Gefeliciteerd.quote:
quote:Op maandag 24 februari 2014 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Bijna beter dan braddie
Halverwege pas gas? Hele les geen koppeling gehad nog?quote:Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Heb vandaag mijn eerste rijles gehadGing nog best goed!
Vooral sturen was het vandaag eigenlijk, maar ik hield hem goed in het midden. Mocht halverwege ook zelf gas gaan geven. En wat hebben wij toch zoveel rotondes in onze buurt!(Ja, het stelt nog niet veel voor, maar ik ben gewoon trots op mezelf!
)
En wat zie je ineens veel dingen waar ik als bijrijder nooit op let! Iemand ging door rood. Iemand haalde een handicap voertuig in een scherpte bocht in. Iemand reed vééél harder op een plek waar we maar 30 mochten vanwege wegwerkzaamheden. Iemand die zomaar ging oversteken.
Was nog een proefles, ook om hem te leren kennen. (En ik heb verder nog helemaal geen ervaring qua rijden....ook al ben ik wat ouder dan de gemiddelde eerste lesser volgens mijquote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Halverwege pas gas? Hele les geen koppeling gehad nog?
Och, ik was 29, dus doe je nog aardig.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
(En ik heb verder nog helemaal geen ervaring qua rijden....ook al ben ik wat ouder dan de gemiddelde eerste lesser volgens mij)
Geen gas geven?.... Dat is toch juist het eerste .... Gas/Rem/Sturen en eventueel koppeling?quote:Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Heb vandaag mijn eerste rijles gehadGing nog best goed!
Vooral sturen was het vandaag eigenlijk, maar ik hield hem goed in het midden. Mocht halverwege ook zelf gas gaan geven. En wat hebben wij toch zoveel rotondes in onze buurt!(Ja, het stelt nog niet veel voor, maar ik ben gewoon trots op mezelf!
)
En wat zie je ineens veel dingen waar ik als bijrijder nooit op let! Iemand ging door rood. Iemand haalde een handicap voertuig in een scherpte bocht in. Iemand reed vééél harder op een plek waar we maar 30 mochten vanwege wegwerkzaamheden. Iemand die zomaar ging oversteken.
Lekker belangrijk hou oud je bent.. Ik ben op m`n 22e pas begonnen met lessen... Mijn tante haalde hem pas toen ze 36 was.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:23 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Och, ik was 29, dus doe je nog aardig.
Hij zegt ook niet dat het uitmaaktquote:Op maandag 24 februari 2014 22:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hou oud je bent.. Ik ben op m`n 22e pas begonnen met lessen... Mijn tante haalde hem pas toen ze 36 was.
Heb ik wel gedaan. En het was ook een proefles. Donderdag doen we het allemaal!quote:Op maandag 24 februari 2014 22:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geen gas geven?.... Dat is toch juist het eerste .... Gas/Rem/Sturen en eventueel koppeling?
Ik zit me nou nogsteeds af te vragen hoe lang het duurt voordat je gemiddeld je rijbewijs hebt... maand of 3-4 toch?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmm, ik kan me mijn 1e les niet zo goed in detail herinneren....terwijl het nog maar een maand of 3 geleden is
Volgens mij heb ik toen wel uiteindelijk opgetrokken en geschakeld van 1 naar 2 en 3.
En leeftijd van beginnen boeit idd niks... Ik ben nu 31en ik had het ook vele jaren eerder al kunnen doen, maar nooit echt behoefte gehad aan een auto en rijbewijs.
Rondje dorp hier, stukje buiten bebouwde kom, gewoon rijden. En toen reed ik op een 60 weggetje al iets van 70-80...quote:Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmm, ik kan me mijn 1e les niet zo goed in detail herinneren....terwijl het nog maar een maand of 3 geleden is
Volgens mij heb ik toen wel uiteindelijk opgetrokken en geschakeld van 1 naar 2 en 3.
Ben je aan het blokken geweest? Heb je het met iemand anders samen kunnen leren (gewoon de stof pagina voor pagina doornemen, hardop en vertellen wat je gelezen hebt).quote:Op maandag 24 februari 2014 23:55 schreef Braddie het volgende:
Stel.... Ik zou morgen slagen voor mijn theorie, en 3x per week 2 uur lessen, dan zou ik....Medio mei... Mijn praktijk kunnen doen?
Ik zat op 30 ofzo... Hield iig van mijn 35 urige pakket genoeg over. Ook alles in 1x gehaald, dus bijgerekende herexamen ook niet gebruikt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:01 schreef IrCute het volgende:
Volgens mij doen de meeste mensen 1-2 lesuren per week. Gemiddelde is 40 lesuren dus 5-6 maanden ofzo.
Ik hoef morgen niet op hoor, dat was bijwijze van, zo van:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Ben je aan het blokken geweest? Heb je het met iemand anders samen kunnen leren (gewoon de stof pagina voor pagina doornemen, hardop en vertellen wat je gelezen hebt).
Heel veel succes ermee!En om je gerust te stellen: Je blijft ook aan bod komen als je wel slaagt voor je examen.
![]()
Lees je het daadwerkelijke theorieboek ook? Probeer eens of je met iemand dat gewoon kan doornemen. Hardop alles bespreken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:12 schreef Braddie het volgende:
Op die manier, ik ga pas midden maart weer theorie aanvragen, en ja.. ik ben keihard aan het bikkelen, ik doe elke dag 8-10 theorie examens, en lees elke dag mijn motivaties wel (Die tips die je krijgt bij de vragen als je ze goed/fout hebt)
Theorieboek lees ik niet meer... Dat heb ik wel gedaan, maar ik ben absoluut niet iemand die graag leest, en als ik dingen lees onthoud ik het ook niet eerlijk gezegd...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lees je het daadwerkelijke theorieboek ook? Probeer eens of je met iemand dat gewoon kan doornemen. Hardop alles bespreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
Misschien zijn er wel FOK!kers die je willen helpen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Theorieboek lees ik niet meer... Dat heb ik wel gedaan, maar ik ben absoluut niet iemand die graag leest, en als ik dingen lees onthoud ik het ook niet eerlijk gezegd...
Heb niemand waar ik het mee kan bespreken, want van mijn vrienden heeft nog niemand een rijbewijs en is er ook nog niemand mee bezig behalve ikzelf dan..
Ik doe het op deze manier:
1: Veeeeel theorie examens maken.
2: Alle tips opschrijven en lezen.
3: Elke dag wel verkeersborden en voorrangregels lezen.
Heb nog een kleine maand...
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:17 schreef LompeWorst het volgende:
Jongens,
Zo hoort het nietDoodsbang maakt dit me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
Een FOK!ker had aangegeven mij te willen helpen, dus nu eerst maar even opzoek naar de situaties waar ik echt nog moeite mee hebquote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:38 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel FOK!kers die je willen helpen?
Die staan achterop toch? Of is het elke keer een ander onderdeel waar je moeite mee hebt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een FOK!ker had aangegeven mij te willen helpen, dus nu eerst maar even opzoek naar de situaties waar ik echt nog moeite mee heb
Het verschilt echt heel erg....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Die staan achterop toch? Of is het elke keer een ander onderdeel waar je moeite mee hebt?
Dat soort figuren moet je eigenlijk uit zijn auto slepen en eerst eens een paar keer goed in hun gezicht stompen als ze zo'n smoel opzetten. Zoals ze dat altijd zeggen in de polder hierzo: "Eerst slaan, dan praten." Foutje kan gebeuren, formuliertje schrijven en gewoon rustig blijven.quote:
Ik heb bij de ANWB wat van die oefenexamens gedaan en daar sloeg ik ook flink dicht. Je hebt ook maar een paar seconde om na te denken (logisch, in een auto ook natuurlijk!), maar die druk die er dan op me ligt, daar kan ik niet zo goed tegenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het verschilt echt heel erg....
Meestal zijn het dingen als, aanwijzingen van een agent (Terwijl ik die in de praktijk wel gewoon ken) Of dingen als parkeren/stilstaan en de lulligste (Die heb ik in de praktijk gewoon GOED onder controle) Voorrang......
Het kutte is, in de praktijk pas ik alles gewoon goed toe, en weet ik ook wat wel/niet mag, maar zodra ik theorie doe lijkt het wel alsof ik het allemaal vergeet...
Ik hoop gewoon dat ik het nooit hoef mee te makenquote:
Daar rijden er veel onverzekerd. Maar stel je voor dat je zo'n grapjas hebt zoals ik al eerder beschreef vandaag, die op de rem gaat staan voor je met als doel je te laten schrikken. En eerst invoegde, waardoor jij dus geen enkele kans hebt. Met een dashcam heb je zwart op wit voer voor de verzekering. En die zijn daar niet zo blij mee. Aangifte (bijv. doodslag) bij de politie erbij, ook met die beelden en er wordt al een aardig dossier opgebouwd op die manier.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:00 schreef Messina het volgende:
Dashcam is geen gek idee. In Rusland rijden veel mensen ermee, maar daar is het nét iets meer nodig dan hier.![]()
Autoverzekering is in Rusland al jaren verplicht. Maar een dashcam scheelt inderdaad heel wat gezeik.quote:
Zorgverzekering hier is ook verplicht, toch ook in Nederland genoeg onverzekerden. Overigens zie je op die dashcam videos ook veel mensen die proberen te doen alsof je ze aan rijdt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:04 schreef exelletor het volgende:
[..]
Autoverzekering is in Rusland al jaren verplicht. Maar een dashcam scheelt inderdaad heel wat gezeik.
Ligt eraan wat je erin wilt en hoe je de beeldkwaliteit wilt. Je hebt ze inderdaad al vanaf een paar tientjes, maar je hebt ze ook van 300 euro. Verschil: Full HD, ook 's nachts goed beeld, GPS tracking (snelheid in het scherm), datum, etc.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:18 schreef Messina het volgende:
Zo'n dashcam hoeft niet eens heel duur te zijn, zie ik.
Als je 'gemoedsbezwaard' bent hoef je in Nederland geen zorgverzekering te hebben, en krijg je bijvoorbeeld ook geen zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zorgverzekering hier is ook verplicht, toch ook in Nederland genoeg onverzekerden. Overigens zie je op die dashcam videos ook veel mensen die proberen te doen alsof je ze aan rijdt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
heel typsich dat het ook weer eentje was met een opgefokt bontkraag accentje... maar ach, we mogen niet discrimineren he
Dat kan je volgens mij niet verneukenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Morgen tussentijdse toets![]()
Hopen dat het goed gaat
O ja, heel irritant. Of ze zetten hun knipper naar links aan en gaan rechtdoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:17 schreef sirdanilot het volgende:
Auto knipperde naar rechts dus ik dacht ik ga, maar toen bleek meneer toch de rotonde te vervolgen
Ik wil nog steeds een keer een les van 4 uur gaan rijden en dan vragen of we als rijles naar Maastricht kunnen rijden of zo, gewoon echt een heel lang stuk snelweg, moet ik nog steeds onder de knie krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:09 schreef BazZz2 het volgende:
vandaag 3e rijles gehad. ik had zelf aangevraagd of ik eerst even het sturen goed onder de knie kon krijgen. dus iets meer rijles in stappen. voor de eerste 45 minuten heb ik dus alleen gestuurd en het laatste kwartier mocht ik ook nog het gas en het schakelen weer overnemen. op de snelweg. ging goed!alleen opschakelen is nog een puntje. maar het was pas de 3e les. nog genoeg tijd!
Heb ook eens gehad dat door de zon leek alsof het knipperlicht aan wasquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:32 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb dan nog liever dat ze helemaal niet knipperen. Liever even voor jan met de korte achternaam wachten, dan een (bijna)botsing.
Al is het natuurlijk ook zo moeilijk niet om wél op het juiste moment te knipperen, zou je denken
Ehm. Waarom wil je dat? Ten eerste is 4 uur rijden echt way too long voor een leerling denk ik. Ten tweede is rijden op de snelweg eigenlijk vrij boring...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds een keer een les van 4 uur gaan rijden en dan vragen of we als rijles naar Maastricht kunnen rijden of zo, gewoon echt een heel lang stuk snelweg, moet ik nog steeds onder de knie krijgen.
Omdat ik mezelf wil alvast wil voorbereiden voor m`n roadtrip naar Spanje van de zomer (Ja, ik heb nog niet eens een datum wanneer ik afrij, maar die roadtrip staat al vast)quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ehm. Waarom wil je dat? Ten eerste is 4 uur rijden echt way too long voor een leerling denk ik. Ten tweede is rijden op de snelweg eigenlijk vrij boring...
Als je er eenmaal op zit is het gewoon in z'n 5 en immer gerade aus
Dat heb je echt niet nodig hoor. Snelweg rijden is echt makkelijk. Ik heb zelf tijdens rijles nooit langer dan 5min achterelkaar op de snelweg gereden en de dag dat ik mijn rijbewijs had opgehaald meteen 2 uur op de snelweg gezeten, ging gewoon prima. Enige wat ''lastig'' is en wat je moet leren is het invoegen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf wil alvast wil voorbereiden voor m`n roadtrip naar Spanje van de zomer (Ja, ik heb nog niet eens een datum wanneer ik afrij, maar die roadtrip staat al vast)
Dus ik wil vrij veel snelweg kilometers gaan maken.
Ik vind een les van 2 uur trouwens al heeeeerrliiijkk, Eerlijk gezegd ook te kort. Rij je net lekker, en dan ben je alweer thuis
Oke.... Maar die "roadtrip" die je vd zomer al gaat maken, die ga je dus sowieso maken, ook als je je rijbewijs nog niet hebt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf wil alvast wil voorbereiden voor m`n roadtrip naar Spanje van de zomer (Ja, ik heb nog niet eens een datum wanneer ik afrij, maar die roadtrip staat al vast)
Dus ik wil vrij veel snelweg kilometers gaan maken.
Hij zei dat de roadtrip al vast statquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke.... Maar die "roadtrip" die je vd zomer al gaat maken, die ga je dus sowieso maken, ook als je je rijbewijs nog niet hebt?
Die Roadtrip staat al vast.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke.... Maar die "roadtrip" die je vd zomer al gaat maken, die ga je dus sowieso maken, ook als je je rijbewijs nog niet hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |