Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instap en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:47 schreef d4v1d het volgende:
fucking big deal om even je kaart voor een paaltje te houden. Heel ingewikkeld
Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:58 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instatp en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit.
Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:58 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instap en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit.
probleem is wel dat je dus bij elke in en uitstap moet in en uit checken, omdat het systeem niet weet welke vervoerder je daarna neemt..quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal.
Het kan in andere landen ook, waarom hier niet. Het zou makkelijker moeten zijn, dat is het niet, het is eerder ingewikkelder. Waarom moet de reiziger lijden onder de onwil van OV-bedrijven?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.
Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Maar die 'alternatieve' maatschappijen rijden alleen op specifieke routes, misschien dat het zo uit te rekenen is? Ook niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar het is net alsof daar nooit over nagedacht is, hoe debiel en verwarrend het overkomt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:04 schreef mschol het volgende:
[..]
probleem is wel dat je dus bij elke in en uitstap moet in en uit checken, omdat het systeem niet weet welke vervoerder je daarna neemt..
Er staat een hele "handleiding" bijquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal.
mja, je hebt hier tram van htm, bus van zowel connection als htmbuzz.. en met beide kan je van A naar B, naar wie gaat het geld dan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar die 'alternatieve' maatschappijen rijden alleen op specifieke routes, misschien dat het zo uit te rekenen is? Ook niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar het is net alsof daar nooit over nagedacht is, hoe debiel en verwarrend het overkomt.
Nee en toen kon je met je strippenkaart ook gewoon met verschillende vervoerders mee, hoe werd het geld dan verdeeld ?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.
Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
O ja, ik check in Arnhem altijd beneden inquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Er staat een hele "handleiding" bij![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij die onderste, dan moet je als sporadische OV reiziger ook nog eens weten met welke vervoerder je aan komt rijden om juist uit te checken, en dan ook nog weten met welke vervoerder je verder reist. En juist de ovchip zou het reizen stukken makkelijker moeten maken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Er staat een hele "handleiding" bij![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, ik zie m'n vader al voor die paaltjes staan. Hij begint geheid te vloeken, gooit die OV-chip weg en gaat de auto halen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij die onderste, dan moet je als sporadische OV reiziger ook nog eens weten met welke vervoerder je aan komt rijden om juist uit te checken, en dan ook nog weten met welke vervoerder je verder reist. En juist de ovchip zou het reizen stukken makkelijker moeten maken.
Moest je dan ook je strippenkaart en je kaartje weer laten uitstempelen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:
Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Via een vaste verdeelsleutel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee en toen kon je met je strippenkaart ook gewoon met verschillende vervoerders mee, hoe werd het geld dan verdeeld ?
Nee. Maar ik zie echt niet wat het probleem daarmee is. Gewoon je kaart voor een fucking paaltje houdenquote:Op donderdag 28 mei 2015 17:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Moest je dan ook je strippenkaart en je kaartje weer laten uitstempelen?
Het kost tijd en het is volstrekt onnodig.quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:15 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Nee. Maar ik zie echt niet wat het probleem daarmee is. Gewoon je kaart voor een fucking paaltje houden
het kost tijdquote:Op donderdag 28 mei 2015 17:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het kost tijd en het is volstrekt onnodig.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
het kost tijd
Je loopt naar het paaltje, houdt je kaart ervoor, en 4 seconden later loop je verder. Nou poe poe. Wat een moeite
Ik ga regelmatig met de bus en trein. Goed, je moet af en toe even een seconde wachten tot iemand bij dat paaltje weg is, maar om je daar nou druk om te makenquote:Op donderdag 28 mei 2015 17:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan staan er tien mensen voor, of doet dat ding het weer niet goed met vage errors. Sowieso moet je dat ding eerst te voorschijn halen of je hele portemonnee voor dat ding houden, op zich al niet een al te strak plan in het openbaar.
En ik weet niet of je ooit in een bus geweest bent, ik heb sowieso niet de indruk dat je heel veel van het openbaar vervoer gebruik maakt gezien je opmerkingen, maar die dingen zijn nog een factor honderd lastiger dan die van de treinen. Die reageren echt achterlijk slecht, moet je echt je chipkaart secondenlang tegen de scanner aangedrukt houden voordat hij iets registreert, vaak een foutmelding.
Vroeger hoefde je 1x je abonnement te laten zien en voor de rest niets, nu moet ik 8x per dag in en uitchecken en jij begrijpt niet dat dit meer tijd kost ?quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig met de bus en trein. Goed, je moet af en toe even een seconde wachten tot iemand bij dat paaltje weg is, maar om je daar nou druk om te maken
Hier reageert die altijd perfect, ik krijg heel zelden een error als ik mn hele portemonnee ervoor houdt, maar dat komt gewoon omdat ik genoeg andere pasjes met een chip heb.
Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken.
Inderdaad, vroeger kocht je een kaartje bij de NS en als een deel van de treinreis door Veolia, Connexxion of Arriva dan maakte dat niet uit. Nu moet je echter voortdurend omchecken, waarbij dat met een beetje pech ook nog een als verschillende reizen (dus zonder langeafstandskorting) worden beschouwd omdat dat omchecken na de overgang van spits naar dal of omgekeerd gebeurt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.
Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Wat zijn dag chips ?quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Snap dat het ellende is als je vaak moet in en uitchecken met diverse vervoerders.
De traagheid van reactie bij sommige bussen is soms irritant maar tis niet alsof het je enorme tijdswinst oplevert.
Ook zie ik zelden echt rijen staan bij de paaltjes en staan ze zowat altijd op een logische plek waar je toch wel langs loopt.
Snap de ellende vaak ook niet, zeker niet als je een regelmatige reiziger bent.
En voor dagjesmensen kan je uitprinten en dag chips kopen, ook niet echt lastig te noemen ofzo. (Qua trein) voor de bus is t wel wat lastiger volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |