Me_Wesley | zaterdag 8 maart 2014 @ 12:42 |
Omdat de vorige op slot ging vanwege bekende redenen, wil dat nog niet zeggen dat de hele reeks vermoord moet worden. Wat we nu zien is een wildgroei aan losse OV-chipkaart topics, dat schiet ook niet op.Ik probeer het gewoon nogeens. Niet dat ik me hier vaak zal vertonen aangezien ik een verklaard tegenstander ben van dat ding. Maar toch. Nieuwe ontwikkelingen over de OV Chipkaart? Post ze hier. Ik begin. Fout in OVC legt NS Kaartverkoop plat Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer. Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best ![]() | |
macca728 | zaterdag 8 maart 2014 @ 12:47 |
Over het aantal poortjes, bij veel stations heb je 2 of 4 perrons, daar kan je volstaan met 8 poortjes., Als je het station helemaal afsluit, zie station Rotterdam Lombardijen, dan moet je aan 2 kanten rijen poortjes hebben, dat zijn er minstens 16. Dus bij volledige afsluiting heb je niet perse minder poortjes nodig dan wanneer je ze op de perrons plaatst. En los daarvan is het een veel betere oplossing, winkels hebben geen last ervan, mensen kunnen gewoon er doorheen lopen. Daarom doen andere landen dat ook, Londen is een goed voorbeeld daarvan. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 maart 2014 @ 12:50 |
Is dat nogsteeds zo ja? Ze hadden het toch beter beveiligd? | |
Tochjo | zaterdag 8 maart 2014 @ 13:51 |
Je citeert een anderhalf jaar oud citaat dat oorspronkelijk in de OP van het vorige deel uit deze reeks stond en nu weer is meegenomen in de OP van dit nieuwe topic in de reeks. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 maart 2014 @ 13:53 |
Oh ![]() ![]() | |
macca728 | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:02 |
Ook wel opmerkelijk veel ? http://www.nu.nl/binnenla(...)arten-stopgezet.html
| |
Basp1 | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:43 |
Zoveel is dat niet als kortingkaarthouder bij de ns kreeg je meteen in het begin al zo'n kaart. Deze zijn nu allemaal verlopen en al deze mensen hebben een nieuwe gekregen. Ik ook. Een nieuwe kijgen is geen probleem, maar je moet dan wel weer handmatig naar miin ovchip gaan om de nieuwe toe te voegen. Zolang je dat nog niet gedaan hebt worden je reisgegeven niet zichtbaar gemaakt. Dus ik wou laatst idd wat treinreizen gaan declareren kon ik de gegevens alleen bij het ns station laten uitprinten. Wat ook bizar was dat voor het nieuw aanvragen van een wachtwoord bij mijn ov chip mijn oude kaartnummer moest invullen. Die lag al in de kliko en mijn ov chip zet nergens in oude mailtjes welk kaartnummer ik had. Gelukkig had ik ook nog een abbonenemt op mijn ov fiets ( wat ook alweer handmatig overgezet moet worden) en deze hadden in mailtjes wel het oude kaartnummer vermeld. Vervolgens moet je ter verificatie van het toevoegen nog wat persoonlijke gegevens invullen, velden met * zijn verplicht, maar bij het huisnummer staat geen sterretje zolang je dat niet ingevuld hebt krijg je cryptische foutmeldingen. Het is gefragmenteerde automatisering waarbij ik me echt afvraag hoe nog oudere mensen hiermee om gaan. Ik ben van mening dat wanneer ik eenmaal iets ingesteld heb en men vindt dat de kaart verlopen is de instanties zelf dan ook alles weer voor de nieuwe kaart moeten omzetten, maar dat is blijkbaar niet hun logica. | |
.Neovo. | maandag 31 maart 2014 @ 17:19 |
Ik heb een vraagje waar ik niet uitkom. Toen ik 18 werd heb ik studiefinanciering aangevraagd. Inmiddels ben ik 21 en heb nu pas een persoonlijke ov-chipkaart aangeschaft. Nu wil ik een studentenreisprocuct op die kaart zetten, alleen staat hier dat ik moet inloggen met een brief die ik had ontvangen. Blijkbaar de brief van drie jaar geleden? Ik heb geen flauw idee of ik die wel gekregen heb, of, nog wel heb ![]() Ik wil dus online inloggen, maar dat doet het dus niet zonder die inloggegegevens.. Ik weet wel dat ik een aanvraagformulier kreeg toen ik studentenfinanciering aanvroeg. Toen kon je gratis een ov-kaart aanvragen. Die heb ik ook ingevuld en opgestuurd, waardoor ik vervolgens doodleuk een brief terugkreeg waarin stond dat ik het zelf maar een ov kaart moest gaan regelen... Ik heb die kaart drie jaar niet nodig gehad, maar deze week misschien wel. Dus aangevraagd. De kaart is binnen, alleen met dat product er nog op.. EDIT: Hey, ze mailen tegenwoordig. Handig. Problem solved. | |
Joeri. | maandag 31 maart 2014 @ 17:28 |
Een goed gehackte rekening van de Nederlandse Staat kan het land ook plat leggen, wat is dit voor speculatieve nonsense. Veranderingen, die vernieuwend zijn, gaan altijd gepaard met bugs en tweaks, stilstand is achteruitgang. | |
Aether | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:26 |
Voor beter OV vreest toeslag voor verchipt treinkaartje De Nederlandse Spoorwegen willen 1 euro extra in rekening brengen voor papieren wegwerptreinkaartjes met een chip. Dat denkt althans reizigersorganisatie Maatschappij voor Beter OV, die een dergelijke heffing onacceptabel noemt. Volgens de reizigersorganisatie zijn de consumentenorganisaties van het Locov in het geheim met NS in gesprek over een dergelijke toeslag. "Voor Beter OV vindt een extra heffing op treinkaartjes een onacceptabel voornemen, aangezien de tarieven in ons land op grond van de spoorconcessie slechts mogen stijgen met de inflatie en extra kosten die ProRail aan de NS in rekening brengt" reageert voorzitter Rikus Spithorst. De heffing zou een euro bedragen, zo heeft de vereniging via losloppige NS'ers vernomen. NS zelf wil niet op het bericht reageren. Dat NS een toeslag wil vragen voor verchipte treinkaartjes is al langer duidelijk. Een treinkaartje dat aan het loket wordt gekocht is vijftig cent duurder. Tot nu toe werd gedacht dat een dergelijk bedrag ook gevraagd zou worden voor het papieren wegwerpkaartje. Het papieren wegwerpkaartje komt er alleen voor mensen die het volle tarief willen betalen. Houders met een voordeelurenkaart krijgen voor zover bekend geen keuze. Zij kunnen straks alleen reizen met korting met de ov-chipkaart. | |
Basp1 | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:34 |
Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen? | |
Zelva | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:35 |
Niet. | |
Aether | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:36 |
Dat is nu al mogelijk: http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html | |
macca728 | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:00 |
Is wel mogelijk, maar dan moeten ze wel een OV chipkaart hebben en minimaal 10 euro saldo + ritprijs (aannemende dat ze ook mee terug gaan) Niet echt handig, want veel van mijn vrienden hebben geen OV chipkaart. En de papieren kaartjes gaan er elke 3 maanden uit, al wordt dat elke keer uitgesteld, ook zo duidelijk. Laat ze gewoon bestaan. | |
Aether | donderdag 15 mei 2014 @ 15:07 |
NS start proef met eenmalige chipkaart![]() De eenmalige OV-chipkaart is een papieren treinkaartje met chip. Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag. Om alvast ervaring op te doen met de eenmalige OV-chipkaart wordt deze nu alvast getest. Op de stations van Enschede, Den Bosch, Alkmaar, Schiphol, Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraa,l Zwolle, Roosendaal, Maastricht, Hilversum, Nijmegen, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn daarvoor één of enkele kaartautomaten aangepast. Onder andere enkele reizen, dagkaarten, Railrunners en internationale vervoersbewijzen worden bij de aangepaste kaartautomaten nu als wegwerpchipkaart geleverd. De definitieve ombouw van alle NS-servicebalies staat gepland voor juni. Nadat de NS-servicebalies zijn omgebouwd, worden de NS-kaartautomaten ‘omgezet’ om enkel eenmalige chipkaarten uit te kunnen geven. Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart. | |
mschol | donderdag 15 mei 2014 @ 15:09 |
dat zou door elk weldenkend mens als minister geblokkeerd moeten worden.. het is een eenmalig kaartje DUS wordt er geen toeslag op geheven... | |
Aanstootgevend | donderdag 15 mei 2014 @ 19:28 |
Dus samenreiskorting bestaat straks niet meer ? Dat klinkt als eenzijdig openbreken van mijn abonnementscontract... hoe wil de NS mij gaan compenseren ? | |
macca728 | donderdag 15 mei 2014 @ 19:31 |
Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat als nu, dat je medereizigers een OV chipkaart moeten hebben en daarop korting moeten activeren. | |
Aanstootgevend | donderdag 15 mei 2014 @ 19:34 |
Ze kunnen nu nog een los kaartje met korting kopen. Dat kan straks dus niet meer; want wegwerpkaartjes met korting verdwijnen. Dat is een vermindering van de mogelijkheden die mijn abonnement biedt (incidentele reizigers met korting meenemen). Dus.. hoe gaat de NS mij hiervoor compenseren ![]() | |
Me_Wesley | vrijdag 16 mei 2014 @ 05:46 |
Niet, want je medereiziger kan het product samenreiskorting activeren op zijn OVchip. Zoek dingen eens uit voor je iets gaat roepen. | |
Aanstootgevend | vrijdag 16 mei 2014 @ 06:54 |
Eehm, lees eens voor je post ? Ik heb het over mensen die incidenteel reizen dus zelf geen OVchipkaart hebben en een los kaartje kopen. Bijv. buitenlandse gasten. Hen E 7,50 laten betalen + 20 euro op de kaart laten zetten om eenmalig met 40% korting met mij mee te kunnen reizen is een achteruitgang ten opzichte van "je kan een los kaartje met 40% korting kopen". Je deemoedige excuses zijn bij deze aanvaard. | |
Me_Wesley | vrijdag 16 mei 2014 @ 07:29 |
Het is überhaupt een achteruitgang, ook zonder samenreiskorting. | |
Red_85 | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:44 |
http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html
![]() ns ![]() Triest kutvolk. Optreden tegen deze afzetters. Ah, weer een verkapte prijsverhoging 'omdat ov chipkaart', je mag toch een aantal mensen meenemen als je bij NS een abbo hebt met korting? Als die geen chip hebben, hoe moeten die dan meereizen op korting? Alles pakken ze aan om via de smoes 'ov chipkaart' het duurder te maken, alles pakken ze aan om de reiziger maar vooral te naaien. | |
Red_85 | dinsdag 20 mei 2014 @ 19:42 |
Haha chipkaart door uw bek heen http://www.nu.nl/binnenla(...)-verdwijnt-juli.html en we vegen onze reet af met de rechters. http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html Overigens mag die toeslag niet want: http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html Waarom laten we dit toe? Overigens heb je aan rover ook geen ene reet. U zal chipkaarten, geen keuze. Gastvrij zeg voor die enkele keer als je de trein wil pakken en de toerist. | |
Aether | dinsdag 20 mei 2014 @ 19:56 |
http://www.voorbeterov.nl/page13.php AAN: De voorzitter en de secretaris van het NOVB De Consumentenorganisaties in het NOVB De NS Het Ministerie van IenM Amsterdam, 20 mei 2014 Geachte dames en heren, U praat in het Nationaal OV-beraad (NOVB) over de hoogte van de toeslag die reizigers bij de NS gaan moeten betalen voor een ‘papieren’ treinkaartje (een papieren kaartje met een eenvoudige chip erin, verkrijgbaar bij de automaat). Die discussie kan slechts één uitkomst hebben: van een toeslag kan in het geheel geen sprake zijn. Ten eerste: zoals wij reeds eerder aan de ACM schreven: het papieren treinkaartje is de laatste drager van de beschermde kaartsoort ‘enkele reis zonder korting’. Op een andere wijze is het niet mogelijk om deze kaartsoort voor de beschermde prijs aan te schaffen: immers, reizen op saldo voor dit tarief kan uitsluitend op een chipkaart die ¤ 7,50 kost. De brief aan de ACM vindt u bijgaand. Een brief van gelijke strekking zullen wij aan ILT sturen. Ten tweede: de reiziger heeft helemaal niet om het OV-chipkaart-systeem gevraagd. Van het overgrote deel van de ruim tien jaar geleden gedane beloften is niets terecht gekomen: kijken wij naar het treurige resultaat, dat zien wij geen gebruiksgemak, maar wel prijsnadeel voor de reiziger. Dus om de reiziger nu extra te laten betalen voor een papieren chipkaartje dat hem totaal niets extra’s biedt, is onbehoorlijk. De NS schoffeert met dit voorstel de reiziger, en degradeert de stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan tot een holle frase. Ten derde: de NS verdient veel aan de enkele reizen zonder korting. Het gaat hier veelal niet om forenzen (die meestal een abonnement hebben) dus het zijn extra klanten die in de stillere uren veel geld per kilometer in het laatje brengen. Ten vierde: ook papieren kaartjes met korting zijn onmisbaar. Immers, het OV-chipkaartsysteem heeft het probleem van de voordeelurenreiziger die een deel van zijn reis buiten, en een deel van zijn reis binnen de kortingsperiode aflegt, nog steeds niet opgelost. Kortom, het voornemen om een toeslag te gaan heffen voor een doodgewoon treinkaartje, dat slechts ten behoeve van de NS en andere vervoerders wordt uitgedost met een vanuit reizigersoogpunt bezien geheel overbodig technisch dingetje, raakt kant noch wal. Daarom doen wij: Een beroep op de NS om het voorstel om een toeslag te heffen, in te trekken en de consumentenorganisaties daar dus niet meer mee lastig te vallen, laat staan met een uitvraag over een aanvaardbare hoogte van deze toeslag. Een beroep op de consumentenorganisaties in (en buiten) het NOVB om niet akkoord te gaan met een toeslag voor de papieren chipkaartjes. Een beroep op IenM om indien nodig de NS op grond van de in de concessie opgenomen tariefbescherming alsmede op grond van het behoorlijk behandelen van reizigers te verbieden om een toeslag te gaan heffen op de papieren chipkaartjes en de NS op te dragen om, op grond van de afgesproken instandhouding van de voordeelurenkaart en dus ook van de tariefvoorwaarden/-mogelijkheden van die kaart, ook voor de gebruikers van de voordeelurenkaart papieren kortingkaartjes te handhaven, eveneens zonder toeslag. Wij vertrouwen erop, onze visie voldoende duidelijk te hebben gemaakt. Uiteraard zijn wij van harte bereid tot een nadere toelichting. Ook vandaag zijn wij daarvoor telefonisch bereikbaar: 06 26 23 00 77 Met vriendelijke groet, Maatschappij Voor Beter OV, Rikus Spithorst, voorzitter | |
macca728 | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:08 |
Raar, volgens de NS was iedereen toch al overgestapt op die supergemakkelijke OV chipkaart ? | |
macca728 | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:11 |
Ik kreeg overigens weer een brief van de NS dat ik kan reizen op saldo met mijn voordeelurenabonnement. Goh dat wist ik nog niet na 5 jaar. | |
macca728 | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:16 |
Grappig, straks moet de hele kaart weg. | |
Red_85 | woensdag 21 mei 2014 @ 08:28 |
Lijkt me fantastisch als het echt gebeurd. De vlektyfus met ze. Chipkaart is een erg goed idee, maar niet met de uitvoering door ns of welke andere NL'se ov boer met een driedubbele agenda. | |
Tokus | woensdag 21 mei 2014 @ 08:33 |
net als bij Brein vraag ik me bij deze organisatie ook altijd af of dit een eenmanszaak is, of dat er nog anderen bij betrokken zijn? Je hoort namelijk altijd deze pipo, die hier op de frontpage ook een podium kreeg. | |
CherryLips | woensdag 21 mei 2014 @ 11:55 |
Ik ken wel een paar mensen die door de chipkaart gewoon niet meer met de trein zullen gaan ![]() | |
CookieSlikker | woensdag 21 mei 2014 @ 19:29 |
Wanneer gaan we die nieuwe chip eens kraken...? Kan toch niet zo moeilijk zijn. | |
Pindasoepje | woensdag 21 mei 2014 @ 19:53 |
Komen er weer aanbiedingen met gratis chip kaarten? | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 00:12 |
Blijkbaar weer een foutje in de software. Bij NS kan je als je ingecheckt bent niet opladen. Laad je tussentijds op, vervalt je incheck, waardoor je dus zwart zou reizen. Echt dat zulke dingen niet getest worden vooraf. | |
CookieSlikker | dinsdag 3 juni 2014 @ 08:58 |
2,50 nu bij NS | |
Aanstootgevend | dinsdag 3 juni 2014 @ 09:04 |
Beter, maar verhelpt nog steeds de enorme waardevermindering van de samenreiskorting niet.. Zijn er al abonnementshouders die een rechtszaak zijn begonnen ? | |
Kansenjongere | dinsdag 3 juni 2014 @ 09:21 |
Vanuit het uitgangspunt met de poortjes zou je het ook een ontwerpkeuze kunnen noemen. | |
Aether | dinsdag 3 juni 2014 @ 10:21 |
Bij veel stations staan en komen geen poortjes maar mogelijk ging men daar in eerste instantie vanuit. | |
Apotheose | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:42 |
nou ik moet er dan ook maar aan geloven. Reis elke dag op en neer voor werk en gebruik daar een maandabo (traject) voor. Gewoon chipkaart met papieren abo erbij. Verleden tijd dus. Weekend maar een abonnement op mn kaart gooien ![]() ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 3 juni 2014 @ 11:47 |
Waarom heb je dan geen jaarabo? Voordeel voor jou is dat je niet elke maand een nieuwe kaart hoeft te halen en online geld terug kan claimen bij vertraging. Voordeel voor je werkgever is dat ze maar voor 10 maanden hoeven te betalen. | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 16:55 |
Maar dan nog zou je tussentijds moeten kunnen opladen bij een automaat binnen het station, Of de automaat voor andere dingen kunnen gebruiken. Voor buitenlandse reizigers bv die geen OV chipkaart en straks mogelijk niet kunnen uitchecken. Bij de RET is tussentijds opladen wel gewoon mogelijk. | |
Kansenjongere | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:25 |
Bij stations met poortjes staan de automaten toch altijd buiten de poortjes? En buitenlandse reizigers kunnen de poortjes straks openen met hun e-tickets. | |
Zelva | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:30 |
Maar daar hebben ze wel van de overheid een flinke som geld voor gehad. | |
Zelva | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:34 |
Bij de NS kan je ook niet rood staan. Als je voor tien euro oplaadt bijvoorbeeld met een abonnement, kun je inchecken, maar als je reist voor meer dan 10 euro, kun je niet uitchecken en moet je eerst weer opladen. Ieder vervoersbedrijf doet maar wat. ![]() | |
mschol | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:39 |
dat is dan alleen als je een abonnement hebt, zonder abo kan ik dat prima doen..? | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:40 |
Ook buitenlandse reizigers die een kaartje in eigen land kopen ? Los daarvan kan ik best besluiten tussentijds op te laden voor bv de terugweg. En op het NS forum zegt de NS dat ze daar hard mee bezig zijn, maar ik heb eigenlijk ook nooit automaten binnen het poortjesgebied gezien. | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:41 |
Als ik 10 euro op mijn kaart heb staan en ik reis meer dan 10 euro, dan kan ik toch niet uitchecken ? Of wel ? | |
Zelva | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:42 |
Niet. Of het moet toch een bug zijn geweest en zowel de muts aan de balie als de klantenservice moeten me iets verkeerd gezegd hebben. | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:43 |
Nou dan moet ik mijn kaart toch kunnen opladen terwijl ik nog ingecheckt ben ? Dus binnen het poortjesgebied. Anders ben ik opgesloten. | |
Kansenjongere | dinsdag 3 juni 2014 @ 17:58 |
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen. Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit. Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze. | |
CookieSlikker | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:04 |
Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten. Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten. | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:07 |
NS zegt op hun eigen forum dat het juist wel de bedoeling is dat er op elk station tenminste 1 automaat staat waar je bv op kan laden binnen de poortjes. Lijkt me ook logisch. De bug is juist dat daardoor je geldige incheck verdwijnt en je dus ook niet uit kan checken (en verder zwart reist) | |
Basp1 | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:07 |
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost. GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!! | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:08 |
Ja en als je daar dus oplaadt en je ingecheckt bent bij de NS, dan is die incheck verdwenen. Terwijl het bij andere vervoerders wel kan. | |
macca728 | dinsdag 3 juni 2014 @ 18:08 |
Hahaha speelt dat al 2 jaar ? Volgens het NS forum was het 2 maanden geleden nog niet opgelost. https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ndex1.html#post14122 | |
koffiegast | donderdag 12 juni 2014 @ 10:28 |
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat. Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg... iemand? | |
mschol | donderdag 12 juni 2014 @ 10:30 |
ga naar een loket en vraag het daar, of stuur een mail naar ovchipkaart.nl zelf kan je die gegevens niet achterhalen, en ik denk ook wel dat het ergens is vast gelegd | |
#ANONIEM | donderdag 12 juni 2014 @ 10:35 |
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot" Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen. Kost wel een middagje om het werkend te krijgen ![]() | |
koffiegast | donderdag 12 juni 2014 @ 11:07 |
Moet je blijkbaar een speciale phone voor hebben dat NFC heeft. Wat helaas mijn phone niet heeft. Verder vraag ik me af hoe dit eigenlijk mogelijk is.. | |
Basp1 | donderdag 12 juni 2014 @ 14:25 |
Tochniet alle transacties blijven op je kaart staan, de laatste 10 of zo maar. | |
Aether | vrijdag 4 juli 2014 @ 13:05 |
| |
mschol | vrijdag 4 juli 2014 @ 14:16 |
tijd om de NS te boycotten ![]() | |
Tchock | vrijdag 4 juli 2014 @ 14:18 |
Selectief quoten ![]()
| |
mschol | vrijdag 4 juli 2014 @ 14:28 |
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen... | |
Tchock | vrijdag 4 juli 2014 @ 14:30 |
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons, minder overvallen laat 's avonds, geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig ![]() En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen. | |
mschol | vrijdag 4 juli 2014 @ 15:00 |
nee, die hangen dan inderdaad bij de ingang rond, echt een verbetering ![]() die gebeuren dus gewoon buiten het station, waar nog minder camera toezicht is.. dat klinkt als gewoon werk verschaffing, maar goed.. dat is mooi, dan hoeft er ook niet meer gecontroleerd te worden, scheelt weer veel geld en kunnen de prijzen weer omlaag... ow wacht.. dat kennen we in nederland niet ![]() stations openlaten, dat heeft altijd goed gewerkt en werkt nog steeds goed.. dichtgooien verplaatst problemen alleen maar naar nog minder gecontroleerde gebieden | |
Aether | vrijdag 4 juli 2014 @ 15:17 |
![]() Gepubliceerd: 4 juli 2014 11:28 Laatste update: 4 juli 2014 14:33 | |
Aether | vrijdag 4 juli 2014 @ 15:26 |
Deze maand persoonlijke chipkaart voor ¤2 i.p.v. ¤7,50. | |
Aanstootgevend | vrijdag 4 juli 2014 @ 19:52 |
We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen. | |
Aether | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:33 |
Consumentenbond opent meldpunt papieren treinkaartje De Consumentenbond opent woensdag een meldpunt voor vragen en klachten over het traditionele papieren treinkaartje dat die dag wordt vervangen door een papieren chipkaart voor eenmalig gebruik. Ongeveer 2,5 miljoen mensen krijgen voor het eerst te maken met een andere manier van vervoersbewijzen kopen en gebruiken. De Consumentenbond vreest dat treinreizen voor een aantal groepen reizigers ingewikkelder en of duurder wordt door afschaffing van het traditionele kaartje. Dit geldt onder meer voor houders van een trajectkaart, een voordeelurenabonnement en voor reizigers die gebruik willen maken van keuzedagen of samenreiskorting. Het meldpunt van de Consumentenbond is bedoeld om de ervaringen van reizigers in kaart te brengen. De Consumentenbond zal de resultaten van het meldpunt bespreken met NS. Allerlaatste treinkaartje Het Spoorwegmuseum in Utrecht betaalt 250 euro voor het allerlaatste papieren treinkaartje. Dat kaartje moet volgens directeur Evertjan de Rooy woensdagmorgen tussen 00.00 en 04.00 uur zijn gekocht. Waar precies is nog niet bekend, aangezien de NS de kaartjesautomaten in de nacht van dinsdag op woensdag gefaseerd zal uitschakelen. De museumdirecteur en zijn conservator kopen dinsdag op Utrecht CS een papieren kaartje voor een treinreis van Amsterdam naar Haarlem. Dat was in 1839 ook de allereerste reis die treinpassagiers in Nederland konden maken. De Rooy: ''We hebben helaas geen kaartje uit 1839 in onze collectie. In die tijd moesten reizigers hun biljet afgeven aan de stationschef, die de kaartjes waarschijnlijk weggooide. Sinds een paar jaar hebben we wel een kaartje uit 1840, dat opdook in een oud boek. Een exemplaar uit 1839 zou heel veel geld waard zijn.'' Chip Vanaf woensdagmorgen zijn alleen nog kaartjes met een chip erin te koop.''Formeel houden de oude kaartjes dinsdagavond op te bestaan. Maar omdat er na middernacht nog automaten in werking zijn, kan in principe om 3.59 uur nog ergens een oud reisbiljet worden gekocht. Op elk kaartje staat de datum en tijdstip van aankoop, dus we vragen iedereen die de komende nacht een kaartje koopt om dat aan ons op te sturen.'' De NS bevestigt dat het mogelijk is om woensdagochtend vroeg nog een oud kaartje te kopen, gedateerd op 9 juli. ''Voorlopig kunnen mensen ook nog met zo'n oud biljet reizen'', aldus een woordvoerder. | |
davedavy | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:38 |
Niet werken doet ![]() | |
Aether | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:41 |
Delen van de site werken niet. Zou het later nog eens proberen ![]() | |
mschol | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:52 |
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad ![]() | |
Aanstootgevend | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:03 |
Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geld ![]() | |
Zelva | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:32 |
Alsof het een gunst is of zo. | |
Zelva | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:35 |
Inderdaad, het geld dat de overheid specifiek voor de poortjes, naast de al ettelijke miljarden subsidie voor het hele chipkaartgebeuren, aan de NS heeft gegeven is allang over de balk gesmeten cq weggesluisd. Laten we die roversbende niet nog een keer 'subsidiëren'. | |
mschol | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:51 |
de infrastructuur voor papieren kaartjes is er gewoon | |
Apotheose | woensdag 9 juli 2014 @ 12:13 |
fijn. Storing bij NS en mn nieuwe trajectvrij abo staat dus nog niet op mn ov chipkaart en mn huidige abo loopt vandaag af. Moet ik dus extra dokken (ja dat kan ik weer declareren bij NS, zegt de klantenservice, maar toch) | |
davedavy | woensdag 9 juli 2014 @ 13:10 |
Nou die 2 euro OV kaart maar eens gekocht.. 2 jaar te laat maar goed, nu moet ik wel ![]() | |
CherryLips | woensdag 9 juli 2014 @ 13:19 |
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro. Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen? | |
Kansenjongere | woensdag 9 juli 2014 @ 13:31 |
Netjes dat ze die anonieme kaart ook (tijdelijk) goedkoper aanbieden, op zo'n persoonlijke kaart zouden ze mijns inziens echter best eenzelfde bedrag aan saldo mogen zetten als je voor de kaart betaalt, de reiziger heeft er immers niet om gevraagd. CherryLips, ik meen ergens te hebben gelezen dat je zodra je er bij een NS-automaat geld op zet hij automatisch geactiveerd zou zijn voor reizen op saldo bij de NS. | |
Aether | woensdag 9 juli 2014 @ 14:40 |
Dat moest vroeger wel als het niet om een NS-kaart ging. | |
Apotheose | woensdag 9 juli 2014 @ 14:50 |
ow kan m al ophalen. ![]() | |
GertJanG | woensdag 9 juli 2014 @ 15:07 |
Ja dat moet. Wanneer je saldo koopt bij een NS automaat vraagt ie uit zichzelf welke klasse je wilt en wanneer je geen saldo wilt kopen kies je voor 'laden overige producten' en 'reizen op saldo zonder NS abonnement'. | |
Aanstootgevend | woensdag 9 juli 2014 @ 15:18 |
Als je hem bij de NS gekocht hebt zou het goed moeten zijn (2e klas). Je kan dat altijd wisselen bij een automaat. Als je echt 100% zeker wil zijn zou ik daar dus even langslopen... En niet vergeten er ¤ 20 saldo op te zetten; anders heb je er nog niets aan. | |
davedavy | donderdag 10 juli 2014 @ 13:36 |
Ik heb dus met die NS actie meegedaan voor 2 euro, netjes ingevoerd op ov-chipkaart.nl etc, maar blijkbaar moet ik dat ding activeren. Dat kon op twee mogelijkheden, een daarvan was door 'reizen op saldo' te bestellen, en dit moet ik afhalen bij een OV punt. Als ik dit gedaan heb, kan ik er dan gewoon saldo opzetten en in de bus stappen? Want met de trein ga ik nooit eigenlijk ![]() | |
macca728 | donderdag 10 juli 2014 @ 21:30 |
Normaal gesproken kan je er gewoon geld opzetten en mee reizen in de bus. Dat reizen op saldo activeren is specifiek voor de trein | |
WammesWaggel | donderdag 10 juli 2014 @ 22:15 |
Is een Ovchipkaart van de NS te gebruiken in bv de tram in Amsterdam? Is het tegoed dat bij de AH is gekocht bruikbaar voor de trein? | |
macca728 | donderdag 10 juli 2014 @ 22:21 |
Ja en Ja | |
WammesWaggel | donderdag 10 juli 2014 @ 22:31 |
Top ![]() | |
WammesWaggel | vrijdag 11 juli 2014 @ 20:17 |
Als ik op Amsterdam CS instap en incheck en moet overstappen op Weesp naar Utrecht moet ik dan nog op Weesp inchecken en uitchecken? Of gewoon Adam CS inchecken en op Utrecht weer uitchecken? | |
Tochjo | vrijdag 11 juli 2014 @ 20:20 |
Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht. | |
WammesWaggel | vrijdag 11 juli 2014 @ 20:28 |
Fijn, dank voor je informatie. | |
Aether | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:09 |
| |
davedavy | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:44 |
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld? | |
Basp1 | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:29 |
Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:31 |
Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf? | |
davedavy | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:46 |
![]() ![]() ![]() Achja zit niks anders op ![]() | |
Basp1 | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:48 |
Ik zou het niet weten, als het al bij een NS loket zal kunnen zul je waarschijnlijk wel met extra oplaad kosten geconfronteerd worden net zoals gebeurt als je een kaartje aan het loket koopt. | |
fh101 | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:52 |
Sommig automaten accepteren wel muntjes. | |
Basp1 | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:08 |
Maar ze willen dan weer niet je briefjes voor een stapel kleingeld omwisselen bij het loket. ![]() | |
fh101 | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:22 |
Nee, dan zou het natuurlijk weer te makkelijk worden ![]() | |
davedavy | vrijdag 8 augustus 2014 @ 14:49 |
Nvm ![]() [ Bericht 54% gewijzigd door davedavy op 08-08-2014 15:06:35 ] | |
macca728 | zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:19 |
Tijd voor een lek http://www.nu.nl/tech/3848259/website-ov-chipkaart-bevat-lek.html de tussentijd is er volgens TLS geen reden tot paniek omdat het lek niet reproduceerbaar blijkt. Het bedrijf heet een 'ethische hacker' in dienst die het lek heeft proberen te misbruiken, maar die kreeg het niet voor elkaar. De website is dan ook nog steeds in de lucht. Financiële schade Gebruikers kunnen geen financiële schade ondervinden door het lek, omdat het niet mogelijk is om via de site direct geld af te schrijven van iemands rekening. De combinatie van naam, rekeningnummer en adresgegevens geeft kwaadwillenden wel andere opties waarmee iemand alsnog kan worden gedupeerd. | |
2cv | dinsdag 12 augustus 2014 @ 04:41 |
Ik wil overmorgen met Arriva reizen van Joure naar Groningen. Ik ga eerst met de gewone bus (lijn 98), dan met de Qliner (315) en dan met de stoptrein (richting Roodeschool). Is inchecken op het begin- en eindpunt voldoende of moet ik in-en uitchecken bij lijn 98, in-en uitchecken bij Qliner 315 en in-en uitchecken bij de trein ? Want het zijn toch wat verschillende manieren van OV en de instaptarieven variëren ook. | |
Aanstootgevend | dinsdag 12 augustus 2014 @ 06:27 |
Het laatste. En als je een uitcheck vergeet ben je je borg van dat stuk kwijt.. Zeer klantvriendelijk ![]() | |
WammesWaggel | zondag 31 augustus 2014 @ 16:28 |
Is het toegestaan om met een persoonlijke OV Chipkaart te reizen van een ander? dus eentje met een foto maar zonder abonnement maar wel met gekocht tegoed. | |
BloedendeVagina | zondag 31 augustus 2014 @ 16:34 |
Nee. Schijnt niet te mogen en ook al wordt er dan voor je reis betaald, dan kun je alsnog een boete krijgen. Totaal van de zotte :/ | |
WammesWaggel | zondag 31 augustus 2014 @ 16:36 |
Belachelijk zeg! Had net een chipkaart gevonden en kan de eigenaar niet vinden via Facebook dus zag mijzelf al een ritje door Nederland maken met die kaart ![]() | |
Red_85 | zondag 31 augustus 2014 @ 16:54 |
Nee, van vervoerder wisselen is piepen. Dus nieuw opstaptarief. Waarom denk je dat het zo'n tyfussysteem is en iedereen er over klaagt? Juist hierom. | |
Gnittoo | zondag 31 augustus 2014 @ 19:13 |
Tja als zoiets al te moeilijk voor je is ![]() | |
macca728 | zondag 31 augustus 2014 @ 19:16 |
Als je van bus wisselt bij dezelfde vervoerder moet je anders ook piepen.... | |
James1988 | zondag 31 augustus 2014 @ 19:21 |
Het is best simpel: wanneer je voorbij een kaartlezer of poortje loopt hou je je chipkaart ervoor. | |
Aanstootgevend | zondag 31 augustus 2014 @ 19:31 |
Dat zou ik niet doen als je overstapt van NS trein op NStrein ![]() | |
James1988 | zondag 31 augustus 2014 @ 19:34 |
Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel. ![]() Nieuwe regel: -bij kaartlezers in de voertuigen altijd in- en uitchecken -bij kaartlezers op perrons alleen aan het begin en einde van je reis, of wanneer je van vervoerder wisselt, of wanneer je omreist. | |
Red_85 | zondag 31 augustus 2014 @ 19:36 |
Waarom? Zo onlogisch en onhandig als de pest. | |
macca728 | zondag 31 augustus 2014 @ 19:37 |
En dan heb je nog poortjes op de stations.... | |
Aanstootgevend | zondag 31 augustus 2014 @ 19:38 |
Slecht ontworpen idd ![]() Het dikgedrukte is natuurlijk best wel triest (en best wel lastig voor de incidentele reiziger en toeristen). Maar ik geloof dat je ze zo idd wel hebt. | |
2cv | zondag 31 augustus 2014 @ 23:49 |
Dan moet je dat wel net weten. Ik kan me voorstellen dat het tarief voor een trein anders is dan voor een bus. En dat het tarief voor een Qliner anders is dan voor een gewone streekbus. En dat je daarom (in dit geval) per voertuig in- en uit moet checken. Maar ik kan me ook voorstellen dat het computersysteem slim genoeg is om te bepalen op welke manier ik gereisd heb en dat ik dus alleen bij het begin van mijn reis in moet checken en aan het eind weer uit moet checken. En de voorlichting is -voor zover ik gezien heb- ook onvolledig want daarin wordt alleen gesproken over 'de bus' waarbij er geen onderscheid gemaakt wordt tussen streekbus en Qliner. Oftewel: ik kan niet beredeneren hoe het moet en de informatie is niet compleet/duidelijk genoeg. Dan moet ik het dus vragen. Want ik kan het niet ruiken/voelen. | |
mschol | maandag 1 september 2014 @ 00:06 |
qliner, dat is toch gewoon een streekbus met een fancy merknaampje? | |
2cv | maandag 1 september 2014 @ 01:18 |
En een ander tarief en minder haltes en gordels die je verplicht moet dragen en het ding rijdt met 100km/u over de snelweg en heeft een luxer interieur. | |
Gnittoo | maandag 1 september 2014 @ 08:31 |
als je de vragen hoort die ik als buschauffeur soms krijg ![]() | |
2cv | maandag 1 september 2014 @ 18:55 |
Leg je baas uit dat het fijn is als die meer info geeft aan de reiziger. | |
davedavy | maandag 1 september 2014 @ 18:57 |
Ik heb weer eens een vraag (klote onduidelijke OV-Chipkaart site ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 2 september 2014 @ 00:26 |
dat instaptarief is toch de melkkoe van alle OV bedrijven, echter kunnen ze nu legaal teveel geld aan mensen vragen? | |
Cue_ | dinsdag 2 september 2014 @ 00:48 |
Automatisch opladen doet ie toch al vamF een minimum van 5 euro tegoed? Wel ook geactiveerd op de kaart zelf? Dus bij zon paal/oplaadpunt/nskaartding? | |
CherryLips | dinsdag 2 september 2014 @ 06:25 |
Bij mij gaat automatisch opwaarderen aan als het tegoed onder de tien euro komt. | |
davedavy | dinsdag 2 september 2014 @ 12:48 |
Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd ![]() Probeer het straks nog wel eens opnieuw. | |
Cue_ | dinsdag 2 september 2014 @ 12:49 |
Op e site? die is vaak wat trager volgens mij. Zou het even op zo'n automaat bekijken, kijken of je het nog eens kan activeren. | |
ufopiloot | woensdag 3 september 2014 @ 09:19 |
Een collega van mij gaat naar Nederland binnenkort op vakantie.. Hoe moet zij het dan aanpakken? Mijn ervaring: Als je een anonieme kaart koopt moet je iets van 9 euro voor een kaart betalen, en dan voldoende instaptarief hebben. Dus stel ze gaat op haar laatste vakantiedag van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS, dan moet ze een instaptarief hebben van 20 euro. Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug? En dan heb je dus ook al 9 euro betaald voor een OV-chipkaart die je maar 4 dagen gebruikt. | |
macca728 | woensdag 3 september 2014 @ 09:20 |
Beter een los kaartje kopen dan met 1 euro toeslag. | |
Birgittevermeer | woensdag 3 september 2014 @ 09:35 |
Weet iemand hoe het zit met de samenreiskorting voor de businesscard? Iemand kan dan meereizen voor 40% korting, maar het lukt me niet om het bij de machines te activeren. | |
freako | woensdag 3 september 2014 @ 09:45 |
De samenreiskorting moet op de kaart van de meereizende passagiers geladen worden, niet op de Business Card. Of begrijp ik je dan verkeerd? NB: Er geldt alleen samenreiskorting als er een abonnement aanwezig is op de Business Card. Is dat het geval? http://www.ns.nl/zakelijk/reizen/service/samenreiskorting.html | |
Red_85 | woensdag 3 september 2014 @ 13:14 |
Goed he, ns voor de incidentiële reiziger en toerist. Wist je trouwens dat de verkoop automaten op Schiphol standaard op 1ste klas staan in het hoofdscherm, als mensen op de sneltoets voor Amsterdam Centraal drukken? | |
ufopiloot | woensdag 3 september 2014 @ 13:16 |
Haha, echt? ![]() Ik zal haar even goed inlichten.. | |
Red_85 | woensdag 3 september 2014 @ 13:20 |
http://www.ovpro.nl/trein(...)nt-weer-grotendeels/ http://www.telegraaf.nl/r(...)aar_Amsterdam__.html Visitekaartje voor je land hoor, je nationale treinboer. | |
Tokus | woensdag 3 september 2014 @ 13:28 |
wow, dat heeft ook maar vier jaar geduurd... | |
davedavy | woensdag 3 september 2014 @ 17:32 |
![]() Nu klopt ie. Kan ik nu dus gewoon in de bus met 1 euro saldo ![]() | |
freako | woensdag 3 september 2014 @ 18:39 |
Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7. ![]() | |
davedavy | donderdag 4 september 2014 @ 20:26 |
Aha ![]() ![]() | |
Zelfscanner | donderdag 11 september 2014 @ 19:27 |
En weer 16 miljoen binnengeharkt, door niet je geld terug te vragen bij niet uitchecken. Of gewoon een partij domme mensen. | |
Aether | vrijdag 12 september 2014 @ 13:11 |
| |
macca728 | vrijdag 12 september 2014 @ 22:30 |
En er komt ook een centrale website waarbij reizigers alle vergeten uitchecken zelf kunnen corrigeren. https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ergeten-checken-5933 Op het meldpunt kunnen reizigers straks iedere gemiste checkuit corrigeren. Ze krijgen vervolgens het teveel betaalde bedrag terug Ik geloof er niets van, want dan gaan mensen massaal vergeten uit te checken en het corrigeren naar 1 station verder. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 07:02 |
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen. Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen.. [ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-09-2014 08:43:45 ] | |
Aanstootgevend | zaterdag 13 september 2014 @ 08:23 |
Op station Amersfoort zijn ze daar al heel lang een proef mee aan het houden. Waarom dat niet wordt uitgerold.. geen idee. | |
freako | zaterdag 13 september 2014 @ 09:03 |
Voor contactloos betalen met de OV-chipkaart zijn nogal wat investeringen nodig, dus de proef wordt niet voortgezet. https://www.translink.nl/nl-NL/Cases/Linkmanager In plaats daarvan zet NS nu in op contactloos betalen met bankpassen, en er komt een proef waarmee in- en uitgecheckt kan worden met de bankpas. http://webwereld.nl/bevei(...)ats-van-ov-chipkaart | |
Basp1 | zaterdag 13 september 2014 @ 09:18 |
Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten. | |
Aanstootgevend | zaterdag 13 september 2014 @ 09:19 |
Maar die wil je ook niet de mogelijkheid geven om met hun OVchipkaart snoep te kopen ![]() | |
Aether | zaterdag 13 september 2014 @ 09:36 |
Zoals gezegd zijn er wel enkele proeven. TLS heeft echter geen bankvergunning dat ook een probleem zal zijn. | |
James1988 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:18 |
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis. Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken. | |
mschol | zaterdag 13 september 2014 @ 10:29 |
en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel... | |
macca728 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:35 |
Uiteraard, anders kunnen we die kinderen niet volgen waar ze heen gaan..... | |
Zelva | zaterdag 13 september 2014 @ 12:19 |
Niet natuurlijk. ![]() | |
Tochjo | zaterdag 13 september 2014 @ 12:31 |
Bron? Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan? | |
Aanstootgevend | zaterdag 13 september 2014 @ 13:09 |
Dit idd. Toeristen moeten losse kaartje kopen. Ironisch genoeg mag je daar GEEN samenreiskorting op gebruiken - dus als jij als aardige Nederlander met NSabonnement je buitenlandse vrienden van Schiphol/Hoek van Holland/whatever wil ophalen heb je nog niets aan die faciliteit die wel in je abonnementsprijs verwerkt zit. | |
James1988 | zaterdag 13 september 2014 @ 13:24 |
Staat op www.ns.nl/kidsvrij, die voorwaarde blijft bestaan. | |
Straatcommando. | zaterdag 13 september 2014 @ 14:28 |
Los (chip)kaartje, enkeltje vanuit Elst naar Westervoort. 5 Euro nog wat ![]() | |
Tochjo | zaterdag 13 september 2014 @ 20:48 |
Kijk aan, wie had verwacht het daar te vinden ![]() ![]() | |
Aether | woensdag 15 oktober 2014 @ 08:56 |
NWS / Kamer wil alternatieven voor OV-chip | |
Aether | vrijdag 21 november 2014 @ 17:38 |
| |
Red_85 | vrijdag 21 november 2014 @ 20:52 |
Even een crosspost met een ander topic uit WGR: Nog meer mensen met onderstaande scenario's? Even een waarschuwing voor iedereen die met een NS-Businesskaart reist. Kijk goed uit naar hoe en wat de NS je aanrekent. Vaak heb je van die correctietarieven die je krijgt bij het vergeten in- en uitchecken van een reis. 10,- per keer. Welke je maximaal 3 daarvan in een kalenderjaar kunt terugkrijgen. Controleer deze, want ze kloppen niet. NS doet aan een soort fishing via deze kaart. Ik heb over de maanden mei en juni een aantal van deze correctietarieven moeten betalen, terwijl deze onlogisch zijn. Je kunt namelijk maar op een reis 1x een fout maken. Op een enkele terugreis heb ik er 3x een correctie in rekening gebracht gekregen en daarbij heb ik nog een aantal twijfelgevallen. Ik keek namelijk altijd op de palen of mijn kaart geaccepteerd is geweest. Iedere dag, heen en terug. Of de palen werken niet, en is het dus de verantwoording van NS, maar dan is het alsnog jou schuld.. Of is ns hier aan het frauderen? Een vriend van mij heeft ook een dergelijke rekening gekregen. 5x zou hij zijn gesnapt in de eerste klas, terwijl hij iedere keer in de 2de heeft gezeten. Hij heeft 5x een correctietarief aangerekend gekregen. In beide gevallen hebben we de NS gebeld en het uitgelegd. Hun reactie is zeer snel 'ow ja, ik zie dat wij een fout hebben gemaakt, we zullen het corrigeren.' Ofwel, heel makkelijk te corrigeren met een belletje, maar als je niet oplet, ben je je geld kwijt. 'If you snooze you loose' tactiek. Mede door het gekloot met de ov-chipfaal ben ik overgestapt van trein naar auto en heb dus sinds 1 augustus mijn kaart niet meer. Krijg ik vandaag een brief dat er wederom correctietarieven aangerekend worden, maar nu over september.. Hoe dan? Ik ben geen klant meer! Mensen pas dus op, NS berekend je iets wat totaal niet waar is. Had gisterochtend wederom gebeld, uitgelegd en huppa, zelfde reactie 'we hebben een foutje gemaakt... ' | |
Red_85 | vrijdag 21 november 2014 @ 20:53 |
Pff, fnv, stelletje weemoedige fossielen. Als ze nou eens zich niet zouden gedragen als een cpt. Hindsight van 80+, zou het misschien nog een wat worden daar. | |
Aether | woensdag 26 november 2014 @ 15:44 |
| |
macca728 | woensdag 26 november 2014 @ 16:15 |
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws. Dat gaan vervoerders nooit toestaan. | |
Basp1 | woensdag 26 november 2014 @ 16:39 |
Vervoerders moeten eens leren dat ze er zijn om te vervoeren en niet om te kibbelen over de minimale verschillen die bij de verdeling kunnen ontstaan waardoor ze reizigers opzadelen met zulke onzin. ![]() | |
stavromulabeta | donderdag 18 december 2014 @ 21:11 |
Meer mensen die vandaag vreemde chipkaarttransacties hadden bij het GVB? Vanmiddag, 6 uur nadat ik voor het laatst uitgechecked had, kreeg ik ineens 'overstap ok' bij het inchecken. Dat is op zich al vreemd. Vervolgens kreeg ik bij het uitchecken de melding dat mijn rit maar liefst 0,00 euro kostte. Dat is best goedkoop (traject was tram 5 WTC->CS). Vreemde is wel dat de kaartautomaat kennelijk de haltes niet meer herkend, zie uitdraai. Dat was blijkbaar ook al vanochtend aan de hand (maar toen is alleen het basistarief afgeschreven), terwijl hij de in- uitcheckhaltes van gisteren wel herkent. Wat is hier aan de hand? ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door stavromulabeta op 18-12-2014 21:18:15 ] | |
James1988 | donderdag 18 december 2014 @ 21:20 |
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. ![]() | |
stavromulabeta | donderdag 18 december 2014 @ 21:27 |
Bij twee verschillende ritten, in een twee verschillende trams met 6 uur ertussen... Of ik heb een geweldig bijzondere ov-chipkaart, of het is een grootschaliger probleem en het GVB heeft nu een flinke financiele strop. | |
Etcetera | vrijdag 19 december 2014 @ 10:47 |
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is ![]() Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden ![]() | |
Pino112 | vrijdag 19 december 2014 @ 11:04 |
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder? | |
Aether | vrijdag 19 december 2014 @ 11:09 |
http://openov.nl/zones/ (6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement) Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief. | |
Etcetera | vrijdag 19 december 2014 @ 11:18 |
Qbuzz, daar had ik het nog niet gecheckt, ga ik doen. Ik heb ook wel wat reistijd ![]() Ga het uitzoeken zodra ik tijd heb ![]() | |
Aether | vrijdag 19 december 2014 @ 11:28 |
Netabonnement is dan misschien handig. Hiermee kun je in heel Nederland reizen. Bij een jaarabonnement betaal je 10 maanden. https://shop.connexxion.n(...)/netabonnement-maand | |
Aether | donderdag 28 mei 2015 @ 14:22 |
| |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2015 @ 15:47 |
fucking big deal om even je kaart voor een paaltje te houden. Heel ingewikkeld | |
Etcetera | donderdag 28 mei 2015 @ 15:58 |
Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instap en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2015 @ 16:01 |
Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt. Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over. | |
CherryLips | donderdag 28 mei 2015 @ 16:02 |
Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal. | |
mschol | donderdag 28 mei 2015 @ 16:04 |
probleem is wel dat je dus bij elke in en uitstap moet in en uit checken, omdat het systeem niet weet welke vervoerder je daarna neemt.. | |
Etcetera | donderdag 28 mei 2015 @ 16:04 |
Het kan in andere landen ook, waarom hier niet. Het zou makkelijker moeten zijn, dat is het niet, het is eerder ingewikkelder. Waarom moet de reiziger lijden onder de onwil van OV-bedrijven? | |
CherryLips | donderdag 28 mei 2015 @ 16:05 |
Maar die 'alternatieve' maatschappijen rijden alleen op specifieke routes, misschien dat het zo uit te rekenen is? Ook niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar het is net alsof daar nooit over nagedacht is, hoe debiel en verwarrend het overkomt. | |
Aether | donderdag 28 mei 2015 @ 16:06 |
Er staat een hele "handleiding" bij ![]() ![]() ![]() | |
mschol | donderdag 28 mei 2015 @ 16:06 |
mja, je hebt hier tram van htm, bus van zowel connection als htmbuzz.. en met beide kan je van A naar B, naar wie gaat het geld dan? ![]() | |
macca728 | donderdag 28 mei 2015 @ 16:14 |
Nee en toen kon je met je strippenkaart ook gewoon met verschillende vervoerders mee, hoe werd het geld dan verdeeld ? | |
CherryLips | donderdag 28 mei 2015 @ 16:14 |
O ja, ik check in Arnhem altijd beneden in ![]() | |
Basp1 | donderdag 28 mei 2015 @ 16:20 |
Bij die onderste, dan moet je als sporadische OV reiziger ook nog eens weten met welke vervoerder je aan komt rijden om juist uit te checken, en dan ook nog weten met welke vervoerder je verder reist. En juist de ovchip zou het reizen stukken makkelijker moeten maken. ![]() | |
CherryLips | donderdag 28 mei 2015 @ 16:37 |
Inderdaad, ik zie m'n vader al voor die paaltjes staan. Hij begint geheid te vloeken, gooit die OV-chip weg en gaat de auto halen. | |
Uitgebloed | donderdag 28 mei 2015 @ 16:44 |
Kun je die ov-chipkaarten nog steeds zelf beschrijven trouwens, net als jaren terug dat je er zelf tegoed op kon zetten? | |
Zelva | donderdag 28 mei 2015 @ 17:11 |
Moest je dan ook je strippenkaart en je kaartje weer laten uitstempelen? | |
Uitgebloed | donderdag 28 mei 2015 @ 17:13 |
Via een vaste verdeelsleutel. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2015 @ 17:15 |
Nee. Maar ik zie echt niet wat het probleem daarmee is. Gewoon je kaart voor een fucking paaltje houden ![]() | |
Zelva | donderdag 28 mei 2015 @ 17:15 |
Het kost tijd en het is volstrekt onnodig. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2015 @ 17:16 |
het kost tijd ![]() Je loopt naar het paaltje, houdt je kaart ervoor, en 4 seconden later loop je verder. Nou poe poe. Wat een moeite | |
Aijmee | donderdag 28 mei 2015 @ 17:21 |
Het kost soms wel moeite als de paaltjes heel ver weg staan. Ik ben het zelf wel eens vergeten, maar ik heb nog nooit gehad dat een conducteur daar moeilijk over deed! Een hele andere vraag: is het geld op je OV-chipkaart echt niet terug te storten op een wonderbaarlijke wijze? Zonder dat je geld moet betalen om het geld terug te krijgen dan. ![]() | |
Zelva | donderdag 28 mei 2015 @ 17:22 |
![]() En dan staan er tien mensen voor, of doet dat ding het weer niet goed met vage errors. Sowieso moet je dat ding eerst te voorschijn halen of je hele portemonnee voor dat ding houden, op zich al niet een al te strak plan in het openbaar. En ik weet niet of je ooit in een bus geweest bent, ik heb sowieso niet de indruk dat je heel veel van het openbaar vervoer gebruik maakt gezien je opmerkingen, maar die dingen zijn nog een factor honderd lastiger dan die van de treinen. Die reageren echt achterlijk slecht, moet je echt je chipkaart secondenlang tegen de scanner aangedrukt houden voordat hij iets registreert, vaak een foutmelding. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2015 @ 17:25 |
Ik ga regelmatig met de bus en trein. Goed, je moet af en toe even een seconde wachten tot iemand bij dat paaltje weg is, maar om je daar nou druk om te maken ![]() Hier reageert die altijd perfect, ik krijg heel zelden een error als ik mn hele portemonnee ervoor houdt, maar dat komt gewoon omdat ik genoeg andere pasjes met een chip heb. Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken. | |
Cue_ | donderdag 28 mei 2015 @ 17:40 |
Snap dat het ellende is als je vaak moet in en uitchecken met diverse vervoerders. De traagheid van reactie bij sommige bussen is soms irritant maar tis niet alsof het je enorme tijdswinst oplevert. Ook zie ik zelden echt rijen staan bij de paaltjes en staan ze zowat altijd op een logische plek waar je toch wel langs loopt. Snap de ellende vaak ook niet, zeker niet als je een regelmatige reiziger bent. En voor dagjesmensen kan je uitprinten en dag chips kopen, ook niet echt lastig te noemen ofzo. (Qua trein) voor de bus is t wel wat lastiger volgens mij. | |
macca728 | donderdag 28 mei 2015 @ 17:44 |
Vroeger hoefde je 1x je abonnement te laten zien en voor de rest niets, nu moet ik 8x per dag in en uitchecken en jij begrijpt niet dat dit meer tijd kost ? En mij gebeurt het regelmatig dat een lezer kapot is. | |
Kansenjongere | donderdag 28 mei 2015 @ 17:45 |
Inderdaad, vroeger kocht je een kaartje bij de NS en als een deel van de treinreis door Veolia, Connexxion of Arriva dan maakte dat niet uit. Nu moet je echter voortdurend omchecken, waarbij dat met een beetje pech ook nog een als verschillende reizen (dus zonder langeafstandskorting) worden beschouwd omdat dat omchecken na de overgang van spits naar dal of omgekeerd gebeurt. | |
macca728 | donderdag 28 mei 2015 @ 17:45 |
Wat zijn dag chips ? Bedoel je e-tickets en eenmalige chipkaarten voor de trein ? Dan weet je niet half hoe ellendig dat werkt, e-tickets kan je niet meer veranderen en komen soms helemaal niet aan bv na de betaling. | |
macca728 | donderdag 28 mei 2015 @ 17:48 |
Inderdaad ja, dan ben je opeens je korting kwijt, overigens speelt dat probleem ook op NS stations waar je niet over kan stappen zonder eerst door poortjes te moeten gaan naar een ander perron. Wat je ook geld kan kosten, ook m.b.t. GTBV (Geld Terug Bij Vertraging) | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2015 @ 17:48 |
het kost natuurlijk meer tijd, een klein beetje. Maar daar ga je je toch godverdomme niet druk om maken ![]() Het opnieuw betalen van een instaptarief is wel bullshit en daar mag iets op bedacht worden. | |
macca728 | donderdag 28 mei 2015 @ 17:50 |
Je betaalt niet opnieuw een instaptarief maar je verliest je korting bij omchecken. | |
Kansenjongere | donderdag 28 mei 2015 @ 18:36 |
Ik maak me er vooral druk om dat men dat verplichte in- en uitchecken gebruikt om mij op extra kosten te jagen. En dat ik meer moet betalen voor mijn abonnement dat er in alle opzichten slechter op geworden is in vergelijking met de voorganger waarbij ik niet hoefde in- en uit te checken. | |
Aether | maandag 30 november 2015 @ 09:54 |
| |
mschol | maandag 30 november 2015 @ 10:12 |
betalen voor een vervangende kaart kan ik nog inkomen bij verlies, maar bij verlopen van de kaart is dat belachelijk, zeker gezien het het enige betaalmiddel is (er zijn geen redelijk geprijsde alternatieven) | |
NewHorizon | maandag 30 november 2015 @ 12:01 |
Beetje hetzelfde verhaal als je paspoort/rijbewijs etc. | |
Basp1 | woensdag 3 februari 2016 @ 12:56 |
Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen? | |
Aether | woensdag 3 februari 2016 @ 13:24 |
Toeristen kopen nu vaak een kaart waarmee ze bijvoorbeeld alleen in Amsterdam kunnen reizen (en dan alleen bij de eigen vervoerder). Als je met de trein wilt moet je weer losse kaartjes kopen. | |
macca728 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:32 |
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart. Gaat de toeristen OV kaart geen 7,50 kosten en kan je het saldo terugvragen ? Dan kopen Nederlanders hem ook natuurlijk en als je wel 7,50 moet betalen voor de aanschaf en geen saldo terugkrijgt gaan toeristen hem niet kopen. | |
Basp1 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:39 |
Het zou toch wat zijn als de toeristenkaart gratis gaat worden. Maar goed dan krijg je misschien een toeristenkaart die gewoon gratis is maar wel automagisch een iets hoger tarief rekent als bij normale ov kaarten om toch de 7.5 terug te halen. ![]() | |
Cue_ | woensdag 3 februari 2016 @ 13:41 |
Tis toch eigenlijk van de zotte dat je iets speciaals voor Toeristen moet maken, terwijl de Ov-kaart juist bedoelt is voor alle vervoerders en het simpeler te maken ![]() Ben idd benieuwd wat dan de verschillen zullen zijn | |
James1988 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:47 |
Ik denk/hoop dat het een kaart wordt met een leuke foto van wat tulpen en molens, en die toeristen voor ze vertrekken weer kunnen inleveren om zo wat geld terug te krijgen. | |
freako | woensdag 3 februari 2016 @ 14:10 |
Mijn vermoeden: het wordt een soort tienertoer, uitgevoerd als e-ticket of op een wegwerp-ov-chipkaart. | |
Aether | woensdag 3 februari 2016 @ 15:18 |
Zo'n bericht was er vorig jaar ook:Goh, dat zou voor iedereen wel wat zijn...! | |
ufopiloot | donderdag 4 februari 2016 @ 11:48 |
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart! | |
Zelva | donderdag 4 februari 2016 @ 16:40 |
Er komt vast weer een fikse nieuwe storting overheidsgeld in de kassalades van de OV-bedrijven, dat zal het verschil wel zijn. | |
Aardbei16 | donderdag 4 februari 2016 @ 18:30 |
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd. ![]() | |
Nattekat | donderdag 4 februari 2016 @ 18:35 |
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto. Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht. | |
Basp1 | donderdag 4 februari 2016 @ 18:47 |
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto. ![]() | |
Nattekat | donderdag 4 februari 2016 @ 18:49 |
De gemiddelde reis gaat helaas niet van centrum naar centrum. | |
Kansenjongere | donderdag 4 februari 2016 @ 18:52 |
De toeristen zullen vermoedelijk de hoofdprijs moeten betalen om onbeperkt te kunnen reizen. Dat velen van hen daar helemaal niet op zullen zitten te wachten (in ieder geval niet voor die prijs) maakt niet uit, zij hebben dan zogenaamd een alternatief voor het huidige klantonvriendelijke gedrocht. | |
Aether | woensdag 10 februari 2016 @ 19:19 |
| |
macca728 | woensdag 10 februari 2016 @ 19:38 |
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten..... | |
Aether | woensdag 10 februari 2016 @ 19:48 |
Denk € 25 à € 30. Edit: waarschijnlijk niet aangezien een trein dagkaart al 50 euro is... | |
Kansenjongere | woensdag 10 februari 2016 @ 19:58 |
Het zal inderdaad wel neerkomen op toeristen een poot uitdraaien en ze het gevoel geven dat ze juist voordeliger uit zijn, zoals eerder al bij het Schiphol Service kaartje en het Amsterdam Travel Ticket gebeurde. | |
Aether | woensdag 13 april 2016 @ 10:48 |
| |
Kansenjongere | woensdag 13 april 2016 @ 10:50 |
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen. | |
Aether | woensdag 13 april 2016 @ 10:52 |
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 13 april 2016 @ 10:55 |
Vind je? Op www.spoordeelwinkel.nl dumpt NS dagtickets plus een wisselende snack/drankje/uitje voor om en nabij de 20 euro (en anders zijn er de regelmatige acties in combinatie met Blokker, Hema, Albert Heijn et cetera), maar daar hebben toeristen niets aan omdat je alleen mag betalen met iDeal. Om dan nog eens 19 euro extra te gaan lappen, enkel om ook met bus, tram en metro te mogen reizen lijkt me niet echt interessant. | |
Basp1 | woensdag 13 april 2016 @ 17:43 |
Best een redelijke deal als je een lange afstand retour moet reizen en geen kortingskaart hebt. Met een 40% kortingskaart betaal je maximaal 15.80 voor een lange enkele reis. Waarbij ik me nog steeds afvraagt wat ik betaal als ik een lange reis maak maar die voor 1 uur onderbreek op Utrecht en even het station wil verlaten en dan verplicht wordt om uit en in te checken. | |
WammesWaggel | woensdag 13 april 2016 @ 17:49 |
En die toeristen hebben natuurlijk geen idee van daluren en kopen dus de duurste kaart. Wel handig want op steeds meer plekken kun je niet meer contant in de bus of tram betalen. En als dat wel kan zorgen die voor behoorlijk veel oponthoud. | |
Basp1 | woensdag 13 april 2016 @ 17:53 |
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren? | |
Aether | woensdag 13 april 2016 @ 18:00 |
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopen ![]() | |
davedavy | woensdag 13 april 2016 @ 18:04 |
Ah, toeristen worden direct bekend met de Hollandse OV prijzen ![]() | |
Basp1 | woensdag 13 april 2016 @ 18:05 |
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken. http://www.treinreiziger.(...)aartautomaten-146425 | |
Aether | woensdag 13 april 2016 @ 18:07 |
OK, dan heb ik niet gezegd. Was altijd apart dat toeristen/expats e.d. bij automaten vaak niets konden kopen. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 14:29 |
Is er ook een manier om je OV Chipkaart NU met saldo op te waarderen zonder naar zo'n apparaatje te gaan? Kun je automatisch opwaarderen nu aanzetten en dan gelijk gebruiken? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 14:30:43 ] | |
mschol | zaterdag 21 mei 2016 @ 17:43 |
zo te zien niet.. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 18:16 |
Oke, bedankt! | |
killerkip69 | zaterdag 21 mei 2016 @ 23:53 |
Je moet het ze geven. 'n Crappy defecte kaart die net was opgeladen, maar die het niet doet in de bus. ![]() Het geld was snel overgemaakt op m'n rekening na opsturen van de kaart. Het blijft gewoon 'n kutding maar goed... | |
Aether | woensdag 17 augustus 2016 @ 15:24 |
| |
Kansenjongere | woensdag 17 augustus 2016 @ 15:48 |
Dat klinkt wel erg vrijblijvend, dat geeft NS dus eerst de mogelijkheid om tijdenlang niets te doen onder het mom van "we verrichten onderzoek" om vervolgens tot de conclusie te komen deze mogelijkheid toch te verwerpen. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 20:06 |
Hoi, kutkick ![]() Ik ben een leek wat het OV aangaat en vooral wat de OV chipkaart betreft. Helaas moeten wij er nu ook aan geloven. Situatie is als volgt; zoon (4 jaar) en ik moeten zo'n 2 à 3 keer per maand een busreis maken, hij een enkele reis, ik retour. Hoe krijg ik dit zo goedkoop mogelijk voor elkaar? Zoon krijgt slechts 33% korting.. | |
James1988 | zaterdag 22 april 2017 @ 20:23 |
Ik wou dat ik 'slechts' 33% korting kreeg op busreizen ![]() Misschien heeft de vervoerder op het traject waar jullie op reizen nog wat interessante kaartjes, zoals Eurokaartjes of Dalurendagkaartjes. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 20:28 |
De heenreis moeten we in de spits, al kennen we dat hier niet in Fryslân ![]() Eurokaartjes, bestaan die nog ja? ![]() | |
Lunatiek | zaterdag 22 april 2017 @ 20:33 |
Kun je in de daluren reizen? | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 20:46 |
Nee, heenreis niet. Moeten we rond 18.00 op stappen. Terugreis voor mij alleen plusminus rond 23.00. | |
Lunatiek | zaterdag 22 april 2017 @ 20:51 |
Je kunt het best bij de vervoerder informeren. Voor de bern hebben ze soms kortingsacties/gratis in de schoolvakanties. Maar je reist te weinig om de abonnementen en kortingkaarten eruit te kunnen halen. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 20:53 |
Ja dat vermoeden had ik ook al.. Heb inderdaad iets gehoord over een eurokaartje in de vakanties, maar even in de gaten houden. De trein is namelijk wel gratis voor 4+, vandaar dat ik 33% korting wat karig vond ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 april 2017 @ 21:15 |
Ik zie op de website van Arriva dat er een gratis kinderritkaart is (onderaan 'Met de bus'), misschien heb je daar wat aan? https://www.arriva.nl/fri(...)aartjes-etickets.htm | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 21:17 |
Ik zag hem staan inderdaad, lekker tegenstrijdig met de verplichte chipkaart voor 4+ ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 april 2017 @ 21:19 |
Als je Twitter of Facebook hebt kun je het ook via die kanalen aan Arriva vragen, ze zijn via die kanalen erg behulpzaam is mijn ervaring. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 21:22 |
Ja dat kan ook nog, thanks ![]() | |
Gnittoo | zondag 23 april 2017 @ 10:27 |
kids vrij kaartje: afhankelijk van de ritprijs met de ov-chipkaart zou je nog kunnen kijken op de ¤10 dagkaart voor jezelf nog goedkoper is. | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 10:46 |
Wat raar zeg! Ik zal het de eerst volgende keer even vragen aan de buschauffeur. Mijn enkele reis kost iets van 4,50 ofzo, dat is nog te overzien ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 10:47 |
https://www.ov-chipkaart.(...)-chipkaart-nodig.htm Deze info had ik namelijk gekregen. Maar aangezien Arriva andere regels heeft.. Ik vind het prima ![]() | |
Gnittoo | zondag 23 april 2017 @ 11:26 |
ik ben zelf buschauffeur in fryslan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 11:38 |
Best genoach ![]() | |
Phaelanx_NL | vrijdag 9 juni 2017 @ 22:15 |
Vraagje: Moet je een RET Maandkorting abonnement elke maand opnieuw kopen/ophalen of wordt dit automatisch verlengd als je niet opzegt? |