Hmmm zo te zien niet! Wil je daar naar toe?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:54 schreef Dale. het volgende:
Woont hier iemand in de buurt van Kitchner, Waterloo?
Ugh ja het is hier afschuwelijk, het lijkt wel een dichte mist en het stinkt verschrikkelijk, zelfs op mijn kantoor met de airco aan en filters die elke dag vervangen worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:38 schreef BenD het volgende:
Ook zo'n last van de rook vanwege die bosbranden in het noorden van AB/SK?
Nou hier ben ik dan hoor! Haha. Zo te lezen wonen veel van julliedus in Canada? Hoe is het leven daar? :p Ik wil super graag naar canada omdat ik het zo zat ben hier en eigenlijk emigreer ik het liefst zo snel mogelijk. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Het schijnt dat ze heel weinig werkvisums uitgeven per jaar . Ik moet wachten tot februari/maart voordat ik er 1 kan krijgen (als het me lukt) en ik wil zo graaaaaaag weg dat ik niet kan wachten. Weet iemand wat een conditional accaptance letter is? die moet ik dus maken als ik mijn visum ga aanvragen. Hebben jullie verder nog tips/aanraders of plaatsen die jullie aanraden om te wonen en waar wonen jullie zelf? Ik wil graag beginnen in the rocky mountains en alberta bezoeken, die mooie lakes daar! Omgeving lijkt me prachtig.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:42 schreef jeroen1976 het volgende:
En toen was het weer... winter...? Het is midden November en het was afgelopen weekend +15 hier, da's best wel absurd aangezien we meestal rond deze tijd al dagen in de -15 hebben gehad over het algemeen.
De blommekes zijn nog vrolijk aan het bloeien in mijn tuin!
[ afbeelding ]
In Calgary ligt er alweer een laagje sneeuwquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:42 schreef jeroen1976 het volgende:
En toen was het weer... winter...? Het is midden November en het was afgelopen weekend +15 hier, da's best wel absurd aangezien we meestal rond deze tijd al dagen in de -15 hebben gehad over het algemeen.
De blommekes zijn nog vrolijk aan het bloeien in mijn tuin!
[ afbeelding ]
Ik woon hier bijna 15 jaar (vertrok toen ik 24 was, zonder familie) en heb het nog steeds prima naar mijn zin. Het leven hier is voor mij tot op heden redelijk rustig en relaxed, ik vind het iig een stuk prettiger dan wat ik in Nederland had.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:14 schreef Aardappel22 het volgende:
[..]
Nou hier ben ik dan hoor! Haha. Zo te lezen wonen veel van julliedus in Canada? Hoe is het leven daar? :p Ik wil super graag naar canada omdat ik het zo zat ben hier en eigenlijk emigreer ik het liefst zo snel mogelijk. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Het schijnt dat ze heel weinig werkvisums uitgeven per jaar . Ik moet wachten tot februari/maart voordat ik er 1 kan krijgen (als het me lukt) en ik wil zo graaaaaaag weg dat ik niet kan wachten. Weet iemand wat een conditional accaptance letter is? die moet ik dus maken als ik mijn visum ga aanvragen. Hebben jullie verder nog tips/aanraders of plaatsen die jullie aanraden om te wonen en waar wonen jullie zelf? Ik wil graag beginnen in the rocky mountains en alberta bezoeken, die mooie lakes daar! Omgeving lijkt me prachtig.
Greeetingssss
Het is over het algemeen een stuk makkelijker om te emigreren als je getrouwd bent met een Canadees, en het zou niet moeten uitmaken dat hij al 15 jaar niet meer daar woont als hij nog steeds Canadees is!quote:Op maandag 30 november 2015 14:13 schreef kikiaj het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik zag deze topic en zag dat jullie nogal veel over Canada weten.
Wij mijn man en ik en onze kinderen. willen graag emigreren naar Canada, dat komt natuurlijk niet zomaar iin ons op, mijn man is Canadees, en heeft nog steeds naast zijn nederlandse nationaliteit de Canadese nationaliteit.Onze kinderen hebben ook de dubbele nationaliteit. ( ik wist eerst niet dat dat kon, maar toen ik het uitreksel GBA kreeg heb ik voor de zekerheid even gebeld, en inderdaad de zijn echt Nederlands/ Canadees.
Al de familie van mijn man woont daar ook.
Nu is mijn vraag, is het voor ons makkelijker on daar heen te gaan ondanks dat ik de enige ben zonder Canadese nationaliteit. Of juist niet.
Ik heb al veel gelezen op de site van de canadese ambassade, maar ik kom er niet helemaal uit, en mn man is er al 15 jaar weg. Dus weet ook niet meer precies hoe het gaat.
Groetjes Kiki
Ik ben Application/Quality Analyst en hou mij vooral bezig met het testen van systemen/software na updates. Ook onderzoek, documenteer en geef advies over eventuele verbeteringen/enhancements etc.quote:Op woensdag 30 maart 2016 00:19 schreef rogier21 het volgende:
Welke tak ICT? Ik verdien in Calgary goed maar toen ik even rondkeek in BC of ON, dat was wel even wat beter.
Nee mijn plannen staan voorlopig vast.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:16 schreef jeroen1976 het volgende:
109 Dagen sinds de laatste post!
[ afbeelding ]
Nou kom er maar in DUTCHKO, SingleCoil en Alicey!
Wil je nu toch misschien in Canada blijven Dutchko? Tijdens mijn huizen zoektocht en rondrijden rondom Victoria viel mij het op dat er idd veel gebouwd wordt, dus misschien is er een plekkie voor jullie daar? Ook in de stadjes Langford en Colwood die aan Victoria zijn gegroeid worden de woonwijken de grond uit gestampt.
Ik werk zelf in de ICT en mijn fiancé in de zorg (microbiology in een ziekenhuis) , dus voor ons is het de ideale plek! Ze wilt liever in een private laboratorium/instelling werken en die hebben we hier in Saskatchewan bijna niet (ze wilt geen nachtdiensten meer draaien).
4600 is niets hier.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:07 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja dat is dan wel begrijpelijk, jammer maar helaas de realiteit. Ons plan is om pas volgend jaar na de zomer te verhuizen, dus hopelijk is de huizen situatie een beetje verbeterd in BC.
Ik ken een aantal mensen (ex-collega's en vrienden) die van de prairies naar BC zijn gegaan en die redden het redelijk goed. Maarja, ze hebben ook bijna allemaal werk in de zorg en dat verdient redelijk goed natuurlijk,
Jeetje $4600 per maand is wel erg hoog ja, is dat vooral aan hypotheek kosten (ook al heb je zoals je zegt een 'lage' hypotheek)? Ik weet wel dat de gas/water/electriciteit daar hoger dan hier is en ook de verzekeringen.
Onze vaste lasten zijn op dit moment een stuk lager dan die van jullie, zo rond the $2500 per maand, exlusief voedsel en dergelijke dus. We hebben dan ook nog geen kinderen, dus dat scheelt ook behoorlijk, en maar 1 auto.
Een traditioneel huis zullen we de komende jaren idd nooit kunnen betalen in Victoria, maar hopelijk wel buiten de steden. Ook vinden we het geen problem om in een trailer te wonen (we hebben allebij ervaring daar mee) of inderdaad een condo of townhouse, maar liever hebben we iets vrijstaands.
Gelukkig heb je ieder geval dus wel keuzes in de EU. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ze begrijpen/steunen de beslissing om naar Europa te verhuizen? Dat is toch wel een grote verandering.
Ik hoop iig dat ik nooit in de situatie kom om terug te moeten gaan vanwege financiele omstandigheden. Ik heb mij nooit echt thuis gevoelt daar en wist als kind al dat ik wilde emigreren zodra de mogelijk daar was. Mijn familie heeft dat nooit begrepen helaas.
Ik heb 3 maanden in NL gewerkt als timmerman en ik zou het met deze baan kunnen redden om rond te komen met mijn gezin.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:22 schreef rogier21 het volgende:
Wij hebben 1 kind, maar onze vaste lasten zijn ook lang niet zo hoog, vergelijkbaar met Jeroen, maar dan met voedsel erbij, energie is nu wat hoger omdat mijn vrouw thuis werkt, maar we houden het nog wel ruim onder de 200$ per maand.
Er komt een vriend van mij ook deze kant op en we hebben samen onze lasten vergeleken met wat hij nu in NL heeft en wat ik hier heb, en dan ben ik toch een stuk beter uit onder de streep.
Mijn vrouw was wel altijd in de veronderstelling dat de EU nogsteeds thuis is, maar met de nieuws de laatste paar maanden (niet alleen uit de kranten maar ook het thuisfront), heeft ze totaal geen behoefte aan de EU meer. In Slovenie gaat het helemaal niet goed, daar hebben ze pas problemen.
Ja inderdaad, ik heb dit ook een paar keer gedaan door de jaren heen en wij houden zeker meer over aan het eind van de maand dan mensen in een vergelijkbare levenssituatie in Nederland (van de rest van de EU weet ik niet).quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:22 schreef rogier21 het volgende:
Er komt een vriend van mij ook deze kant op en we hebben samen onze lasten vergeleken met wat hij nu in NL heeft en wat ik hier heb, en dan ben ik toch een stuk beter uit onder de streep.
Hmmm ja dat zijn fline bedragen, maar ik zou nimmer meer dan $1500 per maand aan hypotheek betalen. Dat is wat we voor ons zelf ingesteld hebben iig, dan maar in een klein hutje op de hei wonen. Gelukkig heb ik wel kunnen sparen dus gaat er sowieso een redelijk bedrag van een toekomstige koophuis af.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
4600 is niets hier.
De gemiddelde hypotheek gaat naar de 2000 tot 3000 per maand.
Ik zou maar op de prairie blijven als ik jouw was.
Onze auto verzekering kost hier voor 2 autos 320 dollar per maand!! (omdat er maar 1 verzekeringsmaatschappij is tw: die van BC dus een monopolie positie)
Boodschappen kost ons nu tussen de 900 en 1100 per maand en dan roken en drinken wij niet eens.
Mijn hypotheek is niets, die is 1250 per maand. Een lachertje vinden ze dat hier.
Mijn kinderen vinden het leuk om weer terug naar de familie te gaan. Ze vinden eerlijk gezegd de school niet veel en de kinderen vreemd maar goed dat is voor iedereen anders.
Ja 400 per maand is niets.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:32 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hmmm ja dat zijn fline bedragen, maar ik zou nimmer meer dan $1500 per maand aan hypotheek betalen. Dat is wat we voor ons zelf ingesteld hebben iig, dan maar in een klein hutje op de hei wonen. Gelukkig heb ik wel kunnen sparen dus gaat er sowieso een redelijk bedrag van een toekomstige koophuis af.
In Regina en Saskatoon is de gemiddelde prijs voor een koophuis ook gestegen naar bijna 400k, dus zo veel beter is het hier echt niet! Het enige wat hier wel echt goedkoper is, zijn de verschillende verzekeringen (bv onder de $100 per maand per auto gemiddeld).
Ik heb het even opgezocht en electriciteit is gemiddeld $100 pm in BC en $140 in SK
Stats Canada zegt dat de Consumer Price Index voor Water, Fuel and Electricity in BC 143 is en SK 152, dus ook hieruit blijkt dat Sask duurder is op dit moment (en AB nog duurder).
Boodschappen kost ons gemiddeld $400 per maand, maar we eten dan ook vrij eenvoudig. We zijn verschillende supermarkten ingedoken in Victoria om te vergelijken met hier en de basisprodukten zijn daar ook een klein beetje goedkoper (melk, brood, vleeswaren etc.).
Ik weet bijna dus wel zeker dat we het daar ook gaan redden als we het hier met redelijk gemak kunnen.
Heb je je red seal? Ik heb een paar vrienden die timmerlui zijn hier, die verdienen beter dan ik, komen van de oostkust en zeggen dat ze het hier een stuk beter hebben dan daar! Geen verplichte overtime, anders goede overtime regelingen, veel dagen vrij, goed salaris etc.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb 3 maanden in NL gewerkt als timmerman en ik zou het met deze baan kunnen redden om rond te komen met mijn gezin.
Hier is dat onmogelijk.
Plus alle voordelen van vakantiedagen en ziektedagen in NL.
Nee in NL is het veel beter geregeld allemaal voor de gewone man. Niet alles maar wel wat werk betreft veel beter.
Maar goed ik ga niet terug naar Nederland. (helaas)
Nope maar red seal is niet iets magisch hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:17 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Heb je je red seal? Ik heb een paar vrienden die timmerlui zijn hier, die verdienen beter dan ik, komen van de oostkust en zeggen dat ze het hier een stuk beter hebben dan daar! Geen verplichte overtime, anders goede overtime regelingen, veel dagen vrij, goed salaris etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |