Niet zo moeilijk te vinden toch?quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:02 schreef Piepje het volgende:
Wordt het schaatsen ook ergens op een Canadese zender uitgezonden, of zal ik dat allemaal online moeten volgen?
Hier -3 dus mag niet mopperen maar werk wel buiten. Volgende week word het al weer +6/+7.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:29 schreef jeroen1976 het volgende:
Ik heb nu wel zo'n beetje genoeg van de winter, gevoelstemperatuur van -40 vandaag hier op de prairies.
Is er iemand hier die in Regina wilt wonen haha? Ik gooi mijn huiske in de verkoop!! De huizen prijzen zijn zo achterlijk hoog hier dat ik iig wel een mooie winst ga krijgen, maar mn volgende stekkie zal ook (te) duur zijn.
Zaterdag 05:00 AM begint de 5000 meter heren.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:14 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk te vinden toch?
http://olympics.cbc.ca/br(...)/sport=ss/index.html
Ja dus, op verschillende zenders (Sports Network, CBC, TSN)
Dit hoor ik toch vrij vaak, ook van mensen die hier werken. Ik heb nu een behoorlijk contract. Heb 4 weken vakantie (betaald dus), medical benefits, profitsharing en bonus, daarnaast is mijn basissalaris wel zeker 30% hoger dan ik in NL zou verdienen, plus ik werk maar 36 uur (dus 4 dagen) zodat ik genoeg tijd heb ik voor m'n eigen dingen.quote:(dag niet werken/ziek is geen salaris, vakantie word niet door betaald, vrije dagen zijn nihil - hangt er ook van af waar je werkt uiteraard)
...en mijn huis wilt kopen natuurlijkquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:
Ps. dit is puur informatief voor iedereen die er over denkt om te emigreren naar Canada
De verschillen tussen de bedrijven waarvoor je werkt zijn hier denk ik een stuk groter dan in Nederland, ik hoor dat inderdaad ook van vrienden en kennissen. Ik heb zelf een goed salaris, meer dan goede pensioensregeling, betaalde vakantie, 2 betaalde vrije dagen per maan en een zeer goede medische dekking. Je houdt sowiesie een stuk meer over per maand aan salaris omdat de belastingen een stuk lager liggen, maar daar staat tegenover dat het wonen en voedingsmiddellen de laatste jaren flink omhoog zijn gegaan.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:28 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dit hoor ik toch vrij vaak, ook van mensen die hier werken. Ik heb nu een behoorlijk contract. Heb 4 weken vakantie (betaald dus), medical benefits, profitsharing en bonus, daarnaast is mijn basissalaris wel zeker 30% hoger dan ik in NL zou verdienen, plus ik werk maar 36 uur (dus 4 dagen) zodat ik genoeg tijd heb ik voor m'n eigen dingen.
Je hebt mazzel. En 1300 voor een appartement is niet verkeerd alhoewel ik niet weet hoeveel slaapkamers je hebt. Ik betaal 1300 voor mijn huis en dat is een koopje volgens velen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:28 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dit hoor ik toch vrij vaak, ook van mensen die hier werken. Ik heb nu een behoorlijk contract. Heb 4 weken vakantie (betaald dus), medical benefits, profitsharing en bonus, daarnaast is mijn basissalaris wel zeker 30% hoger dan ik in NL zou verdienen, plus ik werk maar 36 uur (dus 4 dagen) zodat ik genoeg tijd heb ik voor m'n eigen dingen.
Ontslagrecht is 4 weken, 2 weken is wettelijk in AB, daarnaast verdien ik dus genoeg "bij" om extra te verzekeren en kan nu weer ruim sparen. Al is mijn apartementje wel duur ($1300 p/m) ik betaal zo goed als geen andere vaste kosten op electriciteit na (30$ per maand). Benzine kost geen drol dus we kunnen flink rondtuffen.
Tja met zulke regelingen zou ik ook positiever zijn over Canada.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:38 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
De verschillen tussen de bedrijven waarvoor je werkt zijn hier denk ik een stuk groter dan in Nederland, ik hoor dat inderdaad ook van vrienden en kennissen. Ik heb zelf een goed salaris, meer dan goede pensioensregeling, betaalde vakantie, 2 betaalde vrije dagen per maan en een zeer goede medische dekking. Je houdt sowiesie een stuk meer over per maand aan salaris omdat de belastingen een stuk lager liggen, maar daar staat tegenover dat het wonen en voedingsmiddellen de laatste jaren flink omhoog zijn gegaan.
Zelfs de benzine Rogier! Die was 72 dollar cent per liter toen ik in Canada kwam wonen en nu toch tussen de 1.15 en 1.25 zit met uitschieters naar de 1.50 in de zomermaanden. Het zal in Alberta nog steeds wel iets goedkoper zijn neem ik aan?
Oeps net gelezen dat voor minors er niets veranderd....snel aanvragen dan maar...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:39 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgende dieptepunt oftewel Money grab.
Het gaat nu 400 dollar kosten per persoon om je Canadese citizenship aan te vragen!!!
Ik zou dat net doen voor mijn kinderen dus dat gaat gvd. 1200 Dollar kosten!!
Dan maar weer de landed immigrant verlengen...
Mwa voor de normale buurten liggen die prijzen rond dat bedrag. 1 slaapkamer in een een "rijke" buurt (Aspen Landing), met verwarmde garage etc. Voor een huis betaal je vast vele malen meer ja!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 02:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hebt mazzel. En 1300 voor een appartement is niet verkeerd alhoewel ik niet weet hoeveel slaapkamers je hebt. Ik betaal 1300 voor mijn huis en dat is een koopje volgens velen.
Tja en waar betaal je voor? Een houten stokken huisje wat veelal beroerd gebouwd is. Ben nu bezig met een 700.000 dollar huis, Tyvek, rain screen (heb even moeten uitleggen aan de Canadezen hoe dat werkte) en straks siding.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 03:31 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Mwa voor de normale buurten liggen die prijzen rond dat bedrag. 1 slaapkamer in een een "rijke" buurt (Aspen Landing), met verwarmde garage etc. Voor een huis betaal je vast vele malen meer ja!
Vergeleken met Nederland verdien ik ook 30% meer, maar mijn uitgaven zijn 50% meer.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:19 schreef Plopr het volgende:
Hier geen klagen. Verdien minimaal 30% meer dan in Nederland, minder belasting en ik zou zeggen dat dat ruim compenseert voor het feit dat levensmiddelen hier gruwelijk duur zijn. Ook wat minder kwijt aan zorgverzekering. Wel minder vakantie (4 in plaats van 5 weken betaald). Over ziektedagen ben ik er nog niet helemaal uit. Tot zo ver vind ik het een mooie regeling, 6 dagen per jaar betaald ziek, neem je geen ziektedagen krijg je ze aan het eind van het jaar uitbetaald. In de laatste 7 jaar (waarvan 3 in Canada) heb ik misschien 2 of 3 dagen niet gewerkt vanwege ziekte dus in principe zal die regeling voorlopig gunstig zijn voor mij. Pensioensregeling kan wel wat beter. Huizen hier (noord BC) zijn veel beter betaalbaar dan Vancouver (3x duurder) of zuid BC (dubbel zo duur). Momenteel huur ik een 2 kamer appartement voor zo'n 550 euro per maand.
Maar als je echt goede arbeidsvoorwaarden wilt hebben moet je werken vinden in een sector met een vakbond. Vriendin kreeg laatst voor 2 uurtjes overwerk op een feestdag 12 uur uitbetaald (triple pay stat, double pay voor over time). Extreem goede benefits en bescherming voor werknemers. Aan de andere kant hoor ik ook veel verhalen over hoe dankzij (of te wijten aan) unions waardeloze werknemers niet ontslagen kunnen worden.
Het is hier 8+ maar ja dan komt die eeuwige regen weer om de hoek kijken hier..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:53 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja dat er geen bergen zijn is wel jammer, en heuvelachtig is het ook in de meeste gebieden niet echt (meer glooiend). Daarvoor moet je of in het uiterste zuid-westen zijn, of ten noorden van Prince Albert.
Bier drink ik bijna niet dus daar kan ik niet over meepraten...
Korte broeken temperaturen komende weekend; +1 in de voorspelling voor zondag! Kan ik iig weer lekker buiten zijn.
Da's een koopje. Nog een beetje te drinken?quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:23 schreef rogier21 het volgende:
Ik koop lekker zelfmaakwijn, 50$ voor 30 flessen!
Ik heb nog wel een "landed immigrant kaart" te koop voor je.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:22 schreef Tova het volgende:
Die prijzen in BC vond ik echt belachelijk voor wat je kon kopen (binnen anderhalf uur van een grote stad). Wat dat betreft vind ik het jammer dat ik niet na mijn studie gelijk naar Canada ben gegaan; ik had echt het idee dat ik er te laat gekomen was.
Verder een heerlijk land met mooie natuur: dat mis ik wel. :-)
Die heb ik al. :-)quote:Op zaterdag 15 februari 2014 02:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een "landed immigrant kaart" te koop voor je.
Huizenruil is ook welkom.
Ok neem aan dat jouw plannen verandert zijn? Geen Nederland meer?quote:Op donderdag 13 februari 2014 06:17 schreef rogier21 het volgende:
Als je het goed doet welJe moet wel 30 flessen kopen, en weer leegdrinken! Ik verkoop ze weer op m'n werk anders zit ik met 20 flessen wijnazijn. Leuk om af en toe te doen, en je merkt wel dat een duurdere kit betere wijn maakt.
Welnee, we hebben al meer goud binnen gehaald hoor...quote:
Hopelijk ook voor de mannen team achtervolging schaatsen dit weekend.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 06:07 schreef rogier21 het volgende:
En 1x goud voor de vrouwen op het ijs vandaag.
Dit is puur het uitzicht wat telt. Het huis is 3200 sq.ft en het uitzicht is over een valley met de Veddar river. Opp van het land: ong 1/8 acre. Huis neemt vrijwel alles in beslag. Het land is duur dat weet ik zowiezo al want het is puur lokatie, lokatie, lokatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:49 schreef rogier21 het volgende:
En hoeveel kost het huis en het land? Ik kan hier prima een huis kopen, het huis kost me rond de 100k, het land 300k
Grootste probleem in Nedeland is de isolatie.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:03 schreef jeroen1976 het volgende:
Mn quote button werkt niet meer, dan maar een copy & paste:
---
Oh net op de TV. Mensen besteden hier 80% van hun maandelijks inkomen aan wonen. Bezopen? Absoluut.
---
Dat is idd bezopen.
Mijn financieel adviseur heeft mij een paar weken geleden verteld dat de overheid tegenwoordig de grens van 40% hanteerd en dit doorwerkt naar de hoogte van de hypotheek die je kan krijgen (40% gemiddeld, kan iets hoger zijn als je credit rating goed is of lager als je rating slecht is). Ze houden natuurlijk geen controle op wat iemand daarna allemaal koopt op afbetaling, dus kan het snel oplopen naar die 80% ja.
Dit is in principe goed nieuws, maar het maakt mij bijna onmogelijk om een redelijk huis te kopen als alleenstaande, aangezien dat mij een hyphotheek limiet geeft van $250,000 (dit is inclusief de winst die ik zal maken op mijn huidige huis) en de huizenmarkt nu dus abnormaal hoog is. Om in te haken dat het 10 jaar geleden hier een stuk beter was; inderdaad, toen kon je voor dit bedrag een heel mooi huis kopen in de beste buurten (in mijn regio dan).
Land is trouwens nog wel een stuk goedkoper hier zo te horen, net buiten de stad heb je 5 tot 10 acres met een mooi uitzicht op een rivier vallei vanaf $70,000.
Ik weet dat je de huizenbouw hier helemaal niks vindt en je hebt ook grotendeels gelijk, maar is het wel zoveel beter in Nederland tegenwoordig? Beton, stenen en cement zijn natuurlijk meestal duurzamer dan houten constructies, maar ik heb daar een tijdje in de bouw gezeten en ben redelijk veel constructie/bouw problemen tegengekomen door vooral slechte kwaliteit bouwmaterialen (moeten steeds goedkoper zijn), en de deadlines vliegen je om de oren dus wordt er veel afgeraffeld.
Noorwegen en Zweden hanteren hele ander normen, zijn veel meer moderner bezig en hebben veel beter isolatie waardes/ minder koude lekken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:50 schreef rogier21 het volgende:
Een maat van mij heeft pas een nieuwbouwhuis in Nederland gekocht (Pijnacker), uiteraard was de hele wijk in 5 minuten uitverkocht aangezien er nergens gebouwd wordt in Nederland, maar de kwaliteit is heus niet veel beter.
Ja een betonen structuur ipv houten framework, maar daar worden ook gewoon stenen tegenaan gemetseld, net als in Canada.
Maar de aannemers draait je gewoon een poot uit, badkamer en keuken uit een boekje kiezen, premiums kosten ook allemaal extra.
Maar wat is er zo slecht aan houten huizen? In Noorwegen wordt het al heel lang gedaan, in Nederland begint het populairder te worden omdat het goedkoper en duurzamer is en beter isoleert.
Wat kletsen jullie toch.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:30 schreef rogier21 het volgende:
Hehe zelfs hier in het warme Calgary is het koud dit weekend, -26 met windchill van -33, zelfde pistes zijn dicht voor vandaag.
Maar de farmers almanac heeft ook een koude februari / half maart opgegeven.
Home inspection geregeld?quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:55 schreef rogier21 het volgende:
Pff nou het is wel op en neer hier in Calgary, pas nog sneeuw nu weer 19 graden
Is hier iemand trouwens uit Cochrane? We hebben een huisje gekocht in Fireside en gaan waarschijnlijk half juli verhuizen
Home inspection voor nieuwbouw? Ik mag hopen dat de inspector zijn werk gewoon heeft gedaanquote:
Jazeker. De gemeente inspecteerd zo'n huis en je kan als bouwer ook garantie geven voor 5 of 10 jaar.quote:Op maandag 28 april 2014 20:49 schreef jeroen1976 het volgende:
Ziet eruit als een mooie nieuwe buurt! Lekker dicht bij Calgary maar toch een landelijke en rustige omgeving zo te zien.
Heb je een home inspection nodig voor een nieuw huis Dutchko? Ik neem aan dat de builder garantie geeft op de constructie?
Ik vertrouw Alberta meer dan BC.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:10 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Home inspection voor nieuwbouw? Ik mag hopen dat de inspector zijn werk gewoon heeft gedaanAnders heb ik nog een jaar garantie via Alberta.
Heb dit nog gevonden. Ziet er mooi uit.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:10 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Home inspection voor nieuwbouw? Ik mag hopen dat de inspector zijn werk gewoon heeft gedaanAnders heb ik nog een jaar garantie via Alberta.
Die zijn zeker netjes, ik heb helaas nog niet zoveel poen dus moet het met een townhouse doenquote:Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb dit nog gevonden. Ziet er mooi uit.
http://www.thewillowscoch(...)6ziL4CFU5lfgod4rMATA
Vandaag hier 27 graden en morgen 29 graden. heb van schrik vrij genomen..quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:21 schreef BenD het volgende:
Ziet er goed uit ja. Hier ook op zoek naar een huis in Calgary. Kijken naar nieuwbouw of redelijk nieuw en dan wat dingen aanpassen. Paar mooie woningen gezien bij Brookfield Homes en Sabal Homes. Iemand toevallig ervaring mee? Internet geeft gemist resultaat.
Vandaag ook eindelijk een beetje lente, 17 graden en volop zon. Dat mag ook wel want de afgelopen 2 dagen werden we wakker met 5 cm sneeuw. Kom maar op met dat mooie weer, lekker kamperen!
Zo dat zijn de betere temperaturen! Waar zit je, in BC toch?quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vandaag hier 27 graden en morgen 29 graden. heb van schrik vrij genomen..
Yep. Maar dit weekend zakt het weer in naar 13 met regen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 04:44 schreef BenD het volgende:
[..]
Zo dat zijn de betere temperaturen! Waar zit je, in BC toch?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 06:36 schreef Roof_rack het volgende:
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw!
Maar de zeven dagen voorspelling zegt dat het warmer wordt! Volgende week dinsdag voor een weekje terug naar Nederland. Daarna een paar dagen door Banff en Jasper rijden/kamperen en dan weer terug aan de bak. Ik heb een opkikkertje nodig om te zien waarvoor ik het allemaal doe. De overkoepelende organisatie van de baan die ik zou krijgen heeft een rem op de LMO gezet. Met alle huidige heisa willen ze niet voor èèn persoon de aanvraag doorlopen. Blij met een dooie vis. Op zoek naar de volgende!
Verder zijn alle groenten binnen lekker aan het groeien. Hopelijk zet de lente toch eens door en kan de boel naar buiten. De eerste beren alweer gezien en een hoop vogels komen ook alweer terug. Nog even doorzetten en dan kunnen we weer lekker buiten zitten. Weer lekker vissen en kayakken hmmmm. Het ijsvissen is niet zo leuk als lekker in het zonnetje dobberen.
Over poen gesproken.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:10 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Die zijn zeker netjes, ik heb helaas nog niet zoveel poen dus moet het met een townhouse doenhttp://liveinsynergy.ca/models.html (de Harmony).
Ervaring geen. Studeerd dit jaar af. Ach ja....quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:36 schreef rogier21 het volgende:
Hoeveel jaar ervaring? Met een jaartje of 10 kán je dat wel verdienen, maar ik Calgary heb je denk ik niet veel aan je security analyzing architect, het zijn toch voornamelijk startups voor de oil & gas industrie.
Yep.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:27 schreef jeroen1976 het volgende:
Gefeliciteerd! Dat is toch een redelijk goed betaalde baan?
26 dollar beginnend.quote:Op donderdag 15 mei 2014 04:08 schreef rogier21 het volgende:
Gefeliciteerd! Ik hoorde van mijn collega dat de zorg goed betaald! (in Alberta dan).
Van de regen genietenquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:18 schreef jeroen1976 het volgende:
Wat zijn ieders plannen voor de May long weekend? Ik ga een dagje mountainbiken in een provincial park op een uurtje rijden, lekker de natuur in. Nog iets te koud 's nachts om te kamperen helaas.
Oprit verbreden dus dat word weer aanpakken....quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:18 schreef jeroen1976 het volgende:
Wat zijn ieders plannen voor de May long weekend? Ik ga een dagje mountainbiken in een provincial park op een uurtje rijden, lekker de natuur in. Nog iets te koud 's nachts om te kamperen helaas.
Welnu vandaag eens kijken of de afgraafCanadees zijn woord houd. Gisteren ging het wederom weer niet door, zijn afspraak. Eens zien wat het vandaag word.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 03:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oprit verbreden dus dat word weer aanpakken....
Hoera hij is geweest. (weliswaar 1,5 uur te laat maar goed.... )quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Welnu vandaag eens kijken of de afgraafCanadees zijn woord houd. Gisteren ging het wederom weer niet door, zijn afspraak. Eens zien wat het vandaag word.
En wat doen we zo al in Toronto?quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:31 schreef Catch22- het volgende:
Hallo. Groetjes uit t financial district van Toronto![]()
Doet me hier allemaal erg aan Miami denken qua stad. Wel relaxt op zich. Net even op de foodcourt in t eaton center gegeten
Heel duur wonen. Ferry word ook duurder en duurder. Maar ja dat word alles.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:59 schreef jeroen1976 het volgende:
Wow dit topic is een beetje doodgebloed!
Is er iemand hier die ervaring heeft met het wonen/werken op Vancouver Island? Mijn vriendin is de prairie zat en ik wil ook wel in een wat mooier gebied wonen met een milder klimaat, en dicht bij de zee.
Ik heb natuurlijk al het een en ander opgezocht en er is vrij weinig goed betaald werk te vinden de laatste jaren, maar voor mijn vriendin is dat geheel anders en ze kan zo een goed betaalde baan krijgen in een van de ziekenhuizen. Ik wil eigenlijk geen kantoorbaan meer en zoek iets dat meer actief is. Om te beginnen kan ik hopelijk bij de provinciale overheid terecht, ik werk op dit moment bij de overheid voor de provincie waar ik nu woon (SK) dus ken het systeem.
Huizen zijn in en rond Victoria het duurst, onder the 350.000 CAD is bijna niks te vinden dus of het wordt eerst huren, of richting het stadje Nanaimo, waar ook een groter ziekenhuis is.
We zijn beide heel erg van het 'in de natuur zijn', en fietsen/mountainbiken/hiken en kayaken veel in de zomer, maar aangezien de winters hier zo lang zijn is het actieve seizoen maar kort.
Als men zegt gerenoveerd dan staat dat letterlijk voor platgooien en opnieuw bouwen....quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja idd, op dit moment zijn er maar een paar huizen onder dat bedrag in de stad, en die moeten gerenoveerd worden. Gelukkig zijn er wel opties vanaf een km of 20-30 buiten de stad. Ook Nanaimo is een stuk beter betaalbaar en heb je voor 350 een gloednieuw 1800 sq ft huis, maarja, dat is ruim een uur rijden van waar m'n vriendin het liefst wil werken.
Hmm tja hier is het ook nu heel duur wonen, daar ontkom je nergens meer in Canada aan tenzij je ver van een stad wilt zijn of in de Maritimes wilt wonen waar nog minder werk is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heel duur wonen. Ferry word ook duurder en duurder. Maar ja dat word alles.
Het is een groot eiland maar het blijft een eiland.
Een groot deel van de bevolking zijn gepensioneerden omdat het klimaat zachter is dan elders.
Ik ga eind Maart t/m half April naar Nederland.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:12 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hmm tja hier is het ook nu heel duur wonen, daar ontkom je nergens meer in Canada aan tenzij je ver van een stad wilt zijn of in de Maritimes wilt wonen waar nog minder werk is.
Toch is dit wel leuk, zo'n half uurtje rijden van Victoria en direct aan de west kust voor 349k:
[ afbeelding ]
Met dit als uitzicht vanaf je balkon:
[ afbeelding ]
Het huis is 9 jaar oud, 1800 sq ft en moderne inrichting op 0.6 hectare grond.
Ja dat zag ik, $53 per auto alweer per tocht. De laatste keer was het rond de $20 maar dat is alweer een tijdje terug. Eventjes naar Vancouver gaan wordt dan behoorlijk prijzig, al zullen we ons wel prima vermaken op het eiland. We zijn beide behoorlijk introvert en hebben geen behoefte om echt uit te gaan, af en toe een etentje en film is prima.
Dat er een groot aantal gepensioneerden zijn vinden we niet erg, en is zelfs juist prima voor het werk dat mn vriendin doet (job security).
Voorderest hoorde ik dat je gemiddeld meer disposable income overhoud per paycheck ten opzichte van leven in Saskatchewan dus dat is ook mooi meegenomen (lagere belasting & . Mijn viendin is er gister achter gekomen dat ze zelfs meer zou verdienen daar dan hier dus nog een pluspuntje.
ja dat soort huizen zijn vaak in erbarmelijke staat, maar gelukkig heb ik al zo'n 10 huizen eigenhandig gerenoveerd dus ik ben niet bang voor het werk, alleen dat de prijs dan nog hoger wordt door de materiaalkosten.
Nouja eerst maar een orientatie reisje regelen voor dit voorjaar, 8 daagjes eind Mei. Mn vriendin gaat dan het kliniek bezoeken en rondkijken in de verschillende buurten en dorpjes dichtbij.
Hoe staan de zaken er bij jou nu voor Dutchko? Nog steeds plannen om weer terug naar Nederland te gaan? Zijn de arbeidsomstandigheden al een beetje verbeterd?
Ja een redelijk goed betaalde baan met goede pensionregeling en benefits is ook iets wat ik zou op moet gegeven en dan is het risico dat ik niet iets soortgelijks kan vinden. Maar ik heb altijd al aan de kust willen wonen sinds ik naar Canada ben verhuisd en mijn vorige relaties hebben dat altijd tegengehouden, dus nu de mogelijkheid er wel is kriebelt het flink!!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 03:31 schreef BenD het volgende:
We hebben allebei een goede baan op het moment en om dat nu zomaar op te zeggen is ook zonde.
Net ff met mijn Nederlandse/Amerikaanse/Canadese vriend gekletst en die had deze optie een aantal jaren geleden bekeken maar hij is niet gegaan wegens het weinige werk wat beschikbaar is daar.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:38 schreef jeroen1976 het volgende:
Ook voor jezelf bedoel je Dutchko?
Ben zelf opgegroeid aan de (zeeuwse) kust, dus ik weet hoe fijn aan de kust wonen is. In calgary hebben we dan als goedmakertje de bergen, wat voor mij toch altijd een vakantiegevoel geeft.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:37 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ja een redelijk goed betaalde baan met goede pensionregeling en benefits is ook iets wat ik zou op moet gegeven en dan is het risico dat ik niet iets soortgelijks kan vinden. Maar ik heb altijd al aan de kust willen wonen sinds ik naar Canada ben verhuisd en mijn vorige relaties hebben dat altijd tegengehouden, dus nu de mogelijkheid er wel is kriebelt het flink!!
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:27 schreef BenD het volgende:
[..]
Ben zelf opgegroeid aan de (zeeuwse) kust, dus ik weet hoe fijn aan de kust wonen is. In calgary hebben we dan als goedmakertje de bergen, wat voor mij toch altijd een vakantiegevoel geeft.
Haha in vergelijking met Vancouver is alles goedkoop natuurlijk! Echt onbetaalbaar daar!
Ach ik zit rondom de bergen maar ik zie ze al niet meer.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:27 schreef BenD het volgende:
[..]
Ben zelf opgegroeid aan de (zeeuwse) kust, dus ik weet hoe fijn aan de kust wonen is. In calgary hebben we dan als goedmakertje de bergen, wat voor mij toch altijd een vakantiegevoel geeft.
Haha in vergelijking met Vancouver is alles goedkoop natuurlijk! Echt onbetaalbaar daar!
Ja ik denk dat je er op den duur gewend aan raakt. Maar toch, ik ben als kind altijd met de ouders gaan wandelen in de alpen etc, dus voor mij is het het een vakantiegevoel. Ik hou van hiken en dat zal nooit weggaan, dus met de rockies in de 'achtertuin' is dat natuurlijk heel fijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[..]
Ach ik zit rondom de bergen maar ik zie ze al niet meer.
Tja Vancouver en Toronto zijn wel de "smaakmakers" wat prijzen betreft.
Ik zou graag weer aan zee willen wonen of in ieder geval aan het water.
Wat doe je in NL voor werk als ik vragen mag?
Oh ik dacht dat je nog in Nederland woonde.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 04:51 schreef BenD het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je er op den duur gewend aan raakt. Maar toch, ik ben als kind altijd met de ouders gaan wandelen in de alpen etc, dus voor mij is het het een vakantiegevoel. Ik hou van hiken en dat zal nooit weggaan, dus met de rockies in de 'achtertuin' is dat natuurlijk heel fijn.
In NL alleen maar bijbaantjes/stages gehad. Ben na mijn studie (deels hier in Saskatoon gestudeerd, en toen ook mijn vrouw ontmoet) gelijk naar canada vertrokken, dus heb eigenlijk alleen echte werkervaring in Canada. Ben bierbrouwer/productie manager bij de brouwerij.
Bij welke brouwerij werk je?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 04:51 schreef BenD het volgende:
[..]
In NL alleen maar bijbaantjes/stages gehad. Ben na mijn studie (deels hier in Saskatoon gestudeerd, en toen ook mijn vrouw ontmoet) gelijk naar canada vertrokken, dus heb eigenlijk alleen echte werkervaring in Canada. Ben bierbrouwer/productie manager bij de brouwerij.
Haha.....16 boven nul word er verwacht met zonneschijn volgende week maandag....niet normaal zeg...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:49 schreef jeroen1976 het volgende:
Ik wil wel ruilen hoor, vanmorgen was het -40 met de windchil
1 uur of 1 dag rijden is nogal een verschil natuurlijk. Net terug van een korte trip naar Kimberley in BC, het was idd vrij zacht in calgary. Kimberley zelf ook!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je nog in Nederland woonde.
Ach weet je, je kan zo simpel naar de bergen toe als je in Nederland woont (Duitsland 1 dag rijden) dat het eerlijk gezegd mij een worst zal zijn dat ik geen bergen meer om mij heen zal hebben mocht ik weer naar Nederland terug keren.
Maar goed we zullen wel zien....
Het weer is best wel zacht in Calgary zie ik?
Rebellion? Ik werk bij Paddock Wood Brewing Co.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:31 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Bij welke brouwerij werk je?Ik heb wat vrienden die een brouwerij in Regina hebben.
Moose Knucklequote:Op donderdag 19 februari 2015 05:17 schreef BenD het volgende:
[..]
Rebellion? Ik werk bij Paddock Wood Brewing Co.
Ah, daar heb ik 2 gasten van gesproken tijdens een bier/wijn festival. Ben de namen even vergeten. Heb er wel een bierglas van staanquote:
Hmmm zo te zien niet! Wil je daar naar toe?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:54 schreef Dale. het volgende:
Woont hier iemand in de buurt van Kitchner, Waterloo?
Ugh ja het is hier afschuwelijk, het lijkt wel een dichte mist en het stinkt verschrikkelijk, zelfs op mijn kantoor met de airco aan en filters die elke dag vervangen worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:38 schreef BenD het volgende:
Ook zo'n last van de rook vanwege die bosbranden in het noorden van AB/SK?
Nou hier ben ik dan hoor! Haha. Zo te lezen wonen veel van julliedus in Canada? Hoe is het leven daar? :p Ik wil super graag naar canada omdat ik het zo zat ben hier en eigenlijk emigreer ik het liefst zo snel mogelijk. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Het schijnt dat ze heel weinig werkvisums uitgeven per jaar . Ik moet wachten tot februari/maart voordat ik er 1 kan krijgen (als het me lukt) en ik wil zo graaaaaaag weg dat ik niet kan wachten. Weet iemand wat een conditional accaptance letter is? die moet ik dus maken als ik mijn visum ga aanvragen. Hebben jullie verder nog tips/aanraders of plaatsen die jullie aanraden om te wonen en waar wonen jullie zelf? Ik wil graag beginnen in the rocky mountains en alberta bezoeken, die mooie lakes daar! Omgeving lijkt me prachtig.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:42 schreef jeroen1976 het volgende:
En toen was het weer... winter...? Het is midden November en het was afgelopen weekend +15 hier, da's best wel absurd aangezien we meestal rond deze tijd al dagen in de -15 hebben gehad over het algemeen.
De blommekes zijn nog vrolijk aan het bloeien in mijn tuin!
[ afbeelding ]
In Calgary ligt er alweer een laagje sneeuwquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:42 schreef jeroen1976 het volgende:
En toen was het weer... winter...? Het is midden November en het was afgelopen weekend +15 hier, da's best wel absurd aangezien we meestal rond deze tijd al dagen in de -15 hebben gehad over het algemeen.
De blommekes zijn nog vrolijk aan het bloeien in mijn tuin!
[ afbeelding ]
Ik woon hier bijna 15 jaar (vertrok toen ik 24 was, zonder familie) en heb het nog steeds prima naar mijn zin. Het leven hier is voor mij tot op heden redelijk rustig en relaxed, ik vind het iig een stuk prettiger dan wat ik in Nederland had.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:14 schreef Aardappel22 het volgende:
[..]
Nou hier ben ik dan hoor! Haha. Zo te lezen wonen veel van julliedus in Canada? Hoe is het leven daar? :p Ik wil super graag naar canada omdat ik het zo zat ben hier en eigenlijk emigreer ik het liefst zo snel mogelijk. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Het schijnt dat ze heel weinig werkvisums uitgeven per jaar . Ik moet wachten tot februari/maart voordat ik er 1 kan krijgen (als het me lukt) en ik wil zo graaaaaaag weg dat ik niet kan wachten. Weet iemand wat een conditional accaptance letter is? die moet ik dus maken als ik mijn visum ga aanvragen. Hebben jullie verder nog tips/aanraders of plaatsen die jullie aanraden om te wonen en waar wonen jullie zelf? Ik wil graag beginnen in the rocky mountains en alberta bezoeken, die mooie lakes daar! Omgeving lijkt me prachtig.
Greeetingssss
Het is over het algemeen een stuk makkelijker om te emigreren als je getrouwd bent met een Canadees, en het zou niet moeten uitmaken dat hij al 15 jaar niet meer daar woont als hij nog steeds Canadees is!quote:Op maandag 30 november 2015 14:13 schreef kikiaj het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik zag deze topic en zag dat jullie nogal veel over Canada weten.
Wij mijn man en ik en onze kinderen. willen graag emigreren naar Canada, dat komt natuurlijk niet zomaar iin ons op, mijn man is Canadees, en heeft nog steeds naast zijn nederlandse nationaliteit de Canadese nationaliteit.Onze kinderen hebben ook de dubbele nationaliteit. ( ik wist eerst niet dat dat kon, maar toen ik het uitreksel GBA kreeg heb ik voor de zekerheid even gebeld, en inderdaad de zijn echt Nederlands/ Canadees.
Al de familie van mijn man woont daar ook.
Nu is mijn vraag, is het voor ons makkelijker on daar heen te gaan ondanks dat ik de enige ben zonder Canadese nationaliteit. Of juist niet.
Ik heb al veel gelezen op de site van de canadese ambassade, maar ik kom er niet helemaal uit, en mn man is er al 15 jaar weg. Dus weet ook niet meer precies hoe het gaat.
Groetjes Kiki
Ik ben Application/Quality Analyst en hou mij vooral bezig met het testen van systemen/software na updates. Ook onderzoek, documenteer en geef advies over eventuele verbeteringen/enhancements etc.quote:Op woensdag 30 maart 2016 00:19 schreef rogier21 het volgende:
Welke tak ICT? Ik verdien in Calgary goed maar toen ik even rondkeek in BC of ON, dat was wel even wat beter.
Nee mijn plannen staan voorlopig vast.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:16 schreef jeroen1976 het volgende:
109 Dagen sinds de laatste post!
[ afbeelding ]
Nou kom er maar in DUTCHKO, SingleCoil en Alicey!
Wil je nu toch misschien in Canada blijven Dutchko? Tijdens mijn huizen zoektocht en rondrijden rondom Victoria viel mij het op dat er idd veel gebouwd wordt, dus misschien is er een plekkie voor jullie daar? Ook in de stadjes Langford en Colwood die aan Victoria zijn gegroeid worden de woonwijken de grond uit gestampt.
Ik werk zelf in de ICT en mijn fiancé in de zorg (microbiology in een ziekenhuis) , dus voor ons is het de ideale plek! Ze wilt liever in een private laboratorium/instelling werken en die hebben we hier in Saskatchewan bijna niet (ze wilt geen nachtdiensten meer draaien).
4600 is niets hier.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:07 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja dat is dan wel begrijpelijk, jammer maar helaas de realiteit. Ons plan is om pas volgend jaar na de zomer te verhuizen, dus hopelijk is de huizen situatie een beetje verbeterd in BC.
Ik ken een aantal mensen (ex-collega's en vrienden) die van de prairies naar BC zijn gegaan en die redden het redelijk goed. Maarja, ze hebben ook bijna allemaal werk in de zorg en dat verdient redelijk goed natuurlijk,
Jeetje $4600 per maand is wel erg hoog ja, is dat vooral aan hypotheek kosten (ook al heb je zoals je zegt een 'lage' hypotheek)? Ik weet wel dat de gas/water/electriciteit daar hoger dan hier is en ook de verzekeringen.
Onze vaste lasten zijn op dit moment een stuk lager dan die van jullie, zo rond the $2500 per maand, exlusief voedsel en dergelijke dus. We hebben dan ook nog geen kinderen, dus dat scheelt ook behoorlijk, en maar 1 auto.
Een traditioneel huis zullen we de komende jaren idd nooit kunnen betalen in Victoria, maar hopelijk wel buiten de steden. Ook vinden we het geen problem om in een trailer te wonen (we hebben allebij ervaring daar mee) of inderdaad een condo of townhouse, maar liever hebben we iets vrijstaands.
Gelukkig heb je ieder geval dus wel keuzes in de EU. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ze begrijpen/steunen de beslissing om naar Europa te verhuizen? Dat is toch wel een grote verandering.
Ik hoop iig dat ik nooit in de situatie kom om terug te moeten gaan vanwege financiele omstandigheden. Ik heb mij nooit echt thuis gevoelt daar en wist als kind al dat ik wilde emigreren zodra de mogelijk daar was. Mijn familie heeft dat nooit begrepen helaas.
Ik heb 3 maanden in NL gewerkt als timmerman en ik zou het met deze baan kunnen redden om rond te komen met mijn gezin.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:22 schreef rogier21 het volgende:
Wij hebben 1 kind, maar onze vaste lasten zijn ook lang niet zo hoog, vergelijkbaar met Jeroen, maar dan met voedsel erbij, energie is nu wat hoger omdat mijn vrouw thuis werkt, maar we houden het nog wel ruim onder de 200$ per maand.
Er komt een vriend van mij ook deze kant op en we hebben samen onze lasten vergeleken met wat hij nu in NL heeft en wat ik hier heb, en dan ben ik toch een stuk beter uit onder de streep.
Mijn vrouw was wel altijd in de veronderstelling dat de EU nogsteeds thuis is, maar met de nieuws de laatste paar maanden (niet alleen uit de kranten maar ook het thuisfront), heeft ze totaal geen behoefte aan de EU meer. In Slovenie gaat het helemaal niet goed, daar hebben ze pas problemen.
Ja inderdaad, ik heb dit ook een paar keer gedaan door de jaren heen en wij houden zeker meer over aan het eind van de maand dan mensen in een vergelijkbare levenssituatie in Nederland (van de rest van de EU weet ik niet).quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:22 schreef rogier21 het volgende:
Er komt een vriend van mij ook deze kant op en we hebben samen onze lasten vergeleken met wat hij nu in NL heeft en wat ik hier heb, en dan ben ik toch een stuk beter uit onder de streep.
Hmmm ja dat zijn fline bedragen, maar ik zou nimmer meer dan $1500 per maand aan hypotheek betalen. Dat is wat we voor ons zelf ingesteld hebben iig, dan maar in een klein hutje op de hei wonen. Gelukkig heb ik wel kunnen sparen dus gaat er sowieso een redelijk bedrag van een toekomstige koophuis af.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
4600 is niets hier.
De gemiddelde hypotheek gaat naar de 2000 tot 3000 per maand.
Ik zou maar op de prairie blijven als ik jouw was.
Onze auto verzekering kost hier voor 2 autos 320 dollar per maand!! (omdat er maar 1 verzekeringsmaatschappij is tw: die van BC dus een monopolie positie)
Boodschappen kost ons nu tussen de 900 en 1100 per maand en dan roken en drinken wij niet eens.
Mijn hypotheek is niets, die is 1250 per maand. Een lachertje vinden ze dat hier.
Mijn kinderen vinden het leuk om weer terug naar de familie te gaan. Ze vinden eerlijk gezegd de school niet veel en de kinderen vreemd maar goed dat is voor iedereen anders.
Ja 400 per maand is niets.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:32 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hmmm ja dat zijn fline bedragen, maar ik zou nimmer meer dan $1500 per maand aan hypotheek betalen. Dat is wat we voor ons zelf ingesteld hebben iig, dan maar in een klein hutje op de hei wonen. Gelukkig heb ik wel kunnen sparen dus gaat er sowieso een redelijk bedrag van een toekomstige koophuis af.
In Regina en Saskatoon is de gemiddelde prijs voor een koophuis ook gestegen naar bijna 400k, dus zo veel beter is het hier echt niet! Het enige wat hier wel echt goedkoper is, zijn de verschillende verzekeringen (bv onder de $100 per maand per auto gemiddeld).
Ik heb het even opgezocht en electriciteit is gemiddeld $100 pm in BC en $140 in SK
Stats Canada zegt dat de Consumer Price Index voor Water, Fuel and Electricity in BC 143 is en SK 152, dus ook hieruit blijkt dat Sask duurder is op dit moment (en AB nog duurder).
Boodschappen kost ons gemiddeld $400 per maand, maar we eten dan ook vrij eenvoudig. We zijn verschillende supermarkten ingedoken in Victoria om te vergelijken met hier en de basisprodukten zijn daar ook een klein beetje goedkoper (melk, brood, vleeswaren etc.).
Ik weet bijna dus wel zeker dat we het daar ook gaan redden als we het hier met redelijk gemak kunnen.
Heb je je red seal? Ik heb een paar vrienden die timmerlui zijn hier, die verdienen beter dan ik, komen van de oostkust en zeggen dat ze het hier een stuk beter hebben dan daar! Geen verplichte overtime, anders goede overtime regelingen, veel dagen vrij, goed salaris etc.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb 3 maanden in NL gewerkt als timmerman en ik zou het met deze baan kunnen redden om rond te komen met mijn gezin.
Hier is dat onmogelijk.
Plus alle voordelen van vakantiedagen en ziektedagen in NL.
Nee in NL is het veel beter geregeld allemaal voor de gewone man. Niet alles maar wel wat werk betreft veel beter.
Maar goed ik ga niet terug naar Nederland. (helaas)
Nope maar red seal is niet iets magisch hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:17 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Heb je je red seal? Ik heb een paar vrienden die timmerlui zijn hier, die verdienen beter dan ik, komen van de oostkust en zeggen dat ze het hier een stuk beter hebben dan daar! Geen verplichte overtime, anders goede overtime regelingen, veel dagen vrij, goed salaris etc.
Autkosten bij ons:quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:28 schreef AMDB het volgende:
Zit de discussie een beetje terug te lezen over kosten levensonderhoud. Houd hier onder de streep ruim 500$ meer over dan in NL met hetzelfde salaris.
Vaste lasten van $4600 lijkt me vrij veel, woon zelf in downtown Toronto en kom daar nog niet aan (huur main floor van een huis) maar wel alleenstaand. Heb voor mezelf berekend dat ik ongeveer ~$1000 uitgeef per maand aan eten, uitgaan en andere uitgaven, daarnaast nog huur en geld in de pensioenpot. Dan zit ik zeker nog niet op $4000.
Overigens geen auto hier, dat is dan wel het grote voordeel van downtown wonen.
Vind zelf kosten voor boodschappen vrij prijzig, zeker als je naar de luxere supermarktketens a la Loblaws/Metro gaat. Zeker groenten en vlees zijn hier prijzig in vergelijking met Nederland. Wil eigenlijk proberen meer in Chinatown/Kensington Market op de kop te tikken, maar meestal ben ik toch lui en loop ik naar de Loblaws een paar straten verderop.
Haha nog net niet! nee we eten normaal hoor (groente/vlees/aardappelen/rijst/pasta etc.).quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja 400 per maand is niets.
Eten jullie brood en water? LOL![]()
Ik kocht laatst koffiemelk (International Delight met een hazelnoot smaakje), een pak met 10 pizza spritzels en 2 stokbroodjes. 14.50 CAD!!!!!
6 jaar terug betaalde ik nog 120-130 dollar per maand, nu rond de 250 en ik let vreselijk op de prijzen.
Hoi!quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef AMDB het volgende:
Een Canada topic, die had ik nog niet eerder gezien![]()
Woon nu zelf iets langer dan een jaar in Toronto. Werkvergunning nog een jaar geldig, maar binnenkort beginnen met de Permanent Residency vergunning
Jeetje $20/uur maar? Nu begrijp ik waarom je er zo de kantjes vanaf moet lopen! Hier in Sask verdien je ook gemiddeld veel meer (rond de $30/uur) als journeyman. Heeft het Red Seal daar mee te maken?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het klopt dat Alberta beter verdient en beter regelingen heeft dan BC.
Je mag hier als timmerman blij zijn als ze je 20 dollar per uur aanbieden.
Maar misschien hebben wij als gezin een break nodig van 8 jaar lang afzien.
Het zou kunnen dat wij na 1 jaar weer terug komen naar Canada, wie weet?
Als ik nu mijn punten bereken kom ik op 509. Moet mijn IELTS nog wel doen maar ben uitgegaan van hoogste scores op alle punten (mijn Engels is vrij goed).quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:18 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Weet je al of je genoeg punten gaat halen voor een PR?
Jawel, er is de Universal Child Care Benefit:quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:33 schreef AMDB het volgende:
Ja dat tikt wel aardig aan. Ben je in Nederland veel goedkoper uit denk je?
Neem aan dat er in Canada niet zoiets is als kinderbijslag, dat maakt best een groot verschil.
Ik ga me hier ook eens melden. Ik woon nu nog in Amsterdam, maar als alles door gaat ga ik na de zomer ook naar Toronto. Mijn vriendin heeft daar een baan aangeboden gekregen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef AMDB het volgende:
Een Canada topic, die had ik nog niet eerder gezien![]()
Woon nu zelf iets langer dan een jaar in Toronto. Werkvergunning nog een jaar geldig, maar binnenkort beginnen met de Permanent Residency vergunning
Huisvesting in Toronto is niet heel lastig, maar allicht vrij prijzig (alhoewel, met de huidige currency conversion denk ik vergelijkbaar met Amsterdam). Heb mijn huidige appartement via www.kijiji.ca op de kop getikt. Een makelaar inschakelen is ook relatief gemakkelijk en volgens mij kosteloos (ze worden betaald door degene die woning aanbiedt). Voordeel van een makelaar is dat ze gemakkelijk toegang tot de woning kunnen krijgen (ze hebben een realtor systeem met lockboxes met sleutels) en je dus niet met iedere eigenaar individueel afspraken hoeft te maken over bezoekuren.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:20 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik ga me hier ook eens melden. Ik woon nu nog in Amsterdam, maar als alles door gaat ga ik na de zomer ook naar Toronto. Mijn vriendin heeft daar een baan aangeboden gekregen.
Waarschijnlijk kom ik met open werk permit, ik neem aan dat permanent geen mogelijkheid is?
Al dat soort zaken moeten we nog gaan regelen, is nog heel pril. Maar heb jij bijvoorbeeld tips voor het zoeken van huisvesting of werk?
30 per uur kun je vragen als contractor maar vaak is dat ook afzien want je moet wel al je belastingen betalen dus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Jeetje $20/uur maar? Nu begrijp ik waarom je er zo de kantjes vanaf moet lopen! Hier in Sask verdien je ook gemiddeld veel meer (rond de $30/uur) als journeyman. Heeft het Red Seal daar mee te maken?
We hebben kinderbijslag maar dat is niet veel want we verdienen te veel.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:33 schreef AMDB het volgende:
Ja dat tikt wel aardig aan. Ben je in Nederland veel goedkoper uit denk je?
Neem aan dat er in Canada niet zoiets is als kinderbijslag, dat maakt best een groot verschil.
Ik heb niet op andere plaatsen in Canada gewoond, dus dat kan ik niet vergelijken, maar vergeleken bij Nederland of zelfs King Country, Washington State, vind ik alles wel erg duur. Vooral verse producten zijn duur (maar dan heb je het wel organic, island grown, family owned, locally produced, etc.) en met iets als een autoverzekering wordt je afgezet, zeker als je er meer hebt en/of van plan bent om een auto regelmatig buiten BC te gebruiken. Je komt dan namelijk bij de enige autoverzekeraar van BC terecht, ICBC, die behalve het monopolie op autoverzekeringen ook rijbewijzen en vehicle licensing regelt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:56 schreef jeroen1976 het volgende:
Zijn de kosten in BC dan echt zoveel hoger dan Alberta en Saskatchewan? Ik hoor wel vaak mensen zeggen: "BC stands for Bring Cash".
Ik weet niet hoe het in SK is, maar hier is het iig duur..quote:Volgens mij heb ik het wel eens eerder verteld maar vorig jaar hebben we een redelijk grondig onderzoek gedaan in de levenskosten op Vancouver Island en zijn tot de conclusie gekomen dat het daar toen zelfs een klein beetje goedkoper is dan hier in Sask.
Zo blijf ik tegenstrijdige dingen horen...
Dankje! Wat voor werk doe je, dat je naar Canada gestuurd bent? En is voor tijdelijk? Heb je daar in een jaar tijd al een leven op kunnen bouwen? En hoeveel betaal je voor je appartement in Downtown?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:18 schreef AMDB het volgende:
[..]
Huisvesting in Toronto is niet heel lastig, maar allicht vrij prijzig (alhoewel, met de huidige currency conversion denk ik vergelijkbaar met Amsterdam). Heb mijn huidige appartement via www.kijiji.ca op de kop getikt. Een makelaar inschakelen is ook relatief gemakkelijk en volgens mij kosteloos (ze worden betaald door degene die woning aanbiedt). Voordeel van een makelaar is dat ze gemakkelijk toegang tot de woning kunnen krijgen (ze hebben een realtor systeem met lockboxes met sleutels) en je dus niet met iedere eigenaar individueel afspraken hoeft te maken over bezoekuren.
Een andere mooie website is www.apartmint.ca - heeft wel vrij beperkt aanbod meestal.
Qua werk zoeken weet ik weinig, ben hierheen gestuurd door m'n Nederlandse werkgever. Nu sinds deze maand onder contract van ons kantoor hier.
Mocht je nog andere vragen hebben laat het maar weten. Toronto is trouwens een geweldige stad om te wonen, heb het hier persoonlijk meer naar m'n zin dan in Amsterdam. Ontzettend levendige stad, cultureel ontzettend divers en je kan overal geweldig eten en terrasjes pakken
Werk voor een NL bedrijf dat software maakt, verkoopt en implementeert. Ben zelf business consultant. Ik begeleid de implementaties bij klanten en doe user-training, software configuratie en modifcaties.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:57 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Dankje! Wat voor werk doe je, dat je naar Canada gestuurd bent? En is voor tijdelijk? Heb je daar in een jaar tijd al een leven op kunnen bouwen? En hoeveel betaal je voor je appartement in Downtown?
Verder moet voor ons het grote uitzoeken nog gaan beginnen, dus wat dat betreft nog geen vragen, maar als dat nog komt weet ik je te vinden
De grap is dat vroeger we onze groeten en fruit gewoon "groenten en fruit"noemden.quote:Op vrijdag 1 april 2016 05:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb niet op andere plaatsen in Canada gewoond, dus dat kan ik niet vergelijken, maar vergeleken bij Nederland of zelfs King Country, Washington State, vind ik alles wel erg duur. Vooral verse producten zijn duur (maar dan heb je het wel organic, island grown, family owned, locally produced, etc.) en met iets als een autoverzekering wordt je afgezet, zeker als je er meer hebt en/of van plan bent om een auto regelmatig buiten BC te gebruiken. Je komt dan namelijk bij de enige autoverzekeraar van BC terecht, ICBC, die behalve het monopolie op autoverzekeringen ook rijbewijzen en vehicle licensing regelt.
[..]
Ik weet niet hoe het in SK is, maar hier is het iig duur..
Ieder z'n ding he... Zou er zelf voorlopig niet aan moeten denken ergens op een remote locatie in Canada te wonen. Hartje downtown in een grote stad heeft veel voordelen en sluit aan op wat ik momenteel zoek qua levenquote:Op vrijdag 1 april 2016 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
CA$ 2.250 dollar voor een appartement van ~100m2Ach ja....
Ja de organisch trend hier is echt belachelijk, nog een tandje meer hipster dan in Nederland. Heb het idee dat ze hier meer mogen qua GMO maar dat meer mensen er tegen zijn. In Nederland is het 'verzet' stukken kleiner, ook doordat de regels voor GMO gewassen stricter zijn en de meeste agrarische bedrijven op een veel hoger niveau opereren dan in Noord-Amerika.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De grap is dat vroeger we onze groeten en fruit gewoon "groenten en fruit"noemden.
Nu is het opeens organisch.![]()
![]()
![]()
Tja al die genetisch gemanipuleerde rommel uit de States moet natuurlijk wel betaald worden...
Klopt maar zoek nu eens iets voor een gezin en tel dan alle onkosten erbij op.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ieder z'n ding he... Zou er zelf voorlopig niet aan moeten denken ergens op een remote locatie in Canada te wonen. Hartje downtown in een grote stad heeft veel voordelen en sluit aan op wat ik momenteel zoek qua leven![]()
Heb alles op loop- en fietsafstand, bars, supermarkten, winkels en vrienden. Subway station om de hoek en daarnaast niet al te ver van het vliegveld (ik reis veel voor werk).
Klopt, zeker qua woningen is het zeer duur hier. Wat het vreemde is hier, in vergelijking met Europa, is dat huizenprijzen overal vrij fors zijn. Het is niet zo dat alleen downtown duur is, ook op plekken waar weinig mensene wonen is het prijzig.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Klopt maar zoek nu eens iets voor een gezin en tel dan alle onkosten erbij op.
Ik denk dat je al aardig de richting van mijn bedrag komt.
En dan red je het niet met een gewone baan maar heb je op z'n minst 2 voltijd banen nodig.
Zoals ik al eens eerder verklaarde: Canada begint zichzelf uit de markt te prijzen en is alleen nog aantrekkelijk voor dokters en advocaten. (Althans dit roepen ze al over Vancouver)
Ik heb geen probleem met genetisch gemanipuleerd voedsel. Het wordt alleen niet verkocht in BC, dus je zit al snel vast aan organic, family owned etc..quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De grap is dat vroeger we onze groeten en fruit gewoon "groenten en fruit"noemden.
Nu is het opeens organisch.![]()
![]()
![]()
Tja al die genetisch gemanipuleerde rommel uit de States moet natuurlijk wel betaald worden...
Die dingen zijn allemaal goedkoper dan in NL, zeker drank en bioscoop is in NL vrij prijzig, evenals uit eten gaan. Kleding is zeker stukken goedkoper hierquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:00 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb geen idee wat we per maand aan dingen uitgeven en dat is een comfortabel gevoel dat ik graag zo zou willen houden. Onze hypotheek is geloof ik iets van $2000 per maand. Ik vind boodschappen hier altijd erg duur, je kunt hier zonder veel problemen een doos eieren voor $8 kopen of een ons kaas voor $10.
De inkomensverschillen zijn hier ook wat groter dan we gewend zijn (niet zo erg als in de US maar wel meer dan in NL).
Verder: Een biertje in de stad kost $7.50, de bioscoop $15, uit eten bij de Thai in Langford met z'n tweeen $75 en bij Harbor House in Sooke $350. Een uurtje squashen is een tientje, lidmaatschap van de fitness club $50, mobiele telefonie is $75 per maand, een liter benzine is $1.10. Een nieuwe Levi's spijkerbroek is $30 en een paar Nikes $75. Sokken zijn 5 paar voor een tientje en onderbroeken ditto. En 24 blikjes Pepsi Light zijn $6,28 bij de Wal Mart
Autoverzekering is belachelijk, daar wil ik niet eens over beginnen.
Ik wel. Het is puur gif, net als al die andere bende hier.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met genetisch gemanipuleerd voedsel. Het wordt alleen niet verkocht in BC, dus je zit al snel vast aan organic, family owned etc..
Dat was 'vroeger'. Is nu gezakt naar 0.67 eurocent.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:14 schreef SingleCoil het volgende:
...en de Loonie (zo noemt men de Canadian Dollar ook wel) is iets van 75 eurocent!
Ik zie het zo: luxe producten zijn duurder in NL/europa.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:11 schreef AMDB het volgende:
[..]
Die dingen zijn allemaal goedkoper dan in NL, zeker drank en bioscoop is in NL vrij prijzig, evenals uit eten gaan. Kleding is zeker stukken goedkoper hier
Kloptquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat was 'vroeger'. Is nu gezakt naar 0.67 eurocent.
Uhhhhhh? Wat heb jij dan? Een masserati voor de deur?quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:31 schreef SingleCoil het volgende:
Mijn autoverzekering is iets van 400 per maand
Wat voor auto reed je? En wat rijd je nu? Kan best zijn dat vergelijkbaar in NL ook duurder is...quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:28 schreef DUTCHKO het volgende:
boodschappen of een TV welke ik om de 10 jaar koop?
Mijn autoverzekering in NL was 21 euro per maand.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
Verkeersveiligheid in Canada
In BC heb je twee soorten automobilisten: Houthakkers en Chinese Women.
Need I say more?
Ik had een Deawoo, zo'n klein klote autootje maar met vrijwel geen no claim want dat accepteerde ze niet vanuit canada.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:35 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wat voor auto reed je? En wat rijd je nu? Kan best zijn dat vergelijkbaar in NL ook duurder is...
Overigens heb ik altijd sterk het idee dat verkeersveiligheid hier stukken minder is dan in NL.
Ook in Toronto kun je voor die prijs wel een kamer krijgen hoor, genoeg kamers in de 600-800 dollar range en dan woon je vaak beter dan in NL studentenkamers.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik had een Deawoo, zo'n klein klote autootje maar met vrijwel geen no claim want dat accepteerde ze niet vanuit canada.
Verstookte nauwelijks benzine.![]()
Had ook een aansprakelijksverzekering voor 3 euro per maand!!!
ik had een kamer in het midden van de stad voor 400 euro inclusief alles.
Dus voor 1 persoon is het uitstekend te doen in NL.
Mercedes SL500quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Uhhhhhh? Wat heb jij dan? Een masserati voor de deur?
Zijn er geen aparte verzekeringen die je tijdelijk af kunt sluiten als je naar buiten BC moet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:06 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Mercedes SL500
Waarmee ik ook naar buiten BC wil kunnen rijden, dus dan wordt je verzekering gelijk 30 keer zo duur ofzo. In de US had ik dezelfde auto met betere voorwaarden vezekerd voor minder dan de helft. Maar als permanant resident in CDN moet je je auto ook hier verzekeren.
Ja. Kleine Daewoo kost evenveel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ook in Toronto kun je voor die prijs wel een kamer krijgen hoor, genoeg kamers in de 600-800 dollar range en dan woon je vaak beter dan in NL studentenkamers.
Wat als je hier in een kleine Daewoo zou gaan rijden? Is er dan nog steeds zo'n groot verschil?
Leuk. In Nederland had ik een 280 SEL en een 450 SE. Goede oude tijd...quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:06 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Mercedes SL500
Waarmee ik ook naar buiten BC wil kunnen rijden, dus dan wordt je verzekering gelijk 30 keer zo duur ofzo. In de US had ik dezelfde auto met betere voorwaarden vezekerd voor minder dan de helft. Maar als permanant resident in CDN moet je je auto ook hier verzekeren.
Aah, dan schiet dat niet op nee.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:09 schreef SingleCoil het volgende:
Ik werk bij Microsoft in Redmond, dus ik ga iedere week heen en weer.
Als ik elke dag in de VS zou zitten dan zou het niet voordelig zijn nee.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:43 schreef SingleCoil het volgende:
$5 per dag - da's $150 per maand...niet echt goedkoop denk ik...
Als je een paar dagen per maand in de VS bent is het echter goedkoper dan wat ik nu bij die oplichters van Bell betaal..quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:43 schreef SingleCoil het volgende:
$5 per dag - da's $150 per maand...niet echt goedkoop denk ik...
puur gif.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik wel. Het is puur gif, net als al die andere bende hier.
Ik verbaas me er steeds over als ik weer een paar dagen in NL ben.quote:Ik was 3 maanden in nederland vorig jaar en vergeleken met Canada was het smullen en zeer goed voedsel voor schandalig lage prijzen.
Ja sorry zo denk ik er over.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
puur gif.
[..]
Ik verbaas me er steeds over als ik weer een paar dagen in NL ben.
Is dat van voedsel dat je volledig zelf bereidt of zitten er ook processed onderdelen in? Dat laatste is erg slecht hier (in de VS nog erger, maar in Canada ook niet goed). Je kunt er vanuit gaan dat het overgrote deel van alles wat ook maar in enige vorm geprocessed is (zeg maar alles wat je uit een diepvries haalt, maar ook dingen als brood of vleeswaren) een hoop dingen bevat die niet bevorderlijk zijn voor je gezondheid.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja sorry zo denk ik er over.
Het is gewoon ontzettende slechte bende hier.
Sinds ik in Canada terug ben heb ik ontzettende last van mijn spijsverertering en ontlasting.
In Nederland geen centje pijn.
Ik kan er ook niets aan doen dat de kwaliteit zo bedroevend slecht is.
We eten wel eens wat uit onze tuin maar de rest....quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is dat van voedsel dat je volledig zelf bereidt of zitten er ook processed onderdelen in? Dat laatste is erg slecht hier (in de VS nog erger, maar in Canada ook niet goed). Je kunt er vanuit gaan dat het overgrote deel van alles wat ook maar in enige vorm geprocessed is (zeg maar alles wat je uit een diepvries haalt, maar ook dingen als brood of vleeswaren) een hoop dingen bevat die niet bevorderlijk zijn voor je gezondheid.
Met Amerikaanse niet-biologische groenten (niet verkrijgbaar op VI) heb ik echter nooit ergens last van gehad. Met het meeste wat ik niet zelf van rauw tot maaltijd heb gebracht wel..
Dan post is ook deze link maar even: http://keuringsdienstvanw(...)30-144690-10-03-2016quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
We eten wel eens wat uit onze tuin maar de rest....
Dat roepen ze ook over fracken maar ondertussen....quote:
Er zijn een heleboel wetenschappers die zich absoluut tegen de GMO uitspreken.quote:Op maandag 4 april 2016 16:12 schreef SingleCoil het volgende:
Dat lijkt me geen betrouwbare bron (ze hebben het ook over aliens en 9/11 conspiracy) , en [12] en[13] lijken me totale onzin. Vrijwel alle kippen en runderen in de VS worden met GMO corn gevoerd, denk je dat de helft ervan op mysterieuze wijze dood gaat?
As of September 2014, 49 GMO crops, consisting of eight GM cottons, 28 GM maizes, three GM oilseed rapes, seven GM soybeans, one GM sugar beet, one GM bacterial biomass, and one GM yeast biomass have been authorised.[3] In Europe...quote:Op maandag 4 april 2016 17:45 schreef rogier21 het volgende:
Niet helemaal, in Europe worden er bv geen GMO crops geplant/verkocht, mag niet, in Canada juist wel weer heel veel.
Maar dat zijn allemaal andere dingen, GMO is natuurlijk niet anders dan een verzamelnaam. Is stekken GM? Ja. Is crossbreeden van runderen GM? Ja.
Wil je dat echt weten? OK.quote:
Ok dus jij geeft hoaxwiki als bron en dat moet ik zomaar geloven terwijl ik je linkjes geef van een aantal wetenschappers die BEWEZEN hebben dat deze zaken schadelijk zijn?quote:Op maandag 4 april 2016 17:55 schreef SingleCoil het volgende:
Misschien moet je dit even lezen: http://nl.hoax.wikia.com/wiki/GMO
http://www.momsacrossamer(...)n_gmo_versus_non_gmoquote:Op maandag 4 april 2016 17:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wil je dat echt weten? OK.
Heb je een bron voor "De voedingswaarde is heel slecht en is met opzet zo gedaan zodat mensen eerder weer honger krijgen en dus meer gaan kopen/eten." ? (Wel een andere bron dan die van mensen die ook in aliens geloven, bijv. een gevalideert wetenschappelijk onderzoek)
Als je daadwerkelijk denkt dat je nu een wetenschappelijk argument aangevoerd hebt dat onderbouwt dat GMO minder voedingsstoffen bevat dan zijn we denk ik wel uitgepraat.quote:Op maandag 4 april 2016 18:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://www.momsacrossamer(...)n_gmo_versus_non_gmo
http://www.prevention.com(...)s-linked-weight-gain
As part of a long-term project studying the health effects of GM foods—crops that have had their DNA modified to resist pesticides and drought—researchers from Norway fed food containing GM corn to one group of rats and food containing non-GM corn to another group. Over the course of 90 days, the rats on the GM-corn diet grew fatter and ate more food than the rats on the non-GM diet. The researchers also noticed that rats got fatter when they ate fish that had been raised on GM corn.
Oh ohja, waar ik keek had nog quotes uit 2005, ruim 10 jaar geledenquote:Op maandag 4 april 2016 17:49 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
As of September 2014, 49 GMO crops, consisting of eight GM cottons, 28 GM maizes, three GM oilseed rapes, seven GM soybeans, one GM sugar beet, one GM bacterial biomass, and one GM yeast biomass have been authorised.[3] In Europe...
Misschien ook interessant om stil te staan bij het feit dat de non-GMO eco business tientallen malen groter is dan de GMO industrie. Wie zou er een groter marketing budget voor misinformatie hebben?quote:Op maandag 4 april 2016 18:17 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Oh ohja, waar ik keek had nog quotes uit 2005, ruim 10 jaar geleden
Wacht even dus jij geeft mij "wetenschappelijke" onderbouwing genaamd wiki hoax en wuift mijn onderbouwing weg?quote:Op maandag 4 april 2016 18:13 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat je nu een wetenschappelijk argument aangevoerd hebt dat onderbouwt dat GMO minder voedingsstoffen bevat dan zijn we denk ik wel uitgepraat.
Hier wil het nog niet zo hard los komen, maar donderdag wordt tegen de 20 verwacht. Waar zit jij ergens? Kennelijk niet in Toronto.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:59 schreef rogier21 het volgende:
Wat een weertje, is het bij jullie ook zo lekker? We hadden 23 graden van het weekend, ze geven 28 op donderdag.
Nee niet in Toronto, zit vlakbij Calgary. Het stormt nu wel weer behoorlijk, warme lucht uit de bergen.quote:Op woensdag 6 april 2016 03:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier wil het nog niet zo hard los komen, maar donderdag wordt tegen de 20 verwacht. Waar zit jij ergens? Kennelijk niet in Toronto.
Bij jullie 20? Hier word er Donderdag 26 verwacht.quote:Op woensdag 6 april 2016 03:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier wil het nog niet zo hard los komen, maar donderdag wordt tegen de 20 verwacht. Waar zit jij ergens? Kennelijk niet in Toronto.
Het eiland heeft een wat gematigder klimaat dan het mainland.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Bij jullie 20? Hier word er Donderdag 26 verwacht.
Ik kijk uit naar een wat gematigder klimaat!quote:Op woensdag 6 april 2016 16:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het eiland heeft een wat gematigder klimaat dan het mainland.
De precieze plek waar ik woon zou wat warmer kunnen worden - We zitten wat hoger dan Victoria en wat verder van zee dan Sooke, maar er zijn nooit weerberichten voor dit gebied.
Bah nou dan ga ik iig niet de bouwwereld in! (Heb wel mn diploma bouwkundig tekenaar van uit Nederland, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan).quote:Op vrijdag 1 april 2016 01:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
30 per uur kun je vragen als contractor maar vaak is dat ook afzien want je moet wel al je belastingen betalen dus.
BC = Bring Cash, en dat klopt helaas wel.
Ik hoop dat je een baan vind en kan doen wat je hart je ingeeft.....quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Bah nou dan ga ik iig niet de bouwwereld in! (Heb wel mn diploma bouwkundig tekenaar van uit Nederland, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan).
Ik zie wel dat ik daar meer verdien als hier voor dezelfde baan, dus dan kan ik in ieder geval mn auto verzekering kunnen betalen haha. En het salaris van mn vrouw is daar ongeveer hetzelfde ($35/uur) dus ik denk nog steeds dat we prima rond kunnen komen tov Saskatchewan.
Dankjequote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een baan vind en kan doen wat je hart je ingeeft.....
Dat is inderdaad best netjes, http://www.searchhomesinv(...)ke/2260_Maple_Ave_N/quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:13 schreef SingleCoil het volgende:
Hier is trouwens wel een aardige lijst van wat je voor $350K CAD (EUR 235K) in Sooke kunt kopen:
http://www.searchhomesinv(...)hestprice&perpage=12
Zo dat was best snel! Is er veel aan spullen te verhuizen of laten jullie het meeste achter?quote:Op zondag 10 april 2016 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Zo ons huis is verkocht met en de prijs is wat ik er voor gehoopt had te krijgen.
Nu alles gaan voorbereiden om terug te gaan.
Dat word ff een flinke organisatie mede omdat ik een gigantische hond heb en een kat.
Ik laat vrijwel alles achter of sterker: ik gooi een zooitje weg.quote:Op maandag 11 april 2016 18:53 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Zo dat was best snel! Is er veel aan spullen te verhuizen of laten jullie het meeste achter?
De dieren zullen wel door een langdurig process van inentingen/quarantine moeten, of valt dat wel mee?
Andersom deed CBSA niet moeilijk toen ze eenmaal begrepen dat ons poesje een Nederlands poesje was en geen Amerikaans poesje. Ik weet niet wat je in Nederland kunt verwachten, maar lijkt me dat als je alle papieren in orde hebt dat je verder nergens last van zou moeten hebben.quote:Op maandag 11 april 2016 18:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik laat vrijwel alles achter of sterker: ik gooi een zooitje weg.![]()
Misschien neem ik een computer mee maar dat is dan ook alles.
Dieren moet 3 weken voor de overtocht ingeent worden plus een zooitje papieren.
Maar Canada is geen rabbies land dus ik hoop dat het allemaal wel meevalt.
Wie zegt dat ik naar Nederland ga?quote:Op dinsdag 12 april 2016 03:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Andersom deed CBSA niet moeilijk toen ze eenmaal begrepen dat ons poesje een Nederlands poesje was en geen Amerikaans poesje. Ik weet niet wat je in Nederland kunt verwachten, maar lijkt me dat als je alle papieren in orde hebt dat je verder nergens last van zou moeten hebben.
Ik meende dat ergens opgevangen te hebben, maar je bent kennelijk verstandiger.quote:
Dat houd ik nog even voor mezelf.quote:Op woensdag 13 april 2016 04:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik meende dat ergens opgevangen te hebben, maar je bent kennelijk verstandiger.
Waar ga je naartoe?
Ja dat klopt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:25 schreef Zocalo het volgende:
Even een vraagje:
Mijn vriendin heeft werk gevonden aan de Universiteit van Toronto, dus we gaan voor 1 a 2 jaar die kant op. We zijn nu bezig met een visumaanvraag.
Maar ik lees nu allemaal verhalen dat je bij aankomst moet laten zien dat je een health insirance hebt voor de periode van je work permit. Klopt dit? Want we kunnen ons aanmelden voor OHIP, maar dat is natuurlijk pas na aankomst. De CIC site is erg vaag.
Maar ik lees dat ze soms ook vragen een verzekering te laten zien voor de duur van je visa. Zie deze link voor IEC: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/arrival.aspquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Dat moesten wij ook voor 3 maanden afsluiten via blue cross en dat kostte ons toen iets van 600 dollar meen ik voor een heel gezin.
http://www.on.bluecross.c(...)s/visitors-to-canadaquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:28 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Maar ik lees dat ze soms ook vragen een verzekering te laten zien voor de duur van je visa. Zie deze link voor IEC: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/arrival.asp
Dat zou iets langer zijn dan 3 maandenterwijl we daarna wel in aanmerking komen voor OHIP.
Je bedoelt je basis is gratis als je landed immigant bent en werkt.(in sommige provincies-uiteraard niet in BC).quote:Op donderdag 28 april 2016 18:29 schreef jeroen1976 het volgende:
Jep ik had ook via Blue Cross een verzekering voor 6 maanden afgesloten.
Vond ik destijds wel prijzig maar daarna heb ik nooit meer een verzekeringspremie moeten betalen aangezien mijn werkgevers dit deden.
Ik kan haast niet wachten op komende week, 29 graden staat er in de voorspelling! Kan ik eindelijk mijn moestuintje zaaien.
Er is geen gratis "universal health care" in BC? Hmm dat is dan toch niet zo goed geregeld.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je bedoelt je basis is gratis als je landed immigant bent en werkt.(in sommige provincies-uiteraard niet in BC).
Extra verzekering word vaak 50-50 betaalt of 100% als je voor de overheid werkt.
Union is vaak gedeelde betaling,
Gewone arbeiders moeten de volle pond betalen. (75% van de bevolking)
Ik doe niets meer aan de tuin op gras maaien na dan.
Voor de rest word/is alles verkocht en ben ik aan het aftellen.
Ja heb (vrijwel zeker) werk en procentueel ga ik bijna 2 x meer verdienen als in Canada plus geen hypotheek meer dus dat is wel lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:31 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Er is geen gratis "universal health care" in BC? Hmm dat is dan toch niet zo goed geregeld.
Zo te horen heb geluk gehad dan, nog nooit voor extra verzekering hoeven te betalen en ik heb voor een bank ('dom' data input werk) , en een investeringsbedrijf gewerkt (business analyst), dat zal dan wel niet onder de "gewone arbeiders" vallen...
Nog voor de zomer terug in Europa dus? Heb je al werk gevonden of ga je daar pas echt op naar zoek na de verhuizing?
Hoe zit het eigenlijk met de Canadese immigratiedienst, moet je je afmelden en dan neem ik aan wat papierwerk invullen en dat is het dan?
Ach we zullen zien.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:24 schreef jeroen1976 het volgende:
Hopelijk kunnen jullie snel ergens lekker thuisvoelen!
Het is een combinatie van dingen. Ik vind het moeilijk om het precies uit te leggen (en misschien is het wel gewoon een gevoel en stel ik me aanquote:Op woensdag 13 april 2016 14:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat houd ik nog even voor mezelf.
Maar waarom zou Nederland niet goed zijn?
Wat voor dingen beletten je om naar Nederland te gaan?quote:Ik zou graag weer in Nederland willen wonen maar diverse redenen beletten dit. (helaas)
Toen ik naar Canada vertrok (vanuit de VS) is mij niets gevraagd m.b.t. health care insurance dat ik mij kan herinneren. Als je op een werkvergunning aankomt kan ik me moeilijk voorstellen dat je wordt teruggestuurd omdat je geen health care insurance hebt, maar ik snap dat je er niet op wilt gokken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:25 schreef Zocalo het volgende:
Even een vraagje:
Mijn vriendin heeft werk gevonden aan de Universiteit van Toronto, dus we gaan voor 1 a 2 jaar die kant op. We zijn nu bezig met een visumaanvraag.
Maar ik lees nu allemaal verhalen dat je bij aankomst moet laten zien dat je een health insirance hebt voor de periode van je work permit. Klopt dit?
Ik weet niet hoe het in Ontario is, maar in B.C. is er een wachttijd van 3 maanden. Wellicht wil CIC dat je voor die periode gedekt bent..quote:Want we kunnen ons aanmelden voor OHIP, maar dat is natuurlijk pas na aankomst. De CIC site is erg vaag.
De tijd dat ik in NL heb gebivakeerd was ik eerlijk gezegd blij dat ik weer onder de Nederlanders was. Qua denken vind ik Nederlanders een verademing ivt de Canadezen, helemaal wat uiterlijk en kleding betreft.quote:Op woensdag 18 mei 2016 06:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is een combinatie van dingen. Ik vind het moeilijk om het precies uit te leggen (en misschien is het wel gewoon een gevoel en stel ik me aan), maar Nederland is ... klein. Niet zozeer qua oppervlak, maar Nederlanders zijn minder ruimdenkend dan Nederlandsrs graag denken. Andere dingen die me tegenstaan:
- Toenemende vreemdelingenhaat (in het bijzonder moslims).
- Toenemend geweld om een "mening" kracht bij te zetten.
- Onbeschofte mensen.
- Drukte.
[..]
Wat voor dingen beletten je om naar Nederland te gaan?
Oh, ik doel niet daar op. Ik kom zelf uit Rotterdam.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De tijd dat ik in NL heb gebivakeerd was ik eerlijk gezegd blij dat ik weer onder de Nederlanders was. Qua denken vind ik Nederlanders een verademing ivt de Canadezen, helemaal wat uiterlijk en kleding betreft.![]()
-Vreemdelingenhaat: niet veel van gemerkt maar dat de haat er is klopt wel zeker. Maar wees gerust, dat is hier ook. Vrijwel elke Canadees die ik spreek haat de Chinezen en de Indiers.
- toenemend geweld: ook niets van gemerkt maar is dat hier anders dan?
- Ja Nederlanders zijn eerder geneigd om je in je gezicht te vertellen wat zij vinden. Dat durven ze hier niet goed, dus doen ze het maar achter je rug. LOL
Aantal keer in Vancouver geweest. Een van de weinige echte steden in de Noord-West!quote:- Weleens naar Vancouver gereden?Maar inderdaad, het is bloeddruk in NL. Om 05:30 is het al een gekkenhuis op de snelwegen. Onvoorstelbaar!
Dat maakt het lastig. Kan me voorstellen dat je het dan niet doet.quote:Belangrijke dingen beletten mij om terug te gaan en dat is in de eerste plaats dat ik geen eigen woning kan kopen. Huren kan je wel vergeten in NL of je moet de hoofdprijs willen betalen.
Onderwijs voor mijn kinderen: ze spreken GEEN Nederlands dus dat word dan bijv. een IB school en dat kost 4000 per kind.
Zijn er ook geen banken die een uitzondering maken voor nieuwkomers? Dat is een ander ding aan Nederland - totaal niet berekend om het buitenland, terwijl je juist zou denken dat Nederland zoveel buitenland heeft.quote:Werk: kan ik wel vinden maar alles op uitzendcontract basis. En de banken wensen geen enkele lening te geven op basis van een uitzendcontract in de eerste 3 jaren.
quote:Dus we gaan terug naar mijn vrouw haar land: Bulgarije.
Voordelen: we hebben een appartement daar, dus geen hypotheek.
Ik kan redelijk snel werk vinden.
Geen probleem met de kinderen mbt. de school, onderwijs in Engels.
Kinderen zijn eveneens Bulgaars en de familie is ook daar.
Mijn vrouw hoeft niet meer te werken en kan meer aandacht besteden aan het gezin.
We zijn weer terug in Europa!!!
Ik kan je nog wel een paar miljoen redenen geven maar ik vind dit genoeg.
Had je een bepaald doel of een bepaalde hoop?quote:Na 8 jaar ons kapot te hebben gewerkt zijn we geen centimeter opgeschoten, sterker, we zijn er op achteruit gegaan, en vonden we het wel welletjes.
Ja stukken goedkoper maar de lonen zijn laag.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:45 schreef jeroen1976 het volgende:
Over het algemeen ben ik het wel met je eens DUTCHKO, maar je moet wel erbij zeggen dat de arbeidsvoorwaarden heel erg verschillen per lokatie/branch. Zoals ik al eerder eens gezegd heb; die van mij zijn meer dan prima (en altijd geweest, bij meerdere werkgevers) en beter dan wat ik ooit in Nederland had.
Ook heb ik vrienden die in de bouwwereld zitten en die hebben het heel behoorlijk goed, met prima ziektekosten verzekering betaald door de baas, pensioensregeling(en) en betaalde vakantiedagen.
Of het is zo dat de slechte omstandigheden meer iets van BC is in het algemeen, of je hebt pech gehad voor bedrijven te werken die het gewoon niet goed en normal geregeld hadden.
En fin, goed om te horen dat je alles nu mooi geregeld hebt in Bulgarije, dat lijkt mij een mooi land! Ik neem aan dat alles daar sowieso een stuk goedkoper is dan in Canada en West Europa?
Vancouver is gewoon schrikbarend duur, en vele malen duurder dan de EU dus ik snap niet helemaal wat jouw ouders danwel ingeslagen moeten hebben, maar voor de rest zal het mij een wortel zijn.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:41 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb voor September geboekt, KLM had goede aanbieding (750$ pp, YYC-AMS).
Weet niet hoe het in Vancouver is maar ik schrik behoorlijk van de prijzen. Hotelletje, of zelf ABNB min 100 per nacht, auto huren, kost een vermogen.
Mijn ouders zijn ook net weer weg, die hebben even lekker ingeslagen hier, stukken goedkoper dan in Nederland.
Dutchko, ik denk dat je op een plek hebt gewoond dat abnormaal duur is, want zelfs hier in Calgary zijn de prijzen stukken lager.
Zo anders dan hier in Toronto. Veel Europese vrienden hier maar allemaal zouden ze graag willen blijven. Helaas niet altijd mogelijk i.v.m. werkvergunningen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vancouver is gewoon schrikbarend duur, en vele malen duurder dan de EU dus ik snap niet helemaal wat jouw ouders danwel ingeslagen moeten hebben, maar voor de rest zal het mij een wortel zijn.
"Vreemd" genoeg zijn er heel veel kenissen en vrienden die nu de koffers aan het pakken zijn en die gaan allemaal weer retour naar hun vaderland w.o. Europa, Zuid Amerika en Swasiland.
En de klacht is allemaal dezelfde: alles is veel te duur en de Canadese samenleving is niet bepaald wat wij voor ogen hadden. (en dat is netjes uitgedrukt)
Afijn ieder zijn meug maar ik ben blij dat ik weer in de EU zit.
Tja zoals ik al eerder berichte: in Vancouver is al lange tijd alarm geslagen omdat de gewone man gewoonweg niet een huis kan veroorloven in Vancouver. (en omgeving - geniddelde van 500.000 dollar)quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:48 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zo anders dan hier in Toronto. Veel Europese vrienden hier maar allemaal zouden ze graag willen blijven. Helaas niet altijd mogelijk i.v.m. werkvergunningen.
Overigens verwacht ik dat de prijzen hier nog wel gaan droppen. Een verandering in de rentestanden voor hypotheken en de markt kan flink in elkaar zakken.
Gaaf! Nu al op zoek naar een apartement of pas zoeken als jullie hier zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:34 schreef Zocalo het volgende:
Dutchko weg, ik in. Aantal Nederlanders blijft gelijk
Mijn visum is goedgekeurd en ik ben vanaf september voor een paar jaar in Toronto te vinden
We hebben voor de eerste paar weken een AirBnb en gaan vanuit daar verder zoeken. Eerst maar eens ontdekken wat de leuke wijken zijn voordat je ergens setteltquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:24 schreef AMDB het volgende:
[..]
Gaaf! Nu al op zoek naar een apartement of pas zoeken als jullie hier zijn?
Slim:-) Neem aan dat jullie nog redelijk jong zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:02 schreef Zocalo het volgende:
[..]
We hebben voor de eerste paar weken een AirBnb en gaan vanuit daar verder zoeken. Eerst maar eens ontdekken wat de leuke wijken zijn voordat je ergens settelt.
Dankje en het beste DUTCHKO! Is er al een Bulgarije topic?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:33 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar goed jongens ik zit niet meer in Canada dus zal het posten hier flink afnemen.
Het gaat jullie allemaal goed en heel veel succes in de toekomst allemaal!!![]()
Vind de prijs nog laag voor huren in Calgary. Success met het vinden van een 1 BR voor 1100$quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:46 schreef AMDB het volgende:
http://m.huffpost.com/ca/entry/10210810?
Wel grappig na de discussie hier:D
Ik vraag mij toch een beetje af waar er precies op bespaard wordt, aangezien ze het consulaat in Calgary niet hebben gesloten maar alleen het paspoort gedeelte (en andere papieren denk ik).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef rogier21 het volgende:
Heb hetzelfde gehad ja. Wist niet dat het dicht ging in Calgary maar gelukkig had ik een afspraak 2 maanden ervoor gemaakt! Er was toen zelfs nog een petitie en je kon een brief naar de ombudsman sturen. Maarja, nu niet meer..
Als je het niet nodig hebt voor de komende jaren, en ingeschreven in Nederland blijft, zou ik het in Nederland houden. Dat is alleen mijn gevoel trouwens aangezien ik niet meer op de hoogte ben van de Nederlandse belastingen. Ik had alleen een reguliere bankrekening toen ik verhuisde en dat geld heb ik electronisch overgemaakt destijds naar mn reguliere Canadese bankrekening. Ik heb niets van de belastingsdienst(en) gehoord daarover, maar het was ook een relatief klein bedrag.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:26 schreef Zocalo het volgende:
Wat is handig om met je spaargeld te doen, als je voor een paar jaar naar Canada gaat? In NL houden of meeverhuizen?
Als ik zo kijk zag ik een grote bank met 0,6% rente maar ook een internetbank met 1,6%. Kan dat verschil kloppen? Dat laatste is meer dan in Nederland, maar je zit natuurlijk wel met schommelingen van de wisselkoers.
Buiten dat ik niet weet hoe het belastingtechnisch zit als je in Canada woont, maar geld in Nederland hebt.
Top, dankje! Mijn spaargeld is meer dan ¤10.000 dus dat moet ik sowieso al aangeven als ik het land binnenkom.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:06 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Als je het niet nodig hebt voor de komende jaren, en ingeschreven in Nederland blijft, zou ik het in Nederland houden. Dat is alleen mijn gevoel trouwens aangezien ik niet meer op de hoogte ben van de Nederlandse belastingen. Ik had alleen een reguliere bankrekening toen ik verhuisde en dat geld heb ik electronisch overgemaakt destijds naar mn reguliere Canadese bankrekening. Ik heb niets van de belastingsdienst(en) gehoord daarover, maar het was ook een relatief klein bedrag.
De rente kan idd nogal verschillen per bank hier, maar ik zou mij daar alleen mee bezig houden als het een groot genoeg bedrag is om daadwerkelijk van een iets hogere rente te profiteren.
Als ik mijn inkomsten belastingen invul dan is er altijd de vraag of je ook inkomsten uit buitenlandse source hebt, daar zou je dan je rente inkomsten moeten invullen.
In Canada heb je ook nog de Tax Free Savings Account (TFSA), dit is een spaarrekening die je bij alle banken kan afsluiten en je betaald geen belasting over de rente. Hier zit wel een maximale limiet per jaar aan wat je kan storten. Je kan zonder penaltie je geld hier van afhalen als je dat wilt en er zijn verschillende rente opties (van de 0.5% lage risico tot de hogere risico stocks & bonds die vaak wel op loopt tot 6%)
Nouja, als er meer vragen zijn kan dat bij mij tot op een zekere hoogte, heb jaren bij een grote bank en een particulier financieel beleggingsbedrijf gewerkt
Kom je met een werkvisum binnen of ga je een Landed Immigrant/Permanent Resident status krijgen? Dat laatste is wel een voorwaarde voor het openen van een TFSA voor een niet-Canadees.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:25 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Top, dankje! Mijn spaargeld is meer dan ¤10.000 dus dat moet ik sowieso al aangeven als ik het land binnenkom.
Het lastige van mijn situatie is dat ik me wel uit ga schrijven in Nederland, maar grote kans dat ik over twee of drie jaar weer terug ben. Als ik alles in Canada op een rekening ga zetten ben je veel gevoeliger voor wisselkoersschommelingen. Maarja, is het slim om voor je spaargeld de euro als referentie te houden of moet je ook dat in Canadese dollars gaan benaderen...?
We zullen sowieso belasting moeten gaan betalen, dus hoe is de vermogensbelasting in Canada? In Nederland moet je bij meer dan een x-bedrag (+/- ¤40.000) extra belasting betalen. En in Canada? Hoe is het percentage vergeleken met Nederland?
Die TFSA klinkt goed, daar ga ik me zeker eens in verdiepen. Bedankt voor de tip!
Ohja dat is waar, herinner mij dat nu van het kijken naar Border Securityquote:Op woensdag 6 juli 2016 04:09 schreef rogier21 het volgende:
Je hoeft alleen aan te geven als je meer dan 10.000 CAD op zakt hebt, niet als je het op de bankt hebt staan
Voor Toronto teveel om op te noemen. Is wel een echte woonstad en niet per se een toeristenstad. Qua toffe wijken:quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:53 schreef MaJo het volgende:
Nog goeie insider tips voor Toronto, Ottowa, Montreal en Ville de Quebec? Qua leuke restaurentjes, wijken etc
Bedankt voor de tipsquote:Op maandag 15 augustus 2016 23:08 schreef AMDB het volgende:
[..]
Voor Toronto teveel om op te noemen. Is wel een echte woonstad en niet per se een toeristenstad. Qua toffe wijken:
• Kensington Market / Chinatown.
• Alle grote straten in het vierkant King St. West, Dufferin St., Bloor St. West en Spadina Avenue. Veel te doen op Bloor, College St., Queen St. en als je van clubs en sjiekere restaurants houdt: King St. West.
• Baseball game (Blue Jays, tickets gemakkelijk te krijgen via StubHub.com)
• Toronto Islands, ferry kost 7 dollar, en dan in de avond terug voor de beste view van de skyline (1 van de mooiste ter wereld imo).
• Distillery District
• St. Lawrence Market
• Casa Loma (een kasteel, ja, een kasteel, in hartje downtown).
Genoeg te doen hier. Andere steden ken ik niet heel goed, maar voor Montreal wel een aanrader qua restaurant: Jardin Nelson. Een van de beste terrassen met live muziek die ik ken.
Ik denk niet dat we de CN Tower opgaan vanwege hoogtevreesquote:Op maandag 15 augustus 2016 23:09 schreef AMDB het volgende:
Tip voor de CN Tower: reserveer een plekje in het restaurant bovenin, ben je qua geld allicht net iets duurder uit dan een entreekaartje, maar heb je in ieder geval wel gelijk eten.
Toffe alternatieve bar (locatie vinden op eigen initiatief, van tevoren de ingang googlen aanbevolen: Cold Tea Barquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipsAls je ook nog leuke alternatieve plekken weet dan hou ik me aanbevolen
zelfde geldt voor leuke concerten 1-3 okt
Baseball is dan geloof ik al klaar maar met een basketbal- en een ijshockeywedstrijd in NY zit ik ook wel aan de max qua sport tijdens onze reis
Iets duurder? Het ligt er ook aan wat je besteld in het restaurant, ik heb er een keertje gegeten (op kosten van de baas) en dat liep flink in de kosten. Ik ben natuurlijk wel de gemiddelde noord amerikaans prijzen gewent en niet de (meestal) achterlijk hoge Nederlandse. Het was iig wel erg leuk en het eten was meer dan prima.quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:09 schreef AMDB het volgende:
Tip voor de CN Tower: reserveer een plekje in het restaurant bovenin, ben je qua geld allicht net iets duurder uit dan een entreekaartje, maar heb je in ieder geval wel gelijk eten.
Toegangskaartje met toegang tot de hoogste pod is ook al 50 CAD, dus zie het als een korting op je maaltijdquote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:59 schreef jeroen1976 het volgende:
er een keertje gegeten (op kosten van de baas) en dat liep flink in de kosten. Ik ben natuurlijk wel de gemiddelde noord amerikaans prijzen gewent en niet de (meestal) achterlijk hoge Nederlandse. Het was iig wel erg leuk en het eten was meer dan prima.
Wow $50 nu, dat is schrikbarend duur, zo bijzonder vond ik het daar eigenlijk niet. Ach ja, de toeristen betalen toch wel he.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:48 schreef AMDB het volgende:
[..]
Toegangskaartje met toegang tot de hoogste pod is ook al 50 CAD, dus zie het als een korting op je maaltijd
Vond het zelf ook tegenvallen. Heb zelf vanaf Billy Bishop met een kleine vierzitter meegevlogen over de stad, dat is 100x gaver en nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:15 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Wow $50 nu, dat is schrikbarend duur, zo bijzonder vond ik het daar eigenlijk niet. Ach ja, de toeristen betalen toch wel he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |