abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140188532
quote:
De vervoerders houden de komende twee maanden een publiciteitscampagne en proberen reizigers met aanbiedingen te verleiden om over te stappen op de ov-chipkaart.
Raar, volgens de NS was iedereen toch al overgestapt op die supergemakkelijke OV chipkaart ?
pi_140188720
Ik kreeg overigens weer een brief van de NS dat ik kan reizen op saldo met mijn voordeelurenabonnement. Goh dat wist ik nog niet na 5 jaar.
pi_140188942
quote:
Overigens doet de rechter over zes weken een uitspraak over het voortbestaan van het papieren kaartje. Maandag werd tijdens een rechtszitting van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven duidelijk dat de OV-chipkaart als vervanger mogelijk op meerdere punten een Europese verordening schendt.

Volgens Europese regels moeten mensen voor hun reis controleren of ze een geldig biljet hebben. Dat zou niet mogelijk zijn met de OV-chipkaart. ICT'er Mende Mobach spande de rechtszaak aan, omdat hij vindt dat de rechtsgeldigheid van de OV-chipkaart in twijfel moet worden getrokken.
Grappig, straks moet de hele kaart weg.
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:28:41 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140194793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Grappig, straks moet de hele kaart weg.
Lijkt me fantastisch als het echt gebeurd. De vlektyfus met ze.

Chipkaart is een erg goed idee, maar niet met de uitvoering door ns of welke andere NL'se ov boer met een driedubbele agenda.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 mei 2014 @ 08:33:09 #30
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_140194826
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:56 schreef Aether het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/page13.php

Maatschappij Voor Beter OV,

Rikus Spithorst,
voorzitter
net als bij Brein vraag ik me bij deze organisatie ook altijd af of dit een eenmanszaak is, of dat er nog anderen bij betrokken zijn? Je hoort namelijk altijd deze pipo, die hier op de frontpage ook een podium kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_140199360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Raar, volgens de NS was iedereen toch al overgestapt op die supergemakkelijke OV chipkaart ?
Ik ken wel een paar mensen die door de chipkaart gewoon niet meer met de trein zullen gaan :D
Tap tap tap
pi_140214836
Wanneer gaan we die nieuwe chip eens kraken...? Kan toch niet zo moeilijk zijn.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_140216083
Komen er weer aanbiedingen met gratis chip kaarten?
pi_140655939
Blijkbaar weer een foutje in de software. Bij NS kan je als je ingecheckt bent niet opladen.

Laad je tussentijds op, vervalt je incheck, waardoor je dus zwart zou reizen.

Echt dat zulke dingen niet getest worden vooraf.
pi_140659800
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:53 schreef Pindasoepje het volgende:
Komen er weer aanbiedingen met gratis chip kaarten?
2,50 nu bij NS
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_140659898
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 08:58 schreef CookieSlikker het volgende:

[..]

2,50 nu bij NS
Beter, maar verhelpt nog steeds de enorme waardevermindering van de samenreiskorting niet..
Zijn er al abonnementshouders die een rechtszaak zijn begonnen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140660172
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:12 schreef macca728 het volgende:
Blijkbaar weer een foutje in de software. Bij NS kan je als je ingecheckt bent niet opladen.

Laad je tussentijds op, vervalt je incheck, waardoor je dus zwart zou reizen.

Echt dat zulke dingen niet getest worden vooraf.
Vanuit het uitgangspunt met de poortjes zou je het ook een ontwerpkeuze kunnen noemen.
pi_140661332
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 09:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vanuit het uitgangspunt met de poortjes zou je het ook een ontwerpkeuze kunnen noemen.
Bij veel stations staan en komen geen poortjes maar mogelijk ging men daar in eerste instantie vanuit.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_140663241
nou ik moet er dan ook maar aan geloven. Reis elke dag op en neer voor werk en gebruik daar een maandabo (traject) voor. Gewoon chipkaart met papieren abo erbij. Verleden tijd dus. Weekend maar een abonnement op mn kaart gooien -O- Wel is het een euro goedkoper, maar dat boeit niet. Werk betaalt :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_140663400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:42 schreef Apotheose het volgende:
nou ik moet er dan ook maar aan geloven. Reis elke dag op en neer voor werk en gebruik daar een maandabo (traject) voor. Gewoon chipkaart met papieren abo erbij. Verleden tijd dus. Weekend maar een abonnement op mn kaart gooien -O- Wel is het een euro goedkoper, maar dat boeit niet. Werk betaalt :P
Waarom heb je dan geen jaarabo?
Voordeel voor jou is dat je niet elke maand een nieuwe kaart hoeft te halen en online geld terug kan claimen bij vertraging.
Voordeel voor je werkgever is dat ze maar voor 10 maanden hoeven te betalen.
pi_140672829
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Bij veel stations staan en komen geen poortjes maar mogelijk ging men daar in eerste instantie vanuit.
Maar dan nog zou je tussentijds moeten kunnen opladen bij een automaat binnen het station, Of de automaat voor andere dingen kunnen gebruiken. Voor buitenlandse reizigers bv die geen OV chipkaart en straks mogelijk niet kunnen uitchecken.

Bij de RET is tussentijds opladen wel gewoon mogelijk.
pi_140673786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar dan nog zou je tussentijds moeten kunnen opladen bij een automaat binnen het station, Of de automaat voor andere dingen kunnen gebruiken. Voor buitenlandse reizigers bv die geen OV chipkaart en straks mogelijk niet kunnen uitchecken.

Bij stations met poortjes staan de automaten toch altijd buiten de poortjes?
En buitenlandse reizigers kunnen de poortjes straks openen met hun e-tickets.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:30:09 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140673947
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze wel van de overheid een flinke som geld voor gehad.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:34:10 #44
39333 Zelva
pi_140674079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bij de NS kan je ook niet rood staan. Als je voor tien euro oplaadt bijvoorbeeld met een abonnement, kun je inchecken, maar als je reist voor meer dan 10 euro, kun je niet uitchecken en moet je eerst weer opladen.

Ieder vervoersbedrijf doet maar wat. :')
pi_140674271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij de NS kan je ook niet rood staan. Als je voor tien euro oplaadt bijvoorbeeld met een abonnement, kun je inchecken, maar als je reist voor meer dan 10 euro, kun je niet uitchecken en moet je eerst weer opladen.

dat is dan alleen als je een abonnement hebt, zonder abo kan ik dat prima doen..?
pi_140674309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij stations met poortjes staan de automaten toch altijd buiten de poortjes?
En buitenlandse reizigers kunnen de poortjes straks openen met hun e-tickets.
Ook buitenlandse reizigers die een kaartje in eigen land kopen ?

Los daarvan kan ik best besluiten tussentijds op te laden voor bv de terugweg.

En op het NS forum zegt de NS dat ze daar hard mee bezig zijn, maar ik heb eigenlijk ook nooit automaten binnen het poortjesgebied gezien.
pi_140674337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als ik 10 euro op mijn kaart heb staan en ik reis meer dan 10 euro, dan kan ik toch niet uitchecken ? Of wel ?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:42:54 #48
39333 Zelva
pi_140674397
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als ik 10 euro op mijn kaart heb staan en ik reis meer dan 10 euro, dan kan ik toch niet uitchecken ? Of wel ?
Niet.

Of het moet toch een bug zijn geweest en zowel de muts aan de balie als de klantenservice moeten me iets verkeerd gezegd hebben.
pi_140674436
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet.

Of het moet toch een bug zijn geweest en zowel de muts aan de balie als de klantenservice moeten me iets verkeerd gezegd hebben.
Nou dan moet ik mijn kaart toch kunnen opladen terwijl ik nog ingecheckt ben ? Dus binnen het poortjesgebied. Anders ben ik opgesloten.
pi_140674956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ook buitenlandse reizigers die een kaartje in eigen land kopen ?
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.

quote:

[..]

Los daarvan kan ik best besluiten tussentijds op te laden voor bv de terugweg.
Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.

quote:

[..]

En op het NS forum zegt de NS dat ze daar hard mee bezig zijn, maar ik heb eigenlijk ook nooit automaten binnen het poortjesgebied gezien.
Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')