Wat bedoel je hiermee precies?quote:Mijn vraag is, want ik las dit namelijk op de NS site, of je buiten de uren 4 tot en met 9uur altijd 40% korting krijgt als je reist?
Dat staat er niet... Alleen als je een voordeelurenabonnement erbij neemt. (á 55 euro)quote:Op maandag 17 januari 2011 20:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijn vraag is, want ik las dit namelijk op de NS site, of je buiten de uren 4 tot en met 9uur altijd 40% korting krijgt als je reist?
Reizen met een OV-chipkaart in de trein is vanaf 1-1 net zo duur als reizen met een papieren kaartje. Ook voor papieren kaartjes geldt tegenwoordig dat enkeltjes de helft van een retour kost.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:26 schreef Pulsy het volgende:
Met een persoonlijke OV-Chipkaart betaal je gewoon het normale tarief aan treinkaartjes (naja, de helft van een retourtje bij een trein, dus net wat minder dan een enkeltje).
Heb je op zondag gereisd? In januari is de week-ov namelijk ook op zondag geldig. Maar het verbaasd me wel als men blijkbaar de software daarvoor speciaal heeft aangepast.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Euhh.. Misschien raar maar ik heb in het weekend gereisd met mijn OV-Chipkaart ( Week vrij ). Ik heb in en uit gecheckt. Maar er is helemaal geen saldo afgeschreven?
Bij het in- en uitchecken op de stations kwam beide keren geen saldo te staan op het apparaat.
Toen ik later de bus nam, zag ik dat er nog evenveel geld op stond als de dag daarvoor, echter voor de bus haalde die er wel geld af.
Foutje?
Tenzij je met korting op saldo wilt reizen bij een andere vervoerder dan NS. Je 'NS-kortingsproduct' op de OV-chipkaart wordt namelijk niet door Veolia of Arriva herkend. Veolia heeft daarom een eigen 'kortingsproduct' van 1 eurocent, bij Arriva heb je sowieso pech. Bovendien moet je bij het wisselen van vervoerder in en uitchecken dus betaal je relatief meer dan een papieren kaartje.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:23 schreef freako het volgende:
[..]
Reizen met een OV-chipkaart in de trein is vanaf 1-1 net zo duur als reizen met een papieren kaartje. Ook voor papieren kaartjes geldt tegenwoordig dat enkeltjes de helft van een retour kost.
Ohh dat verklaart alles dan. Heb inderdaad op zondag gereisd. Helaas dat het alleen voor Januari geldquote:Op maandag 24 januari 2011 12:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb je op zondag gereisd? In januari is de week-ov namelijk ook op zondag geldig. Maar het verbaasd me wel als men blijkbaar de software daarvoor speciaal heeft aangepast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |