Autkosten bij ons:quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:28 schreef AMDB het volgende:
Zit de discussie een beetje terug te lezen over kosten levensonderhoud. Houd hier onder de streep ruim 500$ meer over dan in NL met hetzelfde salaris.
Vaste lasten van $4600 lijkt me vrij veel, woon zelf in downtown Toronto en kom daar nog niet aan (huur main floor van een huis) maar wel alleenstaand. Heb voor mezelf berekend dat ik ongeveer ~$1000 uitgeef per maand aan eten, uitgaan en andere uitgaven, daarnaast nog huur en geld in de pensioenpot. Dan zit ik zeker nog niet op $4000.
Overigens geen auto hier, dat is dan wel het grote voordeel van downtown wonen.
Vind zelf kosten voor boodschappen vrij prijzig, zeker als je naar de luxere supermarktketens a la Loblaws/Metro gaat. Zeker groenten en vlees zijn hier prijzig in vergelijking met Nederland. Wil eigenlijk proberen meer in Chinatown/Kensington Market op de kop te tikken, maar meestal ben ik toch lui en loop ik naar de Loblaws een paar straten verderop.
Haha nog net niet! nee we eten normaal hoor (groente/vlees/aardappelen/rijst/pasta etc.).quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja 400 per maand is niets.
Eten jullie brood en water? LOL![]()
Ik kocht laatst koffiemelk (International Delight met een hazelnoot smaakje), een pak met 10 pizza spritzels en 2 stokbroodjes. 14.50 CAD!!!!!
6 jaar terug betaalde ik nog 120-130 dollar per maand, nu rond de 250 en ik let vreselijk op de prijzen.
Hoi!quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef AMDB het volgende:
Een Canada topic, die had ik nog niet eerder gezien![]()
Woon nu zelf iets langer dan een jaar in Toronto. Werkvergunning nog een jaar geldig, maar binnenkort beginnen met de Permanent Residency vergunning
Jeetje $20/uur maar? Nu begrijp ik waarom je er zo de kantjes vanaf moet lopen! Hier in Sask verdien je ook gemiddeld veel meer (rond de $30/uur) als journeyman. Heeft het Red Seal daar mee te maken?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het klopt dat Alberta beter verdient en beter regelingen heeft dan BC.
Je mag hier als timmerman blij zijn als ze je 20 dollar per uur aanbieden.
Maar misschien hebben wij als gezin een break nodig van 8 jaar lang afzien.
Het zou kunnen dat wij na 1 jaar weer terug komen naar Canada, wie weet?
Als ik nu mijn punten bereken kom ik op 509. Moet mijn IELTS nog wel doen maar ben uitgegaan van hoogste scores op alle punten (mijn Engels is vrij goed).quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:18 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hoi!![]()
Weet je al of je genoeg punten gaat halen voor een PR?
Jawel, er is de Universal Child Care Benefit:quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:33 schreef AMDB het volgende:
Ja dat tikt wel aardig aan. Ben je in Nederland veel goedkoper uit denk je?
Neem aan dat er in Canada niet zoiets is als kinderbijslag, dat maakt best een groot verschil.
Ik ga me hier ook eens melden. Ik woon nu nog in Amsterdam, maar als alles door gaat ga ik na de zomer ook naar Toronto. Mijn vriendin heeft daar een baan aangeboden gekregen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef AMDB het volgende:
Een Canada topic, die had ik nog niet eerder gezien![]()
Woon nu zelf iets langer dan een jaar in Toronto. Werkvergunning nog een jaar geldig, maar binnenkort beginnen met de Permanent Residency vergunning
Huisvesting in Toronto is niet heel lastig, maar allicht vrij prijzig (alhoewel, met de huidige currency conversion denk ik vergelijkbaar met Amsterdam). Heb mijn huidige appartement via www.kijiji.ca op de kop getikt. Een makelaar inschakelen is ook relatief gemakkelijk en volgens mij kosteloos (ze worden betaald door degene die woning aanbiedt). Voordeel van een makelaar is dat ze gemakkelijk toegang tot de woning kunnen krijgen (ze hebben een realtor systeem met lockboxes met sleutels) en je dus niet met iedere eigenaar individueel afspraken hoeft te maken over bezoekuren.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:20 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik ga me hier ook eens melden. Ik woon nu nog in Amsterdam, maar als alles door gaat ga ik na de zomer ook naar Toronto. Mijn vriendin heeft daar een baan aangeboden gekregen.
Waarschijnlijk kom ik met open werk permit, ik neem aan dat permanent geen mogelijkheid is?
Al dat soort zaken moeten we nog gaan regelen, is nog heel pril. Maar heb jij bijvoorbeeld tips voor het zoeken van huisvesting of werk?
30 per uur kun je vragen als contractor maar vaak is dat ook afzien want je moet wel al je belastingen betalen dus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Jeetje $20/uur maar? Nu begrijp ik waarom je er zo de kantjes vanaf moet lopen! Hier in Sask verdien je ook gemiddeld veel meer (rond de $30/uur) als journeyman. Heeft het Red Seal daar mee te maken?
We hebben kinderbijslag maar dat is niet veel want we verdienen te veel.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:33 schreef AMDB het volgende:
Ja dat tikt wel aardig aan. Ben je in Nederland veel goedkoper uit denk je?
Neem aan dat er in Canada niet zoiets is als kinderbijslag, dat maakt best een groot verschil.
Ik heb niet op andere plaatsen in Canada gewoond, dus dat kan ik niet vergelijken, maar vergeleken bij Nederland of zelfs King Country, Washington State, vind ik alles wel erg duur. Vooral verse producten zijn duur (maar dan heb je het wel organic, island grown, family owned, locally produced, etc.) en met iets als een autoverzekering wordt je afgezet, zeker als je er meer hebt en/of van plan bent om een auto regelmatig buiten BC te gebruiken. Je komt dan namelijk bij de enige autoverzekeraar van BC terecht, ICBC, die behalve het monopolie op autoverzekeringen ook rijbewijzen en vehicle licensing regelt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:56 schreef jeroen1976 het volgende:
Zijn de kosten in BC dan echt zoveel hoger dan Alberta en Saskatchewan? Ik hoor wel vaak mensen zeggen: "BC stands for Bring Cash".
Ik weet niet hoe het in SK is, maar hier is het iig duur..quote:Volgens mij heb ik het wel eens eerder verteld maar vorig jaar hebben we een redelijk grondig onderzoek gedaan in de levenskosten op Vancouver Island en zijn tot de conclusie gekomen dat het daar toen zelfs een klein beetje goedkoper is dan hier in Sask.
Zo blijf ik tegenstrijdige dingen horen...
Dankje! Wat voor werk doe je, dat je naar Canada gestuurd bent? En is voor tijdelijk? Heb je daar in een jaar tijd al een leven op kunnen bouwen? En hoeveel betaal je voor je appartement in Downtown?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:18 schreef AMDB het volgende:
[..]
Huisvesting in Toronto is niet heel lastig, maar allicht vrij prijzig (alhoewel, met de huidige currency conversion denk ik vergelijkbaar met Amsterdam). Heb mijn huidige appartement via www.kijiji.ca op de kop getikt. Een makelaar inschakelen is ook relatief gemakkelijk en volgens mij kosteloos (ze worden betaald door degene die woning aanbiedt). Voordeel van een makelaar is dat ze gemakkelijk toegang tot de woning kunnen krijgen (ze hebben een realtor systeem met lockboxes met sleutels) en je dus niet met iedere eigenaar individueel afspraken hoeft te maken over bezoekuren.
Een andere mooie website is www.apartmint.ca - heeft wel vrij beperkt aanbod meestal.
Qua werk zoeken weet ik weinig, ben hierheen gestuurd door m'n Nederlandse werkgever. Nu sinds deze maand onder contract van ons kantoor hier.
Mocht je nog andere vragen hebben laat het maar weten. Toronto is trouwens een geweldige stad om te wonen, heb het hier persoonlijk meer naar m'n zin dan in Amsterdam. Ontzettend levendige stad, cultureel ontzettend divers en je kan overal geweldig eten en terrasjes pakken
Werk voor een NL bedrijf dat software maakt, verkoopt en implementeert. Ben zelf business consultant. Ik begeleid de implementaties bij klanten en doe user-training, software configuratie en modifcaties.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:57 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Dankje! Wat voor werk doe je, dat je naar Canada gestuurd bent? En is voor tijdelijk? Heb je daar in een jaar tijd al een leven op kunnen bouwen? En hoeveel betaal je voor je appartement in Downtown?
Verder moet voor ons het grote uitzoeken nog gaan beginnen, dus wat dat betreft nog geen vragen, maar als dat nog komt weet ik je te vinden
De grap is dat vroeger we onze groeten en fruit gewoon "groenten en fruit"noemden.quote:Op vrijdag 1 april 2016 05:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb niet op andere plaatsen in Canada gewoond, dus dat kan ik niet vergelijken, maar vergeleken bij Nederland of zelfs King Country, Washington State, vind ik alles wel erg duur. Vooral verse producten zijn duur (maar dan heb je het wel organic, island grown, family owned, locally produced, etc.) en met iets als een autoverzekering wordt je afgezet, zeker als je er meer hebt en/of van plan bent om een auto regelmatig buiten BC te gebruiken. Je komt dan namelijk bij de enige autoverzekeraar van BC terecht, ICBC, die behalve het monopolie op autoverzekeringen ook rijbewijzen en vehicle licensing regelt.
[..]
Ik weet niet hoe het in SK is, maar hier is het iig duur..
Ieder z'n ding he... Zou er zelf voorlopig niet aan moeten denken ergens op een remote locatie in Canada te wonen. Hartje downtown in een grote stad heeft veel voordelen en sluit aan op wat ik momenteel zoek qua levenquote:Op vrijdag 1 april 2016 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
CA$ 2.250 dollar voor een appartement van ~100m2Ach ja....
Ja de organisch trend hier is echt belachelijk, nog een tandje meer hipster dan in Nederland. Heb het idee dat ze hier meer mogen qua GMO maar dat meer mensen er tegen zijn. In Nederland is het 'verzet' stukken kleiner, ook doordat de regels voor GMO gewassen stricter zijn en de meeste agrarische bedrijven op een veel hoger niveau opereren dan in Noord-Amerika.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De grap is dat vroeger we onze groeten en fruit gewoon "groenten en fruit"noemden.
Nu is het opeens organisch.![]()
![]()
![]()
Tja al die genetisch gemanipuleerde rommel uit de States moet natuurlijk wel betaald worden...
Klopt maar zoek nu eens iets voor een gezin en tel dan alle onkosten erbij op.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ieder z'n ding he... Zou er zelf voorlopig niet aan moeten denken ergens op een remote locatie in Canada te wonen. Hartje downtown in een grote stad heeft veel voordelen en sluit aan op wat ik momenteel zoek qua leven![]()
Heb alles op loop- en fietsafstand, bars, supermarkten, winkels en vrienden. Subway station om de hoek en daarnaast niet al te ver van het vliegveld (ik reis veel voor werk).
Klopt, zeker qua woningen is het zeer duur hier. Wat het vreemde is hier, in vergelijking met Europa, is dat huizenprijzen overal vrij fors zijn. Het is niet zo dat alleen downtown duur is, ook op plekken waar weinig mensene wonen is het prijzig.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Klopt maar zoek nu eens iets voor een gezin en tel dan alle onkosten erbij op.
Ik denk dat je al aardig de richting van mijn bedrag komt.
En dan red je het niet met een gewone baan maar heb je op z'n minst 2 voltijd banen nodig.
Zoals ik al eens eerder verklaarde: Canada begint zichzelf uit de markt te prijzen en is alleen nog aantrekkelijk voor dokters en advocaten. (Althans dit roepen ze al over Vancouver)
Ik heb geen probleem met genetisch gemanipuleerd voedsel. Het wordt alleen niet verkocht in BC, dus je zit al snel vast aan organic, family owned etc..quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De grap is dat vroeger we onze groeten en fruit gewoon "groenten en fruit"noemden.
Nu is het opeens organisch.![]()
![]()
![]()
Tja al die genetisch gemanipuleerde rommel uit de States moet natuurlijk wel betaald worden...
Die dingen zijn allemaal goedkoper dan in NL, zeker drank en bioscoop is in NL vrij prijzig, evenals uit eten gaan. Kleding is zeker stukken goedkoper hierquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:00 schreef SingleCoil het volgende:
Ik heb geen idee wat we per maand aan dingen uitgeven en dat is een comfortabel gevoel dat ik graag zo zou willen houden. Onze hypotheek is geloof ik iets van $2000 per maand. Ik vind boodschappen hier altijd erg duur, je kunt hier zonder veel problemen een doos eieren voor $8 kopen of een ons kaas voor $10.
De inkomensverschillen zijn hier ook wat groter dan we gewend zijn (niet zo erg als in de US maar wel meer dan in NL).
Verder: Een biertje in de stad kost $7.50, de bioscoop $15, uit eten bij de Thai in Langford met z'n tweeen $75 en bij Harbor House in Sooke $350. Een uurtje squashen is een tientje, lidmaatschap van de fitness club $50, mobiele telefonie is $75 per maand, een liter benzine is $1.10. Een nieuwe Levi's spijkerbroek is $30 en een paar Nikes $75. Sokken zijn 5 paar voor een tientje en onderbroeken ditto. En 24 blikjes Pepsi Light zijn $6,28 bij de Wal Mart
Autoverzekering is belachelijk, daar wil ik niet eens over beginnen.
Ik wel. Het is puur gif, net als al die andere bende hier.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met genetisch gemanipuleerd voedsel. Het wordt alleen niet verkocht in BC, dus je zit al snel vast aan organic, family owned etc..
Dat was 'vroeger'. Is nu gezakt naar 0.67 eurocent.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:14 schreef SingleCoil het volgende:
...en de Loonie (zo noemt men de Canadian Dollar ook wel) is iets van 75 eurocent!
Ik zie het zo: luxe producten zijn duurder in NL/europa.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:11 schreef AMDB het volgende:
[..]
Die dingen zijn allemaal goedkoper dan in NL, zeker drank en bioscoop is in NL vrij prijzig, evenals uit eten gaan. Kleding is zeker stukken goedkoper hier
Kloptquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat was 'vroeger'. Is nu gezakt naar 0.67 eurocent.
Uhhhhhh? Wat heb jij dan? Een masserati voor de deur?quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:31 schreef SingleCoil het volgende:
Mijn autoverzekering is iets van 400 per maand
Wat voor auto reed je? En wat rijd je nu? Kan best zijn dat vergelijkbaar in NL ook duurder is...quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:28 schreef DUTCHKO het volgende:
boodschappen of een TV welke ik om de 10 jaar koop?
Mijn autoverzekering in NL was 21 euro per maand.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
Verkeersveiligheid in Canada
In BC heb je twee soorten automobilisten: Houthakkers en Chinese Women.
Need I say more?
Ik had een Deawoo, zo'n klein klote autootje maar met vrijwel geen no claim want dat accepteerde ze niet vanuit canada.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:35 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wat voor auto reed je? En wat rijd je nu? Kan best zijn dat vergelijkbaar in NL ook duurder is...
Overigens heb ik altijd sterk het idee dat verkeersveiligheid hier stukken minder is dan in NL.
Ook in Toronto kun je voor die prijs wel een kamer krijgen hoor, genoeg kamers in de 600-800 dollar range en dan woon je vaak beter dan in NL studentenkamers.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik had een Deawoo, zo'n klein klote autootje maar met vrijwel geen no claim want dat accepteerde ze niet vanuit canada.
Verstookte nauwelijks benzine.![]()
Had ook een aansprakelijksverzekering voor 3 euro per maand!!!
ik had een kamer in het midden van de stad voor 400 euro inclusief alles.
Dus voor 1 persoon is het uitstekend te doen in NL.
Mercedes SL500quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Uhhhhhh? Wat heb jij dan? Een masserati voor de deur?
Zijn er geen aparte verzekeringen die je tijdelijk af kunt sluiten als je naar buiten BC moet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:06 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Mercedes SL500
Waarmee ik ook naar buiten BC wil kunnen rijden, dus dan wordt je verzekering gelijk 30 keer zo duur ofzo. In de US had ik dezelfde auto met betere voorwaarden vezekerd voor minder dan de helft. Maar als permanant resident in CDN moet je je auto ook hier verzekeren.
Ja. Kleine Daewoo kost evenveel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ook in Toronto kun je voor die prijs wel een kamer krijgen hoor, genoeg kamers in de 600-800 dollar range en dan woon je vaak beter dan in NL studentenkamers.
Wat als je hier in een kleine Daewoo zou gaan rijden? Is er dan nog steeds zo'n groot verschil?
Leuk. In Nederland had ik een 280 SEL en een 450 SE. Goede oude tijd...quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:06 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Mercedes SL500
Waarmee ik ook naar buiten BC wil kunnen rijden, dus dan wordt je verzekering gelijk 30 keer zo duur ofzo. In de US had ik dezelfde auto met betere voorwaarden vezekerd voor minder dan de helft. Maar als permanant resident in CDN moet je je auto ook hier verzekeren.
Aah, dan schiet dat niet op nee.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:09 schreef SingleCoil het volgende:
Ik werk bij Microsoft in Redmond, dus ik ga iedere week heen en weer.
Als ik elke dag in de VS zou zitten dan zou het niet voordelig zijn nee.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:43 schreef SingleCoil het volgende:
$5 per dag - da's $150 per maand...niet echt goedkoop denk ik...
Als je een paar dagen per maand in de VS bent is het echter goedkoper dan wat ik nu bij die oplichters van Bell betaal..quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:43 schreef SingleCoil het volgende:
$5 per dag - da's $150 per maand...niet echt goedkoop denk ik...
puur gif.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik wel. Het is puur gif, net als al die andere bende hier.
Ik verbaas me er steeds over als ik weer een paar dagen in NL ben.quote:Ik was 3 maanden in nederland vorig jaar en vergeleken met Canada was het smullen en zeer goed voedsel voor schandalig lage prijzen.
Ja sorry zo denk ik er over.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
puur gif.
[..]
Ik verbaas me er steeds over als ik weer een paar dagen in NL ben.
Is dat van voedsel dat je volledig zelf bereidt of zitten er ook processed onderdelen in? Dat laatste is erg slecht hier (in de VS nog erger, maar in Canada ook niet goed). Je kunt er vanuit gaan dat het overgrote deel van alles wat ook maar in enige vorm geprocessed is (zeg maar alles wat je uit een diepvries haalt, maar ook dingen als brood of vleeswaren) een hoop dingen bevat die niet bevorderlijk zijn voor je gezondheid.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja sorry zo denk ik er over.
Het is gewoon ontzettende slechte bende hier.
Sinds ik in Canada terug ben heb ik ontzettende last van mijn spijsverertering en ontlasting.
In Nederland geen centje pijn.
Ik kan er ook niets aan doen dat de kwaliteit zo bedroevend slecht is.
We eten wel eens wat uit onze tuin maar de rest....quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is dat van voedsel dat je volledig zelf bereidt of zitten er ook processed onderdelen in? Dat laatste is erg slecht hier (in de VS nog erger, maar in Canada ook niet goed). Je kunt er vanuit gaan dat het overgrote deel van alles wat ook maar in enige vorm geprocessed is (zeg maar alles wat je uit een diepvries haalt, maar ook dingen als brood of vleeswaren) een hoop dingen bevat die niet bevorderlijk zijn voor je gezondheid.
Met Amerikaanse niet-biologische groenten (niet verkrijgbaar op VI) heb ik echter nooit ergens last van gehad. Met het meeste wat ik niet zelf van rauw tot maaltijd heb gebracht wel..
Dan post is ook deze link maar even: http://keuringsdienstvanw(...)30-144690-10-03-2016quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
We eten wel eens wat uit onze tuin maar de rest....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |