abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:28:37 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138224296

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 27-03-2014 21:00:38 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_138224412
Goeie TT
pi_138224449
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:26 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik ben geen racewagen :N
De vraag was: hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen?
LDL=6:30 min/km, interval=5:30 min/km.
Ik lees dus gewoon niet goed... 8)7
pi_138224473
Swinging boobs :')
Thanks Murmeli, ga sowieso opzoek naar een goede sport bh. Nu met een vest erover heen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik weet nog van mijn vorige hardloop poging afgelopen zomer dat het me iets te veel aan het 'swingen' was :{

Heb nu gelukkig wat conditie opgebouwd en begin meer plezier te krijgen in het hardlopen ^O^ . Loop nu 5km (behoorlijke beginner) en wil graag in de zomer 10 kunnen lopen.
pi_138224539
@Murmeli: Om op jouw vraag over intervallen terug te komen: met heet loopgroepje op het werk doe ik nog wel eens intervallen, en die varieren in duur van 1 tot 4 minuten. Mijn uitgangspunten hierbij: zo hard mogelijk, met korte intervallen sneller dan lange, en op een manier dat de laatste intervallen sneller gaan dan de eerste (bij gelijke lengte).

Bijvoorbeeld: mijn LDL tempo (20+ km) is meestal ergens rond de 6:15-6:30, maar kan ook langzamer. Mijn 5km wedstrijden loop ik ergens rond de 5:00. Op lange intervallen (4 minuten bijv) haal ik de 4:30 wel, op korte intervallen (1-2 minuten) ga ik gewoon zo snel mogelijk weg, en kom ik meetsal vlak boven de 4:00 uit.
pi_138224763
Ik zou er niet aan moeten denken, zonder sportbh hardlopen :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:45:17 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138224806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef TailorMade het volgende:
Swinging boobs :')
Thanks Murmeli, ga sowieso opzoek naar een goede sport bh. Nu met een vest erover heen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik weet nog van mijn vorige hardloop poging afgelopen zomer dat het me iets te veel aan het 'swingen' was :{

Heb nu gelukkig wat conditie opgebouwd en begin meer plezier te krijgen in het hardlopen ^O^ . Loop nu 5km (behoorlijke beginner) en wil graag in de zomer 10 kunnen lopen.
Fijn he, als je lekker vooruit gaat?
Als ze swingen: zeker een goeie bh kopen!
pi_138224820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ook niet. Heel erg AU zeg maar. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef pijll het volgende:
@Murmeli: Om op jouw vraag over intervallen terug te komen: met heet loopgroepje op het werk doe ik nog wel eens intervallen, en die varieren in duur van 1 tot 4 minuten. Mijn uitgangspunten hierbij: zo hard mogelijk, met korte intervallen sneller dan lange, en op een manier dat de laatste intervallen sneller gaan dan de eerste (bij gelijke lengte).

Bijvoorbeeld: mijn LDL tempo (20+ km) is meestal ergens rond de 6:15-6:30, maar kan ook langzamer. Mijn 5km wedstrijden loop ik ergens rond de 5:00. Op lange intervallen (4 minuten bijv) haal ik de 4:30 wel, op korte intervallen (1-2 minuten) ga ik gewoon zo snel mogelijk weg, en kom ik meetsal vlak boven de 4:00 uit.
Helder! Hier kan ik met mijn huidige loopschema ook veel mee.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138224838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ook niet.. Auw ;(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138224902
Het schijnt ook niet goed voor je borstweefsel te zijn dus als je over 20 jaar nog stevige borsten wilt hebben ;)

Overigens heb ik nog steeds niet de ideale sportbh gevonden. Nou vind ik prijzen van 80 euro ook echt belachelijk dus ik wissel meestal goedkope van underarmour/H&M af met afgeprijste shock absorbers..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138224945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Het schijnt ook niet goed voor je borstweefsel te zijn dus als je over 20 jaar nog stevige borsten wilt hebben ;)
Bedankt voor de tip.

Noteert: geen hardlopende vriendin nemen.
pi_138224981
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_138225009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Liever een onsportieve papzak? ;)
pi_138225024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Of haar gewoon een goede BH cadeau doen. (Elk verhaal heeft 2 kanten hè pijll ;) )

quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
---
Dat zeg ik AUW! :X
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138225040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Of haar gewoon een goede BH cadeau doen. (Elk verhaal heeft 2 kanten hè pijll ;) )
Ja nu brengen jullie me weer aan het twijfelen.

Vooral Jor_Dii...
pi_138225046
In navolging van RD (die erg gave nieuwe schoenen heeft! ^O^ ) heb ik vandaag ook nieuwe schoentjes mogen ontvangen. Het zijn de net nieuw uitgekomen FiveFingers Bikila EVO. Dit zijn de VFF met de meeste 'demping'. Er zit zelfs een laagje onder van 6mm! Maar de schoentjes zelf zijn nog minder schoen dan mijn Bikila LS. Wegen de LS versie nog 175gram per stuk zijn deze schoentjes 120 gram. Ook zijn ze nog soepeler ondanks de wat dikkere zool.
Tijdens het lopen voel je heel iets minder van de grond, maar nog wel genoeg. Maar de schoentjes zelf voel je eigenlijk bijna niet O+ zo licht en zo dun is het bovenwerk, erg fijn!

Heb ze meteen meegenomen met een fijne training. 2x5km met 1km rust. Ging erg lekker, al was het wel warm vandaag. Heerlijk weertje! Maar gelukkig geen last gehad van de warmte. Mijn kuiten voel ik wel weer wat, maar dat is normaal bij mij met tempotrainingen op de VFF. Het liep in ieder geval ontzettend lekker! ^O^

http://www.endomondo.com/workouts/314262101/2368823

[ Bericht 5% gewijzigd door Jero_nimo op 27-03-2014 13:58:42 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 13:57:01 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138225171
Hier zitten ze ook enorm ingesnoerd,moet ook wel met mijn gevel.
K heb een hele fijne ingesnoerde van dr decathlon
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_138225178
quote:

Overigens heb ik nog steeds niet de ideale sportbh gevonden. Nou vind ik prijzen van 80 euro ook echt belachelijk dus ik wissel meestal goedkope van underarmour/H&M af met afgeprijste shock absorbers..
Gelukkig heb ik geen ontzettende voorgevel en begin ik net, ga morgen meteen op pad :s)
Had ooit een sport bh (want fitness) van de hunkemoller, deed prima zn werk, moet je alleen niet zo in de was gooien :')
pi_138225188
Kan iemand me adviseren over trail schoenen? Ik zit er aan te denken deze aan te gaan schaffen omdat ik me eigenlijk meer en meer wil toe gaan spitsen op dat soort runs. Zijn er ook combinaties van hardloop/trail schoenen (die dus ook op verharde weg gebruikt kunnen worden)?
pi_138225286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Jero_nimo het volgende:
In navolging van RD (die erg gave nieuwe schoenen heeft! ^O^ ) heb ik vandaag ook nieuwe schoentjes mogen ontvangen. Het zijn de net nieuw uitgekomen FiveFingers Bikila EVO. Dit zijn de VFF met de meeste 'demping'. Er zit zelfs een laagje onder van 6mm! Maar de schoentjes zelf zijn nog minder schoen dan mijn Bikila LS. Wegen de LS versie nog 175gram per stuk zijn deze schoentjes 120 gram. Ook zijn ze nog soepeler ondanks de wat dikkere zool.
Tijdens het lopen voel je heel iets minder van de grond, maar nog wel genoeg. Maar de schoentjes zelf voel je eigenlijk bijna niet O+ zo licht en zo dun is het bovenwerk, erg fijn!

[ afbeelding ]

Heb ze meteen meegenomen met een fijne training. 2x5km met 1km rust. Ging erg lekker, al was het wel warm vandaag. Heerlijk weertje! Maar gelukkig geen last gehad van de warmte. Mijn kuiten voel ik wel weer wat, maar dat is normaal bij mij met tempotrainingen op de VFF. Het liep in ieder geval ontzettend lekker! ^O^
Klinkt goed Jero.

Ik hoop echt dat er ooit eens een clinic VFF in Noord Holland komt want dan ga ik zeker heen.
pi_138225385
quote:
Zelfs met mijn minimale borstaanwezigheid merkte ik dat 't pijn ging doen om zonder (goede) bh te lopen. Had me echt aan 't zorgen maken totdat ik bedacht dat 't ook gewoon wel eens van 't rennen kon komen en de bijbehorende beweging. Sinds ik een shockabsorber heb heb ik er geen last meer van.. :)
Ja doei.
pi_138225433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand me adviseren over trail schoenen? Ik zit er aan te denken deze aan te gaan schaffen omdat ik me eigenlijk meer en meer wil toe gaan spitsen op dat soort runs. Zijn er ook combinaties van hardloop/trail schoenen (die dus ook op verharde weg gebruikt kunnen worden)?
http://trailrunshop.nl/collectie/schoenen-heren/trailrunning

Zoek maar uit! ;)
Er zijn ook zat door-to-trail modelletjes, maar weet zo niet welke. Die hebben vaak een iets minder grof profiel. Soms staat het er ook wel bij. Die link met korting die laatst langskwam (Salomon XR geloof ik) voor 60 euro waren ook dat soort modellen.
Ligt er ook aan wat je wil natuurlijk, minimalistisch, dikke demping, hoge/lage drop etc ;)

Ze hebben nu ook City-trail modellen. Die zijn ook iets steviger en meer profiel als wegschoenen. Dus ook geschikt voor wat jij wilt.
http://trailrunshop.nl/co(...)x-tour-m-361929.html
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:10:23 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138225524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef pijll het volgende:

Thanks!
Lijkt bijna op wat ik deed, alleen werden mijn snelle intervallen ietsje langzamer haha (ofwel de eerste was te snel)

Ik deed ongeveer dit:
warming up: 6.27

3 snel: 5.37
3 langzaam 6.23

3 snel: 5.40
3 langzaam 6.18

3 snel: 5.32
3 langzaam 6.22

3 snel: 5.42
3 langzaam 6.24

3 snel: 5.48
3 langzaam 6.13
(en toen nog wat uitwandelen maar toen heb ik runkeeper uitgezet)

Ofwel: ik werd een beetje snel moe ;)
pi_138225592
Thanks Jeronimo :)
pi_138225956
Nek-check: OK
Dus lopen maar.

Tempo loopje langs het kanaal, stukje bos meegepikt.
Lekker weer, lekker gelopen, al was het effect van de verkoudheid wel merkbaar.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_138226010
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[ afbeelding ]

http://www.endomondo.com/workouts/314262101/2368823
Mooie VFF's :Y)
pi_138226023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Thanks!
Lijkt bijna op wat ik deed, alleen werden mijn snelle intervallen ietsje langzamer haha (ofwel de eerste was te snel)

Ik deed ongeveer dit:

3 langzaam 6.23

3 langzaam 6.18

3 langzaam 6.22

3 langzaam 6.24

3 langzaam 6.13

Zo veel verval zit er ook niet in.

Ik vind de langzame stukken persoonlijk erg snel. Maar dat kan aan mij liggen; daar hebben we het hier laatst ook al eens over gehad.

Zie bijvoorbeeld http://connect.garmin.com/activity/430052948 voor een van mijn intervaltrainingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 15:10:20 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138227181
Hij is er Yur!!! Hij is er!!! *O*
pi_138227281
Net als je denkt dat je eigen voeten niet erger kunnen:

http://www.runnersworld.c(...)feet-youve-ever-seen

:')
Ja doei.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:17:56 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138227375
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:29 schreef pijll het volgende:

[..]

Zo veel verval zit er ook niet in.

Ik vind de langzame stukken persoonlijk erg snel. Maar dat kan aan mij liggen; daar hebben we het hier laatst ook al eens over gehad.

Zie bijvoorbeeld http://connect.garmin.com/activity/430052948 voor een van mijn intervaltrainingen.
Nee, klopt, het verval viel me nog mee. Ik had op het einde het idee dat ik aan het struikelen was.

Okay, thanks, kan ik wel eens proberen om de langzame stukken nog wat rustiger te doen. Ik kwam niet zo goed uit jouw linkje, 20 min per mijl zal niet zijn wat je deed toch?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 15:18:18 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138227387
quote:

[..]

Thanks!

Ik deed ongeveer dit:

3 langzaam 6.23

3 langzaam 6.18

3 langzaam 6.22

3 langzaam 6.24

3 langzaam 6.13

Loop je langzame stukken eens rond de 7m/km
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:18:59 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138227404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef motorbloempje het volgende:

En daar ging mijn appetite... :{ :o

Mss even in de dieetclub posten, dat sporten toch niet zo heel gezond is, maar dat het soms positieve bij-effecten heeft. :') :X
pi_138227408
Deze week nog een lekker rustig weekje, herstellend van zaterdag en dan gaan we opbouwen *O* Wh00p O+
Ja doei.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 15:22:52 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138227504
Boh, ik zit de tijd gewoon af te tellen tot ik mag gaan. Alleen al om de rust terug te vinden in mn hoofd. Ik word van sommige situaties zo agressief, boos en verdrietig tegelijk.

K ben blij dat ik erachter gekomen ben dat t lopen me goed doet ook in mn hoofd
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 15:23:15 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138227514
quote:
9s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En daar ging mijn appetite... :{ :o

Mss even in de dieetclub posten, dat sporten toch niet zo heel gezond is, maar dat het soms positieve bij-effecten heeft. :') :X
:D

Hebben die mensen dan nu te kleine schoenen aangehad met die blauwe nagels etc?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138227703
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef motorbloempje het volgende:

Hoe krijgen ze het voor elkaar :X :o
pi_138227740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hebben die mensen dan nu te kleine schoenen aangehad met die blauwe nagels etc?
Nee hoor, gewoon lange afstanden gelopen, dan krijg je dat nu eenmaal.
Ook met wandelen kan dat voorkomen, maar dan loop je echt ver. Tot aan de 50 km wandelen heb ik dit nooit gehad, daarboven wel.
Bij het hardlopen al zo rond de 20 km bij mij
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:34:22 #38
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138227818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon lange afstanden gelopen, dan krijg je dat nu eenmaal.
Gelukkig niet iedereen. :D
Moet er niet aan denken dat het er zo uit komt te zien, ga ik spontaan over m'n nek als ik me gaan omkleden vrees ik. _O-
pi_138227869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:34 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Gelukkig niet iedereen. :D
Moet er niet aan denken dat het er zo uit komt te zien, ga ik spontaan over m'n nek als ik me gaan omkleden vrees ik. _O-
Het visuele aspect is niet het ergste... Die nagel komt na verloop van tijd los, das vervelend. Zit ie nog met een hoekje vast of zo en blijft ie lekker aan je kous of zo hangen :X
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 15:37:38 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138227926
Ik krijg alleen wat meer eelt, maar in heel m'n hardloop carriere heb ik nog geen blaar gehad. Laat staan bloedblaren en afvallende nagels. :r

Sowieso zie ik er ook aardig wat foto's tussen van mensen die gewoon aan het wegrotten zijn van de schimmel. Gewoon miconazolnitraat smeren als er paddenstoelen tussen je tenen groeien scheelt al heel veel.
pi_138227989
Vanuit scouting hiken we best veel en lange stukken achtereen heb weleens een blaar gehad maar dat mijn voeten er zo uitzien.. :N
pi_138228167
Teennagels en bloedbaren :r
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:45:31 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138228206
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Loop je langzame stukken eens rond de 7m/km
okay :)

mbt blauwe nagels:
1 grote teennagel is altijd blauw. die wordt niet meer normaal -O-
en de nageltjes daarnaast wisselen elkaar af met blauw worden. heul stom. en lelijk :(
Maar ja....
ze vallen er bij mij nooit af trouwens.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:12:42 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138229193
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Bij mij ook, krijg ik nu door van het thuisfront. Nr 1612 present *)
pi_138230031
quote:

[..]

Thanks!

Ik deed ongeveer dit:

3 langzaam 6.23

3 langzaam 6.18

3 langzaam 6.22

3 langzaam 6.24

3 langzaam 6.13

Ik denk ook dat dat meer te maken heeft met de snelheid van je rustpauzes. Dan ben je nog onvoldoende hersteld voordat je aan de volgende interval begint.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:36:25 #46
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138230046
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Oeh! Oeh! Straks als ik thuis ben ook maar ff kijken :D
F means you're fucked
pi_138230264
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Die nagel komt na verloop van tijd los, das vervelend. Zit ie nog met een hoekje vast of zo en blijft ie lekker aan je kous of zo hangen :X
Herkenbaar. Het went.
pi_138231009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:48 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Nu wil ik ze nog meer!
Wie zei ook al weer dat hardlopen een goedkope sport was? Je hebt alleen schoenen nodig beweerden ze. O-)
Hoe positief GotC er misschien over heeft geschreven (geen idee, stukkie niet gelezen), ik hoef ze niet. Ik vond ze niet lekker lopen toen ik er vorige week op liep. Zo zie je maar. Supermooie schoenen, maar niks voor mij. Schoenen zijn zo persoonlijk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_138231299
Iehhh die tenen zonder nagels! Ik heb ook een blauw nageltje, maar de rest van mijn voet valt momenteel reuze mee:

SPOILER
Het is echt té lekker weer, maar ik neem toch maar een rustdagje vandaag.. Heb ook bij lange na nog niet genoeg gewerkt.

En ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een bril nodig heb, die a) niet vergoed wordt want basisverzekering) en b) ik totaal geen brillenhoofd heb. :(
pi_138231442
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Iehhh die tenen zonder nagels! Ik heb ook een blauw nageltje, maar de rest van mijn voet valt momenteel reuze mee:

SPOILER
Het is echt té lekker weer, maar ik neem toch maar een rustdagje vandaag.. Heb ook bij lange na nog niet genoeg gewerkt.

En ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een bril nodig heb, die a) niet vergoed wordt want basisverzekering) en b) ik totaal geen brillenhoofd heb. :(
Lenzen?
pi_138231493
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lenzen?
Ja schijnt niet zo handig te zijn om daarmee te beginnen? Heb ook maar 0.75 met cilinder dus hoef hem misschien niet eens de hele dag op..
pi_138231702
Mijn waterzak is binnen *G*
pi_138231715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja schijnt niet zo handig te zijn om daarmee te beginnen? Heb ook maar 0.75 met cilinder dus hoef hem misschien niet eens de hele dag op..
Hm ik weet dat eigenlijk niet ben zelf later met lenzen begonnen :) zou het gewoon eens met je oogarts overleggen :)
pi_138231881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee, klopt, het verval viel me nog mee. Ik had op het einde het idee dat ik aan het struikelen was.

Okay, thanks, kan ik wel eens proberen om de langzame stukken nog wat rustiger te doen. Ik kwam niet zo goed uit jouw linkje, 20 min per mijl zal niet zijn wat je deed toch?
Ja hoor, tijdens de rust loop ik heel langzaam, of wandel ik even. Tot ik het koud krijg.

(Rechtsbovenin staat bij Garmin Connect trouwens een link om de mijlen te converteren in kilometers.)
pi_138232858
Bij de groep wandelen we ook regelmatig na de intervallen. Vanavond hebben we 3x3minuten, 3x4minuten D3 en 3x5minuten D2. Daartussen steeds 1 minuut rust. En da's vaak eerst een stukkie wandelen en dan dribbelen en dan de interval weer.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:25:10 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138233622
Startnummer 190 is binnen ^O^
F means you're fucked
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:49:44 #57
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138234386
Oeh, snel naar m'n brievenbus!! :D
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:53:40 #58
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138234511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

http://trailrunshop.nl/collectie/schoenen-heren/trailrunning

Zoek maar uit! ;)
Er zijn ook zat door-to-trail modelletjes, maar weet zo niet welke. Die hebben vaak een iets minder grof profiel. Soms staat het er ook wel bij. Die link met korting die laatst langskwam (Salomon XR geloof ik) voor 60 euro waren ook dat soort modellen.
Ligt er ook aan wat je wil natuurlijk, minimalistisch, dikke demping, hoge/lage drop etc ;)

Ze hebben nu ook City-trail modellen. Die zijn ook iets steviger en meer profiel als wegschoenen. Dus ook geschikt voor wat jij wilt.
http://trailrunshop.nl/co(...)x-tour-m-361929.html
de keuze is eigenlijk veel te groot voor een beginnende trailer.....
Er komen zo veel vragen kijken bij het kiezen van een trailschoen...wat voor trails zoek je qua ondergrond etc.
Voor trails in Nederland kan je imo goed uit de voeten met een door to trail model en hoef je geen agressieve schoen te hebben.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138234660
Gèt, wat voel ik me belabberd. Beetje koortserig (ookal heb ik geen koorts, volgens de thermometer). Blij dat ik gisteravond nog lekker even heb gerend O+ maar even chillen enzo, kan prima, na zaterdag, en dan za en zo twee kleine (rustige) evenementjes, en dan daarna weer rustig opbouwen. Zin in O+
Ja doei.
pi_138235536
Vandaag de eerste geslaagde poging om een intervaltraining met hindernissen te doen (vorige keer was te kort na een zware wedstrijd, ben toen na 2 km gestopt).
Telkens op hoog tempo (4:30 min/km) een rondje van 900 meter lopen, en dan achtereenvolgens 1-2-3-4-3-2 minuten swingovers doen.
Ziet er voor mijn gemiddelde pace knap waardeloos uit, maar ik voel het wel :)

http://www.endomondo.com/workouts/314425007/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 19:24:59 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138235669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef YUR het volgende:
Startnummer 190 is binnen ^O^
Ja! Ja! WIJ GAAN GEWOON DE HALVE VAN NAALDWIJK LOPEN!!!1einz1!!
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:34:47 #62
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138236049
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja! Ja! WIJ GAAN GEWOON DE HALVE VAN NAALDWIJK LOPEN!!!1einz1!!
Het parcours waarop ik mijn huidige PR heb gelopen O+
Het parcours waarop ik zaterdag een minuut of 12 langzamer ga lopen dan mijn PR O+
F means you're fucked
pi_138236913
Zo, de schoenen zijn aan. 4x 1000m met 6x 100m versnellinkjes ertussen gefrot.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:58:05 #64
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138237018
2368 is ook present zaterdag! *O*
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 20:10:52 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_138237605
Smeer jullie maar goed in, zaterdag-lopers!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138238208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Het parcours waarop ik mijn huidige PR heb gelopen O+
Het parcours waarop ik zaterdag een minuut of 12 langzamer ga lopen dan mijn PR O+
Volgens mij ben jij meer gaan genieten van het hardlopen sinds je de PR en snelheden los hebt gelaten is het niet?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_138238368
Ik krijg zelf het idee dat ik niet geschikt ben voor snelheden boven de 6 m/km.
Heb al grote moeite om die pace aan te houden, laat staan dat ik dan ontspannen bezig ben, en daarna heb ik overal pijntjes. Scheen, knie, voeten.
Zondag probeer ik wel mijn PR aan te scherpen van 30.36 maar ik weet nu al dat het gewoon moeilijk wordt.
Geniet meer van iets rustiger maar dan langer doorlopen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_138238372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de keuze is eigenlijk veel te groot voor een beginnende trailer.....
Er komen zo veel vragen kijken bij het kiezen van een trailschoen...wat voor trails zoek je qua ondergrond etc.
Voor trails in Nederland kan je imo goed uit de voeten met een door to trail model en hoef je geen agressieve schoen te hebben.
Tuurlijk, het zal zich ook toespitsen op runs in het bos met zachte ondergrond en van tijd tot tijd een mud/obstacle run waar meer grip handig is. Daarom wil ik ook een combi tussen trail en hardloopschoen.
pi_138238666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:26 schreef De_kluizenaar het volgende:
Heb al grote moeite om die pace aan te houden, laat staan dat ik dan ontspannen bezig ben, en daarna heb ik overal pijntjes. Scheen, knie, voeten.
Zondag probeer ik wel mijn PR aan te scherpen van 30.36 maar ik weet nu al dat het gewoon moeilijk wordt.
Duurlopers moeten er ook zijn. :) Niks mis mee toch?

Ons Ziggo probleem is opgelost *O* (ze moesten zoals ik al dacht het analoge signaal nog aanzetten :') )
pi_138238769
Hoofdpijn is gelukkig ver weg dus lekker lesje 14 kunnen lopen. Laatste stukje is hij mijn gps kwijt geweest maar dat is niet anders :)

SPOILER
pi_138238818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:31 schreef Nanook24 het volgende:
Ons Ziggo probleem is opgelost *O* (ze moesten zoals ik al dacht het analoge signaal nog aanzetten :') )
Wat een prutsers :p
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:38:08 #72
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138239040
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:22 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij meer gaan genieten van het hardlopen sinds je de PR en snelheden los hebt gelaten is het niet?
Nja, dat is op zich inherent aan het trainen voor een marathon: Tijden en eventuele PR's op andere afstanden zijn voor mij tijdens een voorbereidingsperiode op de marathon echt helemaal niet belangrijk. Dat loopt inderdaad wel lekker ^O^

Maar ik sluit niet uit dat ik ook eens gericht ga trainen voor een snelle tijd op een andere afstand. Ik heb op iedere afstand wel een paar grenzen die ik graag eens passeer. De een zal wat meer moeite kosten dan de ander, maar da's juist wel weer leuk :)
F means you're fucked
pi_138239135
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat een prutsers :p
En daar had ik ze dinsdag al voor gebeld hè. Zou allemaal goed komen zei die mevrouw. Niet dus. :(

Maar lekker dat je hoofdpijn weg was en je nog even hebt kunnen hobbelen. Veel plezier bij de scouting dit weekend. w/
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 20:40:09 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138239152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:26 schreef De_kluizenaar het volgende:
Waarom dan moeilijk doen? En als je wél sneller wil. LDL's echt heul langzaam gaan lopen en elke week een intervalletje of ander soort tempo loopje.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:48:43 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138239604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:31 schreef pijll het volgende:

[..]

Ja hoor, tijdens de rust loop ik heel langzaam, of wandel ik even. Tot ik het koud krijg.

(Rechtsbovenin staat bij Garmin Connect trouwens een link om de mijlen te converteren in kilometers.)
Ok!
Ik hobbel altijd gewoon door inderdaad en dan kom ik niet helemaal bij.
Toch fijn dat ik t hier ff heb nagevraagd, kan ik weer wat dingetjes uitproberen.
pi_138240418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:39 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

En daar had ik ze dinsdag al voor gebeld hè. Zou allemaal goed komen zei die mevrouw. Niet dus. :(

Maar lekker dat je hoofdpijn weg was en je nog even hebt kunnen hobbelen. Veel plezier bij de scouting dit weekend. w/
Altijd hetzelfde bij dat soort bedrijven.

En dankjewel ik heb zin in het weekendje *O* lopen ging wel fijn. Mijn vriend lief met me meegefietst.
pi_138240865
Lekker 5x800@3:42 / 200 rust gelopen. De schouder houdt zich wonderbaarlijk goed! :)

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2014 21:12:22 ]
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:14:51 #78
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138241010
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Lekker 5x800@3:42 / 200 rust gelopen. De schouder houdt zich wonderbaarlijk goed! :)

SPOILER
Goed om te lezen :)
En feli! *O*
pi_138241083
quote:

SPOILER
Da's dubbel goed nieuws en dus een jompeltje waard. *O*
pi_138241162
Dat was lekker! Zo lekker dat ik, totaal onbewust, 8 versnellingen heb gedaan i.p.v 6. Op de één of andere manier was ik overtuigd dat de laatste versnelling de 6e was :')
Versnellingen op gevoel gedaan, en leken allemaal rond de 5'/km te zitten. (4:50 - 5:10). De rustige meters zaten zo rond de 7'/km en herstelde goed.

SPOILER
pi_138241468
Weer met de club gelopen. Wel lekker gelopen op zich, qua lopen, maar mijn tenen in mijn rechterschoen tintelden alweer, na een kilometer of vijf. Ik geef ze nog éen kans en anders ga ik er mee terug.

SPOILER
pi_138241583
Ook ik heb lekker gelopen bij de AV. 8 x 3 minuten, waarvan de laatste minuut versnellen. Al heb ik vanwege vermoeid alleen de laatste vier versnellingen gedaan, de eerste vier gewoon door blijven lopen. Nu lekker douchen en soep eten!
pi_138241651
quote:

SPOILER
Heerlijke dag voor je!
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 21:26:23 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_138241683
quote:

SPOILER
Feli!! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138241760
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom dan moeilijk doen? En als je wél sneller wil. LDL's echt heul langzaam gaan lopen en elke week een intervalletje of ander soort tempo loopje.
Het is 1 van mijn doelen, onder de 30. Hoeft niet deze week, genieten zonder blessure is beter. Maar ooit. ;)
pi_138242249
quote:

SPOILER
Goed bezig! Gefeliciteerd!!! *O*
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:42:04 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138242531
Feli stippie!
pi_138242564
Dit weekend ben ik een nachtje weg in Wageningen. Mijn hardloopspullen gaan uiteraard mee.
Ik kan niet wachten om zondagochtend (vroeg) of zaterdag door te bossen te lopen.
Is er iemand die daar in de buurt woont en zin heeft om mij zijn (of haar) omgeving te laten zien?
Ik wil ongeveer 22km lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door streamnl op 27-03-2014 22:00:21 ]
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:44:33 #89
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138242677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef streamnl het volgende:
Dit weekend ben ik een nachtje weg in Wageningen. Mijn hardloopspullen gaan uiteraard mee.
Ik kan niet wachten om zondag door te bossen te lopen.
Is er iemand die daar in de buurt woont en zin heeft om mij zijn (of haar) omgeving te laten zien?
Ik wil ongeveer 22km lopen.
In jouw tempo kan ik vast wel een kilometertje meerennen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_138242818
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:44 schreef SiIk het volgende:

In jouw tempo kan ik vast wel een kilometertje meerennen.
Ik weet niet wat jouw tempo is maar ik ga een LDL lopen dus mijn tempo zal ongeveer op 06:00 min/km liggen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:50:03 #91
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138243075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:46 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw tempo is maar ik ga een LDL lopen dus mijn tempo zal ongeveer op 06:00 min/km liggen.
Ja, dat hou ik wel een kilometer vol
SPOILER
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
pi_138243214
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ja, dat hou ik wel een kilometer vol
SPOILER
A, vandaar ;)
maar waarom in een spoiler? Dat is toch al een nette prestatie? :Y
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:53:51 #93
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138243339
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:51 schreef streamnl het volgende:

[..]

A, vandaar ;)
maar waarom in een spoiler? Dat is toch al een nette prestatie? :Y
Ben er ook wel blij mee hoor, hoewel ik de laatste 3 weken niet echt veel gedaan heb en al het sporten een beetje stil ligt. Volgende week wordt het als het goed is weer wat rustiger, dus hoop het dan weer op te pakken.
Maar t is natuurlijk niet te vergelijken met 20+ km in 6 min/km :P
pi_138243437
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:53 schreef SiIk het volgende:

Maar t is natuurlijk niet te vergelijken met 20+ km in 6 min/km :P
Boeiend. Ieder zijn (of haar) tempo. Je loopt voor jezelf.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:58:04 #95
92409 Twinky
Little star.
pi_138243577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:55 schreef streamnl het volgende:

[..]

Boeiend. Ieder zijn (of haar) tempo. Je loopt voor jezelf.
*O*
Sloom hardlopen is ook hardlopen *O*
Je loopt altijd harder dan als je op de bank had gezeten *O*
Je loopt ook harder dan iemand anders die op de bank zit *O*
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:05:28 #96
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138244029
Dat moment dat je naar je maandoverzicht op Endomondo kijkt en denkt "Heuj... best sportief eigenlijk."

8)7
pi_138244289
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:58 schreef Twinky het volgende:

[..]

*O*
Sloom hardlopen is ook hardlopen *O*
Je loopt altijd harder dan als je op de bank had gezeten *O*
Je loopt ook harder dan iemand anders die op de bank zit *O*
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:28:29 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138245365
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:05 schreef Yuki het volgende:
Dat moment dat je naar je maandoverzicht op Endomondo kijkt en denkt "Heuj... best sportief eigenlijk."

8)7
Tof toch?
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:34:22 #99
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138245699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tof toch?
Ja! :D
Ik verbaas alleen mezelf een beetje. Dit is niet nieuw; doe het al een paar maanden zo. Maar dit is voor het eerst dat ik 't ook echt zie.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:36:35 #100
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138245853
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:34 schreef Yuki het volgende:

[..]

_O_

[..]

Ja! :D
Ik verbaas alleen mezelf een beetje. Dit is niet nieuw; doe het al een paar maanden zo. Maar dit is voor het eerst dat ik 't ook echt zie.
Wat heb je allemaal gedaan dan?
Edit: ik heb het zelf ook een beetje hoor. Dat ik denk: ben ik dat echt, die zo 10 km kan rennen en het nog leuk vindt ook?
pi_138246274
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:34 schreef Yuki het volgende:
Dit is niet nieuw; doe het al een paar maanden zo. Maar dit is voor het eerst dat ik 't ook echt zie.
Dit is echt zo herkenbaar. Wat mij van de week opviel is dat ik per maand meer kilometers aan het maken ben. Dat betekent dat ik meer kilometers per training aan het maken ben...wat weer betekent dat die 10km er straks gewoon echt gaan komen. *O*
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:50:43 #102
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138246582
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gedaan dan?
Edit: ik heb het zelf ook een beetje hoor. Dat ik denk: ben ik dat echt, die zo 10 km kan rennen en het nog leuk vindt ook?
In de afgelopen 32 dagen heb ik 19 dagen iets noemenswaardigs aan sport gedaan. In de maand februari waren dat 17 dagen.
Hardlopen, fietsen (meer dan thuis-station en vv), spinnen etc. in de sportschool... Van alles.

De eerste helft van 2013 was ik echt een coach potato, met dito figuur. Who could have thought..?
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:32:45 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138248684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:44 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dit is echt zo herkenbaar. Wat mij van de week opviel is dat ik per maand meer kilometers aan het maken ben. Dat betekent dat ik meer kilometers per training aan het maken ben...wat weer betekent dat die 10km er straks gewoon echt gaan komen. *O*
Tuurlijk komen die er!!!
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:33:55 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138248740
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:50 schreef Yuki het volgende:

[..]

In de afgelopen 32 dagen heb ik 19 dagen iets noemenswaardigs aan sport gedaan. In de maand februari waren dat 17 dagen.
Hardlopen, fietsen (meer dan thuis-station en vv), spinnen etc. in de sportschool... Van alles.

De eerste helft van 2013 was ik echt een coach potato, met dito figuur. Who could have thought..?
Zo dat is wel heul netjes ja. Lekker volhouden en genieten van je eigen inzet en resultaten dus!
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:35:52 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138248832
Ik kom niet aan meer dat 9 a 12 dagen sporten per maand. Maar ik word ook steeds ziek. Dat helpt niet ;)
pi_138249079
quote:

[..]

Knap hoor, meer dan de helft van het aantal dagen sporten. _O_ Dat haal ik bij lange na niet, ondanks dat het hardlopen mij relatief makkelijk afgaat vergeleken met een hoop hier, echt goed. ^O^

Al heb ik deze week wel m'n sport-mojo terug, met 2x hardlopen en gisteravond spinning. :P Toch maar weer wat regelmatiger lopen en een beetje pieken richting de HM bij de Leiden Marathon en de Golden Ten Loop. :)
Jack does it in real time...
pi_138250496
Electric Run startnummer is binnen *O* . Normaal gesproken veeg ik mijn reet af met wedstrijdshirts, maar deze bewaar ik mooi.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:19:41 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138250640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:14 schreef Devv het volgende:
Electric Run startnummer is binnen *O* . Normaal gesproken veeg ik mijn reet af met wedstrijdshirts, maar deze bewaar ik mooi.
Ik heb hem ook. Gisteren gehaald bij perry.
Ben best benieuwd of t leuk is zaterdag :)
pi_138250693
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hadden ze jouw maat nog? Ik moest allemaal M hebben, maar ze hadden alleen nog maar S, L en XL :') . Ik dacht dat je dit tijdens de inschrijving op had gegeven...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:42:43 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138251185
Nee ze hadden alleen s en l. Maar het valt best klein dus ik vind het wel ok.
Maar wel slordig ja
pi_138251326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:46 schreef streamnl het volgende:

[..]

Dat zei je bij de helicon asselronde ook dat je dat tempo zou gaan lopen. ;)
pi_138252628
quote:

In de afgelopen 32 dagen heb ik 19 dagen iets noemenswaardigs aan sport gedaan.
Dat is een mooi score hoor!
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

Dat zei je bij de helicon asselronde ook dat je dat tempo zou gaan lopen. ;)
Dat was een wedstrijd... Telt niet ;)
pi_138252670
Gewoon geen lekker weer om te lopen. Misschien vanmiddag nog.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 07:00:15 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138252709
quote:
foto!
Ow Enneh al lachen naar de fotografen he. Dr lopen er 2 van FOK :D
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 07:05:29 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_138252739
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ben ik benieuwd naar jullie verhalen :)
pi_138252785
Zelf ook al dik 350km dit jaar. Ik ben verbaasd!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:16:05 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138252796
quote:
Hoe ziet het shirt eruit? Ben nu wel nieuwsgierig :D
pi_138252875
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 06:40 schreef streamnl het volgende:

[..]

Dat is een mooi score hoor!

[..]

Dat was een wedstrijd... Telt niet ;)
Je zou die trimloop afgelopen weekend ook op trainingstempo lopen..
pi_138253120
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:31 schreef hatsaflats het volgende:

Je zou die trimloop afgelopen weekend ook op trainingstempo lopen..
Ja!!! Het is duidelijk!
Ik ben streamnl en laat me vlug opnaaien als ik word ingehaald door andere personen...
:@
  vrijdag 28 maart 2014 @ 08:12:13 #120
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138253213
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:16 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoe ziet het shirt eruit? Ben nu wel nieuwsgierig :D
Zwart :Y
F means you're fucked
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 08:13:28 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_138253224
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:02 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ja!!! Het is duidelijk!
Ik ben streamnl en laat me vlug opnaaien als ik word ingehaald door andere personen...
_O-
pi_138253719
quote:

[..]

Ja!!! Het is duidelijk!

Goedemorgen allemaal, het is (bijna) weekend. Tijd voor LDL's en wedstrijdjes en mooi weer! *)

Volgens mij moet ik RD alvast veel plezier wensen met zijn loopje straks. ^O^
pi_138253922
quote:

[..]

Ja!!! Het is duidelijk!
:P ik ben wel benieuwd hoe ver je dit weekend van die 6:00/km af zit.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 09:08:02 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_138253963
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:06 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Voel jij je alweer beter? Of ben je nog ziekig?
pi_138254230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Voel jij je alweer beter? Of ben je nog ziekig?
Neh, nog steeds beroerd.
pi_138254593
Gisteren even een afspraak gemaakt bij Step One voor nieuwe schoenen.

Deze zijn nu ongeveer een jaar oud. Qua kilometers kunnen ze nog wel, gezien mijn onregelmatige hardalopen van vorig jaar (tijdje wel, dan weer een tijd niet, enzovoorts). Maar mede omdat ik nu wel weer serieuzer wil gaan lopen, toch maar nieuwe halen. En dan wissel ik ze gewoon af, zoals ook wordt geadviseerd.

Nu zie ik alleen op hun site dat de Polar RC3 GPS in de aanbieding is voor ¤ 200. Eigenlijk komt het me financieel niet helemaal uit, maar mijn huidige hartslagmeter (Polar RS200SD) begint kuren te vertonen. Of ik ben regelmatig overleden tijdens het lopen, of mijn hartslag komt niet door. Helaas was het vervangen van de batterij niet de oplossing. Dus nu twijfel ik heel erg of ik deze ook aan "moet" schaffen...

Ik weet voor mezelf al dat het of deze wordt of de Garmin FR220. Ik heb al even gezocht en kom via DC Rainmaker op de volgende voordelen per horloge:

Polar
- makkelijk in gebruik, simpel menu (en al gewend omdat ik nu een Polar heb)
- lange levensduur batterij
- mogelijkheid om routes in te laden en terug naar start functie
- ¤ 50 goedkoper (ik zie de FR220 zo snel nergens goedkoper dan ¤ 250)

Garmin
- mogelijkheid om eigen trainingsprogramma's te gebruiken
- gewicht
- waterdicht (als vraag ik me af of ik dat echt ga gebruiken)

Zijn er mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan en willen delen waarom ze voor de ene danwel de andere hebben gekozen?
Ook ervaringen van gebruikers van beide horloges zijn uiteraard welkom. Volgens mij zijn er in ieder geval Garmin gebruikers, van deze Polar weet ik het niet zeker. Alvast bedankt!
pi_138254890
Ik heb nooit voor die keuze gestaan, maar denk dat zaken als gewicht van het horloge er niet toe doen.

Zelf zit ik alleen maar vast aan Garmin omdat ik in Garmin Connect al mijn loopjes heb zitten en alternatieve websites als Endomondo en Strava alleen maar voor de leuk heb.

Daarentegen heb ik wel het idee dat Garmin de weg een beetje kwijt is (sic) sinds de 910XT en de 610.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:52:29 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138254898
Ik ben gewoon Garmin fan, want HRM vind ik minder belangrijk.
En gezien Polar HRM horloges maakt met GPS, en Garmin GPS horloges maakt met HRM.. :+
pi_138255005
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:39 schreef McTwente het volgende:

Ook ervaringen van gebruikers van beide horloges zijn uiteraard welkom. Volgens mij zijn er in ieder geval Garmin gebruikers, van deze Polar weet ik het niet zeker. Alvast bedankt!
Ik heb een Polar RCX 3 (das er een met een losse GPS unit).
Prima tevreden mee, maar de mogelijkheden om zelf een "training target" aan te maken zijn idd wat beperkt.
Kan er wel een training voor aanmaken, maar met slechts 4 phases, en voor sommige intervaltrainingen is dat te weining.
Integratie van Garmin in andere websites (bv Endomondo, Smashrun) is beter. Van Polarpersonaltrainer kun je eigenlijk alleen een GPX importeren op andere website, een complete training met hartslaggevens gaat eigenlijk niet.
Voor de rest prima ding.
pi_138255471
quote:
Ik heb nooit voor die keuze gestaan, maar denk dat zaken als gewicht van het horloge er niet toe doen.
Wel mee eens, ik heb geen idee hoe zwaar mijn huidige horloge is maar ik heb er nooit last van.

quote:
Ik ben gewoon Garmin fan, want HRM vind ik minder belangrijk.
En gezien Polar HRM horloges maakt met GPS, en Garmin GPS horloges maakt met HRM.. :+
Ik vind de HRM in die zin belangrijk, dat ik wel een nieuw horloge met HRM wil. Ik houd mijn hartslag er ook wel mee in de gaten, maar ik train (nog) niet echt op hartslag. Al wil ik dat wel wat meer gaan doen.

quote:
Ik heb een Polar RCX 3 (das er een met een losse GPS unit).
Prima tevreden mee, maar de mogelijkheden om zelf een "training target" aan te maken zijn idd wat beperkt.
Kan er wel een training voor aanmaken, maar met slechts 4 phases, en voor sommige intervaltrainingen is dat te weining.
Integratie van Garmin in andere websites (bv Endomondo, Smashrun) is beter. Van Polarpersonaltrainer kun je eigenlijk alleen een GPX importeren op andere website, een complete training met hartslaggevens gaat eigenlijk niet.
Voor de rest prima ding.
Mijn huidige horloge combineer ik met een footpod. Nu wil ik wel een geïntegreerde GPS, vandaar ook de voorkeur voor deze horloges.

Kortom, ze lijken redelijk gelijkwaardig. Verder is het natuurlijk heel persoonlijk wat je belangrijk vindt. HRM, GPS, trainingsmogelijkheden... hopelijk hebben ze ze allebei liggen, dan kan ik ze ook eens omdoen. Met mijn smalle polsen staat een grote klok niet mooi, al schelen ze qua formaat volgens mij nauwelijks.
pi_138255509
Ik ben nog niet in de fase dat ik een sporthorloge nodig heb, maar ik lees wel aandachtig mee :Y)

Gister naar de fysio geweest en aangezien alle klachten nu weg zijn (sinds een week pas) mag ik rustig op gaan bouwen. Dus was na 3 minuten weer buiten (want welke gek gaat er nu binnen lopen met dit weer :+ ). Daarna 4km @6:30 gelopen *O*

Dat ga ik nog 3 keer doen alvorens ik met de 10% regeling in hetzelfde tempo ga uitbouwen.

edit: en gister door de 100km gegaan dit jaar :D
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_138255600
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:14 schreef McTwente het volgende:

Met mijn smalle polsen staat een grote klok niet mooi, al schelen ze qua formaat volgens mij nauwelijks.
Das natuurlijk alleen belangrijk als je ze ook "gewoon" als horloge gaat gebruiken (als kan ik me niet voorstellen dat je dat doet).
Als je aan het trainen bent gaat het er niet om of je er goed uitziet en al helemaal niet of je polsunit te groot is ;)
pi_138255619
Ik zou voor de Garmin 220 gaan, die heb ik ook bijna gekocht. Puur vanwege de kleine verschillen maar de betere integratie is voor de Garmin. En je huidige HRM van Polar verslijt blijkbaar binnen een jaar, dat lijkt me ook een aardige incentive om voor de Garmin te gaan. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_138255629
quote:
Mijn voorkeur gaat naar Garmin tussen die twee keuzes. MAAR als IK opnieuw zou moeten kiezen, zou ik een suunto gekocht hebben ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:06 schreef hatsaflats het volgende:

Ligt eraan. Wanneer er meer mensen zijn (of een tijdklok bij de AV afgelopen weekend...) dan heb ik er meer moeite mee ;)
Als ik alleen ben in de bossen en ik zwerf rond, zit ik er meestal niet ver vanaf. Meestal ietsje sneller.
Ik loop erg lekker op 05:50. Ik denk dat dat meer mijn LDL tempo is geworden. Binnenkort hebben we een test bij de AV en dan gaan ze checken wat mijn drempels zijn. Ik ben even de naam kwijt. Maar dan loop je met een hartslagmeter van hun en dan moet je elke keer bij de volgende pylon zijn voor het piepje.
Het is niet de zoladz test.
pi_138255655
quote:
maar mijn huidige hartslagmeter (Polar RS200SD) begint kuren te vertonen.
Dit had ik trouwens ook, nieuwe borstband (Gratis want 2 jaar garantie) verhielp dat.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:23:28 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138255691
* YUR heeft maar eens een nieuwe SPIbelt besteld *O*

Oh, en ik loop met een Garmin horloge, maar een Polar borstband #vantweewalletjes
F means you're fucked
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 10:23:45 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138255698
Mochten er mensen een gps horloge wegdoen vanwege een upgrade en deze t nog doet, denk aan mij voor een leuk prijsje O-)
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 10:24:48 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138255722
Ik zag net t schema van volgende week :D
zaterdag 3x4 min lopen 3 min wandelen
dinsdag 3/4x 4 min lopen 3 wandelen
donderdag 2x 6 min lopen 4 wandelen

:o
spannend! die 4 dat lukt steeds wel, maar 6!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138255730
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:23 schreef YUR het volgende:
* YUR heeft maar eens een nieuwe SPIbelt besteld *O*

Heb je toevallig een kortingscode die nu bruikbaar is?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:25:40 #140
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138255748
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:25 schreef Guard het volgende:

[..]

Heb je toevallig een kortingscode die nu bruikbaar is?
DUTCHROADRUNNERS

10% korting, geldig t/m 31-3
F means you're fucked
pi_138255768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:25 schreef YUR het volgende:

[..]

DUTCHROADRUNNERS

^O^
Thanks!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:27:28 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138255792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:26 schreef Guard het volgende:

[..]

^O^
Thanks!
np :)

Ik heb de Endurance SPIbelt besteld, ben benieuwd
F means you're fucked
pi_138255795
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:20 schreef streamnl het volgende:Binnenkort hebben we een test bij de AV en dan gaan ze checken wat mijn drempels zijn. Ik ben even de naam kwijt. Maar dan loop je met een hartslagmeter van hun en dan moet je elke keer bij de volgende pylon zijn voor het piepje.
Het is niet de zoladz test.
Het klinkt als de shuttle run test, wat ik vroeger op de middelbare school zo ernstig vervelend vond dat ik bij de gymdocent probeerde uit te vogelen of dat voor de week erop aan de orde was. Als ik het gevoel kreeg van wel dan was ik de week erop dus ziek. Nooit gelukt om het te ontlopen (onbedoelde Seth G-grap).

Maar goed, het klinkt trouwens ook als cricket.
pi_138255834
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:23 schreef Ynske het volgende:
Mochten er mensen een gps horloge wegdoen vanwege een upgrade en deze t nog doet, denk aan mij voor een leuk prijsje O-)
Haha. :P Ik ben wel superblij met mijn TomTom, goede aankoop geweest. :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:29:47 #145
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138255853
quote:
Ik zal het in mijn achterhoofd houden :)
F means you're fucked
pi_138255965
quote:

[..]

DUTCHROADRUNNERS

Van welke web winkel is die korting? :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:33:41 #147
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138255973
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Van welke web winkel is die korting? :)
http://www.spibelt.nl/
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 10:35:05 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138256007
quote:
Wat is je budget?
pi_138256014
quote:
Thanx!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 10:35:53 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138256024
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is je budget?
Nog niet geheel duidelijk. Afhankelijk ook van wat voor horloge het precies is enzo
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138256025
quote:

DUTCHROADRUNNERS

Thanks, meteen even neuzen :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:27 schreef Zwabberhark het volgende:

Het klinkt als de shuttle run test, wat ik vroeger op de middelbare school zo ernstig vervelend vond dat ik bij de gymdocent probeerde uit te vogelen of dat voor de week erop aan de orde was. Als ik het gevoel kreeg van wel dan was ik de week erop dus ziek. Nooit gelukt om het te ontlopen (onbedoelde Seth G-grap).

Maar goed, het klinkt trouwens ook als cricket.
Zo klonk het mij ook in de oren maar een groot verschil is dat je op school van links naar recht liep en nu loop je over de baan in rondjes. Dus je zou je enkels minder belasten ofzoiets.
pi_138256028
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:19 schreef Guard het volgende:

[..]

Das natuurlijk alleen belangrijk als je ze ook "gewoon" als horloge gaat gebruiken (als kan ik me niet voorstellen dat je dat doet).
Als je aan het trainen bent gaat het er niet om of je er goed uitziet en al helemaal niet of je polsunit te groot is ;)
Dat ben ik inderdaad niet van plan, al zal het soms misschien uit praktische redenen wel eens voorkomen. Maar ik zie mezelf nog niet met een unit als de Forerunner 310 lopen bijvoorbeeld. Maar praktisch gaat boven mooi, helemaal mee eens!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:36:48 #153
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138256050
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is je budget?
twee keer de helft!
F means you're fucked
pi_138256074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:20 schreef Sarasi het volgende:
Ik zou voor de Garmin 220 gaan, die heb ik ook bijna gekocht. Puur vanwege de kleine verschillen maar de betere integratie is voor de Garmin. En je huidige HRM van Polar verslijt blijkbaar binnen een jaar, dat lijkt me ook een aardige incentive om voor de Garmin te gaan. ;)
Ik heb mijn huidige hardloophorloge sinds 2006 ongeveer. Dus hij gaat gelukkig al zo'n 8 jaar mee.
Ik slaap er nog een nachtje over en kijk morgen wel of ik één van deze twee aanschaf of toch nog even wacht. Dilemma's... ;)
pi_138256159
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:36 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat ben ik inderdaad niet van plan, al zal het soms misschien uit praktische redenen wel eens voorkomen. Maar ik zie mezelf nog niet met een unit als de Forerunner 310 lopen bijvoorbeeld. Maar praktisch gaat boven mooi, helemaal mee eens!
Denk eerlijk gezegd dat juist de 310 een hele goede optie is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 10:43:22 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138256253
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:36 schreef YUR het volgende:

[..]

twee keer de helft!
Dan krijg ik maar een kwart.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:43:46 #157
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138256267
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan krijg ik maar een kwart.
*O*
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 10:44:19 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138256285
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

Nog niet geheel duidelijk. Afhankelijk ook van wat voor horloge het precies is enzo
Mjah, mijn suunto ambit 1 is wel erg grof voor een vrouw denk ik. Maar denk dat die binnenkort wel de verkoop in gaat.
pi_138256318
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:27 schreef YUR het volgende:

np :)

Ik heb de Endurance SPIbelt besteld, ben benieuwd
_O-
De beschrijving klinkt goed maar de plaatjes om hun product te promoten....
SPOILER
pi_138256439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Denk eerlijk gezegd dat juist de 310 een hele goede optie is.
Ik gebruikte deze eigenlijk puur als voorbeeld van een groot/groter horloge.
Maar ik ben nu wel erg benieuwd naar je motivatie!
pi_138256511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:49 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik gebruikte deze eigenlijk puur als voorbeeld van een groot/groter horloge.
Maar ik ben nu wel erg benieuwd naar je motivatie!
Vanwege het aantal mogelijkheden en de prijs.
Bovendien heeft een groter horloge tenminste ruimte voor een fatsoenlijke GPS-antenne.

Heb zelf een 305 en nog geen horloge gezien dat mij meer of beter biedt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:52:23 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138256521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:45 schreef streamnl het volgende:

[..]

_O-
SPOILER
O my.. :{
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:53:07 #163
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138256539
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:45 schreef streamnl het volgende:

[..]

_O-
SPOILER
FIET FIEUW! :9
F means you're fucked
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:55:03 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138256590
Die Spibelt draag ik trouwens altijd ten hoogte van mijn taille en niet zo laag zoals op die foto's. Combi met startnummer heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht, goeie :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 10:58:13 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138256698
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:55 schreef Quoi het volgende:
Die Spibelt draag ik trouwens altijd ten hoogte van mijn taille en niet zo laag zoals op die foto's. Combi met startnummer heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht, goeie :)
ik ook, echt niet om mn heupen :N
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138256741
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:55 schreef Quoi het volgende:
Zou dat prettig lopen om je startnummer zo laag te hebben? Volgens mij raak je die dan bij elke stap aan.
Op de rug zou (denk ik) beter zijn maar dat mag niet in elke wedstrijd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 11:00:41 #167
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138256764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:59 schreef streamnl het volgende:

[..]

Zou dat prettig lopen om je startnummer zo laag te hebben? Volgens mij raak je die dan elke keer aan bij elke stap die je zet.
Daar hebben ze borsten voor uitgezocht toch? :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138256782
quote:

[..]

Zou dat prettig lopen om je startnummer zo laag te hebben? Volgens mij raak je die dan bij elke stap aan.
ik heb hem vaak ook zo laag hangen, nergens last van eigenlijk
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:02:12 #169
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138256807
quote:

[..]

Merk je niets van hoor :)
F means you're fucked
pi_138256850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:00 schreef Ynske het volgende:

Daar hebben ze borsten voor uitgezocht toch? :D
Zo hoog ga je je spibelt toch niet dragen ;)

quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:01 schreef CaLeX het volgende:

ik heb hem vaak ook zo laag hangen, nergens last van eigenlijk
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:02 schreef YUR het volgende:

Merk je niets van hoor :)
Hmm, je shirtjes blijven dan wel langer heel. Misschien toch maar een keer eentje aanschaven.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:04:11 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138256870
Spibelt ter hoogte van taille, zakje achter, startnummer voor :Y
Alles dat ik lager draag kruipt omhoog >:)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:04:28 #172
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138256882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:03 schreef streamnl het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hmm, je shirtjes blijven dan wel langer heel. Misschien toch maar een keer eentje aanschaven.
Schaaf jij er ff eentje aan. Een startnummerband kan overigens ook gewoon
F means you're fucked
pi_138256929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Schaaf jij er ff eentje aan. Een startnummerband kan overigens ook gewoon
Ik zag ze net staan ja. ^O^
Even op Wiggle kijken want mijn bedrag moet hoger ivm gratis verzenden ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 11:09:59 #174
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138257033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:03 schreef streamnl het volgende:

[..]

[..]

[..]

nee maar daar kun je wel dat nummer aan bevestigen :P
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:10:14 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138257040
Maareh....een Spibelt hebben we toch allemaal al? :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 11:10:14 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138257041
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:04 schreef Quoi het volgende:
Spibelt ter hoogte van taille, zakje achter, startnummer voor :Y
Alles dat ik lager draag kruipt omhoog >:)
^^
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:11:16 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:10 schreef Quoi het volgende:
Nee.
pi_138257100
quote:
nee.
Ik wou testen of ik sterker was dan de peer pressure...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:15:48 #179
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138257201
quote:
Maar nu krijg ik er eentje met een groter zakje, startnummertoggles en lusjes voor mn gelletjes ^O^
F means you're fucked
pi_138257221
quote:
Hier ook niet. Wel een bottle belt en zo'n startnummerband.
pi_138257274
quote:
Nee
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:20:21 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257323
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Maar nu krijg ik er eentje met een groter zakje, startnummertoggles en lusjes voor mn gelletjes ^O^
Zouden ze tijdens de marathon expo goedkoper zijn? Want we hebben een neppert thuis, maar daar krijg ik nooit genoeg gels vor een marathon in gestouwd vrees ik.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:21:33 #183
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138257357
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zouden ze tijdens de marathon expo goedkoper zijn? Want we hebben een neppert thuis, maar daar krijg ik nooit genoeg gels vor een marathon in gestouwd vrees ik.
Daarom heb ik nu deze besteld, kan ik tenminste alles gewoon meenemen. Ik heb geen idee of ze bij de Expo goedkoper zijn...
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:22:34 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257389
Ja godver Yur, wat heb ik nou aan je. Jij moet ALLES weten omtrent spibelts, marathons en defensie.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:23:52 #185
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138257413
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja godver Yur, wat heb ik nou aan je. Jij moet ALLES weten omtrent spibelts, marathons en defensie.
Je mag mijn standaard SPIbelt wel proberen hoor. Kan m morgen meenemen voor je
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:27:52 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257544
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Je mag mijn standaard SPIbelt wel proberen hoor. Kan m morgen meenemen voor je
Ow, dat zou wel top zijn!
pi_138257555
Zag laatst iemand lopen met ook een soort riem waar ze op haar rug een flesje water in had hangen. Lees nu dat dat bij de spibelt niet kan. Weet iemand bij wat dat wel kan? Hoeft geen groot flesje in te passen ik heb bestal een 33 cl flesje bij me.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:28:11 #188
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138257556
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow, dat zou wel top zijn!
Dan regelen we dat
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:28:57 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zag laatst iemand lopen met ook een soort riem waar ze op haar rug een flesje water in had hangen. Lees nu dat dat bij de spibelt niet kan. Weet iemand bij wat dat wel kan? Hoeft geen groot flesje in te passen ik heb bestal een 33 cl flesje bij me.
een water belt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan regelen we dat
Fijn! Kusje kroel.
pi_138257595
quote:
Nee! Ik niet. Hoef er ook geen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 11:29:36 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138257605
quote:
heb je dat altijd bij je?
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:31:41 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138257661
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja maar jij bent standaard tegendraads, dat snap ik ;)

Maar de rest. Ik ben in shock :o Gelukkig is Swets al be-peer-pressured :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:32:07 #193
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138257672
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Same, moet m'n nickname wel eer aan doen natuurlijk. :')
pi_138257673
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
een water belt?
Eens kijken of ik daar iets van kan vinden. Want lees over de spibelt veel goede dingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je dat altijd bij je?
Jup drink hooguit 3 slokjes maar vind het een erg prettig het idee bij me te hebben. Sleep altijd overal een flesje water mee naartoe :@
pi_138257684
quote:
Waterbelt ja. Heb ik ook. Alleen dan met twee flesjes van 175ml achterop mijn rug.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 11:33:20 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138257714
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Waterbelt ja. Heb ik ook. Alleen dan met twee flesjes van 175ml achterop mijn rug.
Voor grotere afstanden kan ik dat begrijpen, maar voor om de vijver te hobbelen hier, niet nodig
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138257732
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Eens kijken of ik daar iets van kan vinden. Want lees over de spibelt veel goede dingen.

[..]

Jup drink hooguit 3 slokjes maar vind het een erg prettig het idee bij me te hebben. Sleep altijd overal een flesje water mee naartoe :@
Gewoon bij de Perry kijken. Daar hebben ze er een stuk of vier geloof ik. Variëren van een tot drie tientjes. Zelf heb ik hem ooit bij een Intersport-outlet gekocht voor ¤5. Doet het super, voel er niks van.
pi_138257744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:33 schreef Ynske het volgende:

[..]

Voor grotere afstanden kan ik dat begrijpen, maar voor om de vijver te hobbelen hier, niet nodig
Ben ik het helemaal mee eens. Ik neem het ook pas mee als ik denk anderhalf uur weg te zijn.
pi_138257828
Als ik het maar begrijp. Ik zal daar eens langsgaan bedankt voor de tips :) heb niet echt last van het flesje maar als ik dan toch een belt wil kopen :)
pi_138257861
Komt hier thuis net een pa voorbij rennen met z'n kleine van een een jaar of 6. O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 11:38:43 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138257877
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:38 schreef mosselmossel het volgende:
Komt hier thuis net een pa voorbij rennen met z'n kleine van een een jaar of 6. O+
O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138257884
quote:
Vroeg geleerd is oud gedaan :D
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:39:42 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257917
quote:
Huilend op de fiets erachter?
pi_138257942
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Huilend op de fiets erachter?
Die pa? Ja.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41:15 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138257956
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:40 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Die pa? Ja.
_O-
pi_138258009
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:40 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Die pa? Ja.
:D :')
pi_138258014
En intussen staat er hier een fikse schaal creme brulee in de oven! :D *G* *G*
pi_138258101
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:43 schreef mosselmossel het volgende:
En intussen staat er hier een fikse schaal creme brulee in de oven! :D *G* *G*
:9~
pi_138258112
quote:
Je hebt deze variant met meerdere kleine flesjes:

En deze:

(al lijkt me deze uitvoering niet prettig met de bidon horizontaal)
pi_138258159
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:46 schreef McTwente het volgende:

[..]

Je hebt deze variant met meerdere kleine flesjes:
[ afbeelding ]

En deze:
[ afbeelding ]

(al lijkt me deze uitvoering niet prettig met de bidon horizontaal)
Zow dat is plek voor veel flesjes :P

Dankjewel voor de tip. En horizontaal lijkt me idd ook niks.
pi_138258167
quote:
Ik ga zaterdag en zondag ook weer met mijn dochter van 4. Al komen we natuurlijk niet zo ver. :D

Maar zolang ze het leuk vindt... O+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:49:39 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138258202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik het maar begrijp. Ik zal daar eens langsgaan bedankt voor de tips :) heb niet echt last van het flesje maar als ik dan toch een belt wil kopen :)
Ik denk dat je het op een gegeven moment niet meer nodig hebt bij loopjes tot een km of 10 (bij niet al te heet weer). Ik was toen ik net liep ook altijd aan het slepen met zooi (meestal eten), maar je gaat eraan wennen en dan denk je: ach voor dat uurtje ga ik niet slepen.

Al denk ik zelf dat ik er wel aan moet gaam geloven van de zomer met de langere afstanden. (Als ik meer dan 1,5 uur loop ofzo)
pi_138258253
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zow dat is plek voor veel flesjes :P

Dankjewel voor de tip. En horizontaal lijkt me idd ook niks.
Die bovenste heb ik zelf. Bevalt me prima, op één detail na. De "bandjes" van de flesjes (waarmee de flessenhouders vast zitten aan de band zeg maar, ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven) zitten niet vast zoals bij mijn vorige bottle belt. Dus de flesjes willen nog wel eens verschuiven. Had ik dus bij de vorige geen last van, eventueel dus een tip om rekening mee te houden bij de aanschaf.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:51:42 #215
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138258270
quote:
Ik kan niet wachten O+
F means you're fucked
pi_138258277
quote:
Hoe gaaf dat er ook uitziet. En hoe graag ikzelf dat ook wil doen... het heeft niet meer echt met hardlopen te maken.
pi_138258367
en speciaal voor de dames ook in roze verkrijgbaar:

Niet horizontaal en met opbergvak(je). Who needs a spibelt? ;)
pi_138258377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:51 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die bovenste heb ik zelf. Bevalt me prima, op één detail na. De "bandjes" van de flesjes (waarmee de flessenhouders vast zitten aan de band zeg maar, ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven) zitten niet vast zoals bij mijn vorige bottle belt. Dus de flesjes willen nog wel eens verschuiven. Had ik dus bij de vorige geen last van, eventueel dus een tip om rekening mee te houden bij de aanschaf.
Hoe heet zo'n ding ook alweer? O ja, een paperclip. Does the trick. Echt waar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:56:24 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138258408
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:51 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten O+
Die van mij vinden meefietsen al een te grote opgave. Dus verwacht er niet teveel van ;)
pi_138258430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

Die van mij vinden meefietsen al een te grote opgave. Dus verwacht er niet teveel van ;)
Niet?
Ik had het idee dat hun bij de Voortoeverloop echt wel leuk vonden om mee warm te lopen.
pi_138258446
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik denk dat je het op een gegeven moment niet meer nodig hebt bij loopjes tot een km of 10 (bij niet al te heet weer). Ik was toen ik net liep ook altijd aan het slepen met zooi (meestal eten), maar je gaat eraan wennen en dan denk je: ach voor dat uurtje ga ik niet slepen.

Al denk ik zelf dat ik er wel aan moet gaam geloven van de zomer met de langere afstanden. (Als ik meer dan 1,5 uur loop ofzo)
Oke ik ga hier geheid weer een bak commentaar op krijgen van sommige mensen maargoed. Ik neem altijd een flesje water mee. In de auto, als ik met de hond naar het bos ga, stukje fietsen enz. Als brugwup ooit eens op weg naar huis lekke band gereden op een dag dat het heel erg warm was. Ik moest toen naar huis lopen dwars door de polder. En ik had zo'n ontzettende dorst, zo'n dorst heb ik echt nog nooit gehad. Sindsdien altijd flesje water mee. Zodat als ik wil drinken iig kan drinken. Is er nooit meer uitgegaan. Ja het is een rare kronkel. Maar niemand die er last van heeft en ik zit er zelf ook niet mee :) Dus ik neem lekker mijn flesje mee. Ik sleep geen eten enzo mee hoor :)
pi_138258447
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hoe heet zo'n ding ook alweer? O ja, een paperclip. Does the trick. Echt waar.
Ik heb hem nog maar net. Maar ik overweeg om hem vast te stikken met een stevige draad. Dat moet ook wel werken lijkt mij.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 11:58:04 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138258452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:57 schreef streamnl het volgende:

[..]

Niet?
Ik had het idee dat hun bij de Voortoeverloop echt wel leuk vonden om mee warm te lopen.
Tuurlijk. Als het bijzonder is en ze van 500 man aandacht krijgen.
pi_138258492
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:58 schreef Swetsenegger het volgende:

Tuurlijk. Als het bijzonder is en ze van 500 man aandacht krijgen.
En als de twee jongste een keer mee doen met de kidsrun? Dan krijgen ze van veel meer mensen aandacht?
pi_138258502
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:51 schreef McTwente het volgende:

[..]

Oke ik zal die eens taan bekijken. Spibelt heeft er geen met flesje functie is het wel? Heb hem iig niet kunnen vinden.
pi_138258571
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oke ik ga hier geheid weer een bak commentaar op krijgen van sommige mensen maargoed. Ik neem altijd een flesje water mee. In de auto, als ik met de hond naar het bos ga, stukje fietsen enz. Als brugwup ooit eens op weg naar huis lekke band gereden op een dag dat het heel erg warm was. Ik moest toen naar huis lopen dwars door de polder. En ik had zo'n ontzettende dorst, zo'n dorst heb ik echt nog nooit gehad. Sindsdien altijd flesje water mee. Zodat als ik wil drinken iig kan drinken. Is er nooit meer uitgegaan. Ja het is een rare kronkel. Maar niemand die er last van heeft en ik zit er zelf ook niet mee :) Dus ik neem lekker mijn flesje mee. Ik sleep geen eten enzo mee hoor :)
Ik geef je groot gelijk. Ik loop in principe altijd met water, tenzij ik minder dan een half uur loop én het niet te warm is. En dat is dus onder de 15 graden. Anders wil ik gewoon kunnen drinken onderweg. Ik krijg gewoon snel dorst, ook als ik vooraf nog gedronken heb. En ik zweet ook altijd vrij veel.

Dus hartslagmeter, horloge, footpod en bottle belt, ze gaan allemaal mee. En dan nog een telefoon voor het geval dat, maar vooral voor registratie in Runkeeper en muziek.
pi_138258596
Heerlijk gelopen vanochtend! Bedoeling was LDL op hartslag 145-155, maar ik had het een beetje koud dus ben op een gegeven moment wat harder gaan lopen (zone D2 ongeveer). Ging nog steeds erg soepel.

http://www.endomondo.com/workouts/314598968/11367364
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 12:03:28 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138258601
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:59 schreef streamnl het volgende:

[..]

En als de twee jongste een keer mee doen met de kidsrun? Dan krijgen ze van veel meer mensen aandacht?
De jongste kijkt me glazig aan als ik het over rennen heb. De middelste gaat op de fiets nog niet mee en de oudste ga ik na de marathon wel eens met regelmaat stukjes mee lopen, want die is de laatste keer alleen de weg kwijt geraakt en was half getraumatiseerd :)
pi_138258740
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:01 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk. Ik loop in principe altijd met water, tenzij ik minder dan een half uur loop én het niet te warm is. En dat is dus onder de 15 graden. Anders wil ik gewoon kunnen drinken onderweg. Ik krijg gewoon snel dorst, ook als ik vooraf nog gedronken heb. En ik zweet ook altijd vrij veel.

Dus hartslagmeter, horloge, footpod en bottle belt, ze gaan allemaal mee. En dan nog een telefoon voor het geval dat, maar vooral voor registratie in Runkeeper en muziek.
Ik heb eerst een tijdje met alleen telefoon en water gelopen. Nu de oude iPod van een vriendin gekregen dus loop ik met iPod, telefoon en water. Mijn telefoon had weleens dat Evy stopte als ik bijv. Een whatsappje kreeg. Ik loop nu zonder opwarming en cooling down meegerekend een half uur :) en ik krijg van het idee van het geen water bijhebben al ontzettende dorst :p
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 12:10:20 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138258790
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb eerst een tijdje met alleen telefoon en water gelopen. Nu de oude iPod van een vriendin gekregen dus loop ik met iPod, telefoon en water. Mijn telefoon had weleens dat Evy stopte als ik bijv. Een whatsappje kreeg. Ik loop nu zonder opwarming en cooling down meegerekend een half uur :) en ik krijg van het idee van het geen water bijhebben al ontzettende dorst :p
Laat je niet zo opnaaien ;)
Als jij t bij je wilt, gewoon doen. Maar wat ik me wel afvraag is of zo'n rugzak niet makkelijker is dan een bottle
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138258798
Ik heb geen water mee, maar ik zweet ook erg weinig en ik drink sowieso niet zoveel op een dag. Ik probeer altijd wel een extra glas water te drinken voor ik wegga, maar heb nog nooit dorst gehad onderweg. Ik ben ook nog niet langer onderweg dan drie kwartier. :)
pi_138258820
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

Als jij t bij je wilt, gewoon doen. Maar wat ik me wel afvraag is of zo'n rugzak niet makkelijker is dan een bottle
Lees best vaak dat dat schuift enzo. Maar zag dat meisje lopen en dacht euhj dat is makkelijk.
pi_138258889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

Misschien. Maar dat is persoonlijk. Ik zou denk ik gek worden van een zak op m'n rug (zweet!). En heb geen last van die riem.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:10 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb geen water mee, maar ik zweet ook erg weinig en ik drink sowieso niet zoveel op een dag. Ik probeer altijd wel een extra glas water te drinken voor ik wegga, maar heb nog nooit dorst gehad onderweg. Ik ben ook nog niet langer onderweg dan drie kwartier. :)
Zeker tot een uur zou een normaal mens ook echt niks nodig moeten hebben om bij te tanken. Dan kan het makkelijk achteraf.
pi_138258914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn dochter is op haar 13e eindelijk aan het hardlopen geslagen ( ^O^ ) maar die wil dus echt niet samen met pa (of ma) samen lopen :N
pi_138258954
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:10 schreef Sarasi het volgende:
ik drink ook weinig, maar nu ik steeds verder ga is dat geen optie meer.
Een LDL tot 18 km kan ik nog wel zonder water, maar verstandig is dat niet.
Als het warm is wilde ik nog wel eens een flesje meenemen in de hand, maar werd gek van dat geklots (plus kwam dat flesje uit de koelkast; "lekker koel" dacht ik, maar ik vergat dat ik hem vast mag houden in een hand, die koud wordt, en tegen de tijd dat ik behoefte had aan een slok was het alweer warm water :') )
Nu dus een drinksysteem op mijn rug. En misschien toch maar aan de spibelt, voor gelletjes etc tijdens wedstrijden waar ik zonder rugzak loop
pi_138258956
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:15 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Misschien. Maar dat is persoonlijk. Ik zou denk ik gek worden van een zak op m'n rug (zweet!). En heb geen last van die riem.

[..]

Zeker tot een uur zou een normaal mens ook echt niks nodig moeten hebben om bij te tanken. Dan kan het makkelijk achteraf.
Tja, maar er is een verschil tussen noodzakelijk en comfortabel natuurlijk. Ik ken iemand die al dorst krijgt zodra ze geen water in de buurt heeft. Gewoon mentaal. Die neemt ook altijd water mee. En mijn vader heeft na zijn vrijwilligerswerk in Sudan ook jaren overal water mee naartoe genomen, voor elk kippeneitje. :P
pi_138259156
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Tja, maar er is een verschil tussen noodzakelijk en comfortabel natuurlijk. Ik ken iemand die al dorst krijgt zodra ze geen water in de buurt heeft. Gewoon mentaal. Die neemt ook altijd water mee. En mijn vader heeft na zijn vrijwilligerswerk in Sudan ook jaren overal water mee naartoe genomen, voor elk kippeneitje. :P
Ik weet dat ik het niet nodig heb. Maar als ik het niet meeneem heb ik instant dorst. Zo'n 33cl flesje weegt gelukkig niks. Voordeel aan overal dat water mee naartoe slepen is dat ik iedere dag aan de 2L water kom :)
pi_138259261

Maak je niet dik en neem een kameel mee. Hoef je ook niet te dragen.
Ja doei.
pi_138259374
Moet je 'm wel bij kunnen houden, natuurlijk.
Ja doei.
pi_138259411
LENTE!!! *O*

Maar mijn rondje ging echt ontzettend slecht. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar alle kracht heeft dit nietige lichaam verlaten. Ik wil mijn vorm van voor de CPC terug, één uitroepteken.

Wat zou er aan de hand zijn?
Iets onder de leden?
Mentale vermoeidheid?
Hooikoorts zonder tranende ogen of loopneus?
Plotselinge versnelde ouderdom?
Geen spiBELT?

Enfin. Laat ook maar.

SPOILER
pi_138259614
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
LENTE!!! *O*

Maar mijn rondje ging echt ontzettend slecht. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar alle kracht heeft dit nietige lichaam verlaten. Ik wil mijn vorm van voor de CPC terug, één uitroepteken.

Wat zou er aan de hand zijn?
Iets onder de leden?
Mentale vermoeidheid?
Hooikoorts zonder tranende ogen of loopneus?
Plotselinge versnelde ouderdom?
Geen spiBELT?

Enfin. Laat ook maar.

SPOILER
Ik hou het altijd op ouderdom/slijtage.
En als je een goeie dag hebt is het mooi meegenomen :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_138260034
Perfect weer om te rennen nu!
pi_138260174
Zo wat een lekker weer is het, goed moment om weekendje weg te gaan met vrienden. Neem mn hardloopschoenen ook mee, wil in ieder geval daar ook even lopen.

Fijn weekend iedereen!
pi_138261482
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:16 schreef cafca het volgende:

[..]

Mijn dochter is op haar 13e eindelijk aan het hardlopen geslagen ( ^O^ ) maar die wil dus echt niet samen met pa (of ma) samen lopen :N
Dat is echt de leeftijd vrees ik. Ouders zijn niet "cool" natuurlijk. Bij ons zijn ze 7 en 11 en willen ze wel graag mee maar dan maar een klein stukje en ik loop over het algemeen geen kleine stukjes meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Geen spiBELT?
Ik weet zeker dat het daar aan ligt. ;) (Of je had gewoon even je dag niet vandaag...)
pi_138261574
Over 10 minuten een rondje (of eigenlijk dezelfde weg heen en weer) van 30 km. De tweede keer dat ik mijn camelbak ga gebruiken. En de eerste keer ooit dat ik met zonnebril ga lopen.

Wish me luck, want het is warm en ik wil 2u 45 lopen.

Juhee!
pi_138261679
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:50 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dat is echt de leeftijd vrees ik. Ouders zijn niet "cool" natuurlijk. Bij ons zijn ze 7 en 11 en willen ze wel graag mee maar dan maar een klein stukje en ik loop over het algemeen geen kleine stukjes meer.

Dan loop je toch eerst een stukkie met hen en ga je daarna voor je eigen rondje? Oid.
pi_138261740
Mijn katten willen nooit mee rennen. Waardeloze beesten zijn het.
pi_138261764
Inb4-hele-slechte-vissen-grappen.
Ja doei.
pi_138261906
15,07km in een lekker tempootje van 5:12/km. Begon nu echt warm te worden zeg.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:11:52 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_138262030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:00 schreef hatsaflats het volgende:
Dat konijn hier ligt ook alleen maar op het balkon te zonnen :{w

En nu we het toch over de zon hebben, het is te vroeg!! M'n nieuwe zonnebril is nog niet klaar :( /firstworldproblems
pi_138262083
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat konijn hier ligt ook alleen maar op het balkon te zonnen :{w

En nu we het toch over de zon hebben, het is te vroeg!! M'n nieuwe zonnebril is nog niet klaar :( /firstworldproblems
De mijne is nog niet eens besteld :( (zonnebril dan he? Was niet van plan een konijn te bestellen :P )
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:18:38 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_138262193
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:14 schreef Guard het volgende:

[..]

De mijne is nog niet eens besteld :( (zonnebril dan he? Was niet van plan een konijn te bestellen :P )
Jamaar jij ging wachten op een actie, toch?
pi_138262212
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:58 schreef mosselmossel het volgende:
Dan loop je toch eerst een stukkie met hen en ga je daarna voor je eigen rondje? Oid.
Met intervallen vond ik dat lastig. Maar ik bedenk me idd dat ik ze met mijn LDL in het weekend best mee kan nemen (is ook goed voor het rustig lopen). Zondag eens kijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:14 schreef Guard het volgende:
De mijne is nog niet eens besteld
Nog heel even geduld, dinsdag gaat de actie in toch? (Let wel op dat je kunststof 'glazen' neemt in plaats van glas. Glas is wel krasvaster maar je bril wordt er ook loodzwaar van.)
pi_138262244
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jamaar jij ging wachten op een actie, toch?
Daarom mag het nog geen "lopen met zonnebril" weer zijn...
pi_138262288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:19 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Met intervallen vond ik dat lastig. Maar ik bedenk me idd dat ik ze met mijn LDL in het weekend best mee kan nemen (is ook goed voor het rustig lopen). Zondag eens kijken.

[..]

Nog heel even geduld, dinsdag gaat de actie in toch? (Let wel op dat je kunststof 'glazen' neemt in plaats van glas. Glas is wel krasvaster maar je bril wordt er ook loodzwaar van.)
:Y daarom wil ik juist een sportzonnebril, mijn andere zonnebril is loeizwaar
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:21:57 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_138262289
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Daarom mag het nog geen "lopen met zonnebril" weer zijn...
Eens! Daarom ga ik ook niet lopen, en verklaar ik het "zitten op het balkon" weer.
pi_138262303
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Eens! Daarom ga ik ook niet lopen, en verklaar ik het "zitten op het balkon" weer.
Agreed!
pi_138262359
quote:
Is jouw zonnebril nou nog niet klaar. -O-
pi_138262360
Ik ben vandaag weer heel verstandig niet wezen lopen. Nog steeds een vage pijn aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Als het volgende week niet over is, toch maar eens naar de fysio......

Wel jammer, met dit superweer :{
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:24:25 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_138262362
Overigens, om nog even terug te kopen op het startnummer aan je SPI-belt, daarvoor heb je die toch helemaal niet nodig? Je hebt daar toch BiB-bits voor??
pi_138262400
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, om nog even terug te kopen op het startnummer aan je SPI-belt, daarvoor heb je die toch helemaal niet nodig? Je hebt daar toch BiB-bits voor??
Ik had nog geen BiB-bits. Dit was een goedkoper alternatief. (wat ik achteraf ook zelf had kunnen maken want het zijn gewoon jasstoppers met een stukje elastiek)
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:25:36 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_138262403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:24 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Is jouw zonnebril nou nog niet klaar. -O-
10 dagen zei ie -O- hij moest naar Duitsland en alles… Ik moest heel hard m'n best doen om m'n teleurstelling niet al te erg te laten merken (ik haat wachten…) :')
pi_138262440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:25 schreef Guppyfriend het volgende:
10 dagen zei ie hij moest naar Duitsland en alles
Dan kunnen ze die kromme glazen waarschijnlijk niet zelf inslijpen. Balen dat het zo lang duurt, maar dan heb je wel een toffe bril. *O*
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:27:19 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_138262454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:26 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dan kunnen ze die kromme glazen waarschijnlijk niet zelf inslijpen. Balen dat het zo lang duurt, maar dan heb je wel een toffe bril. *O*
Precies!! Ik heb geduld (not :+ )

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:25 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik had nog geen BiB-bits. Dit was een goedkoper alternatief. (wat ik achteraf ook zelf had kunnen maken want het zijn gewoon jasstoppers met een stukje elastiek)
Ik heb geen SPI-belt *wegduikt*
pi_138262536
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb geen SPI-belt *wegduikt*
_O-

Gelukkig ben in niet van de SPIbelt maffia. ;)
pi_138262538
quote:
Inb4-hele-slechte-vissen-grappen.
quote:

[..]

Guppy wil ook al niet mee hardlopen... :')
pi_138262539
Ik sta op het punt om naar buiten te gaan met als doelstelling: m'n eerste 10k!!
Mijn oude PR ligt op 9,1km dus ik heb echt een goede dag nodig om dit te halen. Route is volledig uitgestippeld.

Is het verstandig om nog iets kleins als een appel te eten, zodat je onderweg geen hongerklop krijgt? Of ligt dat te zwaar op de maag tijdens het rennen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_138262540
Ik heb bibbits en een spibelt en ik gebruik ze alletwee niet :P
pi_138262590
Mensen die na 9.1km niet meteen een HM :')

SPOILER
Ja doei.
pi_138262635
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die na 9.1km niet meteen een HM :')

SPOILER
HM?
Als je halve marathon bedoelt: ik ging toen bij 8k al helemaal kapot, heb er met pijn en moeite nog een kilometer uitgesleept :')

SPOILER
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_138263105
Nou, maar even naar de sportschool. Ik zou willen dat ik lekker kon gaan lopen met dit weer, maar ik zit nog steeds met een soort ontsteking in mijn heup... }:| Ik lees ook maar niet te veel hier de laatste weken, want dan krijg ik er helemaal zin in.
pi_138263163
Ik doe trouwens wel mijn spibelt om naar de sportschool, dan kan ik tenminste eigen muziek draaien. Zie je ze daar allemaal kijken: wat heeft die nou voor een raar riempje...?
pi_138263238
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:33 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

HM?
Als je halve marathon bedoelt: ik ging toen bij 8k al helemaal kapot, heb er met pijn en moeite nog een kilometer uitgesleept :')

SPOILER
Het is niet de bedoeling dat je helemaal kapot gaat toch? is het niet handiger dat je 8km eerst goed kan verteren voor je voor een nieuw kapotga record gaat?
pi_138263472
quote:

[..]

HM?

SPOILER
Gewoon iets rustiger lopen, dan haal je makkelijk de 10km! :) Veel plezier!
pi_138263795
Inderdaad. Die 10km gewoon op Marathon-snelheid lopen :+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:15:18 #276
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138264053
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:00 schreef hatsaflats het volgende:
Die van mij ook al niet. Rotbeesten, je hebt er niks aan
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:17:40 #277
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138264148
quote:

[..]

HM?

SPOILER
Succes!!!
pi_138264282
pi_138264455
Wat een killer body zeg, wie is dat? :~
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2014 @ 15:32:21 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138264597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik.
Eigenlijk ben ik een blonde drooggetrainde hardloopchick
pi_138264621
Waarom wist ik toch dat de mannen alhier op de een of andere manier de tekst niet zouden zien. o|O
pi_138264657
Welke tekst? :P
pi_138264723
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
_O-
pi_138264737
quote:

Ik zag net bij mijn directrice iets op haar bureau liggen over een fun run op een beurs waar we binnenkort staan maar durfde er niet over te beginnen omdat ik illegaal aan het lezen was (aan de andere kant...had ze het maar niet op haar buro moeten laten liggen..)

Maar op de site van de Apex vind ik natuurlijk weer niks terug. :(
pi_138264800
quote:
pi_138264814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Te gespierde vrouwen :{w
pi_138264830
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Te gespierde vrouwen :{w
Zeker te puntige knieën voor je? ;)
pi_138264870
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker te puntige knieën voor je? ;)
Te mannelijk en te hard.
pi_138265172
Vandaag ook even een run gedaan;

Een week geleden;
pi_138265302
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:53 schreef Peunage het volgende:
Vandaag ook even een run gedaan;
[ afbeelding ]
Een week geleden;
[ afbeelding ]
Wat is daar ;( aan?

Behalve dat het volgens Endomondo vandaag iets minder zonnig is als vorige week....
pi_138265538
En er is iets harder gelopen en de max. speed is hoger.

Ik zie het probleem ook niet. Wat verwacht je nou na 1 week?
(Misschien moet je toch de tekst maar even lezen van het plaatje dat ik net postte...)
pi_138265728
Dank voor de succeswensen :D
Ben net terug en heb de 10k gehaald. Wel twee keer een stuk gelopen, want als je normaal 's avonds rent en nu met 18 graden overdag is het toch wel wat vermoeiender.
Dus ik tel 'm nog niet helemaal mee :P

Maar eerst inderdaad die 8km goed onder de knie krijgen.

SPOILER
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_138265825
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Te mannelijk en te hard.
Dit.

En dit topic begon gisteren zo goed.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:51:40 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138267033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:14 schreef pijll het volgende:

[..]

Dit.

En dit topic begon gisteren zo goed.
Ff doorposten, kan je weer een mooi nieuw topic maken :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 16:56:37 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138267206
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Te mannelijk en te hard.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 16:56:54 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138267219
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:51 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ff doorposten, kan je weer een mooi nieuw topic maken :)
Met een titel als harde mannelijkheid zeker
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 17:00:19 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_138267359
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

Met een titel als harde mannelijkheid zeker
Oh help…
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 17:00:33 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138267370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:00 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh help…
*)
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 17:00:49 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_138267384
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

*)
Stel je voor wat voor ads we dan krijgen :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 17:00:57 #300
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138267390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:00 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Stel je voor wat voor ads we dan krijgen :o
Hahahahhaa nice man
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 maart 2014 @ 17:01:07 #301
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138267396
Vol!
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')