abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:28:37 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138224296

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 27-03-2014 21:00:38 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_138224412
Goeie TT
pi_138224449
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:26 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik ben geen racewagen :N
De vraag was: hoeveel sneller dan je ldl afstand gaan jullie zon beetje in je snelle intervallen?
LDL=6:30 min/km, interval=5:30 min/km.
Ik lees dus gewoon niet goed... 8)7
pi_138224473
Swinging boobs :')
Thanks Murmeli, ga sowieso opzoek naar een goede sport bh. Nu met een vest erover heen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik weet nog van mijn vorige hardloop poging afgelopen zomer dat het me iets te veel aan het 'swingen' was :{

Heb nu gelukkig wat conditie opgebouwd en begin meer plezier te krijgen in het hardlopen ^O^ . Loop nu 5km (behoorlijke beginner) en wil graag in de zomer 10 kunnen lopen.
pi_138224539
@Murmeli: Om op jouw vraag over intervallen terug te komen: met heet loopgroepje op het werk doe ik nog wel eens intervallen, en die varieren in duur van 1 tot 4 minuten. Mijn uitgangspunten hierbij: zo hard mogelijk, met korte intervallen sneller dan lange, en op een manier dat de laatste intervallen sneller gaan dan de eerste (bij gelijke lengte).

Bijvoorbeeld: mijn LDL tempo (20+ km) is meestal ergens rond de 6:15-6:30, maar kan ook langzamer. Mijn 5km wedstrijden loop ik ergens rond de 5:00. Op lange intervallen (4 minuten bijv) haal ik de 4:30 wel, op korte intervallen (1-2 minuten) ga ik gewoon zo snel mogelijk weg, en kom ik meetsal vlak boven de 4:00 uit.
pi_138224763
Ik zou er niet aan moeten denken, zonder sportbh hardlopen :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:45:17 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138224806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef TailorMade het volgende:
Swinging boobs :')
Thanks Murmeli, ga sowieso opzoek naar een goede sport bh. Nu met een vest erover heen heb ik het idee dat het wel meevalt, maar ik weet nog van mijn vorige hardloop poging afgelopen zomer dat het me iets te veel aan het 'swingen' was :{

Heb nu gelukkig wat conditie opgebouwd en begin meer plezier te krijgen in het hardlopen ^O^ . Loop nu 5km (behoorlijke beginner) en wil graag in de zomer 10 kunnen lopen.
Fijn he, als je lekker vooruit gaat?
Als ze swingen: zeker een goeie bh kopen!
pi_138224820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ook niet. Heel erg AU zeg maar. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef pijll het volgende:
@Murmeli: Om op jouw vraag over intervallen terug te komen: met heet loopgroepje op het werk doe ik nog wel eens intervallen, en die varieren in duur van 1 tot 4 minuten. Mijn uitgangspunten hierbij: zo hard mogelijk, met korte intervallen sneller dan lange, en op een manier dat de laatste intervallen sneller gaan dan de eerste (bij gelijke lengte).

Bijvoorbeeld: mijn LDL tempo (20+ km) is meestal ergens rond de 6:15-6:30, maar kan ook langzamer. Mijn 5km wedstrijden loop ik ergens rond de 5:00. Op lange intervallen (4 minuten bijv) haal ik de 4:30 wel, op korte intervallen (1-2 minuten) ga ik gewoon zo snel mogelijk weg, en kom ik meetsal vlak boven de 4:00 uit.
Helder! Hier kan ik met mijn huidige loopschema ook veel mee.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138224838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ook niet.. Auw ;(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138224902
Het schijnt ook niet goed voor je borstweefsel te zijn dus als je over 20 jaar nog stevige borsten wilt hebben ;)

Overigens heb ik nog steeds niet de ideale sportbh gevonden. Nou vind ik prijzen van 80 euro ook echt belachelijk dus ik wissel meestal goedkope van underarmour/H&M af met afgeprijste shock absorbers..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138224945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Het schijnt ook niet goed voor je borstweefsel te zijn dus als je over 20 jaar nog stevige borsten wilt hebben ;)
Bedankt voor de tip.

Noteert: geen hardlopende vriendin nemen.
pi_138224981
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_138225009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Liever een onsportieve papzak? ;)
pi_138225024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef pijll het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Of haar gewoon een goede BH cadeau doen. (Elk verhaal heeft 2 kanten hè pijll ;) )

quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
---
Dat zeg ik AUW! :X
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138225040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Of haar gewoon een goede BH cadeau doen. (Elk verhaal heeft 2 kanten hè pijll ;) )
Ja nu brengen jullie me weer aan het twijfelen.

Vooral Jor_Dii...
pi_138225046
In navolging van RD (die erg gave nieuwe schoenen heeft! ^O^ ) heb ik vandaag ook nieuwe schoentjes mogen ontvangen. Het zijn de net nieuw uitgekomen FiveFingers Bikila EVO. Dit zijn de VFF met de meeste 'demping'. Er zit zelfs een laagje onder van 6mm! Maar de schoentjes zelf zijn nog minder schoen dan mijn Bikila LS. Wegen de LS versie nog 175gram per stuk zijn deze schoentjes 120 gram. Ook zijn ze nog soepeler ondanks de wat dikkere zool.
Tijdens het lopen voel je heel iets minder van de grond, maar nog wel genoeg. Maar de schoentjes zelf voel je eigenlijk bijna niet O+ zo licht en zo dun is het bovenwerk, erg fijn!

Heb ze meteen meegenomen met een fijne training. 2x5km met 1km rust. Ging erg lekker, al was het wel warm vandaag. Heerlijk weertje! Maar gelukkig geen last gehad van de warmte. Mijn kuiten voel ik wel weer wat, maar dat is normaal bij mij met tempotrainingen op de VFF. Het liep in ieder geval ontzettend lekker! ^O^

http://www.endomondo.com/workouts/314262101/2368823

[ Bericht 5% gewijzigd door Jero_nimo op 27-03-2014 13:58:42 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2014 @ 13:57:01 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138225171
Hier zitten ze ook enorm ingesnoerd,moet ook wel met mijn gevel.
K heb een hele fijne ingesnoerde van dr decathlon
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_138225178
quote:

Overigens heb ik nog steeds niet de ideale sportbh gevonden. Nou vind ik prijzen van 80 euro ook echt belachelijk dus ik wissel meestal goedkope van underarmour/H&M af met afgeprijste shock absorbers..
Gelukkig heb ik geen ontzettende voorgevel en begin ik net, ga morgen meteen op pad :s)
Had ooit een sport bh (want fitness) van de hunkemoller, deed prima zn werk, moet je alleen niet zo in de was gooien :')
pi_138225188
Kan iemand me adviseren over trail schoenen? Ik zit er aan te denken deze aan te gaan schaffen omdat ik me eigenlijk meer en meer wil toe gaan spitsen op dat soort runs. Zijn er ook combinaties van hardloop/trail schoenen (die dus ook op verharde weg gebruikt kunnen worden)?
pi_138225286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Jero_nimo het volgende:
In navolging van RD (die erg gave nieuwe schoenen heeft! ^O^ ) heb ik vandaag ook nieuwe schoentjes mogen ontvangen. Het zijn de net nieuw uitgekomen FiveFingers Bikila EVO. Dit zijn de VFF met de meeste 'demping'. Er zit zelfs een laagje onder van 6mm! Maar de schoentjes zelf zijn nog minder schoen dan mijn Bikila LS. Wegen de LS versie nog 175gram per stuk zijn deze schoentjes 120 gram. Ook zijn ze nog soepeler ondanks de wat dikkere zool.
Tijdens het lopen voel je heel iets minder van de grond, maar nog wel genoeg. Maar de schoentjes zelf voel je eigenlijk bijna niet O+ zo licht en zo dun is het bovenwerk, erg fijn!

[ afbeelding ]

Heb ze meteen meegenomen met een fijne training. 2x5km met 1km rust. Ging erg lekker, al was het wel warm vandaag. Heerlijk weertje! Maar gelukkig geen last gehad van de warmte. Mijn kuiten voel ik wel weer wat, maar dat is normaal bij mij met tempotrainingen op de VFF. Het liep in ieder geval ontzettend lekker! ^O^
Klinkt goed Jero.

Ik hoop echt dat er ooit eens een clinic VFF in Noord Holland komt want dan ga ik zeker heen.
pi_138225385
quote:
Zelfs met mijn minimale borstaanwezigheid merkte ik dat 't pijn ging doen om zonder (goede) bh te lopen. Had me echt aan 't zorgen maken totdat ik bedacht dat 't ook gewoon wel eens van 't rennen kon komen en de bijbehorende beweging. Sinds ik een shockabsorber heb heb ik er geen last meer van.. :)
Ja doei.
pi_138225433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand me adviseren over trail schoenen? Ik zit er aan te denken deze aan te gaan schaffen omdat ik me eigenlijk meer en meer wil toe gaan spitsen op dat soort runs. Zijn er ook combinaties van hardloop/trail schoenen (die dus ook op verharde weg gebruikt kunnen worden)?
http://trailrunshop.nl/collectie/schoenen-heren/trailrunning

Zoek maar uit! ;)
Er zijn ook zat door-to-trail modelletjes, maar weet zo niet welke. Die hebben vaak een iets minder grof profiel. Soms staat het er ook wel bij. Die link met korting die laatst langskwam (Salomon XR geloof ik) voor 60 euro waren ook dat soort modellen.
Ligt er ook aan wat je wil natuurlijk, minimalistisch, dikke demping, hoge/lage drop etc ;)

Ze hebben nu ook City-trail modellen. Die zijn ook iets steviger en meer profiel als wegschoenen. Dus ook geschikt voor wat jij wilt.
http://trailrunshop.nl/co(...)x-tour-m-361929.html
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:10:23 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138225524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:36 schreef pijll het volgende:

Thanks!
Lijkt bijna op wat ik deed, alleen werden mijn snelle intervallen ietsje langzamer haha (ofwel de eerste was te snel)

Ik deed ongeveer dit:
warming up: 6.27

3 snel: 5.37
3 langzaam 6.23

3 snel: 5.40
3 langzaam 6.18

3 snel: 5.32
3 langzaam 6.22

3 snel: 5.42
3 langzaam 6.24

3 snel: 5.48
3 langzaam 6.13
(en toen nog wat uitwandelen maar toen heb ik runkeeper uitgezet)

Ofwel: ik werd een beetje snel moe ;)
pi_138225592
Thanks Jeronimo :)
pi_138225956
Nek-check: OK
Dus lopen maar.

Tempo loopje langs het kanaal, stukje bos meegepikt.
Lekker weer, lekker gelopen, al was het effect van de verkoudheid wel merkbaar.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')