Bijna al die situaties klinken als lesautosquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:49 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn voornaamste probleem is nog altijd dat ik in de mist ga bij onvoorziene situaties. Ik raak dan helemaal in de paniek en weet niet goed wat ik moet doen. Voorbeelden:
- Mensen die verkeerd richting aangeven op de rotonde
- Mensen die zomaar over de weg lopen
- Mensen die een achterlijke keermanoeuvre midden op de weg doen
- Mensen die een nauw steegje blokkeren en weigeren achteruit te gaan
- Een vrachtwagen die gaat laden/lossen op een heel onhandige plek, zodat je links voorbij een middengeleider moet gaan (inclusief zo'n bord met een pijl naar rechts, dus illegaal)
- Een gewijzigde verkeerssituatie, zoals dat je opeens door de linkerbuis van een tunnel moet ipv de rechterbuis
- Fietsers waarvan het niet duidelijk is welke kant ze opgaan
- Een weg die opeens een busbaan/fietspad/voetpad wordt wat ik te laat zie
Etcetera etcetera. Het is eerder regel dan uitzondering dat ik hierdoor word verrast en dat ik dus te laat reageer, wat resulteert in plots remmen. Er zijn wel een aantal voorbeelden waarbij dit goed ging
- Iemand staat op de verkeerde weghelft voorgesorteerd bij een stoplicht
- Fietser rijdt door rood, en ik rijd hem níet aan. Wat een prestatie
Naar de versnellingspook kijken in het beginquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:27 schreef Flitskikker het volgende:
Net tweede les gehad. Was wel weer flink wennen, want de eerste les was twee weken geleden (kon helaas niet eerder wegens volle agenda van instructrice).
Ook wel een "eng" momentje. Ik naderde een rood verkeerslicht vanaf een tachtigkilometerweg. De versnellingen kon ik nog niet helemaal vinden dus ik zat een beetje daarnaar te kijken. Toen ik eindelijk stilstond bleek het alweer groen te zijn. Afgeslagen en bijna een vrachtwagen achterop. Tyfushard toeteren ook. Dat was wel even schrikken.
Voor de rest ging het wel goed.
In de loop van de les kon ik het wel bijna blind.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naar de versnellingspook kijken in het beginheel herkenbaar.
Komt allemaal nog wel, had ik ook in het beginquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:33 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
In de loop van de les kon ik het wel bijna blind.
Alleen bij 3 naar 4 greep ik steeds te ver naar voren.
Je moet je dan gewoon aanpassen aan de situatie, als iemand oogcontact met je heeft, bijvoorbeeld een fietsmeneer/mevrouw, kun je meestal gewoon door karren omdat ze wel blijven staan. Anders, gas los. Als ze dan wél opeens kijken kun (vaak) je weer door.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:49 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn voornaamste probleem is nog altijd dat ik in de mist ga bij onvoorziene situaties. Ik raak dan helemaal in de paniek en weet niet goed wat ik moet doen. Voorbeelden:
- Mensen die verkeerd richting aangeven op de rotonde
- Mensen die zomaar over de weg lopen
- Mensen die een achterlijke keermanoeuvre midden op de weg doen
- Mensen die een nauw steegje blokkeren en weigeren achteruit te gaan
- Een vrachtwagen die gaat laden/lossen op een heel onhandige plek, zodat je links voorbij een middengeleider moet gaan (inclusief zo'n bord met een pijl naar rechts, dus illegaal)
- Een gewijzigde verkeerssituatie, zoals dat je opeens door de linkerbuis van een tunnel moet ipv de rechterbuis
- Fietsers waarvan het niet duidelijk is welke kant ze opgaan
- Een weg die opeens een busbaan/fietspad/voetpad wordt wat ik te laat zie
Etcetera etcetera. Het is eerder regel dan uitzondering dat ik hierdoor word verrast en dat ik dus te laat reageer, wat resulteert in plots remmen. Er zijn wel een aantal voorbeelden waarbij dit goed ging
- Iemand staat op de verkeerde weghelft voorgesorteerd bij een stoplicht
- Fietser rijdt door rood, en ik rijd hem níet aan. Wat een prestatie
Ach, had misschien wat beter research kunnen doen, maar wat ik al zei, het was of dit, of Bosch & Veenstra (Wat ik niks vind qua rijschool) of Jan Ter Beek.. Of een een mans rijschool..quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan word je echt opgelicht ik had ook een pakket met alles maar met 40 uur en betaalde 1750..
