quote:
Dit is puur het uitzicht wat telt. Het huis is 3200 sq.ft en het uitzicht is over een valley met de Veddar river. Opp van het land: ong 1/8 acre. Huis neemt vrijwel alles in beslag. Het land is duur dat weet ik zowiezo al want het is puur lokatie, lokatie, lokatie.
Ik denk dat het land ong 200.000 heeft gekost en het huis is dus 500.000.
De eigenaar/realtor vertelde dat hij niet veel geld zou maken met dit huis (grapje denk ik van 'm)
Afijn het maakt mij geen barrel uit. Je koopt een houten huis wat belabberd is qua bouw voor een hoog bedrag. Ze doen maar.
Interessant is dat de meeste bouwers INCLUSIEF de garantie inspekteur verklaarden dat ze nooit een nieuwbouw huis zouden kopen. Dat zegt wel iets dus. Kwantiteit over kwaliteit.
Net mijn hypotheek verlengd voor open 5 jaar met max. 3 maanden boete wanneer we de tent eerder verkopen. Hyp. 2,60. Ga er mooi 170 dollar op vooruit wat we hard nodig hebben om de electra te compenseren.
Op tijd gedaan want de rentes gaan omhoog binnen een aantal maanden.
Dus als je een huis wenst te kopen van 400.000 dan zou ik maar opschieten. 20% aanbetalen (80.000 dollar) en je "zit goed". Je komt dan op zo'n 1450 per maand. (kaal, hyp. 2,6%)
Maar ja dat is alleen nog maar het huis. De onroerend goed belasting komt er nog op per maand alhoewel ik niet weet hoeveel dat is in Alberta.
Kan je hier vinden maar ik denk zo'n 200 extra per maand.
http://calgaryrealestate.(...)erty-tax-calculator/Dus je gaat naar 1650 per maand. Komen al je overige kosten er nog boven op. Gaan we dan over een gezin praten dan ga je al snel naar kosten per maand van zo'n 4000 tot 4500.
Jullie zijn nog jong en kunnen flexibel hier op reageren, dat kan helaas bij mij niet.
Ik weet 100% dat ik tot mijn einde moet werken hier want mijn pensioen is totaal niet toereikend om te overleven met dit soort bedragen. Dat was mijn grootste fout, niet genoeg onderzoek gedaan en TE oud om nog iets op te bouwen. Jammer maar helaas.
En dat is iets waar ik mensen voor probeer te waarschuwen die vrolijk roepen: we gaan emigreren.
Denk goed na. Al je een gezin hebt WAT kan je nog bereiken? Hoe ga je je pensioen aanpakken? Informeer je hoe duur het is in Canada. Wat heb je nodig in het dagelijkse leven? (bijv. vaak 2 auto's) Wat hebben je kinderen nodig en weet je dat het leerstelsel veel duurder hier is dan in de EU?
Besef dat als je het zwaar heb in Canada je familie 9000 km verderop zit in de EU en je hun misschien nooit meer zal zien. Ene erg belangrijk: neem een scheepslading geld mee want de bedragen wat men eist tbv. de emigratie zijn peanuts vergeleken met de uitgaven hier.
Allemaal dingen/vragen waar zooo simpel over heen gestapt word op het CBB.
10 jaar terug was het nog goud in Canada. Verdiensten waren hoog, overvloed aan werk. Dat is allang niet meer.
Oh net op de TV. Mensen besteden hier 80% van hun maandelijks inkomen aan wonen. Bezopen? Absoluut.