quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:24 schreef klaasdj het volgende:
Zijn er trouwens hier mensen die via Working Holiday Visa naar Canada gegaan zijn en -practisch- nooit meer terug gekomen zijn?
Ja, maar dan moet het eerst eens boven het nulpunt uitkomen. :pquote:Op zaterdag 5 maart 2011 07:41 schreef popolon het volgende:
Hier, in MI, zag ik al mensen in de korte broek lopen tussen de sneeuwhopen. Een paar graden boven nul vraagt ook om een korte broek natuurlijk.
Na 10 jaar strenge winters op de Prairies moet ik bekennen dat ik dit de laatste jaren ook doe... als je maanden ingevroren bent per jaar voelt die +5 als tropisch aan! Wat ik ook merk is omdat de lucht hier zo schoon is, als het zonnetje lekker schijnt voelt het zoveel warmer aan dan die paar graden boven nul.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 07:41 schreef popolon het volgende:
Hier, in MI, zag ik al mensen in de korte broek lopen tussen de sneeuwhopen. Een paar graden boven nul vraagt ook om een korte broek natuurlijk.
Misschien dat je op craigslist.ca e.e.a. kan vinden.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:20 schreef fh101 het volgende:
Weet een van jullie een soort Canadese marktplaats?
Ik ben mn budget aan het maken voor mn semester in Canada, en ik wil kijken hoeveel een aantal dingen tweedehands kosten.
Dank! Had m al eens eerder gezien, maar vond de naam zo gek dat ik niet verder heb gekekenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:19 schreef Wackyduck het volgende:
Kijiji is en andere site, die veel gebruikt wordt.
Graag gedaan! Het valt wel mee hoor, en je kan altijd nog je apparatuur 'aanpassen' zodat het wel past. Niet altijd even slim of ongevaarlijk natuurlijk maar afgelopen winter had ik de bovenkant van een verlengsnoer afgesneden zodat een 3-prong stekker erin paste voor mijn auto. M'n buurman had namelijk mijn gebruikelijke snoer per ongeluk doorgesneden met zijn snowblower.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:20 schreef fh101 het volgende:
Jeetje, wat een gedoe allemaal
Heel erg bedankt iig voor de uitleg!
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die je vergeet of uberhaupt niet weet, totdat je daar staat en denkt 'shit'.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:39 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Graag gedaan! Het valt wel mee hoor, en je kan altijd nog je apparatuur 'aanpassen' zodat het wel past. Niet altijd even slim of ongevaarlijk natuurlijk maar afgelopen winter had ik de bovenkant van een verlengsnoer afgesneden zodat een 3-prong stekker erin paste voor mijn auto. M'n buurman had namelijk mijn gebruikelijke snoer per ongeluk doorgesneden met zijn snowblower.
Oh en als je je afvraagd waarom er een stekker aan mijn auto zit; dat is normaal hier omdat de winters zo koud zijn. Auto's hebben een verwarmingselement onder de motorkap om de olie warm/vloeibaar te houden als de temperatuur onder de -30 komt (en dat is gemiddeld 25-30 dagen per winter).
Enfin, zo 'past' een 3-prong stekker in een 2-prong verlengsnoer.
Voor zowel de laptop als telefoon werkt een verloopstekker prima. Wanneer en waar ga je?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:28 schreef fh101 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die je vergeet of uberhaupt niet weet, totdat je daar staat en denkt 'shit'.
En dat is ook een oplossing idd, hoewel ik die zelf toch liever niet uit ga proberenDe enige apparatuur die ik van plan ben mee te nemen zijn mn laptop en mn telefoon, hoewel ik er waarschijnlijk in Canada zelf nog eentje koop voor de handigheid.
Wat je zegt over dat verwarmingselement; ook nog nooit over nagedacht. Zo leer je nog eens wat!
Ik vertrek 29 augustus naar Toronto, dan een paar dagen daarna naar Kingston om daar 4 maanden te studeren aan Queen's University.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:51 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Voor zowel de laptop als telefoon werkt een verloopstekker prima. Wanneer en waar ga je?
Toronto en omgeving, daar blijft het wel relatief warm in de winter, het zal wel flink kunnen sneeuwen. Maar dat moet je ook eens meemaken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik vertrek 29 augustus naar Toronto, dan een paar dagen daarna naar Kingston om daar 4 maanden te studeren aan Queen's University.
Jup, heb al een heleboel gelezen op internet. Als ik zo'n grote stap zet wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn, vandaar ook mn vraag over de 2 en 3 pronged outletsquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:09 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Toronto en omgeving, daar blijft het wel relatief warm in de winter, het zal wel flink kunnen sneeuwen. Maar dat moet je ook eens meemaken.
Ach je went er aan, op een gegeven moment is -15/-20 gewoon behaaglijk en klagen ze in andere steden dat ze het bij die temperatuur zo koud is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:12 schreef fh101 het volgende:
[..]
Jup, heb al een heleboel gelezen op internet. Als ik zo'n grote stap zet wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn, vandaar ook mn vraag over de 2 en 3 pronged outlets
En idd, het lijkt me heel gaaf om eens een 'echte' winter mee te maken. Hoewel het dan niet zo extreem hoeft te zijn als in andere delen van Canada!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |