abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:00:32 #1
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_92546800
I'm sorry, maar ook ik heb er even een vraag over.

Ik heb mijn ov chipkaart gekregen toen ik nog studeerde en ik ben vorig jaar februari gestopt met mijn studie en ben toen gaan werken.
Toen heb ik dus mijn studiefinanciering en ov-kaart stopgezet.
Omdat ik daar net te laat mee was kon ik een boete gaan dokken van geloof 60 euro ofzo.

In ieder geval, daarna zette ik tegoed op mijn OV-kaart, maar gebruikte die alleen voor trams/metro's.
Ik had er 5 euro op gezet en kwam erachter dat ik wel héél erg lang daarmee deed..
Toen vroeg ik een conducteur in de trein of hij kon kijken of ik gratis reizen had. En dat was dus inderdaad het geval.

Toen heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat er zo enorm veel fouten gemaakt werden met de OV-kaart en dat dit vele malen vaker gebeurde. Die meneer vertelde mij dat hij op de computer kon zien dat ik het stopgezet had en ook een boete betaald had.
Hij vertelde mij dat het enige wat ik nog kon doen een nummer bellen was, hij gaf mij dat nummer.
Hij zegt, als het dan nog niet veranderd, kan je er gewoon gebruik van maken en gratis reizen.

Nou heb ik dat nummer dus nooit gebeld, ik dacht, het is mij wel goed, het staat aangegeven dat ik het stopgezet heb en de boete betaald heb.

Nou is mijn vraag alleen, nu ze strenger controleren vanwege die hackers enzo, loop ik hiermee het risico betrapt te worden en kan ik daar dan de pineut van zijn? En wordt het dan een simpele boete van 60 euro, of kunnen er heftigere consequenties aan vast zitten?

Hoop dat iemand hier er meer van weet!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_92547171
Ik zou sowieso even het nummer belen en kijken wat ze zeggen. Het is in ieder geval niet jou schuld dat je gratis reist. Je hebt je plicht gedaan en je product stopgezet en kunt dit dus ook aantonen. Zorg ook dat je het op papier krijgt dat jij je plicht gedaan hebt voor het geval ze het tengedeel gaan zeggen en je niks kunt bewijzen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:20:26 #3
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_92547676
Nee, maar misschien ben ik ook 'strafbaar' als ik er gebruik van maak terwijl ik er eigenlijk geen recht op heb.
Maar ik bedoel, er worden zo vreselijk veel fouten gemaakt dat het me aan de andere kant ook weer sterk lijkt dat ze mij iets kunnen maken, omdat ik inderdaad mijn plicht gedaan heb.

Maar goed, ik maak er natuurlijk wel gebruik van..
Dat nummer heb ik niet eens meer :P Zou ik opnieuw moeten bellen naar die lui die ik toen ook sprak (was van IB-groep geloof ik).
Maar dan ben ik weer bang dat als ik dat nummer bel ik niet meer gratis kan reizen straks. :P En vind het toch wel erg lekker (ga vaak van mijn woonplaats naar Amsterdam en terug, en dat is toch even 2 uurtjes reizen dus dat kost me zonder OV een vermogen :P )
Dus als ik er niet mee in de problemen kom als ik het zo laat, wil ik het graag zo laten..
Maar nu ze zo streng aan het controleren zijn met die hackers ben ik bang dat ik straks ook de sjaak ben. :')
pi_92561459
Geen idee hoe streng ze daar op controleren/wat voor boetes erop komen, maar bij dat nummer vertellen ze je waarschijnlijk het volgende;

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen#

quote:
Hoe verwijder ik het studentenreisproduct van mijn Studenten OV-chipkaart?

Je studentenreisproduct is pas echt stopgezet als je het product van je Studenten OV-chipkaart verwijdert. Dit doe je door de opdracht om het reisproduct van je kaart af te halen op te halen bij een ophaalpunt.
Doe je dit niet, loop je kans op een boete van een OV-bedrijf waarmee je reist
. Op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt.

Het verwijderen van je studentenreisproduct van je kaart werkt bijna hetzelfde als het ophalen: ga met je Studenten OV-chipkaart naar een ophaalautomaat bij jou in de buurt en steek je kaart in de pasinvoer met het OV-chipkaartlogo (het huidige saldo komt nu in beeld), kies voor 'ophalen bestelling' en wacht het einde van de transactie af.
Je hoeft verder niets meer te doen. Het verschilt per type ophaalautomaat of je een melding krijgt en zo ja, welke dat is.
Bij mij stond er ook bij de automaat geen product klaar om het product eraf te halen (ja: :') ) en dan krijg je het volgende:
quote:
De opdracht om mijn studentenreisproduct van mijn kaart te verwijderen staat niet klaar. Wat moet ik nu doen?

Controleer of de opdracht het reisproduct van je kaart te verwijderen goed is doorgekomen bij DUO door in te loggen op www.duo.nl.

Is de opdracht goed verwerkt, neem dan contact op met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-0980 (¤ 0,10 p.m. :') ). Zij helpen je verder.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_92565521
Triest gebeuren. Zelf er achteraan moeten gaan om die shit van je kaart te halen en nog fucking betaalde nummers moeten bellen ook.

Alternatief nummer vind je hier trouwens:
http://www.vraagalex.nl/0(...)ntenservice&uid=1090

030 2359388 dus als 'ie klopt, scheelt je weer 10 euro ofzo.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 01:00:04 #6
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_92621196
Hehehe yep.. Nou hoor je mij niet echt klagen ofzo, want het is misschien niet netjes, maar ik vind het wel best natuurlijk dat ik gratis kan reizen nu. Heeft me al heel wat geld gescheeld.

En janetje, dat heb ik gedaan. Maar dat ophaalpunt geval liep hem ook te spacen volgens mij want ik snapte er geen reet van en toen vroeg ik die vent die achter de kassa stond wat er gebeurde en hij zei toen iets van 'staat dat en dat in beeld?' Toen zei ik 'ja' en toen zei hij: 'dan is het waarschijnlijk goed'.
Maar volgens mij snapte hij er zelf ook vrij weinig van :')
  vrijdag 11 februari 2011 @ 06:43:00 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_92624001
Ik had ook zoiets, Studentenproduct gedeactiveert via Duo, maar ik kon het er steeds niet afhalen.
Vervolgens een mail gestuurd naar die lui die het behereren, en kreeg ik te horen dat ik geen boete hoefte te betalen, en in het weekend nog steeds met korting kan reizen (maar overdag moet ik wel betalen)
Kutte is alleen dat mijn kaart dus geblokeerd is, en er nog 53 euro op staat :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:47:32 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_92632542
Ik heb het ook. Ik ben in juli afgestudeerd, netjes stopgezet bij de DUO, daar was alles goed. Maar ik reisde nog steeds gratis.
NS gemaild, OV-chipkaart gemaild en ook de ombudsman, Rover. De NS en de organisatie van de OV chipkaart snappen mijn probleem niet, zeggen dat ik mijn chip gewoon kan gebruiken als normale ov chipkaart :') Ik heb het echt superduidelijk uitgelegd, maar ze snappen niet dat ik nog steeds een studentenabonnement erop heb staan.
De ombudsman heeft het ook uitgezocht maar zegt ook dat 'er niks aan de hand is' en ik me 'nergens zorgen over hoef te maken'.
Nou, best hoor. :+ Hun probleem. Ik heb iig genoeg bewijs dat ik het heb aangegeven dat er iets mis is. :')
Ohja, en ik had het ook bij een NS balie gemeldt, maar zij kon er niks mee, zowel mn geld eraf halen (er staat 25 euro op wat er niet af kan), en mn abbo kon ze er ook niet afhalen..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:37:28 #9
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_92634455
Hahahaha wat een idioten...
Nou beter.. Dan weet ik ook dat er maar een hele kleine kans is dat er consequenties aan vastzitten voor mij.
En heb nu al zo vaak gratis gereisd terwijl ik er geen recht op had, dat een boete dat er waarschijnlijk nog niet eens uithaalt :)
pi_92635656
Wat Jannetje ook al zei:

Je studentenreisproduct is pas echt stopgezet als je het product van je Studenten OV-chipkaart verwijdert. Dit doe je door de opdracht om het reisproduct van je kaart af te halen op te halen bij een ophaalpunt.
Doe je dit niet, loop je kans op een boete van een OV-bedrijf waarmee je reist. Op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt.

Ik heb dit al eerder gelezen en vraag me af of dit niet gewoon onzin is dat een conducteur dit kan controleren en DUO je op deze manier probeert te dwingen om je week-abo bij een ophaalautomaat eraf te halen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:20:46 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_92636470
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:04 schreef das_phantom het volgende:
Wat Jannetje ook al zei:

Doe je dit niet, loop je kans op een boete van een OV-bedrijf waarmee je reist. Op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt.

Ik heb dit al eerder gelezen en vraag me af of dit niet gewoon onzin is dat een conducteur dit kan controleren en DUO je op deze manier probeert te dwingen om je week-abo bij een ophaalautomaat eraf te halen.
Waarom zeggen ze dat dan niet? Ik bedoel, ik heb dat van geen van de bedrijven gehoord waarmee ik contact opgenomen heb..... :{ :?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:24:44 #12
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92656003
Ik heb er meerdere "kaarten" op staan. Eentje weg na de studie en ik kan op de andere verder reizen, gratis.
Goed systeem bro :')
pi_92658717
OV-chipkaart #37

Mag dit hier verder?
Juin uit Eigen Tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')