Een controleur kan het niet direct zien. Het valt wel op bij mensen die iedere dag hetzelfde traject pakken rond dezelfde tijd. Zo hebben ze al iemand opgepakt heb ik begrepen (moet je gewoon 5 verschillende kaarten gebruiken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:23 schreef Flogging_Molly het volgende:
He fokkers,
De laatste dagen veel in het nieuws: de ov-chipkaart en het feit dat je je saldo zelf kunt opladen etc. Nu is het geheel me nog niet helemaal duidelijk. Ga zelf helaas met de auto naam mn werk maar vind dit wel erg interessant. (Zijn er btw al fokkers die hun kaartje illegaal opladen?)
Volgende dingen zijn mij vaag en zie ik nergens besproken:
- Is het nou écht strafbaar? zoja heb je het dan over een boete of een proces.
- En hoe zou je dan gepakt kunnen worden? Want ik lees de ene keer dat het 'waterdicht' is maar de andere keer weer niet. Kan een controleur niet zien dat zo'n kaartje gekraakt is? of scant die beste man hem alleen maar en ziet dat je bent ingecheckt ofzo?
Lijkt mij toch dat een conducteur met zijn scanner moet kunnen zien wat je laatste opwaardering was (bijv 20 eu) end at het niet klopt dat je er nu 674 eu op hebt staan
Lijkt mij wel het meest logische om te doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:35 schreef Flogging_Molly het volgende:
het lijkt me toch dat de mensen die dit doen een anonieme kaart gebruiken? anders weten ze meteen waar ze moeten aankloppen
lees ff, een anonieme kaart is niet 100% anoniem aangezien je moet pinnen dus hij is te koppelen aan je bankrekeningquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:35 schreef Flogging_Molly het volgende:
het lijkt me toch dat de mensen die dit doen een anonieme kaart gebruiken? anders weten ze meteen waar ze moeten aankloppen
maar aanschaffen niet toch? en daar gaat het omquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:45 schreef o.us het volgende:
In Rotterdam kan je bij de metrostations gewoon met muntgeld opladen hoor.
En op de treinstations ook.
Heul niet. Dat willen ze je gewoon graag wijs maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
lees ff, een anonieme kaart is niet 100% anoniem aangezien je moet pinnen dus hij is te koppelen aan je bankrekening
Aangezien je zelf spreekt over fraude lijkt het me wel strafbaar ja. Je bent dus een crimineel als je vervoersbewijzen gaat vervalsen.quote:
Ook, bij een van de vele RET-loketten kan je een anonieme kaart kopen. Chartaal en giraalquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:50 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
maar aanschaffen niet toch? en daar gaat het om
Daar zijn de katvangers voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
lees ff, een anonieme kaart is niet 100% anoniem aangezien je moet pinnen dus hij is te koppelen aan je bankrekening
O dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:57 schreef o.us het volgende:
[..]
Ook, bij een van de vele RET-loketten kan je een anonieme kaart kopen. Chartaal en giraal.
Hoe kan je dat zien?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:30 schreef MOD het volgende:
...
In de trein kan je enkel zien of je wel of niet bent ingecheckt. Maar ik neem aan dat die gegevens wel ergens naar toe gaan onder het mom van "reizigers onderzoek".
...
Hoe wil je dan uberhaupt op de blacklist komen te staan? Je OV-kaart gaat zich niet anders 'gedragen' als je hem gehackt hebt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:32 schreef Vijf_voor het volgende:
waarschijnlijk heeft zo'n anonieme kaart ook gewoon een id nummer die bij fraude op een blacklist komt te staan lijkt me.
Als je dan gecontroleerd wordt ben als nog de sjaak. (speculatie)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |