Ik hoop dat je een baan vind en kan doen wat je hart je ingeeft.....quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Bah nou dan ga ik iig niet de bouwwereld in! (Heb wel mn diploma bouwkundig tekenaar van uit Nederland, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan).
Ik zie wel dat ik daar meer verdien als hier voor dezelfde baan, dus dan kan ik in ieder geval mn auto verzekering kunnen betalen haha. En het salaris van mn vrouw is daar ongeveer hetzelfde ($35/uur) dus ik denk nog steeds dat we prima rond kunnen komen tov Saskatchewan.
Dankjequote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een baan vind en kan doen wat je hart je ingeeft.....
Dat is inderdaad best netjes, http://www.searchhomesinv(...)ke/2260_Maple_Ave_N/quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:13 schreef SingleCoil het volgende:
Hier is trouwens wel een aardige lijst van wat je voor $350K CAD (EUR 235K) in Sooke kunt kopen:
http://www.searchhomesinv(...)hestprice&perpage=12
Zo dat was best snel! Is er veel aan spullen te verhuizen of laten jullie het meeste achter?quote:Op zondag 10 april 2016 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Zo ons huis is verkocht met en de prijs is wat ik er voor gehoopt had te krijgen.
Nu alles gaan voorbereiden om terug te gaan.
Dat word ff een flinke organisatie mede omdat ik een gigantische hond heb en een kat.
Ik laat vrijwel alles achter of sterker: ik gooi een zooitje weg.quote:Op maandag 11 april 2016 18:53 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Zo dat was best snel! Is er veel aan spullen te verhuizen of laten jullie het meeste achter?
De dieren zullen wel door een langdurig process van inentingen/quarantine moeten, of valt dat wel mee?
Andersom deed CBSA niet moeilijk toen ze eenmaal begrepen dat ons poesje een Nederlands poesje was en geen Amerikaans poesje. Ik weet niet wat je in Nederland kunt verwachten, maar lijkt me dat als je alle papieren in orde hebt dat je verder nergens last van zou moeten hebben.quote:Op maandag 11 april 2016 18:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik laat vrijwel alles achter of sterker: ik gooi een zooitje weg.![]()
Misschien neem ik een computer mee maar dat is dan ook alles.
Dieren moet 3 weken voor de overtocht ingeent worden plus een zooitje papieren.
Maar Canada is geen rabbies land dus ik hoop dat het allemaal wel meevalt.
Wie zegt dat ik naar Nederland ga?quote:Op dinsdag 12 april 2016 03:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Andersom deed CBSA niet moeilijk toen ze eenmaal begrepen dat ons poesje een Nederlands poesje was en geen Amerikaans poesje. Ik weet niet wat je in Nederland kunt verwachten, maar lijkt me dat als je alle papieren in orde hebt dat je verder nergens last van zou moeten hebben.
Ik meende dat ergens opgevangen te hebben, maar je bent kennelijk verstandiger.quote:
Dat houd ik nog even voor mezelf.quote:Op woensdag 13 april 2016 04:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik meende dat ergens opgevangen te hebben, maar je bent kennelijk verstandiger.
Waar ga je naartoe?
Ja dat klopt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:25 schreef Zocalo het volgende:
Even een vraagje:
Mijn vriendin heeft werk gevonden aan de Universiteit van Toronto, dus we gaan voor 1 a 2 jaar die kant op. We zijn nu bezig met een visumaanvraag.
Maar ik lees nu allemaal verhalen dat je bij aankomst moet laten zien dat je een health insirance hebt voor de periode van je work permit. Klopt dit? Want we kunnen ons aanmelden voor OHIP, maar dat is natuurlijk pas na aankomst. De CIC site is erg vaag.
Maar ik lees dat ze soms ook vragen een verzekering te laten zien voor de duur van je visa. Zie deze link voor IEC: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/arrival.aspquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Dat moesten wij ook voor 3 maanden afsluiten via blue cross en dat kostte ons toen iets van 600 dollar meen ik voor een heel gezin.
http://www.on.bluecross.c(...)s/visitors-to-canadaquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:28 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Maar ik lees dat ze soms ook vragen een verzekering te laten zien voor de duur van je visa. Zie deze link voor IEC: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/arrival.asp
Dat zou iets langer zijn dan 3 maandenterwijl we daarna wel in aanmerking komen voor OHIP.
Je bedoelt je basis is gratis als je landed immigant bent en werkt.(in sommige provincies-uiteraard niet in BC).quote:Op donderdag 28 april 2016 18:29 schreef jeroen1976 het volgende:
Jep ik had ook via Blue Cross een verzekering voor 6 maanden afgesloten.
Vond ik destijds wel prijzig maar daarna heb ik nooit meer een verzekeringspremie moeten betalen aangezien mijn werkgevers dit deden.
Ik kan haast niet wachten op komende week, 29 graden staat er in de voorspelling! Kan ik eindelijk mijn moestuintje zaaien.
Er is geen gratis "universal health care" in BC? Hmm dat is dan toch niet zo goed geregeld.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je bedoelt je basis is gratis als je landed immigant bent en werkt.(in sommige provincies-uiteraard niet in BC).
Extra verzekering word vaak 50-50 betaalt of 100% als je voor de overheid werkt.
Union is vaak gedeelde betaling,
Gewone arbeiders moeten de volle pond betalen. (75% van de bevolking)
Ik doe niets meer aan de tuin op gras maaien na dan.
Voor de rest word/is alles verkocht en ben ik aan het aftellen.
Ja heb (vrijwel zeker) werk en procentueel ga ik bijna 2 x meer verdienen als in Canada plus geen hypotheek meer dus dat is wel lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:31 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Er is geen gratis "universal health care" in BC? Hmm dat is dan toch niet zo goed geregeld.
Zo te horen heb geluk gehad dan, nog nooit voor extra verzekering hoeven te betalen en ik heb voor een bank ('dom' data input werk) , en een investeringsbedrijf gewerkt (business analyst), dat zal dan wel niet onder de "gewone arbeiders" vallen...
Nog voor de zomer terug in Europa dus? Heb je al werk gevonden of ga je daar pas echt op naar zoek na de verhuizing?
Hoe zit het eigenlijk met de Canadese immigratiedienst, moet je je afmelden en dan neem ik aan wat papierwerk invullen en dat is het dan?
Ach we zullen zien.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:24 schreef jeroen1976 het volgende:
Hopelijk kunnen jullie snel ergens lekker thuisvoelen!
Het is een combinatie van dingen. Ik vind het moeilijk om het precies uit te leggen (en misschien is het wel gewoon een gevoel en stel ik me aanquote:Op woensdag 13 april 2016 14:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat houd ik nog even voor mezelf.
Maar waarom zou Nederland niet goed zijn?
Wat voor dingen beletten je om naar Nederland te gaan?quote:Ik zou graag weer in Nederland willen wonen maar diverse redenen beletten dit. (helaas)
Toen ik naar Canada vertrok (vanuit de VS) is mij niets gevraagd m.b.t. health care insurance dat ik mij kan herinneren. Als je op een werkvergunning aankomt kan ik me moeilijk voorstellen dat je wordt teruggestuurd omdat je geen health care insurance hebt, maar ik snap dat je er niet op wilt gokken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:25 schreef Zocalo het volgende:
Even een vraagje:
Mijn vriendin heeft werk gevonden aan de Universiteit van Toronto, dus we gaan voor 1 a 2 jaar die kant op. We zijn nu bezig met een visumaanvraag.
Maar ik lees nu allemaal verhalen dat je bij aankomst moet laten zien dat je een health insirance hebt voor de periode van je work permit. Klopt dit?
Ik weet niet hoe het in Ontario is, maar in B.C. is er een wachttijd van 3 maanden. Wellicht wil CIC dat je voor die periode gedekt bent..quote:Want we kunnen ons aanmelden voor OHIP, maar dat is natuurlijk pas na aankomst. De CIC site is erg vaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |