En de Nederlandse regering zou een referendum over een onafhankelijkheid van Friesland toestaan? Of over inlijving van Noord-Brabant bij Belgisch Brabant?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Van de regering van Oekrane mocht er geen referendum worden gehouden... En separatisme zou hard worden bestreden.
Vandaag opnieuw volgens http://www.volkskrant.nl/(...)an-hoogverraad.dhtmlquote:Op zondag 2 maart 2014 20:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Gisteren toch al?
Poetin belt met Obama
Laatste alinea
Nee, lijkt me niet. Maar van mij zou het mogen.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En de Nederlandse regering zou een referendum over een onafhankelijkheid van Friesland toestaan? Of over inlijving van Noord-Brabant bij Belgisch Brabant?
Allesbehalve een ander land inroepen.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is dan een goede oplossing als de regering separatisme bestrijd?
Op die manier kan je alle seperatistenbewegingen hun zin geven. Cataloni, Baskenland, Schotland etc..quote:Op zondag 2 maart 2014 19:58 schreef MagicIsland1 het volgende:
Waar splitsen ze ukraine niet gewoon op in tweeen.
west ukraine pro europees, oost ukraine pro russisch.
Probleem opgelost en een hoop ellende bespaard.
[ afbeelding ]
Als een land zo duidelijk verdeeld is en een tussenweg (zoals democratisch het volk laten kiezen) niet werkt, is het toch niet zo'n gek idee om een land op te splitsen?quote:
Daarnaast gaat splitsen nooit helemaal vanzelf en zegt 'de meerderheid' niets over wat de bevolking als geheel wil. 60% Russisch in een kanton is ook een meerderheid, maar dan is er nog steeds 40% niet-Russisch. In Odessa, volgens het kaartje 'Russisch', is al gezegd dat men niet bij een onafhankelijke Krim wil horen.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:02 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
De industrie en alles zit in het zuiden, dan gaat rusland met de bezittingen ervandoor en krijgen wij een arm failliet land ( noord-oekraine )
Dat doen ze in Belgi ook niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Als een land zo duidelijk verdeeld is en een tussenweg (zoals democratisch het volk laten kiezen) niet werkt, is het toch niet zo'n gek idee om een land op te splitsen?
Is dat erg dan?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Op die manier kan je alle seperatistenbewegingen hun zin geven. Cataloni, Baskenland, Schotland etc..
Dat betwijfel ik ten zeerste, in 2010 stemde wellicht 70% van de kiezers op de partij, maar in 2010 is een groot deel van de andere partijen zo teleurgesteld geraakt in hun partijen dat ze niet eens hebben gestemd toentertijd.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In 2010 stemde 70% op een pro-Russische partij, dus genoeg niet Russen zullen bij Rusland willen horen. 90% spreekt Russisch als voertaal. En er komt in maart een referendum over.
Wie heeft dat gezegd?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In Odessa, volgens het kaartje 'Russisch', is al gezegd dat men niet bij een onafhankelijke Krim wil horen.
Scherpquote:Op zondag 2 maart 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En de Nederlandse regering zou een referendum over een onafhankelijkheid van Friesland toestaan? Of over inlijving van Noord-Brabant bij Belgisch Brabant?
Dat denk ik ook, gisteren 7000 demonstranten in Kharkov, voor een stad van die omvang is dat vrij weinig. Men vergeet ook dat bijvoorbeeld iemand als Viktor Klitsjko van Russisch-talige afkomst is.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zag daarover een poll voorbijkomen in deze topicreeks. De Russen op de Krim die aansluiting willen bij Rusland zouden een verre minderheid zijn. De nieuwe Oekraense regering heeft nou ook niet echt slim gehandeld door bijvoorbeeld het Russisch niet meer te erkennen als officile taal. De meerderheid van de Russen is echt niet blij hoe de huidige regering nu handelt.
Ja, waarom niet? Dat is me ook al eerder gevraagd.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Mag tsjetsjeni dan ook meteen loskomen van Rusland wat jou betreft?
Als daar een burgeroorlog uitbreekt en een internationaal conflict dreigt zou dat vrijwel zeker gebeuren.quote:
Dan komt Nederland het noordelijke deel annexeren en Frankrijk het Zuidelijk deel.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Als daar een burgeroorlog uitbreekt en een internationaal conflict dreigt zou dat vrijwel zeker gebeuren.
In alle verkiezingen is het ongeveer hetzelfde.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste, in 2010 stemde wellicht 70% van de kiezers op de partij, maar in 2010 is een groot deel van de andere partijen zo teleurgesteld geraakt in hun partijen dat ze niet eens hebben gestemd toentertijd.
Ik denkt niet dat die etnische groepen dat zelf willenquote:Op zondag 2 maart 2014 20:12 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je in alle gebieden waar minder dan 50% etnische Russen wonen, de onafhankelijkheid uitroept, dan raken ze flink wat gebied kwijt
Laat de mensen dat lekker zelf democratisch bepalen. Splitsen lost de problematiek ook niet bepaald op natuurlijk..quote:Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Als een land zo duidelijk verdeeld is en een tussenweg (zoals democratisch het volk laten kiezen) niet werkt, is het toch niet zo'n gek idee om een land op te splitsen?
Jawel. Er zal anders altijd een split blijven tussen pro-Rusland en pro-EU.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat de mensen dat lekker zelf democratisch bepalen. Splitsen lost de problematiek ook niet bepaald op natuurlijk..
Maar snap je het verschil dat de Tsjetjenen geen land hebben waar ze heen kunnen gaan en de Russen in de Krim wel. Ik zeg niet dat ze gedeporteerd moeten worden of iets dergelijks zolang ze relatieve autonomie hebben dan is er niks aan de hand. Als er in de chaos die de overgang van macht is - beleid verzonnen wordt uit woede jegens Rusland die het Russisch verbiedt dan is dat kwalijk ja. Maar dat legitimeert het ingrijpen niet direct. Er kan ook dialoog plaatsvinden om die misstand te herstellen. Daar krijgt Oekrane gewoonweg niet de kans voor en dat is het probleem hier. Als Oekrane zou aanhouden om de rechten van burgers daar te schenden dan zou ik wel voor een vorm van ingrijpen zijn - maar dat moet dan in internationaal verband en daar zijn gewoon middelen voor.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Dat is me ook al eerder gevraagd.
The local authorities have called for a referendum on the region's status, a move Kiev says is illegal.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat de mensen dat lekker zelf democratisch bepalen. Splitsen lost de problematiek ook niet bepaald op natuurlijk..
Ja, dit is ook niet bepaald de tijd en methode daarvoorquote:Op zondag 2 maart 2014 20:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
The local authorities have called for a referendum on the region's status, a move Kiev says is illegal.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA1Q1E820140302
Als sinds de val van de USSR werden Russen gediscrimineerd door de centrale overheid, dat is gewoon beleid waar ze niet vanaf willen wijken.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Maar snap je het verschil dat de Tsjetjenen geen land hebben waar ze heen kunnen gaan en de Russen in de Krim wel. Ik zeg niet dat ze gedeporteerd moeten worden of iets dergelijks zolang ze relatieve autonomie hebben dan is er niks aan de hand. Als er in de chaos die de overgang van macht is - beleid verzonnen wordt uit woede jegens Rusland die het Russisch verbiedt dan is dat kwalijk ja. Maar dat legitimeert het ingrijpen niet direct. Er kan ook dialoog plaatsvinden om die misstand te herstellen. Daar krijgt Oekrane gewoonweg niet de kans voor en dat is het probleem hier. Als Oekrane zou aanhouden om de rechten van burgers daar te schenden dan zou ik wel voor een vorm van ingrijpen zijn - maar dat moet dan in internationaal verband en daar zijn gewoon middelen voor.
Ja joh. Waarom zou je het volk laten spreken als je ook oorlog kan voeren, h.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dit is ook niet bepaald de tijd en methode daarvoor
Je kan binnen 1 land best verschillende stromingen hebben. En welk probleem wordt er precies opgelost wanneer een deel van Oekrane een protectoraat van Rusland wordt?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel. Er zal anders altijd een split blijven tussen pro-Rusland en pro-EU.
quote:Op zondag 2 maart 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Splitsen zal duidelijk uitlopen op de annexatie van Oost-Oekrane door Rusland. Geen goed plan dus.
Inderdaad, bovendien die gasten die een Russische vlag op de overheidsgebouwen hingen schenen uit Rusland te komen ipv de Krim. Nog zoiets. Ah, dat wist ik niet eens van Klitskjoquote:Op zondag 2 maart 2014 20:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, gisteren 7000 demonstranten in Kharkov, voor een stad van die omvang is dat vrij weinig. Men vergeet ook dat bijvoorbeeld iemand als Viktor Klitsjko van Russisch-talige afkomst is.
De methode van Rusland bedoel je?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:16 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja joh. Waarom zou je het volk laten spreken als je ook oorlog kan voeren, h.
Klopt. Dat merk je ook duidelijk. Alle problematiek komt daarvandaan. Ook voor deze russische inmenging, die demonstraties kwamen daar ook door.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel. Er zal anders altijd een split blijven tussen pro-Rusland en pro-EU.
Het ene deel wil lid worden van de EU en het andere deel van de Euraziatische Unie. Janoekovytsj wou het tweede en is nu afgezet daarom.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan binnen 1 land best verschillende stromingen hebben. En welk probleem wordt er precies opgelost wanneer een deel van Oekrane een protectoraat van Rusland wordt?
Prima. Vlaanderen is een rijk gebiedquote:Op zondag 2 maart 2014 20:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan komt Nederland het noordelijke deel annexeren en Frankrijk het Zuidelijk deel.
twitter:MaxRTucker twitterde op zondag 02-03-2014 om 20:16:19Unconfirmed reports that #Poland is moving military units to border with #Ukraine. #Crimea http://t.co/8xlTT7DDXg- http://t.co/ybGYwutIhe reageer retweet
Slechte vergelijking. Het ene deel van Oekrane wil lid worden van de EU en het andere deel van de Euraziatische Unie.quote:
Het is op z'n minst merkwaardig dat het internationale recht voorrang geeft aan territoriale integriteit, wat een recht van naties is, boven het recht op zelfbeschikking, wat een mensenrecht is.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:05 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Op die manier kan je alle seperatistenbewegingen hun zin geven. Cataloni, Baskenland, Schotland etc..
Nou nee, die is afgezet omdat het een incompetente corrupte zak hooi was. Niet alles in het leven draait om etnische lijnen, hoe aantrekkelijk dat simplisme ook mag aanvoelen...quote:Op zondag 2 maart 2014 20:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het ene deel wil lid worden van de EU en het andere deel van de Euraziatische Unie. Janoekovytsj wou het tweede en is nu afgezet daarom.
Wat elke politicus in de afgelopen 20 jaar daar is, geloof ikquote:Op zondag 2 maart 2014 20:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, die is afgezet omdat het een incompetente corrupte zak hooi was. Niet alles in het leven draait om etnische lijnen, hoe aantrekkelijk dat simplisme ook mag aanvoelen...
Laat eerst de centrale regering de orde herstellen in plaats van proberen de situatie te benutten om wat gedaan te krijgen van de Russen.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is een betere oplossing als de centrale regering separatisme hard bestrijd?
Uhuh, dat hij afgezet is omdat 'ie corrupt en incompetent was is net zo'n simplisme.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, die is afgezet omdat het een incompetente corrupte zak hooi was. Niet alles in het leven draait om etnische lijnen, hoe aantrekkelijk dat simplisme ook mag aanvoelen...
Het probleem is dat er nog 40% is die dat niet wil. Een ander probleem is dat indien hun autonomie, hun mensenrecht en taal en cultuur behouden wordt er gewoon geen legitieme reden is voor afscheiding. Als we jouw motivatie gebruiken en standaard praktijk gaan maken dan gaan landen structureel proberen om mensen te verplaatsen naar een grens gebied bij de buur om zo land af te snoepen en zich mengen met de politiek daar. (Iets waarvan Rusland al beschuldigd wordt.. en in het verleden ook gedaan heeft). Tot slot verwijs ik naar mijn eerdere argument. Als je jouw praktijk toelaat hoe ideaaltypisch ook kun je alle landsgrenzen gaan hertekenen. Daarnaast valt Rusland vandaag nog uiteen omdat er zoveel landelijke minderheden zijn die plaatselijk een meerderheid zijn dat er weinig van Mother Russia overblijft. Kortom Chaos.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als sinds de val van de USSR werden Russen gediscrimineerd door de centrale overheid, dat is gewoon beleid waar ze niet vanaf willen wijken.
Wat is nou het probleem als de mensen op de krim bij Rusland willen horen?
De demonstraties waren er omdat hij een EU akkoord niet wou tekenen, vandaar ook dat er bijna alleen demonstraties waren in het westen.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik dacht omdat ie koos voor 15 miljard steun van Rusland, ongeveer het bedrag dat Oekraine nu van het westen vraagt.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dat is het probleem. Niet dat er meerdere talen worden gesproken oid.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat elke politicus in de afgelopen 20 jaar daar is, geloof ik
Zodat ze separatisme nog beter en harder kunnen onderdrukken?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat eerst de centrale regering de orde herstellen in plaats van proberen de situatie te benutten om wat gedaan te krijgen van de Russen.
Ik neem aan dat hij alleen de rijkere gebieden wil hebben.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:21 schreef Qi1 het volgende:
Wil Poetin berhaupt Oekrane weer bij Rusland hebben overigens? Wat is daar voor hem te winnen, behalve dat Rusland weer wat groter is? (Maar vooral ook met een veel grotere schuld en veel grotere verdeeldheid)
Kap nu eens met die nonsens.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodat ze separatisme nog beter en harder kunnen onderdrukken?
chernobyl erbij kado doenquote:Op zondag 2 maart 2014 20:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij alleen de rijkere gebieden wil hebben.
Hij heeft ambities om Rusland weer tot wereldrijk te maken. In die zin wil hij vast allesquote:Op zondag 2 maart 2014 20:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij alleen de rijkere gebieden wil hebben.
Is er veel gas eigenlijk in Oekrane? Wellicht voor het westen een goede investering, zodat Poetin niet meer de macht over onze gaskraan heeft.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik dacht omdat ie koos voor 15 miljard steun van Rusland, ongeveer het bedrag dat Oekraine nu van het westen vraagt.
Stelt weinig voor.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Is er veel gas eigenlijk in Oekrane? Wellicht voor het westen een goede investering, zodat Poetin niet meer de macht over onze gaskraan heeft.
Dat zal de reden wel zijn geweest.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:53 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom is die poll verwijderd ??
had net neutraal gestemd
neequote:Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Is er veel gas eigenlijk in Oekrane? Wellicht voor het westen een goede investering, zodat Poetin niet meer de macht over onze gaskraan heeft.
Al zouden ze gedreigd hebben hiermee. Is er daadwerkelijk ook maar iemand daar een dag onderdrukt geweest dat ingrijpen legitimeert? Een dreigement is niet genoeg. Tenzij ze dreigen met genocide maar dat is hier echt niet aan de hand.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je weet niet of 40% dat niet wil, bijna iedereen spreek daar in het dagelijks leven Russisch. Wat jij zegt is allemaal theorie. Rusland doet dat nu niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het probleem is dat er nog 40% is die dat niet wil. Een ander probleem is dat indien hun autonomie, hun mensenrecht en taal en cultuur behouden wordt er gewoon geen legitieme reden is voor afscheiding. Als we jouw motivatie gebruiken en standaard praktijk gaan maken dan gaan landen structureel proberen om mensen te verplaatsen naar een grens gebied bij de buur om zo land af te snoepen en zich mengen met de politiek daar. (Iets waarvan Rusland al beschuldigd wordt.. en in het verleden ook gedaan heeft). Tot slot verwijs ik naar mijn eerdere argument. Als je jouw praktijk toelaat hoe ideaaltypisch ook kun je alle landsgrenzen gaan hertekenen. Daarnaast valt Rusland vandaag nog uiteen omdat er zoveel landelijke minderheden zijn die plaatselijk een meerderheid zijn dat er weinig van Mother Russia overblijft. Kortom Chaos.
Hij wil Oekrane bij de Euraziatische Uniequote:Op zondag 2 maart 2014 20:21 schreef Qi1 het volgende:
Wil Poetin berhaupt Oekrane weer bij Rusland hebben overigens? Wat is daar voor hem te winnen, behalve dat Rusland weer wat groter is? (Maar vooral ook met een veel grotere schuld en veel grotere verdeeldheid)
quote:
Het is geen nonsens, het is een argument. Geen bijster sterke, maar toch een argument, een mening die je mag hebben.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Neuh, het is getroll.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Het is geen nonsens, het is een argument. Geen bijster sterke, maar toch een argument, een mening die je mag hebben.
Het probleem is de armoede en corruptie. De ene helft wil dat oplossen door bij de EU te gaan en de ander door bij de Euraziatische Unie te gaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dat is het probleem. Niet dat er meerdere talen worden gesproken oid.
Al zou het 20% zijn dan heb je nog een probleem. Je gaat verder niet inhoudelijk in op mijn punten en dat deed je eerder ook al niet dus ik neem aan dat je het niet begrijpt of het er mee eens bent?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je weet niet of 40% dat niet wil, bijna iedereen spreek daar in het dagelijks leven Russisch. Wat jij zegt is allemaal theorie. Rusland doet dat nu niet.
Als de regering zich onafhankelijk verklaard en de daarbij horen de mensen/soldaten de Krim uit schopt dan accepteert de centrale regering dat echt niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:25 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Al zouden ze gedreigd hebben hiermee. Is er daadwerkelijk ook maar iemand daar een dag onderdrukt geweest dat ingrijpen legitimeert? Een dreigement is niet genoeg. Tenzij ze dreigen met genocide maar dat is hier echt niet aan de hand.
Nee, dat is het niet. Ik geloof echt dat hij gewoon voor zijn mening staat. Ook al vind ik die mening wat te simpel.quote:
Op welke regering doel je? Janoekovytsj is niet weg omdat hij separatisme wou onderdrukken.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar, sippe panda van me, de centrale regering probeerde separatisme te onderdrukken, met als resultaat dat de regering weg is. Dat werkt dus niet, dus ik kan me niet voorstellen dat dat weer gepoogd gaat worden.
Volgens mij voorkom je alleen een bankroet door bij de Russische unie te gaan..quote:Op zondag 2 maart 2014 20:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het probleem is de armoede en corruptie. De ene helft wil dat oplossen door bij de EU te gaan en de ander door bij de Euraziatische Unie te gaan.
Het volk als geheelquote:Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Op welke regering doel je? Janoekovytsj is niet weg omdat hij separatisme wou onderdrukken.
Of natuurlijk iets er tussenin... of is dat te genuanceerd voor dit topic?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef sonnyspek het volgende:
Gisteren leek het allemaal erg snel te gaan maar nu hoor je toch minder vanuit het Russische kamp...Stilte voor de storm of storm in een glas water?
wat inhoudt dat je steunpakketten krijgt van alle EU lidstaten..quote:Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Volgens mij voorkom je alleen een bankroet door bij de Russische unie te gaan..
De armoede en corruptie krijg je alleen weg door bij de EU te gaan; maar dan ga je wel eerst in Griekenland style failliet
Daarom gaat het er ook om hoe je feiten presenteert.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:34 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CNN, BBC en NOS (zenders die ik nu helemaal niet meer volg) heb ik RT nooit betrapt op het verschaffen van onwaarheden/onjuistheden/leugens. Helaas geldt dat voor de eerdergenoemde zenders wel. RT geeft een zeer gekleurd en een pro-Russisch beeld, maar de feiten die zij presenteren kloppen altijd. Als dat niet zo is hoor ik dat graag zodat ik mijn beeld kan bijstellen.
quote:Op zondag 2 maart 2014 20:27 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Al zou het 20% zijn dan heb je nog een probleem. Je gaat verder niet inhoudelijk in op mijn punten en dat deed je eerder ook al niet dus ik neem aan dat je het niet begrijpt of het er mee eens bent?
Dat er etnische meerderheden zijn betekent niet dat ze ook daadwerkelijk los willen van Rusland.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Tot slot verwijs ik naar mijn eerdere argument. Als je jouw praktijk toelaat hoe ideaaltypisch ook kun je alle landsgrenzen gaan hertekenen. Daarnaast valt Rusland vandaag nog uiteen omdat er zoveel landelijke minderheden zijn die plaatselijk een meerderheid zijn dat er weinig van Mother Russia overblijft.
De wens van de bevolking vind ik persoonlijk een legitieme reden.quote:Een ander probleem is dat indien hun autonomie, hun mensenrecht en taal en cultuur behouden wordt er gewoon geen legitieme reden is voor afscheiding.
Dat is theorie en het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Rusland doet dat nu niet en toen de USSR dat wel deed was dat niet vanwege jouw reden.quote:Als we jouw motivatie gebruiken en standaard praktijk gaan maken dan gaan landen structureel proberen om mensen te verplaatsen naar een grens gebied bij de buur om zo land af te snoepen en zich mengen met de politiek daar. (Iets waarvan Rusland al beschuldigd wordt.. en in het verleden ook gedaan heeft).
Is dat zo? Roemeni is er niet minder arm op geworden.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:30 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
De armoede en corruptie krijg je alleen weg door bij de EU te gaan
Lijkt mij een logische reactie van Polenquote:Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef b4kl4p het volgende:
Polen naar ukraine? Als putin door gaat moeten wr polen dan helpen?
Eh jawel hoor: Romania is boomingquote:Op zondag 2 maart 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is dat zo? Roemeni is er niet minder arm op geworden.
Nee maar ik denk als ze de kans krijgen dat er genoeg wel voor kiezenquote:Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Dat er etnische meerderheden zijn betekent niet dat ze ook daadwerkelijk los willen van Rusland.
[..]
De wens van de bevolking vind ik persoonlijk een legitieme reden.
[..]
Dat is theorie en het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Rusland doet dat nu niet en toen de USSR dat wel deed was dat niet vanwege jouw reden.
Je hoort minder vanuit de Russische kant, maar de nieuwe machthebbers in Kiev worden de komende dagen wanhopig als de situatie zo blijft. Ze hebben al eerder gehint dat ze mogelijk militaire steun vragen van andere landen, genoeg landen, zoals Polen die dergelijke steun mogelijkerwijs zouden bieden buiten de NAVO, EU en/of VN om.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef sonnyspek het volgende:
Gisteren leek het allemaal erg snel te gaan maar nu hoor je toch minder vanuit het Russische kamp...Stilte voor de storm of storm in een glas water?
Maar nu hebben ze perspectief als volwaardig leden van de heilige Unie.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden werden in Roemeni en Bulgarije ook flinke demonstraties gehouden.
Nou.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:40 schreef waht het volgende:
[..]
Maar nu hebben ze perspectief als volwaardig leden van de heilige Unie.
Dat gaat over de cijfers maar wat de bevolking er zelf van vind is weer wat anders. Er waren grote demonstraties tegen de regering en 63%(!) zegt dat het leven tijdens de dictatuur beter was.quote:
Dat hij daar is geboren heeft volgens mij meer met de militaire plaatsing van zijn vader te maken dan dat hij daadwerkelijk Kirgizisch is.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
Zat net even de herkomstv van Vitali Klitschko op te zoeken en hij komt dus kennelijk uit Kirgizi.
En ik moest even lachen toen ik de vlag van het land zag![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vindt Rusland ook maar om een andere reden (basis)quote:Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
De wens van de bevolking vind ik persoonlijk een legitieme reden.
Ja, ik zeg ook niet dat 'ie van Kirgizische afkomst is hoorquote:Op zondag 2 maart 2014 20:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat hij daar is geboren heeft volgens mij meer met de militaire plaatsing van zijn vader te maken dan dat hij daadwerkelijk Kirgizisch is.
Het is dan ook niet realistisch dat het zou gaan kunnen dat iedereen zich afscheid.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het lijkt me een valide theorie dat als je landen die middelen geeft dat ze die gaan gebruiken. Je verkondigt zelf steeds dat landen voor eigen belang gaan. Als ik een middel opper die dat in de hand werkt dan wijs jij hem af als theorie. Dat is ook krom..
Ja, ook dan zie ik het probleem niet.quote:Ok dat je dat persoonlijk vindt is prima. Maar dat is niet in lijn met hoe het internationaal rechtelijk al jaren gaten. Maar hoe doe je dat in de praktijk want stel in de Krim is weer een mini oosterlijk deel dat weer 80% Oekraens is? Moet dat specifieke gebiedje weer bij Oekrane? Met jouw redenatie blijven we namelijk grenzen trekken tot in het oneindige...
Maar een mogelijke reactie hieropquote:Op zondag 2 maart 2014 20:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is dan ook niet realistisch dat het zou gaan kunnen dat iedereen zich afscheid.
[..]
Ja, ook dan zie ik het probleem niet.
quote:Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden werden in Roemeni en Bulgarije ook flinke demonstraties gehouden.
Hoe staat het met die demonstraties in Bulgarije tegen de hoge energierekeningen?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet echt slim, aangezien ze in delen van Duitsland al een stroomoverschot hebben.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef Parzival het volgende:
[..]
nee
Ukraine wil meer kerncentrales bouwen en stroom verkopen aan het westen
Welke internationale gevolgen? Behalve wat boze taal gaat er niks gebeuren. Wat is er onbetrouwbaar aan Rusland? En ook al zouden ze dat zijn, de VS is dat veel meer gezien de eerst innige band met Gadaffi en Saddam en toch weerhoud dat er niemand van om relaties aan te gaan met de VS.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vindt Rusland ook maar om een andere reden (basis)
Rusland heeft wel duidelijk aan dat ze een zeer onbetrouwbare partner zijn, ben benieuwd naar de gevolgen van dit, ook als het hier bij blijft (alleen de krim) zal Rusland wel de nodige internationale gevolgen gaan ervaren.
duitsland wil haar nucleaire installaties afbouwen in 2022..quote:Op zondag 2 maart 2014 20:46 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Niet echt slim, aangezien ze in delen van Duitsland al een stroomoverschot hebben.
Niks houdt je tegen om alles van RT.com voor zoete koek aan te nemen hoor..quote:Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
ik kan niet wachten tot ik straks uit verveling het journaal ga kijken, dat word lachen om alle leugens.
Ik ben nognooit in mn leven op rt.com geweest.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:49 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Niks houd je tegen om alles van RT.com voor zoete koek aan te nemen hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |