abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139551223
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer. ;) Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.

Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.
Professioneel gifmenger.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:51:00 #277
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139552471
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.
Sowieso de maximumsnelheid aanpassen aan de indeling van de weg, dus niet veel te laag. Tevens niet overal doorgetrokken strepen neerleggen om mensen maar te verbieden op eigen inzicht in te halen als dat gewoon kan. Als ik nu achter een dodo zit die ruim onder de maximumsnelheid rijdt mag ik niet inhalen. Dus zet ik hem op de CC, ga ik me zitten ergeren en ondertussen even dat whatsappje lezen waar ik niet naar had gekeken als ik gewoon had mogen inhalen. Ik zeg niet dat je elke weg spannend kan maken, maar we worden hersendood gemaakt. Alles wordt verboden, elke bocht heeft een adviessnelheid die nergens op slaat. Slechte vorm van betutteling.
quote:
Als we gaan kijken naar schuld...nee, die ligt volledig bij jezelf. Jij beslist om je mobiel te pakken, jij beslist om dat appje/smsje/mailtje te lezen en niemand anders.
Klopt. Maar dat is hetzelfde als zeggen "jij kiest om te hard te rijden en niemand anders" als je 110 km/h hebt gereden waar je 100 km/h mag op de A2. Ook je eigen rotschuld, maar de weg nodigt uit tot harder rijden. Net als dat hij uitnodigt om wat anders te gaan doen, omdat je je met 100 km/h op een rustige 5-strooksweg kapot ergert en het voor je gevoel zo traag gaat als dikke stront.
quote:
En wat campagnes betreft: deze vind ik erg sterk:

Ja, sterke campagnes. Mogen ze van mij uitzenden op TV. Ongecensureerd.
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.
Is gewoon toegestaan zolang jij geen gevaar wordt op de weg, kapstokartikel dus. Je mag alles doen in de auto zolang je dus niet gevaarlijk bent. Eten, shag rollen, navi instellen, weet ik veel. Maar die telefoon, oei, die mag echt niet. Als dat niet mag moet je gewoon alles verbieden, verplicht twee handen aan het stuur etc.

En stiekem geloof ik niet dat jij áltijd een P opzoekt om je navigatie in te stellen. ;)
pi_139574896
Vast een domme vraag maar wat is er nu eigenlijk irritant aan links blijven plakken?

Ik rij nu een korte tijd zelfstandig en als ik op de snelweg de maximum snelheid aanhoud dan gaat het verkeer op de rechter strook net wat langzamer. (vrachtwagen, aanhanger, langzame auto of bestuurder die het rustig aan wil doen)

Zou ik zo veel mogelijk rechts moeten rijden maar wel snel willen rijden dan zou ik steeds heen en weer moeten en vaak versnellen en vertragen.
Maar als ik links blijf dan ga ik er soepeltjes langs.

Hinderen doe ik volgens mij niet want als ik de maximum snelheid rijd dan is er geen reden om me te moeten inhalen. Toch?
Ik kijk ook achter me en ben ook niet te beroerd om alsnog naar rechts te gaan als er iemand op mijn bumper komt zitten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_139575207
Omdat de linkerstrook eigenlijk voor inhalen is

het is ook heel leuk dat je je aan de maximum snelheid houdt, maar je kunt er niet van uit gaan dat de rest van Nederland dit ook doet ;) Genoeg mensen die ruim te hard gaan en langs de rest rijdt.
pi_139577314
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 02:10 schreef iFrost het volgende:
Omdat de linkerstrook eigenlijk voor inhalen is

het is ook heel leuk dat je je aan de maximum snelheid houdt, maar je kunt er niet van uit gaan dat de rest van Nederland dit ook doet ;) Genoeg mensen die ruim te hard gaan en langs de rest rijdt.
Zoals jeroen25 het zegt doet ie precies waarvoor de linkerstrook bedoeld is. Het overige verkeer inhalen.

Dat er mensen zijn die nog harder willen rijden is leuk, doe ik ook vaak, maar geen verplichting voor het overige verkeer om maar ruim baan te moeten maken.
pi_139577935
Ik hanteer gewoon het standpunt dat als je zonder vreemde capriolen uit te halen rechts in kan halen er onnodig links gereden wordt.

Te hard rijden vind ik dan geen reden om links te blijven rijden.
pi_139600365
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 01:41 schreef jeroen25 het volgende:
Vast een domme vraag maar wat is er nu eigenlijk irritant aan links blijven plakken?

Ik rij nu een korte tijd zelfstandig en als ik op de snelweg de maximum snelheid aanhoud dan gaat het verkeer op de rechter strook net wat langzamer. (vrachtwagen, aanhanger, langzame auto of bestuurder die het rustig aan wil doen)

Zou ik zo veel mogelijk rechts moeten rijden maar wel snel willen rijden dan zou ik steeds heen en weer moeten en vaak versnellen en vertragen.
Maar als ik links blijf dan ga ik er soepeltjes langs.

Hinderen doe ik volgens mij niet want als ik de maximum snelheid rijd dan is er geen reden om me te moeten inhalen. Toch?
Ik kijk ook achter me en ben ook niet te beroerd om alsnog naar rechts te gaan als er iemand op mijn bumper komt zitten.
Het gaat vaak gepaard met te laat aan de kant gaan als anderen er voorbij willen en het levert een onrustig verkeersbeeld op. Daarnaast, als je fatsoenlijk rijdt hoef je niet extra te versnellen of te vertragen bij het inhalen in vergelijking met enkel links rijden.

Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
pi_139600765
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.

Wat niet betekent dat je links mag blijven als er rechts veel ruimte is, overigens, want dat is net zo goed tegen de wet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139601554
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
...

Ja, net zoals ik mensen kan hinderen door wél te wachten voor een rood stoplicht terwijl zij er liever doorheen willen knallen? :{w Dit gezegd hebbende maak ik natuurlijk zo snel mogelijk plaats voor achterop komend verkeer wat sneller dan ik wil.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_139601629
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.

Wat niet betekent dat je links mag blijven als er rechts veel ruimte is, overigens, want dat is net zo goed tegen de wet.
Er is een verschil tussen pech hebben omdat iemand met een lagere snelheid inhaalt en gestoord worden door iemand die uit onnozelheid en/of onkunde onnodig links blijft rijden.
Het spreekt voor zich dat je niet 140 hoeft te gaan rijden als iemand achter je harder wilt rijden maar je kan wel gewoon netjes naar rechts gaan als daar ruimte voor is. De persoon achter je is je dan snel voorbij en bij de volgende auto die rechts rijdt kan je alweer achter hem naar links toe.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:53:18 #286
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139603354
Vanmiddag reed ik met 2 maten terug naar huis op de A2, kwamen we ineens een vent op een motorscooter tegen :') _!
Dus wij afremmen en ernaast gaan rijden, raampjes opengedraaid en heel hard gelachen :D _!
Daarna weer volgas weggetrokken. 14.gif
pindazakje
  maandag 5 mei 2014 @ 23:40:56 #287
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139605586
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Vanmiddag reed ik met 2 maten terug naar huis op de A2, kwamen we ineens een vent op een motorscooter tegen :') _!
Dus wij afremmen en ernaast gaan rijden, raampjes opengedraaid en heel hard gelachen :D _!
Daarna weer volgas weggetrokken. [ afbeelding ]
Wat is er zo grappig aan een motorscooter?
pi_139605745
Vorig weekend reed ik op de A1 vanaf Holten naar de A50, daar bij Apeldoorn. Een automobilist voor me reed net als ik 120-125 maar wel de héle tijd op de linkerbaan. Ik schuif netjes terug naar rechts als er een mogelijkheid is, maar voor hem was dat blijkbaar geen optie. Rete-irritant voor de Audi's en BMW's die minstens 160 moeten rijden omdat ze anders uit elkaar zullen vallen ofzo, en hij schoot er NIKS mee op :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_139607119
quote:
19s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vorig weekend reed ik op de A1 vanaf Holten naar de A50, daar bij Apeldoorn. Een automobilist voor me reed net als ik 120-125 maar wel de héle tijd op de linkerbaan. Ik schuif netjes terug naar rechts als er een mogelijkheid is, maar voor hem was dat blijkbaar geen optie. Rete-irritant voor de Audi's en BMW's die minstens 160 moeten rijden omdat ze anders uit elkaar zullen vallen ofzo, en hij schoot er NIKS mee op :')
Was het een rode Kangoo?
pi_139607170
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Was het een rode Kangoo?
Nee, een Citroën C5 station.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_139607180
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nee, een Citroën C5 station.
Oh, dan was ik het niet.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:14:04 #292
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139622639
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig aan een motorscooter?
Hehe, check hoe die berijders er opzitten, alsof ze op een plee zitten te schijten!
pindazakje
pi_139653869
België :').

Snelweg met twee rijstroken. Ik rij achter een inhalende vrachtwagen, ca. 90 km/u waar 120 is toegestaan. Op rechterstrook dus de langzamere vrachtwagen. Komt er achter me een :') Opel :') Antera :') aangebulderd, die mij gaat bumperkleven en zelfs gaat flitsen. Terwijl ik nergens heen kan en ook zit te wachten achter de inhalende vrachtwagen. :').

Dit was overigens maar één incident van de vele.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:30:55 #294
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_139654029
quote:
9s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
België :').

Snelweg met twee rijstroken. Ik rij achter een inhalende vrachtwagen, ca. 90 km/u waar 120 is toegestaan. Op rechterstrook dus de langzamere vrachtwagen. Komt er achter me een :') Opel :') Antera :') aangebulderd, die mij gaat bumperkleven en zelfs gaat flitsen. Terwijl ik nergens heen kan en ook zit te wachten achter de inhalende vrachtwagen. :').

Dit was overigens maar één incident van de vele.
Gas loslaten een idee?
pi_139654052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gas loslaten een idee?
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2014 @ 12:20:15 #296
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139656661
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
Jij snapt het! Gewoon negeren en doen wat je al deed is toch de beste oplossing bij kleefkneuzen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:20:46 #297
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139656671
quote:

[..]

Echt, hoe dom.....

Al heb ik dat soort shit ook in NL wel eens meegemaakt, op een 2-baans weg dat er een busje voor mij reed met 95 waar je 120 mag en dat er dan zo'n mongoloid superdicht achter mij gaat zitten duwen en knipperen. Je kan toch zien dat ik ook achter een sloom rijdend voertuig zit en er dus niks aan kan doen?? Hebben mensen nou echt het IQ van een pinda?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139670028
quote:

[..]

Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaas :'(
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:18:43 #299
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_139672553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaas :'(
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:51:20 #300
11102 knep
Mountainfreak
pi_139678071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt, hoe dom.....

Al heb ik dat soort shit ook in NL wel eens meegemaakt, op een 2-baans weg dat er een busje voor mij reed met 95 waar je 120 mag en dat er dan zo'n mongoloid superdicht achter mij gaat zitten duwen en knipperen. Je kan toch zien dat ik ook achter een sloom rijdend voertuig zit en er dus niks aan kan doen?? Hebben mensen nou echt het IQ van een pinda?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens dat soort figuren altijd de hel en verdoemenis toe :@.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')