Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.
[..]
Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.
[..]
Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
NS zegt op hun eigen forum dat het juist wel de bedoeling is dat er op elk station tenminste 1 automaat staat waar je bv op kan laden binnen de poortjes. Lijkt me ook logisch.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.
[..]
Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.
[..]
Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
Ja en als je daar dus oplaadt en je ingecheckt bent bij de NS, dan is die incheck verdwenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:04 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.
Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten.
Hahaha speelt dat al 2 jaar ? Volgens het NS forum was het 2 maanden geleden nog niet opgelost.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:07 schreef Basp1 het volgende:
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost.
GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!!
ga naar een loket en vraag het daar, of stuur een mail naar ovchipkaart.nlquote:Op donderdag 12 juni 2014 10:28 schreef koffiegast het volgende:
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat.
Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg...
iemand?
Moet je blijkbaar een speciale phone voor hebben dat NFC heeft. Wat helaas mijn phone niet heeft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"
Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.
Kost wel een middagje om het werkend te krijgen
Tochniet alle transacties blijven op je kaart staan, de laatste 10 of zo maar.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"
Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.
Kost wel een middagje om het werkend te krijgen
quote:Eerste poortjes NS-stations augustus dicht
De toegangspoortjes bij NS-stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede worden in augustus definitief afgesloten.
Dat liet een NS-woordvoerder vrijdag weten.
Ze zijn dan alleen nog toegankelijk met een ov-kaart of een papieren chipkaartje. Uiteindelijk worden over een periode van twee jaar bij 82 stations de toegangspoortjes in gebruik genomen.
In 2014 gaan gefaseerd de poortjes bij in totaal 26 stations door heel Nederland dicht. Het jaar daarop volgen 27 stations, en ook nog eens 27 in 2016.
De poortjes gaan definitief dicht na een geslaagde proef op de stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede.
Toegankelijk
In Nederland zijn ruim vierhonderd treinstations. Bij de 82 stations waar de toegangspoortjes dichtgaan, stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. Daarom komen op de andere stations geen toegangspoortjes en blijven die stations dus vrij toegankelijk.
"We wilden alleen poortjes plaatsen op de stations waar de grootste reizigersstroom zich verplaatst", aldus een NS-woordvoerder.
Selectief quotenquote:
quote:Regeringspartijen VVD en PvdA lieten in maart nog weten dat niet alle stations moeten worden afgesloten voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. De NS gaat hierover in gesprek met gemeenten. Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen. Ook hulpverleners houden altijd toegang tot de stations.
De poortjes zijn bedoeld voor de sociale veiligheid te verhogen en om zwartrijden te voorkomen.
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:18 schreef Tchock het volgende:
Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons, minder overvallen laat 's avonds, geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezigquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
nee, die hangen dan inderdaad bij de ingang rond, echt een verbeteringquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons,
die gebeuren dus gewoon buiten het station, waar nog minder camera toezicht is..quote:minder overvallen laat 's avonds,
dat klinkt als gewoon werk verschaffing, maar goed..quote:geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig)
dat is mooi, dan hoeft er ook niet meer gecontroleerd te worden, scheelt weer veel geld en kunnen de prijzen weer omlaag...quote:en véél minder zwartrijders.
stations openlaten, dat heeft altijd goed gewerkt en werkt nog steeds goed..quote:En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen.
quote:
We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
Niet werken doetquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:26 schreef Aether het volgende:
Deze maand persoonlijke chipkaart voor ¤2 i.p.v. ¤7,50.
Delen van de site werken niet.quote:
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehadquote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:52 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.
Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geldquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad
Alsof het een gunst is of zo.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:26 schreef Aether het volgende:
Deze maand persoonlijke chipkaart voor ¤2 i.p.v. ¤7,50.
Inderdaad, het geld dat de overheid specifiek voor de poortjes, naast de al ettelijke miljarden subsidie voor het hele chipkaartgebeuren, aan de NS heeft gegeven is allang over de balk gesmeten cq weggesluisd. Laten we die roversbende niet nog een keer 'subsidiëren'.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
de infrastructuur voor papieren kaartjes is er gewoonquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geld
Dat moest vroeger wel als het niet om een NS-kaart ging.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
ow kan m al ophalen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:13 schreef Apotheose het volgende:
fijn. Storing bij NS en mn nieuwe trajectvrij abo staat dus nog niet op mn ov chipkaart en mn huidige abo loopt vandaag af. Moet ik dus extra dokken (ja dat kan ik weer declareren bij NS, zegt de klantenservice, maar toch)
Ja dat moet. Wanneer je saldo koopt bij een NS automaat vraagt ie uit zichzelf welke klasse je wilt en wanneer je geen saldo wilt kopen kies je voor 'laden overige producten' en 'reizen op saldo zonder NS abonnement'.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Als je hem bij de NS gekocht hebt zou het goed moeten zijn (2e klas). Je kan dat altijd wisselen bij een automaat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Normaal gesproken kan je er gewoon geld opzetten en mee reizen in de bus. Dat reizen op saldo activeren is specifiek voor de treinquote:Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef davedavy het volgende:
Ik heb dus met die NS actie meegedaan voor 2 euro, netjes ingevoerd op ov-chipkaart.nl etc, maar blijkbaar moet ik dat ding activeren. Dat kon op twee mogelijkheden, een daarvan was door 'reizen op saldo' te bestellen, en dit moet ik afhalen bij een OV punt. Als ik dit gedaan heb, kan ik er dan gewoon saldo opzetten en in de bus stappen? Want met de trein ga ik nooit eigenlijk
Ja en Jaquote:Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Is een Ovchipkaart van de NS te gebruiken in bv de tram in Amsterdam?
Is het tegoed dat bij de AH is gekocht bruikbaar voor de trein?
Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Als ik op Amsterdam CS instap en incheck en moet overstappen op Weesp naar Utrecht moet ik dan nog op Weesp inchecken en uitchecken?
Fijn, dank voor je informatie.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:20 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht.
quote:Rover: NS promoot e-ticket en wegwerpchipkaart onvoldoende
De Nederlandse Spoorwegen brengen alternatieven voor de OV-chipkaart onvoldoende onder de aandacht bij reizigers. Dat schrijven Reizigersvereniging Rover en de Consumentenbond in een brief aan het spoorbedrijf. Veel incidentele reizigers zijn niet op de hoogte van het bestaan van de eenmalige chipkaart.
Het papieren kaartje werd eerder deze maand afgeschaft. Met name incidentele reizigers, stellen Rover en de Consumentenbond, voelen zich sindsdien gedwongen 27,50 euro te investeren: 7,50 euro voor een chipkaart en een startsaldo van twintig euro. Voor hen is het bestaan van de losse chipkaart niet duidelijk.
"Veel incidentele reizigers ervaren een gevoel van onrecht dat zij dit bedrag moeten betalen voor een treinreis van soms maar enkele euro's", aldus de organisaties. "De eenmalige chipkaart en het e-ticket worden niet tot nauwelijks belicht. In de NS-kaartautomaten krijgt de reiziger een veelvoud aan OV-chipkaartopties te zien, maar moet hij flink zoeken naar de optie losse kaartjes."
Rover en de Consumentenbond roepen de NS daarom dringend op de losse kaartjes beter onder de aandacht te brengen.
NS laat in een reactie weten dat het losse kaartje wel degelijk onder de aandacht is gebracht in de weken voorafgaand aan het afschaffen van het papieren kaartje. "Maar we nemen deze klachten serieus. We gaan opnieuw aandacht schenken aan het alternatief", aldus een zegsman van NS. "Dan moet je denken aan posters en advertenties in kranten."
NS gaat ook het menu van de kaartautomaat versimpelen, zodat reizigers daarin makkelijker de eenmalige chipkaart kunnen vinden. Dat geldt ook voor het e-ticket op de website. Bovendien kunnen mensen binnenkort op meer stations bij de kaartautomaat met creditcard betalen.
Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef davedavy het volgende:
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld?
Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen.
Ik zou het niet weten, als het al bij een NS loket zal kunnen zul je waarschijnlijk wel met extra oplaad kosten geconfronteerd worden net zoals gebeurt als je een kaartje aan het loket koopt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf?
Sommig automaten accepteren wel muntjes.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef davedavy het volgende:
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |