abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 10:54:52 #1
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136922082
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2014:

* Neraice (7 januari)
* dick_laurent (6 februari)
* ChevyCaprice (13 februari)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 11:02:29 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136922262
Hey Chevycaprice, ga jij nu eigenlijk ook een auto kopen nu je je rijbewijs hebt? Of geen geld/geen behoefte oid?
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 11:10:15 #3
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136922458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
Hey Chevycaprice, ga jij nu eigenlijk ook een auto kopen nu je je rijbewijs hebt? Of geen geld/geen behoefte oid?
Nee ik heb geen auto nodig en heb ook geen geld. Ben nog 17 ook nog dus heeft niet veel zin ook :')

Misschien dat ik nog een scooter koop, is iets goedkoper gezien ik ook geen geld aan een auto wil besteden als ik die niet nodig heb
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  FOK!fotograaf donderdag 20 februari 2014 @ 11:11:42 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136922504
Goedkoop brommertje halen, verzekering op zetten en mooi schadevrije jaren gaan opbouwen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 11:13:02 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136922544
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee ik heb geen auto nodig en heb ook geen geld. Ben nog 17 ook nog dus heeft niet veel zin ook :')

Misschien dat ik nog een scooter koop, is iets goedkoper gezien ik ook geen geld aan een auto wil besteden als ik die niet nodig heb
NEE GEEN SCOOTER!!!!! :P

sorry, ik had toevallig net dit topic geopend :P
KLB / Scooters
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 11:31:43 #6
414785 sirdanilot
pi_136923127
Zo vandaag ging het lekker, de rijles. Ik moet meer om me heen kijken, breed kijken dus, en niet in een rechte lijn. Af en toe ging ik nog even de mist in, dingen als 'moet ie nu in 1 of 2' of 'moet ik nu remmen of niet', maar over het algemeen ging het goed en ik had ook helemaal geen ingrepen, zelfs geen corrigerend rukje aan het stuur of zo. Ook getankt, maar dat kon ik al.

Moest nog een weg oprijden die op een dijk loopt, en stond dus op een zeer steile helling te wachten. Ik reed een paar meter achteruit :') maar de auto sloeg niet af, hellingproef-met-handrem in mijn boek geslaagd dus.

Als dit zo door gaat blijf ik echt gewoon de schakel proberen. Ik vind het gewoon zoveel fijner om zelf de controle te hebben over wat de auto doet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136926676
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!fotograaf donderdag 20 februari 2014 @ 13:54:41 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136927512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1,
Wat ik in het begin deed, toen ik de 3 niet goed kon vinden, was hem eerst met de rug van mijn hand uit de 2 duwen en dan pas verder doorduwen. Hij schiet namelijk terug naar het midden (ten minste, de meeste auto's doen dat) en dan duw je hem zo door zijn 3 in. Doe het nog steeds wel eens met 3 naar 4, gewoon met 2 vingers naar beneden duwen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 13:55:58 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136927539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Ah bummer :(

Ai, ja dat is wel beetje link als je van z'n 3 per ongeluk naar de 1 gaat... één keer zou je dat misschien nog wel vergeven worden, maar als je dat 2X doet geef je de indruk aan de examinator dat je het voertuig niet voldoende beheerst...

Examen blijft een lastig iets. Wat faalde er dan aan de bijzondere verrichtingen? Moest je omkeren? Fileparkeren?
pi_136927852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ah bummer :(

Ai, ja dat is wel beetje link als je van z'n 3 per ongeluk naar de 1 gaat... één keer zou je dat misschien nog wel vergeven worden, maar als je dat 2X doet geef je de indruk aan de examinator dat je het voertuig niet voldoende beheerst...

Examen blijft een lastig iets. Wat faalde er dan aan de bijzondere verrichtingen? Moest je omkeren? Fileparkeren?
Ja dat gaf hij ook aan, snap ik zelf ook wel, alleen het gaat normaal altijd wel goed, tsja wat doe je er dan aan?

Parkeren, deed ik achteruit, maar het waren van die schuine vakken dus dat was ook een bitch. Was verder geen dealbreaker geweest denk ik hoor. En omdat er nergens auto's geparkeerd stonden voor een stopopdracht moest ik een omkeeropdracht doen, en toen schoot ie te snel vooruit nadat ik hem achteruit had gereden, tsja, weer zoiets :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_136927966
Ik moest op mijn examen ook achteruit inparkeren in zo'n vak dwars op de weg (niet schuin gelukkig). Kwam keurig recht uit, midden over de streep tussen twee vakken O-)
Meteen zelf gezegd dat dat misschien wat slordig was en gevraagd of ik het nog een keer over moest doen, maar het was goed zo. Verder namelijk wel goed op het overige verkeer (dat er niet was) gelet en netjes en beheersd de manouvre uitgevoerd.

Maar jammer alors! Volgende keer beter!
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 15:56:02 #12
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136932100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

NEE GEEN SCOOTER!!!!! :P

sorry, ik had toevallig net dit topic geopend :P
KLB / Scooters
4 takt maken inderdaad veel minder lawaai en stinken ook minder :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_136954692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
erg vervelend voor je.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:18:24 #14
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_136955417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Bij je eerste examen word je met dit soort schoonheidsfoutjes genaaid. Volgende keer slaag je met vlag en wimpel. ^O^
pi_136956533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Balen!

(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
pi_136956641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Balen!

(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
Nee totaal niet, de enige versnelling waar je kracht bij moet zetten is de 5, bij de auto waarin ik rijdt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_136956680
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:37 schreef alors het volgende:

[..]

Nee totaal niet, de enige versnelling waar je kracht bij moet zetten is de 5, bij de auto waarin ik rijdt.
Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
pi_136957039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
Met mijn eigen auto heb ik dat ook bij het terugschakelen (bijv stoplicht op rood) dat ie moeilijk in zijn 1 ging. Schijnbaar een hint of beveiliging denk ik? Lijkt me niet prettig als je zijn 4 zit en wil terugschakelen naar zijn 1 met de gedacht de ie in zijn 3 zit :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2014 23:44:05 ]
pi_136957222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
De auto waarin ik les gaat ook alleen lastig(er) in de 5, niet in de één.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:45:05 #20
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136959704
Tip voor 2-3 overigens:

Plaats je hand in de linkeronderhoek van de pook en duw in een schuine lijn zachtjes naar boven. Valt 'ie er vanzelf in.

Kut in z'n 1 merk ik ook vaak. Tijdens het remmen leg ik 'm vaak al terug en dan wil 'ie nog wel eens bokken.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 00:49:04 #21
414785 sirdanilot
pi_136959805
Moeilijk in z'n een ligt aan de snelheid van de motor, schijnt dat je een vleugje gas bij kunt geven dat dat helpt. Ik heb de juiste techniek daarvoor nog niet uitgevonden dus ik doe daar gewoon niet aan :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 01:09:21 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136960280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:45 schreef OudeBok het volgende:
Kut in z'n 1 merk ik ook vaak. Tijdens het remmen leg ik 'm vaak al terug en dan wil 'ie nog wel eens bokken.
En dan minutenlang met je koppeling ingetrapt blijven wachten voor het verkeerslicht? Lekker voor je druklager. Of, als je als eerste aan komt rijden bij een verkeerslicht en hij toch op groen schiet, op laten komen en met je gezicht tegen de voorruit hangen omdat je zo remt op de motor? Beter zet je hem in zijn 2, zodra je rolt kan je zo'n beetje in zijn 2 terecht, zeker bij een diesel. Het duurt heel lang voordat die gaat bokken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 01:11:50 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136960333
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Met mijn eigen auto heb ik dat ook bij het terugschakelen (bijv stoplicht op rood) dat ie moeilijk in zijn 1 ging. Schijnbaar een hint of beveiliging denk ik? Lijkt me niet prettig als je zijn 4 zit en wil terugschakelen naar zijn 1 met de gedacht de ie in zijn 3 zit :D
Leg eens 2 tandwielen tegen elkaar op 2 assen, til er nu eentje hoog op en laat de ander heel snel draaien. Probeer die opgetilde er nu eens in 1x in te krijgen, dan al niet heel zacht draaiend.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Balen!

(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
Met terugschakelen zeker?
En je denkt dan niet? Ik moet heel veel kracht zetten, wellicht is dat niet goed voor de auto?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 21 februari 2014 @ 01:17:37 #24
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136960412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan minutenlang met je koppeling ingetrapt blijven wachten voor het verkeerslicht? Lekker voor je druklager. Of, als je als eerste aan komt rijden bij een verkeerslicht en hij toch op groen schiet, op laten komen en met je gezicht tegen de voorruit hangen omdat je zo remt op de motor? Beter zet je hem in zijn 2, zodra je rolt kan je zo'n beetje in zijn 2 terecht, zeker bij een diesel. Het duurt heel lang voordat die gaat bokken.
Je zet hem tijdens een stoplicht in z'n vrij? Ik rijd in een benzineauto, trouwens.
Als ik als eerste aan kom rijden schakel ik pas op het allerlaatste moment terug naar z'n 1, inderdaad omdat 'ie wel eens op groen zou kunnen schieten. Rustig over de sensoren rollen in z'n 2, blijft 'ie rood -> 1. Had er misschien bij moeten zeggen dat de eerder door mij geschetste situatie opgaat als ik wel moet stoppen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 01:23:38 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136960509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:17 schreef OudeBok het volgende:
Je zet hem tijdens een stoplicht in z'n vrij? Ik rijd in een benzineauto, trouwens.
Jups. In benzineauto's, in diesels, alles. En nog ben ik eerder van mijn plaats af dan de andere weggebruikers. Je moet alleen even op blijven letten. Overigens doe ik het ook in een automaat, het moment dat ik tot stilstand kom voor een stoplicht, zet ik hem in zijn neutraal, gaat het op groen dan is het een tikje naar achter en gas geven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 08:14:21 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136962280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jups. In benzineauto's, in diesels, alles. En nog ben ik eerder van mijn plaats af dan de andere weggebruikers. Je moet alleen even op blijven letten. Overigens doe ik het ook in een automaat, het moment dat ik tot stilstand kom voor een stoplicht, zet ik hem in zijn neutraal, gaat het op groen dan is het een tikje naar achter en gas geven.
Hmm... Ik kreeg van mijn instructeur geleerd dat ik 'm nooit neutraal mocht zetten voor een stoplicht.
Dus ik zat dan idd soms tijden lang met mn voet krampachtig die koppeling in te houden.

Nu doe ik het 50/50
Soms hou ik m gewoon in zijn 1 en soms ben ik lui en dan doe ik m neutraal.
Ben overigens sowieso niet de snelste met optrekken, of ik m nu in de 1 heb staan of neutraal :')
pi_136962302
Ik zet hem in z'n vrij als ik niet vooraan in de rij sta. Verder op sommige kruispunten waarvan ik de de stoplichtenregeling (dus nu X groen, dan Y, dan wij etc) weet, en er al rekening mee kan houden (dus dan ook als ik vooraan sta).
pi_136962324
Het beste voor je auto schijnt te zijn, bij het stoplicht in de vrij, koppeling los, en handrem erop.
Voetrem dus los, zodat je schijven niet buigen (na een flinke rempartij ingedrukt houden is slecht).

Maar dat doe ik niet als ik eerste sta bij het stoplicht anders ben ik veel te traag weg.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 09:28:22 #29
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136963521
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:17 schreef delano.888 het volgende:
Het beste voor je auto schijnt te zijn, bij het stoplicht in de vrij, koppeling los, en handrem erop.
Voetrem dus los, zodat je schijven niet buigen (na een flinke rempartij ingedrukt houden is slecht).

Maar dat doe ik niet als ik eerste sta bij het stoplicht anders ben ik veel te traag weg.
En dat is waarop gebaseerd?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 09:55:26 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136964202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

En dat is waarop gebaseerd?
Gewone fysica en gewoon logisch nadenken. Een lager is in de fabriek gesmeerd, zeker je druklager. Daarna wordt hij niet meer gesmeerd. Vet is dikkig en als je hem lang rond laat draaien, wordt het warmer. Warm vet loopt eruit en een ongesmeerd lager gaat herrie maken en loopt uiteindelijk aan puin. Kan je je bak eraf halen en je koppeling vervangen, aangezien je, als het toch open ligt, niet alleen een lagertje vervangt, maar ook meteen de koppelingset mee neemt.

Je remschijven trekken niet echt krom, maar kunnen niet afkoelen waardoor de warmte in de remblokken trekt, waardoor die boven bedrijfstemperatuur gaan. Hierdoor krijg je een materiaaloverdracht tussen remschijf en remblok Je remschijf hier krijgt dus meer koolstof en wordt op het oppervlakte harder (gehard staal bevat meer koolstof), waardoor je slijtageverschillen gaat voelen. En dat, dát is gevaarlijk, want je krijgt trilling in je stuur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:17 schreef delano.888 het volgende:
Het beste voor je auto schijnt te zijn, bij het stoplicht in de vrij, koppeling los, en handrem erop.
Voetrem dus los, zodat je schijven niet buigen (na een flinke rempartij ingedrukt houden is slecht).

Maar dat doe ik niet als ik eerste sta bij het stoplicht anders ben ik veel te traag weg.
Ik laat hem, zeker bij een automaat, altijd langzaam doorrollen. Dus eerst wat harder remmen en dan de laatste paar meter langzaam laten rollen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 09:58:58 #31
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136964295
Damn, gasten is dit niet iets té technisch voor een rijles topic? :P
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 10:06:14 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136964483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, gasten is dit niet iets té technisch voor een rijles topic? :P
Hij vraagt waarop het gebaseerd is en ik leg het uit. Stukje achtergrond weten van een auto is ook wel prettig. En je hoeft echt niet, zoals ik, dat allemaal lekker zelf te gaan vervangen (ik heb in januari nog een kop eraf gehad), maar beseffen wat een bepaalde handeling als effect heeft op de technische staat van de auto kan geen kwaad.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136970208
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
"Get busy living, or get busy dying"
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 13:07:56 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136970541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
en nu wel 4 of 5 keer ofzo
En dat noem je een ramp? Voor een tweede les is dat gewoon normaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136975468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
Niks rampzaligs aan.
Gebeurde mij tot m`n 5e-6e les :')
Mijn een na laatste rijles van m`n pakket ging echt perfect, niet laten afslaan, perfect bochten nemen, goed kijken.
En de laatste les van het pakket ging rampzalig, 3x laten afslaan, vaak stoepjes mee pakken, kijken niet goed afmaken enzo.

(Al lag dat ook aan het feit dat ik een oude bril op had met de verkeerde glazen de laatste les, waardoor ik zenuwachtiger werd en meer foutjes ging maken omdat ik het in de verte niet super goed kon zien :') )
pi_136975744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Niks rampzaligs aan.
Gebeurde mij tot m`n 5e-6e les :')
Mijn een na laatste rijles van m`n pakket ging echt perfect, niet laten afslaan, perfect bochten nemen, goed kijken.
En de laatste les van het pakket ging rampzalig, 3x laten afslaan, vaak stoepjes mee pakken, kijken niet goed afmaken enzo.

(Al lag dat ook aan het feit dat ik een oude bril op had met de verkeerde glazen de laatste les, waardoor ik zenuwachtiger werd en meer foutjes ging maken omdat ik het in de verte niet super goed kon zien :') )
fijn om te horen dat het nog niet zo rampzalig is. volgens mij instructeur moet ik me gaan focussen op de koppeling en het sturen. voor de rest ging het wel goed zei hij, goed gekeken enzo. en de handelingen mogen volgens hem nog wel iets sneller, maar dat komt later nog wel.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_136975866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:10 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

fijn om te horen dat het nog niet zo rampzalig is. volgens mij instructeur moet ik me gaan focussen op de koppeling en het sturen. voor de rest ging het wel goed zei hij, goed gekeken enzo. en het moet volgens hem nog wel iets sneller, maar dat komt later nog wel meer.
Dat komt allemaal wel goed, heeft gewoon tijd nodig, en gewenning voornamelijk.
Dacht m`n eerste les ook dat ik het niet zou kunnen, en nu voel ik me al zo zelfverzekerd dat als mijn moeder mij nu de auto sleutels zou geven en zou zeggen "Rij even naar Almere met de Tom Tom "Dat ik het zo doe :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 15:14:58 #38
414785 sirdanilot
pi_136975951
Waarom vinden mensen het altijd zo'n big deal of je auto afslaat of niet? Als hij afslaat ga je gewoon weer verder, oh jeeee wat een ramp zeg :')

Alleen als hij continu afslaat is het een probleem, maar één of twee keer is echt niet erg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136976504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom vinden mensen het altijd zo'n big deal of je auto afslaat of niet? Als hij afslaat ga je gewoon weer verder, oh jeeee wat een ramp zeg :')

Alleen als hij continu afslaat is het een probleem, maar één of twee keer is echt niet erg.
Psies, het overkomt echt iedereen wel. Zelfs ervaren chauffeurs nog.
Liet een tijdje terug zelfs nog een vrachtwagen afslaan terwijl ik dat toch écht al een tijdje doe. :+
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 15:31:23 #40
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136976703
Ik heb mijn eigen auto ook een aantal keer laten afslaan in de eerste week dat ik er in reed.

Nu al een tijdje niet meer gebeurd, ik 'voel' hem nu wel. Afslaan is idd geen big deal, het zit 'm vooral in wanneer het gebeurt. Als het bij 't optrekken voor een stoplicht gebeurt is het lullig, maar zelden gevaarlijk.

Bij het optrekken om een druk kruispunt over te steken echter kan het wel eens heel link worden als je 'm dan laat afslaan.
pi_136976797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom vinden mensen het altijd zo'n big deal of je auto afslaat of niet? Als hij afslaat ga je gewoon weer verder, oh jeeee wat een ramp zeg :')

Alleen als hij continu afslaat is het een probleem, maar één of twee keer is echt niet erg.
Inderdaad.
M`n instructeur liet hem vorige week nog afslaan _O-
M`n moeder liet de auto ook een paar keer afslaan toen ze hem ophaalde..

Het kan iedereen overkomen.
pi_136976803
Ik heb nog wel een vraagje. bij het opschakelen, moet je dan eerst de koppeling tot de helft op laten komen, gassen en dan de koppeling los. of eerst zorgen dat de koppeling helemaal los is en dan pas gassen?
"Get busy living, or get busy dying"
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 15:35:42 #43
414785 sirdanilot
pi_136976883
Je mag volgens mij inderdaad al gassen terwijl de koppeling aan het opkomen is. Eerlijk gezegd doe ik dit automatisch, dus ik weet niet welke van de twee ik doe. Je moet niet gassen tijdens het schakelen zelf natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136976885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:33 schreef BazZz2 het volgende:
Ik heb nog wel een vraagje. bij het opschakelen, moet je dan eerst de koppeling tot de helft op laten komen, gassen en dan de koppeling los. of eerst zorgen dat de koppeling helemaal los is en dan pas gassen?
Als je opschakelt moet je de koppeling snel oplaten komen tot het aangrijp punt natuurlijk, als je in een keer de koppeling los laat slaat de motor 99% zeker af.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 15:56:02 #45
414785 sirdanilot
pi_136977672
Volgens mij heeft hij het over opschakelen terwijl je al rijdt, en of je al gas moet geven terwijlj je hem op laat komen.

Ook bij het wegrijden geldt dat je al gas kunt geven erwijl je de koppeling op laat komen, dan rijd je sneller weg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136979053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij heeft hij het over opschakelen terwijl je al rijdt, en of je al gas moet geven terwijlj je hem op laat komen.

Ook bij het wegrijden geldt dat je al gas kunt geven erwijl je de koppeling op laat komen, dan rijd je sneller weg.
Ik snap het niet helemaal... Als ik stilsta en de koppeling eerst helemaal op laat komen en dan pas gas wil geven is m'n motor allang afgeslagen, hoe voorzichtig ik het ook probeer. Ja, in een diesel (en dus de meeste lesauto's) lukt het vaak nog wel, maar in een benzine-auto moet je echt wat gas bijgeven voordat je de koppeling helemaal op hebt laten komen.

Ook bij het (al rijdend) doorschakelen naar 2, 3 en verder gaat stukken minder schokkerig als je al wat gas bijgeeft.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 16:38:28 #47
414785 sirdanilot
pi_136979236
Lesauto's zijn dan ook diesel hè ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136979894
Bij een nieuwe auto laat ik ook nog wel eens afslaan, puur om het aangrijppunt te vinden.

De eerste keer in een benzinewagen is sowieso een crime.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 16:59:19 #49
414785 sirdanilot
pi_136980006
Ik reed een keer om te oefenen op een parkeerterrein, in een benzinewagentje. Op een gegeven moment kwam ik soort van vast te zitten in een kuil, ik liet hem steeds afslaan en kwam er niet meer uit :') Lukte uiteindelijk alleen met een goed uitgevoerde hellingproef, maar dat kon ik toen niet zo goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136983019
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Leg eens 2 tandwielen tegen elkaar op 2 assen, til er nu eentje hoog op en laat de ander heel snel draaien. Probeer die opgetilde er nu eens in 1x in te krijgen, dan al niet heel zacht draaiend.

[..]

Met terugschakelen zeker?
En je denkt dan niet? Ik moet heel veel kracht zetten, wellicht is dat niet goed voor de auto?
Ik doe dat zelf nooit, maar tijdens mijn rijlessen heb ik dat wel eens gedaan, en daarom stel ik nu mijn vraag hier. Ik weet heus wel, dat als je iets forceert, er iets niet goed gaat. :')
pi_136990524
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:43:45 #52
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137008922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:38 schreef sirdanilot het volgende:
Lesauto's zijn dan ook diesel hè ;)
Mijne niet hoor :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 11:46:27 #53
414785 sirdanilot
pi_137008983
Je rooft wel een beetje je eigen portemonnee als rijinstructeur door op benzine te rijden, omdat je zo veel kilometers maakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 22 februari 2014 @ 11:59:26 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137009354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
Dat verbaasde mij ook al ja.... ik ben geloof ik ergens pas rond les numero 10 voor 't eerst de snelweg op gegaan.
pi_137009699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
Oeps :P
Ik mag donderdag weer, heb er zin in :D

Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
pi_137009865
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
De snelweg is ook een beetje verspilling van je lestijd imo, het is handig om een keer te doen maar ik zou er niet al te zwaar over in zitten.

Drukke winkelstraten en dergelijke daar leer je het meeste, daar moet je snel reageren, constant anticiperen en dan komt ook meteen de beheersing van de auto om de hoek kijken.

De snelweg is even invoegen, en gas d'r op. En dan je spiegels een beetje in de gaten houden.
  Moderator zaterdag 22 februari 2014 @ 12:41:00 #57
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137010369
Ja dat is wel waar ja.... alleen het invoegen is effe tricky, daarna stelt het allemaal vrij weinig voor.

Door straten rijden met veel fietsers ed is veel lastiger. Ik had er gister nog bijna een onder de auto :( (ok, hij was wel aan het spookrijden waardoor ik hem pas heul laat zag).
pi_137010877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:13 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Oeps :P
Ik mag donderdag weer, heb er zin in :D

Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137010905
we gingen nu alleen over de snelweg, omdat het sneller was terug naar huis, omdat de lestijd om was. het is niet heel erg bijzonder verder.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137011163
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:00 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
pi_137015545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:12 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
ja, beetje uit mezelf, beetje aangeleerd van de instructeur
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137072906
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 22:31:18 #63
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137073358
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Een eigen auto kopen, ben je meteen wat voorzichtiger :P

Maar anders niet terwijl je vermoeid bent de auto instappen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 22:31:47 #64
414785 sirdanilot
pi_137073392
Is dit een serieuze posting? :')

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt.
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.

quote:
En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.
Hoe vaak rij je?

quote:
Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
http://over.bnn.nl/formulieren/21 :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 22:34:37 #65
414785 sirdanilot
pi_137073564
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.

Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137073600
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg.. :{
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 22:37:25 #67
414785 sirdanilot
pi_137073718
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 22:40:06 #68
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137073950
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.

Klopt, ik heb ook wel veel slaapproblemen. Ik werk op onregelmatige tijden en moet het met de universiteit combineren. Daardoor slaap ik vaak maar 4 uur per nacht.

Energy drinken doe ik inderdaad wel vaak. Ik heb altijd een voorraadje Red Bull in de auto. Dat is helaas niet altijd voldoende. Gisternacht moest ik bijvoorbeeld erg ver rijden. Op een gegeven moment was er echt elke 5 minuten iets mis. Dat ik naar een andere baan reed, ineens er allemaal andere auto's op de weg waren, ik heel langzaam reed, er plotst wegwerkzaamheden waren waar ik mezelf bijna inboorde, etc.

Ik heb echt 3x onderweg even mijn slaap gepakt. Elke keer ging het voor 2 uur goed, maar kon ik me daarna niet meer concentreren.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe vaak rij je?

Best vaak en ook ver. Dit weekend nog 2400 kilometer. Halvewege sloeg de tripcomputer om naar 0 :D
quote:
Dat lijkt me stiekem best grappig.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137073977
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.

Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Ik neem meestal na 3 of 4 uur ofzo een pauze. Maar ik heb dat rijbewijs ook al best lang....
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074053
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:35 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg.. :{
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
Ik ben er al eens eerder geweest omdat mijn gezondheid onder mijn slaapproblemen leed.

Maar het probleem is, mijn levensstijl is de oorzaak. Geen lichamelijke problemen. Ik kan best goed slapen, maar doe het niet voldoende.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 22:45:32 #72
414785 sirdanilot
pi_137074133
Oh wacht eens even jij bent die ene gast die diep in de schulden zit door zijn luxe levensstijl. :')______!

Nee met jou praat ik niet meer :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137074143
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:37 schreef sirdanilot het volgende:
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
Ik kan inderdaad nog wel wat extra rijlessen nemen.

Maar het probleem is altijd dat ik even geen concentratie meer heb, en er dan plotseling iets misgaat, ik het te laat zie aankomen, en volop de rem moet.

Mijn vrienden houden er trouwens ook niet echt van als ik rij. Hell sommige durven het gewoon echt niet. -O-
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 22:46:27 #74
414785 sirdanilot
pi_137074176
Ik wil je eens zien in dat programma slechtste chauffeur van Nederland.

Tot die tijd geloof ik geen hol van je posts :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137074193
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:40 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij loopt deze gast gewoon te trollen :')

KLB / Geleende auto in berm zwarte woud Duitsland
Nee natuurlijk niet. Ik maak bijna meerdere ongelukken en probeer ervoor te zorgen dat het niet afloopt fataal of met zware verwondingen afloopt.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074227
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:46 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Ik maak bijna meerdere ongelukken en probeer ervoor te zorgen dat het niet afloopt fataal of met zware verwondingen afloopt.
:')
pi_137074267
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:44 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben er al eens eerder geweest omdat mijn gezondheid onder mijn slaapproblemen leed.

Maar het probleem is, mijn levensstijl is de oorzaak. Geen lichamelijke problemen. Ik kan best goed slapen, maar doe het niet voldoende.
Dan ga je gewoon niet rijden als je zo moe bent, lijkt mij niet meer dan logisch.
En dan doe je het ook nog in de auto van een ander :')
  FOK!fotograaf zondag 23 februari 2014 @ 22:48:14 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137074269
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Ach, het is best lekker om regelmatig even te stoppen. Even eruit, rondje lopen, frisse lucht, benen strekken en weer door. Autorijden is nou eenmaal gewoon een vermoeiende bezigheid, je moet constant geconcentreerd zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:42 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik neem meestal na 3 of 4 uur ofzo een pauze. Maar ik heb dat rijbewijs ook al best lang....
Je hebt het een jaar, dat is NIET lang.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:42 schreef Roadtrip het volgende:
Ik werk op onregelmatige tijden en moet het met de universiteit combineren. Daardoor slaap ik vaak maar 4 uur per nacht.

Energy drinken doe ik inderdaad wel vaak. Ik heb altijd een voorraadje Red Bull in de auto.
Energy werkt, behalve verslavend, echt niet. En zeker niet structureel, door de cafeïne krijg je als onregelmatig gebruiker even een opdonder, maar gewenning en het effect is weg. Beter ga je meer slaap pakken, minder plezierritjes maken (4x in de week van Utrecht naar Landgraaf om te snowboarden dus gewoon even laten) en ook minder werken. Dingen als in slaap vallen moet je echt heel serieus gaan nemen hoor, daar gaan lichamelijke klachten van komen. Een lang weekend weg met een vliegtuig kan zomaar resulteren in een tussenlanding en ziekenhuisopname omdat je onwel wordt. Een weekendje bergen kan al hetzelfde doen vanwege de andere omstandigheden. Het slechtste wat je, ook nu, kan doen, is je lichaam negeren, het geeft niet voor niets signalen.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:46 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Ik maak bijna meerdere ongelukken en probeer ervoor te zorgen dat het niet afloopt fataal of met zware verwondingen afloopt.
Nee, je denkt dat je dat doet, maar ondertussen ben je zelf de grootste oorzaak. Face it en verander je leven radicaal. Ik heb ook momenten gehad dat ik naast een studie ook nog 3 a 4 nachten per week werkte. Uiteindelijk lag ik tussen die diensten door te slapen in de les en is die studie gestrand.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 22:58:46 #79
414785 sirdanilot
pi_137074781
Deze gast, hier moet je echt niet op reageren jongens...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137074801
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:48 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dan ga je gewoon niet rijden als je zo moe bent, lijkt mij niet meer dan logisch.
En dan doe je het ook nog in de auto van een ander :')
Ik moest wel. Ik had die dag al 400km gereden, kwam er om 02:00 achter dat ik mijn creditcard en pinpas kwijt was en geen hotelletje kon nemen, en moest nog van nurburg naar utrecht rijden die nacht.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, het is best lekker om regelmatig even te stoppen. Even eruit, rondje lopen, frisse lucht, benen strekken en weer door. Autorijden is nou eenmaal gewoon een vermoeiende bezigheid, je moet constant geconcentreerd zijn.

Dat is inderdaad volledig zo. Autorijden vraagt enorm veel van je concentratie. Het is ook niet even tijdelijk. Altijd als je in de auto zit, moet je opletten: wat er voor je gebeurt zowel dichtbij als ver weg, wat er naast je gebeurd, wat er achter je gebeurd, wat de auto doet, hoe je moet rijden, etc.

En wanneer je die concentratie even niet kan opbrengen kan het gruwelijk misgaan :X

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je hebt het een jaar, dat is NIET lang.

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Volgens mij duurt het echt 5 a 10 jaar met regelmatig rijden voordat je écht een goede chauffeur bent.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Energy werkt, behalve verslavend, echt niet. En zeker niet structureel, door de cafeïne krijg je als onregelmatig gebruiker even een opdonder, maar gewenning en het effect is weg. Beter ga je meer slaap pakken, minder plezierritjes maken (4x in de week van Utrecht naar Landgraaf om te snowboarden dus gewoon even laten) en ook minder werken. Dingen als in slaap vallen moet je echt heel serieus gaan nemen hoor, daar gaan lichamelijke klachten van komen. Een lang weekend weg met een vliegtuig kan zomaar resulteren in een tussenlanding en ziekenhuisopname omdat je onwel wordt. Een weekendje bergen kan al hetzelfde doen vanwege de andere omstandigheden. Het slechtste wat je, ook nu, kan doen, is je lichaam negeren, het geeft niet voor niets signalen.

Het probleem met energy is ook, je crasht. Als je aan het begin zeg 4 blikjes Red Bull drinkt ben je 6 uur verder alleen maar vermoeider. We gaan trouwens vaker naar Zoetemeer de laatse tijd dus dat scheelt wel.

Het is ook ik val overal in slaap. Ik ben een keer uit de lift, van een afgrond gevallen, tijdens het skiën omdat ik in slaap viel. Tijdens het doen van de was werd ik met bloed over mijn hele gezicht wakker omdat ik knockout ging. Tijdens colleges val ik in slaap. Op mijn werk val ik in slaap, etc. Het is alleen als ik in de collegebanken in slaap val is het minder erg dan op een bergroute / de autobahn.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, je denkt dat je dat doet, maar ondertussen ben je zelf de grootste oorzaak. Face it en verander je leven radicaal. Ik heb ook momenten gehad dat ik naast een studie ook nog 3 a 4 nachten per week werkte. Uiteindelijk lag ik tussen die diensten door te slapen in de les en is die studie gestrand.
Ja soms moet je niet alles willen. Maar, en jij dat zal dat vast ook wel gehad hebben, als je niet valt leer je niet opstaan. Tot nu toe is het niet misgegaan. Het is dan makkelijk te denken dat het eeuwig goed zal gaan.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074873
Maar dit is dus wat ik echt constant heb in de auto, maar ook op andere plekken. Zelfs op de fiets ofzo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsleep
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074926
Maar je gaat dus gewoon wachten tot je iemand of jezelf doodrijdt?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_137075169
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:01 schreef alors het volgende:
Maar je gaat dus gewoon wachten tot je iemand of jezelf doodrijdt?
Nee natuurlijk niet. :(

Ik neem maatregelen om de kans te verkleinen. Bijvoorbeeld even een dutje doen wanneer het echt dramatisch is, of afwisselen van chauffeurs wanneer ik met meerdere mensen ben.

Maar geef toe. Wat had jij gedaan in een situatie als gisteren? Je bent 650 kilometer van huis, het is 2 uur snachts, je hebt geen geld, en je moet zuinig rijden om het met één tank te halen.

De enige mogelijkheid die ik zag was rustig met 110 naar huis rijden en om de zoveel tijd pauzeren.

Maar inderdaad de kans dat het misging was relatief groot.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137075242
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:00 schreef Roadtrip het volgende:
Maar dit is dus wat ik echt constant heb in de auto, maar ook op andere plekken. Zelfs op de fiets ofzo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsleep
Dan pas je je levenstijl maar aan.
Het gaat een keer fout en je brengt nu niet alleen jezelf, maar ook andere weggebruikers in gevaar.
pi_137075529
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:59 schreef Roadtrip het volgende:

Volgens mij duurt het echt 5 a 10 jaar met regelmatig rijden voordat je écht een goede chauffeur bent.

Men zegt altijd: Bij regelmatig rijden 5 jaar OF 100.000 km maakt je een ervaren chauffeur, niet persé een goede.
En als ik alles zo lees heb jij nog een lange weg te gaan....
pi_137076008
Ál een jaar een rijbewijs?

Er is een reden dat iemand die nog geen vijf jaar een rijbewijs heeft voor de overheid een beginnend bestuurder is...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  FOK!fotograaf maandag 24 februari 2014 @ 00:41:00 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137077884
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:06 schreef Roadtrip het volgende:
Wat had jij gedaan in een situatie als gisteren?
Auto aan de kant gezet, iemand gebeld voor geld, passagiersstoel naar achter en eerst eens een paar uur gaan slapen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:59 schreef Roadtrip het volgende:
Ja soms moet je niet alles willen. Maar, en jij dat zal dat vast ook wel gehad hebben, als je niet valt leer je niet opstaan. Tot nu toe is het niet misgegaan. Het is dan makkelijk te denken dat het eeuwig goed zal gaan.
Ik had mijn wake up call heel snel toen men aanraadde mijn studie voortijdig te beëindigen vanwege tegenvallend resultaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137078004
Verkeerde topic voor zoiets wellicht?
pi_137078013
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Auto aan de kant gezet, iemand gebeld voor geld, passagiersstoel naar achter en eerst eens een paar uur gaan slapen.

Ik had geen bankpasjes meer. Die waren "verdwenen". Dus dat zou lastig worden.

Ik heb ook op de terugweg ook 2x een half uurtje slaap gepakt. Het is awkward. Aan de ene kant slaapt het eigenlijk best geweldig, beter dan kamperen op een luchtbed ofzo. Aan de andere kant koelt het snel af en wil je niet overvallen ofzo worden.

Maar ik had in 4 dagen 7 uur geslapen. Dat is nog minder dan normaal. En ik heb enorm veel gereden...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137078026
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:49 schreef vannelle het volgende:
Verkeerde topic voor zoiets wellicht?
Ja eigenlijk wel. Maar ik durf ook niet een eigen topic te openen want dan gaat iedereen zeiken.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137078075
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:07 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dan pas je je levenstijl maar aan.
Het gaat een keer fout en je brengt nu niet alleen jezelf, maar ook andere weggebruikers in gevaar.
Maar ga je niet steeds slechter nadat je je rijbewijs hebt gehaald? Ik heb nu meer "oeps" momenten dan toen ik hem net gehaald had.

Ik voel me zelfverzekerder achter het stuur. Dus doe ik dingen die eigenlijk niet mogelijk niet mogen: bellen / appen / tomtom / muziek instellen op mijn telefoon, brood / hamgurgers / magnetronmaaltijden eten, in het handschoenen kastje wroeten, te hard rijden, verkeerd voorsorteren en hem er dan tussen drukken, links knipperen / groot licht / bumperkleven. Ik gedraag me steeds slechter naarmate ik langer mijn rijbewijs heb.

Hebben jullie dat hier niet?
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137078281
Maar normaal gesproken. Op een rustige snelweg terwijl je 130 rijd ofzo. Dan kan er zelfs als je in slaap valt toch niet veel mis gaan? Ik bedoel worst case raak je de vangrail.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137078546
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:50 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Maar ik durf ook niet een eigen topic te openen want dan gaat iedereen zeiken.
Dus kaap je maar een ander topic. :N
pi_137078696
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 01:09 schreef Roadtrip het volgende:
Maar normaal gesproken. Op een rustige snelweg terwijl je 130 rijd ofzo. Dan kan er zelfs als je in slaap valt toch niet veel mis gaan? Ik bedoel worst case raak je de vangrail.
Of een andere weggebruiker...
Ik hoop echt héél hard dat jij niet serieus bent..
pi_137078901
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 01:37 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Of een andere weggebruiker...
Ik hoop echt héél hard dat jij niet serieus bent..
Dus dan tik ik een andere weggebruiker aan. Natuurlijk is het niet leuk en vervelend dat diegene zijn auto kapot gaat, maar het zijn niet het soort ongelukken waar gewonden bij vallen. Als het nou op een provinciale weg was, dan kan je inderdaad frontaal een flinkere klapper maken :X
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137079167
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 01:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dus dan tik ik een andere weggebruiker aan. Natuurlijk is het niet leuk en vervelend dat diegene zijn auto kapot gaat, maar het zijn niet het soort ongelukken waar gewonden bij vallen. Als het nou op een provinciale weg was, dan kan je inderdaad frontaal een flinkere klapper maken :X
Er kan toch echt wel wat meer gebeuren dan aantikken als je 130 rijdt.
En wat als diegene voor je ineens moet remmen?

Maar goed, ik reageer niet meer op jou want ik kan er niet bij dat jij serieus bent.
pi_137079261
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 01:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dus dan tik ik een andere weggebruiker aan. Natuurlijk is het niet leuk en vervelend dat diegene zijn auto kapot gaat, maar het zijn niet het soort ongelukken waar gewonden bij vallen. Als het nou op een provinciale weg was, dan kan je inderdaad frontaal een flinkere klapper maken :X
Heb je misschien na het halen van je rijbewijs een lobotomie gehad die je vergeten bent en daardoor ook niet gemeld hebt?
Dat je in KLB loopt ze zieken is goed, daar is dat subforum voor.
Hier doe je maar normaal, ik ga er tenminste van uit dat je niet serieus bent.

En tuurlijk ga je nu zeggen dat je wél serieus bent maar helaas voor jou is er echt niemand meer die dat gelooft.
Zoals ik al eerder zei: Je bent óf een troll óf je typt jouw "waarheden" waar een troll jaloers op zou zijn.

Hoe dan ook ben je een vreselijk irritant mannetje.
pi_137079644
Nou ja statistisch is de kans dat je een groot ongeluk maakt op een provinciale weg ofzo veel groter. Het is ook niet snelheid die gevaarlijk is. Het zijn snelheidsverschillen. En op de snelweg zijn die er bijna niet.

Bovendien waarom zou iemand random willen remmen? Meestal zie je een file wel ver van te voren aankomen en gaat het verkeer al langzamer.

Maar laten we dit topic niet verder vervuilen met deze discussie. Ik maak misschien een ander topic hier aan. Als ik dat niet doe hebben we ook altijd nog dm.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 februari 2014 @ 09:57:26 #99
414785 sirdanilot
pi_137082010
Ja want er is ook maar iemand die zin heeft om met jou te DM'en :')

Jongens, gewoon niet reageren op deze troll.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137084245
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 03:19 schreef Roadtrip het volgende:
Maar laten we dit topic niet verder vervuilen met deze discussie. Ik maak misschien een ander topic hier aan. Als ik dat niet doe hebben we ook altijd nog dm.
Mooi. En dat andere topic aanmaken, kun je ook achterwege laten.
pi_137094987
net in 1x geslaagd voor mijn theorie :O
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 16:48:33 #102
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137095038
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:47 schreef Anteac het volgende:
net in 1x geslaagd voor mijn theorie :O
Gefeliciteerd.
Bijna beter dan braddie
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137095483
Gelukkig ligt Utrecht niet naast de deur.

Woensdag weer lessen. Heb inmiddels een andere instructeur en het gaat direct weer een stuk beter.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_137098578
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Bijna beter dan braddie
:')
  maandag 24 februari 2014 @ 21:12:17 #105
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_137106137
Heb vandaag mijn eerste rijles gehad :D Ging nog best goed!

Vooral sturen was het vandaag eigenlijk, maar ik hield hem goed in het midden. Mocht halverwege ook zelf gas gaan geven. En wat hebben wij toch zoveel rotondes in onze buurt! 8)7 (Ja, het stelt nog niet veel voor, maar ik ben gewoon trots op mezelf! :D )

En wat zie je ineens veel dingen waar ik als bijrijder nooit op let! Iemand ging door rood. Iemand haalde een handicap voertuig in een scherpte bocht in. Iemand reed vééél harder op een plek waar we maar 30 mochten vanwege wegwerkzaamheden. Iemand die zomaar ging oversteken.

[ Bericht 37% gewijzigd door Bienelientjee op 24-02-2014 21:20:16 ]
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 21:54:28 #106
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137108276
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Heb vandaag mijn eerste rijles gehad :D Ging nog best goed!

Vooral sturen was het vandaag eigenlijk, maar ik hield hem goed in het midden. Mocht halverwege ook zelf gas gaan geven. En wat hebben wij toch zoveel rotondes in onze buurt! 8)7 (Ja, het stelt nog niet veel voor, maar ik ben gewoon trots op mezelf! :D )

En wat zie je ineens veel dingen waar ik als bijrijder nooit op let! Iemand ging door rood. Iemand haalde een handicap voertuig in een scherpte bocht in. Iemand reed vééél harder op een plek waar we maar 30 mochten vanwege wegwerkzaamheden. Iemand die zomaar ging oversteken.
Halverwege pas gas? Hele les geen koppeling gehad nog?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:09:11 #107
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_137109069
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Halverwege pas gas? Hele les geen koppeling gehad nog?
Was nog een proefles, ook om hem te leren kennen. (En ik heb verder nog helemaal geen ervaring qua rijden....ook al ben ik wat ouder dan de gemiddelde eerste lesser volgens mij :P ) Gaan we volgende keer doen. :) A.s. donderdag!
pi_137109853
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

(En ik heb verder nog helemaal geen ervaring qua rijden....ook al ben ik wat ouder dan de gemiddelde eerste lesser volgens mij :P )
Och, ik was 29, dus doe je nog aardig. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137110002
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Heb vandaag mijn eerste rijles gehad :D Ging nog best goed!

Vooral sturen was het vandaag eigenlijk, maar ik hield hem goed in het midden. Mocht halverwege ook zelf gas gaan geven. En wat hebben wij toch zoveel rotondes in onze buurt! 8)7 (Ja, het stelt nog niet veel voor, maar ik ben gewoon trots op mezelf! :D )

En wat zie je ineens veel dingen waar ik als bijrijder nooit op let! Iemand ging door rood. Iemand haalde een handicap voertuig in een scherpte bocht in. Iemand reed vééél harder op een plek waar we maar 30 mochten vanwege wegwerkzaamheden. Iemand die zomaar ging oversteken.
Geen gas geven?.... Dat is toch juist het eerste .... Gas/Rem/Sturen en eventueel koppeling?
pi_137110037
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:23 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Och, ik was 29, dus doe je nog aardig. :)
Lekker belangrijk hou oud je bent.. Ik ben op m`n 22e pas begonnen met lessen... Mijn tante haalde hem pas toen ze 36 was.
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 22:34:55 #111
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137110450
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Lekker belangrijk hou oud je bent.. Ik ben op m`n 22e pas begonnen met lessen... Mijn tante haalde hem pas toen ze 36 was.
Hij zegt ook niet dat het uitmaakt ;)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:46:15 #112
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_137110998
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Geen gas geven?.... Dat is toch juist het eerste .... Gas/Rem/Sturen en eventueel koppeling?
Heb ik wel gedaan. En het was ook een proefles. Donderdag doen we het allemaal! ;)
pi_137111047
Ik kende iemand die op 18 6 of 7x was gezakt en het uiteindelijk op 47 jarige leeftijd haalde..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 22:48:06 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137111086
Hmmm, ik kan me mijn 1e les niet zo goed in detail herinneren....terwijl het nog maar een maand of 3 geleden is :P
Volgens mij heb ik toen wel uiteindelijk opgetrokken en geschakeld van 1 naar 2 en 3.
En leeftijd van beginnen boeit idd niks... Ik ben nu 31 :') en ik had het ook vele jaren eerder al kunnen doen, maar nooit echt behoefte gehad aan een auto en rijbewijs.
pi_137114018
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmm, ik kan me mijn 1e les niet zo goed in detail herinneren....terwijl het nog maar een maand of 3 geleden is :P
Volgens mij heb ik toen wel uiteindelijk opgetrokken en geschakeld van 1 naar 2 en 3.
En leeftijd van beginnen boeit idd niks... Ik ben nu 31 :') en ik had het ook vele jaren eerder al kunnen doen, maar nooit echt behoefte gehad aan een auto en rijbewijs.
Ik zit me nou nogsteeds af te vragen hoe lang het duurt voordat je gemiddeld je rijbewijs hebt... maand of 3-4 toch?

Stel.... Ik zou morgen slagen voor mijn theorie, en 3x per week 2 uur lessen, dan zou ik....Medio mei... Mijn praktijk kunnen doen?

Then again, een vriend van mij mag met 3 weken afrijden en is net 2 weken aan het lessen, en een andere vriendin van mij is geschat op 10! maanden les.. Dus het is ook maar de vraag natuurlijk hoe je zelf rijd denk ik..

Baal nogsteeds enorm van het niet hebben van mijn theorie... Shit zeg, hopelijk lukt het me om in ieder geval voor Juli mijn rijbewijs te hebben, aangezien ik dan een roadtrip wil maken door Nederland > Belgie > Frankrijk > Spanje :) 4 man in de auto waarvan 2 een rijbewijs (Hopelijk ik en een vriendin van me)

Maaaaaaaaaaarjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :') (Sorry hoor, voor deze vervelende zeik post, maar ik zit er zo enorm mee.... Als ik de 1e keer in... April vorig jaar, mijn theorie gewoon had gehaald had ik nu denk ik al een kleine 4-5 maanden rond kunnen tuffen...
pi_137114191
Volgens mij doen de meeste mensen 1-2 lesuren per week. Gemiddelde is 40 lesuren dus 5-6 maanden ofzo.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 00:02:57 #117
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137114255
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmm, ik kan me mijn 1e les niet zo goed in detail herinneren....terwijl het nog maar een maand of 3 geleden is :P
Volgens mij heb ik toen wel uiteindelijk opgetrokken en geschakeld van 1 naar 2 en 3.
Rondje dorp hier, stukje buiten bebouwde kom, gewoon rijden. En toen reed ik op een 60 weggetje al iets van 70-80... :') Dat nog vaak te horen gehad, dat het wel iets rustiger mag (nog in de 120 tijd: 130 is echt zat hoor, ik moet ook nog iets verdienen). Tijdens mijn BE examen notabene nog: "Het is hier een 30 zone hoor, geen 50." :P
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:55 schreef Braddie het volgende:
Stel.... Ik zou morgen slagen voor mijn theorie, en 3x per week 2 uur lessen, dan zou ik....Medio mei... Mijn praktijk kunnen doen?
Ben je aan het blokken geweest? Heb je het met iemand anders samen kunnen leren (gewoon de stof pagina voor pagina doornemen, hardop en vertellen wat je gelezen hebt).

Heel veel succes ermee! ^O^ En om je gerust te stellen: Je blijft ook aan bod komen als je wel slaagt voor je examen. O-) :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:01 schreef IrCute het volgende:
Volgens mij doen de meeste mensen 1-2 lesuren per week. Gemiddelde is 40 lesuren dus 5-6 maanden ofzo.
Ik zat op 30 ofzo... Hield iig van mijn 35 urige pakket genoeg over. Ook alles in 1x gehaald, dus bijgerekende herexamen ook niet gebruikt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137114529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
[..]

Ben je aan het blokken geweest? Heb je het met iemand anders samen kunnen leren (gewoon de stof pagina voor pagina doornemen, hardop en vertellen wat je gelezen hebt).

Heel veel succes ermee! ^O^ En om je gerust te stellen: Je blijft ook aan bod komen als je wel slaagt voor je examen. O-) :Y)

Ik hoef morgen niet op hoor, dat was bijwijze van, zo van:

Als ik morgen mijn theorie heb, en ik slaag die.. en ik ga bikkelen bij rijles (3x 2 uur per week) is het dan mogelijk dat ik hem in Mei heb...

Op die manier, ik ga pas midden maart weer theorie aanvragen, en ja.. ik ben keihard aan het bikkelen, ik doe elke dag 8-10 theorie examens, en lees elke dag mijn motivaties wel (Die tips die je krijgt bij de vragen als je ze goed/fout hebt)
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 00:15:35 #119
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137114591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:12 schreef Braddie het volgende:
Op die manier, ik ga pas midden maart weer theorie aanvragen, en ja.. ik ben keihard aan het bikkelen, ik doe elke dag 8-10 theorie examens, en lees elke dag mijn motivaties wel (Die tips die je krijgt bij de vragen als je ze goed/fout hebt)
Lees je het daadwerkelijke theorieboek ook? Probeer eens of je met iemand dat gewoon kan doornemen. Hardop alles bespreken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137114628
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lees je het daadwerkelijke theorieboek ook? Probeer eens of je met iemand dat gewoon kan doornemen. Hardop alles bespreken.
Theorieboek lees ik niet meer... Dat heb ik wel gedaan, maar ik ben absoluut niet iemand die graag leest, en als ik dingen lees onthoud ik het ook niet eerlijk gezegd...

Heb niemand waar ik het mee kan bespreken, want van mijn vrienden heeft nog niemand een rijbewijs en is er ook nog niemand mee bezig behalve ikzelf dan..

Ik doe het op deze manier:
1: Veeeeel theorie examens maken.
2: Alle tips opschrijven en lezen.
3: Elke dag wel verkeersborden en voorrangregels lezen.

Heb nog een kleine maand...
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:17:53 #121
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_137114635
Jongens,
Zo hoort het niet




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_137115033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Theorieboek lees ik niet meer... Dat heb ik wel gedaan, maar ik ben absoluut niet iemand die graag leest, en als ik dingen lees onthoud ik het ook niet eerlijk gezegd...

Heb niemand waar ik het mee kan bespreken, want van mijn vrienden heeft nog niemand een rijbewijs en is er ook nog niemand mee bezig behalve ikzelf dan..

Ik doe het op deze manier:
1: Veeeeel theorie examens maken.
2: Alle tips opschrijven en lezen.
3: Elke dag wel verkeersborden en voorrangregels lezen.

Heb nog een kleine maand...
Misschien zijn er wel FOK!kers die je willen helpen?
Hallon!
pi_137115055
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:17 schreef LompeWorst het volgende:
Jongens,
Zo hoort het niet


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doodsbang maakt dit me. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_137115106
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:38 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Misschien zijn er wel FOK!kers die je willen helpen?
Een FOK!ker had aangegeven mij te willen helpen, dus nu eerst maar even opzoek naar de situaties waar ik echt nog moeite mee heb :)
pi_137115133
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Een FOK!ker had aangegeven mij te willen helpen, dus nu eerst maar even opzoek naar de situaties waar ik echt nog moeite mee heb :)
Die staan achterop toch? Of is het elke keer een ander onderdeel waar je moeite mee hebt?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_137115218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Die staan achterop toch? Of is het elke keer een ander onderdeel waar je moeite mee hebt?
Het verschilt echt heel erg....
Meestal zijn het dingen als, aanwijzingen van een agent (Terwijl ik die in de praktijk wel gewoon ken) Of dingen als parkeren/stilstaan en de lulligste (Die heb ik in de praktijk gewoon GOED onder controle) Voorrang......

Het kutte is, in de praktijk pas ik alles gewoon goed toe, en weet ik ook wat wel/niet mag, maar zodra ik theorie doe lijkt het wel alsof ik het allemaal vergeet...
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 00:51:48 #127
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137115231
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Doodsbang maakt dit me. :@
Dat soort figuren moet je eigenlijk uit zijn auto slepen en eerst eens een paar keer goed in hun gezicht stompen als ze zo'n smoel opzetten. Zoals ze dat altijd zeggen in de polder hierzo: "Eerst slaan, dan praten." Foutje kan gebeuren, formuliertje schrijven en gewoon rustig blijven.
Overigens doen dit soort filmpjes het altijd heel goed bij de verzekering. Sowieso dashcam, op het schadeformulier vermelden dat je een camera hebt en alles op beeld hebt. Alleen het zien daarvan al doet veel mensen inkeren, omdat ze anders van hun verzekering een uitbrander kunnen krijgen. Ook een mooie hiermee is braketesters, die krijgen dus zelf de rekening gepresenteerd.

Nog een voordeel: rijdt ie weg, zet je het op CD en ga je naar de politie wegens doorrijden na een ongeval. Makkelijk te vinden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137115318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:51 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het verschilt echt heel erg....
Meestal zijn het dingen als, aanwijzingen van een agent (Terwijl ik die in de praktijk wel gewoon ken) Of dingen als parkeren/stilstaan en de lulligste (Die heb ik in de praktijk gewoon GOED onder controle) Voorrang......

Het kutte is, in de praktijk pas ik alles gewoon goed toe, en weet ik ook wat wel/niet mag, maar zodra ik theorie doe lijkt het wel alsof ik het allemaal vergeet...
Ik heb bij de ANWB wat van die oefenexamens gedaan en daar sloeg ik ook flink dicht. Je hebt ook maar een paar seconde om na te denken (logisch, in een auto ook natuurlijk!), maar die druk die er dan op me ligt, daar kan ik niet zo goed tegen ;) En dan druk ik op het juiste antwoord knopje en na 3 seconde denk ik... KUT. En dan voel ik mezelf zo dom. :@

Nou ja, ik heb de theorie nu in ieder geval binnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
*knip*
Ik hoop gewoon dat ik het nooit hoef mee te maken :@
Foutje kan altijd gebeuren. We zijn allemaal mensen. Maar om zo te reageren... :{

Dashcam is geen gek idee. In Rusland rijden veel mensen ermee, maar daar is het nét iets meer nodig dan hier. :') :o
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 01:03:04 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137115341
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 01:00 schreef Messina het volgende:
Dashcam is geen gek idee. In Rusland rijden veel mensen ermee, maar daar is het nét iets meer nodig dan hier. :') :o
Daar rijden er veel onverzekerd. Maar stel je voor dat je zo'n grapjas hebt zoals ik al eerder beschreef vandaag, die op de rem gaat staan voor je met als doel je te laten schrikken. En eerst invoegde, waardoor jij dus geen enkele kans hebt. Met een dashcam heb je zwart op wit voer voor de verzekering. En die zijn daar niet zo blij mee. Aangifte (bijv. doodslag) bij de politie erbij, ook met die beelden en er wordt al een aardig dossier opgebouwd op die manier.
Maar ook andersom, bijv. een agent die beweert dat jij rechts inhaalde, terwijl de auto links van je opeens vol op de rem ging staan om toch een afrit te pakken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137115356
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 01:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daar rijden er veel onverzekerd.
Autoverzekering is in Rusland al jaren verplicht. Maar een dashcam scheelt inderdaad heel wat gezeik.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 01:05:22 #131
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137115364
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 01:04 schreef exelletor het volgende:

[..]

Autoverzekering is in Rusland al jaren verplicht. Maar een dashcam scheelt inderdaad heel wat gezeik.
Zorgverzekering hier is ook verplicht, toch ook in Nederland genoeg onverzekerden. Overigens zie je op die dashcam videos ook veel mensen die proberen te doen alsof je ze aan rijdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137115493
Zo'n dashcam hoeft niet eens heel duur te zijn, zie ik. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 09:52:49 #133
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137118172
Voor dit soort mongolen wil je idd wel een dashcam.... heel typsich dat het ook weer eentje was met een opgefokt bontkraag accentje... maar ach, we mogen niet discrimineren he :')
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 09:58:23 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137118314
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 01:18 schreef Messina het volgende:
Zo'n dashcam hoeft niet eens heel duur te zijn, zie ik. :)
Ligt eraan wat je erin wilt en hoe je de beeldkwaliteit wilt. Je hebt ze inderdaad al vanaf een paar tientjes, maar je hebt ze ook van 300 euro. Verschil: Full HD, ook 's nachts goed beeld, GPS tracking (snelheid in het scherm), datum, etc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 25 februari 2014 @ 10:41:41 #135
414785 sirdanilot
pi_137119251
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zorgverzekering hier is ook verplicht, toch ook in Nederland genoeg onverzekerden. Overigens zie je op die dashcam videos ook veel mensen die proberen te doen alsof je ze aan rijdt.
Als je 'gemoedsbezwaard' bent hoef je in Nederland geen zorgverzekering te hebben, en krijg je bijvoorbeeld ook geen zorgtoeslag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137123053
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
heel typsich dat het ook weer eentje was met een opgefokt bontkraag accentje... maar ach, we mogen niet discrimineren he :')
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:40:02 #137
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137133111
Morgen tussentijdse toets :o
Hopen dat het goed gaat :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137133502
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Morgen tussentijdse toets :o
Hopen dat het goed gaat :P
Dat kan je volgens mij niet verneuken
pi_137136703
vandaag 3e rijles gehad. ik had zelf aangevraagd of ik eerst even het sturen goed onder de knie kon krijgen. dus iets meer rijles in stappen. voor de eerste 45 minuten heb ik dus alleen gestuurd en het laatste kwartier mocht ik ook nog het gas en het schakelen weer overnemen. op de snelweg. ging goed! ^O^ alleen opschakelen is nog een puntje. maar het was pas de 3e les. nog genoeg tijd! :D
"Get busy living, or get busy dying"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 25 februari 2014 @ 20:17:40 #140
414785 sirdanilot
pi_137137003
Mijn les ging maar een beetje 'meh'. Ik had weer geen ingrepen (toch altijd handig natuurlijk), maar één keer ging het toch bijna mis op een rotonde. Auto knipperde naar rechts dus ik dacht ik ga, maar toen bleek meneer toch de rotonde te vervolgen, ik en mijn instructeur dus tegelijk op de rem en ik raakte eventjes in de paniek. Gelukkig ging het daarna wel weer goed.

Ook het linksafslaan op kruispunten gaat beter. Eerst durfde ik absoluut niet op te rijden als ik ook maar iemand aan zag komen, ook al kon het makkelijk, nu ben ik over die angst heen en rijd ik gewoon het kruispunt op als ik inschat dat het wel kan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 20:26:53 #141
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137137360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:17 schreef sirdanilot het volgende:
Auto knipperde naar rechts dus ik dacht ik ga, maar toen bleek meneer toch de rotonde te vervolgen
O ja, heel irritant. Of ze zetten hun knipper naar links aan en gaan rechtdoor. }:|
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 25 februari 2014 @ 20:32:20 #142
414785 sirdanilot
pi_137137559
Ik heb dan nog liever dat ze helemaal niet knipperen. Liever even voor jan met de korte achternaam wachten, dan een (bijna)botsing.

Al is het natuurlijk ook zo moeilijk niet om wél op het juiste moment te knipperen, zou je denken :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137139584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:09 schreef BazZz2 het volgende:
vandaag 3e rijles gehad. ik had zelf aangevraagd of ik eerst even het sturen goed onder de knie kon krijgen. dus iets meer rijles in stappen. voor de eerste 45 minuten heb ik dus alleen gestuurd en het laatste kwartier mocht ik ook nog het gas en het schakelen weer overnemen. op de snelweg. ging goed! ^O^ alleen opschakelen is nog een puntje. maar het was pas de 3e les. nog genoeg tijd! :D
Ik wil nog steeds een keer een les van 4 uur gaan rijden en dan vragen of we als rijles naar Maastricht kunnen rijden of zo, gewoon echt een heel lang stuk snelweg, moet ik nog steeds onder de knie krijgen.

Verstandig dat je zelf aanvraagt wat je wil doen, heb je misschien wat meer rijlessen nodig alles bij elkaar, maar dan zal je zien dat je sowieso de 1e keer slaagt juist omdat je voor alle onderdelen die jij nog wat lastig vind meer tijd hebt gevraagd
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 21:29:35 #144
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137140218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:32 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb dan nog liever dat ze helemaal niet knipperen. Liever even voor jan met de korte achternaam wachten, dan een (bijna)botsing.

Al is het natuurlijk ook zo moeilijk niet om wél op het juiste moment te knipperen, zou je denken :')
Heb ook eens gehad dat door de zon leek alsof het knipperlicht aan was :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 21:36:50 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137140564
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik wil nog steeds een keer een les van 4 uur gaan rijden en dan vragen of we als rijles naar Maastricht kunnen rijden of zo, gewoon echt een heel lang stuk snelweg, moet ik nog steeds onder de knie krijgen.

Ehm. Waarom wil je dat? Ten eerste is 4 uur rijden echt way too long voor een leerling denk ik. Ten tweede is rijden op de snelweg eigenlijk vrij boring...
Als je er eenmaal op zit is het gewoon in z'n 5 en immer gerade aus ;)

Ik ben vorige week dus voor het eerst naar mn pa in maastricht gereden vanaf utrecht, dat is dus een dikke 2 uur rijden.
Het interessante is dat de heen en terugweg enorm verschilden in hoe vermoeiend het was.
Heen: het was avond (dus donker) het was vrij druk, net na de spits, en bijna de hele rit lang regende het keihard. Hierdoor was het echt zwaar vermoeiend rijden.
Terug: zondagmiddag, mooi weer...zonnetje en rustig op de weg. Toen ik thuiskwam was ik helemaal niet gaar of moe.
pi_137140650
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ehm. Waarom wil je dat? Ten eerste is 4 uur rijden echt way too long voor een leerling denk ik. Ten tweede is rijden op de snelweg eigenlijk vrij boring...
Als je er eenmaal op zit is het gewoon in z'n 5 en immer gerade aus ;)
Omdat ik mezelf wil alvast wil voorbereiden voor m`n roadtrip naar Spanje van de zomer (Ja, ik heb nog niet eens een datum wanneer ik afrij, maar die roadtrip staat al vast)
Dus ik wil vrij veel snelweg kilometers gaan maken.

Ik vind een les van 2 uur trouwens al heeeeerrliiijkk, Eerlijk gezegd ook te kort. Rij je net lekker, en dan ben je alweer thuis :')
pi_137140797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat ik mezelf wil alvast wil voorbereiden voor m`n roadtrip naar Spanje van de zomer (Ja, ik heb nog niet eens een datum wanneer ik afrij, maar die roadtrip staat al vast)
Dus ik wil vrij veel snelweg kilometers gaan maken.

Ik vind een les van 2 uur trouwens al heeeeerrliiijkk, Eerlijk gezegd ook te kort. Rij je net lekker, en dan ben je alweer thuis :')
Dat heb je echt niet nodig hoor. Snelweg rijden is echt makkelijk. Ik heb zelf tijdens rijles nooit langer dan 5min achterelkaar op de snelweg gereden en de dag dat ik mijn rijbewijs had opgehaald meteen 2 uur op de snelweg gezeten, ging gewoon prima. Enige wat ''lastig'' is en wat je moet leren is het invoegen.
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 21:44:06 #148
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137140888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat ik mezelf wil alvast wil voorbereiden voor m`n roadtrip naar Spanje van de zomer (Ja, ik heb nog niet eens een datum wanneer ik afrij, maar die roadtrip staat al vast)
Dus ik wil vrij veel snelweg kilometers gaan maken.

Oke.... Maar die "roadtrip" die je vd zomer al gaat maken, die ga je dus sowieso maken, ook als je je rijbewijs nog niet hebt?
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 21:47:44 #149
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137141071
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oke.... Maar die "roadtrip" die je vd zomer al gaat maken, die ga je dus sowieso maken, ook als je je rijbewijs nog niet hebt?
Hij zei dat de roadtrip al vast stat
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137141506
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oke.... Maar die "roadtrip" die je vd zomer al gaat maken, die ga je dus sowieso maken, ook als je je rijbewijs nog niet hebt?
Die Roadtrip staat al vast.
Als ik mijn rijbewijs heb rij ik. Als ik mijn rijbewijs nog niet heb rijd er sowieso iemand anders.
Al gaan we pas in Juli, dus ik mag toch hopen dat ik hem dan al wel heb zeg.
pi_137143369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Die Roadtrip staat al vast.
Als ik mijn rijbewijs heb rij ik. Als ik mijn rijbewijs nog niet heb rijd er sowieso iemand anders.
Al gaan we pas in Juli, dus ik mag toch hopen dat ik hem dan al wel heb zeg.
Maar 1 rijles volledig op de snelweg richten is dan toch ook al voldoende?
Zodra jij je rijbewijs hebt kan je zelf ook verder oefenen op de snelweg.
pi_137145143
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:34 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Maar 1 rijles volledig op de snelweg richten is dan toch ook al voldoende?
Zodra jij je rijbewijs hebt kan je zelf ook verder oefenen op de snelweg.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar goed, waar zijn rijlessen anders voor? Als ik zeg tegen mijn instructeur dat ik graag wat meer tijd zou willen doorbrengen op de snelweg om wat situaties te leren, dan is het aan hem om te zeggen "Ja, dat doen we" of " Nee, we focussen ons eerst op andere dingen"
pi_137145995
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar goed, waar zijn rijlessen anders voor? Als ik zeg tegen mijn instructeur dat ik graag wat meer tijd zou willen doorbrengen op de snelweg om wat situaties te leren, dan is het aan hem om te zeggen "Ja, dat doen we" of " Nee, we focussen ons eerst op andere dingen"
Natuurlijk, maar het lijkt mij nogal overbodig om dat 4 uur lang te doen..
pi_137146077
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:19 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het lijkt mij nogal overbodig om dat 4 uur lang te doen..
Ja ok, je snapt me wel toch?
Als ik aan mijn instructeur vraag " Is het mogelijk om 4 uur lang te lessen en tijdens die rijles richting Maastricht te rijden?" Dan komt dat op hetzelfde neer als "Goh, Jan, zullen we eens even lekker een flink stuk snelweg pakken? " :P
pi_137148730
Ik ben inmiddels al 26 en moet binnenkort toch echt gaan beginnen aan rijles. Heb het al veel te lang uitgesteld. Op de een of andere manier heb ik een angst om zelf auto te rijden. Heb ooit gezien hoe iemand werd aangereden (met bloed en al) en een goede vriend van mij is overleden door een auto-ongeluk.

Als bijrijder ervaar ik 0.0 angst, maar de gedachte om zelf auto te rijden geeft mij angst. Gewoon de gedachte dat je een aanrijding kan maken en in een klap dood bent (of iemand anders).

Maargoed, moet mezelf eroverheen zetten en gaan aanmelden bij een rijschool, want ik heb die rijbewijs wel nodig.
  FOK!fotograaf woensdag 26 februari 2014 @ 01:21:40 #156
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137149315
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:36 schreef dick_laurent het volgende:
Het interessante is dat de heen en terugweg enorm verschilden in hoe vermoeiend het was.
Heen: het was avond (dus donker) het was vrij druk, net na de spits, en bijna de hele rit lang regende het keihard. Hierdoor was het echt zwaar vermoeiend rijden.
Terug: zondagmiddag, mooi weer...zonnetje en rustig op de weg. Toen ik thuiskwam was ik helemaal niet gaar of moe.
Rijden met kunstlicht is vermoeiend, zeker in de regen. En als het dan ook nog druk is, kan het, zeker voor iemand die net begint, best uitputtend zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 26 februari 2014 @ 11:05:40 #157
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137154279
Ik ben op de één of andere manier best zenuwachtig voor de tussentijdse toets, terwijl ik eigenlijk niet kan falen :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 26 februari 2014 @ 11:10:18 #158
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137154378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 00:43 schreef David024 het volgende:
Ik ben inmiddels al 26 en moet binnenkort toch echt gaan beginnen aan rijles. Heb het al veel te lang uitgesteld.

Maargoed, moet mezelf eroverheen zetten en gaan aanmelden bij een rijschool, want ik heb die rijbewijs wel nodig.
Ach, ik was 31 toen ik begon, dus het kan erger (heb 'm wel mooi in 2.5 maanden gehaald)
en dat was omdat mijn werkgever van me eiste min of meer dan ik hem ging halen.... anders had ik nu nog steeds geen rijbewijs gehad haha :')

Overigens ben ik nu ik hem heb wel errug blij er mee.
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:56:04 #159
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137167156
Vrijstelling gehaald *O*
Maar moeten wel een paar lessen bij, omdat ik nog niet genoeg anticipeer, en niet genoeg initiatief neem :@ ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 26 februari 2014 @ 17:59:33 #160
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137167271
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vrijstelling gehaald *O*
Maar moeten wel een paar lessen bij, omdat ik nog niet genoeg anticipeer, en niet genoeg initiatief neem :@ ;(
Nice. Wordt het praktijkexamen nog makkelijker dan het al is :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:00:10 #161
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137167291
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nice. Wordt het praktijkexamen nog makkelijker dan het al is :P
Ja maar dan moet ik wel meer initiatief gaan nemen en beter vooruit kijken c.q. anticiperen :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 26 februari 2014 @ 18:02:06 #162
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137167340
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:19 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het lijkt mij nogal overbodig om dat 4 uur lang te doen..
Nee Braddie vindt het leuk om geld te verneuken
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137167767
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee Braddie vindt het leuk om geld te verneuken
Nee, dat vind ik niet...
Dat vind niemand.
Maar heel simpel, het is wel handig om eens een lekker lang stuk te rijden.

Gewoon een stuk van 100 km of zo.
Nu kom ik niet verder dan Hilversum > Bussum > Laren en een klein stukje snelweg, daar schiet ik ook niets mee op.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:26:02 #164
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137168034
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet...
Dat vind niemand.
Maar heel simpel, het is wel handig om eens een lekker lang stuk te rijden.

Gewoon een stuk van 100 km of zo.
Nu kom ik niet verder dan Hilversum > Bussum > Laren en een klein stukje snelweg, daar schiet ik ook niets mee op.
Maar waar ligt het nou aan dat jij je rijbewijs nou nog niet hebt :?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137168241
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Maar waar ligt het nou aan dat jij je rijbewijs nou nog niet hebt :?
Theorie...
Heb lichte faalangst waardoor ik alles gewoon goed onthoud BEHALVE als ik bij het CBR aankom, dan lijkt het wel alsof ik opeens op zwart ga...
Super kut

Ben sinds vorige week weer keihard aan het leren, elke dag 4 - 5 oefen examens maken, en kijken op welke vlakken ik nou de meeste fouten maak, en daar gewoon gedurende 3-4 weken keihard mee oefenen en eind volgende maand mijn theorie aanvragen.
pi_137168349
Bij mensen die tig keer over hun theorie doen hou ik altijd mijn hart vast als zij gaan deelnemen aan het verkeer.

Het gros bestaat uit verkeersregels en de getallen die je moet stampen moet je gewoon een keer of twintig opschrijven.
pi_137168620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:38 schreef spiritusbus het volgende:
Bij mensen die tig keer over hun theorie doen hou ik altijd mijn hart vast als zij gaan deelnemen aan het verkeer.

Het gros bestaat uit verkeersregels en de getallen die je moet stampen moet je gewoon een keer of twintig opschrijven.
Dat je problemen hebt met theorie wilt niet zeggen dat je ook in de praktijk problemen hebt.
Een kennis van mij heeft in een keer zijn theorie gehaald maar is echt een drama op de weg.
Vrachtwagens inhalen? Dan schijt hij zo`n beetje in z`n broek van angst.
Staat er muziek aan? Dan moet er niet iemand gaan meezingen want dan gaat hij uit want " Dan verlies ik de concentratie"

(En dat wil in augustus naar Portugal, heel veel succes _O- )
pi_137168717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat je problemen hebt met theorie wilt niet zeggen dat je ook in de praktijk problemen hebt.
Een kennis van mij heeft in een keer zijn theorie gehaald maar is echt een drama op de weg.
Vrachtwagens inhalen? Dan schijt hij zo`n beetje in z`n broek van angst.
Staat er muziek aan? Dan moet er niet iemand gaan meezingen want dan gaat hij uit want " Dan verlies ik de concentratie"

(En dat wil in augustus naar Portugal, heel veel succes _O- )
Ik heb nooit beweerd dat mensen die hun theorie fluitend halen geboren chauffeurs zijn.
pi_137168749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:38 schreef spiritusbus het volgende:
Bij mensen die tig keer over hun theorie doen hou ik altijd mijn hart vast als zij gaan deelnemen aan het verkeer.
Behalve dit stuk.
Waarom zou iemand slecht auto rijden in de praktijk als hij door dingen als faalangst/stress pas na 6-7-8 x zijn theorie haalt?
pi_137168922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:52 schreef Braddie het volgende:

[..]

Behalve dit stuk.
Waarom zou iemand slecht auto rijden in de praktijk als hij door dingen als faalangst/stress pas na 6-7-8 x zijn theorie haalt?
Waar staat dat dan? Ik heb geen woord gerept over mensen die in 1 keer hun theorie halen :')
Ik heb het puur over mensen die tig pogingen nodig hebben.

Heel simpel. Blijkbaar word je op een bepaalde manier uit je comfortzone gebracht, iets wat in het verkeer vaak gebeurt. De vraag is hoe je met zulke situaties omgaat.
  Moderator woensdag 26 februari 2014 @ 19:21:39 #171
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137169894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat je problemen hebt met theorie wilt niet zeggen dat je ook in de praktijk problemen hebt.
Een kennis van mij heeft in een keer zijn theorie gehaald maar is echt een drama op de weg.

(En dat wil in augustus naar Portugal, heel veel succes _O- )
Is dit toevallig ook de kennis waarmee jij je zomer-roadtrip mee wil gaan doen?
pi_137170047
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Is dit toevallig ook de kennis waarmee jij je zomer-roadtrip mee wil gaan doen?
Nee, die laat ik niet in de buurt komen van m`n mijn/m`n ma d`r autootje.
pi_137170501
Morgen tweede rijles. Benieuwd hoe het dan gaat. :P
  Moderator woensdag 26 februari 2014 @ 19:47:04 #174
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137171208
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:33 schreef Flitskikker het volgende:
Morgen tweede rijles. Benieuwd hoe het dan gaat. :P
Ohja, dat herinnert mij.... Ik fietste vandaag terug van mn werk, en op gegeven moment komt er rechts uit een zijstraat een lesauto aangetuft. Afijn ik rem een beetje af om die lesauto voor te laten gaan...trekt ie op, en hij ging min of meer rechtdoor.
Dus ik nam aan van, hij gaat gewoon rechtdoor (zelfde weg vervolgend zeg maar). Maar echt veuuulste laat stuurt ie opeens naar links de kruisende straat in.

Dus ik kijk zo de auto na over mijn schouder terwijl ik langsfiets.... Zie ik lesautootje echt vol de rechter stoeprand opknallen en instructeur met een hand bijsturend om de auto weer fatsoenlijk op de weg te krijgen.

Ik kon het niet helpen om even te grinniken :')

(leerling was overigens blond meisje, I'm just sayin)
pi_137172666
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ohja, dat herinnert mij.... Ik fietste vandaag terug van mn werk, en op gegeven moment komt er rechts uit een zijstraat een lesauto aangetuft. Afijn ik rem een beetje af om die lesauto voor te laten gaan...trekt ie op, en hij ging min of meer rechtdoor.
Dus ik nam aan van, hij gaat gewoon rechtdoor (zelfde weg vervolgend zeg maar). Maar echt veuuulste laat stuurt ie opeens naar links de kruisende straat in.

Dus ik kijk zo de auto na over mijn schouder terwijl ik langsfiets.... Zie ik lesautootje echt vol de rechter stoeprand opknallen en instructeur met een hand bijsturend om de auto weer fatsoenlijk op de weg te krijgen.

Ik kon het niet helpen om even te grinniken :')

(leerling was overigens blond meisje, I'm just sayin)
Haha, ik hoop dat het bij mij morgen wat beter gaat :P
pi_137172761
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]


(leerling was overigens blond meisje, I'm just sayin)
En bedankt he :P
pi_137173275
Morgen tussentijdse toets. Ik ben benieuwd of ik mijn zenuwen onder bedwang kan houden!
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:29:55 #178
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137173344
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:28 schreef Lintu het volgende:
Morgen tussentijdse toets. Ik ben benieuwd of ik mijn zenuwen onder bedwang kan houden!
Ik had vandaag TTT , ik kreeg parkeren en omkeeropdracht als opdrachten :P
Ben je er een beetje goed in? Bijzondere verrichtingen?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 26 februari 2014 @ 20:40:40 #179
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137173972
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:18 schreef Louboutin het volgende:

[..]

En bedankt he :P
Oh, ben jij een blond meisje? I did not know haha. Sorry, maar hij was te makkelijk :P
pi_137178324
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik had vandaag TTT , ik kreeg parkeren en omkeeropdracht als opdrachten :P
Ben je er een beetje goed in? Bijzondere verrichtingen?
Je had hem gehaald las ik? Gefeliciteerd! Als dat ook mijn opdrachten worden zie ik het wel zitten! Fileparkeren ben ik wat minder in, maar de rest van de bijzondere verrichtingen gaan meestal wel goed. Ik moet vooral goed opletten dat ik goed kijk en ook nacontrole doe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lintu op 26-02-2014 23:23:21 ]
pi_137179938
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh, ben jij een blond meisje? I did not know haha. Sorry, maar hij was te makkelijk :P
Haha ja, ik ben wel wat gewend :P
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 26 februari 2014 @ 22:40:37 #182
414785 sirdanilot
pi_137180820
Fileparkeren op de TTT :') Was één groot feest bij mij.

Ik weet nog steeds niet hoe, maar ik zette hem er in één keer in :D

Ik heb nu al tijden niet meer geparkeerd, omdat ik dat toch voor mn eerste examen niet hoef te doen (vrijstelling binnen). Volgens mij kan ik er echt maar weinig van nu, al ging achteruit inparkeren laatst nog wel redelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 10:08:44 #183
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137190920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:40 schreef sirdanilot het volgende:
Fileparkeren op de TTT :') Was één groot feest bij mij.

Ik weet nog steeds niet hoe, maar ik zette hem er in één keer in :D

Ik heb nu al tijden niet meer geparkeerd, omdat ik dat toch voor mn eerste examen niet hoef te doen (vrijstelling binnen). Volgens mij kan ik er echt maar weinig van nu, al ging achteruit inparkeren laatst nog wel redelijk.
Dat fileparkeren had ik ook bij mijn examen, precies erin, maar hoe? _O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:18:36 #184
398254 Tamaraxxx
I am Feyenoord till i die
pi_137191154
Mag ik eens wat zeggen over theorie: Ik heb bij de vierde keer pas theorie gehaald. Ik had alle keren gewoon geleerd maar 2x met 3 fouten veel gezakt. De de derde keer praten we niet over en de vierde keer gewoon gehaald. Praktijk in 2x gehaald,

Dus Braddie niet opgeven en gewoon doorgaan. Ik heb trouwens 80 lessen gehad en 1,5 jaar rijles gehad. De ene is wat langzamer met leren dan iemand anders.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 27 februari 2014 @ 10:23:59 #185
414785 sirdanilot
pi_137191278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:18 schreef Tamaraxxx het volgende:
Mag ik eens wat zeggen over theorie: Ik heb bij de vierde keer pas theorie gehaald. Ik had alle keren gewoon geleerd maar 2x met 3 fouten veel gezakt. De de derde keer praten we niet over en de vierde keer gewoon gehaald. Praktijk in 2x gehaald,

Dus Braddie niet opgeven en gewoon doorgaan. Ik heb trouwens 80 lessen gehad en 1,5 jaar rijles gehad. De ene is wat langzamer met leren dan iemand anders.
Wat het praktijkdeel betreft zal ik denk ik ook in de buurt van jouw prestatie komen :')
De theorie had ik echter wél in één keer gehaald. Dat dan weer wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:21:12 #186
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137194522
Qua lesuren zal ik op ongeveer 38-40 lesuren komen te zitten :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  FOK!fotograaf donderdag 27 februari 2014 @ 12:47:44 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137195363
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:18 schreef Tamaraxxx het volgende:
Ik had alle keren gewoon geleerd maar 2x met 3 fouten veel gezakt.
Dus je zegt nu dat je 3 fout had?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137196213
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Qua lesuren zal ik op ongeveer 38-40 lesuren komen te zitten :D
Tof! Daar schatte de instructeur mij ook op, rond de 40 les uur.
Helaas heb ik er daarvan al .... 32 op zitten, en denk ik dat het er eerlijk gezegd eerder 50-60 gaan worden.
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:24:35 #189
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137196529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Tof! Daar schatte de instructeur mij ook op, rond de 40 les uur.
Helaas heb ik er daarvan al .... 32 op zitten, en denk ik dat het er eerlijk gezegd eerder 50-60 gaan worden.
Naja, de instructeur zij gister ten minste, dat hij dacht dat er nog wel zes extra uren bij moesten (bovenop de 32 in het pakket)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137197198
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:24 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Naja, de instructeur zij gister ten minste, dat hij dacht dat er nog wel zes extra uren bij moesten (bovenop de 32 in het pakket)
Heb jij 32 uur in je pakket.....?
Had er zelf maar 15 :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:44:09 #191
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137197243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb jij 32 uur in je pakket.....?
Had er zelf maar 15 :')
:Y
15 maar :o
Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag :?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137197281
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:44 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

:Y
15 maar :o
Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag :?
Inclusief 1x theorie examen, 1x praktijk examen (Wat ik nog moet doen) 1x tussentijdse toets (die ik ook nog moet doen) 1650...
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:46:24 #193
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137197330
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:45 schreef Braddie het volgende:

[..]

Inclusief 1x theorie examen, 1x praktijk examen (Wat ik nog moet doen) 1x tussentijdse toets (die ik ook nog moet doen) 1650...
Ik kreeg ook dat alles, met theorie lessen, 32 rij uren, voor maar ¤1500 :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137197625
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik kreeg ook dat alles, met theorie lessen, 32 rij uren, voor maar ¤1500 :@
OH damn....
Naja, ik had in Hilversum niet veel keuze, Wolf/Bosch & Veenstra/Jan Ter Beek.
Wolf was de goedkoopste, Bosch & Veenstra de duurste.

Er zitten ook wel een aantal van die eenmans rijscholen hier (prodrive/easy2drive) dat soort dingen, maar daar ga ik niet aan beginnen..

Er zat er eentje op echt 600 meter van mijn huis, turkse vrouw, sprak amper nederlands, vroeg slechts 900 euro voor 20 uur les, hartstikke goedkoop natuurlijk.... Maar dat vind ik niets, er viel gewoon niet niet meer dan 2 regels met die vrouw te communiceren, en dan voelt het ook niet prettig aan om daar bij te lessen..

Heb ook gekeken naar All-In-Solo maar daar hoorde ik teveel negatieve verhalen over.
Een vriend van me heeft nu 3 weken les, mag volgende week afrijden, bij All-In-Solo.... Omdat ze daar al examens hebben gereserveerd, nou.. Ik wens hem hééél veel succes..

Ik heb nu een rij-instructeur waar ik mezelf echt helemaal slap lach, we hebben de grootste lol in de auto met z`n 2e, en als er een mede passagier mee rijd is het helemaal bal, maar hij legt alles wel gewoon keurig uit, en laat mij gewoon alles op m`n gemak doen, is heel erg relaxed :) Heeft nooit haast.. En dát is fijn!
pi_137199923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb jij 32 uur in je pakket.....?
Had er zelf maar 15 :')
niet praten jonge :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:00:08 #196
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_137200027
Laat ik me ook maar weer eens melden. Leuk om te lezen dat het goed gaat bij jullie. Mijn herexamen wordt inmiddels ook weer aangevraagd, omdat mijn instructeur het zonde vindt om rondjes met mij te blijven rijden terwijl ik het allemaal prima weet. Dus nu hopen dat ik m'n zenuwen beter onder controle kan houden dan de vorige keer...
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 27 februari 2014 @ 15:49:08 #197
414785 sirdanilot
pi_137202023
Mijn voornaamste probleem is nog altijd dat ik in de mist ga bij onvoorziene situaties. Ik raak dan helemaal in de paniek en weet niet goed wat ik moet doen. Voorbeelden:

- Mensen die verkeerd richting aangeven op de rotonde
- Mensen die zomaar over de weg lopen
- Mensen die een achterlijke keermanoeuvre midden op de weg doen
- Mensen die een nauw steegje blokkeren en weigeren achteruit te gaan
- Een vrachtwagen die gaat laden/lossen op een heel onhandige plek, zodat je links voorbij een middengeleider moet gaan (inclusief zo'n bord met een pijl naar rechts, dus illegaal)
- Een gewijzigde verkeerssituatie, zoals dat je opeens door de linkerbuis van een tunnel moet ipv de rechterbuis
- Fietsers waarvan het niet duidelijk is welke kant ze opgaan
- Een weg die opeens een busbaan/fietspad/voetpad wordt wat ik te laat zie

Etcetera etcetera. Het is eerder regel dan uitzondering dat ik hierdoor word verrast en dat ik dus te laat reageer, wat resulteert in plots remmen. Er zijn wel een aantal voorbeelden waarbij dit goed ging
- Iemand staat op de verkeerde weghelft voorgesorteerd bij een stoplicht :')
- Fietser rijdt door rood, en ik rijd hem níet aan. Wat een prestatie :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137202195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:58 schreef iFrost het volgende:

[..]

niet praten jonge :')
Waar heb jij het over dan?
Ik zeg alleen dat ik slechts 15 uur in mijn pakket heb, zonder ook maar een verder statement te maken.

"Niet oordelen jonge :') "
pi_137202441
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:45 schreef Braddie het volgende:

[..]

Inclusief 1x theorie examen, 1x praktijk examen (Wat ik nog moet doen) 1x tussentijdse toets (die ik ook nog moet doen) 1650...
Dan word je echt opgelicht ik had ook een pakket met alles maar met 40 uur en betaalde 1750..

[ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 27-02-2014 16:20:49 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 27 februari 2014 @ 16:12:31 #200
414785 sirdanilot
pi_137203135
Ik had een pakket onder de 1500 euro voor 35 lessen + ttt + examen ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137203504
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:49 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn voornaamste probleem is nog altijd dat ik in de mist ga bij onvoorziene situaties. Ik raak dan helemaal in de paniek en weet niet goed wat ik moet doen. Voorbeelden:

- Mensen die verkeerd richting aangeven op de rotonde
- Mensen die zomaar over de weg lopen
- Mensen die een achterlijke keermanoeuvre midden op de weg doen
- Mensen die een nauw steegje blokkeren en weigeren achteruit te gaan
- Een vrachtwagen die gaat laden/lossen op een heel onhandige plek, zodat je links voorbij een middengeleider moet gaan (inclusief zo'n bord met een pijl naar rechts, dus illegaal)
- Een gewijzigde verkeerssituatie, zoals dat je opeens door de linkerbuis van een tunnel moet ipv de rechterbuis
- Fietsers waarvan het niet duidelijk is welke kant ze opgaan
- Een weg die opeens een busbaan/fietspad/voetpad wordt wat ik te laat zie

Etcetera etcetera. Het is eerder regel dan uitzondering dat ik hierdoor word verrast en dat ik dus te laat reageer, wat resulteert in plots remmen. Er zijn wel een aantal voorbeelden waarbij dit goed ging
- Iemand staat op de verkeerde weghelft voorgesorteerd bij een stoplicht :')
- Fietser rijdt door rood, en ik rijd hem níet aan. Wat een prestatie :')
Bijna al die situaties klinken als lesautos :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_137203726
Net tweede les gehad. Was wel weer flink wennen, want de eerste les was twee weken geleden (kon helaas niet eerder wegens volle agenda van instructrice).

Ook wel een "eng" momentje. Ik naderde een rood verkeerslicht vanaf een tachtigkilometerweg. De versnellingen kon ik nog niet helemaal vinden dus ik zat een beetje daarnaar te kijken. Toen ik eindelijk stilstond bleek het alweer groen te zijn. Afgeslagen en bijna een vrachtwagen achterop. Tyfushard toeteren ook. Dat was wel even schrikken. :'(

Voor de rest ging het wel goed. :Y
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 16:32:05 #203
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137203885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:27 schreef Flitskikker het volgende:
Net tweede les gehad. Was wel weer flink wennen, want de eerste les was twee weken geleden (kon helaas niet eerder wegens volle agenda van instructrice).

Ook wel een "eng" momentje. Ik naderde een rood verkeerslicht vanaf een tachtigkilometerweg. De versnellingen kon ik nog niet helemaal vinden dus ik zat een beetje daarnaar te kijken. Toen ik eindelijk stilstond bleek het alweer groen te zijn. Afgeslagen en bijna een vrachtwagen achterop. Tyfushard toeteren ook. Dat was wel even schrikken. :'(

Voor de rest ging het wel goed. :Y
Naar de versnellingspook kijken in het begin :P heel herkenbaar.
pi_137203928
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Naar de versnellingspook kijken in het begin :P heel herkenbaar.
In de loop van de les kon ik het wel bijna blind. :D
Alleen bij 3 naar 4 greep ik steeds te ver naar voren. :P
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:54:14 #205
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137204652
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:33 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

In de loop van de les kon ik het wel bijna blind. :D
Alleen bij 3 naar 4 greep ik steeds te ver naar voren. :P
Komt allemaal nog wel, had ik ook in het begin :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:56:32 #206
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137204723
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:49 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn voornaamste probleem is nog altijd dat ik in de mist ga bij onvoorziene situaties. Ik raak dan helemaal in de paniek en weet niet goed wat ik moet doen. Voorbeelden:

- Mensen die verkeerd richting aangeven op de rotonde
- Mensen die zomaar over de weg lopen
- Mensen die een achterlijke keermanoeuvre midden op de weg doen
- Mensen die een nauw steegje blokkeren en weigeren achteruit te gaan
- Een vrachtwagen die gaat laden/lossen op een heel onhandige plek, zodat je links voorbij een middengeleider moet gaan (inclusief zo'n bord met een pijl naar rechts, dus illegaal)
- Een gewijzigde verkeerssituatie, zoals dat je opeens door de linkerbuis van een tunnel moet ipv de rechterbuis
- Fietsers waarvan het niet duidelijk is welke kant ze opgaan
- Een weg die opeens een busbaan/fietspad/voetpad wordt wat ik te laat zie

Etcetera etcetera. Het is eerder regel dan uitzondering dat ik hierdoor word verrast en dat ik dus te laat reageer, wat resulteert in plots remmen. Er zijn wel een aantal voorbeelden waarbij dit goed ging
- Iemand staat op de verkeerde weghelft voorgesorteerd bij een stoplicht :')
- Fietser rijdt door rood, en ik rijd hem níet aan. Wat een prestatie :')
Je moet je dan gewoon aanpassen aan de situatie, als iemand oogcontact met je heeft, bijvoorbeeld een fietsmeneer/mevrouw, kun je meestal gewoon door karren omdat ze wel blijven staan. Anders, gas los. Als ze dan wél opeens kijken kun (vaak) je weer door.
Ik heb dit ook soms, maar dat komt dan omdat ik niet goed genoeg vooruit heb gekeken :')
Terwijl ik wel weet dat ik het moet doen :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137204754
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan word je echt opgelicht ik had ook een pakket met alles maar met 40 uur en betaalde 1750..
Ach, had misschien wat beter research kunnen doen, maar wat ik al zei, het was of dit, of Bosch & Veenstra (Wat ik niks vind qua rijschool) of Jan Ter Beek.. Of een een mans rijschool..

Ben nu lekker aan het lessen, zit lekker in m`n element op de weg :) Dus ik vermaak me wel, en vindt het wel prima.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 27 februari 2014 @ 17:15:38 #208
414785 sirdanilot
pi_137205278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ach, had misschien wat beter research kunnen doen, maar wat ik al zei, het was of dit, of Bosch & Veenstra (Wat ik niks vind qua rijschool) of Jan Ter Beek.. Of een een mans rijschool..

Ben nu lekker aan het lessen, zit lekker in m`n element op de weg :) Dus ik vermaak me wel, en vindt het wel prima.
Wat is er dan mis met een eenmansrijschool?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137205376
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met een eenmansrijschool?
Nouja.... In Hilversum in ieder geval vrij veel...
Het zijn of turken/Marokkanen die amper nederlands kunnen en meestal ook alleen maar mensen van hun eigen land rijles geven (Ja, serieus, ik heb er eens naar geinformeerd) En dat is enorm jammer, aangezien ze wel heeeeel goedkoop zijn.

En je hebt het probleem dat je niet altijd terecht kan i.v.m veel leerlingen, althans... Dat kreeg ik te horen van een man waar ik theorie les van had die ook een eenmansrijschool heeft.
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 17:29:57 #210
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137205822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nouja.... In Hilversum in ieder geval vrij veel...
Het zijn of turken/Marokkanen die amper nederlands kunnen en meestal ook alleen maar mensen van hun eigen land rijles geven (Ja, serieus, ik heb er eens naar geinformeerd) En dat is enorm jammer, aangezien ze wel heeeeel goedkoop zijn.

Nou, Hilversum ken ik niet zo, maar ik heb gelest bij een Turk in Utrecht, namelijk deze meneer:

http://rijschool-keser.nl en hij sprak vloeiend Nederlands en het was een super relaxte kerel om les van te krijgen....dus kweenie, misschien ben je te snel met je oordeel.
pi_137206274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:27 schreef Flitskikker het volgende:
Net tweede les gehad. Was wel weer flink wennen, want de eerste les was twee weken geleden (kon helaas niet eerder wegens volle agenda van instructrice).

Ook wel een "eng" momentje. Ik naderde een rood verkeerslicht vanaf een tachtigkilometerweg. De versnellingen kon ik nog niet helemaal vinden dus ik zat een beetje daarnaar te kijken. Toen ik eindelijk stilstond bleek het alweer groen te zijn. Afgeslagen en bijna een vrachtwagen achterop. Tyfushard toeteren ook. Dat was wel even schrikken. :'(

Voor de rest ging het wel goed. :Y
Toeteren, omdat een lesauto afslaat :N

Persoonlijk vind ik dat nogal sneu.
pi_137206531
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou, Hilversum ken ik niet zo, maar ik heb gelest bij een Turk in Utrecht, namelijk deze meneer:

http://rijschool-keser.nl en hij sprak vloeiend Nederlands en het was een super relaxte kerel om les van te krijgen....dus kweenie, misschien ben je te snel met je oordeel.
De een mans rijscholen hier in Hilversum waren alleen maar van turken/marokkanen die geen rijles gaven aan mensen die hun taal niet spraken, en als ze het wél deden dan spraken ze zelf amper nederlands...

Heb bij een aantal van die rijscholen geinformeerd vandaar, want ik wilde goedkoop rijles toen :') Maarja, niet van iemand die slecht nederlands spreekt, spijt me enorm.. Ik ben absoluut niet racistisch ingesteld, maar ik wil wel rijles van iemand en uitleg van iemand die de nederlandse taal gewoon goed / vloeiend beheerst..
pi_137206794
Even van die rijschool site geplukt:
Programma B 30 rijlessen + 1 praktijkexamen: ¤ 1430,-
Dat is 30 les uur denk ik? Dat zijn zeg maar (bij wolf dan) 15 lessen.. Dat is inderdaad 220 euro goedkoper.

Maar als ik dan dit zie:

15 Rijlessen: ¤ 600,-
Vind ik dat dan wél weer duur... Daar is wolf 119 euro goedkoper..

Intake 1 uur : ¤ 25,-
Is bij wolf gratis.

TTT is bij Keser goedkoper, scheelt 70 euro :')
Praktijkexamen is ook 60-70 euro goedkoper ja :')

Maargoed, maakt inprincipe geen drol uit ook hoeveel je betaald, en hoelang je er over doet, zolang je je rijbewijs maar haalt op een normale manier, op een leuke manier, met een leuke instructeur of instructrice waar je het ook gewoon gezellig mee kan hebben op de weg.
pi_137207315
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:00 schreef Braddie het volgende:
Even van die rijschool site geplukt:
Programma B 30 rijlessen + 1 praktijkexamen: ¤ 1430,-
Dat is 30 les uur denk ik? Dat zijn zeg maar (bij wolf dan) 15 lessen.. Dat is inderdaad 220 euro goedkoper.

Maar als ik dan dit zie:

15 Rijlessen: ¤ 600,-
Vind ik dat dan wél weer duur... Daar is wolf 119 euro goedkoper..

Intake 1 uur : ¤ 25,-
Is bij wolf gratis.

TTT is bij Keser goedkoper, scheelt 70 euro :')
Praktijkexamen is ook 60-70 euro goedkoper ja :')

Maargoed, maakt inprincipe geen drol uit ook hoeveel je betaald, en hoelang je er over doet, zolang je je rijbewijs maar haalt op een normale manier, op een leuke manier, met een leuke instructeur of instructrice waar je het ook gewoon gezellig mee kan hebben op de weg.
Ik betaal liever 200 euro meer, als ik daarmee in één keer slaag ipv in twee keer.
Ik heb liever een vriendelijke oudere man als instructeur die mij in 30 lesuren leert wat ik moet leren, dan een guitige grappenmaker waarbij hetzelfde mij 40 uur 'kost'.

Het ligt helemaal aan de situatie ;)
Neem je slagingspercentages wel mee in je overweging?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_137221979
Ik kan een pakket nemen van 34 lessen + TTT + praktijkexamen voor ¤1200,-

Dat lijkt me wel een goede prijs toch?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 1 maart 2014 @ 14:30:23 #216
414785 sirdanilot
pi_137271086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:52 schreef David024 het volgende:
Ik kan een pakket nemen van 34 lessen + TTT + praktijkexamen voor ¤1200,-

Dat lijkt me wel een goede prijs toch?
Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ( :') )?

----------------

Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 18:30:03 #217
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137278744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ( :') )?

----------------

Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Dat schokken met het opschakelen heb ik ook nog steeds zo af en toe. Ik probeer echt elke schakeling zo vloeiend mogelijk te doen, maar tja...soms ben je net ff iets te gehaast ofzo en dan voel je tóch net ff dat schokje.

Tja, idd.... boeie, veilig rijden en goed kijken vind ik belangrijker dan altijd 100% vloeiend schakelen.
  zondag 2 maart 2014 @ 00:28:19 #218
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_137292850
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ( :') )?

----------------

Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Ik denk dat ze bedoelen dat je niet vloeiend rijdt, maar heel houterig ineens je stuur omzet als je een bocht wil maken.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_137329514
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ( :') )?

----------------

Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Ja het slagingspercentage is boven het gemiddelde van de regio en de rijschool heeft ook een BOVAG keurmerk. Ik moet me nog aanmelden, dus heb nog geen instructeur. Het is een van de grootste rijscholen hier, dus met die instructeurs zal het wel goed zitten denk ik.
  maandag 3 maart 2014 @ 00:16:09 #220
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137333448
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:39 schreef David024 het volgende:

[..]

Ja het slagingspercentage is boven het gemiddelde van de regio en de rijschool heeft ook een BOVAG keurmerk. Ik moet me nog aanmelden, dus heb nog geen instructeur. Het is een van de grootste rijscholen hier, dus met die instructeurs zal het wel goed zitten denk ik.
Tering he, dat is ongeveer 26.47 euro per les, als je het berekent, echt bizar.
Gauw dat pakket aanschaffen, als de rest zo goed zit als je hier zegt.
  maandag 3 maart 2014 @ 00:17:03 #221
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_137333460
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Tering he, dat is ongeveer 26.47 euro per les, als je het berekent, echt bizar.
Gauw dat pakket aanschaffen, als de rest zo goed zit als je hier zegt.
Wat.. Ik betaal 43...
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  maandag 3 maart 2014 @ 00:19:31 #222
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137333504
quote:
16s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:17 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Wat.. Ik betaal 43...
1200 euro - 200 euro voor praktijkexamen - 100 euro voor de TTT = 900 euro.
900/34= 26.47 euro per les.

Zo ongeveer.

In ieder geval max 30 euro want 30*34=1020 euro.
Dan zou je nog 180 euro "hebben" voor TTT en praktijkexamen.

Ken ook iemand die 50 betaalt haha.
Ik betaalde zelf iets van 37.
  maandag 3 maart 2014 @ 00:21:34 #223
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137333541
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:39 schreef David024 het volgende:

[..]

Ja het slagingspercentage is boven het gemiddelde van de regio en de rijschool heeft ook een BOVAG keurmerk. Ik moet me nog aanmelden, dus heb nog geen instructeur. Het is een van de grootste rijscholen hier, dus met die instructeurs zal het wel goed zitten denk ik.
Wat zijn trouwens de kosten van extra, losse rijlessen?

Dus stel je zit > 34 lessen? Wat kost dat?
  maandag 3 maart 2014 @ 19:53:51 #224
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_137356799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:00 schreef Braddie het volgende:
Even van die rijschool site geplukt:
Programma B 30 rijlessen + 1 praktijkexamen: ¤ 1430,-
Dat is 30 les uur denk ik? Dat zijn zeg maar (bij wolf dan) 15 lessen.. Dat is inderdaad 220 euro goedkoper.

Maar als ik dan dit zie:

15 Rijlessen: ¤ 600,-
Vind ik dat dan wél weer duur... Daar is wolf 119 euro goedkoper..

Intake 1 uur : ¤ 25,-
Is bij wolf gratis.

TTT is bij Keser goedkoper, scheelt 70 euro :')
Praktijkexamen is ook 60-70 euro goedkoper ja :')

Maargoed, maakt inprincipe geen drol uit ook hoeveel je betaald, en hoelang je er over doet, zolang je je rijbewijs maar haalt op een normale manier, op een leuke manier, met een leuke instructeur of instructrice waar je het ook gewoon gezellig mee kan hebben op de weg.
Wat? :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:28:18 #225
255640 Flitskikker
Forumkikker
pi_137358257
Vandaag derde rijles gehad. Ging best goed. :D

Stukje door Leiden gepakt en stukje A4 en autoweg, dus even opentrekken tot 100 km/h. :P
Voornamelijk herhaling om de basisprincipes onder de knie te krijgen, en het schakelen gaat nu ook wel goed. Alleen bij snelheidsvermindering moet ik nog vragen/twijfelen naar welke versnelling hij terug moet en zo.

Eerste keer vooruit inparkeren ging goed, alleen door het gedoe met koppelen vergat ik te remmen waardoor we ietwat hard tegen de stroeprand reden. :@ Maar in ieder geval geen bijna-ongeluk deze keer. :P

Volgende les komt het spiegelen erbij, dus dan wordt het flink lastiger vermoed ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2014 @ 14:12:01 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137380116
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:28 schreef Flitskikker het volgende:
Vandaag derde rijles gehad. Ging best goed. :D
Kijk over 10 lessen nog eens terug :P
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:28 schreef Flitskikker het volgende:
Voornamelijk herhaling om de basisprincipes onder de knie te krijgen, en het schakelen gaat nu ook wel goed. Alleen bij snelheidsvermindering moet ik nog vragen/twijfelen naar welke versnelling hij terug moet en zo.
En relax eens man, je bent net begonnen, je hebt nog een lange weg te gaan. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 4 maart 2014 @ 14:20:24 #227
414785 sirdanilot
pi_137380391
Vandaag in Den Haag gereden. Wat hectisch zeg, rijden in zulk druk verkeer is echt anders. Maar het ging nog best goed, alleen even een derp-momentje bij een rotonde waarbij ik teveel op een kut-fietser focuste in plaats van op de mevrouw die op het zebrapad over wilde steken :')

Ook wilde ik een keer een rijstrookje opschuiven, maar had ik verkeerd ingeschat dat iemand op de linkerbaan net wat te hard aan kwam rijden. Ik ben dus één van die mensen die je laat remmen als je lekker op de linkerbaan tuft denk ik :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137380850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:20 schreef sirdanilot het volgende:
Ook wilde ik een keer een rijstrookje opschuiven, maar had ik verkeerd ingeschat dat iemand op de linkerbaan net wat te hard aan kwam rijden. Ik ben dus één van die mensen die je laat remmen als je lekker op de linkerbaan tuft denk ik :')
Gelukkig rij je nu nog met zo'n grote waarschuwende 'L' rond op je auto ;)
pi_137397864
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:53 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wat? :')
Nee, maakt inprincipe geen reet uit toch, of je nou 1000 of 5000 euro betaald, als je door je rijbewijs een goede baan kan krijgen, en 2000 euro per maand verdient, ik noem maar wat, heb je het er zo weer uit!

En trouwens, als je uiteindelijk zelfstandig mag rijden denk je écht niet meer terug aan hoeveel geld je er aan hebt uitgegeven en hoelang je er over hebt gedaan, dan ben je blij dat je zelf mag rijden :)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 22:16:38 ]
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 22:20:04 #230
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137398037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, maakt inprincipe geen reet uit toch, of je nou 1000 of 5000 euro betaald, als je door je rijbewijs een goede baan kan krijgen, en 2000 euro per maand verdient, ik noem maar wat, heb je het er zo weer uit!

En trouwens, als je uiteindelijk zelfstandig mag rijden denk je écht niet meer terug aan hoeveel geld je er aan hebt uitgegeven en hoelang je er over hebt gedaan, dan ben je blij dat je zelf mag rijden :)
1000 of 5000 maakt heus wel uit hoor, en daarbij netto 2000 per maand met koerieren..?

een paar jaar nadat je dat pasje hebt gehaald maakt het misschien niet meer uit nee, maar op het moment zelf zeker wel
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137398131
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:20 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

1000 of 5000 maakt heus wel uit hoor, en daarbij netto 2000 per maand met koerieren..?

een paar jaar nadat je dat pasje hebt gehaald maakt het misschien niet meer uit nee, maar op het moment zelf zeker wel
Ik had het niet zo zeer over koerieren, maar gewoon in het algemeen.

Als je het pasje net hebt, ja ok... Als je nog niet echt aan de bak komt, zal het vast wel in je hoofd blijven spoken dat je er veel geld aan hebt uitgegeven, maar je zal er (denk ik) steeds minder aan denken en uiteindelijk gewoon zoiets hebben van " TOF! Ik heb m`n rijbewijs"
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:39:51 #232
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_137399126
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik had het niet zo zeer over koerieren, maar gewoon in het algemeen.

Als je het pasje net hebt, ja ok... Als je nog niet echt aan de bak komt, zal het vast wel in je hoofd blijven spoken dat je er veel geld aan hebt uitgegeven, maar je zal er (denk ik) steeds minder aan denken en uiteindelijk gewoon zoiets hebben van " TOF! Ik heb m`n rijbewijs"
Gelul. Het is gewoon niet goed te praten dat een verschil van 4000 euro nu of straks niet significant is.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_137399566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik had het niet zo zeer over koerieren, maar gewoon in het algemeen.

Als je het pasje net hebt, ja ok... Als je nog niet echt aan de bak komt, zal het vast wel in je hoofd blijven spoken dat je er veel geld aan hebt uitgegeven, maar je zal er (denk ik) steeds minder aan denken en uiteindelijk gewoon zoiets hebben van " TOF! Ik heb m`n rijbewijs"
Alsof het de gemiddelde werkgever boeit of jij een rijbewijs hebt.
pi_137399663
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:47 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Alsof het de gemiddelde werkgever boeit of jij een rijbewijs hebt.
Hangt af van de functie, lijkt me?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_137399942
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hangt af van de functie, lijkt me?
Ja, bij een buitendienst functie inderdaad wel, maar een rijbewijs maakt in principe weinig verschil in succes op de arbeidsmarkt.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2014 @ 00:24:40 #236
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137403027
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, bij een buitendienst functie inderdaad wel, maar een rijbewijs maakt in principe weinig verschil in succes op de arbeidsmarkt.
Buitendienst, oproepdienst, vertegenwoordigers, storingsmonteurs, noem het op. Zijn zo veel beroepen waar een rijbewijs toch wel praktisch is (en ook genoeg waar je ook zonder kan).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 5 maart 2014 @ 00:39:51 #237
414785 sirdanilot
pi_137403248
Als ik naar studentenbijbaantjes kijk heb je toch echt meer kansen als je een rijbewijs hebt. Studentchauffeur, koerieren, e.d. behoren dan allemaal tot de opties. Ook andere functies zoals langs de deuren gaan voor geld zijn beter te doen met rijbewijs, omdat men vaak met de auto naar een bepaald dorp rijdt en daar gaat 'bedelen' ( :') )
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:38:46 #238
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_137480039
Wat een fuck bedrijf is het CBR!!!! Ik zou 22 april mijn praktijk herexamen hebben, maar dat is exact de dag dat mijn theorie verloopt en daarvoor hebben ze geen plek meer. En dan zeggen ze heel vrolijk, ja jammer maar je moet je theorie opnieuw doen.. :(
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:42:02 #239
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_137480151
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Wat een fuck bedrijf is het CBR!!!! Ik zou 22 april mijn praktijk herexamen hebben, maar dat is exact de dag dat mijn theorie verloopt en daarvoor hebben ze geen plek meer. En dan zeggen ze heel vrolijk, ja jammer maar je moet je theorie opnieuw doen.. :(
Theorie is toch anderhalf jaar geldig?
Irene is bae <3
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:21:54 #240
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_137481385
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:42 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Theorie is toch anderhalf jaar geldig?
Ja klopt...
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 7 maart 2014 @ 13:23:00 #241
414785 sirdanilot
pi_137481428
Oei, al zo lang bezig?

Vroeger was het maar 1 jaar geldig, daar zou ik nou zo'n beetje wel overheen zitten. Maar anderhalf jaar moet lukken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137481595
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Wat een fuck bedrijf is het CBR!!!! Ik zou 22 april mijn praktijk herexamen hebben, maar dat is exact de dag dat mijn theorie verloopt en daarvoor hebben ze geen plek meer. En dan zeggen ze heel vrolijk, ja jammer maar je moet je theorie opnieuw doen.. :(
Wat heb je dan afgelopen 1,5 jaar gedaan dat er zoveel tijd tussen zit? :')
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 7 maart 2014 @ 13:28:52 #243
414785 sirdanilot
pi_137481640
Als je heel vroeg bent met je theorie, en vervolgens gewoon lang doet over je lessen, dan kun je dit probleem krijgen. Heel erg naar. Persoonlijk heb ik iets langer gewacht met theorie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:36:20 #244
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_137481869
Ik het eerst mijn theorie gehaald (22-10-12) vervolgens ben ik pas 20-04-2013 begonnen met verhuizing ivm verhuizing naar andere kant van t land. Vervolgens duurt lessen ook vrij lang ivm met medische keuring enz.. En nu gaan ze me naaien op 1! dag.. :(
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:38:11 #245
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137481936
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:27 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Wat heb je dan afgelopen 1,5 jaar gedaan dat er zoveel tijd tussen zit? :')
FOK!en ofcourse.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:39:54 #246
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137481982
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

En relax eens man, je bent net begonnen, je hebt nog een lange weg te gaan. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
Evenals de wegen ernaartoe. #filosofisch
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_137482225
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:36 schreef Doorzettertje het volgende:
ben ik pas 20-04-2013 begonnen met verhuizing ivm verhuizing naar andere kant van t land. Vervolgens duurt lessen ook vrij lang ivm met medische keuring enz.. En nu gaan ze me naaien op 1! dag..
Verdomde naar, ja. Kun je nog een nieuwe theoriepoging inplannen voor het examen of lukt dat niet?
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:00:42 #248
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_137482641
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 00:39 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik naar studentenbijbaantjes kijk heb je toch echt meer kansen als je een rijbewijs hebt. Studentchauffeur, koerieren, e.d. behoren dan allemaal tot de opties. Ook andere functies zoals langs de deuren gaan voor geld zijn beter te doen met rijbewijs, omdat men vaak met de auto naar een bepaald dorp rijdt en daar gaat 'bedelen' ( :') )
Studentchauffeur *)

Dikke bakken rijden en er nog voor betaald krijgen ook.

*waves hand*
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 14:05:34 #249
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137482789
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Studentchauffeur *)

Dikke bakken rijden en er nog voor betaald krijgen ook.

*waves hand*
Dit lijkt mij ook hilarisch ja als baantje, niet voor heul lang... maar een tijdje ofzo.

'Helaas' heb ik al een baan :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:36:32 #250
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_137489675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Verdomde naar, ja. Kun je nog een nieuwe theoriepoging inplannen voor het examen of lukt dat niet?
Ze mogen pas praktijkexamen inplannen als je een geldig theoriebewijs hebt... Dus ik moet nu eerst me theorie opnieuw halen voordat ze weer kunnen gaan aanvragen dus dan gaat het weer een paar weken extra duren.. en dat allemaal om 1 dag..
pi_137490943
Hoi Fokkers,

even een vraagje. Ik wou zaterdag wat MDMA gaan nemen samen met een meisje, maar heb maandag mijn praktijkexamen van de auto. Zou MDMA mijn reactievermogen kunnen aantasten waardoor ik maandag een slechtere concentratie zal hebben/een andere negatieve gevolg hebben voor mijn praktijkexamen?

Graag hoor ik een antwoord met wetenschappelijke onderbouwing of ervaring van iemand die MDMA heeft genomen en 2 dagen erna rijles gehad heeft/auto heeft gereden.
#freefrederike
pi_137490987
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoi Fokkers,

even een vraagje. Ik wou zaterdag wat MDMA gaan nemen samen met een meisje, maar heb maandag mijn praktijkexamen van de auto. Zou MDMA mijn reactievermogen kunnen aantasten waardoor ik maandag een slechtere concentratie zal hebben/een andere negatieve gevolg hebben voor mijn praktijkexamen?

Graag hoor ik een antwoord met wetenschappelijke onderbouwing of ervaring van iemand die MDMA heeft genomen en 2 dagen erna rijles gehad heeft/auto heeft gereden.
Doe het gewoon niet, dan zit je sowieso goed ;)
pi_137491061
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:15 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Doe het gewoon niet, dan zit je sowieso goed ;)
Aan zo'n antwoord heb ik niks. Dit meisje gebruikt normaal nooit maar ze wou het eens proberen. Dit is m'n enige kans.
#freefrederike
pi_137491148
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Aan zo'n antwoord heb ik niks. Dit meisje gebruikt normaal nooit maar ze wou het eens proberen. Dit is m'n enige kans.
Weet je wat voor kans je hebt nu? Je hebt nu een kans om je volwassen te gedragen, en geen drugs te nemen. Je hebt nu kans om gewoon door te leven zoals je leeft in plaats van misschien wel over 5 jaar in een kliniek terecht te komen. Je hebt nu een kans om je leven NIET te verpesten.
Als ik jou was zou ik DIE kans pakken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_137491286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet je wat voor kans je hebt nu? Je hebt nu een kans om je volwassen te gedragen, en geen drugs te nemen. Je hebt nu kans om gewoon door te leven zoals je leeft in plaats van misschien wel over 5 jaar in een kliniek terecht te komen. Je hebt nu een kans om je leven NIET te verpesten.
Als ik jou was zou ik DIE kans pakken.
Dankjewel voor je post, maar ik vroeg iets anders. Ik waardeer je zorg, en hartelijk bedankt, maar ik ben meer opzoek naar iets anders.
#freefrederike
pi_137491315
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Aan zo'n antwoord heb ik niks. Dit meisje gebruikt normaal nooit maar ze wou het eens proberen. Dit is m'n enige kans.
Dat kan een andere keer ook nog wel hoor.
Maar als drugs voor jou boven het halen van je rijbewijs staat dan moet je het vooral doen!
pi_137491343
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:26 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dat kan een andere keer ook nog wel hoor.
Maar als drugs voor jou boven het halen van je rijbewijs staat dan moet je het vooral doen!
Hoi Louboutin,

Ik weet niet of het nog een andere keer kan. Waar het mij om gaat is, als iemand mij kan aantonen dat ik er negatieve gevolgen van ga krijgen, dat ik het dan niet doe. Snap je? Ik hou meer van zekerheid.

Groetjes.
#freefrederike
pi_137491411
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hoi Louboutin,

Ik weet niet of het nog een andere keer kan. Waar het mij om gaat is, als iemand mij kan aantonen dat ik er negatieve gevolgen van ga krijgen, dat ik het dan niet doe. Snap je? Ik hou meer van zekerheid.

Groetjes.
Jij gaat nog ver komen! ^O^
pi_137491496
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dankjewel voor je post, maar ik vroeg iets anders. Ik waardeer je zorg, en hartelijk bedankt, maar ik ben meer opzoek naar iets anders.
Ik snap dat je niet op zoek bent naar advies om je van de drugs te houden. Maar als ik dit soort dingen lees kan ik niet anders dan iets zeggen, drugs KAN je hele leven verpesten. Ik zeg niet dat het altijd gebeurt, en er zijn ook mensen die er wel mee om kunnen gaan, maar het kan ook zo met je aflopen:

http://www.killsometime.c(...)nd-Taken-To-Hospital
http://www.killsometime.com/videos/8814/What-Is-Drugs
http://www.killsometime.com/videos/8686/Effects-of-Bath-Salts

(hopelijk neem je wel even de tijd om dit te kijken)

En ja, ik weet dat het niet niet om XTC gaat, het begint altijd met "een keertje proberen" ;)
En waarom zou je dat risico nemen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_137491600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik snap dat je niet op zoek bent naar advies om je van de drugs te houden. Maar als ik dit soort dingen lees kan ik niet anders dan iets zeggen, drugs KAN je hele leven verpesten. Ik zeg niet dat het altijd gebeurt, en er zijn ook mensen die er wel mee om kunnen gaan, maar het kan ook zo met je aflopen:

http://www.killsometime.c(...)nd-Taken-To-Hospital
http://www.killsometime.com/videos/8814/What-Is-Drugs
http://www.killsometime.com/videos/8686/Effects-of-Bath-Salts

(hopelijk neem je wel even de tijd om dit te kijken)

En ja, ik weet dat het niet niet om XTC gaat, maar zo beginnen de meesten wel ;)
En waarom zou je dat risico nemen?
Delano,

Ik stel mijn vraag juist om een onderbouwd antwoord te krijgen, zodat ik zeker ben dat ik er beter niet naar kan grijpen. Ik bouw niet zo op 'adviezen', als ik geen tegenspraak wou in mijn drugsgebruik zou ik de vraag helemaal niet stellen maar lak hebben eraan.
#freefrederike
pi_137491624
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Delano,

Ik stel mijn vraag juist om een onderbouwd antwoord te krijgen, zodat ik zeker ben dat ik er beter niet naar kan grijpen. Ik bouw niet zo op 'adviezen', als ik geen tegenspraak wou in mijn drugsgebruik zou ik de vraag helemaal niet stellen maar lak hebben eraan.
Die filmpjes zijn mijn onderbouwing om het niet te doen.
Doe je het toch, dan wens ik je bij deze toe dat je je om een boom heen vouwt in je eigen auto binnenkort. Wel zonder passagiers uiteraard.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:37:54 #262
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137491637
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Delano,

Ik stel mijn vraag juist om een onderbouwd antwoord te krijgen, zodat ik zeker ben dat ik er beter niet naar kan grijpen. Ik bouw niet zo op 'adviezen', als ik geen tegenspraak wou in mijn drugsgebruik zou ik de vraag helemaal niet stellen maar lak hebben eraan.
Dus jij denkt het meisje te kunnen hosselen door samen met haar drugs te doen?doe gewoon normaal, gekke vent, stoer hoor! :')____!
pi_137491698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Die filmpjes zijn mijn onderbouwing om het niet te doen.
Doe je het toch, dan wens ik je bij deze toe dat je je om een boom heen vouwt in je eigen auto binnenkort. Wel zonder passagiers uiteraard.
Je gaat toch niet denken dat ik auto ga rijden met drugs op? Daarnaast is je reactie erg laag. Maar goed, ik ga er niet meer op in. Fijne dag!

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:37 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Dus jij denkt het meisje te kunnen hosselen door samen met haar drugs te doen?doe gewoon normaal, gekke vent, stoer hoor! :')____!
Nee, haha. We hebben al een paar keer het bed gedeeld. Ik wist niet dat er alleen maar kortzichtige mensen in dit topic zaten die per se een ander de dood moeten toewensen of moeten beledigen.
#freefrederike
pi_137491755
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je gaat toch niet denken dat ik auto ga rijden met drugs op? Daarnaast is je reactie erg laag. Maar goed, ik ga er niet meer op in. Fijne dag!

Denk je dat iedereen die zijn leven verpest met drugs van tevoren dacht dat het zo af zou lopen als je het "een keertje probeert"? Nee, helaas, het leven zit vol verassingen ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_137491783
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Denk je dat iedereen die zijn leven verpest met drugs van tevoren dacht dat het zo af zou lopen als je het "een keertje probeert"? Nee, helaas, het leven zit vol verassingen ;)
Kijk hoe kortzichtig! Want de meerderheid van de mensen die drugs gebruikt vernietigt zijn eigen leven? Jij moet jezelf eens beter informeren op het gebied van drugs en niet een redneck uithangen.
#freefrederike
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:45:50 #266
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137491870
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:42 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kijk hoe kortzichtig! Want de meerderheid van de mensen die drugs gebruikt vernietigt zijn eigen leven? Jij moet jezelf eens beter informeren op het gebied van drugs en niet een redneck uithangen.
Volgens mij heb je jezelf al overtuigd, veel plezier dit weekend!

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W


*)
pi_137491873
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:42 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kijk hoe kortzichtig! Want de meerderheid van de mensen die drugs gebruikt vernietigt zijn eigen leven? Jij moet jezelf eens beter informeren op het gebied van drugs en niet een redneck uithangen.
Veel plezier met je XTC. Je gaat het zelf wel inzien uiteindelijk, ooit, als je in de schulden zit en op straat staat.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 22:03:26 #268
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137499345
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, haha. We hebben al een paar keer het bed gedeeld. Ik wist niet dat er alleen maar kortzichtige mensen in dit topic zaten die per se een ander de dood moeten toewensen of moeten beledigen.
Om te zeggen dat er "alleen maar" kortzichtige mensen in dit topic zitten die perse mensen beledigen/de dood toewensen is zelf ook kortzichtig he...

Ik post hier namelijk ook wel eens en ik heb je niet beledigd of de dood toegewenst, of wel soms?

Om in te gaan over je M vraag. Tsja.... ik heb 't in mijn party days ook wel een paar keer gebruikt en ik weet dat een avondje M gebruiken indien je het gedoseerd gebruikt, niet schadelijker is dan bijvoorbeeld een avond hard zuipen.

MAAR... om dat nu twee dagen voor je praktijkexamen te doen, in combinatie met waarschijnlijk de hele nacht doorhalen (want dat is gewoon wat er gaat gebeuren als je t gebruikt) lijkt mij vrij onverstandig. Ik zou iemand bijvoorbeeld ook niet aanraden om twee dagen voor zn examen kei en keihard te gaan zuipen de hele nacht. Ook van M krijg je een kater namelijk.

Dus goed, dat is mijn kortzichtige en doodwensende advies ;) doe ermee wat je wilt.
pi_137504308
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Om te zeggen dat er "alleen maar" kortzichtige mensen in dit topic zitten die perse mensen beledigen/de dood toewensen is zelf ook kortzichtig he...

Ik post hier namelijk ook wel eens en ik heb je niet beledigd of de dood toegewenst, of wel soms?

Om in te gaan over je M vraag. Tsja.... ik heb 't in mijn party days ook wel een paar keer gebruikt en ik weet dat een avondje M gebruiken indien je het gedoseerd gebruikt, niet schadelijker is dan bijvoorbeeld een avond hard zuipen.

MAAR... om dat nu twee dagen voor je praktijkexamen te doen, in combinatie met waarschijnlijk de hele nacht doorhalen (want dat is gewoon wat er gaat gebeuren als je t gebruikt) lijkt mij vrij onverstandig. Ik zou iemand bijvoorbeeld ook niet aanraden om twee dagen voor zn examen kei en keihard te gaan zuipen de hele nacht. Ook van M krijg je een kater namelijk.

Dus goed, dat is mijn kortzichtige en doodwensende advies ;) doe ermee wat je wilt.
Hoi Dick_Laurent,

bedankt voor je reactie. Aan zoiets heb ik ook iets, in plaats van aan een reactie als JE GAAT OP STRAAT BELANDEN ALS JE DRUGS GEBRUIKT!!

Jij overtuigt mij wel en legt mij ook uit waarom ik het niet zou moeten doen. Excuses dat ik jou onder dezelfde categorie plaatste met die andere posters.

Jouw post heeft mij overtuigd om het niet te nemen zaterdag. Ik blijf gewoon nuchter dus. Dankjewel nogmaals voor je reactie.

Groetjes,
#freefrederike
pi_137504855
Je kan nog dagen down en loom blijven na het gebruik van drugs. Die energie die je lichaam voelt moet ergens vandaan komen, daar betaal je in de dagen erna de rekening voor.

Groetjes, iemand die toen ze jong was ook wel eens drugs heeft gebruikt en nu écht niet op straat leeft/junkie is/aan de grond zit.

Sommige reacties. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 05:15:22 #271
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_137506893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet je wat voor kans je hebt nu? Je hebt nu een kans om je volwassen te gedragen, en geen drugs te nemen. Je hebt nu kans om gewoon door te leven zoals je leeft in plaats van misschien wel over 5 jaar in een kliniek terecht te komen. Je hebt nu een kans om je leven NIET te verpesten.
Als ik jou was zou ik DIE kans pakken.
hij heeft de kans om dat meisje te ballen man
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:13:00 #272
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137508395
Oké dit moet ik echt even posten _O-

Ik ben gister (uur of 8 s' avonds) door de McDrive geweest met m'n rij instructeur _O- :D
Altijd gedacht dat mijn eerste keer dat ik zelf door een McDrive zou rijden met m'n eigen autotje zou worden :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:06:04 #273
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137509204
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:13 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Oké dit moet ik echt even posten _O-

Ik ben gister (uur of 8 s' avonds) door de McDrive geweest met m'n rij instructeur _O- :D
Altijd gedacht dat mijn eerste keer dat ik zelf door een McDrive zou rijden met m'n eigen autotje zou worden :P
Dat blijft iets magisch, de eerste keer door de McDrive. _O_
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_137513715
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoi Fokkers,

even een vraagje. Ik wou zaterdag wat MDMA gaan nemen samen met een meisje, maar heb maandag mijn praktijkexamen van de auto. Zou MDMA mijn reactievermogen kunnen aantasten waardoor ik maandag een slechtere concentratie zal hebben/een andere negatieve gevolg hebben voor mijn praktijkexamen?

Graag hoor ik een antwoord met wetenschappelijke onderbouwing of ervaring van iemand die MDMA heeft genomen en 2 dagen erna rijles gehad heeft/auto heeft gereden.
Ja komt wel goed, als je wel van te voren een beetje coke snuift om je concentratie weer op pijl te brengen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:03:32 #275
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_137513740
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoi Fokkers,

even een vraagje. Ik wou zaterdag wat MDMA gaan nemen samen met een meisje, maar heb maandag mijn praktijkexamen van de auto. Zou MDMA mijn reactievermogen kunnen aantasten waardoor ik maandag een slechtere concentratie zal hebben/een andere negatieve gevolg hebben voor mijn praktijkexamen?

Graag hoor ik een antwoord met wetenschappelijke onderbouwing of ervaring van iemand die MDMA heeft genomen en 2 dagen erna rijles gehad heeft/auto heeft gereden.
Zou het niet doen. Avondje goed doorzakken met MDMA heeft, zoals je zou moeten weten, in de regel sowieso een dag erna een MDMA-kater. Je serotonine voorraad wordt aangetast en leeggetrokken. Die herstelt zich niet helemaal binnen een dag. Deze 'dip' in de voorraad neurotransmitter kan voor jou als gevolg hebben dat je je flink kut voelt. Down, leeg, depri, niet lekker in je vel. Soms wel 2-5 dagen ná inname XTC/het gebruik van MDMA. Of dit je concentratievermogen aantast? Uiteraard.
Die serotonine zorgt voor het blije gevoel, dat je beleeft. Wat MDMA in principe doet, is de serotonine vrijgave ongeremd activeren, en de heropname ervan blokkeren. Je knalt zo 'door je voorraad heen', om het zo te zeggen. In mindere mate geldt dit ook voor dopamine en noradrenaline, die voor de andere 'positieve' gevoelens zorgen.
Kortom: als je een vrij realistisch risico wil lopen dat je je niet echt lekker voelt bij je examen, ga vooral je gang.

Nu zal je vast zeggen, dat dat je normaal niet gebeurt. Weet echter wel, dat in het verleden behaalde resultaten géén garantie voor de toekomst zijn. I don't give a damn if you do it either way, maar ik zou het je afraden.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_137513825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:03 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Zou het niet doen. Avondje goed doorzakken met MDMA heeft, zoals je zou moeten weten, in de regel sowieso een dag erna een MDMA-kater. Je serotonine voorraad wordt aangetast en leeggetrokken. Die herstelt zich niet helemaal binnen een dag. Deze 'dip' in de voorraad neurotransmitter kan voor jou als gevolg hebben dat je je flink kut voelt. Down, leeg, depri, niet lekker in je vel. Soms wel 2-5 dagen ná inname XTC/het gebruik van MDMA. Of dit je concentratievermogen aantast? Uiteraard.
Die serotonine zorgt voor het blije gevoel, dat je beleeft. Wat MDMA in principe doet, is de serotonine vrijgave ongeremd activeren, en de heropname ervan blokkeren. Je knalt zo 'door je voorraad heen', om het zo te zeggen. In mindere mate geldt dit ook voor dopamine en noradrenaline, die voor de andere 'positieve' gevoelens zorgen.
Kortom: als je een vrij realistisch risico wil lopen dat je je niet echt lekker voelt bij je examen, ga vooral je gang.

Nu zal je vast zeggen, dat dat je normaal niet gebeurt. Weet echter wel, dat in het verleden behaalde resultaten géén garantie voor de toekomst zijn. I don't give a damn if you do it either way, maar ik zou het je afraden.
Hey OudeBok, ik heb al besloten om het niet te doen. Dankjewel voor je reactie.

Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
#freefrederike
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:10:11 #277
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_137513879
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hey OudeBok, ik heb al besloten om het niet te doen. Dankjewel voor je reactie.

Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
Wij halen elke les koffie, als we bijna bij het huis van de andere persoon zijn. Maar dat vind ik niet erg, heb er zelf ook wel behoefte aan en krijg de koffie van hem. Van die 5 minuutjes per keer ga ik niet beter rijden :9.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:29:37 #278
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_137514300
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hey OudeBok, ik heb al besloten om het niet te doen. Dankjewel voor je reactie.

Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
Soms even wat ophalen, afgeven, of een kop koffie pakken lijkt me prima (zolang jij dan ook maar koffie krijgt :9), maar als het steevast een tiental minuten van je les afsnoept zou ik er wel wat van zeggen. Dit kan je natuurlijk gewoon even beleefd opbrengen, iets als "het valt me op dat we best vaak hier stoppen en dat dit best wat tijd kost" o.i.d.

Bij lessen van 2 uur vond ik het zelf overigens wel fijn om halverwege even 5-10 minuten een kop koffie te drinken.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_137514397
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:10 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Wij halen elke les koffie, als we bijna bij het huis van de andere persoon zijn. Maar dat vind ik niet erg, heb er zelf ook wel behoefte aan en krijg de koffie van hem. Van die 5 minuutjes per keer ga ik niet beter rijden :9.
Kreeg ik ook maar gratis koffie, dan zou ik niet klagen! Haha

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Soms even wat ophalen, afgeven, of een kop koffie pakken lijkt me prima (zolang jij dan ook maar koffie krijgt :9), maar als het steevast een tiental minuten van je les afsnoept zou ik er wel wat van zeggen. Dit kan je natuurlijk gewoon even beleefd opbrengen, iets als "het valt me op dat we best vaak hier stoppen en dat dit best wat tijd kost" o.i.d.

Bij lessen van 2 uur vond ik het zelf overigens wel fijn om halverwege even 5-10 minuten een kop koffie te drinken.
ik heb as maandag mijn praktijk(hopelijk haal ik 't), dus hopelijk hoef ik geen lessen meer te doen erna. Ik ben wel zenuwachtig voor mijn praktijk, maar goed, we moeten 't ooit doen :P
#freefrederike
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:34:57 #280
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_137514400
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Soms even wat ophalen, afgeven, of een kop koffie pakken lijkt me prima (zolang jij dan ook maar koffie krijgt :9), maar als het steevast een tiental minuten van je les afsnoept zou ik er wel wat van zeggen. Dit kan je natuurlijk gewoon even beleefd opbrengen, iets als "het valt me op dat we best vaak hier stoppen en dat dit best wat tijd kost" o.i.d.

Bij lessen van 2 uur vond ik het zelf overigens wel fijn om halverwege even 5-10 minuten een kop koffie te drinken.
Ja, ik rijd altijd 1,5-2 uur in vrij drukke gebieden. Een kop koffie voor 5 à 10 minuten is dan zéér welkom :9.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:46:59 #281
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137514607
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hey OudeBok, ik heb al besloten om het niet te doen. Dankjewel voor je reactie.

Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
Bij mij nooit, op één keer na. Toen had mijn instructeur iets nodig voor mijn lesauto dus zijn we even naar de Fiatdealer gereden. De 10 minuten die we hier stil stonden heeft hij gecompenseerd door 10 minuten langer te lessen.

Bovendien was ik vaak de laatste van zijn dag waardoor ik vaak 10-15 minuten langer leste dan ik betaalde. (lessen van 60 minuten)
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:48:46 #282
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_137514636
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hey OudeBok, ik heb al besloten om het niet te doen. Dankjewel voor je reactie.

Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
De mijne ging weleens sigaretten halen en of naar familie iets ophalen, kostte me wel tijd maar zei er maar niks van :')
Irene is bae <3
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:52:40 #283
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137514727
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:48 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

De mijne ging weleens sigaretten halen en of naar familie iets ophalen, kostte me wel tijd maar zei er maar niks van :')
Gewoon paar keer verkeerde afslag nemen op de snelweg. Dan haal je die tijd wel in. :7
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_137518846
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:46 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Bij mij nooit, op één keer na. Toen had mijn instructeur iets nodig voor mijn lesauto dus zijn we even naar de Fiatdealer gereden. De 10 minuten die we hier stil stonden heeft hij gecompenseerd door 10 minuten langer te lessen.

Bovendien was ik vaak de laatste van zijn dag waardoor ik vaak 10-15 minuten langer leste dan ik betaalde. (lessen van 60 minuten)
Had ik ook een keer, ik had 100 minuten les, en we zouden om 4 uur iemand ophalen, krijgt m`n instructeur een sms "Ik sta nu bij mijn school i.v.m toets, zou je me daar op kunnen pikken? "
Wat zegt mijn instructeur heel droog:

"Nou Braddie, heb jij even mazzel zeg, je mag extra rijden op zijn kosten, wat aardig he :D "

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:34 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ja, ik rijd altijd 1,5-2 uur in vrij drukke gebieden. Een kop koffie voor 5 à 10 minuten is dan zéér welkom :9.
Hier valt het wel mee, ik rij altijd in de saaie plaatsen. laren/bussum/blaricum/baarn, dus helaas zit er voor mij geen pauze in, als ik een les van 4 uur zou rijden wel, maar de kans is vrij klein dat ik dat snel ga doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2014 18:18:25 ]
pi_137518890
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hey OudeBok, ik heb al besloten om het niet te doen. Dankjewel voor je reactie.

Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
Doet die van mij nooit, hij is ook áltijd op tijd, heerlijke eigenschap, echt een instructeur waar je gewoon op kan bouwen, en als hij een keertje niet kan dan geeft hij dat ook keurig van te voren aan.
pi_137520327
Heb een keer met mijn instructeur naar een stad in de buurt gereden omdat hij slakken nodig had voor z'n aquarium :D Hebben we dan ook anderhalf uur of iets over gedaan, maar gewoon als één les afgerekend omdat hij t zo handig kon combineren.

Eenmansbedrijfjes _O_

Ook ben ik vrijdag geslaagd, maandag maar eens even de boel aanvragen!
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_137521357
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:07 schreef Pastapipos het volgende:
Ook ben ik vrijdag geslaagd, maandag maar eens even de boel aanvragen!
Gefeliciteerd :Y
pi_137521436
Kan pas donderdag een afspraak maken :') Achja, dat weekje langer maakt me nu toch niet meer uit.
Dat ik geslaagd was en voorlopig van het cbr af ben is al genoeg :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 19:40:25 #289
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137521502
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:38 schreef Pastapipos het volgende:
Kan pas donderdag een afspraak maken :') Achja, dat weekje langer maakt me nu toch niet meer uit.
Dat ik geslaagd was en voorlopig van het cbr af ben is al genoeg :D
woensdag kan ik m pas ophalen, vier week na examen :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137522205
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:07 schreef Pastapipos het volgende:
Heb een keer met mijn instructeur naar een stad in de buurt gereden omdat hij slakken nodig had voor z'n aquarium :D Hebben we dan ook anderhalf uur of iets over gedaan, maar gewoon als één les afgerekend omdat hij t zo handig kon combineren.

Eenmansbedrijfjes _O_

Ook ben ik vrijdag geslaagd, maandag maar eens even de boel aanvragen!
Gefeliciteerd! ^O^
pi_137524501
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

woensdag kan ik m pas ophalen, vier week na examen :P
4 weken na het examen pas? :D Hoe dat zo?
pi_137524510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:07 schreef Pastapipos het volgende:

Ook ben ik vrijdag geslaagd, maandag maar eens even de boel aanvragen!
Gefeliciteerd!
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 21:50:16 #293
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137527132
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

4 weken na het examen pas? :D Hoe dat zo?
school enzo :P wintersportje er nog tussendoor zodoende 3 week later pas aangevraagd :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137535989
quote:
Even een vraagje aan de mensen hier:
Gaat jullie instructeur ook wel eens naar de supermarkt(om eten te halen die hij eet in de auto), brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven, gaat hij onder jouw les ook naar de wc op het hoofdkantoor om 10 minuten weg te blijven, e.d.? Hij komt ook nog eens in 7/10 van de lessen te laat(maar daar kan je natuurlijk zelf niet altijd iets aan doen aangezien het ligt aan hoe druk de weg is e.d.)

Mijn instructeur heeft dit al heel vaak gedaan. Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb er nooit iets van gezegd omdat ik bang was dat de relatie tussen hem en mij slechter erop zou worden(en ik was bang dat hij mij extra lessen zou aansmeren). Misschien is dit wel normaal en moet ik me er niets van aan trekken, daarom de vraag.
Mijn instructeur nam tijdens mijn lessen rustig zijn tijd om zijn dingen te doen. Plaspauze? Niet even snel naar het toilet, gewoon rustig om zijn dooie gemak uitstappen, langzaam lopen naar het tankstation en 5 minuten later weer verschijnen.
In een van de eerdere lessen gingen we naar een parkeerplaats voor een oefening. Maar eerst belde hij naar het kantoor om voor mij mijn examen in te plannen. Geen probleem, 10 minuten later eindelijk klaar, gaat hij doodleuk 20 minuten verder bellen om voor andere leerlingen examens in te plannen. De oefening? 1 minuutje rondjes op het parkeerplaats en dan weer verder. Ik wachtte het ook af, ik hoopte dat hij het zelf door had dat iemand daarmee niet blij zou zijn en dat hij die tijd zou compenseren, maar nee hoor, dat deed hij niet.
Een les daarna was het weer raak, stonden we ergens stil en verdween hij voor zo'n 10 minuten.
Bovendien was hij 10 minuten te laat. Meestal komt hij wel op tijd. Toen aan het einde van de les hij op zijn horloge keek en aanwees hoe hij netjes mij 10 minuten extra had gegeven, greep ik mijn kans om te vertellen hoe ik niet echt tevreden was met de vele (lange) onderbrekingen onder mijn lestijd.
Hij liet mij toen meteen 30 minuten langer rijden ter compensatie en beloofde verbetering in de toekomst.

De verbetering was er enigszins wel, maar af en toe was er dan wel een iets langere onderbreking, ik heb er verder niet meer over geklaagd.

Ik begrijp dat een rijinstructeur de hele dag onderweg is en ieder mens moet af en toe een plaspauze/koffiepauze/lunchpauze houden. Dat is geen probleem. 15 minuten verdwijnen op het kantoor om "even iets op te halen" is weer wel een beetje lang.
Ergens heen gaan vind ik ook niet erg, zolang ik onderweg aan het oefenen ben.

Als ik jou was zou ik er iets van zeggen. Jij bent weliswaar een leerling maar tegelijkertijd ben jij ook de klant, jij betaalt ervoor. En door niets te zeggen probeert de instructeur waarschijnlijk steeds meer tijd van je af te snoepen. Op tijd aankomen moet ook geen probleem zijn, mijn instructeur kwam 8 op de 10 keer op tijd opdagen (met leerling aan het stuur). Hij laat mij meestal op tijd naar de volgende buurt rijden, en laat me in de laatste minuten in de omgeving rijden zodat hij stipt is bij de volgende leerling.

Volg je eigen progressie goed. Laat niet alleen de instructeur je vertellen wat je wel of niet kan, weet voor jezelf wat je al onder de knie hebt, waar je nog wat moeite mee hebt, en vertel je instructeur wat je wilt oefenen. Extra lessen niet nemen, tenzij je het gevoel hebt dat je meer tijd nodig hebt.

Vergeet aub niet dat je een klant bent. Als je instructeur slim is, zal hij het met je uitwerken. Zoniet, dan weet je dat het tijd is om van instructeur te wisselen.
  zondag 9 maart 2014 @ 03:54:47 #295
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137536055
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:07 schreef PizzaMizza het volgende:

brengt hij jullie ook wel eens naar plekken waar hij dingen moet afgeven
Regelmatig, vind het wel grappig altijd :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_137540710
Heb destijds een account op FOK! aangemaakt speciaal voor dit topic. Inmiddels alweer dik 5 jaar op de weg (geen beginnend bestuurder meer *O* ) maar vraag me oprecht af of ik zal slagen als ik nu weer examen zou doen 8)7

Ben nu van plan om m'n motorrijbewijs te gaan halen :)
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 12:47:46 #297
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_137541137
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Heb destijds een account op FOK! aangemaakt speciaal voor dit topic. Inmiddels alweer dik 5 jaar op de weg (geen beginnend bestuurder meer *O* ) maar vraag me oprecht af of ik zal slagen als ik nu weer examen zou doen 8)7

Ben nu van plan om m'n motorrijbewijs te gaan halen :)
Denk dat het meeste in een examen aan het kijken ligt als je aal een tijdje op de weg zit.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_137553984
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:07 schreef Pastapipos het volgende:
Eenmansbedrijfjes _O_
Dit. Achteraf heb ik enorm spijt dat ik bij zo een groot bedrijf ben gegaan, het maakt alles alleen maar moeilijker. Ik dacht, die zullen wel goed zijn anders hadden ze niet zoveel klanten. Maar juist omdat ze zo groot zijn, wordt alles complexer en komt het woordje bureaucratie aan bod. Targets die ze extra geld oplevert(zoals X aantal leerlingen in 1x laten slagen en je krijgt extra geld) zorgen ervoor dat instructeurs je extra lessen aansmeren.

Als ik iemand iets kan aanraden, is het dat je niet zomaar bij een rijschool die groot is(tenzij je natuurlijk een instructeur goed kent en hij jou voor zal trekken) moet gaan, maar juist voor een kleinere moet gaan. Die houdt juist meer rekening met je omdat hij ook meer te verliezen heeft per klant.

quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:23 schreef Kser het volgende:

[..]

Mijn instructeur nam tijdens mijn lessen rustig zijn tijd om zijn dingen te doen. Plaspauze? Niet even snel naar het toilet, gewoon rustig om zijn dooie gemak uitstappen, langzaam lopen naar het tankstation en 5 minuten later weer verschijnen.
In een van de eerdere lessen gingen we naar een parkeerplaats voor een oefening. Maar eerst belde hij naar het kantoor om voor mij mijn examen in te plannen. Geen probleem, 10 minuten later eindelijk klaar, gaat hij doodleuk 20 minuten verder bellen om voor andere leerlingen examens in te plannen. De oefening? 1 minuutje rondjes op het parkeerplaats en dan weer verder. Ik wachtte het ook af, ik hoopte dat hij het zelf door had dat iemand daarmee niet blij zou zijn en dat hij die tijd zou compenseren, maar nee hoor, dat deed hij niet.
Een les daarna was het weer raak, stonden we ergens stil en verdween hij voor zo'n 10 minuten.
Bovendien was hij 10 minuten te laat. Meestal komt hij wel op tijd. Toen aan het einde van de les hij op zijn horloge keek en aanwees hoe hij netjes mij 10 minuten extra had gegeven, greep ik mijn kans om te vertellen hoe ik niet echt tevreden was met de vele (lange) onderbrekingen onder mijn lestijd.
Hij liet mij toen meteen 30 minuten langer rijden ter compensatie en beloofde verbetering in de toekomst.

De verbetering was er enigszins wel, maar af en toe was er dan wel een iets langere onderbreking, ik heb er verder niet meer over geklaagd.

Ik begrijp dat een rijinstructeur de hele dag onderweg is en ieder mens moet af en toe een plaspauze/koffiepauze/lunchpauze houden. Dat is geen probleem. 15 minuten verdwijnen op het kantoor om "even iets op te halen" is weer wel een beetje lang.
Ergens heen gaan vind ik ook niet erg, zolang ik onderweg aan het oefenen ben.

Als ik jou was zou ik er iets van zeggen. Jij bent weliswaar een leerling maar tegelijkertijd ben jij ook de klant, jij betaalt ervoor. En door niets te zeggen probeert de instructeur waarschijnlijk steeds meer tijd van je af te snoepen. Op tijd aankomen moet ook geen probleem zijn, mijn instructeur kwam 8 op de 10 keer op tijd opdagen (met leerling aan het stuur). Hij laat mij meestal op tijd naar de volgende buurt rijden, en laat me in de laatste minuten in de omgeving rijden zodat hij stipt is bij de volgende leerling.

Volg je eigen progressie goed. Laat niet alleen de instructeur je vertellen wat je wel of niet kan, weet voor jezelf wat je al onder de knie hebt, waar je nog wat moeite mee hebt, en vertel je instructeur wat je wilt oefenen. Extra lessen niet nemen, tenzij je het gevoel hebt dat je meer tijd nodig hebt.

Vergeet aub niet dat je een klant bent. Als je instructeur slim is, zal hij het met je uitwerken. Zoniet, dan weet je dat het tijd is om van instructeur te wisselen.
Ik herken mijn instructeur in de jouwe. Best wel triest dat sommigen het zo doen, maar goed, het is ook wel naïef om te verwachten dat alle instructeurs goed zijn.
#freefrederike
pi_137556682
Jongens, morgen m'n examen en begin toch wel opeens erg zenuwachtig te worden. :{ Doen ze moeilijk als je niet perfect kunt parkeren? Vooruit fileparkeren heb ik geen moeite mee, maar achteruit wel.
#freefrederike
  zondag 9 maart 2014 @ 20:44:59 #300
123170 alors
zlata1234
pi_137557346
quote:
4s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:34 schreef PizzaMizza het volgende:
Jongens, morgen m'n examen en begin toch wel opeens erg zenuwachtig te worden. :{ Doen ze moeilijk als je niet perfect kunt parkeren? Vooruit fileparkeren heb ik geen moeite mee, maar achteruit wel.
Ik heb het idee dat het vooral belangrijk is dat je goed kijkt, parkeren kun je immers gewoon overdoen als hij niet goed in het vak staat, maar als je iemand over het hoofd ziet dan is het te laat. Als het niet perfect is, dan is dat jammer maar bij mijn weten geen dealbreaker.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_137558040
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:44 schreef alors het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het vooral belangrijk is dat je goed kijkt, parkeren kun je immers gewoon overdoen als hij niet goed in het vak staat, maar als je iemand over het hoofd ziet dan is het te laat. Als het niet perfect is, dan is dat jammer maar bij mijn weten geen dealbreaker.
Oke, dankjewel. Ik kijk gelukkig wel erg veel tijdens bijzondere verrichtingen(soms zelfs te vaak, gewoon zodat ik het niet fout doe), maar het lukt me niet altijd om goed in het vakje te parkeren.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')