Grootste probleem in Nedeland is de isolatie.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:03 schreef jeroen1976 het volgende:
Mn quote button werkt niet meer, dan maar een copy & paste:
---
Oh net op de TV. Mensen besteden hier 80% van hun maandelijks inkomen aan wonen. Bezopen? Absoluut.
---
Dat is idd bezopen.
Mijn financieel adviseur heeft mij een paar weken geleden verteld dat de overheid tegenwoordig de grens van 40% hanteerd en dit doorwerkt naar de hoogte van de hypotheek die je kan krijgen (40% gemiddeld, kan iets hoger zijn als je credit rating goed is of lager als je rating slecht is). Ze houden natuurlijk geen controle op wat iemand daarna allemaal koopt op afbetaling, dus kan het snel oplopen naar die 80% ja.
Dit is in principe goed nieuws, maar het maakt mij bijna onmogelijk om een redelijk huis te kopen als alleenstaande, aangezien dat mij een hyphotheek limiet geeft van $250,000 (dit is inclusief de winst die ik zal maken op mijn huidige huis) en de huizenmarkt nu dus abnormaal hoog is. Om in te haken dat het 10 jaar geleden hier een stuk beter was; inderdaad, toen kon je voor dit bedrag een heel mooi huis kopen in de beste buurten (in mijn regio dan).
Land is trouwens nog wel een stuk goedkoper hier zo te horen, net buiten de stad heb je 5 tot 10 acres met een mooi uitzicht op een rivier vallei vanaf $70,000.
Ik weet dat je de huizenbouw hier helemaal niks vindt en je hebt ook grotendeels gelijk, maar is het wel zoveel beter in Nederland tegenwoordig? Beton, stenen en cement zijn natuurlijk meestal duurzamer dan houten constructies, maar ik heb daar een tijdje in de bouw gezeten en ben redelijk veel constructie/bouw problemen tegengekomen door vooral slechte kwaliteit bouwmaterialen (moeten steeds goedkoper zijn), en de deadlines vliegen je om de oren dus wordt er veel afgeraffeld.
Noorwegen en Zweden hanteren hele ander normen, zijn veel meer moderner bezig en hebben veel beter isolatie waardes/ minder koude lekken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:50 schreef rogier21 het volgende:
Een maat van mij heeft pas een nieuwbouwhuis in Nederland gekocht (Pijnacker), uiteraard was de hele wijk in 5 minuten uitverkocht aangezien er nergens gebouwd wordt in Nederland, maar de kwaliteit is heus niet veel beter.
Ja een betonen structuur ipv houten framework, maar daar worden ook gewoon stenen tegenaan gemetseld, net als in Canada.
Maar de aannemers draait je gewoon een poot uit, badkamer en keuken uit een boekje kiezen, premiums kosten ook allemaal extra.
Maar wat is er zo slecht aan houten huizen? In Noorwegen wordt het al heel lang gedaan, in Nederland begint het populairder te worden omdat het goedkoper en duurzamer is en beter isoleert.
Wat kletsen jullie toch.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:30 schreef rogier21 het volgende:
Hehe zelfs hier in het warme Calgary is het koud dit weekend, -26 met windchill van -33, zelfde pistes zijn dicht voor vandaag.
Maar de farmers almanac heeft ook een koude februari / half maart opgegeven.
Home inspection geregeld?quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:55 schreef rogier21 het volgende:
Pff nou het is wel op en neer hier in Calgary, pas nog sneeuw nu weer 19 graden
Is hier iemand trouwens uit Cochrane? We hebben een huisje gekocht in Fireside en gaan waarschijnlijk half juli verhuizen
Home inspection voor nieuwbouw? Ik mag hopen dat de inspector zijn werk gewoon heeft gedaanquote:
Jazeker. De gemeente inspecteerd zo'n huis en je kan als bouwer ook garantie geven voor 5 of 10 jaar.quote:Op maandag 28 april 2014 20:49 schreef jeroen1976 het volgende:
Ziet eruit als een mooie nieuwe buurt! Lekker dicht bij Calgary maar toch een landelijke en rustige omgeving zo te zien.
Heb je een home inspection nodig voor een nieuw huis Dutchko? Ik neem aan dat de builder garantie geeft op de constructie?
Ik vertrouw Alberta meer dan BC.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:10 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Home inspection voor nieuwbouw? Ik mag hopen dat de inspector zijn werk gewoon heeft gedaanAnders heb ik nog een jaar garantie via Alberta.
Heb dit nog gevonden. Ziet er mooi uit.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:10 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Home inspection voor nieuwbouw? Ik mag hopen dat de inspector zijn werk gewoon heeft gedaanAnders heb ik nog een jaar garantie via Alberta.
Die zijn zeker netjes, ik heb helaas nog niet zoveel poen dus moet het met een townhouse doenquote:Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb dit nog gevonden. Ziet er mooi uit.
http://www.thewillowscoch(...)6ziL4CFU5lfgod4rMATA
Vandaag hier 27 graden en morgen 29 graden. heb van schrik vrij genomen..quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:21 schreef BenD het volgende:
Ziet er goed uit ja. Hier ook op zoek naar een huis in Calgary. Kijken naar nieuwbouw of redelijk nieuw en dan wat dingen aanpassen. Paar mooie woningen gezien bij Brookfield Homes en Sabal Homes. Iemand toevallig ervaring mee? Internet geeft gemist resultaat.
Vandaag ook eindelijk een beetje lente, 17 graden en volop zon. Dat mag ook wel want de afgelopen 2 dagen werden we wakker met 5 cm sneeuw. Kom maar op met dat mooie weer, lekker kamperen!
Zo dat zijn de betere temperaturen! Waar zit je, in BC toch?quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vandaag hier 27 graden en morgen 29 graden. heb van schrik vrij genomen..
Yep. Maar dit weekend zakt het weer in naar 13 met regen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 04:44 schreef BenD het volgende:
[..]
Zo dat zijn de betere temperaturen! Waar zit je, in BC toch?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 06:36 schreef Roof_rack het volgende:
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw!
Maar de zeven dagen voorspelling zegt dat het warmer wordt! Volgende week dinsdag voor een weekje terug naar Nederland. Daarna een paar dagen door Banff en Jasper rijden/kamperen en dan weer terug aan de bak. Ik heb een opkikkertje nodig om te zien waarvoor ik het allemaal doe. De overkoepelende organisatie van de baan die ik zou krijgen heeft een rem op de LMO gezet. Met alle huidige heisa willen ze niet voor èèn persoon de aanvraag doorlopen. Blij met een dooie vis. Op zoek naar de volgende!
Verder zijn alle groenten binnen lekker aan het groeien. Hopelijk zet de lente toch eens door en kan de boel naar buiten. De eerste beren alweer gezien en een hoop vogels komen ook alweer terug. Nog even doorzetten en dan kunnen we weer lekker buiten zitten. Weer lekker vissen en kayakken hmmmm. Het ijsvissen is niet zo leuk als lekker in het zonnetje dobberen.
Over poen gesproken.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:10 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Die zijn zeker netjes, ik heb helaas nog niet zoveel poen dus moet het met een townhouse doenhttp://liveinsynergy.ca/models.html (de Harmony).
Ervaring geen. Studeerd dit jaar af. Ach ja....quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:36 schreef rogier21 het volgende:
Hoeveel jaar ervaring? Met een jaartje of 10 kán je dat wel verdienen, maar ik Calgary heb je denk ik niet veel aan je security analyzing architect, het zijn toch voornamelijk startups voor de oil & gas industrie.
Yep.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:27 schreef jeroen1976 het volgende:
Gefeliciteerd! Dat is toch een redelijk goed betaalde baan?
26 dollar beginnend.quote:Op donderdag 15 mei 2014 04:08 schreef rogier21 het volgende:
Gefeliciteerd! Ik hoorde van mijn collega dat de zorg goed betaald! (in Alberta dan).
Van de regen genietenquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:18 schreef jeroen1976 het volgende:
Wat zijn ieders plannen voor de May long weekend? Ik ga een dagje mountainbiken in een provincial park op een uurtje rijden, lekker de natuur in. Nog iets te koud 's nachts om te kamperen helaas.
Oprit verbreden dus dat word weer aanpakken....quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:18 schreef jeroen1976 het volgende:
Wat zijn ieders plannen voor de May long weekend? Ik ga een dagje mountainbiken in een provincial park op een uurtje rijden, lekker de natuur in. Nog iets te koud 's nachts om te kamperen helaas.
Welnu vandaag eens kijken of de afgraafCanadees zijn woord houd. Gisteren ging het wederom weer niet door, zijn afspraak. Eens zien wat het vandaag word.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 03:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oprit verbreden dus dat word weer aanpakken....
Hoera hij is geweest. (weliswaar 1,5 uur te laat maar goed.... )quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Welnu vandaag eens kijken of de afgraafCanadees zijn woord houd. Gisteren ging het wederom weer niet door, zijn afspraak. Eens zien wat het vandaag word.
En wat doen we zo al in Toronto?quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:31 schreef Catch22- het volgende:
Hallo. Groetjes uit t financial district van Toronto![]()
Doet me hier allemaal erg aan Miami denken qua stad. Wel relaxt op zich. Net even op de foodcourt in t eaton center gegeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |