Datumvierling!quote:Op maandag 10 februari 2014 11:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
En ik wil ook op 14 febr bevallen.
Ja doe maarquote:Op maandag 10 februari 2014 11:06 schreef RunForrestRun het volgende:
Wijzigingen graag even een quote.
Fee-nix wil je er al tussen?
quote:Op maandag 10 februari 2014 11:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Fee-nix gefeliciteerd!![]()
heb mijn eerste afspraken gemaakt, de 21ste naar de verloskundige en de 28ste een echo!
U staat erbij!quote:Op maandag 10 februari 2014 11:11 schreef Fee-nix het volgende:
Ja doe maar. 20 oktober 2014 is de voorlopige UD!
Nee die dag sowieso niet, ALS we besluiten het te willen weten vertellen we het aan niemand,.en de pretecho is voor de oma'squote:Op maandag 10 februari 2014 11:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
spannend gm! gaan jullie dan ook kijken wat het gaat worden?
ik kan niet wachten om te kijken of het okee is. nog bedankt voor je reactie gisteren!
Nikki jij ook nog bedankt voor je reactie!
Ik heb daar apps voor...quote:Op maandag 10 februari 2014 11:15 schreef Fee-nix het volgende:
Dank RFR!
Hebben jullie nog tips voor leuke zwangerschapsboeken? Ik hoef geen uitgebreide info over de bevalling (wordt een geplande ks). Veel foto's van hoe het kindje in de buik er nu uit ziet met wat info er bij, dat wil ik! Is dit iets? En 'Het grote wonder' heb ik al.
Ik heb lang geleden dit boek gekocht bij Prenatal, staan prachtige plaatjes in en ook wat informatie.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:15 schreef Fee-nix het volgende:
Dank RFR!
Hebben jullie nog tips voor leuke zwangerschapsboeken? Ik hoef geen uitgebreide info over de bevalling (wordt een geplande ks). Veel foto's van hoe het kindje in de buik er nu uit ziet met wat info er bij, dat wil ik! Is dit iets? En 'Het grote wonder' heb ik al.
wat een leuk idee, voor de oma's.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee die dag sowieso niet, ALS we besluiten het te willen weten vertellen we het aan niemand,.en de pretecho is voor de oma's
Met de 20 weken echo kunnen ze het geslacht ook zien als het goed is![]()
Spannend de 1e echo, hoever ben je dan?
ik heb drie appsquote:Op maandag 10 februari 2014 11:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee die dag sowieso niet, ALS we besluiten het te willen weten vertellen we het aan niemand,.en de pretecho is voor de oma's
Met de 20 weken echo kunnen ze het geslacht ook zien als het goed is![]()
Spannend de 1e echo, hoever ben je dan?
Ooooh dan zie je n gummibeertjequote:Op maandag 10 februari 2014 11:28 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
wat een leuk idee, voor de oma's.
als we de echo hebben dan ben ik acht weken
O die lijkt me mooi! Dank je!quote:Op maandag 10 februari 2014 11:27 schreef Butterflower het volgende:
Ik sta 15e![]()
Vanavond afspraak voor liggings/groei-echo, ben benieuwd.
[..]
Ik heb lang geleden dit boek gekocht bij Prenatal, staan prachtige plaatjes in en ook wat informatie.
Ik heb babybump, I'm pregnant en I'm expecting..quote:Op maandag 10 februari 2014 11:36 schreef Skittles het volgende:
Dubbel gefeliciteerd Fee![]()
Welke apps hebben jullie en vinden jullie ook handig?
Volgens mij ben ik best vroeg met mijn echo op 19 februari, de zenuwpees in mij wakkert weer aan
babybump en i'm pregnant heb ik ook. vind je ook dat die apps verschillende informatie geven? bij de ene is het nog een kikkervisje en op een andere krijgt het al armpjes. vind het en beetje verwarrendquote:Op maandag 10 februari 2014 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb babybump, I'm pregnant en I'm expecting..
Babybump en I'm pregnant vind ik het fijnst...
Ja vind ik ook! Mijn ervaring is dat babybump het dichts bij de werkelijkheid zit... Tenminste als ik die foto's met mn echo's vergelijkquote:Op maandag 10 februari 2014 11:43 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
babybump en i'm pregnant heb ik ook. vind je ook dat die apps verschillende informatie geven? bij de ene is het nog een kikkervisje en op een andere krijgt het al armpjes. vind het en beetje verwarrend
Ik heb destijds een mail gestuurd naar ze, dat de informatie die je krijgt als je vijf weken bent bijvoorbeeld (5+3) de informatie van de vijfde week is. Oftewel: de informatie loopt altijd een week achter. Maar het antwoord wat ik kreeg kwam er eigenlijk op neer dat ik gek was en niet kon rekenen en zij gelijk hadden. Whateverquote:Op maandag 10 februari 2014 11:43 schreef Burdie het volgende:
Expecting heeft mooie foto's, maar er klopt echt niks van de informatie die er in staat.
Zelfs dat klopt niet, ze maken er gewoon een potje vanquote:Op maandag 10 februari 2014 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb destijds een mail gestuurd naar ze, dat de informatie die je krijgt als je vijf weken bent bijvoorbeeld (5+3) de informatie van de vijfde week is. Oftewel: de informatie loopt altijd een week achter. Maar het antwoord wat ik kreeg kwam er eigenlijk op neer dat ik gek was en niet kon rekenen en zij gelijk hadden. Whatever
schiet wel lekker op!quote:Op maandag 10 februari 2014 12:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zelfs dat klopt niet, ze maken er gewoon een potje van.
Vorige week was ik bijvoorbeeld 38 weken zwanger, zij noemen het dan 'week 39' en gaven de info van de week daarna, dus volgens de app was mijn UD vorige week en ben ik nu en week overtijd.
Ja, als die dames voor me nou even opschieten...quote:Op maandag 10 februari 2014 11:54 schreef Kimpossible het volgende:
Hee bur, je staat in de top 3bijna-baby!
Erg he, in mijn omgeving bevalt ook iedereen maar, en ik wil nu ook zo graagquote:Er is hier in de vriendenkring nog een verse baby geboren! Weer n meiske. Das 2 op 1 dag, uiteindelijk. Rammel! Ik vind de zwangerschap gelukkig nog niet perse te zwaar, maar ik kijk gewoon zoo uit naar hoe de bevalling gaat zijn, hoe die eerste ontmoeting gaat zijn en hoe ze er uit zal zien en en en
Neuh, dat niet. Maar het is wel een romantische dag om op te zijn geboren, niet?quote:Op maandag 10 februari 2014 11:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Datumvierling!.
Ik wil eigenlijk vandaag al wel...
Gaan jullie je kind Valentijn noemen als hij/zij vrijdag geboren wordt?
Ik bedacht me gisteren dat mijn kind kans maakt om op vrijdag de 13e geboren te wordenquote:Op maandag 10 februari 2014 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Maar het is wel een romantische dag om op te zijn geboren, niet?
Ik zou het liever niet willen, denk ik...quote:Op maandag 10 februari 2014 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Maar het is wel een romantische dag om op te zijn geboren, niet?
Volgens een van de mails die ik krijg zijn onze baby's deze week de donshaartjes die ze verliezen aan het opeten zodat hun darmen gaan werkenquote:Op maandag 10 februari 2014 13:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik wil mijn babies juist niet op Valentijnsdag. Ik vind het een stomme dag. De enige reden waarom ik het nu wel leuk zou vinden is de mooie datum 14-02-14Maar nee, mijn mannen moeten echt nog even 2 weken blijven zitten.
RFR ik moest hardop lachen om je zalando post.![]()
Enf lekker rustig aan doen als je teveel hebt gedaan.
KP een vergelijking met een geit... ik ben benieuwd wat voor geiten ze dan in het Zeeuwse hebben.![]()
IMA dat klinkt niet fijn.
Ik heb vandaag iets doms ontdekt. Ik dacht 17 feb met verlof te gaan, maar het is dus 18 feb. Oeps, rekenfoutje. Nouja ik heb natuurlijk de keuze om de 17e gewoon te gaan, maar ik vind het ook niet erg om de 18e te gaan. Wel een lekkere blonde actie van me.![]()
En apps... ik heb alleen een weeėn appje geļnstalleerd een paar weken terug. Zo af en toe slinger ik google eens aan om te checken hoe groot de babies ongeveer zijn en wat ze al 'kunnen'. En dan nog, elke website zegt weer iets anders, dus ik neem altijd maar ongeveer het gemiddelde.
Och, ik vind het wel schattig.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou het liever niet willen, denk ik...
Prrrrrrrrrft!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens een van de mails die ik krijg zijn onze baby's deze week de donshaartjes die ze verliezen aan het opeten zodat hun darmen gaan werken
quote:Op maandag 10 februari 2014 13:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens een van de mails die ik krijg zijn onze baby's deze week de donshaartjes die ze verliezen aan het opeten zodat hun darmen gaan werken
Ws niet maar ik vond de band wel leuk!quote:Op maandag 10 februari 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Dat kun je toch gewoon zeggen? Ik vraag me af of zo'n buikband daar tegen gaat helpen
Lolquote:Op maandag 10 februari 2014 13:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 februari 2014 14:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ging net ff strompelend de brievenbus legen, ( reclamepakket ja) kom ik de beneden buurvrouw tegen, die duikt op mn buik af, awwh hoe is t met de biebie... straks mag je lekker bij tante M komen spelen hoor, ik zal wel oppassen...
Ik heb maar vriendelijk gelachen terwijl ik van binnen echt moordneigingen voelde opkomen...![]()
blijf af!!
Nu heb ik n buikband besteld met " don't touch" erop .
quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]stomme buurvrouw! stuur haar de baby alleen met volle luier!!! lekker oppassen buuf!
dat heb jij ook dus? ik ben nu al niet van plan mijn kind ooit aan iemand mee te geven! weet zeker dat mijn ouders het te logeren willen hebben, misschiendat dat mag voor de 18de verjaardag ofzoquote:Op maandag 10 februari 2014 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou ik heb altijd een beetje nare vibe bij har dus no way dat mn kind daarheen gaat :p
Mn schoonmoeder is ook helemaal.stellig dat uk daar wel mag logeren, maar zij wonen ruim 1.5 uur hier vandaan,.ik krijg al hyperventilatie als ik er aan denk...quote:Op maandag 10 februari 2014 15:55 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
dat heb jij ook dus? ik ben nu al niet van plan mijn kind ooit aan iemand mee te geven! weet zeker dat mijn ouders het te logeren willen hebben, misschiendat dat mag voor de 18de verjaardag ofzo
maar een nare vibe is echt niet fijn... lekker uit de buurt blijven! enge buikprikker! dat is iets waar ik ook niet nara uit kijk. ik ben zo'n lief klein aaibaar bolletje, dus mensen raken me al gauw aan. en dat vind ik echt heel erg stom
hihi, bij ons is het net andersom. mijn moeder maakt nu al plannen en ik steiger al. maar we maken nu al plannen om een kleine bij mijn schoonouders te laten logeren als er daar in de buurt iets te doen is en we er heen willen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mn schoonmoeder is ook helemaal.stellig dat uk daar wel mag logeren, maar zij wonen ruim 1.5 uur hier vandaan,.ik krijg al hyperventilatie als ik er aan denk...mijn ouders wonen hier 20 min vandaan maar ook daar gaat uk niet logeren tot hij/zij dat zelf aangeeft...
En oppas... Tja zolang ik hier woon alleen familie, en als we terug verhuizen naar mijn oude woonplaats dan mag mijn oude buurmeisje wel oppassen![]()
Maar misschien voel ik t wel heel anders als uk geboren is en ik al nachten niet slaap...
Schoonmama heeft al een kamer ingericht met twee ledikantjes en een commode, dus die is helemaal voorbereid op logeerpartijtjesquote:Op maandag 10 februari 2014 18:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oppassen door (schoon)ouders heb ik geen probleem mee, maar slapen doen we thuis hoor
Toevallig heb ik van t weekend bij de prenatal een 'hoera een meisje' ooievaar raamstickerding (7 euro) en ballonnen (2x2 euro) meegenomen. En we hebben eerder al van Kwis een heel toffe stoffen slinger gekregen! Maarrr verder was ik niet echt van plan er veel geld voor uit te trekken. Ik wilde eigenlijk een vlag, maar dan moet daar van mijn hormonen ook gewoon haar naam op én ik realiseerde me net op tijd dat we dan ook nog even een vlaggenstok moesten kopen. En toen werd het een soort makelaarsbord in stijl van het geboortekaartje, maar de zuunige Zeeuw in mij vond ook in dat geval 60 euro wat veelquote:Op maandag 10 februari 2014 18:43 schreef Burdie het volgende:
Logeren gebeurt hier straks ook, graag zelfs!
Doen jullie nog iets qua decoratie aan je huis als de baby geboren is? Hier in de buurt hadden ze eens zo'n ballonnenboog en iemand had een ooievaar in de tuin... Binnen in huis wil ik niks, en alleen een 'hoera een ...' slinger voor het raam vind ik misschien toch wel erg karig...
Die is niet voor buiten toch? Ik zoek echt iets voor buiten, we hebben een naamslinger van viltquote:Op maandag 10 februari 2014 18:48 schreef Franny_G het volgende:
Alixia, wat een geweldige foto! Gefeliciteerd! En dat 't allemaal maar zo goed mag blijven gaan!
Ik vind de standaard versieringen doorgaans behoorlijk lelijk. Voor Isolde heb ik deze slinger gekocht en ik vind 'em echt heel leuk. Ik hang hem na de kraamtijd in haar kamertje op.
http://www.dekleinevogela(...)nger-van-wol-meisje/
[ afbeelding ]
Tuurlijkquote:Op maandag 10 februari 2014 14:59 schreef Loj het volgende:
Feenix, spannend mag ik vragen waarom t een geplande ks wordt?
Mijn schoonma ook hoor, die krijgt in 3 mnd tijd 2 kleinkinderen maar ik ben zelf gewoon een onwijze huismus dus logeren voor feestjes oid hoeft al niet... En misschien gaat het allemaal wel heel anders....quote:Op maandag 10 februari 2014 18:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Schoonmama heeft al een kamer ingericht met twee ledikantjes en een commode, dus die is helemaal voorbereid op logeerpartijtjes![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je staat erin!quote:Op maandag 10 februari 2014 14:59 schreef Loj het volgende:
Mag ik ook in de op? Zet hem maar op 16 okt, dat zou m'n uiterste ud zijn. (Ergens tussen 20 sep en 16 okt)
Wij hebben zelf de versiering opgehangen en ik had dat ook niet door m'n familie willen laten doen. Sowieso, is mijn moeder ook van de ooievaars en, no offence, vind ik echt, echt, echt niet leuk en gaat ze nogal snel over de top. Oh, en hormonen. Ik wist van te voren precies hoe het moest worden, zelfs de bloemen in de vensterbank pasten bij de versieringquote:Op maandag 10 februari 2014 19:58 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Je staat erin!
Oppassen, mijn moeder gaat een dag in de week oppassen en ook mijn zusje zal regelmatig oppassen (al komt die waarschijnlijk bij ons thuis). Met t.z.t. logeren heb ik eigenlijk weinig problemen, maar misschien verandert dat nog als de baby er straks is.
W.b.t. versiering, dat wordt door de familie geregeld. En is dat ook niet de bedoeling? Ik zou het wel een beetje raar vinden als ik bij wijze van spreke de dag na de bevalling zelf een krukje op moet op slingers op te hangen.
Ik begreep dat er zo'n geplette ooievaar op het raam wordt geplakt (weet je wel, die zogenaamd tegen het raam is gevlogen) en verder ga ik uit van slingers. Ik laat me verrassen.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Willen jullie straks ook zo'n mooie verse baby fotoshoot doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh die hormonen heb ik dan denk ik niet.. Ik vind alles prima, ze hangen maar wat neer, vind het al leuk als we het zelf niet hoeven te doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wij hebben zelf de versiering opgehangen en ik had dat ook niet door m'n familie willen laten doen. Sowieso, is mijn moeder ook van de ooievaars en, no offence, vind ik echt, echt, echt niet leuk en gaat ze nogal snel over de top. Oh, en hormonen. Ik wist van te voren precies hoe het moest worden, zelfs de bloemen in de vensterbank pasten bij de versiering. En toen we thuiskwamen vanuit het ziekenhuis heeft mijn man de versiering op gehangen
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Willen jullie straks ook zo'n mooie verse baby fotoshoot doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kwart over 6quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:34 schreef Burdie het volgende:
Spannend Dyre, de termijnecho. Hoe laat ga je?
Die kun je toch ook heel gemakkelijk zelf maken? mits je een rozenboog oid hebt.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:48 schreef Burdie het volgende:
Ik wil eigenlijk zo'n ballonnenboog, maar die zijn 100 euro.
Dat zou best kunnen ja, ik heb gisteren een YouTube filmpje gezien over hoe dat moet. Maar ik geloof niet dat ik vlak na de bevalling zin heb om 160 ballonnen op te blazen en met linten aan een pvc buis vast te makenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:38 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Die kun je toch ook heel gemakkelijk zelf maken? mits je een rozenboog oid hebt.
Een hoeveelheid ballonnen aanschaffen en die er zelf aan vast knopen.
of nog simpeler van pvc buizen bogen maken daar crepepapier omheen draaien ballonnen eraan en klaar.
kun je niet ergens een opblaasding lenen? ik zou zeggen ik stuur de onze op maar dat word een duur grapje dat ding is loodzwaar. en je moet oordopjes regelen dat kreng maakt herrie niet normaalquote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen ja, ik heb gisteren een YouTube filmpje gezien over hoe dat moet. Maar ik geloof niet dat ik vlak na de bevalling zin heb om 160 ballonnen op te blazen en met linten aan een pvc buis vast te maken.
Dat kan je partner, of je familie of vrienden, toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen ja, ik heb gisteren een YouTube filmpje gezien over hoe dat moet. Maar ik geloof niet dat ik vlak na de bevalling zin heb om 160 ballonnen op te blazen en met linten aan een pvc buis vast te maken.
Zoals ik er nu over denk wel, maar laat me wel ff goed voorlichten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:22 schreef Fee-nix het volgende:
Loj, waar ben je dan bang voor? Scheuren? Volgens mij is het normaal dat je je litteken gaat voelen nu je weer zwanger bent, hoor. Komt natuurlijk allemaal op rek te staan. Zelf heb ik er nu nog geen last van, maar bij m'n tweede wel, kan ik me nog herinneren. Ga je dit keer proberen natuurlijk te bevallen?
320 ballonnen dan, we weten het geslachten immers niet...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:17 schreef WupWup het volgende:
Meld. Heerlijk geslapen, geen voorwerk, keuken geschrobd. Voel me goed!
Burdie, die 160 ballonnen blaas je ook niet in je kraambed op, maar tijdens de weeėn. Snap je nu het puffen?
Afwisselen met wit, dat scheelt al zo weer 80 ballonnersquote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
320 ballonnen dan, we weten het geslachten immers niet...![]()
.
Dan maar hopen op een snelle bevalling met daarna veel naweeėnquote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
320 ballonnen dan, we weten het geslachten immers niet...![]()
.
Haha, leuk geprobeerdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:01 schreef Fazzoletti het volgende:
En versieringen, geen idee, m'n moeder wil graag een (stoffen) slinger maken en opperde dat het dan toch wel handig zou zijn als ze de naam al zou wetenLeuk geprobeerd maar dat gaat dus niet gebeuren
Hier ok 2 ks gehad, beide niet gepland. Na de eerste heb ik altijd pijn en een trekkend gevoel gehouden, na de tweede is dat allemaal over. Ik kan het litteken wel voelen, maar dat is niet zo gek. Op de 20 weken echo was oom lkttekenweefsel te zien buiten de baarmoeder, dus dat trekt ook allemaal.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:53 schreef Fee-nix het volgende:
Dyre spannend & leuk! Beetje jammer van dat tijdstip idd, hehehe.
[..]
Haha, leuk geprobeerd.
O Loj, nog steeds last is niet zo fijn. Bij mij is het wel wat gevoeliger nu dan na mijn eerste ks, maar geen last. Hoop dat dat zo blijft. Laatst heeft een kennis van me trouwens een tweede ks gehad. Ze bleef na de eerste veel last houden. De tweede genas veel sneller en beter en nu geen last meer. Volgens mij hangt er ook erg vanaf hoe het gehecht is.
Versieringen, wij hadden voor S een raamsticker. Vond ik leuk en weinig werk. Precies iets voor ons.
Juist als je moe bent geeft dat even extra energie en slaap je vannacht waarschijnlijk beter. Hier schijnt de zon en ziet het er ook heel aardig uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:46 schreef Enfermera het volgende:
Rfr: Jeutje wat een droomXD Whaha!
LolGelukkig was het maar een plasje!
Nee, hoef niet veel te doen. Dochter vermaken iddIk denk zo even naar het dorp lopen, heb ik wel zin in, wat beweging is ook lekker.
En verder zo weinig mogelijk doen idd!
Als in preventief? Continu?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik draag die dikke maandverbanden van de Kotex, denk dat die een plens vruchtwater wel even kunnen hebben.
Idem, gaat precies niet over!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:33 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben nu 26 weken, gm, en ben nog steeds moe!!
Hier liep t zelfs langs t kraam verband!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik draag die dikke maandverbanden van de Kotex, denk dat die een plens vruchtwater wel even kunnen hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:56 schreef Chanty het volgende:
Ik was na tien weken van de vermoeidheid af. Maar het kan inderdaad ook duren tot 16 weken, of gewoon de hele zwangerschapEigenlijk heb je maar 1 garantie met zwanger zijn: na 42 weken heb je een baby
I beg to differSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
(luchtig, luchtig!)
Succes met je sollicitatie!disclaimer
Ik met 39 weken nogquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:33 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben nu 26 weken, gm, en ben nog steeds moe!!
Nee, dan moeten ze me een vast contract geven en dat krijgt niemand hier, zeker als je niet gepromoveerd bent. En dat wist ik al toen ik hier drie jaar geleden aan het werk ging. Ik dacht toen alleen dat de arbeidsmarkt beter zou zijn over drie jaar... NOT! Dus hoop heel erg dat dit iets wordt want het is een tof onderzoek in mijn straatjequote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:58 schreef StefanieV het volgende:
Succes Chanty! Wordt je contract sowieso niet verlengd bij je huidige werkgever?
Strings draag ik al jaren niet meer. Om precies te zijn niet meer na de geboorte van J.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik met 39 weken nog.
Oh en ik draag gewoon een string, ik ga niet weken lang preventief met maandverband lopen. Als het plonst, plonst het toch wel.
Chanty, tof
!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:53 schreef DJMomo het volgende:
De kraam hulp is weg. De kraamweek voorbij. Tijd om door te schuiven!
Allemaal nog veel succes in z&g! Dank voor het aanhoren, mee denken en alles! Tot snel in t baby topic!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:53 schreef DJMomo het volgende:
De kraam hulp is weg. De kraamweek voorbij. Tijd om door te schuiven!
Allemaal nog veel succes in z&g! Dank voor het aanhoren, mee denken en alles! Tot snel in t baby topic!Zo zoetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot heel snel!!!![]()
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:56 schreef Chanty het volgende:
Chanty...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een blousje?
Om dit te coveren?
Maar ik hoop dat je straks een goed gesprek krijgt en hoe de zwangerschap ook ter sprake komt, je er een mooie baan aan overhoudt!quote:
Momo![]()
![]()
Wat leuk die kaartjes!
Preciesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Juist als je moe bent geeft dat even extra energie en slaap je vannacht waarschijnlijk beter. Hier schijnt de zon en ziet het er ook heel aardig uit.
Datquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Strings draag ik al jaren niet meer. Om precies te zijn niet meer na de geboorte van J.
Het zit na die knip en hechtingen echt niet meer fijn daar met een string aan.
Hihi. Ik heb een positieblouse die vrij wijd valt. Een paar maanden terug verzoop ik er nog in, dus moet even kijken hoe ie nu zit. Maar denk met een jasje erover (kan wel niet meer dicht) dat het wel genoeg de ronding weghaalt en het dus meer door het model van de blouse lijkt te komen als ze wat menen te zien.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:20 schreef Dyre het volgende:
[..]
Chanty...Een blousje?
Om dit te coveren?
[..]
Maar ik hoop dat je straks een goed gesprek krijgt en hoe de zwangerschap ook ter sprake komt, je er een mooie baan aan overhoudt!
Momo![]()
![]()
Wat leuk die kaartjes!
Collega's raden me aan om het einde van het eerste gesprek te zeggen maar wel verhullend te kleden zodat er niet meteen een bepaalde mindset is zodra ik binnen kom wandelen. Het is gewoon lastig in te schatten in hoeverre ze het een onoverkomelijk probleem zouden vinden. Ga iig ook nog bij het afdelingshoofd hier polsen wat hij aanraadt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:45 schreef Bolletje... het volgende:
@chanty, ik had sollicitatie met 14 weken, toen niets gezegd en vestje aan die buikje beetje verhulde
2e gesprek het wel vertelt en ze waren enorm blij met m'n eerlijkheid, en... Aangenomen! Eind Vd week begint m'n verlof en ik mag terugkomen daarna!eerlijk duurt t langst
Succes!!
En Momo.. Ik wil ook zo'n ventje
Ik denk dat ik dat idd ook zou doen. Als het echt zo'n club is die je niet aan neemt omdat je zwanger bent zullen ze dat net zo hard doen in de tweede ronde. Ik zou niet helemaal met een superstrak truitje binnen komen zetten en idd wachten tot het eind van het gesprek. Maar sommige mensen met een vast contract hebben ook gewoon een opzegtermijn van 3 maanden, dus als het onderzoek het toelaat zou ik als werkgever gewoon de beste kiezen ipv diegene die het snelst kan beginnen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Collega's raden me aan om het einde van het eerste gesprek te zeggen maar wel verhullend te kleden zodat er niet meteen een bepaalde mindset is zodra ik binnen kom wandelen. Het is gewoon lastig in te schatten in hoeverre ze het een onoverkomelijk probleem zouden vinden. Ga iig ook nog bij het afdelingshoofd hier polsen wat hij aanraadt.
topquote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:55 schreef Burdie het volgende:
Ik heb 'm al gezien, mijn man heeft 'm gedownload!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb braaf bijgelezen maar eigenlijk vergeet ik alles weer![]()
Dus ik kom de volgende keer wel met een monsterpost![]()
Oww en ik heb zoooo'n zin in de geslachtsbepalende echo a.s. vrijdag.. Can't wait! En ik zweer nog steeds dat het een jongetje gaat worden .. En mijn man roept nog steeds heel hard een meisje![]()
Ik hoop het ook, probleem is dat er zoooooveel aanbod is in mijn sector. Dus waarom wachten als iemand anders met dezelfde kwalificaties wel "op tijd" kan starten?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat idd ook zou doen. Als het echt zo'n club is die je niet aan neemt omdat je zwanger bent zullen ze dat net zo hard doen in de tweede ronde. Ik zou niet helemaal met een superstrak truitje binnen komen zetten en idd wachten tot het eind van het gesprek. Maar sommige mensen met een vast contract hebben ook gewoon een opzegtermijn van 3 maanden, dus als het onderzoek het toelaat zou ik als werkgever gewoon de beste kiezen ipv diegene die het snelst kan beginnen.
Niet met het buikje, maar wel een gemiddeld kleinere miniquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:31 schreef Butterflower het volgende:
Gister dus groei en liggingsecho gehad.
Baby ligt nog in stuit en buikomtrek was iets kleiner dan de termijn.
Verloskundige ging even overleggen en belde net terug. Hoef me geen zorgen te maken gelukkig.
Wel over 3 weken nog een echo voor controle.
Heeft iemand ervaring met een kleinere buikomtrek bij de baby rond week 32?
Zowel billen, voeten als hoofdje voelen als een bol, dus hij hoeft niet per se dwars te liggen. Ter vergelijking, ik voel zelf een bol (billen) linksboven, en een bol (voeten) rechts. Het koppie is ingedaald, die voel ik helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:28 schreef Bolletje... het volgende:
Ik heb al de hele week het idee dat Joop dwars ligt. Ik heb bovenin m'n buik links en rechts een hobbel, en onderin voel ik niets meer..scheelt wel een hoop plassen
Iemand hier ervaring mee? Ben ca 33 weken nu.
Zolang ze haar eigen lijn maar volgt toch? Had ze het bij de 20 weken echo ook dat de omtrek kleiner was dan gemiddeld? Bij ons liep toen het beentje een week achter en bij de echo gisteren met 35 weken was dat nog steeds zo, maar dus wel zijn eigen groeilijn. Wel wonderbaarlijk trouwens vond ik, met twee ouders van 1.80 en 1.88, maar volgens de vk hebben we een heel gemiddeld kindquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:31 schreef Butterflower het volgende:
Fijn Chanty, alvast heel veel succes
Over logeren heb ik eigenlijk nog niet nagedacht, maar ik denk niet dat ik er veel moeite mee zal hebben.
Nikki bijna verlof, heerlijk![]()
Geweldig dat je het zo lang volhoudt
Dyre succes en veel plezier bij de echo nu![]()
voor de kwispeldagen
Franny wat klink je gelukkig![]()
Momo, wat een mooierd heb je daar![]()
Tot snel in het babytopic
Moeheid was hier weg na week 12 denk ik, maar is nu weer helemaal terug![]()
Gister dus groei en liggingsecho gehad.
Baby ligt nog in stuit en buikomtrek was iets kleiner dan de termijn.
Verloskundige ging even overleggen en belde net terug. Hoef me geen zorgen te maken gelukkig.
Wel over 3 weken nog een echo voor controle.
Heeft iemand ervaring met een kleinere buikomtrek bij de baby rond week 32?
Oei lastig! Weet ook niet zo goed een advies te geven.... Aan de ene kant denk ik, als t nog maar 2x is... Dan zou ik t wel volmaken, aan de andere kant als je echt zo vreselijk moe bent dan is thuis blijven zo vreselijk fijn...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fijn dat je wg begripvol was twinkle!!
Ik heb een dilemma. Ik ben zo enorm moe, maar ik heb vanavond en de komende 2 dinsdagavonden nog een cursus. Een vrijblijvende, niks met werk te maken, maar ik twijfel of ik nog moet gaan. Vorige week heb ik ook verstek laten gaan, het is van 20.00-22.00 in Amsterdam en voor ik dan op bed lig is het 23.00u. Om 6.15 gaat de wekker weer en sowieso zit ik nu al volop te gapen. Ik heb helemaal geen zin, ik wil gewoon slapen
Maarja om helemaal niet meer te gaan.... Klinkt eerlijk gezegd werkelijk heerlijk want heb gewoon de energie niet meer... Maar vind t ook wel zonde want t is wel heel leuk. Pfff...
Zwangerschap maakt het vaak ook niet gemakkelijker om te kiezen, ik stond laatst bijna te huilen in de supermarkt omdat ik niet goed wist wat ik moest kopenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
For the record: ik ben heel slecht in kiezen wat goed is voor mij.... Dus advies van mij is ws niet het beste...
Mijn hele lijf schreeuwt om rust maar ik blijf gewoon doordenderen want ik ben pas 13 weken... Stel je niet aan en ga gewoon door... Dat idee.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zwangerschap maakt het vaak ook niet gemakkelijker om te kiezen, ik stond laatst bijna te huilen in de supermarkt omdat ik niet goed wist wat ik moest kopen.
@Rijst, lekker verlof
maar dan had je ofwel een groei rśim beneden gemiddeld (<p10) ofwel een groei die afboog. Anders is er echt geen reden om zomaar in te gaan sturen naar een gyn met een groei die niet gemiddeld is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Niet met het buikje, maar wel een gemiddeld kleinere mini
Ik ben nadat er werd geconstateerd dat onze mini niet op de 'gemiddelde' lijn lag direct overgedragen aan een gynaecoloog!![]()
Nadat het beentje en het buikje waren gemeten, bleek het allemaal wel mee te vallen. Het hoofdje was niet goed te meten, omdat de kleine al vrij vroeg met zijn/haar koppie omlaag ligt!
Nu vergeleek ze mini met mij en mijn man en dat mini aan de kleinere kant was verwonderde de gyn dus niet, (wij zijn niet zo groot nml) ook gaf ze aan dat ik misschien iets minder ver ben dan er nu als uitgerekende datum staat!
zulke extreme reuzen zijn jullie toch ook niet?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zolang ze haar eigen lijn maar volgt toch? Had ze het bij de 20 weken echo ook dat de omtrek kleiner was dan gemiddeld? Bij ons liep toen het beentje een week achter en bij de echo gisteren met 35 weken was dat nog steeds zo, maar dus wel zijn eigen groeilijn. Wel wonderbaarlijk trouwens vond ik, met twee ouders van 1.80 en 1.88, maar volgens de vk hebben we een heel gemiddeld kind
Ik heb net de eerste kleertjes en de reservekleding in twee plastic zakjes gedaan incl sokjes en mutsjes, voor in de vluchttas en er heel groot opgeschreven wat als eerste aan moetIs vast heel handig voor de kraamzorg, er hoeft iig niet gegraven te worden naar een mutsje of sokje
Mijn nichtje was bij elke meting te groot en bleek idd een forse baby te zijn, dus dat verwachtte ik stiekem bij ons ook, want mijn schoonzusje is ook wat kleiner dan ik. Mijn zus was 61 cm bij haar geboorte en ikzelf woog 9 pond en nu krijgen wij een baby met korte pootjes die volgens de vk grote kans heeft om op 7 pond uit te komen. Maar mijn vriend was zelf idd maar 6 pond (wel 2 weken te vroeg) en kreeg pas in de pubertijd een groeispurt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zulke extreme reuzen zijn jullie toch ook niet?
Goed gedaan hoor! En dat het nu goed voelt is natuurlijk ook veelzeggendquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:09 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb afgezegd voor vanavond. En dat voelt (schandalig, maargoed) echt heeeeel erg goed!!!! En ik denk daarbij de resterende avonden ook gewoon thuis blijf.
Weet je, het is gewoon erg druk op werk, en er is een extra druk omdat iedereen op de afdeling op 3 maart te horen krijgt of due mag blijven of niet... Elke dag hebben we het er wel over en elke dag denk je eraan. Ook als je mag blijven wordt t gewoon een tranendal, want een ander mag misschien niet blijven...
Kortom, veel stress, en dat helpt ook niet erg mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles zag er goed uit, we hebben handjes, voetjes, vanalles gezien, echt bizar dat het al bijna een compleet mensje is en toch maar 6 cm
Ze heeft allerlei metingen gedaan en ik heb een paar keer 12wk5 en 12wk4 voorbij zien komen, maar de uiteindelijke termijn zijn we in alle ooh's en aah's vergeten te vragenVolgende week controle bij de vken dan zullen we het wel horen
[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 12-02-2014 07:35:30 ]
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:07 schreef Dyre het volgende:
Ego komt even binnen:
Jaaaa, hij zit er nog!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles zag er goed uit, we hebben handjes, voetjes, vanalles gezien, echt bizar dat het al bijna een compleet mensje is en toch maar 6 cm
Ze heeft allerlei metingen gedaan en ik heb een paar keer 12wk5 en 12wk4 voorbij zien komen, maar de uiteindelijke termijn zijn we in alle ooh's en aah's vergeten te vragenVolgende week controle bij de echo en dan zullen we het wel horen
Kwak
Zit er misschien ook nog vit A in?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:08 schreef kwakz0r het volgende:
*voorzichtige zwaai*
ik heb gisteren twee streepjes gepiest, t was nog erg licht allemaal, en ik ben ook pas 4 wkn en een paar dagen aangezien mn laatste menstruatie 9 januari begon, maar ik kom toch vast aankloppen.
morgen doe ik nog een KV testje en evt. over een paar dagen een CB digital als ik dan nog niet gerust ben.
ik heb wel een vraag die ik nu alvast wil stellen: ik gebruik calcium + vit K + vit D supplementen omdat ik geen melkproducten gebruik. nu staat op die van mij (merk AH) dat ik die niet mag gebruiken wanneer ik zwanger ben. op internet wordt een supplement juist aangeraden... hoe zit t nou, en wie weet wat ik wél mag gebruiken. genoeg calcium en vit D lijkt me nu juist heel belangrijk...
Helaas, ik gebruik helemaal geen zuivel en moet ca. 1000 mg calcium aan supplementen hebben!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:11 schreef Bolletje... het volgende:
Hoi Kwak, voorzichtig gefeliciteerd!!
Je kan volgens mij het best " Compleet Mama " oid gebruiken, daar zit genoeg in van alles wat je als zwangere nodig hebt per dag, incl Foliumzuur.
In die van Davitamon zit 120 Mg calcium. En extra vitamine D. (200% adh)
nee, echt alleen calcium, vit D en vit K. ik ga wel eens informeren bij de gediplomeerde drogist in de straat - die vertrouw ik meer dan de kruidvat en etos dames...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zit er misschien ook nog vit A in?
Mijn moeder is zelf ook boven de 1.90, maar ze heeft hierdoor bij haar volgende zwangerschappen veel extra controles gehad, dus het was toen ook redelijk uniekquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:57 schreef Bolletje... het volgende:
61 cm?!! Vriendin is 2 weken terug bevallen van 57 cm en dat was al extreem lang volgens gyn.
@Burdie, ja gaat hard nu he! eind Vd week heb ik al verlof!
Dank voor je uitleg, ik weet ook niet goed wat ik voel
Voelde eerst heel goed dat hij links om naar beneden lag, met z'n rug richting m'n buik zeg maar, en dat klopte ook bij de gyn., Maar nu voelt het heel anders
Heb echt geen idee wat ik nu voel, alleen dat t gerommel en getrappel alleen nog links en rechts bovenin is
Donderdag weer naar de gyn, ben benieuwd wat zij zegt
Haha ja inderdaad, wat grappigquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dyre![]()
Wat een mooie gup al he! Jouw uk ligt andersommisschien een jongen?
Ik hoef niet naar de gyn nee, behalve als baby over 3 weken nog in stuit ligt. Dan word ik doorgestuurd. Evt ook voor een draaipoging.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Niet met het buikje, maar wel een gemiddeld kleinere mini
Ik ben nadat er werd geconstateerd dat onze mini niet op de 'gemiddelde' lijn lag direct overgedragen aan een gynaecoloog!![]()
Nadat het beentje en het buikje waren gemeten, bleek het allemaal wel mee te vallen. Het hoofdje was niet goed te meten, omdat de kleine al vrij vroeg met zijn/haar koppie omlaag ligt!
Nu vergeleek ze mini met mij en mijn man en dat mini aan de kleinere kant was verwonderde de gyn dus niet, (wij zijn niet zo groot nml) ook gaf ze aan dat ik misschien iets minder ver ben dan er nu als uitgerekende datum staat!
Alleen maar super fijn dat je zo weinig klachten had... Ik had n hoop kwaaltjes al voor de zwangerschap, alleen toen had ik medicatie en veel daarvan mag nu niet... So be it!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:30 schreef Dyre het volgende:
[..]
Haha ja inderdaad, wat grappig(mijn placenta lag ook tegen mijn rug aan)
Een jongen mag bestIk heb er zelf nog niet echt een gevoel bij, het is al apart genoeg dat er uberhaupt een babietje in me groeit
Ik las trouwens dat jij ook al last hebt van moeheid, met je 'pas 13 weken'.
Ik lig al wéken standaard om 9 uur uitgeteld op de bankIk doe echt niks anders meer dan slapen, werken, eten....
Maar dat is gelukkig tot nu toe wel de enige klacht die ik echt heb. Maagzuur, zere stuitjes, vroeg wakker worden, misselijkheid... Ik heb het allemaal niet *klop*klop* en als ik zo die verhalen van jullie lees besef ik dat ik daar behoorlijk mee bof!
Ja toen was buikomtrek ook iets kleiner dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zolang ze haar eigen lijn maar volgt toch? Had ze het bij de 20 weken echo ook dat de omtrek kleiner was dan gemiddeld? Bij ons liep toen het beentje een week achter en bij de echo gisteren met 35 weken was dat nog steeds zo, maar dus wel zijn eigen groeilijn. Wel wonderbaarlijk trouwens vond ik, met twee ouders van 1.80 en 1.88, maar volgens de vk hebben we een heel gemiddeld kind
Ik weet niet (meer) wat de P-waarde was die ze had gemeten, weet je.. Het ging ook belachelijk snel, waren beiden nogal flabbergasted en hadden beiden het gevoel nogal afgewimpeld te zijn, omdat de volgende vrouw alweer in de wachtkamer zat te wachten!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar dan had je ofwel een groei rśim beneden gemiddeld (<p10) ofwel een groei die afboog. Anders is er echt geen reden om zomaar in te gaan sturen naar een gyn met een groei die niet gemiddeld is.
of je hebt gewoon een verloskundige die er geen kaas van heeft gegeten, dat kan, die bestaan ook
Volgens mij moet je de inname beperken bij zwangerschap tot 1500 mg calcium. Waarschijnlijk dat er daarom staat dat je het bij zwangerschap niet mag gebruiken omdat anders de inname te hoog wordt?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Helaas, ik gebruik helemaal geen zuivel en moet ca. 1000 mg calcium aan supplementen hebben!
[..]
nee, echt alleen calcium, vit D en vit K. ik ga wel eens informeren bij de gediplomeerde drogist in de straat - die vertrouw ik meer dan de kruidvat en etos dames...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de inname beperken bij zwangerschap tot 1500 mg calcium. Waarschijnlijk dat er daarom staat dat je het bij zwangerschap niet mag gebruiken omdat anders de inname te hoog wordt?
Even bronnen gezocht:thanks, ik zal t ook even navragen bij de specialisten. zag net dat de dagdosis 800 mg is, in 2 porties, dus dat lijkt ok. uit water uit de kraan en groene groenten komt dan de rest. vitamine K zal ik nakijken ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ik denk dat ze daar niet tegen kanquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:30 schreef Burdie het volgende:
Kan je niet gewoon tijdens je zwangerschap wel zuivel gaan gebruiken, kwak?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:02 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb vandaag toch een hele bups spul gestreken en het ledikantje, de wagen en het wiegje terug opgemaakt.
Heb je een tekort van een van die of is het een onderhoudsdosis?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:08 schreef kwakz0r het volgende:
*voorzichtige zwaai*
ik heb gisteren twee streepjes gepiest, t was nog erg licht allemaal, en ik ben ook pas 4 wkn en een paar dagen aangezien mn laatste menstruatie 9 januari begon, maar ik kom toch vast aankloppen.
morgen doe ik nog een KV testje en evt. over een paar dagen een CB digital als ik dan nog niet gerust ben.
ik heb wel een vraag die ik nu alvast wil stellen: ik gebruik calcium + vit K + vit D supplementen omdat ik geen melkproducten gebruik. nu staat op die van mij (merk AH) dat ik die niet mag gebruiken wanneer ik zwanger ben. op internet wordt een supplement juist aangeraden... hoe zit t nou, en wie weet wat ik wél mag gebruiken. genoeg calcium en vit D lijkt me nu juist heel belangrijk...
in de meeste calciumsupplementen die ik ken zit standaard D én K. K zorgt ook voor de opname van één van beide volgens mij, het speelt i.e.g ook een rol in de botstofwisseling.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je een tekort van een van die of is het een onderhoudsdosis?
En waarom gebruik je K.? heb je een stollingsafwijking of is dat vanwege een absorptie-probleem in de maag/darm?
Ca+d kun je gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap. Meestal gaat dat in een dosering 400/800 ie. bij geen zuivelgebruik. Dus 400 ie D en 800 ie Ca.
Vitamine K kun je in principe ook gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap, wel strikt volgens voorschrift, niet overdoseren. Maar ik ga er vanuit dat je dit normaal ook goed in de gaten houdt
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je een tekort van een van die of is het een onderhoudsdosis?
En waarom gebruik je K.? heb je een stollingsafwijking of is dat vanwege een absorptie-probleem in de maag/darm?
Ca+d kun je gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap. Meestal gaat dat in een dosering 400/800 ie. bij geen zuivelgebruik. Dus 400 ie D en 800 ie Ca.
Vitamine K kun je in principe ook gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap, wel strikt volgens voorschrift, niet overdoseren. Maar ik ga er vanuit dat je dit normaal ook goed in de gaten houdt
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kun jij dit forum aandragen als bewijsmateriaal voor één van je competenties in je port folio?
Idd super dat je hier rondhangt!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kun jij dit forum aandragen als bewijsmateriaal voor één van je competenties in je port folio?
Juahquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik quote vriend: zo, blijf je nu eens even zitten of heb je ook al weeėn?![]()
Ik ga al zitten
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Magnesium!quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:01 schreef Hobbesje het volgende:
Iemand hier tips tegen kramp in de benen?? De vorige keren had ik het alleen in de laatste paar weken, maar dit keer begint het nu al (23 weken).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RFR aan de?
[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 12-02-2014 10:53:05 ]
Blokje sun light zeep onder je matrasquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:01 schreef Hobbesje het volgende:
Iemand hier tips tegen kramp in de benen?? De vorige keren had ik het alleen in de laatste paar weken, maar dit keer begint het nu al (23 weken).
fatsoquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zei ook nergens dat ie enorm was heMaar wel een onmiskenbaar bolletje!
Aankleden is uit mn dagritme verdwenen als ik nergens heen hoefquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:46 schreef Burdie het volgende:
Oja, ontbijt.
Dat verlof is echt funest voor je dagritme. Zelf al sta ik relatief vroeg op, alsnog weet ik dan met douchen, aankleden en nog wat ongein pas ergens tussen 10 en 11 uur aan te komen kakken beneden.
Spees, slankiemaar idd, er begint al een bolletje te vormen.
Fee, er staat een ban op mensen vergeten te noemen.
.
Ik haak ook meestal maar gewoon in daar waar het op dat moment over gaat hoor!
quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:48 schreef DJMomo het volgende:
Burd,met vers geperst kind niet anders hoor. Ik was vanmorgen helemaal trots. Eerste dag alleen met Jaap en om tien uur allebei al aangekleed en in de / schone kleren!
quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:57 schreef Stormqueen het volgende:
Alles kan, burdie. Alles kan.
Ik woonde vroeger aan de rand van een zeer volkse volksbuurt. Het enige verschil met het kamp was dat er geen wielen onder de huizen zaten. Alle yorkshire terriers daar werden "uitgelaten" door rokerige dames in panterbadjas en badstof pantoffels
Schoolgaande kleuter helpt. Voor de volgende keer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:46 schreef Burdie het volgende:
Oja, ontbijt.
Dat verlof is echt funest voor je dagritme. Zelf al sta ik relatief vroeg op, alsnog weet ik dan met douchen, aankleden en nog wat ongein pas ergens tussen 10 en 11 uur aan te komen kakken beneden.
Nu kan het nog he, lekker luierenquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Schoolgaande kleuter helpt. Voor de volgende keer.
Vespa voor hun verjaardag geven?quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef Vlindur het volgende:
Toen J. geboren werd ging R. nog niet eens naar de peuterschool. Nu heb ik als B3 er is iemand naar de basisschool EN de peuterschool te brengen.
Hoe. Ga. Ik. Dat. In. Godsnaam doen!?![]()
Ik denk dat ik marktplaats in de gaten ga houden voor zo'n awesome bakfietsquote:
Met hangen en wurgen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef Vlindur het volgende:
Toen J. geboren werd ging R. nog niet eens naar de peuterschool. Nu heb ik als B3 er is iemand naar de basisschool EN de peuterschool te brengen.
Hoe. Ga. Ik. Dat. In. Godsnaam doen!?![]()
quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:10 schreef klaprooss het volgende:
Hoe gek, dat ik al die maanden mijn/onze voorgangers LLMs zie worden en ik gewoon vandaag aan de beurt ben![]()
![]()
37 weken vandaag!
quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga voor RFR, die heeft zich gisteren om 14:00 voor het laatst laten zien
En dat.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:46 schreef Burdie het volgende:
Ja, voor R. maar J. gaat maar 2 dagdelen. voor 2 uurtjes. Dat stelt helemaal niks voorquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met hangen en wurgen.
Gok ik
Voordeel, je kunt wel daarna je bed weer in. En als je ze laat overblijven kun je zelfs tot 3 uur blijven liggen
Of juist zodat ze denkt dat je altijd een heel schoon huis hebt en dat ze dat ook zo schoon moet houdenquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:15 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik ben trouwens ook steeds aan de schoonmaak, maar dan voornamelijk met het idee: "Als ik het nu niet schoonmaak en ik ga straks/vannacht de weeėn in dan kan ik dat niet meer schoonmaken en dan ziet de kraamzorg het!" Alsof die de oven gaat controleren op perfect schoongemaakte roosters.
oh shit die gaat nog niet volledig tzt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, voor R. maar J. gaat maar 2 dagdelen. voor 2 uurtjes. Dat stelt helemaal niks voor
Mijn man denkt ook dat hij vanalles kan doen tijdens de kraamtijd, maar ik wil dat hij ook vooral geniet van zijn kindquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:17 schreef Dot. het volgende:
[..]
Of juist zodat ze denkt dat je altijd een heel schoon huis hebt en dat ze dat ook zo schoon moet houden![]()
Ik had trouwens niet in de gaten dat een kraamzorg zoveel huishoudelijk werk doet. En mijn vriend is gewoon thuis tijdens de kraamtijd, dus die kan ook gewoon dingen doen...
Kanonne joh, een beetje bakfiets kost 2e hands al ruim 500 euroquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh shit die gaat nog niet volledig tzt.
Hmpf. Dat wordt een hoop heen en weer karren dan. Kan geen kwaad om tijdig op zoek te gaan naar mogelijkheden enzo jaiemand die B. bijvoorbeeld 's morgens kan droppen of 's middags thuis weer kan afzetten.
Of eenbakfiets
dan ben je na je bevalling ook vrij snel weer mobiel. Lijkt me heel fijn!
Ja, maar die mevrouw had het bij de intake zelfs over avondeten koken en boodschappen doen. Dat kan ie best zelf doen lijkt mequote:Op woensdag 12 februari 2014 11:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn man denkt ook dat hij vanalles kan doen tijdens de kraamtijd, maar ik wil dat hij ook vooral geniet van zijn kind.
Oh, dat doen ze hier niet hoorquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:22 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, maar die mevrouw had het bij de intake zelfs over avondeten koken en boodschappen doen. Dat kan ie best zelf doen lijkt me
Even melden bij vk. Kan duiden op zwangerschaps cholestase. (Toch, mignonne?)quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef klaprooss het volgende:
Trouwens ik begin gek te worden van de jeuk aan mijn borsten en buik!
Heel de zwangerschap geen last gehad, van beide niet maar NU!
Pff sinds een week krab ik me kapt, is dat een beetje normaal zo aan het einde?
Die borsten ook joh, ze waren al zo groot gegroeid en nu staan ze al zo rond alsof ik stuwing heb (alleen zonder de pijn dan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |