abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:28:37 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138224296

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 27-03-2014 21:00:38 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_138224412
Goeie TT
pi_138224449
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:26 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik ben geen racewagen :N
De vraag was: hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen?
LDL=6:30 min/km, interval=5:30 min/km.
Ik lees dus gewoon niet goed... 8)7
pi_138224473
Swinging boobs :')
Thanks Murmeli, ga sowieso opzoek naar een goede sport bh. Nu met een vest erover heen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik weet nog van mijn vorige hardloop poging afgelopen zomer dat het me iets te veel aan het 'swingen' was :{

Heb nu gelukkig wat conditie opgebouwd en begin meer plezier te krijgen in het hardlopen ^O^ . Loop nu 5km (behoorlijke beginner) en wil graag in de zomer 10 kunnen lopen.
pi_138224539
@Murmeli: Om op jouw vraag over intervallen terug te komen: met heet loopgroepje op het werk doe ik nog wel eens intervallen, en die varieren in duur van 1 tot 4 minuten. Mijn uitgangspunten hierbij: zo hard mogelijk, met korte intervallen sneller dan lange, en op een manier dat de laatste intervallen sneller gaan dan de eerste (bij gelijke lengte).

Bijvoorbeeld: mijn LDL tempo (20+ km) is meestal ergens rond de 6:15-6:30, maar kan ook langzamer. Mijn 5km wedstrijden loop ik ergens rond de 5:00. Op lange intervallen (4 minuten bijv) haal ik de 4:30 wel, op korte intervallen (1-2 minuten) ga ik gewoon zo snel mogelijk weg, en kom ik meetsal vlak boven de 4:00 uit.
pi_138224763
Ik zou er niet aan moeten denken, zonder sportbh hardlopen :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:45:17 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138224806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef TailorMade het volgende:
Swinging boobs :')
Thanks Murmeli, ga sowieso opzoek naar een goede sport bh. Nu met een vest erover heen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik weet nog van mijn vorige hardloop poging afgelopen zomer dat het me iets te veel aan het 'swingen' was :{

Heb nu gelukkig wat conditie opgebouwd en begin meer plezier te krijgen in het hardlopen ^O^ . Loop nu 5km (behoorlijke beginner) en wil graag in de zomer 10 kunnen lopen.
Fijn he, als je lekker vooruit gaat?
Als ze swingen: zeker een goeie bh kopen!
pi_138224820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ook niet. Heel erg AU zeg maar. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef pijll het volgende:
@Murmeli: Om op jouw vraag over intervallen terug te komen: met heet loopgroepje op het werk doe ik nog wel eens intervallen, en die varieren in duur van 1 tot 4 minuten. Mijn uitgangspunten hierbij: zo hard mogelijk, met korte intervallen sneller dan lange, en op een manier dat de laatste intervallen sneller gaan dan de eerste (bij gelijke lengte).

Bijvoorbeeld: mijn LDL tempo (20+ km) is meestal ergens rond de 6:15-6:30, maar kan ook langzamer. Mijn 5km wedstrijden loop ik ergens rond de 5:00. Op lange intervallen (4 minuten bijv) haal ik de 4:30 wel, op korte intervallen (1-2 minuten) ga ik gewoon zo snel mogelijk weg, en kom ik meetsal vlak boven de 4:00 uit.
Helder! Hier kan ik met mijn huidige loopschema ook veel mee.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138224838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ook niet.. Auw ;(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138224902
Het schijnt ook niet goed voor je borstweefsel te zijn dus als je over 20 jaar nog stevige borsten wilt hebben ;)

Overigens heb ik nog steeds niet de ideale sportbh gevonden. Nou vind ik prijzen van 80 euro ook echt belachelijk dus ik wissel meestal goedkope van underarmour/H&M af met afgeprijste shock absorbers..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138224945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Het schijnt ook niet goed voor je borstweefsel te zijn dus als je over 20 jaar nog stevige borsten wilt hebben ;)
Bedankt voor de tip.

Noteert: geen hardlopende vriendin nemen.
pi_138224981
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_138225009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Liever een onsportieve papzak? ;)
pi_138225024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Of haar gewoon een goede BH cadeau doen. (Elk verhaal heeft 2 kanten hè pijll ;) )

quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
---
Dat zeg ik AUW! :X
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138225040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Of haar gewoon een goede BH cadeau doen. (Elk verhaal heeft 2 kanten hè pijll ;) )
Ja nu brengen jullie me weer aan het twijfelen.

Vooral Jor_Dii...
pi_138225046
In navolging van RD (die erg gave nieuwe schoenen heeft! ^O^ ) heb ik vandaag ook nieuwe schoentjes mogen ontvangen. Het zijn de net nieuw uitgekomen FiveFingers Bikila EVO. Dit zijn de VFF met de meeste 'demping'. Er zit zelfs een laagje onder van 6mm! Maar de schoentjes zelf zijn nog minder schoen dan mijn Bikila LS. Wegen de LS versie nog 175gram per stuk zijn deze schoentjes 120 gram. Ook zijn ze nog soepeler ondanks de wat dikkere zool.
Tijdens het lopen voel je heel iets minder van de grond, maar nog wel genoeg. Maar de schoentjes zelf voel je eigenlijk bijna niet O+ zo licht en zo dun is het bovenwerk, erg fijn!

Heb ze meteen meegenomen met een fijne training. 2x5km met 1km rust. Ging erg lekker, al was het wel warm vandaag. Heerlijk weertje! Maar gelukkig geen last gehad van de warmte. Mijn kuiten voel ik wel weer wat, maar dat is normaal bij mij met tempotrainingen op de VFF. Het liep in ieder geval ontzettend lekker! ^O^

http://www.endomondo.com/workouts/314262101/2368823

[ Bericht 5% gewijzigd door Jero_nimo op 27-03-2014 13:58:42 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 13:57:01 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138225171
Hier zitten ze ook enorm ingesnoerd,moet ook wel met mijn gevel.
K heb een hele fijne ingesnoerde van dr decathlon
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_138225178
quote:

Overigens heb ik nog steeds niet de ideale sportbh gevonden. Nou vind ik prijzen van 80 euro ook echt belachelijk dus ik wissel meestal goedkope van underarmour/H&M af met afgeprijste shock absorbers..
Gelukkig heb ik geen ontzettende voorgevel en begin ik net, ga morgen meteen op pad :s)
Had ooit een sport bh (want fitness) van de hunkemoller, deed prima zn werk, moet je alleen niet zo in de was gooien :')
pi_138225188
Kan iemand me adviseren over trail schoenen? Ik zit er aan te denken deze aan te gaan schaffen omdat ik me eigenlijk meer en meer wil toe gaan spitsen op dat soort runs. Zijn er ook combinaties van hardloop/trail schoenen (die dus ook op verharde weg gebruikt kunnen worden)?
pi_138225286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Jero_nimo het volgende:
In navolging van RD (die erg gave nieuwe schoenen heeft! ^O^ ) heb ik vandaag ook nieuwe schoentjes mogen ontvangen. Het zijn de net nieuw uitgekomen FiveFingers Bikila EVO. Dit zijn de VFF met de meeste 'demping'. Er zit zelfs een laagje onder van 6mm! Maar de schoentjes zelf zijn nog minder schoen dan mijn Bikila LS. Wegen de LS versie nog 175gram per stuk zijn deze schoentjes 120 gram. Ook zijn ze nog soepeler ondanks de wat dikkere zool.
Tijdens het lopen voel je heel iets minder van de grond, maar nog wel genoeg. Maar de schoentjes zelf voel je eigenlijk bijna niet O+ zo licht en zo dun is het bovenwerk, erg fijn!

[ afbeelding ]

Heb ze meteen meegenomen met een fijne training. 2x5km met 1km rust. Ging erg lekker, al was het wel warm vandaag. Heerlijk weertje! Maar gelukkig geen last gehad van de warmte. Mijn kuiten voel ik wel weer wat, maar dat is normaal bij mij met tempotrainingen op de VFF. Het liep in ieder geval ontzettend lekker! ^O^
Klinkt goed Jero.

Ik hoop echt dat er ooit eens een clinic VFF in Noord Holland komt want dan ga ik zeker heen.
pi_138225385
quote:
Zelfs met mijn minimale borstaanwezigheid merkte ik dat 't pijn ging doen om zonder (goede) bh te lopen. Had me echt aan 't zorgen maken totdat ik bedacht dat 't ook gewoon wel eens van 't rennen kon komen en de bijbehorende beweging. Sinds ik een shockabsorber heb heb ik er geen last meer van.. :)
Ja doei.
pi_138225433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand me adviseren over trail schoenen? Ik zit er aan te denken deze aan te gaan schaffen omdat ik me eigenlijk meer en meer wil toe gaan spitsen op dat soort runs. Zijn er ook combinaties van hardloop/trail schoenen (die dus ook op verharde weg gebruikt kunnen worden)?
http://trailrunshop.nl/collectie/schoenen-heren/trailrunning

Zoek maar uit! ;)
Er zijn ook zat door-to-trail modelletjes, maar weet zo niet welke. Die hebben vaak een iets minder grof profiel. Soms staat het er ook wel bij. Die link met korting die laatst langskwam (Salomon XR geloof ik) voor 60 euro waren ook dat soort modellen.
Ligt er ook aan wat je wil natuurlijk, minimalistisch, dikke demping, hoge/lage drop etc ;)

Ze hebben nu ook City-trail modellen. Die zijn ook iets steviger en meer profiel als wegschoenen. Dus ook geschikt voor wat jij wilt.
http://trailrunshop.nl/co(...)x-tour-m-361929.html
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:10:23 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138225524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef pijll het volgende:

Thanks!
Lijkt bijna op wat ik deed, alleen werden mijn snelle intervallen ietsje langzamer haha (ofwel de eerste was te snel)

Ik deed ongeveer dit:
warming up: 6.27

3 snel: 5.37
3 langzaam 6.23

3 snel: 5.40
3 langzaam 6.18

3 snel: 5.32
3 langzaam 6.22

3 snel: 5.42
3 langzaam 6.24

3 snel: 5.48
3 langzaam 6.13
(en toen nog wat uitwandelen maar toen heb ik runkeeper uitgezet)

Ofwel: ik werd een beetje snel moe ;)
pi_138225592
Thanks Jeronimo :)
pi_138225956
Nek-check: OK
Dus lopen maar.

Tempo loopje langs het kanaal, stukje bos meegepikt.
Lekker weer, lekker gelopen, al was het effect van de verkoudheid wel merkbaar.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_138226010
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[ afbeelding ]

http://www.endomondo.com/workouts/314262101/2368823
Mooie VFF's :Y)
pi_138226023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Thanks!
Lijkt bijna op wat ik deed, alleen werden mijn snelle intervallen ietsje langzamer haha (ofwel de eerste was te snel)

Ik deed ongeveer dit:

3 langzaam 6.23

3 langzaam 6.18

3 langzaam 6.22

3 langzaam 6.24

3 langzaam 6.13

Zo veel verval zit er ook niet in.

Ik vind de langzame stukken persoonlijk erg snel. Maar dat kan aan mij liggen; daar hebben we het hier laatst ook al eens over gehad.

Zie bijvoorbeeld http://connect.garmin.com/activity/430052948 voor een van mijn intervaltrainingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 15:10:20 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138227181
Hij is er Yur!!! Hij is er!!! *O*
pi_138227281
Net als je denkt dat je eigen voeten niet erger kunnen:

http://www.runnersworld.c(...)feet-youve-ever-seen

:')
Ja doei.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:17:56 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138227375
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:29 schreef pijll het volgende:

[..]

Zo veel verval zit er ook niet in.

Ik vind de langzame stukken persoonlijk erg snel. Maar dat kan aan mij liggen; daar hebben we het hier laatst ook al eens over gehad.

Zie bijvoorbeeld http://connect.garmin.com/activity/430052948 voor een van mijn intervaltrainingen.
Nee, klopt, het verval viel me nog mee. Ik had op het einde het idee dat ik aan het struikelen was.

Okay, thanks, kan ik wel eens proberen om de langzame stukken nog wat rustiger te doen. Ik kwam niet zo goed uit jouw linkje, 20 min per mijl zal niet zijn wat je deed toch?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 15:18:18 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138227387
quote:

[..]

Thanks!

Ik deed ongeveer dit:

3 langzaam 6.23

3 langzaam 6.18

3 langzaam 6.22

3 langzaam 6.24

3 langzaam 6.13

Loop je langzame stukken eens rond de 7m/km
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:18:59 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138227404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef motorbloempje het volgende:

En daar ging mijn appetite... :{ :o

Mss even in de dieetclub posten, dat sporten toch niet zo heel gezond is, maar dat het soms positieve bij-effecten heeft. :') :X
pi_138227408
Deze week nog een lekker rustig weekje, herstellend van zaterdag en dan gaan we opbouwen *O* Wh00p O+
Ja doei.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 15:22:52 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138227504
Boh, ik zit de tijd gewoon af te tellen tot ik mag gaan. Alleen al om de rust terug te vinden in mn hoofd. Ik word van sommige situaties zo agressief, boos en verdrietig tegelijk.

K ben blij dat ik erachter gekomen ben dat t lopen me goed doet ook in mn hoofd
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 15:23:15 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138227514
quote:
9s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En daar ging mijn appetite... :{ :o

Mss even in de dieetclub posten, dat sporten toch niet zo heel gezond is, maar dat het soms positieve bij-effecten heeft. :') :X
:D

Hebben die mensen dan nu te kleine schoenen aangehad met die blauwe nagels etc?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138227703
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef motorbloempje het volgende:

Hoe krijgen ze het voor elkaar :X :o
pi_138227740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

:D

Hebben die mensen dan nu te kleine schoenen aangehad met die blauwe nagels etc?
Nee hoor, gewoon lange afstanden gelopen, dan krijg je dat nu eenmaal.
Ook met wandelen kan dat voorkomen, maar dan loop je echt ver. Tot aan de 50 km wandelen heb ik dit nooit gehad, daarboven wel.
Bij het hardlopen al zo rond de 20 km bij mij
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:34:22 #38
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138227818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon lange afstanden gelopen, dan krijg je dat nu eenmaal.
Gelukkig niet iedereen. :D
Moet er niet aan denken dat het er zo uit komt te zien, ga ik spontaan over m'n nek als ik me gaan omkleden vrees ik. _O-
pi_138227869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:34 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Gelukkig niet iedereen. :D
Moet er niet aan denken dat het er zo uit komt te zien, ga ik spontaan over m'n nek als ik me gaan omkleden vrees ik. _O-
Het visuele aspect is niet het ergste... Die nagel komt na verloop van tijd los, das vervelend. Zit ie nog met een hoekje vast of zo en blijft ie lekker aan je kous of zo hangen :X
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 15:37:38 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138227926
Ik krijg alleen wat meer eelt, maar in heel m'n hardloop carriere heb ik nog geen blaar gehad. Laat staan bloedblaren en afvallende nagels. :r

Sowieso zie ik er ook aardig wat foto's tussen van mensen die gewoon aan het wegrotten zijn van de schimmel. Gewoon miconazolnitraat smeren als er paddenstoelen tussen je tenen groeien scheelt al heel veel.
pi_138227989
Vanuit scouting hiken we best veel en lange stukken achtereen heb weleens een blaar gehad maar dat mijn voeten er zo uitzien.. :N
pi_138228167
Teennagels en bloedbaren :r
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:45:31 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138228206
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Loop je langzame stukken eens rond de 7m/km
okay :)

mbt blauwe nagels:
1 grote teennagel is altijd blauw. die wordt niet meer normaal -O-
en de nageltjes daarnaast wisselen elkaar af met blauw worden. heul stom. en lelijk :(
Maar ja....
ze vallen er bij mij nooit af trouwens.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:12:42 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138229193
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Bij mij ook, krijg ik nu door van het thuisfront. Nr 1612 present *)
pi_138230031
quote:

[..]

Thanks!

Ik deed ongeveer dit:

3 langzaam 6.23

3 langzaam 6.18

3 langzaam 6.22

3 langzaam 6.24

3 langzaam 6.13

Ik denk ook dat dat meer te maken heeft met de snelheid van je rustpauzes. Dan ben je nog onvoldoende hersteld voordat je aan de volgende interval begint.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:36:25 #46
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138230046
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Oeh! Oeh! Straks als ik thuis ben ook maar ff kijken :D
F means you're fucked
pi_138230264
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Die nagel komt na verloop van tijd los, das vervelend. Zit ie nog met een hoekje vast of zo en blijft ie lekker aan je kous of zo hangen :X
Herkenbaar. Het went.
pi_138231009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:48 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Nu wil ik ze nog meer!
Wie zei ook al weer dat hardlopen een goedkope sport was? Je hebt alleen schoenen nodig beweerden ze. O-)
Hoe positief GotC er misschien over heeft geschreven (geen idee, stukkie niet gelezen), ik hoef ze niet. Ik vond ze niet lekker lopen toen ik er vorige week op liep. Zo zie je maar. Supermooie schoenen, maar niks voor mij. Schoenen zijn zo persoonlijk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_138231299
Iehhh die tenen zonder nagels! Ik heb ook een blauw nageltje, maar de rest van mijn voet valt momenteel reuze mee:

SPOILER
Het is echt té lekker weer, maar ik neem toch maar een rustdagje vandaag.. Heb ook bij lange na nog niet genoeg gewerkt.

En ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een bril nodig heb, die a) niet vergoed wordt want basisverzekering) en b) ik totaal geen brillenhoofd heb. :(
pi_138231442
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Iehhh die tenen zonder nagels! Ik heb ook een blauw nageltje, maar de rest van mijn voet valt momenteel reuze mee:

SPOILER
Het is echt té lekker weer, maar ik neem toch maar een rustdagje vandaag.. Heb ook bij lange na nog niet genoeg gewerkt.

En ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een bril nodig heb, die a) niet vergoed wordt want basisverzekering) en b) ik totaal geen brillenhoofd heb. :(
Lenzen?
pi_138231493
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lenzen?
Ja schijnt niet zo handig te zijn om daarmee te beginnen? Heb ook maar 0.75 met cilinder dus hoef hem misschien niet eens de hele dag op..
pi_138231702
Mijn waterzak is binnen *G*
pi_138231715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja schijnt niet zo handig te zijn om daarmee te beginnen? Heb ook maar 0.75 met cilinder dus hoef hem misschien niet eens de hele dag op..
Hm ik weet dat eigenlijk niet ben zelf later met lenzen begonnen :) zou het gewoon eens met je oogarts overleggen :)
pi_138231881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee, klopt, het verval viel me nog mee. Ik had op het einde het idee dat ik aan het struikelen was.

Okay, thanks, kan ik wel eens proberen om de langzame stukken nog wat rustiger te doen. Ik kwam niet zo goed uit jouw linkje, 20 min per mijl zal niet zijn wat je deed toch?
Ja hoor, tijdens de rust loop ik heel langzaam, of wandel ik even. Tot ik het koud krijg.

(Rechtsbovenin staat bij Garmin Connect trouwens een link om de mijlen te converteren in kilometers.)
pi_138232858
Bij de groep wandelen we ook regelmatig na de intervallen. Vanavond hebben we 3x3minuten, 3x4minuten D3 en 3x5minuten D2. Daartussen steeds 1 minuut rust. En da's vaak eerst een stukkie wandelen en dan dribbelen en dan de interval weer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:25:10 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138233622
Startnummer 190 is binnen ^O^
F means you're fucked
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:49:44 #57
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138234386
Oeh, snel naar m'n brievenbus!! :D
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:53:40 #58
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138234511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

http://trailrunshop.nl/collectie/schoenen-heren/trailrunning

Zoek maar uit! ;)
Er zijn ook zat door-to-trail modelletjes, maar weet zo niet welke. Die hebben vaak een iets minder grof profiel. Soms staat het er ook wel bij. Die link met korting die laatst langskwam (Salomon XR geloof ik) voor 60 euro waren ook dat soort modellen.
Ligt er ook aan wat je wil natuurlijk, minimalistisch, dikke demping, hoge/lage drop etc ;)

Ze hebben nu ook City-trail modellen. Die zijn ook iets steviger en meer profiel als wegschoenen. Dus ook geschikt voor wat jij wilt.
http://trailrunshop.nl/co(...)x-tour-m-361929.html
de keuze is eigenlijk veel te groot voor een beginnende trailer.....
Er komen zo veel vragen kijken bij het kiezen van een trailschoen...wat voor trails zoek je qua ondergrond etc.
Voor trails in Nederland kan je imo goed uit de voeten met een door to trail model en hoef je geen agressieve schoen te hebben.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_138234660
Gèt, wat voel ik me belabberd. Beetje koortserig (ookal heb ik geen koorts, volgens de thermometer). Blij dat ik gisteravond nog lekker even heb gerend O+ maar even chillen enzo, kan prima, na zaterdag, en dan za en zo twee kleine (rustige) evenementjes, en dan daarna weer rustig opbouwen. Zin in O+
Ja doei.
pi_138235536
Vandaag de eerste geslaagde poging om een intervaltraining met hindernissen te doen (vorige keer was te kort na een zware wedstrijd, ben toen na 2 km gestopt).
Telkens op hoog tempo (4:30 min/km) een rondje van 900 meter lopen, en dan achtereenvolgens 1-2-3-4-3-2 minuten swingovers doen.
Ziet er voor mijn gemiddelde pace knap waardeloos uit, maar ik voel het wel :)

http://www.endomondo.com/workouts/314425007/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 19:24:59 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138235669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef YUR het volgende:
Startnummer 190 is binnen ^O^
Ja! Ja! WIJ GAAN GEWOON DE HALVE VAN NAALDWIJK LOPEN!!!1einz1!!
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:34:47 #62
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138236049
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja! Ja! WIJ GAAN GEWOON DE HALVE VAN NAALDWIJK LOPEN!!!1einz1!!
Het parcours waarop ik mijn huidige PR heb gelopen O+
Het parcours waarop ik zaterdag een minuut of 12 langzamer ga lopen dan mijn PR O+
F means you're fucked
pi_138236913
Zo, de schoenen zijn aan. 4x 1000m met 6x 100m versnellinkjes ertussen gefrot.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:58:05 #64
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138237018
2368 is ook present zaterdag! *O*
♥ || Baby catcher in training || ♥
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 20:10:52 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_138237605
Smeer jullie maar goed in, zaterdag-lopers!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138238208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Het parcours waarop ik mijn huidige PR heb gelopen O+
Het parcours waarop ik zaterdag een minuut of 12 langzamer ga lopen dan mijn PR O+
Volgens mij ben jij meer gaan genieten van het hardlopen sinds je de PR en snelheden los hebt gelaten is het niet?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_138238368
Ik krijg zelf het idee dat ik niet geschikt ben voor snelheden boven de 6 m/km.
Heb al grote moeite om die pace aan te houden, laat staan dat ik dan ontspannen bezig ben, en daarna heb ik overal pijntjes. Scheen, knie, voeten.
Zondag probeer ik wel mijn PR aan te scherpen van 30.36 maar ik weet nu al dat het gewoon moeilijk wordt.
Geniet meer van iets rustiger maar dan langer doorlopen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_138238372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de keuze is eigenlijk veel te groot voor een beginnende trailer.....
Er komen zo veel vragen kijken bij het kiezen van een trailschoen...wat voor trails zoek je qua ondergrond etc.
Voor trails in Nederland kan je imo goed uit de voeten met een door to trail model en hoef je geen agressieve schoen te hebben.
Tuurlijk, het zal zich ook toespitsen op runs in het bos met zachte ondergrond en van tijd tot tijd een mud/obstacle run waar meer grip handig is. Daarom wil ik ook een combi tussen trail en hardloopschoen.
pi_138238666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:26 schreef De_kluizenaar het volgende:
Heb al grote moeite om die pace aan te houden, laat staan dat ik dan ontspannen bezig ben, en daarna heb ik overal pijntjes. Scheen, knie, voeten.
Zondag probeer ik wel mijn PR aan te scherpen van 30.36 maar ik weet nu al dat het gewoon moeilijk wordt.
Duurlopers moeten er ook zijn. :) Niks mis mee toch?

Ons Ziggo probleem is opgelost *O* (ze moesten zoals ik al dacht het analoge signaal nog aanzetten :') )
pi_138238769
Hoofdpijn is gelukkig ver weg dus lekker lesje 14 kunnen lopen. Laatste stukje is hij mijn gps kwijt geweest maar dat is niet anders :)

SPOILER
pi_138238818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:31 schreef Nanook24 het volgende:
Ons Ziggo probleem is opgelost *O* (ze moesten zoals ik al dacht het analoge signaal nog aanzetten :') )
Wat een prutsers :p
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:38:08 #72
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138239040
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:22 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij meer gaan genieten van het hardlopen sinds je de PR en snelheden los hebt gelaten is het niet?
Nja, dat is op zich inherent aan het trainen voor een marathon: Tijden en eventuele PR's op andere afstanden zijn voor mij tijdens een voorbereidingsperiode op de marathon echt helemaal niet belangrijk. Dat loopt inderdaad wel lekker ^O^

Maar ik sluit niet uit dat ik ook eens gericht ga trainen voor een snelle tijd op een andere afstand. Ik heb op iedere afstand wel een paar grenzen die ik graag eens passeer. De een zal wat meer moeite kosten dan de ander, maar da's juist wel weer leuk :)
F means you're fucked
pi_138239135
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat een prutsers :p
En daar had ik ze dinsdag al voor gebeld hè. Zou allemaal goed komen zei die mevrouw. Niet dus. :(

Maar lekker dat je hoofdpijn weg was en je nog even hebt kunnen hobbelen. Veel plezier bij de scouting dit weekend. w/
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 maart 2014 @ 20:40:09 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138239152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:26 schreef De_kluizenaar het volgende:
Waarom dan moeilijk doen? En als je wél sneller wil. LDL's echt heul langzaam gaan lopen en elke week een intervalletje of ander soort tempo loopje.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:48:43 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138239604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:31 schreef pijll het volgende:

[..]

Ja hoor, tijdens de rust loop ik heel langzaam, of wandel ik even. Tot ik het koud krijg.

(Rechtsbovenin staat bij Garmin Connect trouwens een link om de mijlen te converteren in kilometers.)
Ok!
Ik hobbel altijd gewoon door inderdaad en dan kom ik niet helemaal bij.
Toch fijn dat ik t hier ff heb nagevraagd, kan ik weer wat dingetjes uitproberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')