abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144479570
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef James1988 het volgende:
maar moeten wel in- en uitchecken.
en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel...
pi_144479658
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel...
Uiteraard, anders kunnen we die kinderen niet volgen waar ze heen gaan.....
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:19:01 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144481363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef ufopiloot het volgende: Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug?
Niet natuurlijk. _O-
pi_144481620
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef James1988 het volgende:
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis.
Bron?

quote:
Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken.
Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan?
pi_144482293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet natuurlijk. _O-
Dit idd. Toeristen moeten losse kaartje kopen.

Ironisch genoeg mag je daar GEEN samenreiskorting op gebruiken - dus als jij als aardige Nederlander met NSabonnement je buitenlandse vrienden van Schiphol/Hoek van Holland/whatever wil ophalen heb je nog niets aan die faciliteit die wel in je abonnementsprijs verwerkt zit.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:24:09 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144482631
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:31 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan?
Staat op www.ns.nl/kidsvrij, die voorwaarde blijft bestaan.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:28:00 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144484299
Los (chip)kaartje, enkeltje vanuit Elst naar Westervoort. 5 Euro nog wat :De pak de auto wel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144494942
quote:
Kijk aan, wie had verwacht het daar te vinden :P Bedankt :)
pi_145558054
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_146874083
quote:
FNV: Nieuwe strippenkaart oplossing voor iritatie in bus
Buschauffeurs zijn de losse kaartverkoop in het openbaar vervoer zat omdat het tot veel irritatie en onbegrip leidt bij reizigers. Dat meldt FNV Bondgenoten, dat een zwartboek bijhield met klachten van buschauffeurs over de losse kaartverkoop. De vakbond kijkt met weemoed terug naar de strippenkaart.

"Wij pleiten voor een nieuwe strippenkaart", verklaart vakbondsbestuurder Jan Heilig. Verder dringt hij eropaan losse kaartjes alleen nog via een pintransactie mogelijk te maken, in plaats van met cash geld. "Hierdoor is het voor de buschauffeur veiliger, omdat de kans op overvallen wordt verkleind. Ook versnelt het de verkoop van kaartjes in de bus."

90 klachten
De vakbond kreeg in een maand tijd ongeveer negentig klachten van chauffeurs binnen. De vakbond plaatste een oproep vanwege verhalen die de ronde deden. "Ik hoorde dat de buschauffeurs het onderling hadden over hun ervaringen omtrent de verkoop van losse kaartjes", verklaart de vakbondsbestuurder. "Veel buschauffeurs meldden dat zij kwaad worden aangekeken of worden uitgescholden als reizigers meer moeten betalen dan verwacht."

FNV: OV-chipkaart oorzaak
De onduidelijkheid over de prijzen voor het openbaar vervoer komen onder meer voort uit de invoering van de OV-chipkaart, stelt de vakbond. Voorheen maakten alle busbedrijven nog gebruik van de strippenkaart, maar nu hebben busmaatschappijen eigen kaartjes waarmee ze elkaar kunnen beconcurreren. Hierdoor kunnen verschillende bedrijven verschillende prijzen rekenen voor hetzelfde traject.

Verschillende tarieven
Zo kunnen reizigers zowel met Arriva als met stadsvervoerder RET van Dordrecht naar Rotterdam gaan. Een enkeltje met de RET-bus kost drie euro, tegenover acht euro bij Arriva, zo staat in het zwartboek. Ook kost overstappen naar een andere busmaatschappij vaak extra geld, omdat losse kaartjes vaak bij één vervoerder geldig zijn. Alhoewel een kaartje in de bus vaak duurder is, kan het soms ook goedkoper zijn. Zo zou de reis Rotterdam Zuidplein - Dordrecht bij de RET met de OV-chipkaart 4,78 euro kosten, terwijl het kaartje in de bus dus 1,78 euro goedkoper is.

Decentralisatie oorzaak
OV-specialisten wijzen erop dat de verschillende tarieven vooral voort komen uit de decentralisatie: iedere provincie of stadsregio mag in samenspraak met de vervoerder eigen tarieven bepalen. Met de OV-chipkaart kan er invulling gegeven worden aan de door de politiek gewenste decentralisatie, met de strippenkaart was dat in mindere mate mogelijk. Immers, de prijs van de strippenkaart kostte overal het zelfde, hoog uit de grote van een zone kon per regio verschillen.

Strippenkaart
Het lijkt onwaarschijnlijk dat het voorstel van FNV om een nieuwe strippenkaart in te voeren omarmt zal worden. Vervoerders vinden de OV-chipkaart juist prettig omdat ze direct na de reis het geld van de reiziger ontvangen. Met de strippenkaart werden de opbrengsten aan het einde van het jaar op basis van een steekproef verdeeld. Wel wordt het kaartje kopen in de bus waarschijnlijk op termijn gemakkelijker: in de toekomst moeten reizigers ook met de bankpas kunnen reizen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_146880482
Even een crosspost met een ander topic uit WGR:

Nog meer mensen met onderstaande scenario's?

Even een waarschuwing voor iedereen die met een NS-Businesskaart reist.

Kijk goed uit naar hoe en wat de NS je aanrekent. Vaak heb je van die correctietarieven die je krijgt bij het vergeten in- en uitchecken van een reis. 10,- per keer. Welke je maximaal 3 daarvan in een kalenderjaar kunt terugkrijgen.

Controleer deze, want ze kloppen niet. NS doet aan een soort fishing via deze kaart. Ik heb over de maanden mei en juni een aantal van deze correctietarieven moeten betalen, terwijl deze onlogisch zijn.
Je kunt namelijk maar op een reis 1x een fout maken. Op een enkele terugreis heb ik er 3x een correctie in rekening gebracht gekregen en daarbij heb ik nog een aantal twijfelgevallen. Ik keek namelijk altijd op de palen of mijn kaart geaccepteerd is geweest. Iedere dag, heen en terug. Of de palen werken niet, en is het dus de verantwoording van NS, maar dan is het alsnog jou schuld.. Of is ns hier aan het frauderen?

Een vriend van mij heeft ook een dergelijke rekening gekregen. 5x zou hij zijn gesnapt in de eerste klas, terwijl hij iedere keer in de 2de heeft gezeten. Hij heeft 5x een correctietarief aangerekend gekregen.

In beide gevallen hebben we de NS gebeld en het uitgelegd. Hun reactie is zeer snel 'ow ja, ik zie dat wij een fout hebben gemaakt, we zullen het corrigeren.' Ofwel, heel makkelijk te corrigeren met een belletje, maar als je niet oplet, ben je je geld kwijt.
'If you snooze you loose' tactiek.

Mede door het gekloot met de ov-chipfaal ben ik overgestapt van trein naar auto en heb dus sinds 1 augustus mijn kaart niet meer. Krijg ik vandaag een brief dat er wederom correctietarieven aangerekend worden, maar nu over september.. Hoe dan? Ik ben geen klant meer!

Mensen pas dus op, NS berekend je iets wat totaal niet waar is.

Had gisterochtend wederom gebeld, uitgelegd en huppa, zelfde reactie 'we hebben een foutje gemaakt... '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146880545
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Pff, fnv, stelletje weemoedige fossielen. Als ze nou eens zich niet zouden gedragen als een cpt. Hindsight van 80+, zou het misschien nog een wat worden daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147024141
quote:
9292: e-ticket voor heel ov
Met één e-ticket reizen van deur tot deur in heel het openbaar vervoer. Dat wil 9292 stapsgewijs mogelijk maken. Al in de loop van 2015 verwacht het bedrijf voor bepaalde reizen e-tickets te kunnen aanbieden. Dat zegt 9292 directeur Stefan Hulman in een interview met Treinreiziger.nl.


“Als we in 2015 van start gaan met e-tickets zullen we waarschijnlijk niet starten met e-tickets voor alle reizen. Misschien beginnen we een pilot in samenwerking met een aantal specifieke vervoerders of alleen voor een bepaalde modaliteit. Dat moeten we nog bepalen, maar uiteindelijk willen we één e-ticket aanbieden voor heel het openbaar vervoer” legt Hulman uit.

Met twee jaar vertraging is vandaag de realtime reisplanner bij 9292 geïntroduceerd. Hulman verwacht dat de introductie van e-tickets sneller zal gaan. “E-tickets aanbieden is ook complex, maar daarin hebben we zelf meer in de hand. Bij realtime reisinformatie krijgen we de data in twee verschillende formaten. Dat probleem zullen we niet hebben met e-tickets”.

NS biedt de meeste treinkaartjes al aan als e-tickets. Maar zo’n e-ticket is alleen geldig als de reiziger het kaartje uitprint. “Wij willen uiteindelijk een e-ticket introduceren die de reiziger niet meer hoeft uit te printen. Het e-ticket tonen op je smartphone moet voldoende zijn. Bij de introductie is dat misschien nog te hoog gegrepen, maar dat is wel waar we naar toe willen werken” zegt Hulman.

Als 9292 ticketless reizen introduceert heeft het bedrijf in het Nederlandse openbaar vervoer direct een primeur. Want alleen Thalys biedt op internationale treinreizen vanuit Nederland ticketless reizen aan. Bij Arriva kon het gedurende een proef met Touch & Travel ook, maar die test is al weer even voorbij. Verder is er nog geen enkele Nederlandse vervoerder die het aan biedt. In de luchtvaartsector komt het al wel voor.

Behalve dat e-ticketing een service wordt voor de reiziger, kan 9292 er ook geld mee verdienen. Hulman: “Maar dat is niet ons doel. Wat mij betreft investeren we het geld direct weer in nieuwe verbeteringen”. Dat kan bijvoorbeeld een prijswizard voor abonnementen zijn, want ook dat staat op het verlanglijstje van het bedrijf. “Maar op dit moment zijn er nog teveel onzekerheden in het ov-chipkaartlandschap. Daarom beginnen we eerst met e-ticketing”.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_147025100
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws.

Dat gaan vervoerders nooit toestaan.
pi_147025893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:15 schreef macca728 het volgende:
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws.

Dat gaan vervoerders nooit toestaan.
Vervoerders moeten eens leren dat ze er zijn om te vervoeren en niet om te kibbelen over de minimale verschillen die bij de verdeling kunnen ontstaan waardoor ze reizigers opzadelen met zulke onzin. :D
pi_147719110
Meer mensen die vandaag vreemde chipkaarttransacties hadden bij het GVB?

Vanmiddag, 6 uur nadat ik voor het laatst uitgechecked had, kreeg ik ineens 'overstap ok' bij het inchecken. Dat is op zich al vreemd. Vervolgens kreeg ik bij het uitchecken de melding dat mijn rit maar liefst 0,00 euro kostte. Dat is best goedkoop (traject was tram 5 WTC->CS).

Vreemde is wel dat de kaartautomaat kennelijk de haltes niet meer herkend, zie uitdraai. Dat was blijkbaar ook al vanochtend aan de hand (maar toen is alleen het basistarief afgeschreven), terwijl hij de in- uitcheckhaltes van gisteren wel herkent.

Wat is hier aan de hand?



[ Bericht 3% gewijzigd door stavromulabeta op 18-12-2014 21:18:15 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 18 december 2014 @ 21:20:25 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_147719467
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. :s)
pi_147719788
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef James1988 het volgende:
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. :s)
Bij twee verschillende ritten, in een twee verschillende trams met 6 uur ertussen... Of ik heb een geweldig bijzondere ov-chipkaart, of het is een grootschaliger probleem en het GVB heeft nu een flinke financiele strop.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2014 @ 10:47:28 #169
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147735352
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is :? Ik heb meerdere keuzes als ik via 9292.nl kijk.

Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden :?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 19 december 2014 @ 11:04:15 #170
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_147735740
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder?
pi_147735853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:47 schreef Etcetera het volgende:
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is :? Ik heb meerdere keuzes als ik via 9292.nl kijk.
http://openov.nl/zones/
(6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement)
quote:
Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden :?
Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2014 @ 11:18:20 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147736034
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:04 schreef Pino112 het volgende:
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder?
Qbuzz, daar had ik het nog niet gecheckt, ga ik doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]

http://openov.nl/zones/
(6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement)

[..]

Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief.
Ik heb ook wel wat reistijd :+

Ga het uitzoeken zodra ik tijd heb ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_147736243
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:18 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Qbuzz, daar had ik het nog niet gecheckt, ga ik doen.

[..]

Ik heb ook wel wat reistijd :+

Ga het uitzoeken zodra ik tijd heb ^O^
Netabonnement is dan misschien handig. Hiermee kun je in heel Nederland reizen. Bij een jaarabonnement betaal je 10 maanden.

https://shop.connexxion.n(...)/netabonnement-maand
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153039738
quote:
Mansveld: deadline voor eenmalig in- en uitchecken
Het veelvuldig in- en uitchecken tijdens een treinreis met de ov-chipkaart is een grote ergernis van reizigers. Als er eind volgend jaar geen zicht is op een oplossing voor dit probleem, zal staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) het wettelijk gaan regelen.


Dat zei de bewindsvrouw woensdag in een debat in de Tweede Kamer. Vooral oppositiepartijen CDA, ChristenUnie en SP drongen aan op een deadline voor een oplossing. "Geef nou eens aan wanneer het rond is,' vroeg Carla Dik-Faber (ChristenUnie).

Nog dit jaar begint een proef met enkelvoudig in- en uitchecken op de Valleilijn. Daarna moet de landelijke uitrol beginnen, maar het is "heel complex'', aldus Mansveld. Ze zal de Kamer op verzoek van het CDA binnenkort laten weten wanneer het moet zijn ingevoerd.

Uit een inventarisatie van de Consumentenbond bleek vorig jaar dat treinreizigers horendol worden van het vele in- en uitchecken. Het reizen wordt als ingewikkeld en klantonvriendelijk ervaren. Voor een retourtje van Emmen naar Venlo bleek bijvoorbeeld twaalf keer in- en uitchecken nodig te zijn.

Op dit moment moet er nog worden in- en uitgecheckt per spoorvervoerder. In Amersfoort gebeurthet geregeld dat een treinreiziger per ongeluk incheckt bij de verkeerde vervoerder. Jaarlijks laten reizigers zo'n 22 miljoen euro liggen doordat ze vergeten uit te checken. De vervoerders verdienen daardoor zo'n 16 miljoen euro. Dat geld wordt nu gebruikt om bijvoorbeeld de proef op de Valleilijn te financieren, kinderen gratis te laten reizen en het corrigeren van een gemiste check-out gemakkelijker te maken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153042499
fucking big deal om even je kaart voor een paaltje te houden. Heel ingewikkeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')