Dat verbaasde mij ook al ja.... ik ben geloof ik ergens pas rond les numero 10 voor 't eerst de snelweg op gegaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet.
Oepsquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!!![]()
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.
hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
De snelweg is ook een beetje verspilling van je lestijd imo, het is handig om een keer te doen maar ik zou er niet al te zwaar over in zitten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet.
het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:13 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Oeps
Ik mag donderdag weer, heb er zin in
Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:00 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
ja, beetje uit mezelf, beetje aangeleerd van de instructeurquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:12 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
Een eigen auto kopen, ben je meteen wat voorzichtigerquote:Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.
Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.
Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...quote:Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt.
Hoe vaak rij je?quote:En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.
http://over.bnn.nl/formulieren/21quote:Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg..quote:Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.
Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Klopt, ik heb ook wel veel slaapproblemen. Ik werk op onregelmatige tijden en moet het met de universiteit combineren. Daardoor slaap ik vaak maar 4 uur per nacht.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.
Best vaak en ook ver. Dit weekend nog 2400 kilometer. Halvewege sloeg de tripcomputer om naar 0quote:
Dat lijkt me stiekem best grappig.quote:
Ik neem meestal na 3 of 4 uur ofzo een pauze. Maar ik heb dat rijbewijs ook al best lang....quote:Op zondag 23 februari 2014 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.
Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens, maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Ik ben er al eens eerder geweest omdat mijn gezondheid onder mijn slaapproblemen leed.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:35 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg..![]()
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
Ik kan inderdaad nog wel wat extra rijlessen nemen.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:37 schreef sirdanilot het volgende:
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
Nee natuurlijk niet. Ik maak bijna meerdere ongelukken en probeer ervoor te zorgen dat het niet afloopt fataal of met zware verwondingen afloopt.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:40 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij loopt deze gast gewoon te trollen
KLB / Geleende auto in berm zwarte woud Duitsland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |