abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:26:30 #1
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_93534049

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

Vorige delen:
Canada
Canada deeltje 2 Fok!kers in dit mooie land!
Canada deel 3!
Canada deel 4

Laatste post in Canada deel 4
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:24 schreef klaasdj het volgende:
Zijn er trouwens hier mensen die via Working Holiday Visa naar Canada gegaan zijn en -practisch- nooit meer terug gekomen zijn?

[ Bericht 60% gewijzigd door klaasdj op 02-03-2011 12:34:27 ]
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_93599449
Mijn vrouw heeft het andersom gedaan met een WHP Visa naar Nederland gekomen toen wij elkaar net hadden leren kennen om zo een jaar bij mij te zijn zonder veel papierwerk te doen. Werkte overigens perfect. Het was alleen iets meer papierwerk dan we achteraf hadden verwacht. Niet dat het veel was maar goed dit was meer de schuld van de immigratie dienst in NL. Hoe het andersom zit weet ik niet echt maar je zou eens op de site van de Canadese Ambassade kunnen kijken:

http://www.canadainternat(...)NL-WHC.aspx?lang=eng

Verder valt het ingesneeuw en ijs wel mee vandaag. Gisteren een ritje naar Orillia gemaakt bij Lake Simcoe. White outs niet normaal. Zowat een uur lang 35 km uur gereden hahah!

Terug had ik zon!
pi_93666812
Inderdaad nog steeds ingevroren en ondergesneeuwd hier. Op dit moment sneeuwt het al uren maar de temp. is niet zo koud meer. Deze week was het de koudste dag in 90 jaar; -24 dagtemperatuur met een windchill van -42C.

Op dit moment is het -17 met een windchill van -25 en 1-3 cm of verse sneeuw is er voorspeld voor de komende uren.

Dat wordt zodrekt weer lekker koukleumen wachtend op de bus :). (Valt wel mee hoor, ik heb natuurlijk een dikke winterjas).
pi_93675684
Ja, de winter mag wel eens overgaan, alhoewel de temperaturen langzaam omhoog kruipen. Het was even een paar dagen net boven 0, maar toe werd het weer vies koud. Maar het wordt warmer, vannacht wordt het maar -20 (-30 met wind chill), dus dat is prima te doen. Al de sneeuwhopen mogen wel eens weg.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 07:41:57 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93676523
Hier, in MI, zag ik al mensen in de korte broek lopen tussen de sneeuwhopen. Een paar graden boven nul vraagt ook om een korte broek natuurlijk. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93708443
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 07:41 schreef popolon het volgende:
Hier, in MI, zag ik al mensen in de korte broek lopen tussen de sneeuwhopen. Een paar graden boven nul vraagt ook om een korte broek natuurlijk. ;)
Ja, maar dan moet het eerst eens boven het nulpunt uitkomen. :p
En volgens het weerbericht zit dat er de komende 2 weken nog niet in... :(
pi_94021439
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 07:41 schreef popolon het volgende:
Na 10 jaar strenge winters op de Prairies moet ik bekennen dat ik dit de laatste jaren ook doe... als je maanden ingevroren bent per jaar voelt die +5 als tropisch aan! Wat ik ook merk is omdat de lucht hier zo schoon is, als het zonnetje lekker schijnt voelt het zoveel warmer aan dan die paar graden boven nul.

Dan begint het barbeque seizoen ook weer meteen. :)
pi_94024446
Een dag boven 0, en dan 's-nachts gelijk een sneeuwstorm... :') De lente blijft zo nog wel even op zich wachten. Alhoewel de sneeuw binnen kort toch wel moet gaan beginnen te smelten.
pi_94619657
Weet een van jullie een soort Canadese marktplaats?

Ik ben mn budget aan het maken voor mn semester in Canada, en ik wil kijken hoeveel een aantal dingen tweedehands kosten.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:05:53 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94625080
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:20 schreef fh101 het volgende:
Weet een van jullie een soort Canadese marktplaats?

Ik ben mn budget aan het maken voor mn semester in Canada, en ik wil kijken hoeveel een aantal dingen tweedehands kosten.
Misschien dat je op craigslist.ca e.e.a. kan vinden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:37:09 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94626342
En anders Ebay. Een van mijn favoriete websites.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_94627101
Thanks!

Ebay vind ik zelf vrij onoverzichtelijk, maar mss komt dat omdat ik nooit echt heb geprobeerd om het te snappen ;)
pi_94656022
Kijiji is en andere site, die veel gebruikt wordt.
pi_94656665
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:19 schreef Wackyduck het volgende:
Kijiji is en andere site, die veel gebruikt wordt.
Dank! Had m al eens eerder gezien, maar vond de naam zo gek dat ik niet verder heb gekeken ;) Maar ziet er erg handig uit nu ik wat verder kijk!
pi_94657809
Een site die ik veel gebruik is Used(plaatsnaam).com, mijn lokale is dus UsedRegina.com.

Op http://www.usedcanada.com/ kan je links naar alle lokale sites vinden.
pi_97226278
Oeh jij ook nog bedankt jeroen!

Heb nog een andere vraag, die mss heel stom klinkt... Ik weet dat ze in Canada andere stopcontacten/stekkers hebben dan in Nederland. Ik zit de hele tijd op internet allerlei info op te zoeken over van alles in Canada, en via via kwam ik erop dat er dus een verschil bestaat tussen 'two pronged' en 'three pronged' outlets. Google helpt me niet veel verder, dus ik vroeg me af of dit echt uitmaakt? Volgens mij heeft het iets te maken met veiligheid, maar is het bv zo dat een 3 pronged niet in een 2 pronged outlet past?

Is dit een duidelijk verhaal?
pi_97235038
Een 2-pronged stekker past gewoon in een 3-pronged outlet, maar andersom natuurlijk niet:). De derde prong is de aarde mij, dus idd veiligheid ("grounded plug"). De meer powerful apparaten hebben over het algemeen een stekker met 3 prongs (i.e. desktop computer wel, laptop niet).

Hiernaast heb je ook nog 4-prong, voor o.a. de koelkast en electrisch fornuis. Die sluit je aan op 220 volt ipv de "normale" 110 volt.
pi_97248740
Jeetje, wat een gedoe allemaal ;)

Heel erg bedankt iig voor de uitleg!
pi_97272351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:20 schreef fh101 het volgende:
Jeetje, wat een gedoe allemaal ;)

Heel erg bedankt iig voor de uitleg!
Graag gedaan! Het valt wel mee hoor, en je kan altijd nog je apparatuur 'aanpassen' zodat het wel past. Niet altijd even slim of ongevaarlijk natuurlijk maar afgelopen winter had ik de bovenkant van een verlengsnoer afgesneden zodat een 3-prong stekker erin paste voor mijn auto. M'n buurman had namelijk mijn gebruikelijke snoer per ongeluk doorgesneden met zijn snowblower.

Oh en als je je afvraagd waarom er een stekker aan mijn auto zit; dat is normaal hier omdat de winters zo koud zijn. Auto's hebben een verwarmingselement onder de motorkap om de olie warm/vloeibaar te houden als de temperatuur onder de -30 komt (en dat is gemiddeld 25-30 dagen per winter).

Enfin, zo 'past' een 3-prong stekker in een 2-prong verlengsnoer. :)
pi_97278177
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:39 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Graag gedaan! Het valt wel mee hoor, en je kan altijd nog je apparatuur 'aanpassen' zodat het wel past. Niet altijd even slim of ongevaarlijk natuurlijk maar afgelopen winter had ik de bovenkant van een verlengsnoer afgesneden zodat een 3-prong stekker erin paste voor mijn auto. M'n buurman had namelijk mijn gebruikelijke snoer per ongeluk doorgesneden met zijn snowblower.

Oh en als je je afvraagd waarom er een stekker aan mijn auto zit; dat is normaal hier omdat de winters zo koud zijn. Auto's hebben een verwarmingselement onder de motorkap om de olie warm/vloeibaar te houden als de temperatuur onder de -30 komt (en dat is gemiddeld 25-30 dagen per winter).

Enfin, zo 'past' een 3-prong stekker in een 2-prong verlengsnoer. :)
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die je vergeet of uberhaupt niet weet, totdat je daar staat en denkt 'shit'. ;)
En dat is ook een oplossing idd, hoewel ik die zelf toch liever niet uit ga proberen ;) De enige apparatuur die ik van plan ben mee te nemen zijn mn laptop en mn telefoon, hoewel ik er waarschijnlijk in Canada zelf nog eentje koop voor de handigheid.

Wat je zegt over dat verwarmingselement; ook nog nooit over nagedacht. Zo leer je nog eens wat!
pi_97308471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die je vergeet of uberhaupt niet weet, totdat je daar staat en denkt 'shit'. ;)
En dat is ook een oplossing idd, hoewel ik die zelf toch liever niet uit ga proberen ;) De enige apparatuur die ik van plan ben mee te nemen zijn mn laptop en mn telefoon, hoewel ik er waarschijnlijk in Canada zelf nog eentje koop voor de handigheid.

Wat je zegt over dat verwarmingselement; ook nog nooit over nagedacht. Zo leer je nog eens wat!
Voor zowel de laptop als telefoon werkt een verloopstekker prima. Wanneer en waar ga je?
pi_97308569
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:51 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Voor zowel de laptop als telefoon werkt een verloopstekker prima. Wanneer en waar ga je?
Ik vertrek 29 augustus naar Toronto, dan een paar dagen daarna naar Kingston om daar 4 maanden te studeren aan Queen's University. :D
pi_97309324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:53 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik vertrek 29 augustus naar Toronto, dan een paar dagen daarna naar Kingston om daar 4 maanden te studeren aan Queen's University. :D
Toronto en omgeving, daar blijft het wel relatief warm in de winter, het zal wel flink kunnen sneeuwen. Maar dat moet je ook eens meemaken.
pi_97309471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:09 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Toronto en omgeving, daar blijft het wel relatief warm in de winter, het zal wel flink kunnen sneeuwen. Maar dat moet je ook eens meemaken.
Jup, heb al een heleboel gelezen op internet. Als ik zo'n grote stap zet wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn, vandaar ook mn vraag over de 2 en 3 pronged outlets ;)

En idd, het lijkt me heel gaaf om eens een 'echte' winter mee te maken. Hoewel het dan niet zo extreem hoeft te zijn als in andere delen van Canada! ;)
pi_97309942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:12 schreef fh101 het volgende:

[..]

Jup, heb al een heleboel gelezen op internet. Als ik zo'n grote stap zet wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn, vandaar ook mn vraag over de 2 en 3 pronged outlets ;)

En idd, het lijkt me heel gaaf om eens een 'echte' winter mee te maken. Hoewel het dan niet zo extreem hoeft te zijn als in andere delen van Canada! ;)
Ach je went er aan, op een gegeven moment is -15/-20 gewoon behaaglijk en klagen ze in andere steden dat ze het bij die temperatuur zo koud is. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')