 die een tegenligger was op 1richtingsverkeer weg.
Optrekken bij het stoplicht met de snelheid van een slak(stonden links).

Soms zou ik willen dat ik bij de verkeerspolitie zat, ik had ze allemaal een boete gegeven.
pi_139536278
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.

Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..

Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
niet, rest past zich toch maar aan? Dan gebeuren de minste ongelukken.

of gaat je redenering niet meer op?
  zondag 4 mei 2014 @ 11:40:11 #265
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139545492
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat was daarop haar antwoord?
Ik wil :D
Garpje hihi :')
Ze zei: het spijt me sorry etc etc
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139545547
Het valt me op dat echt steeds meer mensen andere dingen aan het doen zijn dan autorijden. Vooral de smartfoon is voor de gemiddelde bestuurder onweerstaanbaar om te laten liggen. Kan het niet in de wet geregeld worden dat je dat ding moet inleveren bij oom agent als je ermee wordt gepakt tijdens het rijden? Dan kan je hem een week later ophalen bij een politiebureau aan de andere kant van het land en bij een 2e keer wordt dat ding zonder pardon vernietigt. Lijkt mij wel een strak plan.
  zondag 4 mei 2014 @ 12:18:13 #267
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139546180
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:43 schreef DW457 het volgende:
Het valt me op dat echt steeds meer mensen andere dingen aan het doen zijn dan autorijden. Vooral de smartfoon is voor de gemiddelde bestuurder onweerstaanbaar om te laten liggen. Kan het niet in de wet geregeld worden dat je dat ding moet inleveren bij oom agent als je ermee wordt gepakt tijdens het rijden? Dan kan je hem een week later ophalen bij een politiebureau aan de andere kant van het land en bij een 2e keer wordt dat ding zonder pardon vernietigt. Lijkt mij wel een strak plan.
Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
pi_139546279
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mensen voorlichten door écht schokkende filmpjes en rijden "uitdagender" maken helpt in mijn ogen beter. De keren dat ik naar m'n telefoon grijp is vrijwel altijd op wegen als de A2, van die wegen waar je je gaat vervelen. Of op van die 2-strooks wegen waar je vroeger 80 mocht, en nu nog maar 50 km/h met bij elk kruispunt flitspalen. Dan rij ik op de CC en ga ik echt andere dingen bedenken om te doen tijdens het rijden.
Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.

Wel dapper trouwens dat je dit wel eerlijk toegeeft, petje af.
pi_139546929
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

De maximum snelheid slaat vaak helemaal nergens op nee...
Of de geluidshinder moet gigantisch zijn want slechter voor het milieu wordt het wss pas boven de 80km/h
Maar dan mogen ze dat wel eens laten zien hoeveel decibel het scheelt om 30 te rijden of 50.
Veiligheid is vaak geen issue.
pi_139547304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:31 schreef totalvamp het volgende:
oegen met 40 op een snelweg zonder knipperlicht of te kijken.
1 die een tegenligger was op 1richtingsverkeer weg.
Optrekken bij het stoplicht met de snelheid van een slak(stonden links).
Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland. :'(
  zondag 4 mei 2014 @ 14:12:08 #271
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139548453
quote:
13s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook niet echt slim, toch? Zeker als de persoon voor je om welke reden dan ook plotseling hard remt. Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je andere dingen gaat doen tijdens het autorijden, hoe saai de rit ook is. Als je je aandacht niet bij het autorijden kan houden, pak dan de trein of ga carpoolen. Ook op de A2 zoef je toch met minstens 100 km/u voorbij, das best vlot en een ongeluk komt hard aan.

Wel dapper trouwens dat je dit wel eerlijk toegeeft, petje af.
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer. ;) Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.

Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
pi_139548892
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer. ;) Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.

Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Eens, je bluetooth even aanzetten of een liedje aandoen.. Je mobiel is niet per definitie gevaarlijk.
Als je gaat smsen en je blik meer dan 1 tel van de weg af houdt wordt het een ander verhaal.
pi_139549603
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.

Als we gaan kijken naar schuld...nee, die ligt volledig bij jezelf. Jij beslist om je mobiel te pakken, jij beslist om dat appje/smsje/mailtje te lezen en niemand anders.

En wat campagnes betreft: deze vind ik erg sterk:

pi_139550467
quote:
11s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Toch lastig of niet. Zo'n sportwagen in Nederland. :'(
Me vriendin reed in haar ford ka...

Ik had een gewonde duif vast
  zondag 4 mei 2014 @ 15:52:32 #275
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_139551081
Gisteren ook weer zo'n held tegengekomen op de snelweg die zn auto er even voor wilde prikken. Blijf tegenwoordig normaal doorrijden en als hij toch verder naar links komt ga ik ook een stukje naar links. Maar niet teveel zodat hij snapt dat hij stom is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')