abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137510794
Omdat de vorige op slot ging vanwege bekende redenen, wil dat nog niet zeggen dat de hele reeks vermoord moet worden. Wat we nu zien is een wildgroei aan losse OV-chipkaart topics, dat schiet ook niet op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer het gewoon nogeens. Niet dat ik me hier vaak zal vertonen aangezien ik een verklaard tegenstander ben van dat ding. Maar toch.

Nieuwe ontwikkelingen over de OV Chipkaart? Post ze hier. Ik begin.

Fout in OVC legt NS Kaartverkoop plat

quote:
Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137510883
quote:
Je hoeft nooit meer poortjes bij de ingang te hebben dan de som van alle poortjes bij de perrons. Zeker niet omdat lang niet alle perrons tegelijk in gebruik zijn.
Over het aantal poortjes, bij veel stations heb je 2 of 4 perrons, daar kan je volstaan met 8 poortjes.,

Als je het station helemaal afsluit, zie station Rotterdam Lombardijen, dan moet je aan 2 kanten rijen poortjes hebben, dat zijn er minstens 16.

Dus bij volledige afsluiting heb je niet perse minder poortjes nodig dan wanneer je ze op de perrons plaatst.

En los daarvan is het een veel betere oplossing, winkels hebben geen last ervan, mensen kunnen gewoon er doorheen lopen.

Daarom doen andere landen dat ook, Londen is een goed voorbeeld daarvan.
pi_137510935
quote:
Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Is dat nogsteeds zo ja? Ze hadden het toch beter beveiligd?
pi_137512146
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:50 schreef d4v1d het volgende:
Is dat nogsteeds zo ja? Ze hadden het toch beter beveiligd?
Je citeert een anderhalf jaar oud citaat dat oorspronkelijk in de OP van het vorige deel uit deze reeks stond en nu weer is meegenomen in de OP van dit nieuwe topic in de reeks.
pi_137512174
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:51 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Je citeert een anderhalf jaar oud citaat dat oorspronkelijk in de OP van het vorige deel uit deze reeks stond en nu weer is meegenomen in de OP van dit nieuwe topic in de reeks.
Oh :X :')
pi_138292495
Ook wel opmerkelijk veel ?

http://www.nu.nl/binnenla(...)arten-stopgezet.html

quote:
30 procent van alle OV-chipkaarten is stopgezet

Sinds de invoering van de OV-chipkaart in 2007 zijn er 5,7 miljoen kaarten 'beëindigd'. Dat is zo’n 30 procent van het totaal aan geproduceerde kaarten, zo blijkt uit cijfers van Translink Systems, het bedrijf achter de kaart.

Foto: NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

In totaal zijn er sinds de invoering ruim negentien miljoen kaarten gemaakt. Om verschillende redenen kunnen die weer worden beëindigd, waardoor de kaart niet meer gebruikt kan worden om mee te reizen.

Persoonlijke en anonieme varianten kunnen bijvoorbeeld verlopen, eigenaars kunnen zijn overleden en de kaart kan kapot zijn. Gestolen en verloren kaarten worden geblokkeerd, waarna zij niet meer te gebruiken zijn.

Ook zijn er mensen die hun gegevens willen wijzigen, bijvoorbeeld bij een huwelijk of een scheiding, legt een woordvoerster uit. Dan wordt eveneens hun kaart stopgezet en krijgen zij een nieuwe.

Het komt ook voor dat mensen een schuld opbouwen bij Translink Systems. Mensen kunnen instellen dat hun kaart automatisch wordt opgeladen. Als dat geld vervolgens niet wordt betaald, wordt een incassobureau ingeschakeld en blokkeert Translink Systems de kaart tijdelijk. Als het geld binnen is, wordt de kaart weer gedeblokkeerd.

Als een kaart verloopt, wordt hij beëindigd en krijgt de eigenaar het geld terug dat er nog op staat. Daarvoor moet hij wel worden opgestuurd. Een kaart die jaren niet gebruikt is en bijvoorbeeld in een lade ligt, kan gewoon weer worden opgeladen als die nog geldig is, legt de woordvoerster uit.
pi_138293303
Zoveel is dat niet als kortingkaarthouder bij de ns kreeg je meteen in het begin al zo'n kaart. Deze zijn nu allemaal verlopen en al deze mensen hebben een nieuwe gekregen. Ik ook.

Een nieuwe kijgen is geen probleem, maar je moet dan wel weer handmatig naar miin ovchip gaan om de nieuwe toe te voegen. Zolang je dat nog niet gedaan hebt worden je reisgegeven niet zichtbaar gemaakt. Dus ik wou laatst idd wat treinreizen gaan declareren kon ik de gegevens alleen bij het ns station laten uitprinten. Wat ook bizar was dat voor het nieuw aanvragen van een wachtwoord bij mijn ov chip mijn oude kaartnummer moest invullen. Die lag al in de kliko en mijn ov chip zet nergens in oude mailtjes welk kaartnummer ik had. Gelukkig had ik ook nog een abbonenemt op mijn ov fiets ( wat ook alweer handmatig overgezet moet worden) en deze hadden in mailtjes wel het oude kaartnummer vermeld. Vervolgens moet je ter verificatie van het toevoegen nog wat persoonlijke gegevens invullen, velden met * zijn verplicht, maar bij het huisnummer staat geen sterretje zolang je dat niet ingevuld hebt krijg je cryptische foutmeldingen.

Het is gefragmenteerde automatisering waarbij ik me echt afvraag hoe nog oudere mensen hiermee om gaan. Ik ben van mening dat wanneer ik eenmaal iets ingesteld heb en men vindt dat de kaart verlopen is de instanties zelf dan ook alles weer voor de nieuwe kaart moeten omzetten, maar dat is blijkbaar niet hun logica.
  maandag 31 maart 2014 @ 17:19:26 #8
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_138368581
Ik heb een vraagje waar ik niet uitkom. Toen ik 18 werd heb ik studiefinanciering aangevraagd. Inmiddels ben ik 21 en heb nu pas een persoonlijke ov-chipkaart aangeschaft.

Nu wil ik een studentenreisprocuct op die kaart zetten, alleen staat hier dat ik moet inloggen met een brief die ik had ontvangen. Blijkbaar de brief van drie jaar geleden? Ik heb geen flauw idee of ik die wel gekregen heb, of, nog wel heb :')

Ik wil dus online inloggen, maar dat doet het dus niet zonder die inloggegegevens..

Ik weet wel dat ik een aanvraagformulier kreeg toen ik studentenfinanciering aanvroeg. Toen kon je gratis een ov-kaart aanvragen. Die heb ik ook ingevuld en opgestuurd, waardoor ik vervolgens doodleuk een brief terugkreeg waarin stond dat ik het zelf maar een ov kaart moest gaan regelen... Ik heb die kaart drie jaar niet nodig gehad, maar deze week misschien wel. Dus aangevraagd. De kaart is binnen, alleen met dat product er nog op..

EDIT: Hey, ze mailen tegenwoordig. Handig. Problem solved.
  maandag 31 maart 2014 @ 17:28:36 #9
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_138368905
quote:
[..]

Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best :)
Een goed gehackte rekening van de Nederlandse Staat kan het land ook plat leggen, wat is dit voor speculatieve nonsense.

Veranderingen, die vernieuwend zijn, gaan altijd gepaard met bugs en tweaks, stilstand is achteruitgang.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
pi_139623060
Voor beter OV vreest toeslag voor verchipt treinkaartje
De Nederlandse Spoorwegen willen 1 euro extra in rekening brengen voor papieren wegwerptreinkaartjes met een chip. Dat denkt althans reizigersorganisatie Maatschappij voor Beter OV, die een dergelijke heffing onacceptabel noemt.


Volgens de reizigersorganisatie zijn de consumentenorganisaties van het Locov in het geheim met NS in gesprek over een dergelijke toeslag. "Voor Beter OV vindt een extra heffing op treinkaartjes een onacceptabel voornemen, aangezien de tarieven in ons land op grond van de spoorconcessie slechts mogen stijgen met de inflatie en extra kosten die ProRail aan de NS in rekening brengt" reageert voorzitter Rikus Spithorst.

De heffing zou een euro bedragen, zo heeft de vereniging via losloppige NS'ers vernomen. NS zelf wil niet op het bericht reageren. Dat NS een toeslag wil vragen voor verchipte treinkaartjes is al langer duidelijk. Een treinkaartje dat aan het loket wordt gekocht is vijftig cent duurder. Tot nu toe werd gedacht dat een dergelijk bedrag ook gevraagd zou worden voor het papieren wegwerpkaartje.

Het papieren wegwerpkaartje komt er alleen voor mensen die het volle tarief willen betalen. Houders met een voordeelurenkaart krijgen voor zover bekend geen keuze. Zij kunnen straks alleen reizen met korting met de ov-chipkaart.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_139623320
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:26 schreef Aether het volgende:
Het papieren wegwerpkaartje komt er alleen voor mensen die het volle tarief willen betalen. Houders met een voordeelurenkaart krijgen voor zover bekend geen keuze. Zij kunnen straks alleen reizen met korting met de ov-chipkaart.
Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:35:36 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_139623360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen?
Niet.
pi_139623398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger mocht ik met mijn kortingskaart ook mensen laten meerijden met korting hoe gaan ze dat dan doen?
Dat is nu al mogelijk: http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_139624238
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:36 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is nu al mogelijk: http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Is wel mogelijk, maar dan moeten ze wel een OV chipkaart hebben en minimaal 10 euro saldo + ritprijs (aannemende dat ze ook mee terug gaan)

Niet echt handig, want veel van mijn vrienden hebben geen OV chipkaart.

En de papieren kaartjes gaan er elke 3 maanden uit, al wordt dat elke keer uitgesteld, ook zo duidelijk. Laat ze gewoon bestaan.
pi_139984683
NS start proef met eenmalige chipkaart
NS is maandag een proef gestart waarbij reizigers bij de kaartautomaat een eenmalige OV-chipkaart geleverd krijgen, in plaats van het reguliere papieren treinkaartje. Op een 14-tal stations staan er één of enkele kaartautomaten die speciaal voor de proef zijn aangepast. Dat bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl.


De eenmalige OV-chipkaart is een papieren treinkaartje met chip. Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag.

Om alvast ervaring op te doen met de eenmalige OV-chipkaart wordt deze nu alvast getest. Op de stations van Enschede, Den Bosch, Alkmaar, Schiphol, Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraa,l Zwolle, Roosendaal, Maastricht, Hilversum, Nijmegen, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn daarvoor één of enkele kaartautomaten aangepast.

Onder andere enkele reizen, dagkaarten, Railrunners en internationale vervoersbewijzen worden bij de aangepaste kaartautomaten nu als wegwerpchipkaart geleverd. De definitieve ombouw van alle NS-servicebalies staat gepland voor juni. Nadat de NS-servicebalies zijn omgebouwd, worden de NS-kaartautomaten ‘omgezet’ om enkel eenmalige chipkaarten uit te kunnen geven.

Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_139984746
quote:
Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart.
dat zou door elk weldenkend mens als minister geblokkeerd moeten worden..
het is een eenmalig kaartje DUS wordt er geen toeslag op geheven...
pi_139993323
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Aether het volgende:Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart.
Dus samenreiskorting bestaat straks niet meer ? Dat klinkt als eenzijdig openbreken van mijn abonnementscontract... hoe wil de NS mij gaan compenseren ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139993514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:28 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dus samenreiskorting bestaat straks niet meer ? Dat klinkt als eenzijdig openbreken van mijn abonnementscontract... hoe wil de NS mij gaan compenseren ?
Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat als nu, dat je medereizigers een OV chipkaart moeten hebben en daarop korting moeten activeren.
pi_139993680
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat als nu, dat je medereizigers een OV chipkaart moeten hebben en daarop korting moeten activeren.
Ze kunnen nu nog een los kaartje met korting kopen. Dat kan straks dus niet meer; want wegwerpkaartjes met korting verdwijnen. Dat is een vermindering van de mogelijkheden die mijn abonnement biedt (incidentele reizigers met korting meenemen).

Dus.. hoe gaat de NS mij hiervoor compenseren ;) ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140008696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:34 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ze kunnen nu nog een los kaartje met korting kopen. Dat kan straks dus niet meer; want wegwerpkaartjes met korting verdwijnen. Dat is een vermindering van de mogelijkheden die mijn abonnement biedt (incidentele reizigers met korting meenemen).

Dus.. hoe gaat de NS mij hiervoor compenseren ;) ?
Niet, want je medereiziger kan het product samenreiskorting activeren op zijn OVchip.

Zoek dingen eens uit voor je iets gaat roepen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_140008849
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 05:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet, want je medereiziger kan het product samenreiskorting activeren op zijn OVchip.

Zoek dingen eens uit voor je iets gaat roepen.
Eehm, lees eens voor je post ? Ik heb het over mensen die incidenteel reizen dus zelf geen OVchipkaart hebben en een los kaartje kopen. Bijv. buitenlandse gasten. Hen E 7,50 laten betalen + 20 euro op de kaart laten zetten om eenmalig met 40% korting met mij mee te kunnen reizen is een achteruitgang ten opzichte van "je kan een los kaartje met 40% korting kopen".

Je deemoedige excuses zijn bij deze aanvaard.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140009018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 06:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Eehm, lees eens voor je post ? Ik heb het over mensen die incidenteel reizen dus zelf geen OVchipkaart hebben en een los kaartje kopen. Bijv. buitenlandse gasten. Hen E 7,50 laten betalen + 20 euro op de kaart laten zetten om eenmalig met 40% korting met mij mee te kunnen reizen is een achteruitgang ten opzichte van "je kan een los kaartje met 40% korting kopen".

Je deemoedige excuses zijn bij deze aanvaard.
Het is überhaupt een achteruitgang, ook zonder samenreiskorting.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 16 mei 2014 @ 08:44:54 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140009778
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Aether het volgende:
NS start proef met eenmalige chipkaart
[ afbeelding ]NS is maandag een proef gestart waarbij reizigers bij de kaartautomaat een eenmalige OV-chipkaart geleverd krijgen, in plaats van het reguliere papieren treinkaartje. Op een 14-tal stations staan er één of enkele kaartautomaten die speciaal voor de proef zijn aangepast. Dat bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl.


De eenmalige OV-chipkaart is een papieren treinkaartje met chip. Treinreizigers die de eenmalige chipkaart nu krijgen zijn niet verplicht in te checken en betalen daarvoor niets extra's. Als de OV-chipkaartpoortjes definitief dicht gaan en het papieren treinkaartje is afgeschaft, zullen treinreizigers wel een toeslag moeten betalen voor de wegwerp-OV-chipkaart. In het Nationaal OV Beraad (NOVB) vragen vervoerders momenteel advies over de hoogte van de toeslag.

http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

quote:
Reizen met de OV-chipkaart mag voor reizigers gemiddeld niet duurder worden. De Tweede Kamer schaarde zich donderdagavond achter een motie van PVV-kamerlid Richard de Mos.
_O-

ns :|W
Triest kutvolk. Optreden tegen deze afzetters.

quote:
Om alvast ervaring op te doen met de eenmalige OV-chipkaart wordt deze nu alvast getest. Op de stations van Enschede, Den Bosch, Alkmaar, Schiphol, Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraa,l Zwolle, Roosendaal, Maastricht, Hilversum, Nijmegen, Leiden Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal zijn daarvoor één of enkele kaartautomaten aangepast.

Onder andere enkele reizen, dagkaarten, Railrunners en internationale vervoersbewijzen worden bij de aangepaste kaartautomaten nu als wegwerpchipkaart geleverd. De definitieve ombouw van alle NS-servicebalies staat gepland voor juni. Nadat de NS-servicebalies zijn omgebouwd, worden de NS-kaartautomaten ‘omgezet’ om enkel eenmalige chipkaarten uit te kunnen geven.

Het papieren treinkaartje met korting wordt straks geheel afgeschaft en niet vervangen door een wegwerp-OV-chipkaart. Volgens een woordvoerder zijn de kosten daarvoor te hoog en reizen de meeste vaste klanten, inclusief ouderen, al op saldo met de OV-chipkaart.
Ah, weer een verkapte prijsverhoging 'omdat ov chipkaart', je mag toch een aantal mensen meenemen als je bij NS een abbo hebt met korting? Als die geen chip hebben, hoe moeten die dan meereizen op korting?

Alles pakken ze aan om via de smoes 'ov chipkaart' het duurder te maken, alles pakken ze aan om de reiziger maar vooral te naaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:42:56 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140177853
Haha chipkaart door uw bek heen
http://www.nu.nl/binnenla(...)-verdwijnt-juli.html

en we vegen onze reet af met de rechters.
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html

Overigens mag die toeslag niet want:
http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

Waarom laten we dit toe? Overigens heb je aan rover ook geen ene reet. U zal chipkaarten, geen keuze. Gastvrij zeg voor die enkele keer als je de trein wil pakken en de toerist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140178625
http://www.voorbeterov.nl/page13.php

AAN:

De voorzitter en de secretaris van het NOVB
De Consumentenorganisaties in het NOVB
De NS
Het Ministerie van IenM

Amsterdam, 20 mei 2014

Geachte dames en heren,

U praat in het Nationaal OV-beraad (NOVB) over de hoogte van de toeslag die reizigers bij de NS gaan moeten betalen voor een ‘papieren’ treinkaartje (een papieren kaartje met een eenvoudige chip erin, verkrijgbaar bij de automaat). Die discussie kan slechts één uitkomst hebben: van een toeslag kan in het geheel geen sprake zijn.

Ten eerste: zoals wij reeds eerder aan de ACM schreven: het papieren treinkaartje is de laatste drager van de beschermde kaartsoort ‘enkele reis zonder korting’. Op een andere wijze is het niet mogelijk om deze kaartsoort voor de beschermde prijs aan te schaffen: immers, reizen op saldo voor dit tarief kan uitsluitend op een chipkaart die ¤ 7,50 kost. De brief aan de ACM vindt u bijgaand. Een brief van gelijke strekking zullen wij aan ILT sturen.

Ten tweede: de reiziger heeft helemaal niet om het OV-chipkaart-systeem gevraagd. Van het overgrote deel van de ruim tien jaar geleden gedane beloften is niets terecht gekomen: kijken wij naar het treurige resultaat, dat zien wij geen gebruiksgemak, maar wel prijsnadeel voor de reiziger. Dus om de reiziger nu extra te laten betalen voor een papieren chipkaartje dat hem totaal niets extra’s biedt, is onbehoorlijk. De NS schoffeert met dit voorstel de reiziger, en degradeert de stelling dat de reiziger op 1, 2 en 3 zou staan tot een holle frase.

Ten derde: de NS verdient veel aan de enkele reizen zonder korting. Het gaat hier veelal niet om forenzen (die meestal een abonnement hebben) dus het zijn extra klanten die in de stillere uren veel geld per kilometer in het laatje brengen.

Ten vierde: ook papieren kaartjes met korting zijn onmisbaar. Immers, het OV-chipkaartsysteem heeft het probleem van de voordeelurenreiziger die een deel van zijn reis buiten, en een deel van zijn reis binnen de kortingsperiode aflegt, nog steeds niet opgelost.

Kortom, het voornemen om een toeslag te gaan heffen voor een doodgewoon treinkaartje, dat slechts ten behoeve van de NS en andere vervoerders wordt uitgedost met een vanuit reizigersoogpunt bezien geheel overbodig technisch dingetje, raakt kant noch wal.

Daarom doen wij:

Een beroep op de NS om het voorstel om een toeslag te heffen, in te trekken en de consumentenorganisaties daar dus niet meer mee lastig te vallen, laat staan met een uitvraag over een aanvaardbare hoogte van deze toeslag.

Een beroep op de consumentenorganisaties in (en buiten) het NOVB om niet akkoord te gaan met een toeslag voor de papieren chipkaartjes.

Een beroep op IenM om indien nodig de NS op grond van de in de concessie opgenomen tariefbescherming alsmede op grond van het behoorlijk behandelen van reizigers te verbieden om een toeslag te gaan heffen op de papieren chipkaartjes en de NS op te dragen om, op grond van de afgesproken instandhouding van de voordeelurenkaart en dus ook van de tariefvoorwaarden/-mogelijkheden van die kaart, ook voor de gebruikers van de voordeelurenkaart papieren kortingkaartjes te handhaven, eveneens zonder toeslag.

Wij vertrouwen erop, onze visie voldoende duidelijk te hebben gemaakt. Uiteraard zijn wij van harte bereid tot een nadere toelichting. Ook vandaag zijn wij daarvoor telefonisch bereikbaar: 06 26 23 00 77

Met vriendelijke groet,

Maatschappij Voor Beter OV,

Rikus Spithorst,
voorzitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_140188532
quote:
De vervoerders houden de komende twee maanden een publiciteitscampagne en proberen reizigers met aanbiedingen te verleiden om over te stappen op de ov-chipkaart.
Raar, volgens de NS was iedereen toch al overgestapt op die supergemakkelijke OV chipkaart ?
pi_140188720
Ik kreeg overigens weer een brief van de NS dat ik kan reizen op saldo met mijn voordeelurenabonnement. Goh dat wist ik nog niet na 5 jaar.
pi_140188942
quote:
Overigens doet de rechter over zes weken een uitspraak over het voortbestaan van het papieren kaartje. Maandag werd tijdens een rechtszitting van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven duidelijk dat de OV-chipkaart als vervanger mogelijk op meerdere punten een Europese verordening schendt.

Volgens Europese regels moeten mensen voor hun reis controleren of ze een geldig biljet hebben. Dat zou niet mogelijk zijn met de OV-chipkaart. ICT'er Mende Mobach spande de rechtszaak aan, omdat hij vindt dat de rechtsgeldigheid van de OV-chipkaart in twijfel moet worden getrokken.
Grappig, straks moet de hele kaart weg.
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:28:41 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140194793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Grappig, straks moet de hele kaart weg.
Lijkt me fantastisch als het echt gebeurd. De vlektyfus met ze.

Chipkaart is een erg goed idee, maar niet met de uitvoering door ns of welke andere NL'se ov boer met een driedubbele agenda.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 mei 2014 @ 08:33:09 #30
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_140194826
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:56 schreef Aether het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/page13.php


Maatschappij Voor Beter OV,

Rikus Spithorst,
voorzitter
net als bij Brein vraag ik me bij deze organisatie ook altijd af of dit een eenmanszaak is, of dat er nog anderen bij betrokken zijn? Je hoort namelijk altijd deze pipo, die hier op de frontpage ook een podium kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_140199360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Raar, volgens de NS was iedereen toch al overgestapt op die supergemakkelijke OV chipkaart ?
Ik ken wel een paar mensen die door de chipkaart gewoon niet meer met de trein zullen gaan :D
Tap tap tap
pi_140214836
Wanneer gaan we die nieuwe chip eens kraken...? Kan toch niet zo moeilijk zijn.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_140216083
Komen er weer aanbiedingen met gratis chip kaarten?
pi_140655939
Blijkbaar weer een foutje in de software. Bij NS kan je als je ingecheckt bent niet opladen.

Laad je tussentijds op, vervalt je incheck, waardoor je dus zwart zou reizen.

Echt dat zulke dingen niet getest worden vooraf.
pi_140659800
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:53 schreef Pindasoepje het volgende:
Komen er weer aanbiedingen met gratis chip kaarten?
2,50 nu bij NS
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_140659898
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 08:58 schreef CookieSlikker het volgende:

[..]

2,50 nu bij NS
Beter, maar verhelpt nog steeds de enorme waardevermindering van de samenreiskorting niet..
Zijn er al abonnementshouders die een rechtszaak zijn begonnen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140660172
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:12 schreef macca728 het volgende:
Blijkbaar weer een foutje in de software. Bij NS kan je als je ingecheckt bent niet opladen.

Laad je tussentijds op, vervalt je incheck, waardoor je dus zwart zou reizen.

Echt dat zulke dingen niet getest worden vooraf.
Vanuit het uitgangspunt met de poortjes zou je het ook een ontwerpkeuze kunnen noemen.
pi_140661332
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 09:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vanuit het uitgangspunt met de poortjes zou je het ook een ontwerpkeuze kunnen noemen.
Bij veel stations staan en komen geen poortjes maar mogelijk ging men daar in eerste instantie vanuit.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_140663241
nou ik moet er dan ook maar aan geloven. Reis elke dag op en neer voor werk en gebruik daar een maandabo (traject) voor. Gewoon chipkaart met papieren abo erbij. Verleden tijd dus. Weekend maar een abonnement op mn kaart gooien -O- Wel is het een euro goedkoper, maar dat boeit niet. Werk betaalt :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_140663400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:42 schreef Apotheose het volgende:
nou ik moet er dan ook maar aan geloven. Reis elke dag op en neer voor werk en gebruik daar een maandabo (traject) voor. Gewoon chipkaart met papieren abo erbij. Verleden tijd dus. Weekend maar een abonnement op mn kaart gooien -O- Wel is het een euro goedkoper, maar dat boeit niet. Werk betaalt :P
Waarom heb je dan geen jaarabo?
Voordeel voor jou is dat je niet elke maand een nieuwe kaart hoeft te halen en online geld terug kan claimen bij vertraging.
Voordeel voor je werkgever is dat ze maar voor 10 maanden hoeven te betalen.
pi_140672829
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Bij veel stations staan en komen geen poortjes maar mogelijk ging men daar in eerste instantie vanuit.
Maar dan nog zou je tussentijds moeten kunnen opladen bij een automaat binnen het station, Of de automaat voor andere dingen kunnen gebruiken. Voor buitenlandse reizigers bv die geen OV chipkaart en straks mogelijk niet kunnen uitchecken.

Bij de RET is tussentijds opladen wel gewoon mogelijk.
pi_140673786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar dan nog zou je tussentijds moeten kunnen opladen bij een automaat binnen het station, Of de automaat voor andere dingen kunnen gebruiken. Voor buitenlandse reizigers bv die geen OV chipkaart en straks mogelijk niet kunnen uitchecken.

Bij de RET is tussentijds opladen wel gewoon mogelijk.
Bij stations met poortjes staan de automaten toch altijd buiten de poortjes?
En buitenlandse reizigers kunnen de poortjes straks openen met hun e-tickets.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:30:09 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140673947
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Bij veel stations staan en komen geen poortjes maar mogelijk ging men daar in eerste instantie vanuit.
Maar daar hebben ze wel van de overheid een flinke som geld voor gehad.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:34:10 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140674079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar dan nog zou je tussentijds moeten kunnen opladen bij een automaat binnen het station, Of de automaat voor andere dingen kunnen gebruiken. Voor buitenlandse reizigers bv die geen OV chipkaart en straks mogelijk niet kunnen uitchecken.

Bij de RET is tussentijds opladen wel gewoon mogelijk.
Bij de NS kan je ook niet rood staan. Als je voor tien euro oplaadt bijvoorbeeld met een abonnement, kun je inchecken, maar als je reist voor meer dan 10 euro, kun je niet uitchecken en moet je eerst weer opladen.

Ieder vervoersbedrijf doet maar wat. :')
pi_140674271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij de NS kan je ook niet rood staan. Als je voor tien euro oplaadt bijvoorbeeld met een abonnement, kun je inchecken, maar als je reist voor meer dan 10 euro, kun je niet uitchecken en moet je eerst weer opladen.

Ieder vervoersbedrijf doet maar wat. :')
dat is dan alleen als je een abonnement hebt, zonder abo kan ik dat prima doen..?
pi_140674309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij stations met poortjes staan de automaten toch altijd buiten de poortjes?
En buitenlandse reizigers kunnen de poortjes straks openen met hun e-tickets.
Ook buitenlandse reizigers die een kaartje in eigen land kopen ?

Los daarvan kan ik best besluiten tussentijds op te laden voor bv de terugweg.

En op het NS forum zegt de NS dat ze daar hard mee bezig zijn, maar ik heb eigenlijk ook nooit automaten binnen het poortjesgebied gezien.
pi_140674337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij de NS kan je ook niet rood staan. Als je voor tien euro oplaadt bijvoorbeeld met een abonnement, kun je inchecken, maar als je reist voor meer dan 10 euro, kun je niet uitchecken en moet je eerst weer opladen.

Ieder vervoersbedrijf doet maar wat. :')
Als ik 10 euro op mijn kaart heb staan en ik reis meer dan 10 euro, dan kan ik toch niet uitchecken ? Of wel ?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:42:54 #48
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140674397
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als ik 10 euro op mijn kaart heb staan en ik reis meer dan 10 euro, dan kan ik toch niet uitchecken ? Of wel ?
Niet.

Of het moet toch een bug zijn geweest en zowel de muts aan de balie als de klantenservice moeten me iets verkeerd gezegd hebben.
pi_140674436
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet.

Of het moet toch een bug zijn geweest en zowel de muts aan de balie als de klantenservice moeten me iets verkeerd gezegd hebben.
Nou dan moet ik mijn kaart toch kunnen opladen terwijl ik nog ingecheckt ben ? Dus binnen het poortjesgebied. Anders ben ik opgesloten.
pi_140674956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ook buitenlandse reizigers die een kaartje in eigen land kopen ?
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Los daarvan kan ik best besluiten tussentijds op te laden voor bv de terugweg.
Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

En op het NS forum zegt de NS dat ze daar hard mee bezig zijn, maar ik heb eigenlijk ook nooit automaten binnen het poortjesgebied gezien.
Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
pi_140675143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.

[..]

Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.

[..]

Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.

Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_140675238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.

[..]

Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.

[..]

Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
NS zegt op hun eigen forum dat het juist wel de bedoeling is dat er op elk station tenminste 1 automaat staat waar je bv op kan laden binnen de poortjes. Lijkt me ook logisch.

De bug is juist dat daardoor je geldige incheck verdwijnt en je dus ook niet uit kan checken (en verder zwart reist)
pi_140675265
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost.
GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!!
pi_140675275
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:04 schreef CookieSlikker het volgende:

[..]

Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.

Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten.
Ja en als je daar dus oplaadt en je ingecheckt bent bij de NS, dan is die incheck verdwenen.

Terwijl het bij andere vervoerders wel kan.
pi_140675299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:07 schreef Basp1 het volgende:
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost.
GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!!
Hahaha speelt dat al 2 jaar ? Volgens het NS forum was het 2 maanden geleden nog niet opgelost.

https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ndex1.html#post14122
pi_140983064
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat.

Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg...

iemand?
pi_140983106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:28 schreef koffiegast het volgende:
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat.

Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg...

iemand?
ga naar een loket en vraag het daar, of stuur een mail naar ovchipkaart.nl

zelf kan je die gegevens niet achterhalen, en ik denk ook wel dat het ergens is vast gelegd
pi_140983226
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"

Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.

Kost wel een middagje om het werkend te krijgen :')
pi_140983814
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"

Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.

Kost wel een middagje om het werkend te krijgen :')
Moet je blijkbaar een speciale phone voor hebben dat NFC heeft. Wat helaas mijn phone niet heeft.

Verder vraag ik me af hoe dit eigenlijk mogelijk is..
pi_140990198
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"

Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.

Kost wel een middagje om het werkend te krijgen :')
Tochniet alle transacties blijven op je kaart staan, de laatste 10 of zo maar.
pi_141885389
quote:
Eerste poortjes NS-stations augustus dicht
De toegangspoortjes bij NS-stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede worden in augustus definitief afgesloten.


Dat liet een NS-woordvoerder vrijdag weten.
Ze zijn dan alleen nog toegankelijk met een ov-kaart of een papieren chipkaartje. Uiteindelijk worden over een periode van twee jaar bij 82 stations de toegangspoortjes in gebruik genomen.

In 2014 gaan gefaseerd de poortjes bij in totaal 26 stations door heel Nederland dicht. Het jaar daarop volgen 27 stations, en ook nog eens 27 in 2016.

De poortjes gaan definitief dicht na een geslaagde proef op de stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede.

Toegankelijk
In Nederland zijn ruim vierhonderd treinstations. Bij de 82 stations waar de toegangspoortjes dichtgaan, stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. Daarom komen op de andere stations geen toegangspoortjes en blijven die stations dus vrij toegankelijk.
"We wilden alleen poortjes plaatsen op de stations waar de grootste reizigersstroom zich verplaatst", aldus een NS-woordvoerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141888113
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

tijd om de NS te boycotten :)
pi_141888150
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

Selectief quoten :')

quote:
Regeringspartijen VVD en PvdA lieten in maart nog weten dat niet alle stations moeten worden afgesloten voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. De NS gaat hierover in gesprek met gemeenten. Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen. Ook hulpverleners houden altijd toegang tot de stations.

De poortjes zijn bedoeld voor de sociale veiligheid te verhogen en om zwartrijden te voorkomen.
pi_141888534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:18 schreef Tchock het volgende:
Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
pi_141888585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons, minder overvallen laat 's avonds, geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig :')) en véél minder zwartrijders.

En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen.
pi_141889573
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons,
nee, die hangen dan inderdaad bij de ingang rond, echt een verbetering _O-
quote:
minder overvallen laat 's avonds,
die gebeuren dus gewoon buiten het station, waar nog minder camera toezicht is..
quote:
geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig :'))
dat klinkt als gewoon werk verschaffing, maar goed..
quote:
en véél minder zwartrijders.
dat is mooi, dan hoeft er ook niet meer gecontroleerd te worden, scheelt weer veel geld en kunnen de prijzen weer omlaag...
ow wacht.. dat kennen we in nederland niet :')
quote:
En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen.
stations openlaten, dat heeft altijd goed gewerkt en werkt nog steeds goed..
dichtgooien verplaatst problemen alleen maar naar nog minder gecontroleerde gebieden
pi_141890162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Selectief quoten :')

[..]

:)

Gepubliceerd: 4 juli 2014 11:28
Laatste update: 4 juli 2014 14:33
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141890443
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141900151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142041325
Consumentenbond opent meldpunt papieren treinkaartje
De Consumentenbond opent woensdag een meldpunt voor vragen en klachten over het traditionele papieren treinkaartje dat die dag wordt vervangen door een papieren chipkaart voor eenmalig gebruik.


Ongeveer 2,5 miljoen mensen krijgen voor het eerst te maken met een andere manier van vervoersbewijzen kopen en gebruiken. De Consumentenbond vreest dat treinreizen voor een aantal groepen reizigers ingewikkelder en of duurder wordt door afschaffing van het traditionele kaartje.

Dit geldt onder meer voor houders van een trajectkaart, een voordeelurenabonnement en voor reizigers die gebruik willen maken van keuzedagen of samenreiskorting. Het meldpunt van de Consumentenbond is bedoeld om de ervaringen van reizigers in kaart te brengen. De Consumentenbond zal de resultaten van het meldpunt bespreken met NS.

Allerlaatste treinkaartje
Het Spoorwegmuseum in Utrecht betaalt 250 euro voor het allerlaatste papieren treinkaartje. Dat kaartje moet volgens directeur Evertjan de Rooy woensdagmorgen tussen 00.00 en 04.00 uur zijn gekocht. Waar precies is nog niet bekend, aangezien de NS de kaartjesautomaten in de nacht van dinsdag op woensdag gefaseerd zal uitschakelen.

De museumdirecteur en zijn conservator kopen dinsdag op Utrecht CS een papieren kaartje voor een treinreis van Amsterdam naar Haarlem. Dat was in 1839 ook de allereerste reis die treinpassagiers in Nederland konden maken.
De Rooy: ''We hebben helaas geen kaartje uit 1839 in onze collectie. In die tijd moesten reizigers hun biljet afgeven aan de stationschef, die de kaartjes waarschijnlijk weggooide. Sinds een paar jaar hebben we wel een kaartje uit 1840, dat opdook in een oud boek. Een exemplaar uit 1839 zou heel veel geld waard zijn.''

Chip
Vanaf woensdagmorgen zijn alleen nog kaartjes met een chip erin te koop.''Formeel houden de oude kaartjes dinsdagavond op te bestaan. Maar omdat er na middernacht nog automaten in werking zijn, kan in principe om 3.59 uur nog ergens een oud reisbiljet worden gekocht. Op elk kaartje staat de datum en tijdstip van aankoop, dus we vragen iedereen die de komende nacht een kaartje koopt om dat aan ons op te sturen.''
De NS bevestigt dat het mogelijk is om woensdagochtend vroeg nog een oud kaartje te kopen, gedateerd op 9 juli. ''Voorlopig kunnen mensen ook nog met zo'n oud biljet reizen'', aldus een woordvoerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142041667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef davedavy het volgende:

[..]

Niet werken doet :(
Delen van de site werken niet.
Zou het later nog eens proberen ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142042185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:52 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad :+
pi_142059384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef mschol het volgende:

[..]

mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad :+
Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geld ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:32:20 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_142060773
quote:
Alsof het een gunst is of zo.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:35:52 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_142060951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
Inderdaad, het geld dat de overheid specifiek voor de poortjes, naast de al ettelijke miljarden subsidie voor het hele chipkaartgebeuren, aan de NS heeft gegeven is allang over de balk gesmeten cq weggesluisd. Laten we die roversbende niet nog een keer 'subsidiëren'.
pi_142061763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:03 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geld ;)
de infrastructuur voor papieren kaartjes is er gewoon
pi_142087358
fijn. Storing bij NS en mn nieuwe trajectvrij abo staat dus nog niet op mn ov chipkaart en mn huidige abo loopt vandaag af. Moet ik dus extra dokken (ja dat kan ik weer declareren bij NS, zegt de klantenservice, maar toch)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_142089283
Nou die 2 euro OV kaart maar eens gekocht.. 2 jaar te laat maar goed, nu moet ik wel :P
pi_142089582
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Tap tap tap
pi_142090003
Netjes dat ze die anonieme kaart ook (tijdelijk) goedkoper aanbieden, op zo'n persoonlijke kaart zouden ze mijns inziens echter best eenzelfde bedrag aan saldo mogen zetten als je voor de kaart betaalt, de reiziger heeft er immers niet om gevraagd.

CherryLips, ik meen ergens te hebben gelezen dat je zodra je er bij een NS-automaat geld op zet hij automatisch geactiveerd zou zijn voor reizen op saldo bij de NS.
pi_142092804
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Dat moest vroeger wel als het niet om een NS-kaart ging.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142093266
quote:
18s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:13 schreef Apotheose het volgende:
fijn. Storing bij NS en mn nieuwe trajectvrij abo staat dus nog niet op mn ov chipkaart en mn huidige abo loopt vandaag af. Moet ik dus extra dokken (ja dat kan ik weer declareren bij NS, zegt de klantenservice, maar toch)
ow kan m al ophalen. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_142093995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Ja dat moet. Wanneer je saldo koopt bij een NS automaat vraagt ie uit zichzelf welke klasse je wilt en wanneer je geen saldo wilt kopen kies je voor 'laden overige producten' en 'reizen op saldo zonder NS abonnement'.
pi_142094477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Als je hem bij de NS gekocht hebt zou het goed moeten zijn (2e klas). Je kan dat altijd wisselen bij een automaat.
Als je echt 100% zeker wil zijn zou ik daar dus even langslopen...

En niet vergeten er ¤ 20 saldo op te zetten; anders heb je er nog niets aan.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142135935
Ik heb dus met die NS actie meegedaan voor 2 euro, netjes ingevoerd op ov-chipkaart.nl etc, maar blijkbaar moet ik dat ding activeren. Dat kon op twee mogelijkheden, een daarvan was door 'reizen op saldo' te bestellen, en dit moet ik afhalen bij een OV punt. Als ik dit gedaan heb, kan ik er dan gewoon saldo opzetten en in de bus stappen? Want met de trein ga ik nooit eigenlijk :')
pi_142151875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef davedavy het volgende:
Ik heb dus met die NS actie meegedaan voor 2 euro, netjes ingevoerd op ov-chipkaart.nl etc, maar blijkbaar moet ik dat ding activeren. Dat kon op twee mogelijkheden, een daarvan was door 'reizen op saldo' te bestellen, en dit moet ik afhalen bij een OV punt. Als ik dit gedaan heb, kan ik er dan gewoon saldo opzetten en in de bus stappen? Want met de trein ga ik nooit eigenlijk :')
Normaal gesproken kan je er gewoon geld opzetten en mee reizen in de bus. Dat reizen op saldo activeren is specifiek voor de trein
pi_142153834
Is een Ovchipkaart van de NS te gebruiken in bv de tram in Amsterdam?

Is het tegoed dat bij de AH is gekocht bruikbaar voor de trein?
pi_142154070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Is een Ovchipkaart van de NS te gebruiken in bv de tram in Amsterdam?

Is het tegoed dat bij de AH is gekocht bruikbaar voor de trein?
Ja en Ja
pi_142154382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en Ja
Top :)
pi_142182163
Als ik op Amsterdam CS instap en incheck en moet overstappen op Weesp naar Utrecht moet ik dan nog op Weesp inchecken en uitchecken?

Of gewoon Adam CS inchecken en op Utrecht weer uitchecken?
pi_142182269
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Als ik op Amsterdam CS instap en incheck en moet overstappen op Weesp naar Utrecht moet ik dan nog op Weesp inchecken en uitchecken?
Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht.
pi_142182537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:20 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht.
Fijn, dank voor je informatie.
pi_143121199
quote:
Rover: NS promoot e-ticket en wegwerpchipkaart onvoldoende
De Nederlandse Spoorwegen brengen alternatieven voor de OV-chipkaart onvoldoende onder de aandacht bij reizigers. Dat schrijven Reizigersvereniging Rover en de Consumentenbond in een brief aan het spoorbedrijf. Veel incidentele reizigers zijn niet op de hoogte van het bestaan van de eenmalige chipkaart.

Het papieren kaartje werd eerder deze maand afgeschaft. Met name incidentele reizigers, stellen Rover en de Consumentenbond, voelen zich sindsdien gedwongen 27,50 euro te investeren: 7,50 euro voor een chipkaart en een startsaldo van twintig euro. Voor hen is het bestaan van de losse chipkaart niet duidelijk.

"Veel incidentele reizigers ervaren een gevoel van onrecht dat zij dit bedrag moeten betalen voor een treinreis van soms maar enkele euro's", aldus de organisaties. "De eenmalige chipkaart en het e-ticket worden niet tot nauwelijks belicht. In de NS-kaartautomaten krijgt de reiziger een veelvoud aan OV-chipkaartopties te zien, maar moet hij flink zoeken naar de optie losse kaartjes."

Rover en de Consumentenbond roepen de NS daarom dringend op de losse kaartjes beter onder de aandacht te brengen.

NS laat in een reactie weten dat het losse kaartje wel degelijk onder de aandacht is gebracht in de weken voorafgaand aan het afschaffen van het papieren kaartje. "Maar we nemen deze klachten serieus. We gaan opnieuw aandacht schenken aan het alternatief", aldus een zegsman van NS. "Dan moet je denken aan posters en advertenties in kranten."

NS gaat ook het menu van de kaartautomaat versimpelen, zodat reizigers daarin makkelijker de eenmalige chipkaart kunnen vinden. Dat geldt ook voor het e-ticket op de website. Bovendien kunnen mensen binnenkort op meer stations bij de kaartautomaat met creditcard betalen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_143122193
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld?
pi_143123576
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef davedavy het volgende:
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld?
Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen. :D
pi_143123645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen. :D
Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf?
pi_143124090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen. :D
;( Zelfs bij Tankstations of supermarkten kon dat op mijn vakantie vorige week nog :{ Kan ik weer met zo'n rot pas liggen kloten, die dingen accepteren hem nooit :'(

Achja zit niks anders op :P
pi_143124126
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf?
Ik zou het niet weten, als het al bij een NS loket zal kunnen zul je waarschijnlijk wel met extra oplaad kosten geconfronteerd worden net zoals gebeurt als je een kaartje aan het loket koopt.
pi_143124243
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef davedavy het volgende:
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld?
Sommig automaten accepteren wel muntjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')