De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mwua, dapper, ik zeg alleen dat ik niet altijd een heilige ben in het verkeer.Ik praat het ook zeker niet goed, en als het druk is ben ik uiteraard dusdanig met het verkeer bezig dat ik het niet doe (spits). Maar, ja, ik lees weleens een sms'je/whatsappje, en ik vergeet vaak genoeg m'n BT aan te zetten dat ik die onder het rijden nog even aanzet. Als ik m'n navigatie instel tijdens het rijden ben ik net zo afgeleid, en dat is in principe wel toegestaan. Evenals het eten van een compleet Big Tasty menu.
Het gaat me meer om het feit dat de inrichting van het verkeer erop gericht moet zijn dat mensen geprikkeld blijven en dat soort dingen dus niet gaan doen. En natuurlijk heb je gelijk dat als je de aandacht er niet bij kan houden, je het niet moet doen, maar daar ben je in mijn ogen als wegbeheerder deels ook schuldig aan door de inrichting van de weg te "saai" te maken.
Sowieso de maximumsnelheid aanpassen aan de indeling van de weg, dus niet veel te laag. Tevens niet overal doorgetrokken strepen neerleggen om mensen maar te verbieden op eigen inzicht in te halen als dat gewoon kan. Als ik nu achter een dodo zit die ruim onder de maximumsnelheid rijdt mag ik niet inhalen. Dus zet ik hem op de CC, ga ik me zitten ergeren en ondertussen even dat whatsappje lezen waar ik niet naar had gekeken als ik gewoon had mogen inhalen. Ik zeg niet dat je elke weg spannend kan maken, maar we worden hersendood gemaakt. Alles wordt verboden, elke bocht heeft een adviessnelheid die nergens op slaat. Slechte vorm van betutteling.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier kan ik me deels in vinden. Het is echter niet zo dat een autorit als entertainment gezien kan worden. Lange rechte wegen zijn inderdaad een stuk minder spannend dan een smalle bochtige dijkweg. Ik vraag me dan ook af hoe jij voor je ziet hoe zo'n weg spannender gemaakt kan worden.
Klopt. Maar dat is hetzelfde als zeggen "jij kiest om te hard te rijden en niemand anders" als je 110 km/h hebt gereden waar je 100 km/h mag op de A2. Ook je eigen rotschuld, maar de weg nodigt uit tot harder rijden. Net als dat hij uitnodigt om wat anders te gaan doen, omdat je je met 100 km/h op een rustige 5-strooksweg kapot ergert en het voor je gevoel zo traag gaat als dikke stront.quote:Als we gaan kijken naar schuld...nee, die ligt volledig bij jezelf. Jij beslist om je mobiel te pakken, jij beslist om dat appje/smsje/mailtje te lezen en niemand anders.
Ja, sterke campagnes. Mogen ze van mij uitzenden op TV. Ongecensureerd.quote:
Is gewoon toegestaan zolang jij geen gevaar wordt op de weg, kapstokartikel dus. Je mag alles doen in de auto zolang je dus niet gevaarlijk bent. Eten, shag rollen, navi instellen, weet ik veel. Maar die telefoon, oei, die mag echt niet. Als dat niet mag moet je gewoon alles verbieden, verplicht twee handen aan het stuur etc.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De navigatie instellen tijdens het rijden is volgens mij niet toegestaan, ik zoek daar steevast een P of een tankstation voor op. Eten weet ik niet.
Zoals jeroen25 het zegt doet ie precies waarvoor de linkerstrook bedoeld is. Het overige verkeer inhalen.quote:Op maandag 5 mei 2014 02:10 schreef iFrost het volgende:
Omdat de linkerstrook eigenlijk voor inhalen is
het is ook heel leuk dat je je aan de maximum snelheid houdt, maar je kunt er niet van uit gaan dat de rest van Nederland dit ook doetGenoeg mensen die ruim te hard gaan en langs de rest rijdt.
Het gaat vaak gepaard met te laat aan de kant gaan als anderen er voorbij willen en het levert een onrustig verkeersbeeld op. Daarnaast, als je fatsoenlijk rijdt hoef je niet extra te versnellen of te vertragen bij het inhalen in vergelijking met enkel links rijden.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:41 schreef jeroen25 het volgende:
Vast een domme vraag maar wat is er nu eigenlijk irritant aan links blijven plakken?
Ik rij nu een korte tijd zelfstandig en als ik op de snelweg de maximum snelheid aanhoud dan gaat het verkeer op de rechter strook net wat langzamer. (vrachtwagen, aanhanger, langzame auto of bestuurder die het rustig aan wil doen)
Zou ik zo veel mogelijk rechts moeten rijden maar wel snel willen rijden dan zou ik steeds heen en weer moeten en vaak versnellen en vertragen.
Maar als ik links blijf dan ga ik er soepeltjes langs.
Hinderen doe ik volgens mij niet want als ik de maximum snelheid rijd dan is er geen reden om me te moeten inhalen. Toch?
Ik kijk ook achter me en ben ook niet te beroerd om alsnog naar rechts te gaan als er iemand op mijn bumper komt zitten.
Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
Ja, net zoals ik mensen kan hinderen door wél te wachten voor een rood stoplicht terwijl zij er liever doorheen willen knallen?quote:Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Tsurany het volgende:
...
Er zijn genoeg mensen die standaard 20km/u te hard rijden omdat dit een stuk aangenamer rijdt. Die mensen kan je dus hinderen door streng de maximale snelheid te rijden op de linker rijstrook.
Er is een verschil tussen pech hebben omdat iemand met een lagere snelheid inhaalt en gestoord worden door iemand die uit onnozelheid en/of onkunde onnodig links blijft rijden.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die mensen overtreden de wet en hebben gewoon pech gehad als iemand anders zich daar wél aan houdt.
Wat niet betekent dat je links mag blijven als er rechts veel ruimte is, overigens, want dat is net zo goed tegen de wet.
Wat is er zo grappig aan een motorscooter?quote:Op maandag 5 mei 2014 22:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Vanmiddag reed ik met 2 maten terug naar huis op de A2, kwamen we ineens een vent op een motorscooter tegen_!
Dus wij afremmen en ernaast gaan rijden, raampjes opengedraaid en heel hard gelachen_!
Daarna weer volgas weggetrokken. [ afbeelding ]
Was het een rode Kangoo?quote:Op maandag 5 mei 2014 23:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vorig weekend reed ik op de A1 vanaf Holten naar de A50, daar bij Apeldoorn. Een automobilist voor me reed net als ik 120-125 maar wel de héle tijd op de linkerbaan. Ik schuif netjes terug naar rechts als er een mogelijkheid is, maar voor hem was dat blijkbaar geen optie. Rete-irritant voor de Audi's en BMW's die minstens 160 moeten rijden omdat ze anders uit elkaar zullen vallen ofzo, en hij schoot er NIKS mee op
Oh, dan was ik het niet.quote:
Hehe, check hoe die berijders er opzitten, alsof ze op een plee zitten te schijten!quote:Op maandag 5 mei 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan een motorscooter?
Gas loslaten een idee?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
België.
Snelweg met twee rijstroken. Ik rij achter een inhalende vrachtwagen, ca. 90 km/u waar 120 is toegestaan. Op rechterstrook dus de langzamere vrachtwagen. Komt er achter me eenOpel
Antera
aangebulderd, die mij gaat bumperkleven en zelfs gaat flitsen. Terwijl ik nergens heen kan en ook zit te wachten achter de inhalende vrachtwagen.
.
Dit was overigens maar één incident van de vele.
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.quote:
Jij snapt het! Gewoon negeren en doen wat je al deed is toch de beste oplossing bij kleefkneuzen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
Echt, hoe dom.....quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tikje terug op de cruisecontrol. Vind ik overigens wel jammer van mezelf, dat ik me toch weer gek laat maken door zo'n doos in een Opel. Want het was een vrouw. Ook nog eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaasquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Als ik iets doms zie of ik me ergens aanerger ga ik vaak bedenken wie/wat er achter het stuur zit... meestal bejaarden of vrouwen helaas![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt, hoe dom.....
Al heb ik dat soort shit ook in NL wel eens meegemaakt, op een 2-baans weg dat er een busje voor mij reed met 95 waar je 120 mag en dat er dan zo'n mongoloid superdicht achter mij gaat zitten duwen en knipperen. Je kan toch zien dat ik ook achter een sloom rijdend voertuig zit en er dus niks aan kan doen?? Hebben mensen nou echt het IQ van een pinda?Ik wens dat soort figuren altijd de hel en verdoemenis toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
♫
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |