Heel duur wonen. Ferry word ook duurder en duurder. Maar ja dat word alles.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:59 schreef jeroen1976 het volgende:
Wow dit topic is een beetje doodgebloed!
Is er iemand hier die ervaring heeft met het wonen/werken op Vancouver Island? Mijn vriendin is de prairie zat en ik wil ook wel in een wat mooier gebied wonen met een milder klimaat, en dicht bij de zee.
Ik heb natuurlijk al het een en ander opgezocht en er is vrij weinig goed betaald werk te vinden de laatste jaren, maar voor mijn vriendin is dat geheel anders en ze kan zo een goed betaalde baan krijgen in een van de ziekenhuizen. Ik wil eigenlijk geen kantoorbaan meer en zoek iets dat meer actief is. Om te beginnen kan ik hopelijk bij de provinciale overheid terecht, ik werk op dit moment bij de overheid voor de provincie waar ik nu woon (SK) dus ken het systeem.
Huizen zijn in en rond Victoria het duurst, onder the 350.000 CAD is bijna niks te vinden dus of het wordt eerst huren, of richting het stadje Nanaimo, waar ook een groter ziekenhuis is.
We zijn beide heel erg van het 'in de natuur zijn', en fietsen/mountainbiken/hiken en kayaken veel in de zomer, maar aangezien de winters hier zo lang zijn is het actieve seizoen maar kort.
Als men zegt gerenoveerd dan staat dat letterlijk voor platgooien en opnieuw bouwen....quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja idd, op dit moment zijn er maar een paar huizen onder dat bedrag in de stad, en die moeten gerenoveerd worden. Gelukkig zijn er wel opties vanaf een km of 20-30 buiten de stad. Ook Nanaimo is een stuk beter betaalbaar en heb je voor 350 een gloednieuw 1800 sq ft huis, maarja, dat is ruim een uur rijden van waar m'n vriendin het liefst wil werken.
Hmm tja hier is het ook nu heel duur wonen, daar ontkom je nergens meer in Canada aan tenzij je ver van een stad wilt zijn of in de Maritimes wilt wonen waar nog minder werk is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heel duur wonen. Ferry word ook duurder en duurder. Maar ja dat word alles.
Het is een groot eiland maar het blijft een eiland.
Een groot deel van de bevolking zijn gepensioneerden omdat het klimaat zachter is dan elders.
Ik ga eind Maart t/m half April naar Nederland.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:12 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hmm tja hier is het ook nu heel duur wonen, daar ontkom je nergens meer in Canada aan tenzij je ver van een stad wilt zijn of in de Maritimes wilt wonen waar nog minder werk is.
Toch is dit wel leuk, zo'n half uurtje rijden van Victoria en direct aan de west kust voor 349k:
[ afbeelding ]
Met dit als uitzicht vanaf je balkon:
[ afbeelding ]
Het huis is 9 jaar oud, 1800 sq ft en moderne inrichting op 0.6 hectare grond.
Ja dat zag ik, $53 per auto alweer per tocht. De laatste keer was het rond de $20 maar dat is alweer een tijdje terug. Eventjes naar Vancouver gaan wordt dan behoorlijk prijzig, al zullen we ons wel prima vermaken op het eiland. We zijn beide behoorlijk introvert en hebben geen behoefte om echt uit te gaan, af en toe een etentje en film is prima.
Dat er een groot aantal gepensioneerden zijn vinden we niet erg, en is zelfs juist prima voor het werk dat mn vriendin doet (job security).
Voorderest hoorde ik dat je gemiddeld meer disposable income overhoud per paycheck ten opzichte van leven in Saskatchewan dus dat is ook mooi meegenomen (lagere belasting & . Mijn viendin is er gister achter gekomen dat ze zelfs meer zou verdienen daar dan hier dus nog een pluspuntje.
ja dat soort huizen zijn vaak in erbarmelijke staat, maar gelukkig heb ik al zo'n 10 huizen eigenhandig gerenoveerd dus ik ben niet bang voor het werk, alleen dat de prijs dan nog hoger wordt door de materiaalkosten.
Nouja eerst maar een orientatie reisje regelen voor dit voorjaar, 8 daagjes eind Mei. Mn vriendin gaat dan het kliniek bezoeken en rondkijken in de verschillende buurten en dorpjes dichtbij.
Hoe staan de zaken er bij jou nu voor Dutchko? Nog steeds plannen om weer terug naar Nederland te gaan? Zijn de arbeidsomstandigheden al een beetje verbeterd?
Ja een redelijk goed betaalde baan met goede pensionregeling en benefits is ook iets wat ik zou op moet gegeven en dan is het risico dat ik niet iets soortgelijks kan vinden. Maar ik heb altijd al aan de kust willen wonen sinds ik naar Canada ben verhuisd en mijn vorige relaties hebben dat altijd tegengehouden, dus nu de mogelijkheid er wel is kriebelt het flink!!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 03:31 schreef BenD het volgende:
We hebben allebei een goede baan op het moment en om dat nu zomaar op te zeggen is ook zonde.
Net ff met mijn Nederlandse/Amerikaanse/Canadese vriend gekletst en die had deze optie een aantal jaren geleden bekeken maar hij is niet gegaan wegens het weinige werk wat beschikbaar is daar.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:38 schreef jeroen1976 het volgende:
Ook voor jezelf bedoel je Dutchko?
Ben zelf opgegroeid aan de (zeeuwse) kust, dus ik weet hoe fijn aan de kust wonen is. In calgary hebben we dan als goedmakertje de bergen, wat voor mij toch altijd een vakantiegevoel geeft.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:37 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ja een redelijk goed betaalde baan met goede pensionregeling en benefits is ook iets wat ik zou op moet gegeven en dan is het risico dat ik niet iets soortgelijks kan vinden. Maar ik heb altijd al aan de kust willen wonen sinds ik naar Canada ben verhuisd en mijn vorige relaties hebben dat altijd tegengehouden, dus nu de mogelijkheid er wel is kriebelt het flink!!
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:27 schreef BenD het volgende:
[..]
Ben zelf opgegroeid aan de (zeeuwse) kust, dus ik weet hoe fijn aan de kust wonen is. In calgary hebben we dan als goedmakertje de bergen, wat voor mij toch altijd een vakantiegevoel geeft.
Haha in vergelijking met Vancouver is alles goedkoop natuurlijk! Echt onbetaalbaar daar!
Ach ik zit rondom de bergen maar ik zie ze al niet meer.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:27 schreef BenD het volgende:
[..]
Ben zelf opgegroeid aan de (zeeuwse) kust, dus ik weet hoe fijn aan de kust wonen is. In calgary hebben we dan als goedmakertje de bergen, wat voor mij toch altijd een vakantiegevoel geeft.
Haha in vergelijking met Vancouver is alles goedkoop natuurlijk! Echt onbetaalbaar daar!
Ja ik denk dat je er op den duur gewend aan raakt. Maar toch, ik ben als kind altijd met de ouders gaan wandelen in de alpen etc, dus voor mij is het het een vakantiegevoel. Ik hou van hiken en dat zal nooit weggaan, dus met de rockies in de 'achtertuin' is dat natuurlijk heel fijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[..]
Ach ik zit rondom de bergen maar ik zie ze al niet meer.
Tja Vancouver en Toronto zijn wel de "smaakmakers" wat prijzen betreft.
Ik zou graag weer aan zee willen wonen of in ieder geval aan het water.
Wat doe je in NL voor werk als ik vragen mag?
Oh ik dacht dat je nog in Nederland woonde.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 04:51 schreef BenD het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je er op den duur gewend aan raakt. Maar toch, ik ben als kind altijd met de ouders gaan wandelen in de alpen etc, dus voor mij is het het een vakantiegevoel. Ik hou van hiken en dat zal nooit weggaan, dus met de rockies in de 'achtertuin' is dat natuurlijk heel fijn.
In NL alleen maar bijbaantjes/stages gehad. Ben na mijn studie (deels hier in Saskatoon gestudeerd, en toen ook mijn vrouw ontmoet) gelijk naar canada vertrokken, dus heb eigenlijk alleen echte werkervaring in Canada. Ben bierbrouwer/productie manager bij de brouwerij.
Bij welke brouwerij werk je?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 04:51 schreef BenD het volgende:
[..]
In NL alleen maar bijbaantjes/stages gehad. Ben na mijn studie (deels hier in Saskatoon gestudeerd, en toen ook mijn vrouw ontmoet) gelijk naar canada vertrokken, dus heb eigenlijk alleen echte werkervaring in Canada. Ben bierbrouwer/productie manager bij de brouwerij.
Haha.....16 boven nul word er verwacht met zonneschijn volgende week maandag....niet normaal zeg...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:49 schreef jeroen1976 het volgende:
Ik wil wel ruilen hoor, vanmorgen was het -40 met de windchil
1 uur of 1 dag rijden is nogal een verschil natuurlijk. Net terug van een korte trip naar Kimberley in BC, het was idd vrij zacht in calgary. Kimberley zelf ook!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je nog in Nederland woonde.
Ach weet je, je kan zo simpel naar de bergen toe als je in Nederland woont (Duitsland 1 dag rijden) dat het eerlijk gezegd mij een worst zal zijn dat ik geen bergen meer om mij heen zal hebben mocht ik weer naar Nederland terug keren.
Maar goed we zullen wel zien....
Het weer is best wel zacht in Calgary zie ik?
Rebellion? Ik werk bij Paddock Wood Brewing Co.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:31 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Bij welke brouwerij werk je?Ik heb wat vrienden die een brouwerij in Regina hebben.
Moose Knucklequote:Op donderdag 19 februari 2015 05:17 schreef BenD het volgende:
[..]
Rebellion? Ik werk bij Paddock Wood Brewing Co.
Ah, daar heb ik 2 gasten van gesproken tijdens een bier/wijn festival. Ben de namen even vergeten. Heb er wel een bierglas van staanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |