Maar ze willen dan weer niet je briefjes voor een stapel kleingeld omwisselen bij het loket.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:52 schreef fh101 het volgende:
[..]
Sommig automaten accepteren wel muntjes.
Nee, dan zou het natuurlijk weer te makkelijk wordenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ze willen dan weer niet je briefjes voor een stapel kleingeld omwisselen bij het loket.
Het laatste. En als je een uitcheck vergeet ben je je borg van dat stuk kwijt..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:41 schreef 2cv het volgende:
Ik wil overmorgen met Arriva reizen van Joure naar Groningen. Ik ga eerst met de gewone bus (lijn 98), dan met de Qliner (315) en dan met de stoptrein (richting Roodeschool). Is inchecken op het begin- en eindpunt voldoende of moet ik in-en uitchecken bij lijn 98, in-en uitchecken bij Qliner 315 en in-en uitchecken bij de trein ? Want het zijn toch wat verschillende manieren van OV en de instaptarieven variëren ook.
Nee. Schijnt niet te mogen en ook al wordt er dan voor je reis betaald, dan kun je alsnog een boete krijgen. Totaal van de zotte :/quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Is het toegestaan om met een persoonlijke OV Chipkaart te reizen van een ander? dus eentje met een foto maar zonder abonnement maar wel met gekocht tegoed.
Belachelijk zeg!quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:34 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Nee. Schijnt niet te mogen en ook al wordt er dan voor je reis betaald, dan kun je alsnog een boete krijgen. Totaal van de zotte :/
Nee, van vervoerder wisselen is piepen. Dus nieuw opstaptarief.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:41 schreef 2cv het volgende:
Ik wil overmorgen met Arriva reizen van Joure naar Groningen. Ik ga eerst met de gewone bus (lijn 98), dan met de Qliner (315) en dan met de stoptrein (richting Roodeschool). Is inchecken op het begin- en eindpunt voldoende of moet ik in-en uitchecken bij lijn 98, in-en uitchecken bij Qliner 315 en in-en uitchecken bij de trein ? Want het zijn toch wat verschillende manieren van OV en de instaptarieven variëren ook.
Als je van bus wisselt bij dezelfde vervoerder moet je anders ook piepen....quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, van vervoerder wisselen is piepen. Dus nieuw opstaptarief.
Waarom denk je dat het zo'n tyfussysteem is en iedereen er over klaagt? Juist hierom.
Dat zou ik niet doen als je overstapt van NS trein op NStreinquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is best simpel: wanneer je voorbij een kaartlezer of poortje loopt hou je je chipkaart ervoor.
Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:31 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen als je overstapt van NS trein op NStrein
Waarom? Zo onlogisch en onhandig als de pest.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is best simpel: wanneer je voorbij een kaartlezer of poortje loopt hou je je chipkaart ervoor.
En dan heb je nog poortjes op de stations....quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel.
Nieuwe regel:
-bij kaartlezers in de voertuigen altijd in- en uitchecken
-bij kaartlezers op perrons alleen aan het begin en einde van je reis, of wanneer je van vervoerder wisselt, of wanneer je omreist.
Slecht ontworpen iddquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel.
Het dikgedrukte is natuurlijk best wel triest (en best wel lastig voor de incidentele reiziger en toeristen). Maar ik geloof dat je ze zo idd wel hebt.quote:Nieuwe regel:
-bij kaartlezers in de voertuigen altijd in- en uitchecken
-bij kaartlezers op perrons alleen aan het begin en einde van je reis, of wanneer je van vervoerder wisselt, of wanneer je omreist.
Dan moet je dat wel net weten. Ik kan me voorstellen dat het tarief voor een trein anders is dan voor een bus. En dat het tarief voor een Qliner anders is dan voor een gewone streekbus. En dat je daarom (in dit geval) per voertuig in- en uit moet checken. Maar ik kan me ook voorstellen dat het computersysteem slim genoeg is om te bepalen op welke manier ik gereisd heb en dat ik dus alleen bij het begin van mijn reis in moet checken en aan het eind weer uit moet checken. En de voorlichting is -voor zover ik gezien heb- ook onvolledig want daarin wordt alleen gesproken over 'de bus' waarbij er geen onderscheid gemaakt wordt tussen streekbus en Qliner.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:13 schreef Gnittoo het volgende:
Tja als zoiets al te moeilijk voor je is
En een ander tarief en minder haltes en gordels die je verplicht moet dragen en het ding rijdt met 100km/u over de snelweg en heeft een luxer interieur.quote:Op maandag 1 september 2014 00:06 schreef mschol het volgende:
qliner, dat is toch gewoon een streekbus met een fancy merknaampje?
als je de vragen hoort die ik als buschauffeur soms krijgquote:Oftewel: ik kan niet beredeneren hoe het moet en de informatie is niet compleet/duidelijk genoeg. Dan moet ik het dus vragen. Want ik kan het niet ruiken/voelen.
Leg je baas uit dat het fijn is als die meer info geeft aan de reiziger.quote:Op maandag 1 september 2014 08:31 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
als je de vragen hoort die ik als buschauffeur soms krijg
dat instaptarief is toch de melkkoe van alle OV bedrijven, echter kunnen ze nu legaal teveel geld aan mensen vragen?quote:Op maandag 1 september 2014 18:57 schreef davedavy het volgende:
Ik heb weer eens een vraag (klote onduidelijke OV-Chipkaart site). Ik heb nu automatisch opladen aangezet met 10 euro, ik heb nu 1 euro tegoed. Kan ik nu de bus in met negatief saldo (zodat automatisch 10 euro wordt opgeladen)? Want als dat kan, waarom is het instaptarief van 4 euro dan nodig als je negatief kan staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |