abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91481829
OPGELOST.

Nu ben ik een tijdje aan het rondkijken voor een '' persoonlijke OV chipkaart ''

Nu lees ik dat je die voor 7 euro kan aanvragen. En als je dan reizen op saldo (gratis) activeert, kan je daar geld op zetten en dus mee reizen.

Mijn vraag is, want ik las dit namelijk op de NS site, of je buiten de uren 4 tot en met 9uur altijd 40% korting krijgt als je reist?

Dit is met een studenten OV kaart namelijk wel zo. En ik nam aan dit ook te lezen op de NS site.

Maar ik kan dit niet geloven, want dan zou je voor een eenmalig bedrag van 7euro, ineens met 40% korting kunnen reizen. Kan iemand mij dit misschien uitleggen? En indien die 40% niet geldt ( voor een normaal persoon met een persoonlijke ov chipkaart ) kost het dan gewoon het normale tarief, wat je bijvoorbeeld betaald als je een kaartje bij een treinstation koopt?

Bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Snoepje5 op 17-01-2011 20:30:57 ]
pi_91482313
quote:
Mijn vraag is, want ik las dit namelijk op de NS site, of je buiten de uren 4 tot en met 9uur altijd 40% korting krijgt als je reist?
Wat bedoel je hiermee precies?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_91482414
Met een persoonlijke OV-Chipkaart betaal je gewoon het normale tarief aan treinkaartjes (naja, de helft van een retourtje bij een trein, dus net wat minder dan een enkeltje). Als je op die persoonlijke chipkaart een kortingskaart laat zetten (kost 50 euro per jaar of zoiets) dan heb je 40% korting na 9 uur en in weekends en vakanties. Apparaat berekent zelf hoeveel het precies kost op dat moment en schrijft dat van je reistegoed af.

Edit: Als je de kortingskaart koopt zonder dat je een persoonlijke OVchipkaart hebt, krijg je die er gratis bij, spaart je 7 euro.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:30:27 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_91482780
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Dat staat er niet... Alleen als je een voordeelurenabonnement erbij neemt. (á 55 euro)
So we just called him Fred
pi_91482812
Wat Pulsy zegt dus.

Je moet uiteraard wel een kortingskaart kopen om die 40 procent korting te krijgen. Dit zit er niet zo maar op.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_91482900
Bedankt voor de snelle reacties.

Vond het wat verwarrend op die websites overkomen. Maar het is duidelijk nu.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:37:52 #7
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91483386
Een voordeelurenabonnement geeft zoals Pulsy aangeeft recht op 40% korting. Daarvoor betaal je in principe ¤55,- per jaar. NS heeft volgens mij ook regelmatig een actieprijs van ¤45,-. De chipkaart is bij het abonnement inbegrepen.

Let wel op: Een VDU geeft je alleen reductie in de trein, en bij reizen op saldo bovendien alleen bij NS! In tegenstelling tot bijvoorbeeld een studentenov krijg je dus geen reductietarief in de bus.
Verschillende vervoerders hebben wel een speciaal OVChipkaart tarief. Bij Veolia kun je bijvoorbeeld een 'kortingsproduct' voor één eurocent aanschaffen dat je op je OVC kan laden. Dan reis je buiten de spits goedkoper, ook in de Veolia treinen.

Reizen op saldo in de trein is trouwens niet altijd een goed idee. Als je met meerdere vervoerders reist zoals NS én Veolia dan wordt het NS kortingsproduct niet herkend bij Veolia. In dat geval is het dus goedkoper om gewoon een papieren kaartje met korting te kopen...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91791603
Euhh.. Misschien raar maar ik heb in het weekend gereisd met mijn OV-Chipkaart ( Week vrij ). Ik heb in en uit gecheckt. Maar er is helemaal geen saldo afgeschreven?
Bij het in- en uitchecken op de stations kwam beide keren geen saldo te staan op het apparaat.

Toen ik later de bus nam, zag ik dat er nog evenveel geld op stond als de dag daarvoor, echter voor de bus haalde die er wel geld af.

Foutje? :D
  maandag 24 januari 2011 @ 12:23:17 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91792333
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:26 schreef Pulsy het volgende:
Met een persoonlijke OV-Chipkaart betaal je gewoon het normale tarief aan treinkaartjes (naja, de helft van een retourtje bij een trein, dus net wat minder dan een enkeltje).
Reizen met een OV-chipkaart in de trein is vanaf 1-1 net zo duur als reizen met een papieren kaartje. Ook voor papieren kaartjes geldt tegenwoordig dat enkeltjes de helft van een retour kost.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:44:56 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91793163
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Euhh.. Misschien raar maar ik heb in het weekend gereisd met mijn OV-Chipkaart ( Week vrij ). Ik heb in en uit gecheckt. Maar er is helemaal geen saldo afgeschreven?
Bij het in- en uitchecken op de stations kwam beide keren geen saldo te staan op het apparaat.

Toen ik later de bus nam, zag ik dat er nog evenveel geld op stond als de dag daarvoor, echter voor de bus haalde die er wel geld af.

Foutje? :D
Heb je op zondag gereisd? In januari is de week-ov namelijk ook op zondag geldig. Maar het verbaasd me wel als men blijkbaar de software daarvoor speciaal heeft aangepast.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:23 schreef freako het volgende:

[..]

Reizen met een OV-chipkaart in de trein is vanaf 1-1 net zo duur als reizen met een papieren kaartje. Ook voor papieren kaartjes geldt tegenwoordig dat enkeltjes de helft van een retour kost.
Tenzij je met korting op saldo wilt reizen bij een andere vervoerder dan NS. Je 'NS-kortingsproduct' op de OV-chipkaart wordt namelijk niet door Veolia of Arriva herkend. Veolia heeft daarom een eigen 'kortingsproduct' van 1 eurocent, bij Arriva heb je sowieso pech. Bovendien moet je bij het wisselen van vervoerder in en uitchecken dus betaal je relatief meer dan een papieren kaartje.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91800130
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:44 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb je op zondag gereisd? In januari is de week-ov namelijk ook op zondag geldig. Maar het verbaasd me wel als men blijkbaar de software daarvoor speciaal heeft aangepast.
Ohh dat verklaart alles dan. Heb inderdaad op zondag gereisd. Helaas dat het alleen voor Januari geld :(
pi_91812494
Ik heb het er niet op gewaagd om in te checken op zondag, maar dit verbaast mij ook inderdaad.
  maandag 24 januari 2011 @ 19:41:47 #13
333058 vanPelt
Quid pro quo
pi_91813769
Hier heb ik ook naar zitten kijken maar ik weet nu voldoende. Thanks.
pi_91815715
Typefouten, ik maak ze met trots.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')