Nee ik heb geen auto nodig en heb ook geen geld. Ben nog 17 ook nog dus heeft niet veel zin ookquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
Hey Chevycaprice, ga jij nu eigenlijk ook een auto kopen nu je je rijbewijs hebt? Of geen geld/geen behoefte oid?
NEE GEEN SCOOTER!!!!!quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee ik heb geen auto nodig en heb ook geen geld. Ben nog 17 ook nog dus heeft niet veel zin ook
Misschien dat ik nog een scooter koop, is iets goedkoper gezien ik ook geen geld aan een auto wil besteden als ik die niet nodig heb
Wat ik in het begin deed, toen ik de 3 niet goed kon vinden, was hem eerst met de rug van mijn hand uit de 2 duwen en dan pas verder doorduwen. Hij schiet namelijk terug naar het midden (ten minste, de meeste auto's doen dat) en dan duw je hem zo door zijn 3 in. Doe het nog steeds wel eens met 3 naar 4, gewoon met 2 vingers naar beneden duwen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1,
Ah bummerquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Ja dat gaf hij ook aan, snap ik zelf ook wel, alleen het gaat normaal altijd wel goed, tsja wat doe je er dan aan?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah bummer
Ai, ja dat is wel beetje link als je van z'n 3 per ongeluk naar de 1 gaat... één keer zou je dat misschien nog wel vergeven worden, maar als je dat 2X doet geef je de indruk aan de examinator dat je het voertuig niet voldoende beheerst...
Examen blijft een lastig iets. Wat faalde er dan aan de bijzondere verrichtingen? Moest je omkeren? Fileparkeren?
4 takt maken inderdaad veel minder lawaai en stinken ook minderquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
NEE GEEN SCOOTER!!!!!
sorry, ik had toevallig net dit topic geopend
KLB / Scooters
erg vervelend voor je.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Bij je eerste examen word je met dit soort schoonheidsfoutjes genaaid. Volgende keer slaag je met vlag en wimpel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Balen!quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Nee totaal niet, de enige versnelling waar je kracht bij moet zetten is de 5, bij de auto waarin ik rijdt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Balen!
(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:37 schreef alors het volgende:
[..]
Nee totaal niet, de enige versnelling waar je kracht bij moet zetten is de 5, bij de auto waarin ik rijdt.
Met mijn eigen auto heb ik dat ook bij het terugschakelen (bijv stoplicht op rood) dat ie moeilijk in zijn 1 ging. Schijnbaar een hint of beveiliging denk ik? Lijkt me niet prettig als je zijn 4 zit en wil terugschakelen naar zijn 1 met de gedacht de ie in zijn 3 zitquote:Op donderdag 20 februari 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
De auto waarin ik les gaat ook alleen lastig(er) in de 5, niet in de één.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
En dan minutenlang met je koppeling ingetrapt blijven wachten voor het verkeerslicht? Lekker voor je druklager. Of, als je als eerste aan komt rijden bij een verkeerslicht en hij toch op groen schiet, op laten komen en met je gezicht tegen de voorruit hangen omdat je zo remt op de motor? Beter zet je hem in zijn 2, zodra je rolt kan je zo'n beetje in zijn 2 terecht, zeker bij een diesel. Het duurt heel lang voordat die gaat bokken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:45 schreef OudeBok het volgende:
Kut in z'n 1 merk ik ook vaak. Tijdens het remmen leg ik 'm vaak al terug en dan wil 'ie nog wel eens bokken.
Leg eens 2 tandwielen tegen elkaar op 2 assen, til er nu eentje hoog op en laat de ander heel snel draaien. Probeer die opgetilde er nu eens in 1x in te krijgen, dan al niet heel zacht draaiend.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Met mijn eigen auto heb ik dat ook bij het terugschakelen (bijv stoplicht op rood) dat ie moeilijk in zijn 1 ging. Schijnbaar een hint of beveiliging denk ik? Lijkt me niet prettig als je zijn 4 zit en wil terugschakelen naar zijn 1 met de gedacht de ie in zijn 3 zit
Met terugschakelen zeker?quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Balen!
(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
Je zet hem tijdens een stoplicht in z'n vrij? Ik rijd in een benzineauto, trouwens.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan minutenlang met je koppeling ingetrapt blijven wachten voor het verkeerslicht? Lekker voor je druklager. Of, als je als eerste aan komt rijden bij een verkeerslicht en hij toch op groen schiet, op laten komen en met je gezicht tegen de voorruit hangen omdat je zo remt op de motor? Beter zet je hem in zijn 2, zodra je rolt kan je zo'n beetje in zijn 2 terecht, zeker bij een diesel. Het duurt heel lang voordat die gaat bokken.
Jups. In benzineauto's, in diesels, alles. En nog ben ik eerder van mijn plaats af dan de andere weggebruikers. Je moet alleen even op blijven letten. Overigens doe ik het ook in een automaat, het moment dat ik tot stilstand kom voor een stoplicht, zet ik hem in zijn neutraal, gaat het op groen dan is het een tikje naar achter en gas geven.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:17 schreef OudeBok het volgende:
Je zet hem tijdens een stoplicht in z'n vrij? Ik rijd in een benzineauto, trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |