abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137319456
quote:
Chronologie: Onrust in Oekrane

In de Oekraense hoofdstad Kiev verzetten duizenden demonstranten zich sinds november tegen de regering van president Viktor Janoekovitsj. Een overzicht van de gebeurtenissen tot nu toe.

21 februari: Na een hele nacht onderhandelen meldt president Janoekovitsj dat hij vervroegde verkiezingen uitschrijft. Ook belooft hij een terugkeer naar de grondwet van tot 2004, waarin is een beperktere macht voor de president is vastgelegd. De oppositie gaat akkoord.

21 februari: De Amerikaanse vicepresident Joe Biden geeft even na middernacht (Nederlandse tijd) te kennen dat de VS bereid zijn tot sancties tegen Oekrane.

20 februari: Aan het einde van de middag maakt de oppositie melding van zeker 100 doden die zijn gevallen bij gevechten tussen betogers en ordetroepen sinds het breken van de wapenstilstand.

20 februari: Na een rustige nacht blijkt het bestand van korte duur. In de ochtend breken toch weer gevechten uit. Verslaggevers melden dat er opnieuw doden vallen.

19 februari: Een dag na de escalatie van het geweld, is het Onafhankelijkheidsplein in Kiev opnieuw toneel van confrontaties tussen ordetroepen en aanhangers van de oppositie. Westerse landen dreigen met sancties, en de Europese Unie kondigt een spoedzitting aan van de ministers van Buitenlandse Zaken.

In de avond sluiten oppositieleiders Vitali Klitsjko en Arseni Jatsenjoek een bestand met Janoekovitsj, waarbij de president hen een wapenstilstand belooft.

18 februari: Dodelijke confrontaties vinden plaats in het centrum van Kiev. Daarbij komen zeker 26 demonstranten en agenten te overlijden en raken honderden mensen gewond.

Het geweld laait op nadat het parlement een grondswetwijziging om de macht van de president in te perken voor zich uit heeft geschoven. Demonstranten verdenken president Viktor Janoekovitsj van een deal met Moskou. De oproerpolitie moet flink geweld gebruiken om de demonstranten van het onafhankelijkheidsplan te vegen.

16 februari: Demonstranten staken hun bezetting van het stadhuis van Kiev in ruil voor de vrijlating van 234 gevangen gezette demonstranten. Het wordt alom gezien als een stap richting vrede.

31 januari: Activist Dmytro Bulatov, vermist sinds 22 januari, duikt weer op met zware verwondingen, waaronder een deels afgesneden oor. Volgens de activist was hij ontvoerd door een pro-Russische groepering.

28 januari: De premier en regering treden af en het parlement neemt een harde antidemonstratiewet aan. Dit met het doel de onrust in het Oost-Europese land te beteugelen.

22 januari 2014: Twee demonstranten overlijden na beschoten te zijn bij de bestorming van een wegversperring.

17 december: Russische president Vladimir Poetin zegt voor 15 miljard te gaan investeren in Oekrane. Volgens president Janoekovitsj zou dit geen politieke gevolgen hebben.

1 december: 300.000 demonstranten gaat de straat op, de grootste groep demonstranten in het land sinds de de Oranjerevolutie in 2004. De activisten bezetten het stadhuis.

30 november: De oproerpolitie valt een een groep demonstranten aan, er worden 35 mensen vastgezet. Beelden van bebloede en gewonde demonstranten gaan de hele wereld over.

21 november 2013: De regering van president Janoekovitsj maakt bekend dat het een aantal overenkomsten met de Europese Unie verbreekt en de banden met Rusland aanhaalt. De eerste demonstranten gaan de straat op.
quote:
Overgangspresident in Oekrane

Oekrane heeft een overgangspresident. Het is parlementsvoorzitter Toertsjinov. Het parlement heeft hem in een stemming tijdelijk de bevoegdheden van president gegeven.

Toertsjinov wil dat er zo snel mogelijk een regering van nationale eenheid komt. Hij zegt dat het erg belangrijk is dat de parlementarirs het voor dinsdag eens worden over een nieuw kabinet.

Afzetten
Gisteren werd president Janoekovitsj afgezet door het parlement. Hij weigert zich daarbij neer te leggen en spreekt van een staatsgreep.

Ook minister Kozhara van Buitenlandse Zaken is door het parlement naar huis gestuurd. De bondgenoot van president Janoekovitsj was nauw betrokken bij de beslissing van Janoekovitsj om het samenwerkingsverband met de Europese Unie niet te tekenen.

Tegen oud-minister Klimenko en de voormalige topman van justitie loopt een arrestatiebevel. De nieuwe minister van Binnenlandse Zaken, Arsen Avakov, zegt dat zij worden verdacht van "grove misdaden tegen het Oekraense volk".
pi_137319483
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Goede reacties hoor!
Wist je al dat de bevolking bij Rusland wil horen? Ben je tegen Kosovo?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:37:10 #3
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137319502
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Kom je uit die regio ofzo?
Nee, maar ik vind het een goed voorbeeld gezien diezelfde mensen die nu zo hameren op dat de Krim onderdeel is van Oekrane wel vinden dat Kosovo onafhankelijk moet.
Anti-Turkije
pi_137319507
Het defensiebudget van Oekraine is 1,9 miljard dollar. 1,9 miljard dollar! Dat is 4x zo weinig als het Nederlandse defensiebudget. En 1/45e deel van het Russische defensiebudget.

http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Forces_of_Ukraine
pi_137319517
Leuke hysterische titel wel.
pi_137319528
quote:
9s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies. En alles wat anderen doen is ook geoorloofd, want Amerika...!
Alsof je een seriemoordenaar gaat belonen om een dief te treiteren.
Ja, Amerika ging/gaat te ver met afluisteren. Maar alsof Poetin dat niet doet? (Met nog veel ergere doelen)
pi_137319531
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef theunderdog het volgende:
CNN betaalt mij.
pi_137319549
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
Het defensiebudget van Oekraine is 1,9 miljard dollar. 1,9 miljard dollar! Dat is 4x zo weinig als het Nederlandse defensiebudget. En 1/45e deel van het Russische defensiebudget.

Daar hebben ze vast geen belasting op de accijns op de accijns op de accijns op de belasting op de inkomstenbelasting.
Google is your friend, abuse your friends
pi_137319560
Zo koud is het niet !!!!!!!!
Zonder wrijving geen glans
  zondag 2 maart 2014 @ 19:38:42 #10
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_137319566
quote:

De Oekrane heeft tanks, Nederland niet, dus daarmee staat Nederland al op achterstand.
pi_137319578
quote:
9s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

CNN betaalt mij.
Welnee, maar het slaat gewoon nergens op.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:39:31 #12
421524 SadPanda
pi_137319603
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

De wil van de meerderheid hoeft niet doorgedrukt te worden als die een te erge inbreuk maakt op rechten van anderen. Dat is iets anders dan een dictatuur van de minderheid. Overigens vraag ik me af of de meerderheid van de Oekraners de Krim kwijt zou willen - die moet je natuurlijk ook meewegen.
Hoezo maakt dat inbreuk op de rechten van een ander? Rusland vermoord geen andere etnische groepen ofzo. Wat de Oekraners er van vinden, is irrelevant lijkt me.

Nogmaals ben je ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:39:42 #13
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137319610
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het een goed voorbeeld gezien diezelfde mensen die nu zo hameren op dat de Krim onderdeel is van Oekrane wel vinden dat Kosovo onafhankelijk moet.
Ik heb nog nauwelijks iemand over Kosovo gehoord. Daarnaast zijn de situaties niet zo makkelijk te vergelijken, als je dat zou willen. Disclaimer: dit zegt niks over hoe ik over kosovo ofzo denk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_137319613
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef theunderdog het volgende:
De koude oorlog was een 'oorlog' tussen het Westen en Rusland, maar welk standpunt nemen niet-Westerse landen in de kwestie Oekrane in eigenlijk? Heeft Poetin medestanders in o.a. China?
pi_137319620
Waarom halen mensen altijd irrelevante statistieken en lijstjes erbij als het gaat om dit soort dingen?

Als het losgaat boeit het budget niks maar doe je het met wat je beschikbaar hebt.
pi_137319623
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De Oekrane heeft tanks, Nederland niet, dus daarmee staat Nederland al op achterstand.
Daar hangt het van af ja :')

Hier in het noorden van Oekrane is in ieder geval niks te merken van al die spanningen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137319628
quote:

[..]

Ook Kosovo zal nooit volledig onafhankelijk worden op eigen kracht. Zoals de Krim dat ook niet zal worden. Bovendien gaat het hier niet om onafhankelijkheid, het gaat om Russische annexatie.
pi_137319632
quote:

[..]

Sterker dan de Nederlandse defensiemacht zijn is ook niet zo moeilijk maar ik wist niet dat het verschil tussen Rusland-Oekraine z groot was.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:40:25 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137319647
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo koud is het niet !!!!!!!!
Nu snap ik die voorspellingen over de 'horrorwinter', het ging helemaal niet over het weer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 2 maart 2014 @ 19:40:43 #20
421524 SadPanda
pi_137319659
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb nog nauwelijks iemand over Kosovo gehoord. Daarnaast zijn de situaties niet zo makkelijk te vergelijken, als je dat zou willen. Disclaimer: dit zegt niks over hoe ik over kosovo ofzo denk.
Ik gok dat dezelfde personen wel voor Kosovo zijn.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:40:44 #21
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137319661
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hier in het noorden van Oekrane is in ieder geval niks te merken van al die spanningen.
Jij zit in Oekrane?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137319676
quote:

[..]

'De' mag je weglaten toch? Voorlopig dan, totdat de Oekrane weer een Russische provincie wordt :X
pi_137319678
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoezo maakt dat inbreuk op de rechten van een ander? Rusland vermoord geen andere etnische groepen ofzo. Wat de Oekraners er van vinden, is irrelevant lijkt me.
Dat 'lijkt' je volledig verkeerd. Grondgebied van een ander land bezetten en eventueel innemen is de ergste inbreuk die je op de soevereiniteit van een land kunt maken. Dat gaat de rechten van het land en de burgers wel degelijk aan. Hoezo zou het irrelevant zijn wat de mensen in het land zelf er van vinden? :?
pi_137319686
quote:
11s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:40 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Jij zit in Oekrane?
dat zeg ik toch :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137319714
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dat zeg ik toch :P
Voor welke geheime dienst?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:42:01 #26
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_137319716
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je inderdaad wel conventionele troepen op de grond nodig wil je een oorlog winnen, dus van zaken als soldaten, pantservoertuigen en tanks hangt het uiteindelijk inderdaad wel af.
pi_137319723
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:39 schreef Qi1 het volgende:

[..]

De koude oorlog was een 'oorlog' tussen het Westen en Rusland, maar welk standpunt nemen niet-Westerse landen in de kwestie Oekrane in eigenlijk? Heeft Poetin medestanders in o.a. China?
Ik denk dat Rusland in haar ntje staat want China houdt niet zo van separatische bewegingen. Niet dat dat Rusland wat boeit want ze weten dat Amerika toch niet militair zal ingrijpen.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:42:11 #28
421524 SadPanda
pi_137319725
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bovendien gaat het hier niet om onafhankelijkheid, het gaat om Russische annexatie.
Boeit dat? Waarom mag de Krim zich nou niet bij Rusland aansluiten?
Anti-Turkije
pi_137319735
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wist je al dat de bevolking bij Rusland wil horen? Ben je tegen Kosovo?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:42:35 #30
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_137319743
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:41 schreef Qi1 het volgende:

[..]

'De' mag je weglaten toch? Voorlopig dan, totdat de Oekrane weer een Russische provincie wordt :X
Dat klopt volgens mij.

Dat tweede ook.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:42:49 #31
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137319758
Poetin weet ook gewoon dat de VS niets kan doen.
pi_137319762
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat het dus een andere situatie is als het Heilige Kosovo waar je steeds over begint. Het maakt niet veel uit in die zin dat het allebei niet mag, maar dat terzijde.
pi_137319778
quote:

[..]

Als je elk gebied dat een bepaalde etniciteit heeft de optie geeft om bij het buurland te horen omdat ze daar beter bij horen dan kan je alle grenzen in de wereld wel gaan hertekenen. Hoewel het misschien beter is om etniciteit samen te laten vallen met een landsgrens is het geen realistische en wenselijke situatie. Als nu elk land het buurland invalt om hun etnische-broeders te beschermen is het einde zoek.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:43:29 #34
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137319791
Waarom zegt men hier 'de Oekrane' :')?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:43:35 #35
421524 SadPanda
pi_137319798
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo zou het irrelevant zijn wat de mensen in het land zelf er van vinden? :?
Waarom wel? Waarom moeten de andere mensen in Oekrane beslissen over wat er met de Krim gebeurt?
Anti-Turkije
pi_137319824
Ondanks het feit dat de Irak-oorlog illegaal was, blijkt geen enkel land deze kwestie aanhangig te hebben gemaakt bij de Veiligheidsraad want de VS en het VK beschikken over een veto, dus zo'n resolutie zou kansloos zijn.

Aangezien Rusland een Veiligheidsraad-lid is, kunnen ze dus in feite gewoon doen en laten wat ze willen in de Krim, en de internationale gemeenschap kan Rusland niet tot de orde roepen via de Veiligheidsraad aangezien Rusland over een veto beschikt. Al zouden ze illegaal bezig zijn volgens het internationaal recht, dan nog kun je hen niet via de legale weg aanpakken.

Poetin is best wel "gematigd" dat hij nog niet volledig los is gegaan in de Krim.
-
pi_137319830
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef Leafeon672 het volgende:
Het is ook meer een kwestie van niet willen doen.
pi_137319832
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef Leafeon672 het volgende:
De VS kan wel iets doen, maar ze zullen het niet zover laten komen. Lachende derde is China natuurlijk, die ziet dat grootmachten VS en Rusland met elkaar de clinch liggen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137319839
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:43 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Als je elk gebied dat een bepaalde etniciteit heeft de optie geeft om bij het buurland te horen omdat ze daar beter bij horen dan kan je alle grenzen in de wereld wel gaan hertekenen. Hoewel het misschien beter is om etniciteit samen te laten vallen met een landsgrens is het geen realistische en wenselijke situatie. Als nu elk land het buurland invalt om hun etnische-broeders te beschermen is het einde zoek.
Precies, helemaal mee eens. Buiten natuurlijk dat etnische groepen in heel Europa totaal vermengd zijn. Er is geen land waar maar n etniciteit woont.
pi_137319842
quote:

[..]

En dan krijg je weer andere minderheden die gaan klagen. Genoeg mensen in oost-Oekraine die niet met de Russen willen chillen.
pi_137319847
quote:

Daarnaast kun je je afvragen hoe effectief dat leger op dit moment is. Zoals je zag bij de politie daar is er veel verdeeldheid en er hoeft maar 10 % van het leger pro-Russisch te zijn en dan word je intern al door 'jezelf' verslagen voordat je berhaupt wat kan gaan doen.
pi_137319870
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef Charismatisch het volgende:
Ondanks het feit dat de Irak-oorlog illegaal was, blijkt geen enkel land deze kwestie aanhangig te hebben gemaakt bij de Veiligheidsraad want de VS en het VK beschikken over een veto, dus zo'n resolutie zou kansloos zijn.

Aangezien Rusland een Veiligheidsraad-lid is, kunnen ze dus in feite gewoon doen en laten wat ze willen in de Krim, en de internationale gemeenschap kan Rusland niet tot de orde roepen via de Veiligheidsraad aangezien Rusland over een veto beschikt. Al zouden ze illegaal bezig zijn volgens het internationaal recht, dan nog kun je hen niet via de legale weg aanpakken.

Poetin is best wel "gematigd" dat hij nog niet volledig los is gegaan in de Krim.
Wellicht wacht Rusland op een fout van Oekraine zodat hij vervolgens los kan gaan.
pi_137319872
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom wel? Waarom moeten de andere mensen in Oekrane beslissen over wat er met de Krim gebeurt?
Omdat het hun land is :') Je kunt niet zeggen dat de mensen op de Krim wel zouden mogen beslissen wat er met het grondgebied van Oekrane gebeurt en de andere Oekraners niet.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:45:12 #44
365082 IPA35
Patriarch
pi_137319884
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je inderdaad wel conventionele troepen op de grond nodig wil je een oorlog winnen, dus van zaken als soldaten, pantservoertuigen en tanks hangt het uiteindelijk inderdaad wel af.
Echt h, mensen hier hebben een mening over militaire aangelegenheden maar kennen de militaire organisatie van de landen waarover ze spreken niet eens.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_137319903
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ook Kosovo zal nooit volledig onafhankelijk worden op eigen kracht. Zoals de Krim dat ook niet zal worden. Bovendien gaat het hier niet om onafhankelijkheid, het gaat om Russische annexatie.
Dat begreep ik er ook uit. Ik ben een beetje met de achtergronden bezig om dit topic te kunnen begrijpen, maar er werd zoveel bijgehaald dat het niet meer te volgen is. Kan de TS wat achtergronden op een rijtje in de OP zetten?

Lees ik het goed? Krim wil liever bij Rusland horen en de burgers tuigen iedereen die er niet achter staat af en Rusland laat dit toe? Is er nu een motie gegeven tegen het voorstel om er mensen heen te sturen die opletten dat het niet gaat escaleren? Ik zag beelden waar gebouwen ontruimt werden en mensen in elkaar geslagen werden en als beesten over de vloer werden gesleept. brrr
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_137319922
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wellicht wacht Rusland op een fout van Oekraine zodat hij vervolgens los kan gaan.
Dit denk ik ook. Overal soldaten parkeren, wachten tot een Oekraense militair het eerste schot vuurt (of dat dat zo lijkt) en dan de macht definitief grijpen.
pi_137319930
Tja er is nou eenmaal een groot deel russisch daarzo.

Iets waar men expres voorbij aan lijkt te gaan.
pi_137319932
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:43 schreef Leafeon672 het volgende:
Waarom zegt men hier 'de Oekrane' :')?
Ze gaan er alvast vanuit dat het binnenkort weer een Russische provincie is denk ik :P
  zondag 2 maart 2014 @ 19:46:05 #49
421524 SadPanda
pi_137319940
quote:

[..]

Ik zie het probleem niet, waarom vast houden aan oude landsgrenzen?
Alleen de wereldmachten kunnen dat doen.
Anti-Turkije
pi_137319948
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies, helemaal mee eens. Buiten natuurlijk dat etnische groepen in heel Europa totaal vermengd zijn. Er is geen land waar maar n etniciteit woont.
Dat ook en etniciteit is in sommige gevallen ook een nationalistische en politieke kwestie. Het is een stempel die soms goed uitkomt.
pi_137319953
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Daarnaast kun je je afvragen hoe effectief dat leger op dit moment is. Zoals je zag bij de politie daar is er veel verdeeldheid en er hoeft maar 10 % van het leger pro-Russisch te zijn en dan word je intern al door 'jezelf' verslagen voordat je berhaupt wat kan gaan doen.
Denk dat Oekraine ook meer met een strijd met zichzelf voert dan een strijd met een buitenlandse natie.
pi_137319962
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja er is nou eenmaal een groot deel russisch daarzo.

Iets waar men expres voorbij aan lijkt te gaan.
Het wordt alleen maar duizend keer genoemd op elke pagina hier en in elk nieuwsbericht.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:46:59 #53
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137319975
Dit topic gaat te snel :')
pi_137319978
Het enige wat Poetin nog kan doen is annexeren, enige waar hij winst bij kan behalen zowel in eigen land als elders, en hij zal er ongetwijfeld niet voor terugdeinzen, zeker als Oekrane reageert, om wat extra land mee te pakken. Het zal me evenmin verbazen als een land als Wit-Rusland binnen de kortste keren ook weer terug is in de Russische federatie.
pi_137319989
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Overal soldaten parkeren, wachten tot een Oekraense militair het eerste schot vuurt (of dat dat zo lijkt) en dan de macht definitief grijpen.
Rusland kan Oekraine gewoon provoceren en hopen dat Oekraine vervolgens toehapt. Wetende dat Rusland militair veel sterker is en dat Amerika zich er militair niet mee zal bemoeien.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:47:43 #56
421524 SadPanda
pi_137320005
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat het hun land is :') Je kunt niet zeggen dat de mensen op de Krim wel zouden mogen beslissen wat er met het grondgebied van Oekrane gebeurt en de andere Oekraners niet.
De bevolking van de krim beslist over de Krim. Waarom moeten Oekraners daarover beslissen zij wonen er niet?
Met dezelfde reden kon je het verbieden dat al die landen uit de USSR gingen.
Anti-Turkije
pi_137320016
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') :') :') :')
  zondag 2 maart 2014 @ 19:48:22 #58
421524 SadPanda
pi_137320031
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:45 schreef paddy het volgende:

[..]

de burgers tuigen iedereen die er niet achter staat af en Rusland laat dit toe?
Dat is echt onzin...
Anti-Turkije
pi_137320039
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De bevolking van de krim beslist over de Krim. Waarom moeten Oekraners daarover beslissen zij wonen er niet?
Dat is weer iets totaal anders. De landen in de USSR waren daadwerkelijk onderdrukt. Oekrane onderdrukt de Krim niet - sterker nog, het is zelfstandiger dan de hele rest van het land. En nogmaals: wat je zegt is gewoon niet waar.
pi_137320040
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het wordt alleen maar duizend keer genoemd op elke pagina hier en in elk nieuwsbericht.
Ja maar niet zozeer als reden waarom Russische soldaten bepaalde stellingen innamen.

Er word vooral geroeptoeterd dat het verkeerd is, zonder te kijken naar hoe het allemaal zo is ontwikkeld.

van de EU dat oekraine ronduit probeerde om te kopen, protesten heeft aangewakkerd, niets tegen het geweldsspiraal deed.. en nu opeens de verontwaardigde / geslagen hond speelt.
pi_137320042
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:48:43 #62
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137320045
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Als het Russische leger net zo corrupt is als de rest van Rusland bestaat de helft van dat leger niet eens.
Piepschuimen bunkers, tanks van karton en munitievoorraden die vol met bakstenen.
pi_137320053
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ok, je bent echt een troll. Ik ga hier niet meer op in. :P
  zondag 2 maart 2014 @ 19:49:00 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137320059
quote:

[..]

NLD staat procentueel van het BNP gezien ook op achterstand... En op een ruime achterstand vwb aantallen in personeel en materieel... :')
pi_137320078
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Denk dat Oekraine ook meer met een strijd met zichzelf voert dan een strijd met een buitenlandse natie.
Klopt idd, alleen als je aangevallen wordt door een buitenlandse natie (zoals Rusland b.v.) dan heb je meestal niet zelf te bepalen of je gaat strijden, dan moet je gewoon.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:50:01 #66
421524 SadPanda
pi_137320096
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is weer iets totaal anders. De landen in de USSR waren daadwerkelijk onderdrukt. Oekrane onderdrukt de Krim niet - sterker nog, het is zelfstandiger dan de hele rest van het land. En nogmaals: wat je zegt is gewoon niet waar.
Misschien voelen de Russen zich wel onderdrukt in Oekrane. Russisch is niet eens een officile taal.
Anti-Turkije
pi_137320098
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:48 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat is echt onzin...
Zag toch echt de beelden gisteren
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:50:34 #68
421524 SadPanda
pi_137320116
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ok, je bent echt een troll. Ik ga hier niet meer op in. :P
Is serieus hoor...
Anti-Turkije
pi_137320118
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De wereld zou behoorlijk instabiel worden als je aan iedereen toegeeft, daarnaast is een gebied zelden volledig homogeen qua etniciteit, dus dat geeft alleen nog maar meer problemen.

Men gaat er een beetje aan voorbij dat 40% van de Krim-inwoners niet Russisch is en dat niet alle Russen op de Krim zitten te wachten op aansluiting bij Rusland.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:50:40 #70
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_137320120
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

NLD staat procentueel van het BNP gezien ook op achterstand... En op een ruime achterstand vwb aantallen in personeel en materieel... :')
Dat tweede was inderdaad waar ik op uit was, alleen bedragen die worden uitgegeven aan defensie zeggen natuurlijk niet zo veel over de capaciteiten en mogelijkheden van een land vergeleken met een ander land.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:50:50 #71
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137320127
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Misschien voelen de Russen zich wel onderdrukt in Oekrane. Russisch is niet eens een officile taal.
Die Russen horen zich gewoon aan te passen en Oekraens te leren :(!
  zondag 2 maart 2014 @ 19:51:02 #72
421524 SadPanda
pi_137320133
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Zag toch echt de beelden gisteren
Link naar die beelden? En hoezo laat Rusland dat toe?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:51:26 #73
306743 Opa2012
2010..2017
pi_137320150
quote:

[..]

En dat is hun redding geweest.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_137320206
quote:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Crimea

zelf op de wiki staat dat Russische de officile taal is in de autonome Krim republiek. Vraag me af in hoeverre ze nou al onderdrukt zijn..
pi_137320215
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Is dat niet zo goed als dezelfde taal?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:52:50 #76
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137320217
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat begreep ik er ook uit. Ik ben een beetje met de achtergronden bezig om dit topic te kunnen begrijpen, maar er werd zoveel bijgehaald dat het niet meer te volgen is. Kan de TS wat achtergronden op een rijtje in de OP zetten?

Lees ik het goed? Krim wil liever bij Rusland horen en de burgers tuigen iedereen die er niet achter staat af en Rusland laat dit toe? Is er nu een motie gegeven tegen het voorstel om er mensen heen te sturen die opletten dat het niet gaat escaleren? Ik zag beelden waar gebouwen ontruimt werden en mensen in elkaar geslagen werden en als beesten over de vloer werden gesleept. brrr
Men denkt dat de krim bij Rusland wil horen, gebaseerd op de hoeveelheid etnische russen. Maar of dat zo is, is maar de vraag. Zo groot is de Russische meerderheid niet en er zijn ook berichten van etnische russen die dit helemaal niet willen. Het is niet zo dat er een referendum ofzo is gehouden die bepaald heeft dat het bij Rusland wil horen. Het is vooral goedpraterij van Russische kant. Net zoals veel westerse verslaggeving nauwelijks benadrukten dat de machtsgreep in Kiev ook niet alleen maar democratisch gemotiveerd was.

Het land wordt al tijden verdeeld tussen oost en west. Andere belangen, andere wensen, andere achtergronden.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:52:56 #77
421524 SadPanda
pi_137320224
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

De wereld zou behoorlijk instabiel worden als je aan iedereen toegeeft, daarnaast is een gebied zelden volledig homogeen qua etniciteit, dus dat geeft alleen nog maar meer problemen.

Men gaat er een beetje aan voorbij dat 40% van de Krim-inwoners niet Russisch is en dat niet alle Russen op de Krim zitten te wachten op aansluiting bij Rusland.
In 2010 stemde 70% op een pro-Russische partij, dus genoeg niet Russen zullen bij Rusland willen horen. 90% spreekt Russisch als voertaal. En er komt in maart een referendum over.
Anti-Turkije
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2014 @ 19:53:04 #78
145738 superworm
is erbij
pi_137320230
Liveblog: 2e deelstaat erkent Kiev niet meer

19.50 uur: 2e deelstaat erkent Kiev niet meer
Nadat de regering van de Krim het eerder al deed, wordt de nieuwe Oekraense regering ook niet langer erkend door de raad van het Oekraense oblast Luhansk. De bevolking aldaar is grotendeels Russisch en het ligt dan ook in het uiterste oosten van Oekrane.

De regionale raad stelt: "Wij beschouwen de centrale regering en alle takken ervan niet meer als legitiem, gezien de regering geformeerd is buiten de Oekraense wet om."

De raadsleden raden ook een referendum aan voor meer autonomie. Daarnaast wil men Russisch officieel als tweede taal van het land laten verklaren.

Tot slot steunt de raad in het statement op haar website haar pro-Russische voorzitter Valery Holenko.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 2 maart 2014 @ 19:53:09 #79
421524 SadPanda
pi_137320233
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

:')
Anti-Turkije
pi_137320239
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Is dat niet zo goed als dezelfde taal?
Zoals Nederlands en Duits zo goed als hetzelfde zijn, ja.
pi_137320241
En die mensen die heel hard Rus-sia Rus-sia roepen, alsof het een voetbalwedstrijd is. :')
pi_137320256
Waarom is die poll verwijderd ??
had net neutraal gestemd
  zondag 2 maart 2014 @ 19:53:35 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137320257
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat tweede was inderdaad waar ik op uit was, alleen bedragen die worden uitgegeven aan defensie zeggen natuurlijk niet zo veel over de capaciteiten en mogelijkheden van een land vergeleken met een ander land.
Correct.
pi_137320264
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Link naar die beelden? En hoezo laat Rusland dat toe?
Was op tv gisteren. Ontruiming van gebouwen.
Er werd een voorstel gedaan mensen daarheen te sturen vanuit de VN Niets meer gehoord of Rusland een veto uit heeft gesproken.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:53:50 #85
421524 SadPanda
pi_137320270
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:52 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Crimea

zelf op de wiki staat dat Russische de officile taal is in de autonome Krim republiek. Vraag me af in hoeverre ze nou al onderdrukt zijn..
Dat is afgeschaft door de nieuwe regering.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:54:09 #86
421524 SadPanda
pi_137320279
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Men denkt dat de krim bij Rusland wil horen, gebaseerd op de hoeveelheid etnische russen. Maar of dat zo is, is maar de vraag. Zo groot is de Russische meerderheid niet en er zijn ook berichten van etnische russen die dit helemaal niet willen. Het is niet zo dat er een referendum ofzo is gehouden die bepaald heeft dat het bij Rusland wil horen. Het is vooral goedpraterij van Russische kant. Net zoals veel westerse verslaggeving nauwelijks benadrukten dat de machtsgreep in Kiev ook niet alleen maar democratisch gemotiveerd was.

Het land wordt al tijden verdeeld tussen oost en west. Andere belangen, andere wensen, andere achtergronden.
Het referendum komt in maart.
Anti-Turkije
pi_137320280
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

In 2010 stemde 70% op een pro-Russische partij, dus genoeg niet Russen zullen bij Rusland willen horen. 90% spreekt Russisch als voertaal. En er komt in maart een referendum over.
Dat je een pro-Russissche partij wilt betekent niet dat je meteen bij Rusland wil horen. Je weet helemaal niet wat er te stemmen viel en misschien had die pro-russische partij wel hele goede standpunten over andere onderwerpen naast het aanhalen van Russische verbanden..
pi_137320281
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:53 schreef arjan1112 het volgende:
had net neutraal gestemd
Voegt niks toe.
pi_137320315
Oekrane moet ze gewoon deporteren. Genoeg land in Rusland.
pi_137320370
quote:

[..]

Volgens mij was het 49% pro- russen en 44% pro- eu
pi_137320371
quote:
March 1, 2014 11:43 PM EST -- (TRN) -- A significant earthquake has struck the Crimean peninsula in the Ukraine within the last hour and Russian military sources are claiming it was a deliberate attack by the United States using it's HAARP Array in Alaska, in retaliation for Russia placing troops into the Ukraine.
pi_137320383
De TT dekt de chaos al lang niet meer trouwens.
pi_137320401
Haarp !! wahahah; dat bestaat helemaal niet
pi_137320417
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:56 schreef RVer het volgende:

[..]

Lol, bron?
pi_137320422
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:57:21 #96
421524 SadPanda
pi_137320432
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:54 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dat je een pro-Russissche partij wilt betekent niet dat je meteen bij Rusland wil horen. Je weet helemaal niet wat er te stemmen viel en misschien had die pro-russische partij wel hele goede standpunten over andere onderwerpen naast het aanhalen van Russische verbanden..
Het gaat wel dergelijk over pro Rusland of pro EU, de Partij van de Regio's heeft een pro-EU tegenhanger die verder ongeveer dezelfde standpunten heeft. De andere pro-Russische partijen als de communistische en Russische eenheid hebben al helemaal als doel om bij Rusland te horen. https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2010
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:57:23 #97
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137320435
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het referendum komt in maart.
Dat gaat vast eerlijk verlopen met Russische militairen op straat.

Sowieso, Russische verkiezingen.
pi_137320443
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zag daarover een poll voorbijkomen in deze topicreeks. De Russen op de Krim die aansluiting willen bij Rusland zouden een verre minderheid zijn. De nieuwe Oekraense regering heeft nou ook niet echt slim gehandeld door bijvoorbeeld het Russisch niet meer te erkennen als officile taal. De meerderheid van de Russen is echt niet blij hoe de huidige regering nu handelt.
Incelfrikandel
pi_137320447
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik denk dat Rusland in haar ntje staat want China houdt niet zo van separatische bewegingen.
Dan zouden ze toch eerder aan de kant van Rusland staan in deze lijkt me? Oekrane zelf is juist opgesplitst, als het aan Rusland lag was alles en iedereen pro-Russisch.
quote:
Niet dat dat Rusland wat boeit want ze weten dat Amerika toch niet militair zal ingrijpen.
En terecht. Dat doe je alleen als het echt niet anders kan en het land/heersende regime een gevaar is en/of er hele ernstige burgerrechten geschonden worden.
Niet bij een conflict dat op zich 2 kanten heeft.
pi_137320454
19.48 uur - Obama belt met bondgenoten
De Amerikaanse president Barack Obama zal vandaag telefonisch contact opnemen met zijn bondgenoten om de situatie in Oekrane te bespreken.

Dat maakte de woordvoerder van het Witte Huis, Josh Earnest, bekend.
pi_137320458
Waar splitsen ze ukraine niet gewoon op in tweeen.

west ukraine pro europees, oost ukraine pro russisch.

Probleem opgelost en een hoop ellende bespaard.

-gn blogabet, bvd-
  zondag 2 maart 2014 @ 19:58:02 #102
421524 SadPanda
pi_137320460
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:56 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Volgens mij was het 49% pro- russen en 44% pro- eu
Ik doelde op de verkiezingen in de Krim https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2010
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:58:19 #103
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137320475
quote:
Oekrane ontslaat chef marine

Toegevoegd: zondag 2 mrt 2014, 19:44
Update: zondag 2 mrt 2014, 19:52

De chef van de marine in Oekrane is ontslagen. Denys Berezovsky was niet bereid te vechten tegen de Russen. Er is een procedure tegen hem begonnen wegens hoogverraad.

"Tijdens de blokkade door Russische troepen van het hoofdkwartier van de marine, weigerde hij verzet te bieden en legde z'n wapens neer", zo verklaarde de plaatsvervangend secretaris van de Veiligheidsraad van Oekrane.

Tot zijn opvolger is Serhiy Haydoek benoemd. Het was pas de tweede werkdag van Berezovsky.

Het autonome schiereiland de Krim begint intussen met een eigen marine, verklaarde de nieuwe premier Sergej Aksjonov. De ontslagen marine-chef van de Oekrane moet daar de baas van worden, vindt Aksjonov. Beelden van Berezovsky die trouw zweert aan de pro-Russische premier van de Krim waren te zien op de Russische tv.
Say what?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:58:31 #104
421524 SadPanda
pi_137320489
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat gaat vast eerlijk verlopen met Russische militairen op straat.

Sowieso, Russische verkiezingen.
Vervalsen is niet nodig, de uitslag is toch al bekend.
Anti-Turkije
pi_137320525
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:58 schreef MagicIsland1 het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, dat zei ik idd ook al iets eerder in dit topic.
Maar deze kaart beargumenteert dat nog beter.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:59:46 #107
421524 SadPanda
pi_137320547
quote:

In het pro-Russische oosten en westen ligt de belangrijkste economie.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 19:59:46 #108
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137320548
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Oude soviet tijden *O*
  zondag 2 maart 2014 @ 20:00:24 #109
421524 SadPanda
pi_137320582
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Oude soviet tijden *O*
Je snapt wel wat ik bedoel
Anti-Turkije
pi_137320595
haarp bestaat niet!? wordt gvd toch eens wakker!!!!!
http://nl.wikipedia.org/w(...)ral_Research_Program
  zondag 2 maart 2014 @ 20:00:52 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137320598
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En dat hoef je dan natuurlijk niet netjes af te wachten. Dan is het ook gerechtvaardigd om meteen maar binnen te vallen. Uiteraard.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137320611
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:59 schreef SadPanda het volgende:

[..]

In het pro-Russische oosten en westen ligt de belangrijkste economie.
Gas?
pi_137320616

Rusland heeft de Krim helemaal niet nodig , ze kunnen de vloot ook verplaatsen naar dat andere stadje..

Het gas en de verdeling russen/ oekrainers in oekraine....

zondag 2 maart 2014 @ 20:01:50 #114
421524 SadPanda
pi_137320634
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat hoef je dan natuurlijk niet netjes af te wachten. Dan is het ook gerechtvaardigd om meteen maar binnen te vallen. Uiteraard.
Van de regering van Oekrane mocht er geen referendum worden gehouden... En separatisme zou hard worden bestreden.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:02:02 #115
421524 SadPanda
pi_137320646
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Gas?
Mijnen
Anti-Turkije
pi_137320656
quote:

[ afbeelding ]
De industrie en alles zit in het zuiden, dan gaat rusland met de bezittingen ervandoor en krijgen wij een arm failliet land ( noord-oekraine )
pi_137320675
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:57 schreef Automatisch het volgende:
19.48 uur - Obama belt met bondgenoten
De Amerikaanse president Barack Obama zal vandaag telefonisch contact opnemen met zijn bondgenoten om de situatie in Oekrane te bespreken.

Dat maakte de woordvoerder van het Witte Huis, Josh Earnest, bekend.
Gisteren toch al?
Poetin belt met Obama
Laatste alinea
pi_137320705
quote:

[ afbeelding ]
Wat is daar 'gewoon' aan?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:03:31 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137320714
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Van de regering van Oekrane mocht er geen referendum worden gehouden... En separatisme zou hard worden bestreden.
Nog steeds geen reden voor agressie.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:04:01 #120
421524 SadPanda
pi_137320732
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden voor agressie.
Wat is dan een goede oplossing als de regering separatisme bestrijd?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:04:09 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137320739
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En de Nederlandse regering zou een referendum over een onafhankelijkheid van Friesland toestaan? Of over inlijving van Noord-Brabant bij Belgisch Brabant?
pi_137320745
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Gisteren toch al?
Poetin belt met Obama
Laatste alinea
Vandaag opnieuw volgens http://www.volkskrant.nl/(...)an-hoogverraad.dhtml
  zondag 2 maart 2014 @ 20:04:50 #123
421524 SadPanda
pi_137320780
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En de Nederlandse regering zou een referendum over een onafhankelijkheid van Friesland toestaan? Of over inlijving van Noord-Brabant bij Belgisch Brabant?
Nee, lijkt me niet. Maar van mij zou het mogen.

Ben je ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:05:00 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137320786
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat is dan een goede oplossing als de regering separatisme bestrijd?
Allesbehalve een ander land inroepen.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:05:14 #125
421524 SadPanda
pi_137320795
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Allesbehalve een ander land inroepen.
Dat was mijn vraag niet.
Anti-Turkije
pi_137320802
quote:

[ afbeelding ]
Op die manier kan je alle seperatistenbewegingen hun zin geven. Cataloni, Baskenland, Schotland etc..

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-03-2014 20:05:39 ]
pi_137320834
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is daar 'gewoon' aan?
Als een land zo duidelijk verdeeld is en een tussenweg (zoals democratisch het volk laten kiezen) niet werkt, is het toch niet zo'n gek idee om een land op te splitsen?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:06:45 #128
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_137320876
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:02 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

De industrie en alles zit in het zuiden, dan gaat rusland met de bezittingen ervandoor en krijgen wij een arm failliet land ( noord-oekraine )
Daarnaast gaat splitsen nooit helemaal vanzelf en zegt 'de meerderheid' niets over wat de bevolking als geheel wil. 60% Russisch in een kanton is ook een meerderheid, maar dan is er nog steeds 40% niet-Russisch. In Odessa, volgens het kaartje 'Russisch', is al gezegd dat men niet bij een onafhankelijke Krim wil horen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_137320884
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Als een land zo duidelijk verdeeld is en een tussenweg (zoals democratisch het volk laten kiezen) niet werkt, is het toch niet zo'n gek idee om een land op te splitsen?
Dat doen ze in Belgi ook niet. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 20:06:55 #130
421524 SadPanda
pi_137320890
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Op die manier kan je alle seperatistenbewegingen hun zin geven. Cataloni, Baskenland, Schotland etc..
Is dat erg dan?
Anti-Turkije
pi_137320901
quote:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste, in 2010 stemde wellicht 70% van de kiezers op de partij, maar in 2010 is een groot deel van de andere partijen zo teleurgesteld geraakt in hun partijen dat ze niet eens hebben gestemd toentertijd.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:07:41 #132
421524 SadPanda
pi_137320921
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

In Odessa, volgens het kaartje 'Russisch', is al gezegd dat men niet bij een onafhankelijke Krim wil horen.
Wie heeft dat gezegd?
Anti-Turkije
pi_137320977
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Scherp :) Maar een beetje lastig te vergelijken, zoiets is totaal niet aan de orde. Als Friesland/Brabant zoiets cht wilden zou het heel misschien mogelijk zijn dat ze dat zouden toestaan.
pi_137320992
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Is dat erg dan?
Mag tsjetsjeni dan ook meteen loskomen van Rusland wat jou betreft?
pi_137320993
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik zag daarover een poll voorbijkomen in deze topicreeks. De Russen op de Krim die aansluiting willen bij Rusland zouden een verre minderheid zijn. De nieuwe Oekraense regering heeft nou ook niet echt slim gehandeld door bijvoorbeeld het Russisch niet meer te erkennen als officile taal. De meerderheid van de Russen is echt niet blij hoe de huidige regering nu handelt.
Dat denk ik ook, gisteren 7000 demonstranten in Kharkov, voor een stad van die omvang is dat vrij weinig. Men vergeet ook dat bijvoorbeeld iemand als Viktor Klitsjko van Russisch-talige afkomst is.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:09:42 #136
421524 SadPanda
pi_137321011
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Mag tsjetsjeni dan ook meteen loskomen van Rusland wat jou betreft?
Ja, waarom niet? Dat is me ook al eerder gevraagd.
Anti-Turkije
pi_137321020
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat doen ze in Belgi ook niet. :')
Als daar een burgeroorlog uitbreekt en een internationaal conflict dreigt zou dat vrijwel zeker gebeuren.
pi_137321049
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Als daar een burgeroorlog uitbreekt en een internationaal conflict dreigt zou dat vrijwel zeker gebeuren.
Dan komt Nederland het noordelijke deel annexeren en Frankrijk het Zuidelijk deel. :P
pi_137321057
Je kunt Oekrane niet opsplitsen dat is economisch rampzalig voor het land dat al bankroet is.

Overigens vraag je je af bij het hoogverraad van de admiraal wat de regering in Kiev dan wel wilde dat hij deed. Als hij van hogerhand inderdaad de opdracht had gekregen om op de Russen te schieten is dat een teken dat Oekrane nu zelf de boel verder probeert te escaleren of in ieder geval 'actief' weerstand wil gaan bieden tegen de Russen.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:11:23 #140
421524 SadPanda
pi_137321088
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste, in 2010 stemde wellicht 70% van de kiezers op de partij, maar in 2010 is een groot deel van de andere partijen zo teleurgesteld geraakt in hun partijen dat ze niet eens hebben gestemd toentertijd.
In alle verkiezingen is het ongeveer hetzelfde.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:11:35 #141
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137321096
Kleine, beter dekkende, TT change
Laffe huichelaar
pi_137321125

Als je in alle gebieden waar minder dan 50% etnische Russen wonen, de onafhankelijkheid uitroept, dan raken ze flink wat gebied kwijt
  zondag 2 maart 2014 @ 20:12:17 #143
39581 Salvad0R
universal
pi_137321126
Schijnt dat er duizenden NATO troepen aan het landen zijn in West-Oekraine.

http://www.mk.ru/politics(...)vovskoy-oblasti.html

www.translate.google.com

Two US warships which had been deployed in the Black Sea to back up Russian security for the Olympic Winter Games in Sochi - the USS Taylor Frigate and the USS Mount Whitney Blue Ridge-class command ship - have moved over to the western side of the Black Sea opposite Crimea and facing the Russian navy base of Sevastopol.

http://www.debka.com/arti(...)-warships-on-standby
  zondag 2 maart 2014 @ 20:12:57 #144
421524 SadPanda
pi_137321154
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:12 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]

Als je in alle gebieden waar minder dan 50% etnische Russen wonen, de onafhankelijkheid uitroept, dan raken ze flink wat gebied kwijt
Ik denkt niet dat die etnische groepen dat zelf willen
Anti-Turkije
pi_137321155
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:11 schreef timmmmm het volgende:
Kleine, beter dekkende, TT change
^O^
pi_137321159
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Laat de mensen dat lekker zelf democratisch bepalen. Splitsen lost de problematiek ook niet bepaald op natuurlijk..
  zondag 2 maart 2014 @ 20:13:48 #147
421524 SadPanda
pi_137321181
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat de mensen dat lekker zelf democratisch bepalen. Splitsen lost de problematiek ook niet bepaald op natuurlijk..
Jawel. Er zal anders altijd een split blijven tussen pro-Rusland en pro-EU.
Anti-Turkije
pi_137321184
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Dat is me ook al eerder gevraagd.
Maar snap je het verschil dat de Tsjetjenen geen land hebben waar ze heen kunnen gaan en de Russen in de Krim wel. Ik zeg niet dat ze gedeporteerd moeten worden of iets dergelijks zolang ze relatieve autonomie hebben dan is er niks aan de hand. Als er in de chaos die de overgang van macht is - beleid verzonnen wordt uit woede jegens Rusland die het Russisch verbiedt dan is dat kwalijk ja. Maar dat legitimeert het ingrijpen niet direct. Er kan ook dialoog plaatsvinden om die misstand te herstellen. Daar krijgt Oekrane gewoonweg niet de kans voor en dat is het probleem hier. Als Oekrane zou aanhouden om de rechten van burgers daar te schenden dan zou ik wel voor een vorm van ingrijpen zijn - maar dat moet dan in internationaal verband en daar zijn gewoon middelen voor.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:14:05 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137321190
Splitsen zal duidelijk uitlopen op de annexatie van Oost-Oekrane door Rusland. Geen goed plan dus.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:14:13 #150
39581 Salvad0R
universal
pi_137321196
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

The local authorities have called for a referendum on the region's status, a move Kiev says is illegal.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA1Q1E820140302
pi_137321244
quote:
6s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

The local authorities have called for a referendum on the region's status, a move Kiev says is illegal.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA1Q1E820140302
Ja, dit is ook niet bepaald de tijd en methode daarvoor :')
  zondag 2 maart 2014 @ 20:15:58 #152
421524 SadPanda
pi_137321262
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Maar snap je het verschil dat de Tsjetjenen geen land hebben waar ze heen kunnen gaan en de Russen in de Krim wel. Ik zeg niet dat ze gedeporteerd moeten worden of iets dergelijks zolang ze relatieve autonomie hebben dan is er niks aan de hand. Als er in de chaos die de overgang van macht is - beleid verzonnen wordt uit woede jegens Rusland die het Russisch verbiedt dan is dat kwalijk ja. Maar dat legitimeert het ingrijpen niet direct. Er kan ook dialoog plaatsvinden om die misstand te herstellen. Daar krijgt Oekrane gewoonweg niet de kans voor en dat is het probleem hier. Als Oekrane zou aanhouden om de rechten van burgers daar te schenden dan zou ik wel voor een vorm van ingrijpen zijn - maar dat moet dan in internationaal verband en daar zijn gewoon middelen voor.
Als sinds de val van de USSR werden Russen gediscrimineerd door de centrale overheid, dat is gewoon beleid waar ze niet vanaf willen wijken.

Wat is nou het probleem als de mensen op de krim bij Rusland willen horen?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:16:08 #153
52513 whosvegas
The Trickster
pi_137321268
Toepasselijke titel
Dit hele gedoe begint/is al uit de hand te lopen.
Nu al zijn de verhoudingen in de wereld al ernstig verstoord

Hoogste tijd om Herr Poetin, vervroegd met pensioen te sturen :)
Are you nuts??
  zondag 2 maart 2014 @ 20:16:15 #154
39581 Salvad0R
universal
pi_137321275
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, dit is ook niet bepaald de tijd en methode daarvoor :')
Ja joh. Waarom zou je het volk laten spreken als je ook oorlog kan voeren, h.
pi_137321285
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Je kan binnen 1 land best verschillende stromingen hebben. En welk probleem wordt er precies opgelost wanneer een deel van Oekrane een protectoraat van Rusland wordt?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:16:43 #156
421524 SadPanda
pi_137321297
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Splitsen zal duidelijk uitlopen op de annexatie van Oost-Oekrane door Rusland. Geen goed plan dus.
Anti-Turkije
pi_137321301
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, gisteren 7000 demonstranten in Kharkov, voor een stad van die omvang is dat vrij weinig. Men vergeet ook dat bijvoorbeeld iemand als Viktor Klitsjko van Russisch-talige afkomst is.
Inderdaad, bovendien die gasten die een Russische vlag op de overheidsgebouwen hingen schenen uit Rusland te komen ipv de Krim. Nog zoiets. Ah, dat wist ik niet eens van Klitskjo :)
Incelfrikandel
pi_137321303
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:16 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja joh. Waarom zou je het volk laten spreken als je ook oorlog kan voeren, h.
De methode van Rusland bedoel je?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:16:47 #159
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137321305
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Klopt. Dat merk je ook duidelijk. Alle problematiek komt daarvandaan. Ook voor deze russische inmenging, die demonstraties kwamen daar ook door.

Men wisselt elkaar steeds af. Pro-EU president daar --> Andere kant gaat de barricades op. Dan is er prorussische president --> Andere kant gaat de barricades op.

Tot er een blijvende oplossing komt, blijft die vicieuze cirkel naar beneden draaien en escaleert de boel steeds verder
Laffe huichelaar
  zondag 2 maart 2014 @ 20:17:39 #160
421524 SadPanda
pi_137321340
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan binnen 1 land best verschillende stromingen hebben. En welk probleem wordt er precies opgelost wanneer een deel van Oekrane een protectoraat van Rusland wordt?
Het ene deel wil lid worden van de EU en het andere deel van de Euraziatische Unie. Janoekovytsj wou het tweede en is nu afgezet daarom.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:17:48 #162
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_137321347
Wordt er al gevochten?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:17:56 #163
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137321352
Ach Belgi is nu toch ook nog 1 land?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:18:27 #164
421524 SadPanda
pi_137321366
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De methode van Rusland bedoel je?
Wat is een betere oplossing als de centrale regering separatisme hard bestrijd?
Anti-Turkije
pi_137321382
quote:
6s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan komt Nederland het noordelijke deel annexeren en Frankrijk het Zuidelijk deel. :P
Prima. Vlaanderen is een rijk gebied :P
Maar Vlaanderen blijft volgens mij nog liever samen met Walloni dan dat ze met Nederland samen gaan.. Las een tijdje terug een mooi verhaal over dat een samenvoeging tussen Nederland en Denemarken nog realistischer zou zijn dan een samenvoeging tussen Nederland en Belgi. Ondanks dat Belgi en Nederland aan elkaar grenzen en (deels) dezelfde taal spraken zorgen de culturele verschillen voor een grotere 'afstand' dan het stuk noordzee tussen Nederland en Denemarken ooit zou doen.
pi_137321388
MaxRTucker twitterde op zondag 02-03-2014 om 20:16:19 Unconfirmed reports that #Poland is moving military units to border with #Ukraine. #Crimea http://t.co/8xlTT7DDXg- http://t.co/ybGYwutIhe reageer retweet
  zondag 2 maart 2014 @ 20:19:08 #167
421524 SadPanda
pi_137321399
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:17 schreef MouzurX het volgende:
Slechte vergelijking. Het ene deel van Oekrane wil lid worden van de EU en het andere deel van de Euraziatische Unie.
Anti-Turkije
pi_137321414
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Het is op z'n minst merkwaardig dat het internationale recht voorrang geeft aan territoriale integriteit, wat een recht van naties is, boven het recht op zelfbeschikking, wat een mensenrecht is.
pi_137321424
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het ene deel wil lid worden van de EU en het andere deel van de Euraziatische Unie. Janoekovytsj wou het tweede en is nu afgezet daarom.
Nou nee, die is afgezet omdat het een incompetente corrupte zak hooi was. Niet alles in het leven draait om etnische lijnen, hoe aantrekkelijk dat simplisme ook mag aanvoelen...
  zondag 2 maart 2014 @ 20:20:19 #170
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137321456
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee, die is afgezet omdat het een incompetente corrupte zak hooi was. Niet alles in het leven draait om etnische lijnen, hoe aantrekkelijk dat simplisme ook mag aanvoelen...
Wat elke politicus in de afgelopen 20 jaar daar is, geloof ik
Laffe huichelaar
pi_137321457
Schotland stemt in september over onafhankelijkheid btw...
pi_137321465
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat is een betere oplossing als de centrale regering separatisme hard bestrijd?
Laat eerst de centrale regering de orde herstellen in plaats van proberen de situatie te benutten om wat gedaan te krijgen van de Russen.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:20:31 #173
93664 waht
Mushir
pi_137321467
quote:

[..]

Uhuh, dat hij afgezet is omdat 'ie corrupt en incompetent was is net zo'n simplisme.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137321471
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als sinds de val van de USSR werden Russen gediscrimineerd door de centrale overheid, dat is gewoon beleid waar ze niet vanaf willen wijken.

Wat is nou het probleem als de mensen op de krim bij Rusland willen horen?
Het probleem is dat er nog 40% is die dat niet wil. Een ander probleem is dat indien hun autonomie, hun mensenrecht en taal en cultuur behouden wordt er gewoon geen legitieme reden is voor afscheiding. Als we jouw motivatie gebruiken en standaard praktijk gaan maken dan gaan landen structureel proberen om mensen te verplaatsen naar een grens gebied bij de buur om zo land af te snoepen en zich mengen met de politiek daar. (Iets waarvan Rusland al beschuldigd wordt.. en in het verleden ook gedaan heeft). Tot slot verwijs ik naar mijn eerdere argument. Als je jouw praktijk toelaat hoe ideaaltypisch ook kun je alle landsgrenzen gaan hertekenen. Daarnaast valt Rusland vandaag nog uiteen omdat er zoveel landelijke minderheden zijn die plaatselijk een meerderheid zijn dat er weinig van Mother Russia overblijft. Kortom Chaos.
pi_137321489
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:17 schreef MouzurX het volgende:
Klopt, het is ook niet erg zinnig om voor die splitsing te pleiten.
pi_137321511
Wil Poetin berhaupt Oekrane weer bij Rusland hebben overigens? Wat is daar voor hem te winnen, behalve dat Rusland weer wat groter is? (Maar vooral ook met een veel grotere schuld en veel grotere verdeeldheid)
  zondag 2 maart 2014 @ 20:22:00 #177
421524 SadPanda
pi_137321527
quote:

[..]

De demonstraties waren er omdat hij een EU akkoord niet wou tekenen, vandaar ook dat er bijna alleen demonstraties waren in het westen.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:22:04 #178
54408 Parzival
Where it happens
pi_137321530
volgens mij zou het een goed idee zijn om een gedeelte weer bij Rusland te laten horen.. vnl het stukje Chernobyl.. wat die russen daar hebben achter gelaten is gewoon te belachelijk voor woorden..

als je bedenkt dat die nieuwe sarcofaag uit europeesch geld wordt betaalt, maar in het onderhoud niet is voorzien voor de komende 100 jaar.. kan het daar nog weleens heel erg mis gaan als het radioactieve materiaal verstoft.. laat de russen daar maar lekker voor betalen.. en ons behoeden voor een 2e ramp..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137321532
quote:

[..]

Ik dacht omdat ie koos voor 15 miljard steun van Rusland, ongeveer het bedrag dat Oekraine nu van het westen vraagt.
pi_137321534
quote:
9s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat elke politicus in de afgelopen 20 jaar daar is, geloof ik
Klopt, dat is het probleem. Niet dat er meerdere talen worden gesproken oid.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:22:30 #181
421524 SadPanda
pi_137321547
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat eerst de centrale regering de orde herstellen in plaats van proberen de situatie te benutten om wat gedaan te krijgen van de Russen.
Zodat ze separatisme nog beter en harder kunnen onderdrukken?
Anti-Turkije
pi_137321564
en hij wou niet tekenen omdat er in stond dat Timosjenko vrijgelaten moest worden.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:23:09 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137321571
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:21 schreef Qi1 het volgende:
Wil Poetin berhaupt Oekrane weer bij Rusland hebben overigens? Wat is daar voor hem te winnen, behalve dat Rusland weer wat groter is? (Maar vooral ook met een veel grotere schuld en veel grotere verdeeldheid)
Ik neem aan dat hij alleen de rijkere gebieden wil hebben.
pi_137321590
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kap nu eens met die nonsens.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:23:37 #185
54408 Parzival
Where it happens
pi_137321594
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

chernobyl erbij kado doen ;)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137321608
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft ambities om Rusland weer tot wereldrijk te maken. In die zin wil hij vast alles :P
pi_137321609
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik dacht omdat ie koos voor 15 miljard steun van Rusland, ongeveer het bedrag dat Oekraine nu van het westen vraagt.
Is er veel gas eigenlijk in Oekrane? Wellicht voor het westen een goede investering, zodat Poetin niet meer de macht over onze gaskraan heeft.
pi_137321627
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Is er veel gas eigenlijk in Oekrane? Wellicht voor het westen een goede investering, zodat Poetin niet meer de macht over onze gaskraan heeft.
Stelt weinig voor.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:24:41 #189
306743 Opa2012
2010..2017
pi_137321634
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:53 schreef arjan1112 het volgende:
had net neutraal gestemd
Dat zal de reden wel zijn geweest.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 2 maart 2014 @ 20:24:52 #190
54408 Parzival
Where it happens
pi_137321649
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef Qi1 het volgende:

[..]

nee

Ukraine wil meer kerncentrales bouwen en stroom verkopen aan het westen
pi_137321663
quote:

[..]

Al zouden ze gedreigd hebben hiermee. Is er daadwerkelijk ook maar iemand daar een dag onderdrukt geweest dat ingrijpen legitimeert? Een dreigement is niet genoeg. Tenzij ze dreigen met genocide maar dat is hier echt niet aan de hand.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:25:15 #192
421524 SadPanda
pi_137321669
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het probleem is dat er nog 40% is die dat niet wil. Een ander probleem is dat indien hun autonomie, hun mensenrecht en taal en cultuur behouden wordt er gewoon geen legitieme reden is voor afscheiding. Als we jouw motivatie gebruiken en standaard praktijk gaan maken dan gaan landen structureel proberen om mensen te verplaatsen naar een grens gebied bij de buur om zo land af te snoepen en zich mengen met de politiek daar. (Iets waarvan Rusland al beschuldigd wordt.. en in het verleden ook gedaan heeft). Tot slot verwijs ik naar mijn eerdere argument. Als je jouw praktijk toelaat hoe ideaaltypisch ook kun je alle landsgrenzen gaan hertekenen. Daarnaast valt Rusland vandaag nog uiteen omdat er zoveel landelijke minderheden zijn die plaatselijk een meerderheid zijn dat er weinig van Mother Russia overblijft. Kortom Chaos.
Je weet niet of 40% dat niet wil, bijna iedereen spreek daar in het dagelijks leven Russisch. Wat jij zegt is allemaal theorie. Rusland doet dat nu niet.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:25:57 #193
421524 SadPanda
pi_137321706
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:21 schreef Qi1 het volgende:
Hij wil Oekrane bij de Euraziatische Unie
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:26:01 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137321711
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kap nu eens met die nonsens.
quote:

[..]

Het is geen nonsens, het is een argument. Geen bijster sterke, maar toch een argument, een mening die je mag hebben.

Maar, sippe panda van me, de centrale regering probeerde separatisme te onderdrukken, met als resultaat dat de regering weg is. Dat werkt dus niet, dus ik kan me niet voorstellen dat dat weer gepoogd gaat worden.
Laffe huichelaar
pi_137321770
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Het is geen nonsens, het is een argument. Geen bijster sterke, maar toch een argument, een mening die je mag hebben.

Neuh, het is getroll.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:27:24 #196
421524 SadPanda
pi_137321780
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, dat is het probleem. Niet dat er meerdere talen worden gesproken oid.
Het probleem is de armoede en corruptie. De ene helft wil dat oplossen door bij de EU te gaan en de ander door bij de Euraziatische Unie te gaan.
Anti-Turkije
pi_137321790
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Je weet niet of 40% dat niet wil, bijna iedereen spreek daar in het dagelijks leven Russisch. Wat jij zegt is allemaal theorie. Rusland doet dat nu niet.
Al zou het 20% zijn dan heb je nog een probleem. Je gaat verder niet inhoudelijk in op mijn punten en dat deed je eerder ook al niet dus ik neem aan dat je het niet begrijpt of het er mee eens bent?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:29:14 #198
421524 SadPanda
pi_137321866
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:25 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Al zouden ze gedreigd hebben hiermee. Is er daadwerkelijk ook maar iemand daar een dag onderdrukt geweest dat ingrijpen legitimeert? Een dreigement is niet genoeg. Tenzij ze dreigen met genocide maar dat is hier echt niet aan de hand.
Als de regering zich onafhankelijk verklaard en de daarbij horen de mensen/soldaten de Krim uit schopt dan accepteert de centrale regering dat echt niet.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:29:25 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137321873
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, het is getroll.
Nee, dat is het niet. Ik geloof echt dat hij gewoon voor zijn mening staat. Ook al vind ik die mening wat te simpel.

Mar als je een troll wil melden, kan je dat in NWS FB doen. Hoewel we hier al met 3 mods opzitten op dit moment, dus ik denk dat het moet lukken zonder hulp. Hoewel natuurlijk altijd welkom, via de juiste kanalen
Laffe huichelaar
  zondag 2 maart 2014 @ 20:29:51 #200
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137321896
Gisteren leek het allemaal erg snel te gaan maar nu hoor je toch minder vanuit het Russische kamp...Stilte voor de storm of storm in een glas water?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:30:02 #201
421524 SadPanda
pi_137321907
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar, sippe panda van me, de centrale regering probeerde separatisme te onderdrukken, met als resultaat dat de regering weg is. Dat werkt dus niet, dus ik kan me niet voorstellen dat dat weer gepoogd gaat worden.
Op welke regering doel je? Janoekovytsj is niet weg omdat hij separatisme wou onderdrukken.
Anti-Turkije
pi_137321925
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het probleem is de armoede en corruptie. De ene helft wil dat oplossen door bij de EU te gaan en de ander door bij de Euraziatische Unie te gaan.
Volgens mij voorkom je alleen een bankroet door bij de Russische unie te gaan..
De armoede en corruptie krijg je alleen weg door bij de EU te gaan; maar dan ga je wel eerst in Griekenland style failliet
  zondag 2 maart 2014 @ 20:30:41 #203
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137321953
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Op welke regering doel je? Janoekovytsj is niet weg omdat hij separatisme wou onderdrukken.
Het volk als geheel
Laffe huichelaar
  zondag 2 maart 2014 @ 20:31:42 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137322008
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef sonnyspek het volgende:
Gisteren leek het allemaal erg snel te gaan maar nu hoor je toch minder vanuit het Russische kamp...Stilte voor de storm of storm in een glas water?
Of natuurlijk iets er tussenin... of is dat te genuanceerd voor dit topic?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:31:56 #205
54408 Parzival
Where it happens
pi_137322024
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Volgens mij voorkom je alleen een bankroet door bij de Russische unie te gaan..
De armoede en corruptie krijg je alleen weg door bij de EU te gaan; maar dan ga je wel eerst in Griekenland style failliet
wat inhoudt dat je steunpakketten krijgt van alle EU lidstaten..
pi_137322066
Polen naar ukraine? Als putin door gaat moeten wr polen dan helpen?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:33:15 #207
93664 waht
Mushir
pi_137322072
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:34 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

In tegenstelling tot CNN, BBC en NOS (zenders die ik nu helemaal niet meer volg) heb ik RT nooit betrapt op het verschaffen van onwaarheden/onjuistheden/leugens. Helaas geldt dat voor de eerdergenoemde zenders wel. RT geeft een zeer gekleurd en een pro-Russisch beeld, maar de feiten die zij presenteren kloppen altijd. Als dat niet zo is hoor ik dat graag zodat ik mijn beeld kan bijstellen.
Daarom gaat het er ook om hoe je feiten presenteert.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 02-03-2014 20:35:11 ]
  zondag 2 maart 2014 @ 20:33:36 #208
421524 SadPanda
pi_137322085
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:27 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Al zou het 20% zijn dan heb je nog een probleem. Je gaat verder niet inhoudelijk in op mijn punten en dat deed je eerder ook al niet dus ik neem aan dat je het niet begrijpt of het er mee eens bent?
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Tot slot verwijs ik naar mijn eerdere argument. Als je jouw praktijk toelaat hoe ideaaltypisch ook kun je alle landsgrenzen gaan hertekenen. Daarnaast valt Rusland vandaag nog uiteen omdat er zoveel landelijke minderheden zijn die plaatselijk een meerderheid zijn dat er weinig van Mother Russia overblijft.
Dat er etnische meerderheden zijn betekent niet dat ze ook daadwerkelijk los willen van Rusland.

quote:
Een ander probleem is dat indien hun autonomie, hun mensenrecht en taal en cultuur behouden wordt er gewoon geen legitieme reden is voor afscheiding.
De wens van de bevolking vind ik persoonlijk een legitieme reden.

quote:
Als we jouw motivatie gebruiken en standaard praktijk gaan maken dan gaan landen structureel proberen om mensen te verplaatsen naar een grens gebied bij de buur om zo land af te snoepen en zich mengen met de politiek daar. (Iets waarvan Rusland al beschuldigd wordt.. en in het verleden ook gedaan heeft).
Dat is theorie en het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Rusland doet dat nu niet en toen de USSR dat wel deed was dat niet vanwege jouw reden.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:34:24 #209
421524 SadPanda
pi_137322132
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

De armoede en corruptie krijg je alleen weg door bij de EU te gaan
Is dat zo? Roemeni is er niet minder arm op geworden.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:34:51 #210
421524 SadPanda
pi_137322163
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het volk als geheel
Ik snap het niet helemaal, wat wil je nou zeggen?
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:35:28 #211
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_137322192
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef b4kl4p het volgende:
Polen naar ukraine? Als putin door gaat moeten wr polen dan helpen?
Lijkt mij een logische reactie van Polen
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_137322224
Roemeni en Bulgarije waren dan ook nog niet klaar om lid te worden.

Het zou in eerste instantie om een assiociatie verdrag gaan.. een lidmaatschap komt dat 10 jaar of nog langer daarna pas....
pi_137322228
Ben wel benieuwd hoeveel special forces daar al rond lopen. Ongetwijfeld een seal team :P
  zondag 2 maart 2014 @ 20:37:27 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_137322299
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Is dat zo? Roemeni is er niet minder arm op geworden.
Eh jawel hoor: Romania is booming
pi_137322377
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Dat er etnische meerderheden zijn betekent niet dat ze ook daadwerkelijk los willen van Rusland.

[..]

[..]

Dat is theorie en het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Rusland doet dat nu niet en toen de USSR dat wel deed was dat niet vanwege jouw reden.
Nee maar ik denk als ze de kans krijgen dat er genoeg wel voor kiezen

Ok dat je dat persoonlijk vindt is prima. Maar dat is niet in lijn met hoe het internationaal rechtelijk al jaren gaten. Maar hoe doe je dat in de praktijk want stel in de Krim is weer een mini oosterlijk deel dat weer 80% Oekraens is? Moet dat specifieke gebiedje weer bij Oekrane? Met jouw redenatie blijven we namelijk grenzen trekken tot in het oneindige...

Het lijkt me een valide theorie dat als je landen die middelen geeft dat ze die gaan gebruiken. Je verkondigt zelf steeds dat landen voor eigen belang gaan. Als ik een middel opper die dat in de hand werkt dan wijs jij hem af als theorie. Dat is ook krom..
pi_137322397
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden werden in Roemeni en Bulgarije ook flinke demonstraties gehouden.
pi_137322430
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef sonnyspek het volgende:
Je hoort minder vanuit de Russische kant, maar de nieuwe machthebbers in Kiev worden de komende dagen wanhopig als de situatie zo blijft. Ze hebben al eerder gehint dat ze mogelijk militaire steun vragen van andere landen, genoeg landen, zoals Polen die dergelijke steun mogelijkerwijs zouden bieden buiten de NAVO, EU en/of VN om.

Het gevaar bij dit soort acties en machtsgrepen die buiten de internationale wetten omgaan is dat de andere partij ook niet meer eerlijk speelt en via officile wegen naar een oplossing zoekt. Als ze bij de rechtse sector ineens besluiten om een bomaanslag te plegen op een paar Russen bijvoorbeeld. We weten allemaal dat de nieuwe regering in Oekrane dan zonder meer aan de kant van de nationalisten gaat staan. Kortom, hoe radicaler Putin handelt (met een applaudisserend kabinet) hoe sterker de tegenstand zal zijn.

Putin had in dit geval naar de VN moeten gaan om zijn plannen kenbaar te maken, een politiemacht op de Krim om de politieke situatie te stabiliseren. Zelfs al had hij geen toestemming gehad dan was de intentie duidelijk. Nu wapperen er in grote Oekraense steden Russische vlaggen en jagen ze er in Moskou wetten doorheen die aansluiting bij Rusland gemakkelijker maken.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:40:08 #218
93664 waht
Mushir
pi_137322445
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden werden in Roemeni en Bulgarije ook flinke demonstraties gehouden.
Maar nu hebben ze perspectief als volwaardig leden van de heilige Unie.
pi_137322488
Zat net even de herkomstv van Vitali Klitschko op te zoeken en hij komt dus kennelijk uit Kirgizi.

En ik moest even lachen toen ik de vlag van het land zag :@

pi_137322512
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:40 schreef waht het volgende:

[..]

Maar nu hebben ze perspectief als volwaardig leden van de heilige Unie.
Nou.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:41:57 #221
421524 SadPanda
pi_137322554
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat gaat over de cijfers maar wat de bevolking er zelf van vind is weer wat anders. Er waren grote demonstraties tegen de regering en 63%(!) zegt dat het leven tijdens de dictatuur beter was.

After recovering slightly, Romania underwent several years of steady growth in the mid-2000s before its economy collapsed in 2009.

The country received a substantial loan from the International Monetary Fund, which in turn has imposed harsh economic austerity measures that include public-sector wage cuts of 25 percent and taxes on pensions for the first time.

http://www.washingtontime(...)-communism/?page=all
Anti-Turkije
pi_137322561
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
Zat net even de herkomstv van Vitali Klitschko op te zoeken en hij komt dus kennelijk uit Kirgizi.

En ik moest even lachen toen ik de vlag van het land zag :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat hij daar is geboren heeft volgens mij meer met de militaire plaatsing van zijn vader te maken dan dat hij daadwerkelijk Kirgizisch is.
pi_137322617
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef SadPanda het volgende:

[..]
[..]

Vindt Rusland ook maar om een andere reden (basis)

Rusland heeft wel duidelijk aan dat ze een zeer onbetrouwbare partner zijn, ben benieuwd naar de gevolgen van dit, ook als het hier bij blijft (alleen de krim) zal Rusland wel de nodige internationale gevolgen gaan ervaren.
pi_137322649
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat hij daar is geboren heeft volgens mij meer met de militaire plaatsing van zijn vader te maken dan dat hij daadwerkelijk Kirgizisch is.
Ja, ik zeg ook niet dat 'ie van Kirgizische afkomst is hoor :P Het ging me even meer om die Xbox vlag :D

En WitteMuur, waarom post je nu eigenlijk onder de naam 'SadPanda'?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:44:35 #226
421524 SadPanda
pi_137322697
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het lijkt me een valide theorie dat als je landen die middelen geeft dat ze die gaan gebruiken. Je verkondigt zelf steeds dat landen voor eigen belang gaan. Als ik een middel opper die dat in de hand werkt dan wijs jij hem af als theorie. Dat is ook krom..
Het is dan ook niet realistisch dat het zou gaan kunnen dat iedereen zich afscheid.

quote:
Ok dat je dat persoonlijk vindt is prima. Maar dat is niet in lijn met hoe het internationaal rechtelijk al jaren gaten. Maar hoe doe je dat in de praktijk want stel in de Krim is weer een mini oosterlijk deel dat weer 80% Oekraens is? Moet dat specifieke gebiedje weer bij Oekrane? Met jouw redenatie blijven we namelijk grenzen trekken tot in het oneindige...
Ja, ook dan zie ik het probleem niet.
Anti-Turkije
pi_137322762
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het is dan ook niet realistisch dat het zou gaan kunnen dat iedereen zich afscheid.

[..]

Ja, ook dan zie ik het probleem niet.
Maar een mogelijke reactie hierop :') :') :') :') :') :')
  zondag 2 maart 2014 @ 20:46:06 #228
121310 venomsnake
El Saltador
pi_137322779
Hoop bla bla van Rasmussen...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_137322789
quote:

[..]

quote:

[..]

Hoe staat het met die demonstraties in Bulgarije tegen de hoge energierekeningen?
De staat had alles verkocht en de rekening werd toen 150,- terwijl de lonen 200,- zijn ...
Lijkt me nog niet voorbij eigenlijk.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:46:17 #230
421524 SadPanda
pi_137322790
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:45 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Maar een mogelijke reactie hierop :') :') :') :') :') :')
Want?
Anti-Turkije
pi_137322803
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef Parzival het volgende:

[..]

nee

Ukraine wil meer kerncentrales bouwen en stroom verkopen aan het westen
Niet echt slim, aangezien ze in delen van Duitsland al een stroomoverschot hebben.
pi_137322826
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:46 schreef venomsnake het volgende:
Is it?
Je had gehoopt op militair ingrijpen?
pi_137322843
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:46 schreef venomsnake het volgende:
Het is inderdaad erg nietszeggend.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:48:15 #234
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137322904
ik kan niet wachten tot ik straks uit verveling het journaal ga kijken, dat word lachen om alle leugens. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:48:31 #235
421524 SadPanda
pi_137322916
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vindt Rusland ook maar om een andere reden (basis)

Rusland heeft wel duidelijk aan dat ze een zeer onbetrouwbare partner zijn, ben benieuwd naar de gevolgen van dit, ook als het hier bij blijft (alleen de krim) zal Rusland wel de nodige internationale gevolgen gaan ervaren.
Welke internationale gevolgen? Behalve wat boze taal gaat er niks gebeuren. Wat is er onbetrouwbaar aan Rusland? En ook al zouden ze dat zijn, de VS is dat veel meer gezien de eerst innige band met Gadaffi en Saddam en toch weerhoud dat er niemand van om relaties aan te gaan met de VS.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 20:48:37 #236
54408 Parzival
Where it happens
pi_137322923
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:46 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Niet echt slim, aangezien ze in delen van Duitsland al een stroomoverschot hebben.
duitsland wil haar nucleaire installaties afbouwen in 2022..
pi_137322949
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
ik kan niet wachten tot ik straks uit verveling het journaal ga kijken, dat word lachen om alle leugens. :)
Niks houdt je tegen om alles van RT.com voor zoete koek aan te nemen hoor..
  zondag 2 maart 2014 @ 20:49:23 #238
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137322966
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:49 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Niks houd je tegen om alles van RT.com voor zoete koek aan te nemen hoor..
Ik ben nognooit in mn leven op rt.com geweest.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:49:40 #239
421524 SadPanda
pi_137322986
Crimea forms its own fleet as Ukraine Navy chief sides with region
http://rt.com/news/navy-chief-ukraine-crimea-485/
Anti-Turkije
pi_137322991
Ik zie hier geregeld dat er wordt gezegd dat de Oekranse regering het Russisch niet meer als officile landstaal erkend, dat is klinkklare onzin want de president heeft die wet gevetod. Dat is gedaan om Poetin geen reden te geven de Krim binnen te vallen omdat de rechten van Russen dan gewaarborgd zijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:50:06 #241
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137323009
quote:
Poetin spreekt Merkel over Oekrane

Toegevoegd: zondag 2 mrt 2014, 20:39

In een telefoongesprek met de Duitse bondskanselier Merkel heeft de Russische president Vladimir Poetin gezegd dat de maatregelen van Rusland in Oekrane "volkomen passend" zijn, gezien de "uitzonderlijke situatie".

Russische burgers en Russisch sprekenden in Oekrane worden volgens Poetin geconfronteerd met een "onophoudelijke bedreiging" van ultranationalisten.

In het gesprek heeft Merkel haar bezorgdheid geuit over de ontwikkelingen in Oekrane. Volgens een verklaring van het Kremlin zijn de politieke leiders overeengekomen dat Rusland en Duitsland hun overleg zowel bilateraal als multilateraal voortzetten om zo te streven naar een normalisatie van de situatie.
Say what?
pi_137323041
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:49 schreef J.B. het volgende:
Ik zie hier geregeld dat er wordt gezegd dat de Oekranse regering het Russisch niet meer als officile landstaal erkend, dat is klinkklare onzin want de president heeft die wet gevetod. Dat is gedaan om Poetin geen reden te geven de Krim binnen te vallen omdat de rechten van Russen dan gewaarborgd zijn.
Nou daar gaat weer een argument van SadPanda. Gaat lekker.
pi_137323083
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Het Journaal opende om 8 uur met een werkelijk fascinerend item over lokale partijen in Lelystad. Ze hebben in ieder geval hun prioriteiten goed in de gaten.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:51:29 #244
421524 SadPanda
pi_137323091
quote:
Dat is gedaan om Poetin geen reden te geven de Krim binnen te vallen omdat de rechten van Russen dan gewaarborgd zijn.
Kijk dat is juist een goede reden, eigenlijk zijn ze ertegen en zodra het gevaar weg is gaat de wet weer weg. Zoals voor 2010 Russisch ook geen officile taal was.
Anti-Turkije
pi_137323097
quote:
Bron?
Incelfrikandel
  zondag 2 maart 2014 @ 20:52:01 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137323114
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het Journaal opende om 8 uur met een werkelijk fascinerend item over lokale partijen in Lelystad. Ze hebben in ieder geval hun prioriteiten goed in de gaten.
Nou ze zullen vast nog aan het wachten zijn op wat de amerikanen ze straks op de videoband toesturen,
  zondag 2 maart 2014 @ 20:52:09 #247
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_137323122
quote:

[..]

Rusland mag Lelystad gewoon hebben van mij hoor
Laffe huichelaar
  zondag 2 maart 2014 @ 20:52:14 #248
421524 SadPanda
pi_137323130
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:50 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Nou daar gaat weer een argument van SadPanda. Gaat lekker.
Nee, want ze zijn er niet oprecht voor.
Anti-Turkije
pi_137323172
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Rusland mag Lelystad gewoon hebben van mij hoor
En al die partijen er bij. Iets ergers kun je Poetin haast niet aandoen. Kan er iemand even naar Lelystad gaan om de bevolking op te jutten?

Joe ar diefending Jurropiejun feljoes!
pi_137323175
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, want ze zijn er niet oprecht voor.
.... Ohja - want dit is geen reinste speculatie hoor. Je begint echt op wittemuur te lijken nu.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:53:18 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_137323189
Het gedeelte van Oekrane waar de meeste Russen wonen is ook verreweg het armste gedeelte van het land :')
  zondag 2 maart 2014 @ 20:55:05 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137323317
quote:

[..]

Ik wist dat iemand hierover zou gaan zeiken :') 10 dagen lang achter een volgend zie je niks anders dan oekraine op NOS en nieuwsuur, 1 dagje is het ff niet nu, goh wat erg :')
  zondag 2 maart 2014 @ 20:55:35 #254
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137323352
quote:
nu.nl als bron nemen is wel ernstig though, dat is de grootste propaganda site in nederland, gelijkstaand aan foxnews in de vs. (letterlijk trouwens)
pi_137323368
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:53 schreef remlof het volgende:
Het gedeelte van Oekrane waar de meeste Russen wonen is ook verreweg het armste gedeelte van het land :')
Daarom zou een splitsing voor Europa juist goed zijn. Rusland verantwoordelijk voor oost. Helpen wij het westen wel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  PR/Manusje van alles zondag 2 maart 2014 @ 20:56:02 #256
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137323381
Laat die Polen maar naar de grens gaan. Ben benieuwd. Ik ga vast blikvoer hamsteren. c_/
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_137323465
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nu.nl als bron nemen is wel ernstig though, dat is de grootste propaganda site in nederland, gelijkstaand aan foxnews in de vs. (letterlijk trouwens)
Welke nieuwbronnen respecteer je dan wel als ik vragen mag?
pi_137323475
quote:
Dank.

Die beslissing is echter genomen nadat Rusland begon met het annexeren van de Krim. Anders zou die wet gewoon zijn doorgevoerd.
Incelfrikandel
pi_137323488
quote:

[..]

Jij denkt dat er gelogen wordt over dit soort redelijk gemakkelijk controleerbare zaken?

New York Times meldt het ook trouwens.
pi_137323506
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik wist dat iemand hierover zou gaan zeiken :') 10 dagen lang achter een volgend zie je niks anders dan oekraine op NOS en nieuwsuur, 1 dagje is het ff niet nu, goh wat erg :')
Dat doet niet af aan de prioriteit van een nieuwsitem
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137323519
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik ben in elk geval blij dat Europa snapt dat Poetin vooral erkenning wil als een wereldleider en dat hem als serieus gesprekspartner behandelen beter werkt dan dreigen.
Je ziet duidelijk dat ie tot een (uitgebreid) gesprek bereid is met Obama, Merkel en Rutte zodra ze hem gewoon benaderen.
pi_137323537
quote:

[..]

RTL dan maar: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iciele-taal-oekraine
pi_137323569
De Oekranse Marine bevelhebber heeft zich al overgegeven.

Ukraine crisis: New navy chief 'defects' and surrenders Crimean HQ to Russian forces
Ура для россии
pi_137323591
quote:
Dat was gistermiddag. Toen was de crisis al een tijdje aan de gang. Te laat, helaas pindakaas. Hadden ze eerder moeten bedenken. :W

quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen 10 dagen niks van het NOS gezien (of berhaupt de afgelopen maand of zo), maar ik wou ze weer eens de kans geven. Ik denk eigenlijk ook dat het wel goed is dat ze daar in Oekrane begrijpen hoe klein hun plek op de wereld eigenlijk is in vergelijking met de Partij van der Kleij, Lijst Simon Polman, Partij voor Lelystad, Lelystads Belang, Bindend Lokaal Lelystad, Opa Plus en Zuivere Politiek Lelystad. Dat houdt ze met beide benen op de grond.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:59:58 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137323619
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:57 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat doet niet af aan de prioriteit van een nieuwsitem
die verkiezingen zijn op de lange termijn ook wel belangrijk, dus mag best eens goed aandacht aan worden besteed.
pi_137323668
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dank.

Die beslissing is echter genomen nadat Rusland begon met het annexeren van de Krim. Anders zou die wet gewoon zijn doorgevoerd.
Dat weet je simpelweg niet zeker.
pi_137323761
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Welke internationale gevolgen? Behalve wat boze taal gaat er niks gebeuren. Wat is er onbetrouwbaar aan Rusland? En ook al zouden ze dat zijn, de VS is dat veel meer gezien de eerst innige band met Gadaffi en Saddam en toch weerhoud dat er niemand van om relaties aan te gaan met de VS.
Rusland heeft de grenzen erkent van oekraine en er is zelfs een speciaal verdrag omtrent oekraine. Rusland geeft geen gehoor, trekt zijn eigen plan, zal wel de nodige boycotten opleveren en sancties
  zondag 2 maart 2014 @ 21:02:18 #268
421524 SadPanda
pi_137323773
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:53 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

.... Ohja - want dit is geen reinste speculatie hoor. Je begint echt op wittemuur te lijken nu.
Hoezo is dit geen reinste speculatie? Het parlement is tegen de wet, net als alle pro-EU partijen en de president zal ook wel tegen de wet zijn geweest. Als de dreiging weg zou zijn of er komt een andere president dan is die veto zo weer weg
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 21:02:37 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137323791
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:59 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat was gistermiddag. Toen was de crisis al een tijdje aan de gang. Te laat, helaas pindakaas. Hadden ze eerder moeten bedenken. :W

[..]

Ik heb de afgelopen 10 dagen niks van het NOS gezien (of berhaupt de afgelopen maand of zo), maar ik wou ze weer eens de kans geven. Ik denk eigenlijk ook dat het wel goed is dat ze daar in Oekrane begrijpen hoe klein hun plek op de wereld eigenlijk is in vergelijking met de Partij van der Kleij, Lijst Simon Polman, Partij voor Lelystad, Lelystads Belang, Bindend Lokaal Lelystad, Opa Plus en Zuivere Politiek Lelystad. Dat houdt ze met beide benen op de grond.
Nja, ik kan je iig vertellen dat de hele situatie ongelooflijk veel aandacht krijgt bij de NOS en nieuwsuur, dus dat mensen niet meteen moeten gaan blaten als ze toevallig even een keertje inschakelen en ze niet Oekraine als eerste onderwerp.
pi_137323801
quote:
Hoe kom je daarbij ? Begreep juist dat alle grote bedrijven in het zuiden zitten en dergelijke ?
pi_137323812
Bovendien is die wet niet ingevoerd, dus de rechten van die Russisch-sprekenden zijn niet geschonden geweest. Als die wet nu ingetrokken was hadden de Russen mogelijkerwijs nog een punt gehad.
pi_137323838
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:46 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

[..]

Hoe staat het met die demonstraties in Bulgarije tegen de hoge energierekeningen?
De staat had alles verkocht en de rekening werd toen 150,- terwijl de lonen 200,- zijn ...
Lijkt me nog niet voorbij eigenlijk.
Hoor er weinig meer over.
pi_137323869
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef Parzival het volgende:

[..]

duitsland wil haar nucleaire installaties afbouwen in 2022..
Maar dat doen ze natuurlijk niet om vervolgens bij een ander land in kerncentrales opgewekte energie te kopen ;) Anders kon je net zo goed zelf die installaties behouden natuurlijk, er zit wel een idee achter dat afbouwen. Duurzame stroom uit zonnepanelen, windmolens etc. moeten voor de electriciteit gaan zorgen in de toekomst.
pi_137323873
quote:
Andersom juist; het oosten is rijk en het westen is het armste deel van het land.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:04:24 #275
93664 waht
Mushir
pi_137323902
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:03 schreef karton2 het volgende:

[..]

Andersom juist; het oosten is rijk en het westen is het armste deel van het land.
[ afbeelding ]
Dat komt door de racistische politiek van Rusland.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:04:27 #276
421524 SadPanda
pi_137323904
quote:
Ehm nee? De belangrijkste economie ligt in het pro-Russische oosten en westen, zoals de industrie en de mijnen.
Anti-Turkije
pi_137323944
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoezo is dit geen reinste speculatie? Het parlement is tegen de wet, net als alle pro-EU partijen en de president zal ook wel tegen de wet zijn geweest. Als de dreiging weg zou zijn of er komt een andere president dan is die veto zo weer weg
Ik zie nu ook dat je helderziend bent. Als Oekrane toe wil treden tot de EU dan zullen ze ook mensenrechten en rechten van minderheden moeten beschermen. Dus het is in hun eigen politieke intrest om op lange termijnen de rechten van Russische burgers in de Krim te beschermen. Ik vind je argumentatie niet erg steekhoudend.
pi_137323970
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:03 schreef karton2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
de regio Kiev is wel het rijkste zo te zien. En die provincie zou nou net bij het noorden horen?
pi_137323974
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:04 schreef waht het volgende:

[..]

Dat komt door de racistische politiek van Rusland.
In het oosten zitten ook de meeste grondstoffen, racistische grondstoffen dus.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:05:40 #280
421524 SadPanda
pi_137323980
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Rusland heeft de grenzen erkent van oekraine en er is zelfs een speciaal verdrag omtrent oekraine. Rusland geeft geen gehoor, trekt zijn eigen plan, zal wel de nodige boycotten opleveren en sancties
Nee, dan draait Rusland de gaskraan dicht.
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 21:07:00 #281
93664 waht
Mushir
pi_137324057
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zou een zegen zijn. Het zal immers veroorzaken dat Europa naar alternatieven op zoek gaat en leert leven zonder Russisch gas. Vervolgens zijn wij onafhankelijk en heeft Poetin niet genoeg inkomsten meer om z'n onderknuppels af te betalen.
pi_137324073
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ok, opgelost lijkt me.
Waar moet Rusland nog meer de bevolking beschermen en bevrijden na Oekrane?
  zondag 2 maart 2014 @ 21:07:36 #283
421524 SadPanda
pi_137324088
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:05 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Ik zie nu ook dat je helderziend bent. Als Oekrane toe wil treden tot de EU dan zullen ze ook mensenrechten en rechten van minderheden moeten beschermen. Dus het is in hun eigen politieke intrest om op lange termijnen de rechten van Russische burgers in de Krim te beschermen. Ik vind je argumentatie niet erg steekhoudend.
Dat is de theorie ja maar in de praktijk is het tegendeel het geval. In EU lid staat Letland hebben ze 300.000 staatsloze etnische Russen, ze mogen niet eens stemmen. https://en.wikipedia.org/wiki/Non-citizens_(Latvia)

Ook in Estland en Litouwen is dat het geval.
Anti-Turkije
pi_137324107
Zit ook nogal wat industrie daar in het oosten. Misschien wel handig om te hebben als je op het randje van faillissement staat. Maar in Kiev waren ze drukker bezig met taalwetten en met het in brand steken van huizen van parlementsleden van de nieuwe oppositie. Jammer, nu zullen ze er voor moeten onderhandelen.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:08:18 #285
421524 SadPanda
pi_137324127
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok, opgelost lijkt me.
Nergens
Anti-Turkije
  zondag 2 maart 2014 @ 21:08:59 #286
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137324169
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:07 schreef waht het volgende:

[..]

Dat zou een zegen zijn. Het zal immers veroorzaken dat Europa naar alternatieven op zoek gaat en leert leven zonder Russisch gas. Vervolgens zijn wij onafhankelijk en heeft Poetin niet genoeg inkomsten meer om z'n onderknuppels af te betalen.
Inderdaad, de winter is voorbij. Laten we van deze crisis leren snel van onze gasverslaving af te kicken..
pi_137324215
quote:

[..]

Prima plan, sowieso is er al de nodige angst om de Russen (het gasnetwerk in Duitsland in handen) dus beter verenigen de landen
pi_137324233
quote:

[..]

Ok, opgelost lijkt me.
Wit-Rusland, Kaukasus-landen, Centraal-Azi en een poging wagen in de Baltische staten.
pi_137324240
quote:

[..]

Ok, opgelost lijkt me.
Als hij Oekrane voor elkaar krijgt dan zijn de Baltische staten aan de beurt.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:10:19 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137324247
Samenvatting van NAVO-statement van zojuist:

• "We condemn Russia's Military Escalation in Crimea"
• "We express our grave concern regarding the authorization of the Russian parliament on the use of armed forces against Ukraine"
• "Russia must respect its obligation under the UN charter"
• We call on Russia to de-escalate tensions, honor international agreements, withdraw forces
• Calls for democracy for entire Ukrainian people
• "Russia must respect its obligation under the UN charter"
• "NATO allies will continue to support Ukrainian sovereignty, territorial integrity"
• No one has requested to activate Article Four
• NATO is going to attempt to have a NATO-Russia Council meeting

bron: http://www.reddit.com/live/3rgnbke2rai6hen7ciytwcxadi
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 2 maart 2014 @ 21:10:24 #291
421524 SadPanda
pi_137324253
quote:

[..]

Dat zal meer geld kosten dan Russisch gas.
Anti-Turkije
pi_137324277
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zal meer geld kosten dan Russisch gas.
Dat is geen groot probleem.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:11:00 #293
421524 SadPanda
pi_137324279
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wit-Rusland, Kaukasus-landen, Centraal-Azi en een poging wagen in de Baltische staten.
Wit-Rusland is al lid van de Euraziatische Unie dus dat is niet nodig.
Anti-Turkije
pi_137324306
Poetin spreekt Merkel over Oekrane
http://nos.nl/artikel/618(...)l-over-oekraine.html
  zondag 2 maart 2014 @ 21:11:36 #295
421524 SadPanda
pi_137324307
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is geen groot probleem.
Geen probleem nee, maar ik vind het onzin om Russisch gas te boycotten.
Anti-Turkije
pi_137324312
Als je propaganda wilt zien moet je nu trouwens even naar CNN kijken. Is gewoon Russia Today, maar dan van de andere kant. Elk woord is afgewogen. Fascinating.
pi_137324317
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:08 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nergens
Onzin, dit was niet het laatste stukje land wat nog op het verlanglijstje staat. Zijn ze eigenlijk al klaar in Georgi?
  zondag 2 maart 2014 @ 21:12:09 #298
421524 SadPanda
pi_137324334
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, die zijn lid van de NAVO. En daar is de meerderheid geen Rus, in de Krim wel.
Anti-Turkije
pi_137324352
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

nee, die zijn lid van Nato, zitten in de EU en 2 hebben zelfs de euro.

Wit-Rusland is al een vazal staat van Rusland, en in azie en de Kaukasus is ook alles onder controle van Rusland

Het enige wat zou kunnen is Servie denk ik
  zondag 2 maart 2014 @ 21:13:08 #300
421524 SadPanda
pi_137324368
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onzin, dit was niet het laatste stukje land wat nog op het verlanglijstje staat. Zijn ze eigenlijk al klaar in Georgi?
Welk stukje land nog meer dan? Abchazi en Zuid-Osseti zijn onafhankelijk van Georgi, alleen wordt het maar door 7 landen herkend.
Anti-Turkije
pi_137324382
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Geen probleem nee, maar ik vind het onzin om Russisch gas te boycotten.
n kant op redeneren :Y

Met vrienden als de Russen heb je nauwelijks meer vijanden nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')