abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136990524
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:43:45 #52
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137008922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:38 schreef sirdanilot het volgende:
Lesauto's zijn dan ook diesel hè ;)
Mijne niet hoor :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_137008983
Je rooft wel een beetje je eigen portemonnee als rijinstructeur door op benzine te rijden, omdat je zo veel kilometers maakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 22 februari 2014 @ 11:59:26 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137009354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
In je tweede les al op de snelweg, dat mag ik zelfs mijn laatste les nog niet. ;(
Dat verbaasde mij ook al ja.... ik ben geloof ik ergens pas rond les numero 10 voor 't eerst de snelweg op gegaan.
pi_137009699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:58 schreef BazZz2 het volgende:
net weer terug van 2e rijles, WAT EEN RAMP!! :P
de eerste les had ik de motor 1 keer af laten slaan, en nu wel 4 of 5 keer ofzo. ook nog even snelweg gereden, ging wel redelijk, niks ergs gebeurd.

hopelijk gaat het de volgende lessen weer wat beter.
Oeps :P
Ik mag donderdag weer, heb er zin in :D

Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
pi_137009865
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef LintuxCx het volgende:
De snelweg is ook een beetje verspilling van je lestijd imo, het is handig om een keer te doen maar ik zou er niet al te zwaar over in zitten.

Drukke winkelstraten en dergelijke daar leer je het meeste, daar moet je snel reageren, constant anticiperen en dan komt ook meteen de beheersing van de auto om de hoek kijken.

De snelweg is even invoegen, en gas d'r op. En dan je spiegels een beetje in de gaten houden.
  Moderator zaterdag 22 februari 2014 @ 12:41:00 #57
Dick Laurent Is Dead
pi_137010369
Ja dat is wel waar ja.... alleen het invoegen is effe tricky, daarna stelt het allemaal vrij weinig voor.

Door straten rijden met veel fietsers ed is veel lastiger. Ik had er gister nog bijna een onder de auto :( (ok, hij was wel aan het spookrijden waardoor ik hem pas heul laat zag).
pi_137010877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:13 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Oeps :P
Ik mag donderdag weer, heb er zin in :D

Maar moet jij gelijk al kijken dan? Bij mij gaat het nu eerst nog om het rijden zelf.
het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137010905
we gingen nu alleen over de snelweg, omdat het sneller was terug naar huis, omdat de lestijd om was. het is niet heel erg bijzonder verder.
pi_137011163
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:00 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

het is wel handig als je rijdt, dat je al een beetje het overzicht op de weg hebt.
Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
pi_137015545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:12 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Doe je dat uit jezelf? Want ik ben ook nog helemaal niet op het kijken gewezen.
ja, beetje uit mezelf, beetje aangeleerd van de instructeur
pi_137072906
Ik ga het hier maar posten want ik weet niet waar anders.

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Hebben jullie tips om wat beter en geconcentreerder te rijden?
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 22:31:18 #63
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137073358
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:23 schreef Roadtrip het volgende:

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt. En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.

Een eigen auto kopen, ben je meteen wat voorzichtiger :P

Maar anders niet terwijl je vermoeid bent de auto instappen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137073392
Is dit een serieuze posting? :')

quote:

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar ofzo geleden gehaald, maar eigenlijk rij ik vrij slecht. Extreem slecht. Er gaat van alles mis tijdens het autorijden. Ik val regelmatig in slaap dat ik wakker schrik omdat ik voorover zak of ineens de vangrail rap dichterbij komt.
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.

quote:
En ik moet heel vaak een noodstop maken omdat er iets gebeurd waar ik niet op anticipeerde. En ik kan niet parkeren en mol daarbij de velgen.
Hoe vaak rij je?

quote:
http://over.bnn.nl/formulieren/21 :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137073564
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.

Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
pi_137073600
quote:

Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg.. :{
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
pi_137073718
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 22:40:06 #68
Dick Laurent Is Dead
pi_137073950
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Ga naar de huisarts. Kan duiden op slaapproblemen (slaapapneu?) of een stoornis zoals ADHD, ADD, etc. Want vroeg of laat zagen ze je dood uit het wrak en dan is het te laat...
Korte termijn oplossing: energydrink drinken, fruit eten, banaan helpt bijvoorbeeld, koffie drinken.

Klopt, ik heb ook wel veel slaapproblemen. Ik werk op onregelmatige tijden en moet het met de universiteit combineren. Daardoor slaap ik vaak maar 4 uur per nacht.

Energy drinken doe ik inderdaad wel vaak. Ik heb altijd een voorraadje Red Bull in de auto. Dat is helaas niet altijd voldoende. Gisternacht moest ik bijvoorbeeld erg ver rijden. Op een gegeven moment was er echt elke 5 minuten iets mis. Dat ik naar een andere baan reed, ineens er allemaal andere auto's op de weg waren, ik heel langzaam reed, er plotst wegwerkzaamheden waren waar ik mezelf bijna inboorde, etc.

Ik heb echt 3x onderweg even mijn slaap gepakt. Elke keer ging het voor 2 uur goed, maar kon ik me daarna niet meer concentreren.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe vaak rij je?

Best vaak en ook ver. Dit weekend nog 2400 kilometer. Halvewege sloeg de tripcomputer om naar 0 :D
quote:
Dat lijkt me stiekem best grappig.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_137073977
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:34 schreef sirdanilot het volgende:
Wat slaap achter het stuur betreft: ik heb hier eigenlijk maar weinig last van. Ja, soms als ik halverwege de les lang voor het stoplicht moet wachten, voel ik wel even van 'pfoe ben wel moe zeg nu'. Maar dan rijd ik weer verder en is het weg. Als ik thuis kom ben ik vaak wel echt kapot, maar vooral een mentale moeheid is dat.

Ik denk dat je in het begin sowieso niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden. Mijn vader is heel ervaren en rijdt in één keer van Gdansk (noorden van Polen) naar de Nederlandse grens :') , maar dat moet je in het begin nog niet willen.
Ik neem meestal na 3 of 4 uur ofzo een pauze. Maar ik heb dat rijbewijs ook al best lang....
pi_137074053
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:35 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik jou niet tegen kom op de weg.. :{
Maar ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.
Ik ben er al eens eerder geweest omdat mijn gezondheid onder mijn slaapproblemen leed.

Maar het probleem is, mijn levensstijl is de oorzaak. Geen lichamelijke problemen. Ik kan best goed slapen, maar doe het niet voldoende.
pi_137074133
Oh wacht eens even jij bent die ene gast die diep in de schulden zit door zijn luxe levensstijl. :')______!

Nee met jou praat ik niet meer :')
pi_137074143
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:37 schreef sirdanilot het volgende:
Verder: zodra je slaapprobleem verholpen is, moet je eens kijken naar je rijvaardigheid (anticiperen en parkeren). Ga eens oefenen met een vriend die wél kan rijden. In het ernstigste geval neem je gewoon extra rijlessen. Er zijn genoeg mensen met rijbewijs die toch nog rijles nemen omdat ze het niet zo goed kunnen.
Ik kan inderdaad nog wel wat extra rijlessen nemen.

Maar het probleem is altijd dat ik even geen concentratie meer heb, en er dan plotseling iets misgaat, ik het te laat zie aankomen, en volop de rem moet.

Mijn vrienden houden er trouwens ook niet echt van als ik rij. Hell sommige durven het gewoon echt niet. -O-
pi_137074176
Ik wil je eens zien in dat programma slechtste chauffeur van Nederland.

Tot die tijd geloof ik geen hol van je posts :')
pi_137074193
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:40 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij loopt deze gast gewoon te trollen :')

KLB / Geleende auto in berm zwarte woud Duitsland
Nee natuurlijk niet. Ik maak bijna meerdere ongelukken en probeer ervoor te zorgen dat het niet afloopt fataal of met zware verwondingen afloopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')