Wat is er dan mis met een eenmansrijschool?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ach, had misschien wat beter research kunnen doen, maar wat ik al zei, het was of dit, of Bosch & Veenstra (Wat ik niks vind qua rijschool) of Jan Ter Beek.. Of een een mans rijschool..
Ben nu lekker aan het lessen, zit lekker in m`n element op de wegDus ik vermaak me wel, en vindt het wel prima.
Nouja.... In Hilversum in ieder geval vrij veel...quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat is er dan mis met een eenmansrijschool?
Nou, Hilversum ken ik niet zo, maar ik heb gelest bij een Turk in Utrecht, namelijk deze meneer:quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nouja.... In Hilversum in ieder geval vrij veel...
Het zijn of turken/Marokkanen die amper nederlands kunnen en meestal ook alleen maar mensen van hun eigen land rijles geven (Ja, serieus, ik heb er eens naar geinformeerd) En dat is enorm jammer, aangezien ze wel heeeeel goedkoop zijn.
Toeteren, omdat een lesauto afslaatquote:Op donderdag 27 februari 2014 16:27 schreef Flitskikker het volgende:
Net tweede les gehad. Was wel weer flink wennen, want de eerste les was twee weken geleden (kon helaas niet eerder wegens volle agenda van instructrice).
Ook wel een "eng" momentje. Ik naderde een rood verkeerslicht vanaf een tachtigkilometerweg. De versnellingen kon ik nog niet helemaal vinden dus ik zat een beetje daarnaar te kijken. Toen ik eindelijk stilstond bleek het alweer groen te zijn. Afgeslagen en bijna een vrachtwagen achterop. Tyfushard toeteren ook. Dat was wel even schrikken.
Voor de rest ging het wel goed.
De een mans rijscholen hier in Hilversum waren alleen maar van turken/marokkanen die geen rijles gaven aan mensen die hun taal niet spraken, en als ze het wél deden dan spraken ze zelf amper nederlands...quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, Hilversum ken ik niet zo, maar ik heb gelest bij een Turk in Utrecht, namelijk deze meneer:
http://rijschool-keser.nl en hij sprak vloeiend Nederlands en het was een super relaxte kerel om les van te krijgen....dus kweenie, misschien ben je te snel met je oordeel.
Ik betaal liever 200 euro meer, als ik daarmee in één keer slaag ipv in twee keer.quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:00 schreef Braddie het volgende:
Even van die rijschool site geplukt:
Programma B 30 rijlessen + 1 praktijkexamen: ¤ 1430,-
Dat is 30 les uur denk ik? Dat zijn zeg maar (bij wolf dan) 15 lessen.. Dat is inderdaad 220 euro goedkoper.
Maar als ik dan dit zie:
15 Rijlessen: ¤ 600,-
Vind ik dat dan wél weer duur... Daar is wolf 119 euro goedkoper..
Intake 1 uur : ¤ 25,-
Is bij wolf gratis.
TTT is bij Keser goedkoper, scheelt 70 euro
Praktijkexamen is ook 60-70 euro goedkoper ja
Maargoed, maakt inprincipe geen drol uit ook hoeveel je betaald, en hoelang je er over doet, zolang je je rijbewijs maar haalt op een normale manier, op een leuke manier, met een leuke instructeur of instructrice waar je het ook gewoon gezellig mee kan hebben op de weg.
Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt (quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:52 schreef David024 het volgende:
Ik kan een pakket nemen van 34 lessen + TTT + praktijkexamen voor ¤1200,-
Dat lijkt me wel een goede prijs toch?
Dat schokken met het opschakelen heb ik ook nog steeds zo af en toe. Ik probeer echt elke schakeling zo vloeiend mogelijk te doen, maar tja...soms ben je net ff iets te gehaast ofzo en dan voel je tóch net ff dat schokje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ()?
----------------
Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Ik denk dat ze bedoelen dat je niet vloeiend rijdt, maar heel houterig ineens je stuur omzet als je een bocht wil maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ()?
----------------
Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Ja het slagingspercentage is boven het gemiddelde van de regio en de rijschool heeft ook een BOVAG keurmerk. Ik moet me nog aanmelden, dus heb nog geen instructeur. Het is een van de grootste rijscholen hier, dus met die instructeurs zal het wel goed zitten denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Da's zelfs een héél goede prijs. Heb je ook gekeken naar het slagingspercentage, BOVAG keurmerk en of de instructeur Nederlands spreekt ()?
----------------
Bij mij zeggen ze dat ik de auto 'houterig' bedien. Weet niet precies wat ze ermee bedoelen; ik laat de auto wel af en toe even schokken bij het opschakelen, en ja soms stuur ik iets te lata in, maar ik corrigeer alles wel netjes... Wat maakt dat uit? Het gaat er toch om dat je niemand hindert/in gevaar brengt/ doodrijdt?
Tering he, dat is ongeveer 26.47 euro per les, als je het berekent, echt bizar.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:39 schreef David024 het volgende:
[..]
Ja het slagingspercentage is boven het gemiddelde van de regio en de rijschool heeft ook een BOVAG keurmerk. Ik moet me nog aanmelden, dus heb nog geen instructeur. Het is een van de grootste rijscholen hier, dus met die instructeurs zal het wel goed zitten denk ik.
Wat.. Ik betaal 43...quote:Op maandag 3 maart 2014 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Tering he, dat is ongeveer 26.47 euro per les, als je het berekent, echt bizar.
Gauw dat pakket aanschaffen, als de rest zo goed zit als je hier zegt.
1200 euro - 200 euro voor praktijkexamen - 100 euro voor de TTT = 900 euro.quote:
Wat zijn trouwens de kosten van extra, losse rijlessen?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:39 schreef David024 het volgende:
[..]
Ja het slagingspercentage is boven het gemiddelde van de regio en de rijschool heeft ook een BOVAG keurmerk. Ik moet me nog aanmelden, dus heb nog geen instructeur. Het is een van de grootste rijscholen hier, dus met die instructeurs zal het wel goed zitten denk ik.
Wat?quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:00 schreef Braddie het volgende:
Even van die rijschool site geplukt:
Programma B 30 rijlessen + 1 praktijkexamen: ¤ 1430,-
Dat is 30 les uur denk ik? Dat zijn zeg maar (bij wolf dan) 15 lessen.. Dat is inderdaad 220 euro goedkoper.
Maar als ik dan dit zie:
15 Rijlessen: ¤ 600,-
Vind ik dat dan wél weer duur... Daar is wolf 119 euro goedkoper..
Intake 1 uur : ¤ 25,-
Is bij wolf gratis.
TTT is bij Keser goedkoper, scheelt 70 euro
Praktijkexamen is ook 60-70 euro goedkoper ja
Maargoed, maakt inprincipe geen drol uit ook hoeveel je betaald, en hoelang je er over doet, zolang je je rijbewijs maar haalt op een normale manier, op een leuke manier, met een leuke instructeur of instructrice waar je het ook gewoon gezellig mee kan hebben op de weg.
Kijk over 10 lessen nog eens terugquote:Op maandag 3 maart 2014 20:28 schreef Flitskikker het volgende:
Vandaag derde rijles gehad. Ging best goed.
En relax eens man, je bent net begonnen, je hebt nog een lange weg te gaan. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:28 schreef Flitskikker het volgende:
Voornamelijk herhaling om de basisprincipes onder de knie te krijgen, en het schakelen gaat nu ook wel goed. Alleen bij snelheidsvermindering moet ik nog vragen/twijfelen naar welke versnelling hij terug moet en zo.
Gelukkig rij je nu nog met zo'n grote waarschuwende 'L' rond op je autoquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:20 schreef sirdanilot het volgende:
Ook wilde ik een keer een rijstrookje opschuiven, maar had ik verkeerd ingeschat dat iemand op de linkerbaan net wat te hard aan kwam rijden. Ik ben dus één van die mensen die je laat remmen als je lekker op de linkerbaan tuft denk ik
Nee, maakt inprincipe geen reet uit toch, of je nou 1000 of 5000 euro betaald, als je door je rijbewijs een goede baan kan krijgen, en 2000 euro per maand verdient, ik noem maar wat, heb je het er zo weer uit!quote:
1000 of 5000 maakt heus wel uit hoor, en daarbij netto 2000 per maand met koerieren..?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maakt inprincipe geen reet uit toch, of je nou 1000 of 5000 euro betaald, als je door je rijbewijs een goede baan kan krijgen, en 2000 euro per maand verdient, ik noem maar wat, heb je het er zo weer uit!
En trouwens, als je uiteindelijk zelfstandig mag rijden denk je écht niet meer terug aan hoeveel geld je er aan hebt uitgegeven en hoelang je er over hebt gedaan, dan ben je blij dat je zelf mag rijden
Ik had het niet zo zeer over koerieren, maar gewoon in het algemeen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
1000 of 5000 maakt heus wel uit hoor, en daarbij netto 2000 per maand met koerieren..?
een paar jaar nadat je dat pasje hebt gehaald maakt het misschien niet meer uit nee, maar op het moment zelf zeker wel
Gelul. Het is gewoon niet goed te praten dat een verschil van 4000 euro nu of straks niet significant is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik had het niet zo zeer over koerieren, maar gewoon in het algemeen.
Als je het pasje net hebt, ja ok... Als je nog niet echt aan de bak komt, zal het vast wel in je hoofd blijven spoken dat je er veel geld aan hebt uitgegeven, maar je zal er (denk ik) steeds minder aan denken en uiteindelijk gewoon zoiets hebben van " TOF! Ik heb m`n rijbewijs"
Alsof het de gemiddelde werkgever boeit of jij een rijbewijs hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik had het niet zo zeer over koerieren, maar gewoon in het algemeen.
Als je het pasje net hebt, ja ok... Als je nog niet echt aan de bak komt, zal het vast wel in je hoofd blijven spoken dat je er veel geld aan hebt uitgegeven, maar je zal er (denk ik) steeds minder aan denken en uiteindelijk gewoon zoiets hebben van " TOF! Ik heb m`n rijbewijs"
Hangt af van de functie, lijkt me?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:47 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Alsof het de gemiddelde werkgever boeit of jij een rijbewijs hebt.
Ja, bij een buitendienst functie inderdaad wel, maar een rijbewijs maakt in principe weinig verschil in succes op de arbeidsmarkt.quote:
Buitendienst, oproepdienst, vertegenwoordigers, storingsmonteurs, noem het op. Zijn zo veel beroepen waar een rijbewijs toch wel praktisch is (en ook genoeg waar je ook zonder kan).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, bij een buitendienst functie inderdaad wel, maar een rijbewijs maakt in principe weinig verschil in succes op de arbeidsmarkt.
Theorie is toch anderhalf jaar geldig?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Wat een fuck bedrijf is het CBR!!!! Ik zou 22 april mijn praktijk herexamen hebben, maar dat is exact de dag dat mijn theorie verloopt en daarvoor hebben ze geen plek meer. En dan zeggen ze heel vrolijk, ja jammer maar je moet je theorie opnieuw doen..
Ja klopt...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:42 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Theorie is toch anderhalf jaar geldig?
Wat heb je dan afgelopen 1,5 jaar gedaan dat er zoveel tijd tussen zit?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Wat een fuck bedrijf is het CBR!!!! Ik zou 22 april mijn praktijk herexamen hebben, maar dat is exact de dag dat mijn theorie verloopt en daarvoor hebben ze geen plek meer. En dan zeggen ze heel vrolijk, ja jammer maar je moet je theorie opnieuw doen..
FOK!en ofcourse.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:27 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat heb je dan afgelopen 1,5 jaar gedaan dat er zoveel tijd tussen zit?
Evenals de wegen ernaartoe. #filosofischquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
En relax eens man, je bent net begonnen, je hebt nog een lange weg te gaan. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
Verdomde naar, ja. Kun je nog een nieuwe theoriepoging inplannen voor het examen of lukt dat niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:36 schreef Doorzettertje het volgende:
ben ik pas 20-04-2013 begonnen met verhuizing ivm verhuizing naar andere kant van t land. Vervolgens duurt lessen ook vrij lang ivm met medische keuring enz.. En nu gaan ze me naaien op 1! dag..
Studentchauffeurquote:Op woensdag 5 maart 2014 00:39 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik naar studentenbijbaantjes kijk heb je toch echt meer kansen als je een rijbewijs hebt. Studentchauffeur, koerieren, e.d. behoren dan allemaal tot de opties. Ook andere functies zoals langs de deuren gaan voor geld zijn beter te doen met rijbewijs, omdat men vaak met de auto naar een bepaald dorp rijdt en daar gaat 'bedelen' ()
Dit lijkt mij ook hilarisch ja als baantje, niet voor heul lang... maar een tijdje ofzo.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Studentchauffeur
Dikke bakken rijden en er nog voor betaald krijgen ook.
*waves hand*
Ze mogen pas praktijkexamen inplannen als je een geldig theoriebewijs hebt... Dus ik moet nu eerst me theorie opnieuw halen voordat ze weer kunnen gaan aanvragen dus dan gaat het weer een paar weken extra duren.. en dat allemaal om 1 dag..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Verdomde naar, ja. Kun je nog een nieuwe theoriepoging inplannen voor het examen of lukt dat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |