abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143124797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Sommig automaten accepteren wel muntjes.
Maar ze willen dan weer niet je briefjes voor een stapel kleingeld omwisselen bij het loket. :D
pi_143125333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar ze willen dan weer niet je briefjes voor een stapel kleingeld omwisselen bij het loket. :D
Nee, dan zou het natuurlijk weer te makkelijk worden :P
pi_143200296
Nvm :D

[ Bericht 54% gewijzigd door davedavy op 08-08-2014 15:06:35 ]
pi_143239847
Tijd voor een lek

http://www.nu.nl/tech/3848259/website-ov-chipkaart-bevat-lek.html

de tussentijd is er volgens TLS geen reden tot paniek omdat het lek niet reproduceerbaar blijkt. Het bedrijf heet een 'ethische hacker' in dienst die het lek heeft proberen te misbruiken, maar die kreeg het niet voor elkaar. De website is dan ook nog steeds in de lucht.


Financiële schade


Gebruikers kunnen geen financiële schade ondervinden door het lek, omdat het niet mogelijk is om via de site direct geld af te schrijven van iemands rekening.

De combinatie van naam, rekeningnummer en adresgegevens geeft kwaadwillenden wel andere opties waarmee iemand alsnog kan worden gedupeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2014 @ 04:41:20 #105
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143329407
Ik wil overmorgen met Arriva reizen van Joure naar Groningen. Ik ga eerst met de gewone bus (lijn 98), dan met de Qliner (315) en dan met de stoptrein (richting Roodeschool). Is inchecken op het begin- en eindpunt voldoende of moet ik in-en uitchecken bij lijn 98, in-en uitchecken bij Qliner 315 en in-en uitchecken bij de trein ? Want het zijn toch wat verschillende manieren van OV en de instaptarieven variëren ook.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_143329511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 04:41 schreef 2cv het volgende:
Ik wil overmorgen met Arriva reizen van Joure naar Groningen. Ik ga eerst met de gewone bus (lijn 98), dan met de Qliner (315) en dan met de stoptrein (richting Roodeschool). Is inchecken op het begin- en eindpunt voldoende of moet ik in-en uitchecken bij lijn 98, in-en uitchecken bij Qliner 315 en in-en uitchecken bij de trein ? Want het zijn toch wat verschillende manieren van OV en de instaptarieven variëren ook.
Het laatste. En als je een uitcheck vergeet ben je je borg van dat stuk kwijt..
Zeer klantvriendelijk ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144026139
Is het toegestaan om met een persoonlijke OV Chipkaart te reizen van een ander? dus eentje met een foto maar zonder abonnement maar wel met gekocht tegoed.
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:34:38 #108
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144026349
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Is het toegestaan om met een persoonlijke OV Chipkaart te reizen van een ander? dus eentje met een foto maar zonder abonnement maar wel met gekocht tegoed.
Nee. Schijnt niet te mogen en ook al wordt er dan voor je reis betaald, dan kun je alsnog een boete krijgen. Totaal van de zotte :/
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_144026417
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:34 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Nee. Schijnt niet te mogen en ook al wordt er dan voor je reis betaald, dan kun je alsnog een boete krijgen. Totaal van de zotte :/
Belachelijk zeg!

Had net een chipkaart gevonden en kan de eigenaar niet vinden via Facebook dus zag mijzelf al een ritje door Nederland maken met die kaart :+
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:54:31 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_144027198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 04:41 schreef 2cv het volgende:
Ik wil overmorgen met Arriva reizen van Joure naar Groningen. Ik ga eerst met de gewone bus (lijn 98), dan met de Qliner (315) en dan met de stoptrein (richting Roodeschool). Is inchecken op het begin- en eindpunt voldoende of moet ik in-en uitchecken bij lijn 98, in-en uitchecken bij Qliner 315 en in-en uitchecken bij de trein ? Want het zijn toch wat verschillende manieren van OV en de instaptarieven variëren ook.
Nee, van vervoerder wisselen is piepen. Dus nieuw opstaptarief.

Waarom denk je dat het zo'n tyfussysteem is en iedereen er over klaagt? Juist hierom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:13:51 #111
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_144032542
Tja als zoiets al te moeilijk voor je is :')
pi_144032618
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, van vervoerder wisselen is piepen. Dus nieuw opstaptarief.

Waarom denk je dat het zo'n tyfussysteem is en iedereen er over klaagt? Juist hierom.
Als je van bus wisselt bij dezelfde vervoerder moet je anders ook piepen....
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:21:52 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144032825
Het is best simpel: wanneer je voorbij een kaartlezer of poortje loopt hou je je chipkaart ervoor.
pi_144033262
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is best simpel: wanneer je voorbij een kaartlezer of poortje loopt hou je je chipkaart ervoor.
Dat zou ik niet doen als je overstapt van NS trein op NStrein ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:34:28 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144033421
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:31 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen als je overstapt van NS trein op NStrein ;)
Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel. :')

Nieuwe regel:
-bij kaartlezers in de voertuigen altijd in- en uitchecken
-bij kaartlezers op perrons alleen aan het begin en einde van je reis, of wanneer je van vervoerder wisselt, of wanneer je omreist.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:36:57 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_144033568
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is best simpel: wanneer je voorbij een kaartlezer of poortje loopt hou je je chipkaart ervoor.
Waarom? Zo onlogisch en onhandig als de pest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144033576
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel. :')

Nieuwe regel:
-bij kaartlezers in de voertuigen altijd in- en uitchecken
-bij kaartlezers op perrons alleen aan het begin en einde van je reis, of wanneer je van vervoerder wisselt, of wanneer je omreist.
En dan heb je nog poortjes op de stations....
pi_144033681
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan kom je meestal niet langs een kaartlezer. Oh wacht, toch wel. :')
Slecht ontworpen idd ;)

quote:
Nieuwe regel:
-bij kaartlezers in de voertuigen altijd in- en uitchecken
-bij kaartlezers op perrons alleen aan het begin en einde van je reis, of wanneer je van vervoerder wisselt, of wanneer je omreist.
Het dikgedrukte is natuurlijk best wel triest (en best wel lastig voor de incidentele reiziger en toeristen). Maar ik geloof dat je ze zo idd wel hebt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2014 @ 23:49:42 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_144047992
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:13 schreef Gnittoo het volgende:
Tja als zoiets al te moeilijk voor je is :')
Dan moet je dat wel net weten. Ik kan me voorstellen dat het tarief voor een trein anders is dan voor een bus. En dat het tarief voor een Qliner anders is dan voor een gewone streekbus. En dat je daarom (in dit geval) per voertuig in- en uit moet checken. Maar ik kan me ook voorstellen dat het computersysteem slim genoeg is om te bepalen op welke manier ik gereisd heb en dat ik dus alleen bij het begin van mijn reis in moet checken en aan het eind weer uit moet checken. En de voorlichting is -voor zover ik gezien heb- ook onvolledig want daarin wordt alleen gesproken over 'de bus' waarbij er geen onderscheid gemaakt wordt tussen streekbus en Qliner.

Oftewel: ik kan niet beredeneren hoe het moet en de informatie is niet compleet/duidelijk genoeg. Dan moet ik het dus vragen. Want ik kan het niet ruiken/voelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_144048800
qliner, dat is toch gewoon een streekbus met een fancy merknaampje?
  † In Memoriam † maandag 1 september 2014 @ 01:18:08 #121
25682 2cv
Niet subtiel
pi_144050658
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 00:06 schreef mschol het volgende:
qliner, dat is toch gewoon een streekbus met een fancy merknaampje?
En een ander tarief en minder haltes en gordels die je verplicht moet dragen en het ding rijdt met 100km/u over de snelweg en heeft een luxer interieur.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 1 september 2014 @ 08:31:26 #122
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_144052734
quote:
Oftewel: ik kan niet beredeneren hoe het moet en de informatie is niet compleet/duidelijk genoeg. Dan moet ik het dus vragen. Want ik kan het niet ruiken/voelen.
als je de vragen hoort die ik als buschauffeur soms krijg ;(
  † In Memoriam † maandag 1 september 2014 @ 18:55:03 #123
25682 2cv
Niet subtiel
pi_144070879
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 08:31 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

als je de vragen hoort die ik als buschauffeur soms krijg ;(
Leg je baas uit dat het fijn is als die meer info geeft aan de reiziger.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_144070966
Ik heb weer eens een vraag (klote onduidelijke OV-Chipkaart site :(). Ik heb nu automatisch opladen aangezet met 10 euro, ik heb nu 1 euro tegoed. Kan ik nu de bus in met negatief saldo (zodat automatisch 10 euro wordt opgeladen)? Want als dat kan, waarom is het instaptarief van 4 euro dan nodig als je negatief kan staan :')
pi_144087093
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:57 schreef davedavy het volgende:
Ik heb weer eens een vraag (klote onduidelijke OV-Chipkaart site :(). Ik heb nu automatisch opladen aangezet met 10 euro, ik heb nu 1 euro tegoed. Kan ik nu de bus in met negatief saldo (zodat automatisch 10 euro wordt opgeladen)? Want als dat kan, waarom is het instaptarief van 4 euro dan nodig als je negatief kan staan :')
dat instaptarief is toch de melkkoe van alle OV bedrijven, echter kunnen ze nu legaal teveel geld aan mensen vragen?
  dinsdag 2 september 2014 @ 00:48:32 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144087493
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:57 schreef davedavy het volgende:
Ik heb weer eens een vraag (klote onduidelijke OV-Chipkaart site :(). Ik heb nu automatisch opladen aangezet met 10 euro, ik heb nu 1 euro tegoed. Kan ik nu de bus in met negatief saldo (zodat automatisch 10 euro wordt opgeladen)? Want als dat kan, waarom is het instaptarief van 4 euro dan nodig als je negatief kan staan :')
Automatisch opladen doet ie toch al vamF een minimum van 5 euro tegoed?
Wel ook geactiveerd op de kaart zelf? Dus bij zon paal/oplaadpunt/nskaartding?
pi_144088809
Bij mij gaat automatisch opwaarderen aan als het tegoed onder de tien euro komt.
Tap tap tap
pi_144095527
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 00:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Automatisch opladen doet ie toch al vamF een minimum van 5 euro tegoed?
Wel ook geactiveerd op de kaart zelf? Dus bij zon paal/oplaadpunt/nskaartding?
Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd :')

Probeer het straks nog wel eens opnieuw.
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:49:27 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144095546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:48 schreef davedavy het volgende:

Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd :')

Probeer het straks nog wel eens opnieuw.
Op e site? die is vaak wat trager volgens mij.
Zou het even op zo'n automaat bekijken, kijken of je het nog eens kan activeren.
pi_144126847
Een collega van mij gaat naar Nederland binnenkort op vakantie.. Hoe moet zij het dan aanpakken?

Mijn ervaring:

Als je een anonieme kaart koopt moet je iets van 9 euro voor een kaart betalen, en dan voldoende instaptarief hebben. Dus stel ze gaat op haar laatste vakantiedag van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS, dan moet ze een instaptarief hebben van 20 euro. Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug? En dan heb je dus ook al 9 euro betaald voor een OV-chipkaart die je maar 4 dagen gebruikt.
pi_144126863
Beter een los kaartje kopen dan met 1 euro toeslag.
pi_144127120
Weet iemand hoe het zit met de samenreiskorting voor de businesscard? Iemand kan dan meereizen voor 40% korting, maar het lukt me niet om het bij de machines te activeren.
  woensdag 3 september 2014 @ 09:45:21 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144127300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:35 schreef Birgittevermeer het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de samenreiskorting voor de businesscard? Iemand kan dan meereizen voor 40% korting, maar het lukt me niet om het bij de machines te activeren.
De samenreiskorting moet op de kaart van de meereizende passagiers geladen worden, niet op de Business Card. Of begrijp ik je dan verkeerd?

NB: Er geldt alleen samenreiskorting als er een abonnement aanwezig is op de Business Card. Is dat het geval?
http://www.ns.nl/zakelijk/reizen/service/samenreiskorting.html
pi_144133235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef ufopiloot het volgende:
Een collega van mij gaat naar Nederland binnenkort op vakantie.. Hoe moet zij het dan aanpakken?

Mijn ervaring:

Als je een anonieme kaart koopt moet je iets van 9 euro voor een kaart betalen, en dan voldoende instaptarief hebben. Dus stel ze gaat op haar laatste vakantiedag van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS, dan moet ze een instaptarief hebben van 20 euro. Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug? En dan heb je dus ook al 9 euro betaald voor een OV-chipkaart die je maar 4 dagen gebruikt.
Goed he, ns voor de incidentiële reiziger en toerist.

Wist je trouwens dat de verkoop automaten op Schiphol standaard op 1ste klas staan in het hoofdscherm, als mensen op de sneltoets voor Amsterdam Centraal drukken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144133310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:14 schreef Red_85 het volgende:
Wist je trouwens dat de verkoop automaten op Schiphol standaard op 1ste klas staan in het hoofdscherm, als mensen op de sneltoets voor Amsterdam Centraal drukken?
Haha, echt? :') !

Ik zal haar even goed inlichten..
pi_144133414
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:16 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Haha, echt? :') !

Ik zal haar even goed inlichten..
http://www.ovpro.nl/trein(...)nt-weer-grotendeels/

http://www.telegraaf.nl/r(...)aar_Amsterdam__.html

Visitekaartje voor je land hoor, je nationale treinboer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2014 @ 13:28:10 #137
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_144133591
quote:
wow, dat heeft ook maar vier jaar geduurd...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_144141581
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:48 schreef davedavy het volgende:

[..]

Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd :')

Probeer het straks nog wel eens opnieuw.


Nu klopt ie. Kan ik nu dus gewoon in de bus met 1 euro saldo :? ?
  woensdag 3 september 2014 @ 18:39:10 #139
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144143430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:32 schreef davedavy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nu klopt ie. Kan ik nu dus gewoon in de bus met 1 euro saldo :? ?
Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7. :).
pi_144180150
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:39 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7. :).
Aha :D Nou dan kan ik ook weer met de bus :')
  donderdag 11 september 2014 @ 19:27:28 #141
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_144430129
En weer 16 miljoen binnengeharkt, door niet je geld terug te vragen bij niet uitchecken.

Of gewoon een partij domme mensen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_144452367
quote:
RET begint proef met herstellen niet uitchecken ov-chipkaart
De Rotterdamse stadsvervoerder RET is een proef begonnen waarbij reizigers achteraf online kunnen kijken of ze na een rit wel hebben uitgecheckt met hun ov-chipkaart.


Als dat het niet het geval is, kunnen ze dat zelf corrigeren en wordt de factuur aangepast.
Voorlopig is die dienst alleen beschikbaar voor de tweehonderd reizigers die meedoen aan de pilot Achteraf Betalen Consument (ABC).

Daarin worden reizigers in de gelegenheid gesteld hun gemaakte ritten pas na een maand te betalen. Nu is daar de dienst aan toegevoegd dat reizigers zelf kunnen kijken welke ritten ze hebben gemaakt en waar ze eventueel niet hebben uitgecheckt.

Het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB), waarin verschillende vervoerders zijn vertegenwoordigd, maakte donderdag bekend dat het jaarlijks circa 16 miljoen euro overhoudt aan reizigers die met hun ov-chipkaart vergeten uit te checken. De partijen kondigde tegelijkertijd verscheidene maatregelen aan om het missen van het uitchecken verder terug te dringen.
Ook moet het makkelijker worden het geld dat daardoor te veel is betaald, terug te krijgen. Reizigers kunnen straks online op een centrale plek hun geld terugvragen. De termijn waarin dat kan worden gedaan, wordt verlengd van drie tot zes maanden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144470595
En er komt ook een centrale website waarbij reizigers alle vergeten uitchecken zelf kunnen corrigeren.

https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ergeten-checken-5933

Op het meldpunt kunnen reizigers straks iedere gemiste checkuit corrigeren. Ze krijgen vervolgens het teveel betaalde bedrag terug

Ik geloof er niets van, want dan gaan mensen massaal vergeten uit te checken en het corrigeren naar 1 station verder.
pi_144478151
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.

Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-09-2014 08:43:45 ]
pi_144478322
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten het stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.
Op station Amersfoort zijn ze daar al heel lang een proef mee aan het houden. Waarom dat niet wordt uitgerold.. geen idee.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:03:28 #146
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144478596
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.

Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..
Voor contactloos betalen met de OV-chipkaart zijn nogal wat investeringen nodig, dus de proef wordt niet voortgezet.
https://www.translink.nl/nl-NL/Cases/Linkmanager

In plaats daarvan zet NS nu in op contactloos betalen met bankpassen, en er komt een proef waarmee in- en uitgecheckt kan worden met de bankpas.
http://webwereld.nl/bevei(...)ats-van-ov-chipkaart
pi_144478749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:03 schreef freako het volgende:

[..]

In plaats daarvan zet NS nu in op contactloos betalen met bankpassen, en er komt een proef waarmee in- en uitgecheckt kan worden met de bankpas.
http://webwereld.nl/bevei(...)ats-van-ov-chipkaart
Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
pi_144478762
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
Maar die wil je ook niet de mogelijkheid geven om met hun OVchipkaart snoep te kopen ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144478919
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.

Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..
Zoals gezegd zijn er wel enkele proeven. TLS heeft echter geen bankvergunning dat ook een probleem zal zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:18:46 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144479444
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis. Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken.
pi_144479570
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef James1988 het volgende:
maar moeten wel in- en uitchecken.
en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel...
pi_144479658
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel...
Uiteraard, anders kunnen we die kinderen niet volgen waar ze heen gaan.....
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:19:01 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144481363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef ufopiloot het volgende: Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug?
Niet natuurlijk. _O-
pi_144481620
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef James1988 het volgende:
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis.
Bron?

quote:
Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken.
Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan?
pi_144482293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet natuurlijk. _O-
Dit idd. Toeristen moeten losse kaartje kopen.

Ironisch genoeg mag je daar GEEN samenreiskorting op gebruiken - dus als jij als aardige Nederlander met NSabonnement je buitenlandse vrienden van Schiphol/Hoek van Holland/whatever wil ophalen heb je nog niets aan die faciliteit die wel in je abonnementsprijs verwerkt zit.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:24:09 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144482631
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:31 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan?
Staat op www.ns.nl/kidsvrij, die voorwaarde blijft bestaan.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:28:00 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144484299
Los (chip)kaartje, enkeltje vanuit Elst naar Westervoort. 5 Euro nog wat :De pak de auto wel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144494942
quote:
Kijk aan, wie had verwacht het daar te vinden :P Bedankt :)
pi_145558054
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_146874083
quote:
FNV: Nieuwe strippenkaart oplossing voor iritatie in bus
Buschauffeurs zijn de losse kaartverkoop in het openbaar vervoer zat omdat het tot veel irritatie en onbegrip leidt bij reizigers. Dat meldt FNV Bondgenoten, dat een zwartboek bijhield met klachten van buschauffeurs over de losse kaartverkoop. De vakbond kijkt met weemoed terug naar de strippenkaart.

"Wij pleiten voor een nieuwe strippenkaart", verklaart vakbondsbestuurder Jan Heilig. Verder dringt hij eropaan losse kaartjes alleen nog via een pintransactie mogelijk te maken, in plaats van met cash geld. "Hierdoor is het voor de buschauffeur veiliger, omdat de kans op overvallen wordt verkleind. Ook versnelt het de verkoop van kaartjes in de bus."

90 klachten
De vakbond kreeg in een maand tijd ongeveer negentig klachten van chauffeurs binnen. De vakbond plaatste een oproep vanwege verhalen die de ronde deden. "Ik hoorde dat de buschauffeurs het onderling hadden over hun ervaringen omtrent de verkoop van losse kaartjes", verklaart de vakbondsbestuurder. "Veel buschauffeurs meldden dat zij kwaad worden aangekeken of worden uitgescholden als reizigers meer moeten betalen dan verwacht."

FNV: OV-chipkaart oorzaak
De onduidelijkheid over de prijzen voor het openbaar vervoer komen onder meer voort uit de invoering van de OV-chipkaart, stelt de vakbond. Voorheen maakten alle busbedrijven nog gebruik van de strippenkaart, maar nu hebben busmaatschappijen eigen kaartjes waarmee ze elkaar kunnen beconcurreren. Hierdoor kunnen verschillende bedrijven verschillende prijzen rekenen voor hetzelfde traject.

Verschillende tarieven
Zo kunnen reizigers zowel met Arriva als met stadsvervoerder RET van Dordrecht naar Rotterdam gaan. Een enkeltje met de RET-bus kost drie euro, tegenover acht euro bij Arriva, zo staat in het zwartboek. Ook kost overstappen naar een andere busmaatschappij vaak extra geld, omdat losse kaartjes vaak bij één vervoerder geldig zijn. Alhoewel een kaartje in de bus vaak duurder is, kan het soms ook goedkoper zijn. Zo zou de reis Rotterdam Zuidplein - Dordrecht bij de RET met de OV-chipkaart 4,78 euro kosten, terwijl het kaartje in de bus dus 1,78 euro goedkoper is.

Decentralisatie oorzaak
OV-specialisten wijzen erop dat de verschillende tarieven vooral voort komen uit de decentralisatie: iedere provincie of stadsregio mag in samenspraak met de vervoerder eigen tarieven bepalen. Met de OV-chipkaart kan er invulling gegeven worden aan de door de politiek gewenste decentralisatie, met de strippenkaart was dat in mindere mate mogelijk. Immers, de prijs van de strippenkaart kostte overal het zelfde, hoog uit de grote van een zone kon per regio verschillen.

Strippenkaart
Het lijkt onwaarschijnlijk dat het voorstel van FNV om een nieuwe strippenkaart in te voeren omarmt zal worden. Vervoerders vinden de OV-chipkaart juist prettig omdat ze direct na de reis het geld van de reiziger ontvangen. Met de strippenkaart werden de opbrengsten aan het einde van het jaar op basis van een steekproef verdeeld. Wel wordt het kaartje kopen in de bus waarschijnlijk op termijn gemakkelijker: in de toekomst moeten reizigers ook met de bankpas kunnen reizen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_146880482
Even een crosspost met een ander topic uit WGR:

Nog meer mensen met onderstaande scenario's?

Even een waarschuwing voor iedereen die met een NS-Businesskaart reist.

Kijk goed uit naar hoe en wat de NS je aanrekent. Vaak heb je van die correctietarieven die je krijgt bij het vergeten in- en uitchecken van een reis. 10,- per keer. Welke je maximaal 3 daarvan in een kalenderjaar kunt terugkrijgen.

Controleer deze, want ze kloppen niet. NS doet aan een soort fishing via deze kaart. Ik heb over de maanden mei en juni een aantal van deze correctietarieven moeten betalen, terwijl deze onlogisch zijn.
Je kunt namelijk maar op een reis 1x een fout maken. Op een enkele terugreis heb ik er 3x een correctie in rekening gebracht gekregen en daarbij heb ik nog een aantal twijfelgevallen. Ik keek namelijk altijd op de palen of mijn kaart geaccepteerd is geweest. Iedere dag, heen en terug. Of de palen werken niet, en is het dus de verantwoording van NS, maar dan is het alsnog jou schuld.. Of is ns hier aan het frauderen?

Een vriend van mij heeft ook een dergelijke rekening gekregen. 5x zou hij zijn gesnapt in de eerste klas, terwijl hij iedere keer in de 2de heeft gezeten. Hij heeft 5x een correctietarief aangerekend gekregen.

In beide gevallen hebben we de NS gebeld en het uitgelegd. Hun reactie is zeer snel 'ow ja, ik zie dat wij een fout hebben gemaakt, we zullen het corrigeren.' Ofwel, heel makkelijk te corrigeren met een belletje, maar als je niet oplet, ben je je geld kwijt.
'If you snooze you loose' tactiek.

Mede door het gekloot met de ov-chipfaal ben ik overgestapt van trein naar auto en heb dus sinds 1 augustus mijn kaart niet meer. Krijg ik vandaag een brief dat er wederom correctietarieven aangerekend worden, maar nu over september.. Hoe dan? Ik ben geen klant meer!

Mensen pas dus op, NS berekend je iets wat totaal niet waar is.

Had gisterochtend wederom gebeld, uitgelegd en huppa, zelfde reactie 'we hebben een foutje gemaakt... '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146880545
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Pff, fnv, stelletje weemoedige fossielen. Als ze nou eens zich niet zouden gedragen als een cpt. Hindsight van 80+, zou het misschien nog een wat worden daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147024141
quote:
9292: e-ticket voor heel ov
Met één e-ticket reizen van deur tot deur in heel het openbaar vervoer. Dat wil 9292 stapsgewijs mogelijk maken. Al in de loop van 2015 verwacht het bedrijf voor bepaalde reizen e-tickets te kunnen aanbieden. Dat zegt 9292 directeur Stefan Hulman in een interview met Treinreiziger.nl.


“Als we in 2015 van start gaan met e-tickets zullen we waarschijnlijk niet starten met e-tickets voor alle reizen. Misschien beginnen we een pilot in samenwerking met een aantal specifieke vervoerders of alleen voor een bepaalde modaliteit. Dat moeten we nog bepalen, maar uiteindelijk willen we één e-ticket aanbieden voor heel het openbaar vervoer” legt Hulman uit.

Met twee jaar vertraging is vandaag de realtime reisplanner bij 9292 geïntroduceerd. Hulman verwacht dat de introductie van e-tickets sneller zal gaan. “E-tickets aanbieden is ook complex, maar daarin hebben we zelf meer in de hand. Bij realtime reisinformatie krijgen we de data in twee verschillende formaten. Dat probleem zullen we niet hebben met e-tickets”.

NS biedt de meeste treinkaartjes al aan als e-tickets. Maar zo’n e-ticket is alleen geldig als de reiziger het kaartje uitprint. “Wij willen uiteindelijk een e-ticket introduceren die de reiziger niet meer hoeft uit te printen. Het e-ticket tonen op je smartphone moet voldoende zijn. Bij de introductie is dat misschien nog te hoog gegrepen, maar dat is wel waar we naar toe willen werken” zegt Hulman.

Als 9292 ticketless reizen introduceert heeft het bedrijf in het Nederlandse openbaar vervoer direct een primeur. Want alleen Thalys biedt op internationale treinreizen vanuit Nederland ticketless reizen aan. Bij Arriva kon het gedurende een proef met Touch & Travel ook, maar die test is al weer even voorbij. Verder is er nog geen enkele Nederlandse vervoerder die het aan biedt. In de luchtvaartsector komt het al wel voor.

Behalve dat e-ticketing een service wordt voor de reiziger, kan 9292 er ook geld mee verdienen. Hulman: “Maar dat is niet ons doel. Wat mij betreft investeren we het geld direct weer in nieuwe verbeteringen”. Dat kan bijvoorbeeld een prijswizard voor abonnementen zijn, want ook dat staat op het verlanglijstje van het bedrijf. “Maar op dit moment zijn er nog teveel onzekerheden in het ov-chipkaartlandschap. Daarom beginnen we eerst met e-ticketing”.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_147025100
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws.

Dat gaan vervoerders nooit toestaan.
pi_147025893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:15 schreef macca728 het volgende:
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws.

Dat gaan vervoerders nooit toestaan.
Vervoerders moeten eens leren dat ze er zijn om te vervoeren en niet om te kibbelen over de minimale verschillen die bij de verdeling kunnen ontstaan waardoor ze reizigers opzadelen met zulke onzin. :D
pi_147719110
Meer mensen die vandaag vreemde chipkaarttransacties hadden bij het GVB?

Vanmiddag, 6 uur nadat ik voor het laatst uitgechecked had, kreeg ik ineens 'overstap ok' bij het inchecken. Dat is op zich al vreemd. Vervolgens kreeg ik bij het uitchecken de melding dat mijn rit maar liefst 0,00 euro kostte. Dat is best goedkoop (traject was tram 5 WTC->CS).

Vreemde is wel dat de kaartautomaat kennelijk de haltes niet meer herkend, zie uitdraai. Dat was blijkbaar ook al vanochtend aan de hand (maar toen is alleen het basistarief afgeschreven), terwijl hij de in- uitcheckhaltes van gisteren wel herkent.

Wat is hier aan de hand?



[ Bericht 3% gewijzigd door stavromulabeta op 18-12-2014 21:18:15 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 18 december 2014 @ 21:20:25 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_147719467
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. :s)
pi_147719788
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef James1988 het volgende:
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. :s)
Bij twee verschillende ritten, in een twee verschillende trams met 6 uur ertussen... Of ik heb een geweldig bijzondere ov-chipkaart, of het is een grootschaliger probleem en het GVB heeft nu een flinke financiele strop.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2014 @ 10:47:28 #169
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147735352
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is :? Ik heb meerdere keuzes als ik via 9292.nl kijk.

Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden :?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 19 december 2014 @ 11:04:15 #170
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_147735740
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder?
pi_147735853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:47 schreef Etcetera het volgende:
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is :? Ik heb meerdere keuzes als ik via 9292.nl kijk.
http://openov.nl/zones/
(6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement)
quote:
Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden :?
Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2014 @ 11:18:20 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147736034
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:04 schreef Pino112 het volgende:
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder?
Qbuzz, daar had ik het nog niet gecheckt, ga ik doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]

http://openov.nl/zones/
(6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement)

[..]

Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief.
Ik heb ook wel wat reistijd :+

Ga het uitzoeken zodra ik tijd heb ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_147736243
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:18 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Qbuzz, daar had ik het nog niet gecheckt, ga ik doen.

[..]

Ik heb ook wel wat reistijd :+

Ga het uitzoeken zodra ik tijd heb ^O^
Netabonnement is dan misschien handig. Hiermee kun je in heel Nederland reizen. Bij een jaarabonnement betaal je 10 maanden.

https://shop.connexxion.n(...)/netabonnement-maand
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153039738
quote:
Mansveld: deadline voor eenmalig in- en uitchecken
Het veelvuldig in- en uitchecken tijdens een treinreis met de ov-chipkaart is een grote ergernis van reizigers. Als er eind volgend jaar geen zicht is op een oplossing voor dit probleem, zal staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) het wettelijk gaan regelen.


Dat zei de bewindsvrouw woensdag in een debat in de Tweede Kamer. Vooral oppositiepartijen CDA, ChristenUnie en SP drongen aan op een deadline voor een oplossing. "Geef nou eens aan wanneer het rond is,' vroeg Carla Dik-Faber (ChristenUnie).

Nog dit jaar begint een proef met enkelvoudig in- en uitchecken op de Valleilijn. Daarna moet de landelijke uitrol beginnen, maar het is "heel complex'', aldus Mansveld. Ze zal de Kamer op verzoek van het CDA binnenkort laten weten wanneer het moet zijn ingevoerd.

Uit een inventarisatie van de Consumentenbond bleek vorig jaar dat treinreizigers horendol worden van het vele in- en uitchecken. Het reizen wordt als ingewikkeld en klantonvriendelijk ervaren. Voor een retourtje van Emmen naar Venlo bleek bijvoorbeeld twaalf keer in- en uitchecken nodig te zijn.

Op dit moment moet er nog worden in- en uitgecheckt per spoorvervoerder. In Amersfoort gebeurthet geregeld dat een treinreiziger per ongeluk incheckt bij de verkeerde vervoerder. Jaarlijks laten reizigers zo'n 22 miljoen euro liggen doordat ze vergeten uit te checken. De vervoerders verdienen daardoor zo'n 16 miljoen euro. Dat geld wordt nu gebruikt om bijvoorbeeld de proef op de Valleilijn te financieren, kinderen gratis te laten reizen en het corrigeren van een gemiste check-out gemakkelijker te maken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153042499
fucking big deal om even je kaart voor een paaltje te houden. Heel ingewikkeld
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2015 @ 15:58:17 #176
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153042893
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:47 schreef d4v1d het volgende:
fucking big deal om even je kaart voor een paaltje te houden. Heel ingewikkeld
Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instap en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_153042986
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:58 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instatp en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit.
Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.

Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
pi_153043022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:58 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Dat niet. Maar als je met de bus gaat, overstapt op de trein, door moet met de tram, dan moet je bij elke instap en uitstap in- en uitchecken. En da's toch bullshit.
Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal.
Tap tap tap
pi_153043073
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal.
probleem is wel dat je dus bij elke in en uitstap moet in en uit checken, omdat het systeem niet weet welke vervoerder je daarna neemt..
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2015 @ 16:04:18 #180
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153043078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.

Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Het kan in andere landen ook, waarom hier niet. Het zou makkelijker moeten zijn, dat is het niet, het is eerder ingewikkelder. Waarom moet de reiziger lijden onder de onwil van OV-bedrijven?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_153043112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:04 schreef mschol het volgende:

[..]

probleem is wel dat je dus bij elke in en uitstap moet in en uit checken, omdat het systeem niet weet welke vervoerder je daarna neemt..
Maar die 'alternatieve' maatschappijen rijden alleen op specifieke routes, misschien dat het zo uit te rekenen is? Ook niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar het is net alsof daar nooit over nagedacht is, hoe debiel en verwarrend het overkomt.
Tap tap tap
pi_153043134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er meer over dat je bij elke treinmaatschappij (NS, Connexxion, Syntus, weet ik veel) moet uit- en inchecken. Ik neem de Connexxion-trein weleens en mensen die nooit met de trein gaan snappen er geen kont van. En in Arnhem staan de verschillende paaltjes recht naast elkaar dus dan snap ik de verwarring helemaal.
Er staat een hele "handleiding" bij ;) :')


When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153043148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar die 'alternatieve' maatschappijen rijden alleen op specifieke routes, misschien dat het zo uit te rekenen is? Ook niet helemaal waterdicht natuurlijk, maar het is net alsof daar nooit over nagedacht is, hoe debiel en verwarrend het overkomt.
mja, je hebt hier tram van htm, bus van zowel connection als htmbuzz.. en met beide kan je van A naar B, naar wie gaat het geld dan? :P
pi_153043346
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.

Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Nee en toen kon je met je strippenkaart ook gewoon met verschillende vervoerders mee, hoe werd het geld dan verdeeld ?
pi_153043375
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:06 schreef Aether het volgende:

[..]

Er staat een hele "handleiding" bij ;) :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O ja, ik check in Arnhem altijd beneden in :')
Tap tap tap
pi_153043554
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:06 schreef Aether het volgende:

[..]

Er staat een hele "handleiding" bij ;) :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij die onderste, dan moet je als sporadische OV reiziger ook nog eens weten met welke vervoerder je aan komt rijden om juist uit te checken, en dan ook nog weten met welke vervoerder je verder reist. En juist de ovchip zou het reizen stukken makkelijker moeten maken. _O-
pi_153043976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij die onderste, dan moet je als sporadische OV reiziger ook nog eens weten met welke vervoerder je aan komt rijden om juist uit te checken, en dan ook nog weten met welke vervoerder je verder reist. En juist de ovchip zou het reizen stukken makkelijker moeten maken. _O-
Inderdaad, ik zie m'n vader al voor die paaltjes staan. Hij begint geheid te vloeken, gooit die OV-chip weg en gaat de auto halen.
Tap tap tap
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:44:26 #188
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_153044147
Kun je die ov-chipkaarten nog steeds zelf beschrijven trouwens, net als jaren terug dat je er zelf tegoed op kon zetten?
Ook hoi!
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:11:51 #189
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_153044788
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:
Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Moest je dan ook je strippenkaart en je kaartje weer laten uitstempelen?
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:13:47 #190
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_153044837
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee en toen kon je met je strippenkaart ook gewoon met verschillende vervoerders mee, hoe werd het geld dan verdeeld ?
Via een vaste verdeelsleutel.
Ook hoi!
pi_153044871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Moest je dan ook je strippenkaart en je kaartje weer laten uitstempelen?
Nee. Maar ik zie echt niet wat het probleem daarmee is. Gewoon je kaart voor een fucking paaltje houden :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:15:57 #192
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_153044883
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:15 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Nee. Maar ik zie echt niet wat het probleem daarmee is. Gewoon je kaart voor een fucking paaltje houden :')
Het kost tijd en het is volstrekt onnodig.
pi_153044897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het kost tijd en het is volstrekt onnodig.
het kost tijd _O-

Je loopt naar het paaltje, houdt je kaart ervoor, en 4 seconden later loop je verder. Nou poe poe. Wat een moeite
pi_153045023
Het kost soms wel moeite als de paaltjes heel ver weg staan. Ik ben het zelf wel eens vergeten, maar ik heb nog nooit gehad dat een conducteur daar moeilijk over deed!

Een hele andere vraag: is het geld op je OV-chipkaart echt niet terug te storten op een wonderbaarlijke wijze? Zonder dat je geld moet betalen om het geld terug te krijgen dan. :+
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:22:38 #195
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_153045044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:16 schreef d4v1d het volgende:

[..]

het kost tijd _O-

Je loopt naar het paaltje, houdt je kaart ervoor, en 4 seconden later loop je verder. Nou poe poe. Wat een moeite
:')

En dan staan er tien mensen voor, of doet dat ding het weer niet goed met vage errors. Sowieso moet je dat ding eerst te voorschijn halen of je hele portemonnee voor dat ding houden, op zich al niet een al te strak plan in het openbaar.

En ik weet niet of je ooit in een bus geweest bent, ik heb sowieso niet de indruk dat je heel veel van het openbaar vervoer gebruik maakt gezien je opmerkingen, maar die dingen zijn nog een factor honderd lastiger dan die van de treinen. Die reageren echt achterlijk slecht, moet je echt je chipkaart secondenlang tegen de scanner aangedrukt houden voordat hij iets registreert, vaak een foutmelding.
pi_153045116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

:')

En dan staan er tien mensen voor, of doet dat ding het weer niet goed met vage errors. Sowieso moet je dat ding eerst te voorschijn halen of je hele portemonnee voor dat ding houden, op zich al niet een al te strak plan in het openbaar.

En ik weet niet of je ooit in een bus geweest bent, ik heb sowieso niet de indruk dat je heel veel van het openbaar vervoer gebruik maakt gezien je opmerkingen, maar die dingen zijn nog een factor honderd lastiger dan die van de treinen. Die reageren echt achterlijk slecht, moet je echt je chipkaart secondenlang tegen de scanner aangedrukt houden voordat hij iets registreert, vaak een foutmelding.
Ik ga regelmatig met de bus en trein. Goed, je moet af en toe even een seconde wachten tot iemand bij dat paaltje weg is, maar om je daar nou druk om te maken :')

Hier reageert die altijd perfect, ik krijg heel zelden een error als ik mn hele portemonnee ervoor houdt, maar dat komt gewoon omdat ik genoeg andere pasjes met een chip heb.

Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken.
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:40:14 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_153045389
Snap dat het ellende is als je vaak moet in en uitchecken met diverse vervoerders.

De traagheid van reactie bij sommige bussen is soms irritant maar tis niet alsof het je enorme tijdswinst oplevert.

Ook zie ik zelden echt rijen staan bij de paaltjes en staan ze zowat altijd op een logische plek waar je toch wel langs loopt.

Snap de ellende vaak ook niet, zeker niet als je een regelmatige reiziger bent.

En voor dagjesmensen kan je uitprinten en dag chips kopen, ook niet echt lastig te noemen ofzo. (Qua trein) voor de bus is t wel wat lastiger volgens mij.
pi_153045468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:25 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig met de bus en trein. Goed, je moet af en toe even een seconde wachten tot iemand bij dat paaltje weg is, maar om je daar nou druk om te maken :')

Hier reageert die altijd perfect, ik krijg heel zelden een error als ik mn hele portemonnee ervoor houdt, maar dat komt gewoon omdat ik genoeg andere pasjes met een chip heb.

Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken.
Vroeger hoefde je 1x je abonnement te laten zien en voor de rest niets, nu moet ik 8x per dag in en uitchecken en jij begrijpt niet dat dit meer tijd kost ?

En mij gebeurt het regelmatig dat een lezer kapot is.
pi_153045493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:01 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe wil jij anders zorgen dat elke vervoerder geld krijgt.

Vroeger moest je toch ook je strippenkaart laten stempelen en vervolgens een kaartje bij de NS kopen? Daar hoorde je echt niemand over.
Inderdaad, vroeger kocht je een kaartje bij de NS en als een deel van de treinreis door Veolia, Connexxion of Arriva dan maakte dat niet uit. Nu moet je echter voortdurend omchecken, waarbij dat met een beetje pech ook nog een als verschillende reizen (dus zonder langeafstandskorting) worden beschouwd omdat dat omchecken na de overgang van spits naar dal of omgekeerd gebeurt.
pi_153045499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Snap dat het ellende is als je vaak moet in en uitchecken met diverse vervoerders.

De traagheid van reactie bij sommige bussen is soms irritant maar tis niet alsof het je enorme tijdswinst oplevert.

Ook zie ik zelden echt rijen staan bij de paaltjes en staan ze zowat altijd op een logische plek waar je toch wel langs loopt.

Snap de ellende vaak ook niet, zeker niet als je een regelmatige reiziger bent.

En voor dagjesmensen kan je uitprinten en dag chips kopen, ook niet echt lastig te noemen ofzo. (Qua trein) voor de bus is t wel wat lastiger volgens mij.
Wat zijn dag chips ?

Bedoel je e-tickets en eenmalige chipkaarten voor de trein ? Dan weet je niet half hoe ellendig dat werkt, e-tickets kan je niet meer veranderen en komen soms helemaal niet aan bv na de betaling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')