abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 10:54:52 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_136922082
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2014:

* Neraice (7 januari)
* dick_laurent (6 februari)
* ChevyCaprice (13 februari)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 11:02:29 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136922262
Hey Chevycaprice, ga jij nu eigenlijk ook een auto kopen nu je je rijbewijs hebt? Of geen geld/geen behoefte oid?
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 11:10:15 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_136922458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
Hey Chevycaprice, ga jij nu eigenlijk ook een auto kopen nu je je rijbewijs hebt? Of geen geld/geen behoefte oid?
Nee ik heb geen auto nodig en heb ook geen geld. Ben nog 17 ook nog dus heeft niet veel zin ook :')

Misschien dat ik nog een scooter koop, is iets goedkoper gezien ik ook geen geld aan een auto wil besteden als ik die niet nodig heb
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  FOK!fotograaf donderdag 20 februari 2014 @ 11:11:42 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136922504
Goedkoop brommertje halen, verzekering op zetten en mooi schadevrije jaren gaan opbouwen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 11:13:02 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136922544
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee ik heb geen auto nodig en heb ook geen geld. Ben nog 17 ook nog dus heeft niet veel zin ook :')

Misschien dat ik nog een scooter koop, is iets goedkoper gezien ik ook geen geld aan een auto wil besteden als ik die niet nodig heb
NEE GEEN SCOOTER!!!!! :P

sorry, ik had toevallig net dit topic geopend :P
KLB / Scooters
pi_136923127
Zo vandaag ging het lekker, de rijles. Ik moet meer om me heen kijken, breed kijken dus, en niet in een rechte lijn. Af en toe ging ik nog even de mist in, dingen als 'moet ie nu in 1 of 2' of 'moet ik nu remmen of niet', maar over het algemeen ging het goed en ik had ook helemaal geen ingrepen, zelfs geen corrigerend rukje aan het stuur of zo. Ook getankt, maar dat kon ik al.

Moest nog een weg oprijden die op een dijk loopt, en stond dus op een zeer steile helling te wachten. Ik reed een paar meter achteruit :') maar de auto sloeg niet af, hellingproef-met-handrem in mijn boek geslaagd dus.

Als dit zo door gaat blijf ik echt gewoon de schakel proberen. Ik vind het gewoon zoveel fijner om zelf de controle te hebben over wat de auto doet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136926676
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!fotograaf donderdag 20 februari 2014 @ 13:54:41 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136927512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1,
Wat ik in het begin deed, toen ik de 3 niet goed kon vinden, was hem eerst met de rug van mijn hand uit de 2 duwen en dan pas verder doorduwen. Hij schiet namelijk terug naar het midden (ten minste, de meeste auto's doen dat) en dan duw je hem zo door zijn 3 in. Doe het nog steeds wel eens met 3 naar 4, gewoon met 2 vingers naar beneden duwen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 13:55:58 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136927539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Ah bummer :(

Ai, ja dat is wel beetje link als je van z'n 3 per ongeluk naar de 1 gaat... één keer zou je dat misschien nog wel vergeven worden, maar als je dat 2X doet geef je de indruk aan de examinator dat je het voertuig niet voldoende beheerst...

Examen blijft een lastig iets. Wat faalde er dan aan de bijzondere verrichtingen? Moest je omkeren? Fileparkeren?
pi_136927852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ah bummer :(

Ai, ja dat is wel beetje link als je van z'n 3 per ongeluk naar de 1 gaat... één keer zou je dat misschien nog wel vergeven worden, maar als je dat 2X doet geef je de indruk aan de examinator dat je het voertuig niet voldoende beheerst...

Examen blijft een lastig iets. Wat faalde er dan aan de bijzondere verrichtingen? Moest je omkeren? Fileparkeren?
Ja dat gaf hij ook aan, snap ik zelf ook wel, alleen het gaat normaal altijd wel goed, tsja wat doe je er dan aan?

Parkeren, deed ik achteruit, maar het waren van die schuine vakken dus dat was ook een bitch. Was verder geen dealbreaker geweest denk ik hoor. En omdat er nergens auto's geparkeerd stonden voor een stopopdracht moest ik een omkeeropdracht doen, en toen schoot ie te snel vooruit nadat ik hem achteruit had gereden, tsja, weer zoiets :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_136927966
Ik moest op mijn examen ook achteruit inparkeren in zo'n vak dwars op de weg (niet schuin gelukkig). Kwam keurig recht uit, midden over de streep tussen twee vakken O-)
Meteen zelf gezegd dat dat misschien wat slordig was en gevraagd of ik het nog een keer over moest doen, maar het was goed zo. Verder namelijk wel goed op het overige verkeer (dat er niet was) gelet en netjes en beheersd de manouvre uitgevoerd.

Maar jammer alors! Volgende keer beter!
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 15:56:02 #12
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_136932100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

NEE GEEN SCOOTER!!!!! :P

sorry, ik had toevallig net dit topic geopend :P
KLB / Scooters
4 takt maken inderdaad veel minder lawaai en stinken ook minder :P
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_136954692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
erg vervelend voor je.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:18:24 #14
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_136955417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Bij je eerste examen word je met dit soort schoonheidsfoutjes genaaid. Volgende keer slaag je met vlag en wimpel. ^O^
pi_136956533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:30 schreef alors het volgende:
Nou ik ben gezakt. Voelde het al aankomen, rijden ging wel goed maar bijzondere verrichtingen die altijd goed gaan faalden nu opeens :') En bij het schakelen ging hij twee keer toen ik hem in zijn 3 wilde zetten per ongeluk in zijn 1, gebeurt me anders echt nooit :') En verder vond hij dat ik twee keer had moeten remmen waar ik vond dat ik er nog wel langs kon (waarvan ik een nog wel begrijp maar die andere vond ik prima ingeschat, mijn instructeur die meereed ook). Ik reed sowieso wat vlotter dan normaal, geen idee waarom, maar het faalde dus.
Balen!

(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
pi_136956641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Balen!

(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
Nee totaal niet, de enige versnelling waar je kracht bij moet zetten is de 5, bij de auto waarin ik rijdt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_136956680
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:37 schreef alors het volgende:

[..]

Nee totaal niet, de enige versnelling waar je kracht bij moet zetten is de 5, bij de auto waarin ik rijdt.
Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
pi_136957039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
Met mijn eigen auto heb ik dat ook bij het terugschakelen (bijv stoplicht op rood) dat ie moeilijk in zijn 1 ging. Schijnbaar een hint of beveiliging denk ik? Lijkt me niet prettig als je zijn 4 zit en wil terugschakelen naar zijn 1 met de gedacht de ie in zijn 3 zit :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2014 23:44:05 ]
pi_136957222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, apart. Iemand anders die dit kan bevestigen of ontkennen?
De auto waarin ik les gaat ook alleen lastig(er) in de 5, niet in de één.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 00:45:05 #20
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136959704
Tip voor 2-3 overigens:

Plaats je hand in de linkeronderhoek van de pook en duw in een schuine lijn zachtjes naar boven. Valt 'ie er vanzelf in.

Kut in z'n 1 merk ik ook vaak. Tijdens het remmen leg ik 'm vaak al terug en dan wil 'ie nog wel eens bokken.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_136959805
Moeilijk in z'n een ligt aan de snelheid van de motor, schijnt dat je een vleugje gas bij kunt geven dat dat helpt. Ik heb de juiste techniek daarvoor nog niet uitgevonden dus ik doe daar gewoon niet aan :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 01:09:21 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136960280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:45 schreef OudeBok het volgende:
Kut in z'n 1 merk ik ook vaak. Tijdens het remmen leg ik 'm vaak al terug en dan wil 'ie nog wel eens bokken.
En dan minutenlang met je koppeling ingetrapt blijven wachten voor het verkeerslicht? Lekker voor je druklager. Of, als je als eerste aan komt rijden bij een verkeerslicht en hij toch op groen schiet, op laten komen en met je gezicht tegen de voorruit hangen omdat je zo remt op de motor? Beter zet je hem in zijn 2, zodra je rolt kan je zo'n beetje in zijn 2 terecht, zeker bij een diesel. Het duurt heel lang voordat die gaat bokken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 01:11:50 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136960333
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Met mijn eigen auto heb ik dat ook bij het terugschakelen (bijv stoplicht op rood) dat ie moeilijk in zijn 1 ging. Schijnbaar een hint of beveiliging denk ik? Lijkt me niet prettig als je zijn 4 zit en wil terugschakelen naar zijn 1 met de gedacht de ie in zijn 3 zit :D
Leg eens 2 tandwielen tegen elkaar op 2 assen, til er nu eentje hoog op en laat de ander heel snel draaien. Probeer die opgetilde er nu eens in 1x in te krijgen, dan al niet heel zacht draaiend.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Balen!

(Moest je het schakelen niet heel erg forceren om hem in zijn 1 te zetten? In de auto's waar ik tot nu toe in gereden heb, moet dat namelijk wel.)
Met terugschakelen zeker?
En je denkt dan niet? Ik moet heel veel kracht zetten, wellicht is dat niet goed voor de auto?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 21 februari 2014 @ 01:17:37 #24
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136960412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan minutenlang met je koppeling ingetrapt blijven wachten voor het verkeerslicht? Lekker voor je druklager. Of, als je als eerste aan komt rijden bij een verkeerslicht en hij toch op groen schiet, op laten komen en met je gezicht tegen de voorruit hangen omdat je zo remt op de motor? Beter zet je hem in zijn 2, zodra je rolt kan je zo'n beetje in zijn 2 terecht, zeker bij een diesel. Het duurt heel lang voordat die gaat bokken.
Je zet hem tijdens een stoplicht in z'n vrij? Ik rijd in een benzineauto, trouwens.
Als ik als eerste aan kom rijden schakel ik pas op het allerlaatste moment terug naar z'n 1, inderdaad omdat 'ie wel eens op groen zou kunnen schieten. Rustig over de sensoren rollen in z'n 2, blijft 'ie rood -> 1. Had er misschien bij moeten zeggen dat de eerder door mij geschetste situatie opgaat als ik wel moet stoppen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 01:23:38 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136960509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:17 schreef OudeBok het volgende:
Je zet hem tijdens een stoplicht in z'n vrij? Ik rijd in een benzineauto, trouwens.
Jups. In benzineauto's, in diesels, alles. En nog ben ik eerder van mijn plaats af dan de andere weggebruikers. Je moet alleen even op blijven letten. Overigens doe ik het ook in een automaat, het moment dat ik tot stilstand kom voor een stoplicht, zet ik hem in zijn neutraal, gaat het op groen dan is het een tikje naar achter en gas geven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 08:14:21 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136962280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jups. In benzineauto's, in diesels, alles. En nog ben ik eerder van mijn plaats af dan de andere weggebruikers. Je moet alleen even op blijven letten. Overigens doe ik het ook in een automaat, het moment dat ik tot stilstand kom voor een stoplicht, zet ik hem in zijn neutraal, gaat het op groen dan is het een tikje naar achter en gas geven.
Hmm... Ik kreeg van mijn instructeur geleerd dat ik 'm nooit neutraal mocht zetten voor een stoplicht.
Dus ik zat dan idd soms tijden lang met mn voet krampachtig die koppeling in te houden.

Nu doe ik het 50/50
Soms hou ik m gewoon in zijn 1 en soms ben ik lui en dan doe ik m neutraal.
Ben overigens sowieso niet de snelste met optrekken, of ik m nu in de 1 heb staan of neutraal :')
pi_136962302
Ik zet hem in z'n vrij als ik niet vooraan in de rij sta. Verder op sommige kruispunten waarvan ik de de stoplichtenregeling (dus nu X groen, dan Y, dan wij etc) weet, en er al rekening mee kan houden (dus dan ook als ik vooraan sta).
pi_136962324
Het beste voor je auto schijnt te zijn, bij het stoplicht in de vrij, koppeling los, en handrem erop.
Voetrem dus los, zodat je schijven niet buigen (na een flinke rempartij ingedrukt houden is slecht).

Maar dat doe ik niet als ik eerste sta bij het stoplicht anders ben ik veel te traag weg.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 09:28:22 #29
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_136963521
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:17 schreef delano.888 het volgende:
Het beste voor je auto schijnt te zijn, bij het stoplicht in de vrij, koppeling los, en handrem erop.
Voetrem dus los, zodat je schijven niet buigen (na een flinke rempartij ingedrukt houden is slecht).

Maar dat doe ik niet als ik eerste sta bij het stoplicht anders ben ik veel te traag weg.
En dat is waarop gebaseerd?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 09:55:26 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136964202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

En dat is waarop gebaseerd?
Gewone fysica en gewoon logisch nadenken. Een lager is in de fabriek gesmeerd, zeker je druklager. Daarna wordt hij niet meer gesmeerd. Vet is dikkig en als je hem lang rond laat draaien, wordt het warmer. Warm vet loopt eruit en een ongesmeerd lager gaat herrie maken en loopt uiteindelijk aan puin. Kan je je bak eraf halen en je koppeling vervangen, aangezien je, als het toch open ligt, niet alleen een lagertje vervangt, maar ook meteen de koppelingset mee neemt.

Je remschijven trekken niet echt krom, maar kunnen niet afkoelen waardoor de warmte in de remblokken trekt, waardoor die boven bedrijfstemperatuur gaan. Hierdoor krijg je een materiaaloverdracht tussen remschijf en remblok Je remschijf hier krijgt dus meer koolstof en wordt op het oppervlakte harder (gehard staal bevat meer koolstof), waardoor je slijtageverschillen gaat voelen. En dat, dát is gevaarlijk, want je krijgt trilling in je stuur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:17 schreef delano.888 het volgende:
Het beste voor je auto schijnt te zijn, bij het stoplicht in de vrij, koppeling los, en handrem erop.
Voetrem dus los, zodat je schijven niet buigen (na een flinke rempartij ingedrukt houden is slecht).

Maar dat doe ik niet als ik eerste sta bij het stoplicht anders ben ik veel te traag weg.
Ik laat hem, zeker bij een automaat, altijd langzaam doorrollen. Dus eerst wat harder remmen en dan de laatste paar meter langzaam laten rollen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 09:58:58 #31
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136964295
Damn, gasten is dit niet iets té technisch voor een rijles topic? :P
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 10:06:14 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136964483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, gasten is dit niet iets té technisch voor een rijles topic? :P
Hij vraagt waarop het gebaseerd is en ik leg het uit. Stukje achtergrond weten van een auto is ook wel prettig. En je hoeft echt niet, zoals ik, dat allemaal lekker zelf te gaan vervangen (ik heb in januari nog een kop eraf gehad), maar beseffen wat een bepaalde handeling als effect heeft op de technische staat van de auto kan geen kwaad.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136970208
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
"Get busy living, or get busy dying"
  FOK!fotograaf vrijdag 21 februari 2014 @ 13:07:56 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136970541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
en nu wel 4 of 5 keer ofzo
En dat noem je een ramp? Voor een tweede les is dat gewoon normaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136975468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
Niks rampzaligs aan.
Gebeurde mij tot m`n 5e-6e les :')
Mijn een na laatste rijles van m`n pakket ging echt perfect, niet laten afslaan, perfect bochten nemen, goed kijken.
En de laatste les van het pakket ging rampzalig, 3x laten afslaan, vaak stoepjes mee pakken, kijken niet goed afmaken enzo.

(Al lag dat ook aan het feit dat ik een oude bril op had met de verkeerde glazen de laatste les, waardoor ik zenuwachtiger werd en meer foutjes ging maken omdat ik het in de verte niet super goed kon zien :') )
pi_136975744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Niks rampzaligs aan.
Gebeurde mij tot m`n 5e-6e les :')
Mijn een na laatste rijles van m`n pakket ging echt perfect, niet laten afslaan, perfect bochten nemen, goed kijken.
En de laatste les van het pakket ging rampzalig, 3x laten afslaan, vaak stoepjes mee pakken, kijken niet goed afmaken enzo.

(Al lag dat ook aan het feit dat ik een oude bril op had met de verkeerde glazen de laatste les, waardoor ik zenuwachtiger werd en meer foutjes ging maken omdat ik het in de verte niet super goed kon zien :') )
fijn om te horen dat het nog niet zo rampzalig is. volgens mij instructeur moet ik me gaan focussen op de koppeling en het sturen. voor de rest ging het wel goed zei hij, goed gekeken enzo. en de handelingen mogen volgens hem nog wel iets sneller, maar dat komt later nog wel.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_136975866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:10 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

fijn om te horen dat het nog niet zo rampzalig is. volgens mij instructeur moet ik me gaan focussen op de koppeling en het sturen. voor de rest ging het wel goed zei hij, goed gekeken enzo. en het moet volgens hem nog wel iets sneller, maar dat komt later nog wel meer.
Dat komt allemaal wel goed, heeft gewoon tijd nodig, en gewenning voornamelijk.
Dacht m`n eerste les ook dat ik het niet zou kunnen, en nu voel ik me al zo zelfverzekerd dat als mijn moeder mij nu de auto sleutels zou geven en zou zeggen "Rij even naar Almere met de Tom Tom "Dat ik het zo doe :)
pi_136975951
Waarom vinden mensen het altijd zo'n big deal of je auto afslaat of niet? Als hij afslaat ga je gewoon weer verder, oh jeeee wat een ramp zeg :')

Alleen als hij continu afslaat is het een probleem, maar één of twee keer is echt niet erg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136976504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom vinden mensen het altijd zo'n big deal of je auto afslaat of niet? Als hij afslaat ga je gewoon weer verder, oh jeeee wat een ramp zeg :')

Alleen als hij continu afslaat is het een probleem, maar één of twee keer is echt niet erg.
Psies, het overkomt echt iedereen wel. Zelfs ervaren chauffeurs nog.
Liet een tijdje terug zelfs nog een vrachtwagen afslaan terwijl ik dat toch écht al een tijdje doe. :+
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 15:31:23 #40
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136976703
Ik heb mijn eigen auto ook een aantal keer laten afslaan in de eerste week dat ik er in reed.

Nu al een tijdje niet meer gebeurd, ik 'voel' hem nu wel. Afslaan is idd geen big deal, het zit 'm vooral in wanneer het gebeurt. Als het bij 't optrekken voor een stoplicht gebeurt is het lullig, maar zelden gevaarlijk.

Bij het optrekken om een druk kruispunt over te steken echter kan het wel eens heel link worden als je 'm dan laat afslaan.
pi_136976797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom vinden mensen het altijd zo'n big deal of je auto afslaat of niet? Als hij afslaat ga je gewoon weer verder, oh jeeee wat een ramp zeg :')

Alleen als hij continu afslaat is het een probleem, maar één of twee keer is echt niet erg.
Inderdaad.
M`n instructeur liet hem vorige week nog afslaan _O-
M`n moeder liet de auto ook een paar keer afslaan toen ze hem ophaalde..

Het kan iedereen overkomen.
pi_136976803
Ik heb nog wel een vraagje. bij het opschakelen, moet je dan eerst de koppeling tot de helft op laten komen, gassen en dan de koppeling los. of eerst zorgen dat de koppeling helemaal los is en dan pas gassen?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_136976883
Je mag volgens mij inderdaad al gassen terwijl de koppeling aan het opkomen is. Eerlijk gezegd doe ik dit automatisch, dus ik weet niet welke van de twee ik doe. Je moet niet gassen tijdens het schakelen zelf natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136976885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:33 schreef BazZz2 het volgende:
Ik heb nog wel een vraagje. bij het opschakelen, moet je dan eerst de koppeling tot de helft op laten komen, gassen en dan de koppeling los. of eerst zorgen dat de koppeling helemaal los is en dan pas gassen?
Als je opschakelt moet je de koppeling snel oplaten komen tot het aangrijp punt natuurlijk, als je in een keer de koppeling los laat slaat de motor 99% zeker af.
pi_136977672
Volgens mij heeft hij het over opschakelen terwijl je al rijdt, en of je al gas moet geven terwijlj je hem op laat komen.

Ook bij het wegrijden geldt dat je al gas kunt geven erwijl je de koppeling op laat komen, dan rijd je sneller weg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136979053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij heeft hij het over opschakelen terwijl je al rijdt, en of je al gas moet geven terwijlj je hem op laat komen.

Ook bij het wegrijden geldt dat je al gas kunt geven erwijl je de koppeling op laat komen, dan rijd je sneller weg.
Ik snap het niet helemaal... Als ik stilsta en de koppeling eerst helemaal op laat komen en dan pas gas wil geven is m'n motor allang afgeslagen, hoe voorzichtig ik het ook probeer. Ja, in een diesel (en dus de meeste lesauto's) lukt het vaak nog wel, maar in een benzine-auto moet je echt wat gas bijgeven voordat je de koppeling helemaal op hebt laten komen.

Ook bij het (al rijdend) doorschakelen naar 2, 3 en verder gaat stukken minder schokkerig als je al wat gas bijgeeft.
pi_136979236
Lesauto's zijn dan ook diesel hè ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136979894
Bij een nieuwe auto laat ik ook nog wel eens afslaan, puur om het aangrijppunt te vinden.

De eerste keer in een benzinewagen is sowieso een crime.
pi_136980006
Ik reed een keer om te oefenen op een parkeerterrein, in een benzinewagentje. Op een gegeven moment kwam ik soort van vast te zitten in een kuil, ik liet hem steeds afslaan en kwam er niet meer uit :') Lukte uiteindelijk alleen met een goed uitgevoerde hellingproef, maar dat kon ik toen niet zo goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136983019
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 01:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Leg eens 2 tandwielen tegen elkaar op 2 assen, til er nu eentje hoog op en laat de ander heel snel draaien. Probeer die opgetilde er nu eens in 1x in te krijgen, dan al niet heel zacht draaiend.

[..]

Met terugschakelen zeker?
En je denkt dan niet? Ik moet heel veel kracht zetten, wellicht is dat niet goed voor de auto?
Ik doe dat zelf nooit, maar tijdens mijn rijlessen heb ik dat wel eens gedaan, en daarom stel ik nu mijn vraag hier. Ik weet heus wel, dat als je iets forceert, er iets niet goed gaat. :')
pi_136990524
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:43:45 #52
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137008922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:38 schreef sirdanilot het volgende:
Lesauto's zijn dan ook diesel hè ;)
Mijne niet hoor :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_137008983
Je rooft wel een beetje je eigen portemonnee als rijinstructeur door op benzine te rijden, omdat je zo veel kilometers maakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 22 februari 2014 @ 11:59:26 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137009354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
Dat verbaasde mij ook al ja.... ik ben geloof ik ergens pas rond les numero 10 voor 't eerst de snelweg op gegaan.
pi_137009699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
Oeps :P
Ik mag donderdag weer, heb er zin in :D

Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
pi_137009865
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
De snelweg is ook een beetje verspilling van je lestijd imo, het is handig om een keer te doen maar ik zou er niet al te zwaar over in zitten.

Drukke winkelstraten en dergelijke daar leer je het meeste, daar moet je snel reageren, constant anticiperen en dan komt ook meteen de beheersing van de auto om de hoek kijken.

De snelweg is even invoegen, en gas d'r op. En dan je spiegels een beetje in de gaten houden.
  Moderator zaterdag 22 februari 2014 @ 12:41:00 #57
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137010369
Ja dat is wel waar ja.... alleen het invoegen is effe tricky, daarna stelt het allemaal vrij weinig voor.

Door straten rijden met veel fietsers ed is veel lastiger. Ik had er gister nog bijna een onder de auto :( (ok, hij was wel aan het spookrijden waardoor ik hem pas heul laat zag).
pi_137010877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:13 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Oeps :P
Ik mag donderdag weer, heb er zin in :D

Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137010905
we gingen nu alleen over de snelweg, omdat het sneller was terug naar huis, omdat de lestijd om was. het is niet heel erg bijzonder verder.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137011163
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:00 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
pi_137015545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:12 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
ja, beetje uit mezelf, beetje aangeleerd van de instructeur
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137072906
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 22:31:18 #63
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137073358
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Een eigen auto kopen, ben je meteen wat voorzichtiger :P

Maar anders niet terwijl je vermoeid bent de auto instappen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137073392
Is dit een serieuze posting? :')

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt.
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.

quote:
En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.
Hoe vaak rij je?

quote:
Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
http://over.bnn.nl/formulieren/21 :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137073564
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.

Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137073600
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg.. :{
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
pi_137073718
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 22:40:06 #68
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137073950
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.

Klopt, ik heb ook wel veel slaapproblemen. Ik werk op onregelmatige tijden en moet het met de universiteit combineren. Daardoor slaap ik vaak maar 4 uur per nacht.

Energy drinken doe ik inderdaad wel vaak. Ik heb altijd een voorraadje Red Bull in de auto. Dat is helaas niet altijd voldoende. Gisternacht moest ik bijvoorbeeld erg ver rijden. Op een gegeven moment was er echt elke 5 minuten iets mis. Dat ik naar een andere baan reed, ineens er allemaal andere auto's op de weg waren, ik heel langzaam reed, er plotst wegwerkzaamheden waren waar ik mezelf bijna inboorde, etc.

Ik heb echt 3x onderweg even mijn slaap gepakt. Elke keer ging het voor 2 uur goed, maar kon ik me daarna niet meer concentreren.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe vaak rij je?

Best vaak en ook ver. Dit weekend nog 2400 kilometer. Halvewege sloeg de tripcomputer om naar 0 :D
quote:
Dat lijkt me stiekem best grappig.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137073977
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.

Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Ik neem meestal na 3 of 4 uur ofzo een pauze. Maar ik heb dat rijbewijs ook al best lang....
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074053
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:35 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg.. :{
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
Ik ben er al eens eerder geweest omdat mijn gezondheid onder mijn slaapproblemen leed.

Maar het probleem is, mijn levensstijl is de oorzaak. Geen lichamelijke problemen. Ik kan best goed slapen, maar doe het niet voldoende.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074133
Oh wacht eens even jij bent die ene gast die diep in de schulden zit door zijn luxe levensstijl. :')______!

Nee met jou praat ik niet meer :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137074143
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:37 schreef sirdanilot het volgende:
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
Ik kan inderdaad nog wel wat extra rijlessen nemen.

Maar het probleem is altijd dat ik even geen concentratie meer heb, en er dan plotseling iets misgaat, ik het te laat zie aankomen, en volop de rem moet.

Mijn vrienden houden er trouwens ook niet echt van als ik rij. Hell sommige durven het gewoon echt niet. -O-
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137074176
Ik wil je eens zien in dat programma slechtste chauffeur van Nederland.

Tot die tijd geloof ik geen hol van je posts :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137074193
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:40 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij loopt deze gast gewoon te trollen :')

KLB / Geleende auto in berm zwarte woud Duitsland
Nee natuurlijk niet. Ik maak bijna meerdere ongelukken en probeer ervoor te zorgen dat het niet afloopt fataal of met zware verwondingen afloopt.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')