abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136139552
Zwangerschap & geboorte

2014

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
19 augustus: gewoonmezelf87
20 augustus: geppie
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

18 september Vlindur
25 september Cygne

5 oktober IsabellaMariaAnna
10 oktober DagenNachtdromer
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 30-01-2014 17:48:58 ]
pi_136139565
voor wijzigingen even een quote. :)
pi_136139710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik wil er wel bij geloof ik :) Datum is 5 oktober.
pi_136139719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:53 schreef Dyre het volgende:
RFR, fijn dat het allemaal werkt! :D Lijkt me heel maf om de eerste keer te zien.
Is het ook :o
Maar ik ben blij dat ze 't doen :D .

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:13 schreef Chanty het volgende:
Oh zo te zien doen we toch veel soortgelijke dingen. Wij starten ook altijd met rek- en strekoefeningen en rug losmaken. Idd jammer dat we niet iets van theedrinken doen want ik weet tot nu toe van 1 meisje de naam en that's it terwijl ik juist hoopte om wat contacten op te doen ook op die manier met andere zwangeren in de buurt.
Ik heb ook geen contacten overgehouden aan de lessen. Misschien dat dat nog verandert als we terugkomen met babies, maar ik heb bijvoorbeeld met niemand namen/telefoonnummers/FB-vriendschapsverzoeken uitgewisseld.
Wel jammer want ik ben in de vriendenkring hier de eerste die zwanger is dus ik heb ook niemand om dit mee te delen (op schoonzusjes na maar dat zijn niet helemaal mijn types).

Wat dat betreft: mocht er iemand ook in of nabij Zwolle wonen en ook wel zin hebben aan (nieuwe) moedercontacten dan houd ik me aanbevolen :) /

Razz. zwangerschapsdementie is een legitiem excuus hoor, hebben we allemaal wel eens gebruikt als we geen puf hebben voor een megapost ;) .

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:37 schreef Axia het volgende:
Hier is het eerste kleinkind van zowel mijn ouders als mijn schoonouders, dus iedereen leeft erggg mee :D Volgens mij zitten zij allemaal meer in spanning dan dat het bij mij en mijn man is. :P
Ik krijg ook dagelijks appjes hoe het gaat, en als ik dan niet snel genoeg reageer een telefoontje er achteraan. Wordt nu langzaam toch vervelend. Ik moet officieel nog 10 dagen dus ze moeten gewoon geduld hebben, ik kan dat kind er ook niet uit dwingen ofzo.

Kursor :*

Musique, wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, al kan ik me voorstellen dat het even schrikken was.

Wbt 'voor niks' bellen naar je vk/naar de gyn, ik denk altijd zo: op mijn werk (ik werk bij een uitzendbureau) word ik zo vaak gebeld met dezelfde vragen, vragen waarop de vrager het antwoord al lang had kunnen weten en had kunnen opzoeken, omdat het bijvoorbeeld op verschillende manieren wordt verstrekt (werkwijzers, internet, persoonlijke gesprekken) . Maar ik word ook niet boos als ik die vraag voor de derde keer op één dag krijg, ik blijf netjes antwoord geven want dat hoort bij mijn werk.
Hetzelfde voor een vk: zijn zal vaak genoeg dezelfde vragen krijgen of gebeld worden wanneer het niet nodig is, maar daarvoor is ze vk en daar wordt ze voor betaald. En ik bel liever een keer te vaak dan te laat.

Jompel voor Chanty *O* !

Franny, heb helaas de foto gemist :'( .

LL, inderdaad goed naar jezelf luisteren. Dat je werkgever niet weet hoe en wat hij moet doen is onzin, ik denk dat het meer een kwestie van niet willen is. En als je het al een maand geleden heb aangegeven en er gebeurt niks, zou ik me inderdaad ziek melden. Dan komt de boel vanzelf op gang want dan moét je werkgever wel wat regelen.

*O* voor de minimijlpaal van Soesa!

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:50 schreef Kimpossible het volgende:
Laatste trimester dames, hebben jullie soms ook ineens last van je hormonen?
Volgens mij niet, maar misschien denkt vriend daar anders over :+ . Ik zal het hem eens vragen..

Poetswoede, check! Maar dat heb ik al sinds het begin van mijn verlof. Ik had al heel lang een lijstje klaar liggen met dingen die ik wilde doen maar die ik van mezelf pas mocht doen in mijn verlof. Inderdaad: keukenkastjes en voorraadkast uitruimen, het 'kantoortje' opruimen, kledingkast opnieuw indelen..

Burdie, dat is altijd fijn :) .

Dot al bijna verlof :o . Ik had echt het idee dat jij pas net zwanger was. Gek hè, dat je je zo kan vergissen :@ ..

Vlindur *O* *O*

Momo, ik zou gaan voor de pannekoeken :Y) .

Cygne, alles verplaatst? Doe maar wel rustig aan!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136139780
Vlindur fijn zeg! Proficiat!
pi_136139809
*O* voor Vlindur!

RFR, ik heb dat gevoel ook hoor :X Maar ik ga ook 6 weken vooraf, dus dat scheelt misschien? Ik hoorde van iemand dat als je verlof dichterbij komt je je minder zorgen maakt over wat er gaat gebeuren op je werk, omdat je steeds meer in de verlof/beval-zone komt en dat klopt wel een beetje. De wereld stort hier echt niet in elkaar omdat ik er niet ben :)
pi_136139855
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik wil er wel bij geloof ik :) Datum is 5 oktober.
Done!

RFR, nu is t klaar. *O*

Vandaag zes weken. Met totale afwezigheid van symptomen op een beetje gevoelige tetten na dan.
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:07:35 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136139974
Toch fijn dat ik niet het enige kreng ben >:)

Een hartje voor Vlindur! *O*

Mo, je bent helemaal babyready, dus ik zou aan de pannenkoeken gaan met ananasharten voor toe. En dan vanavond postranglandingesen voor het slapen gaan en vóór morgenochtend even een baby baren! *)

Aisly, succes!

Dot, druk is niet fijn, maar lush! O+ Lekker mee ontspannen vanavond!

Tap, succes bij de controle!

Burdie ik houuuu van financiële meevallers. Jammer dat ze zo schaars zijn, extra zoveel reden om er extra van te genieten!

Cygne, hier ook veel warm! Anders dan in niet-zwangere toestand in ieder geval.

Rfr jij bent ook al zover! Volgens mij heb ik alle bijna uitgerekenden ook gewoon streepjes zien plassen in wohts. Heel gek!

Ik heb me niet verveeld vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet echt heus keihard winkelen want ik heb nog hangertjes zonder kleertjes en de stapeltjes komen helemaal niet tot de rand B-)

Deze ontaarde moeder heeft alleen echt niet alles gestreken :@ ik wil wel maar ik wil nie. Misschien dat ik nog in etappes ga, maar nu wilde ik vooral alles netjes in de kast hebben.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136140105
Oooh KP! O+
pi_136140268
Vlindur *O*

En verder moet ik teruglezen maar geen puf want 2 dagen verhuisd.(had mijn eigen appartementje in Amsterdam nog in onderhuur, alleen daar wilde ik nu vanaf)
Nu een plofbuik die hard is, heupen en rug die niet meer meewerken, benen waar de putten ingeduwd kunnen worden en een hoofd op ploffen.
Dit gaat een lange warme douche worden, vroeg naar bed en heul lang slapen.

En morgen ga ik een echte Z&G monsterpost fabrieken!
pi_136140543
Dot, ik ben ook met 34 weken gegaan en ik zou het iedereen aanraden. Ik heb nu echt het gevoel dat ik verlof mag hebben en dat ik niet eigenlijk nog verplicht ben iets te doen. En inderdaad, werk gaat gewoon door zonder jou. Ik ben nog niet een keer gebeld of gemaild in mijn verlof dus ze redden zich prima :) .

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Cygne het volgende:
RFR, nu is t klaar. *O*
Lekker op de bank zitten dus!

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:07 schreef Kimpossible het volgende:
Rfr jij bent ook al zover! Volgens mij heb ik alle bijna uitgerekenden ook gewoon streepjes zien plassen in wohts. Heel gek!
Gaat snel hè. Ik heb niet eens tijd gehad om in WOHTS te posten, ik wilde de eerste pilloze maand afwachten en me dan aanmelden, toen bleek ik direct zwanger te zijn :s) /
En voor je het weet moeten we alweer wieberen uit het babytopic want dan zijn al die frummels al dreumessen :o .

Die fooooooto! O+
Heerlijk al die kleurtjes!

BE, verhuizen als je zwanger bent is dubbel zo zwaar. Heb ik ook gedaan, nooit weer.
Vanavond lekker niksen en vroeg slapen!
It will set you free
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:23:42 #12
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136140570
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

Done!

RFR, nu is t klaar. *O*

Vandaag zes weken. Met totale afwezigheid van symptomen op een beetje gevoelige tetten na dan.
We zijn echt exact net zover :). Ik heb ook niet echt hele duidelijke symptomen, beetje vaag misselijk. Af en toe maagzuur, af en toe gevoelige tepels maar vooral moe. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook geen symptomen (alleen buikkramp maar daarvan ben ik heel blij dat het nu niet is)!

Kp O+
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:27:24 #13
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136140699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Gaat snel hè. Ik heb niet eens tijd gehad om in WOHTS te posten, ik wilde de eerste pilloze maand afwachten en me dan aanmelden, toen bleek ik direct zwanger te zijn :s) /
En voor je het weet moeten we alweer wieberen uit het babytopic want dan zijn al die frummels al dreumesen!

Mnoohhh, onze blijven echt heus nog lang baby'tjes!

Laatst was ik een beetje sip, want ik vind jullie allemaal zo gezellig en ik dacht dat ik nooit aansluiting zou gaan vinden in het babytopic. En toen ineens bedacht ik me dat we met z'n allen gaan schuiven! :') O+
pi_136140700
KP O+ ik moet nog veeeeeel kopen voor ik zoveel heb hoor!
pi_136140819
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

We zijn echt exact net zover :). Ik heb ook niet echt hele duidelijke symptomen, beetje vaag misselijk. Af en toe maagzuur, af en toe gevoelige tepels maar vooral moe. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook geen symptomen (alleen buikkramp maar daarvan ben ik heel blij dat het nu niet is)!

Kp O+
Dat is echt precies hetzelfde als hier. Alleen niet echt moe.
Maakt me wel wat zekerder. :)
pi_136141409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:
ik wil er ook graag bij. De datum is 10 oktober
pi_136141475
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

ik wil er ook graag bij. De datum is 10 oktober
Staat erbij!
pi_136141963
Is uiteindelijk toch moussaka geworden :+ maar morgen zijn de pkoeken aan de beurt! :D
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136142049
Waah KP ziet er goed uit hoor!

Woow de eerste oktoberfrummels mekden zich al! Dan wordt mijn dochtertje twee maar dat lijkt nog heul ver weg!

Grr ik moet nog vijf weken wachten op de SEO en ik wil ook shoppen! Maja .. wil ik eerst het geslacht weten. Dus vanavond toch maar eens aan manlief vragen of we beter geen pretecho kunnen doen (a)
pi_136142066
Dankje Cygne!

Kim, wat leuk! Goed bezig geweest!

Ik best best moe na een dag werken.. :O
pi_136142204
Fijn, dank je Cygne!

Ima, ik heb vandaag geen klap uitgevoerd en ik ben al :O dus volgens mij is het de hormonen ;)
pi_136142236
Kim wat een heerlijke kast trouwens. O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136142745
Gefeliciteerd Cygne en DnD!! *O*

Kim, wat leuk zo! Lekker veel roze :D
In life, every ending is a new beginning..
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:32:49 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136142753
DND gaaaaaf dat je weer terug bent!! :D O+ Gefeliciteerd!! :* *O*
Oh en je UD is de geboortedag van mijn dochter!! Topdatum!

Kursor :* :*

Musique fijn dat de kinders goed gegroeid zijn! Vervelend van dat misschien TTS -O- Fijn iig dat ze het goed in de gaten houden! :* Ik hoop dat het meevalt!

Mignonne je lijkt me een heerlijke schouder om op te leunen als zwangere, als ik je zo hoor! O+
Ik had laatst ook een ander iemand aan de lijn :') Dat was ook meer een receptioniste, maar dat ga ik nog even teruggeven bij mn afspraak volgende week. Gespreksvaardigheden is soms ook een vak :X :')

Soesa 6 weken! :D O+ hoe voel je je? :*

LL er is geen grens.. Als jij je ziek voelt dan voel je je ziek. Ik was al met 18/19 w ziek thuis voor 100% omdat ik harde buiken had en last van mn bekken. Als het niet gaat, dan gaat het niet :) luister ajb goed naar je lijf!! :*

Vlindur 7 weken! :D O+ en een knipper, whohooo!!! :D *O*

Burdie beter, financiele meevaller! :D

Kim omg wat een heeeerlijk opgeruimd kastje!! O+ Mijn hormonen worden er ook helemaal blij van! :D
Ik heb toentertijd ook niks gestreken hoor, en ga ik nu ook niet doen... :+

Hier vandaag mijn supermooie draagdoek binnengekregen, god wat is ie mooi O+ Ik ga morgen even een mooi fotootje maken voor in het draagdoekentopic, voor de nieuwsgierigen! :D Ben helemaal blij. En vervolgens nog een pakketje op de mat; het shirtje wat we gaan gebruiken voor dr eerste pakje!! Omg O+ Mijn hormonen waren ook weer een heel stuk meer tevreden!
Ze vinden dat de nieuwe kamer van dochter + babykamer al af moeten zijn, gewoon, NU. :') heel irritant. Ik probeer het maar te negeren en ondertussen chips + chocola te eten. Helpt enigzins.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136143763
Oh enf wat is het geworden ?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:04:42 #26
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136143941
*O* 31 weken vandaag *O*

Zo en nu een heeeeeleboel bijlezen!
doei
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:38:22 #27
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136145303
Niet helemaal bijgelezen. Net terug van de huisartsenpost. Heb me lelijk gebrand met het opwarmen van zuurkoolstamppot. Liet ik vallen en nu 2 lelijke plekken in mijn hals. Grrr ik baal als een stekker! Nu zalf erop en een verband om mijn nek...
En ik had net een lekkere rondrommeldag en puinruimdag (om het woord nesteldrang nog maar even te vermijden;) ).
pi_136145728
Vlindur *O*
Home is where the O+ is...
pi_136146014
Oh, niet fijn hobbes! Doet het nog pijn?
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:08:57 #30
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136146725
Een beeje. Vooral de pek is irritant omdat je je hoofd constant wil draaien en dat schuurt... hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen.
pi_136147127
Wat naar Hobbes! Heb je er veel pijn aan? En wat een schrik op je rommeldagje...

Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik de eerste maanden echt een hormonenbom. Ronduit agressief, vooral in de trein echt de neiging om mensen te slaan, bizar! Of als m'n man niet precies het goede had gekookt. Nu ben ik veel stabieler, ook nog geen huilbuien. Alleen schiet ik in de auto steeds vol, door een mooi liedje of zoals vanochtend als Giel vertelt over zijn bezoek aan een crisisopvang. Maar liever emo dan agressief, veel praktischer.

Kim, je kast, wat een mooi plaatje! Als ik deze fofo's zie ga ik altijd twijfelen of wij niet toch willen weten wat het geslacht is.

En dames die nog pril zwanger zijn, succes met vertrouwen houden, klachten of niet :*

Kan beweging van je kindje rond 13 weken al echt als plopjes voelen? Ik denk dat ik wat voel!
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:30:44 #32
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136147817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:00 schreef DJMomo het volgende:
Oh enf wat is het geworden ?
Een didymos lars doek maat 5 met beige/taupe strepen O+

Hobbesje wat naar -O- Sterkte ermee, zalf werkt vaak wel goed iig, hoop dat het snel weer beter voelt!
pi_136148096
Balen Hobbes! Beterschap! :*
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:38:54 #34
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136148310
Tnx ladies.

Marel rond die tijd voelde ik ook al plopjes, kan zeker!

En hormonaal: hier vooral huilbuien als dingen me echt niet aanstaan (of fout gaan zoals daarstraks). Gelukig gaan ze na de bevalling bij mij ook nog een paar weken door....
pi_136148377
Gaaf enf

En au hobbes!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136148447
Hormonaal.. Ik word snel boos. })
pi_136149983
Vlindur *O*

Hier weer goedgekeurd. Wel labformulier gehad om bloed te laten prikken met 27 wkn en de glucosetest te doen. Die heb ik bij Eva niet hoeven doen en ik ben er ook een beetje huiverig voor. Brrr. Ook ik kan dus niet ontkomen aan het blijkbaar gore drankje! Nouja het is.
Ook moet ik weer m'n huisarts bellen voor een afspraak omdat m'n verkoudheid nog steeds niet over is en m'n holtes nu zeer beginnen te doen. Kijk ik ook niet naar uit, ik voel me echt een aansteller om vanwege verkoudheid naar de dokter te gaan! Al duurt t nu wel al een week of 5...
Baby was wel weer helemaal goedgekeurd en dat is het belangrijkste.
Verkoudheid en blaasontsteking (want ook die is nog niet over, moet ik morgen ook voor bellen, zucht) gaan wel weer over, als m'n kind het maar goed doet!

Zo en dit was allemaal rete ego maar zit mobiel en kan niet goed dan op iedereen reageren! Ben ook erg moe dus ik ga lekker tukken. Trusten allemaal!
Tralalalaaa
pi_136150318
KP wat heerlijk hè als al die kleertjes gewassen in de kast liggen. O+

Vlindur een knipper, wat fijn! *O*

Dot bijna verlof. Lekker hoor!

Burdie een financiële meevaller. Straks lekker shoppen voor mini. O+

Hobbes, brrr dat klinkt heel naar. Hopelijk valt het mee met de pijn en kun je wel een beetje slapen vannacht.

TAP dat drankje gewoon achterover slaan, dan valt het best mee. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo vies. :@

Ik heb weekend en ik ben er deze week best aan toe moet ik zeggen. Nog maar 9 dagen werken en dan heb ik verlof. *O*

Ik heb een flinke to-do lijst voor dit weekend. Alles moet zo langzamerhand een beetje afgemaakt worden. Prio 1 is voor de vluchttas en het geboortekaartje. Dat moet lukken dit weekend. En dan nog wat andere dingetjes die even geregeld of gedaan moeten worden, maar dat heeft minder haast gelukkig.

Oh en een van mijn babies heeft de hik. O+
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:34:37 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136151302
Schattig he Nikki, zo'n hikkende buik O+.
KuikenGuppy
pi_136151450
Een kloppend hartje voor Vlindur *O*

Beterschap Hobbesje. ;( :*

Wat het warm hebben betreft, dat is voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb soms als ik in bed lig enorme zweetaanvallen en dan heb ik het echt bloedheet. Het is dat ik zwanger ben, anders zou ik ze echt verslijten voor opvliegers. :+

Wat ben ik blij dat ik niet helemaal plat gestalkt wordt met de vraag of de baby's er al zijn. Af en toe krijgen we nog wel een appje en daar kan ik dan niet zo goed tegen (Laat me nou met ruuuhuuust - :W hormonen ! :P ) maar voor de rest valt het reuze mee. We houden onze antwoorden ook heel algemeen. Op internet heb ik het hier alleen over de ontsluiting gehad.

KP: wat een mooie kastinhoud. O+

Hier zijn nu ook alle babywassen gewassen. Ik was gisteren aan het opruimen en toen ik de kast opentrok rook het naar was. O+ Ik vind mezelf niet echt hormonaal begaafd, maar ik geloof dat mijn hormonen toen toch ineens heel blij waren. _O-

TAP: slaap lekker en veel beterschap. :*

BE: pas je wel goed op jezelf ? Jeumig, wat heb jij een hoop gedaan ! :o

Verder een *O* en een :* voor wie wil en nodig heeft.

Aisly vroeg geloof ik hoe het met mij gaat nu. :)

Het gaat een stuk beter dan afgelopen maandag tijdens de controle bij de gynaecoloog. Ik had gewoon een mega slechte dag. Gelukkig is de bron van de stress en de slechte nachtrust nu verdwenen. Met poes (waar we maandag mee naar de dierenarts zijn geweest) gaat alles een stuk beter. Alleen nog een antibiotica kuur en dan is ze weer helemaal de oude. We hebben hier in huis alles helemaal klaar hebben voor de komst van de baby's en de vluchttas is nagenoeg compleet. Dat geeft me nu zoveel rust in mijn hoofd dat ik me echt veel beter voel. 's Nachts ben ik regelmatig wakker en heb ik regelmatig een harde buik, maar als ik naar de wc ga, is het snel weer verdwenen.

Vanmiddag had ik mijn belafspraak met de gynaecoloog en dat was ook een goed gesprek. Het duurde niet lang, maar kort gezegd komt het erop neer dat (8> en ik maandag weer bij haar komen voor controle en dan gaan we zien hoe ver alles is gevorderd. Gisteren heb ik mijn slijmprop verloren (een grote groen/gele blob van 3 a 4 cm). De gyn zei dat dat heel goed kan met 4 cm ontsluiting.

Spannend, hoor allemaal, maar ik ben niet gespannen voor de bevalling. :) Ik kan het toch niet beïnvloeden, dus ik maak me er ook niet druk over. Ik hoop echt dat ik de komende dagen nog kan bijtanken (dat is zeker het plan) en dat ik met (8> nog lekker kan genieten van een weekendje samen. Mocht alles vanzelf op gang komen, dan merken we het ook wel, maar tot nu toe dus behoorlijk wat rust in den buijck. ;)
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:11:12 #41
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136152954
Vlinder wat fijn *O*

TAP ook fijn dat de controle goed was!

Ik zag nog een mooi ingerichte meisjeskast voorbij komen :D

En Hobbesje dat klinkt pijnlijk, hopelijk heb je er snel geen last meer van :*

@de rest: sorry, ben doodmoe en net thuis en niet alles verder onthouden.

nav een gesprek met zwangere collega en vervolgens met mijn man, heb ik ons aangemeld voor een cursus Samen bevallen (mits nog plek natuurlijk). Heb nu 4 yogalessen gedaan en nog 6 te gaan en hoewel ik er wel nuttige dingen uit kan halen, heb ik het idee dat ik toch nog behoefte heb aan iets praktischere info en vooral duidelijker wanneer ik wat mogelijk kan verwachten en hoe daarop te reageren. En dan zonder dingen als de Egyptische zonnegroet, palmbomen en chakra's :+ Daarbij vind ik het fijn als mijn man ook weet wat ons te wachten staat en me goed kan ondersteunen en ik betwijfel of 2 partnerlessen voldoende zijn dan. Dus ipv een tweede ronde zweven wordt het hopelijk dit vanaf april. En het is met andere stellen dus dan leer je hopelijk wel de mensen wat beter kennen (nu bij yoga is de omschrijving: ja truus is ook bevallen. Wie is truus? Die wat bollere met kort blond haar.. :') )
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136154181
Wauw Alixia, het gaat snel nu! Ben heel benieuwd wanneer het echt gaat losbarsten voor je :)

Wij zagen net een geweldig leuk en geweldig goedkoop babykamertje op marktplaats en hebben meteen gemaild. Idioot vroeg natuurlijk, want die baby is er nog lang niet :@ Maar we konden dit eigenlijk niet aan ons voorbij laten gaan. En nu heb ik de zenuwen of die mensen wel terug gaan mailen en of het kamertje niet al voor onze neus is weggekaapt :')
pi_136154721
Joh ik was acht weken zwanger en ik had de kinderwagen al gekocht :D

Je kunt het maar beter vast in huis hebben :D
pi_136155946
Ik durf echt nog niks te kopen.
Ook leuk als je het vertelt tegen iemand die dichtbij staat en dat die dan zegt: 'ooooh, maar dat is nog heeel pril, kan nog alle kanten op hoor'. Dat is ook wel zo en helemaal niet lullig bedoeld. Maar toch niet leuk.
pi_136156202
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:14 schreef Cygne het volgende:

Ook leuk als je het vertelt tegen iemand die dichtbij staat en dat die dan zegt: 'ooooh, maar dat is nog heeel pril, kan nog alle kanten op hoor'. Dat is ook wel zo en helemaal niet lullig bedoeld. Maar toch niet leuk.
Nouja zeg, dat klinkt inderdaad lullig. Ik snap heel goed dat je voor jezelf wel zo'n voorbehoud inbouwt (dat deed ik wel in ieder geval), maar mensen in je omgeving horen juist ongeremd positief te zijn!
pi_136156483
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:14 schreef Cygne het volgende:
Ik durf echt nog niks te kopen.
Heeft mijn pa ook een paar x gezegd, maar ik weet dat dit uit zelfbescherming was want nu alles goed lijkt te gaan en ik bijna 12 weken ben, belt hij om de dag om te informeren hoe t met mij en uk is O+

Oh en amsel ik had al een kinderwagen voor ik uberhaupt zwanger was ( lang verhaal)
S. 2014
J. 2016
pi_136156855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nouja zeg, dat klinkt inderdaad lullig. Ik snap heel goed dat je voor jezelf wel zo'n voorbehoud inbouwt (dat deed ik wel in ieder geval), maar mensen in je omgeving horen juist ongeremd positief te zijn!
Daarna begon ze over een vriendin die al 35 weken was en bladibla.

Ik heb zelf al een beetje de neiging om negatief te zijn maar dit helpt dan niet. Zo van oh het is pril dus telt het niet echt of zo. Alsof je zwangerschap pas begint na 12 weken.
pi_136158957
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:34 schreef Cygne het volgende:

[..]

Daarna begon ze over een vriendin die al 35 weken was en bladibla.

Ik heb zelf al een beetje de neiging om negatief te zijn maar dit helpt dan niet. Zo van oh het is pril dus telt het niet echt of zo. Alsof je zwangerschap pas begint na 12 weken.
Meid je bent mega zwanger! In deze weken wordt je kindje gevormd en groeit het uit van een klompje cellen tot een volwaardig minimensje... En ja er kan veel mis gaan in die eerste weken maar het kan ook gewoon helemaal goed gaan en daar gaan we vanuit :)
S. 2014
J. 2016
pi_136160555
En toen was ik weer wakker....nu maar even brood met pindakaas eten :Y)
pi_136160657
Lekker brood met pindakaas!

Bij mij is het weekend en ik weet niet wat het is maar in het weekend ben ik dus altijd vroeg wakker terwijl dat helemaal niet hoeft. }:| Nouja ik ga nog maar even een poging tot slapen doen. :O
pi_136160683
Hier is dat gewoon honger hoor Nikki ;)
pi_136160721
Bah :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136160789
Mornings, Mo. Geen goede nacht?
pi_136160828
Hier ook vroeg wakker maar dat komt omdat vent zich al voor de tweede keer verslapen heeft dit jaar en ik heb hem wakker mieten timmeren. Met als gevolg dat ik zelf klaar wakker ben.

Hoop maar dat ie geen gezeik gaat krijgen want ik zou dit niet cool vinden als baas zijnde.
pi_136160944
Wat flauw die reactie Cygne!
pi_136161041
Ik heb niet meer kunnen slapen. De wekker van man ging om 6 uur en de wekker genaamd L. ging vervolgens om 6:30 uur. Vanmiddag samen met peuter maar lekker een middagdutje doen.

Voordeel is wel dat ik na iets van twee maanden verzaken eindelijk mijn complete administratie vanmorgen heb bijgewerkt samen met de peuter. Dat is alvast één ding die van mijn to-do lijst kan. :)

Oeps van je man Twinkle, jij ook maar voor een middagdutje dan vanmiddag? :)
pi_136161243
Goedemorgen!

Het 5e babywasje zit inmiddels in de machine (nog een stuk of 3 te gaan) en ik heb net lekker ontbeten met 2 Hollandse krentenbollen uit de vriezer. Mannetje is naar zijn werk en ik heb eindelijk weer eens een fitte dag!

Dus zo lekker naar het postkantoor, naar de markt en naar de supermarkt! En ik heb nog een deadline af te maken vandaag voor mijn werk (had ik ze beloofd voor ik met verlof ging)

De 30 weken heb ik gisteren gehaald *O* *O* En dat geeft mij wat meer rust. Oja en ik merk dat mijn baby's ook steeds vaker de hik krijgen. Zo schattig O+

Oja en we hebben eindelijk DE wandelwagen gevonden. In Nederland niet voor geslaagd maar in Frankrijk een model gevonden dat bij ons past. Zo blij mee! We krijgen hem cadeau van mijn ouders.
pi_136161287
Mja moeders heeft late dienst van 14. 15- 23.00 dus het wordt een tussen de middag chill momentje als mijn aapje op bed ligt denk ik. Gelukkig kan ik best goed tegen wat minder slaap ... en en en het is bijna weekend zonder wekker!
pi_136161498
Musique voor mij was 30 weken ook zo'n mijlpaal. En daarna volgden er nog een paar. Zoals 32 weken, want dan mogen ze in principe in het streekziekenhuis blijven als ze geboren worden. En nu is mijn nieuwe mijlpaal 36 weken. Nog 2.5 week.

En babywasjes O+

Balen Twinkle. Dan morgen maar bijslapen inderdaad!
pi_136163884
Jaaaa wat fijn Vlindur! <3

Marel,ik voelde deze baby ook al rond de 13 weken. Dus het zou goed kunnen!
Wat tof he?!

Ik las over buikbaby's met de hik,wat grappig! Wolf had enorm vaak de hik toen hij nog in mn buik zat,echt meerdere keren per dag en ook na zn geboorte echt dagelijks
Dit keer nog geen hik ontdekt,maar volgens mij is dat vooral rond de laatste termijn vaak het geval?

Babywasjes,leuk!! Verheug ik me echt al op. Ik wacht bewust tot ik verlof heb
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:54:13 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136163981
*meld*
KuikenGuppy
pi_136164151
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:04:03 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164208
Volgens mij wel GM.

Laatstr trimester dames, zweten jullie ook zoveel? Ik moet na elk slaapje (en dutje) onder de douche omdat ik het anders mijn omgeving niet aan kan doen om samen in een ruimte te zijn :').
KuikenGuppy
pi_136164211
Sticker. Met twee cm en een beetje gepor. Maandag weer.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136164279
Momo een sticker en 2 cm. *O*

Burdie ik zweet me dood. Normaal zou ik nu echt met een hele pyjama in bed liggen, maar ik lig nog steeds met alleen een t-shirt. En dan nog vaak met een been/buik boven de dekens.
Maar ik heb het de hele dag door eigenlijk heet ineens.

SPOILER
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:06:39 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:04 schreef DJMomo het volgende:
Sticker. Met twee cm en een beetje gepor. Maandag weer.
*O* sticker!
Porren klinkt als weinig actie, maar wie weet wat het teweeg brengt. 2cm is te weinig voor strippen toch?
KuikenGuppy
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:08:41 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Momo een sticker en 2 cm. *O*

SPOILER
Ik heb echt een stuk minder afscheiding sinds ik gestopt ben met inlegkruisjes gebruiken (in niet-zwangere toestand al btw). Volgens mij zijn die dingen helemaal niet zo goed?
KuikenGuppy
pi_136164394
Nee ze zijn ook niet goed, maar anders heb ik telkens zo'n soponderbroek. :@
En ik gebruik wel de kotex kleinste maat. Die zijn niet zo plastic achtig.
pi_136164476
Je hebt toch ook van die 'natuurlijke' inlegkruisjes? Misschien is het daar minder bij? Ik wissel liever 6x van onderbroek dan dat ik zoiets erin plak eigenlijk :X

Ik heb gisteren trouwens een voorlichtingsavond gehad in het ziekenhuis, maar ik heb echt helemaal niks nieuws gehoord of gezien. Ik dacht namelijk dat we een rondleiding kregen door de afdeling, maar het bleek een heel suf gemaakt filmpje te zijn... Zonde van mn avond :{
pi_136164501
Na bevalling van Sjaak vloeide ik na zes weken nog steeds. Kleine beetjes. Inlegkruisjes werk. Op een gegeven moment zo zat. Inlegkruisjes weggedaan en spontaan was t over.

Had nog wel een tuutje, nog geen volledig verstreken baarmoedermond. Maar wel toch al 2cm. Dus ze heeft wat rond geport. Of dat nou ook echt een serieuze strip poging was? Ze heeft t woord niet meer gebruikt. Maar gaf me 50% kans. Wel of niet, denk ik dan ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:14:08 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164513
Effectief zijn ze wel ja, vooral als je anders doorlekt tot in je spijkerbroek :r.
KuikenGuppy
pi_136164597
Ik gebruik ze ook hoor, anders moet k steeds een ander onderbroek aandoen.

Fijn Mo!

Ik vandaag 25 weken! *O*
pi_136164770
Op sommige dagen kan ik niet zonder inlegkruisje, anders voelt t binnen no time alsof ik in mn broek heb gepiest... :@ toch wel een geruststelling die herkenning..

Momo al 2 cm, en de poetsdrang van gister, ik blijf bij wat ik gezegd heb :)

Trouwens, ik las pas ergens dat vrouwen die een 2e kindje baren sowieso al 2 cm hebben... Geen idee of dat waar is...
S. 2014
J. 2016
pi_136164771
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nee ze zijn ook niet goed, maar anders heb ik telkens zo'n soponderbroek. :@
En ik gebruik wel de kotex kleinste maat. Die zijn niet zo plastic achtig.
Ik heb ook kotex gekocht, die zijn echt een stuk beter. Ok, ze plakken minder goed in je onderbroek maar van alle andere kreeg ik ontzettende jeuk van onder.
Ik heb nu wel een grote maat voor de zekerheid, bij J. braken mn vliezen met 37 weken en 3 dagen en dat heb ik nu de hele tijd in m'n achterhoofd. Dan liever een dik verbandje nu voor de zekerheid. :')
pi_136164851
Hartje voor Vlindur *O*!

Hobbesje hoe is het nu? Al een beetje beter?

Cygne, heel herkenbaar, hier heeft schoonmoeder op de dag dat we het vertelde wel 7keer aangehaald dat het toch wel een miskraam werd want dat gebeurd 'altijd' bij de eerste zwangerschap. Ze snapte echt niet waarom we het met 5 weken hadden verteld. Ik ben er nu nog boos om :') .
Probeer je er wel overheen te zetten hoor! Wees heerlijk trots en je bent nu net zo zwanger als dat je dat zou zijn als je 20 weken zwanger bent! Gewoon genieten van het idee dat er een baby in je groeit. Hun probleem dat ze zo negatief willen denken, wees maar verdomde trots!

Momo een sticker *O* ! en 2 cm!

GM hier ook gelig, al veranderd het nog wel eens qua kleur :'). Idd die kotex dingen zijn wel te doen.
En ik kijk het een beetje per dag aan, soms heb ik nergens last van en de andere dag lijk ik wel leeg te lopen :X

Burdie hier geen last van zweten, tenminste niet zo erg. Ik ben normaal een koukleum en heb het nu wel warmer dan normaal (normaal leef ik met 3 longsleeves en een vest of trui over elkaar heen en zit nu in een t-shirt :')) . Vervelend dat je er zo last van hebt! En check bij de natte spijkerbroek -O- !

Kim! Een meisjeskast O+ heerlijk! Hier is wel alles gestreken maar zodra de kleine er is denk ik dat het snel stopt haha!

Twinkle vervelend! Hopelijk kan je idd wat bijslapen :*

Nikki hikkende baby O+, Hier heeft de baby elke avond standaard de hik sinds een week, soms lijkt ie er zelf ook gek van te worden want dan wordt heel m'n buik verbouwd -O-

Dot dat is stom! Kan me voorstellen dat je even een rondje had willen maken!

Stefanie *O* 25 weken!

De rest die ik ben vergeten :*!

Oeh! Gisteren een kralenslinger afgemaakt voor in de babykamer O+ ! Het is nu echt echt bijna af! Posters komen hopelijk snel binnen, als die hangen komen er even foto's op het desbetreffende topic!

Zondag komt iemand langs (jaja een fokkert!) die waarschijnlijk bij ons de geboortefotografie gaat doen! Vind het spannend maar ook super leuk dat we iets hebben kunnen regelen. Nu hopen dat de klik er is, al lijkt me bijna onwaarschijnlijk dat we elkaar niet aardig vinden, maar je weet het nooit!
Het komt nu wel allemaal heel dichtbij, Momo al 'bijna' aan het bevallen en Burdie ook! Whaa O+
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:25:52 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164890
Kan je dat voelen aankomen eigenlijk, brekende vliezen?

Ik ben zo benieuwd hoe de bevalling gaat beginnen... heb vandaag weer krampen alsof ik ongesteld moet worden. Maar heb ook al in geen eeuwigheid meer een harde buik of voorwee gehad.
KuikenGuppy
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:27:44 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164952
Nooo, serieus klaproos? Wat een lullige opmerking van je schoonmoeder zeg :o!
KuikenGuppy
pi_136164965
Goedemorgen dames! :)

Hier niet zo erg last van afscheiding. Niet meer dan normaal in ieder geval. Ik moet nu wel een raampje open hebben als ik slaap, want anders krijg ik het wel te benauwd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:25 schreef Burdie het volgende:
Kan je dat voelen aankomen eigenlijk, brekende vliezen?

Ik ben zo benieuwd hoe de bevalling gaat beginnen... heb vandaag weer krampen alsof ik ongesteld moet worden. Maar heb ook al in geen eeuwigheid meer een harde buik of voorwee gehad.
Hier ben ik ook benieuwd naar als nieuweling :)
pi_136164987
Ik voelde het breken van mijn vliezen niet aankomen. Het was ineens nat.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:29:12 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136164991
Vind je het ook zo spannend, Axia?
KuikenGuppy
pi_136165009
Momo al twee cm en gepor! Wie weet wat het teweeg brengt! :)

Hier ook continu inlrgkruisjes hoor. Anders kan ik aan de gang blijven met schoon ondergoed en broek. Niet de meest frisse oplossing maar voel me zo wel comfortabeler.

GM is dat ja? :D Nooit van gehoord maar klinkt me ergens wel goed in de oren :D
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:31:22 #82
52229 Chanty
pi_136165054
Woeiii al 2 cm momo *O*

En wiite, gele, doorzichtige smurrie... allemaal bekend ja. Zo lang het niet stinkt is het prima ;)

En ik zou zo graag eens zonder inlegkruisje willen kunnen lopen. Moest ze ook altijd al dragen toen ik niet zwanger was, wilde ik niet drie keer per dag of vaker van ondergoed wisselen. En dat vind ik toch niet echt een optie als ik op mijn werk zit. Maar als ik straks niet meer zwanger ben en toch nog thuis zit ga ik het gewoon zonder proberen.
pi_136165081
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef Burdie het volgende:
Vind je het ook zo spannend, Axia?
Yep, nu begint het wel te komen dat gevoel. O+

Eerlijk gezegd ben ik nu ook wel klaar met de zwangerschap. Voel me als een Michelin-mannetje met al dat vocht, constant rugpijn, 50 kussens nodig om goed in bed te kunnen liggen, elk uur te moeten plassen en sinds vorige week doet mijn rechterheup ook pijn bij bepaalde bewegingen. 1 beweging en 100 botten kraken tegelijk als een prachtig orkest. }:|
pi_136165097
Ik had net van tevoren wel een rare kramp in m'n buik, en daarna liep het water er dus in straaltjes uit.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:32:54 #85
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136165098
Ik voelde het ook niet aankomen. Ik sliep bijna en toen dacht ik dat ik aan het plassen was :+
pi_136165113
O klaproos zei je schoonloeder dat echt?? :o ... ik snap ooit echt niet dat mensen niet gewoon hun kop kunnen houden ipv gemene opmerkingen te maken die echt 0,0 niks toevoegen.

Sinds mijn vorige zwangerschap ben ik een heul stuk assertiever (zeg maar een leeuw ofzo) ... dus nu zou ik er gelijk een rake opmerking overheen gooien denk ik :+

Ik werk met bijna alleen maar mannen en die flappen er soms ook wat dingen uit. Maar dan dender ik er als een trein overheen en achteraf denk ik dan weleens .. ohhoohh heb ik dat gezegd? :o :+
pi_136165121
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik had net van tevoren wel een rare kramp in m'n buik, en daarna liep het water er dus in straaltjes uit.
-fout-
pi_136165126
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:33 schreef Axia het volgende:

[..]

Spannend! *O*
pi_136165138
quote:

[..]

-fout-
Niet nu he, ik bedoel bij m'n vorige zwangerschap. ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:34:39 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136165146
quote:

[..]

Ik neem even aan dat ze het over haar vorige zwangerschap had ;).
KuikenGuppy
pi_136165148
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ideetje om dan even te informeren bij je vk? Beter 10 keer bellen voor niks dan ... nou ja je snapt me.

Was het helder of had het een kleurtje?
pi_136165149
Zo voelde het aan toen mijn vliezen toen braken.
pi_136165163
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet nu he, ik bedoel bij m'n vorige zwangerschap. ;)
Oops, verkeerd begrepen. :@
pi_136165165
Sorry dames, ik ben niet duidelijk. Dat was dus tijdens m'n vorige zwangerschap toen mijn vliezen braken. _O-
pi_136165167
Dat meen je niet klaprooss! Lekker positief inderdaad...

Schoonouders waren hier ook wel een beetje voorzichtig, maar het is ook wel spannend natuurlijk.
pi_136165174
Oh haha ik schrok al :+
pi_136165207
Ik had smorgens de test nog niet droog of we zaten al in de auto op weg naar schoonouders die ons om de nek vlogen. Ook al wordt dit kleinkind nummer 6 voor ze.
pi_136165250
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had smorgens de test nog niet droog of we zaten al in de auto op weg naar schoonouders die ons om de nek vlogen. Ook al wordt dit kleinkind nummer 6 voor ze.
O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:38:12 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136165253
Mijn ouders zeiden toen ik na mijn miskraam opnieuw zwanger was: Nu maar even wachten tot de 12 weken voordat je het aan iedereen gaat vertellen he.
Ook lekker bemoedigend :{.
(En we hadden toen nota bene al een goede echo gehad).
KuikenGuppy
pi_136165292
Oh dat vroeg ik me ook af idd van de vliezen! Lijkt me toch wel een soort van shock momentje!

Hier ook wel veel last van benauwdheid, raampje is idd nodig!
Ik merk het ook hoor Twinkle dat ik nu assertiever wordt, die oerkracht van je kind beschermen zit er al heel erg in. Ik was een muurbloempje maar nu zeg ik iedereen maar gewoon wat ik denk en dat ze vooral niet moeten denken dat ik ongevraagd advies wil hebben haha.

[ Bericht 46% gewijzigd door klaprooss op 31-01-2014 13:46:25 ]
♥ J & S
pi_136165343
Twinkle lief O+! Schoonvader daar in tegen stond met tranen in zijn ogen O+ dus daar hou ik me maar aan vast

[ Bericht 11% gewijzigd door klaprooss op 31-01-2014 13:46:41 ]
♥ J & S
pi_136165351
Ik had al weeen toen de vliezen braken. Voelde het niet aankomen. Maar daadwerkelijke breken wel. Was echt knap. En toen plons. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136165370
Lopen jullie ook met celstofmatjes, heel de dag door :+?
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:42:29 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136165382
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:41 schreef DJMomo het volgende:
Ik had al weeen toen de vliezen braken. Voelde het niet aankomen. Maar daadwerkelijke breken wel. Was echt knap. En toen plons. :')
Inclusief *knap* geluid?
KuikenGuppy
pi_136165384
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:31 schreef Chanty het volgende:

En ik zou zo graag eens zonder inlegkruisje willen kunnen lopen. Moest ze ook altijd al dragen toen ik niet zwanger was, wilde ik niet drie keer per dag of vaker van ondergoed wisselen. En dat vind ik toch niet echt een optie als ik op mijn werk zit. Maar als ik straks niet meer zwanger ben en toch nog thuis zit ga ik het gewoon zonder proberen.
Idem hier.. Echt irritant maarja niets aan te doen..
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:42:55 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136165395
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:41 schreef klaprooss het volgende:
Nee, ik leef op het randje :').
KuikenGuppy
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:44:26 #107
52229 Chanty
pi_136165446
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Inclusief *knap* geluid?
Net zo'n waterballon :+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:44:31 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136165449
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:41 schreef klaprooss het volgende:
Dat deed ik wel, bij mijn vorige zwangerschap :'). Elke x dat ding verplaatsen als ik (ergens) anders ging zitten of liggen... Uiteindelijk hebben ze in het zhs m'n vliezen gebroken met 5 cm dus het gedoe was voor niks :D
pi_136165461
We hebben hier alleen over onze matras een waterdichte matras-beschermer geplaatst. Verder niets
pi_136165499
Gaat er nog iemand naar de negen maanden beurs?
In life, every ending is a new beginning..
pi_136165507
Vanaf wanneer heb je dat gedaan Axia, gewoon 37 weken?

Haha Soesa, ik had ook al zo'n beeld voor me. Loop je heel de dag met dat ding in je handen breken ze in het ziekenhuis :'). Dan maar een natte bank dus :)
♥ J & S
pi_136165519
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef LaLouchi het volgende:
Jaa wij!! O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_136165534
Nee zonder geluid bur!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136165554
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef klaprooss het volgende:
Vanaf wanneer heb je dat gedaan Axia, gewoon 37 weken?

Haha Soesa, ik had ook al zo'n beeld voor me. Loop je heel de dag met dat ding in je handen breken ze in het ziekenhuis :'). Dan maar een natte bank dus :)
Yep, ik had het wel bij week 35 gehaald, maar voordat ik zin had om dat ding te plaatsen was week 37 net voorbij ja :P

quote:
Ene kant wil ik wel gaan, maar ik moet even kijken hoe ik me tegen die tijd voel. :)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:48:42 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136165583
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Net zo'n waterballon :+
Zoals bij Ik Hou Van Holland,inclusief confetti :').
KuikenGuppy
pi_136165610
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zoals bij Ik Hou Van Holland,inclusief confetti :').
_O-
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:54:03 #117
52229 Chanty
pi_136165751
quote:
Ik ook samen met twee zwangere vriendinnen O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:56:18 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136165817
quote:
:N. Ik ben in 2012 geweest maar vond het echt hel op aarde :@
pi_136165838
Haha ik ook, tijdens de huishoudbeurs even daar gelopen ik wist niet hoe snel ik weg moest!
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:02:25 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136165953
Nu scheelt het wel dat ik er op een 'Kruidvat avond' was maar het was zo ongelooflijk druk. Ik was een week of 18 zwanger en was continu m'n buik aan het beschermen tegen het gedrang. Ik schat dat we 45 minuten binnen zijn geweest... Toen nog met de pendelbus terug want we stonden ergens enorm ver weg geparkeerd en nog een heel stuk lopen. Ik was echt kapot :') :D.
pi_136166072
Haha dat is niets je buik beschermen! Ik ben nu ook 38-39 weken zwanger dus zie het sowieso niet zo zitten in die drukte! Misschien ooit een ander jaar als mijn zus zwanger is ofzo :')
♥ J & S
pi_136166108
O ja ook zo verschrikkelijk. Mijn dochtertje lijkt op iedereen van mijn mans familie volgens mijn schoonmoeder. Werd daar eerst een beetje verdrietig van en moet het ie-de-re keer opnieuw aanhoren als we daar zijn.

Op een gegeven moment barstte ik weer eens in tranen uit daardoir toen we thuis kwamen. Zegt mijn man heel lief: Djenna lijkt sprekend op haar prachtige moeder en op niemand anders

(Sorry misschien meer iets voor het dreumestopic bedenk ik me nu :$)

Maar dat zullen jullie nieuwbakken moeders misschien ook nog heul vaak gaan horen. Ik word daar persoonlijk strontziek van en zie het zelf zo totaal niet :+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:08:14 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136166112
Het lijkt me wel leuk, maar is precies op mijn UD :').
KuikenGuppy
pi_136166181
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, ik leef op het randje :').
_O-
Ik heb een waterdichte molton over het matras liggen en een celstof matje op de achterbank van de auto gegooid. Vorige keer zijn m'n vliezen door de verloskundige gebroken bij 8cm, dus ik geloof het wel.
pi_136166184
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:08 schreef Twinkle20 het volgende:
O ja ook zo verschrikkelijk. Mijn dochtertje lijkt op iedereen van mijn mans familie volgens mijn schoonmoeder. Werd daar eerst een beetje verdrietig van en moet het ie-de-re keer opnieuw aanhoren als we daar zijn.

Op een gegeven moment barstte ik weer eens in tranen uit daardoir toen we thuis kwamen. Zegt mijn man heel lief: Djenna lijkt sprekend op haar prachtige moeder en op niemand anders

(Sorry misschien meer iets voor het dreumestopic bedenk ik me nu :$)

Maar dat zullen jullie nieuwbakken moeders misschien ook nog heul vaak gaan horen. Ik word daar persoonlijk strontziek van en zie het zelf zo totaal niet :+
Lief dat je man dat dan zegt O+. Hier zegt vriend juist dat hij op de 3D echo mij erin ziet en niets van zichzelf. Agh het is vast een goede mix!
En hij is vooral zichzelf, iets wat wij samen hebben gemaakt!

[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 31-01-2014 13:47:05 ]
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:15:06 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136166265
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:11 schreef klaprooss het volgende:
En hij is vooral zichzelf, iets wat wij samen hebben gemaakt!
O+

Anders kan je altijd straks nog bij alle nare dingen roepen hoeveel je baby op de schoonfamilie lijkt (bij een gigantische scheet ofzo :+).
KuikenGuppy
pi_136166442
_O-
♥ J & S
pi_136166557
:W *meld*
pi_136166568
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+

Anders kan je altijd straks nog bij alle nare dingen roepen hoeveel je baby op de schoonfamilie lijkt (bij een gigantische scheet ofzo :+).
_O- ik zie het mij al zeggen, natuurlijk moet je daar bloedserieus bij kijken :D
pi_136166650
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-
Ik heb een waterdichte molton over het matras liggen en een celstof matje op de achterbank van de auto gegooid. Vorige keer zijn m'n vliezen door de verloskundige gebroken bij 8cm, dus ik geloof het wel.
:D living on the edge!

hier twee keer spontaan gebroken voor de eerste wee (idd met krak-geluid!); maar ook 2 keer wel gewoon de tijd om uit bed te springen en naar de wc te lopen voordat de tsunami losbarste.
:)
pi_136167073
Mijn schoonmoeder reageerde juist heel erg goed, mijn man had zijn vader aan de telefoon (hij moest het kwijt, de schat O+ ) dus hij zegt we hebben twee streepjes. En ik kon haar op de achtergrond horen gillen... aaaah twee streepjes!!!! Vond ik erg lief en leuk!
pi_136167110
GM, thanks! O+

Je schoonmoeder, klaproos. Wat lomp! En opmerkingen over dat het kind alleen op mans familie lijkt. En voooraaal niet op de moeder. Zoiets zie ik mijn schoonmoeder niet zeggen.

Mijn schoonmoeder zei niet veel, eigenlijk. Die zat helemaal te glimmen, dus het was wel duidelijk wat ze vond. Schoonvader werd spontaan onhandig en liep de hele tijd overal tegenaan met een big smile op z'n gezicht. Op m'n verjaardag ging hij samen met man het eten koken voor alle gasten en serveren omdat ik maar vooral rustig aan moest doen na zo'n drukke dag. _O- O+

Afscheiding heb ik wel, maar nog geen inlegkruisjeswerk.
pi_136167113
Hier geen knappend gevoel toen de vliezen braken alleen een golf warm water gevoelt,ze braken toen de verloskundige wou voelen op hoeveel cm ontsluiting ik zat :-D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_136167811
Korte meld met een sticker van de vk :). Drukke middag voor de boeg, hopelijk kan ik straks/vanavond nog even bijlezen.
It will set you free
pi_136167862
Jee, klap, die opmerking van je sm over dat het toch wel een mk wordt, is wel erg lomp! :o :N

Ik moet wel een beetje lachen om de verontwaardiging/irritatie omdat schoonfamilie het kind zoveel op de vader vindt lijken :D Zou dat niet deels hormonen zijn, dat dat zo heftig binnenkomt? Al is dat eigenlijk echt een irritante suggestie he? Net zoals "wat reageer je geprikkeld, ben je soms ongesteld?!" _O-

Anyway, iedereen vindt Saar altijd sprekend haar vader, vooral schoonfamilie/vrienden van 'zijn' kant. Waarom zou ik dat vervelend vinden? Ze heeft 9 maanden lang in mij gegroeid, dus ik ben er vrij zeker van dat ze van mij is :+ Vind het alleen maar leuk dat iedereen altijd zegt dat ze zo op M. lijkt, soort compensatie voor hem :s) ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:20:27 #136
52229 Chanty
pi_136167934
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jee, klap, die opmerking van je sm over dat het toch wel een mk wordt, is wel erg lomp! :o :N

Ik moet wel een beetje lachen om de verontwaardiging/irritatie omdat schoonfamilie het kind zoveel op de vader vindt lijken :D Zou dat niet deels hormonen zijn, dat dat zo heftig binnenkomt? Al is dat eigenlijk echt een irritante suggestie he? Net zoals "wat reageer je geprikkeld, ben je soms ongesteld?!" _O-

Anyway, iedereen vindt Saar altijd sprekend haar vader, vooral schoonfamilie/vrienden van 'zijn' kant Waarom zou ik dat vervelend vinden? Ze heeft 9 maanden lang in mij gegroeid, dus ik ben er vrij zeker van zijn dat ze van mij is :+ Vindt het alleen maar leuk dat iedereen altijd zegt dat ze zo op M. lijkt, soort compensatie voor hem :s) ;)
Ik irriteer me al als mensen het hebben over een mini-DirtyHarry want potverdomme dat mannetje zit nog in mij en er is dus nog helemaal niks te zeggen over op wie hij lijkt. En ik moet hem baren!En hij is van mij! }:|

Zullen wel hormonen zijn ja :')
pi_136167997
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:20 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik irriteer me al als mensen het hebben over een mini-DirtyHarry want potverdomme dat mannetje zit nog in mij en er is dus nog helemaal niks te zeggen over op wie hij lijkt. En ik moet hem baren!En hij is van mij! }:|

Zullen wel hormonen zijn ja :')
:D

Op echofoto's zie ik sowieso bijna nooit gelijkenis met iemand. Al is 3D wel een stuk duidelijk, maar zelfs dan.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:23:02 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_136168021
quote:

Anyway, iedereen vindt Saar altijd sprekend haar vader, vooral schoonfamilie/vrienden van 'zijn' kant. Waarom zou ik dat vervelend vinden? Ze heeft 9 maanden lang in mij gegroeid, dus ik ben er vrij zeker van dat ze van mij is :+ Vind het alleen maar leuk dat iedereen altijd zegt dat ze zo op M. lijkt, soort compensatie voor hem :s) ;)
Mijn nichtje heeft er echt gigàntisch drama om lopen schoppen destijds. En dat terwijl het kind gewoon echt een kopietje was van z'n vader. Ik begreep het probleem ook niet zo en heb me er voor de toekomst al op ingesteld, kinders lijken erg vaak nèt iets meer op vader dan op moeder. Dat heeft de natuur expres zo ingebouwd :D

Disclaimer: ik sta niet in voor hormonen uiteraard :+
disclaimer
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:24:30 #139
52229 Chanty
pi_136168063
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Op echofoto's zie ik sowieso bijna nooit gelijkenis met iemand. Al is 3D wel een stuk duidelijk, maar zelfs dan.
Sommige mensen zien alleen al gelijkenis omdat ze beiden een piem0l hebben :')
pi_136168068
Ik zou het niet erg vinden als het op mijn man lijkt.
Alleen de opmerkingen dat ie zoveeeel op z'n vader lijkt en dan de toevoeging maar helemaaaaal niet op jou hoor. :{w Dat kan misschien een beetje lullig overkomen.

Toen ik mijn trouwalbum liet zien aan mensen kreeg ik ook alleen maar de opmerking dat ik toch zoooon knappe man had. En zelfs een keer: Hoe komt zij toch aan zo'n knappe man. :?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:25:52 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136168112
Ik heb het hier juist andersom! Iedereen zegt altijd dat E. zo sprekend op mij lijkt en dat ze er niets van P. in zien. Ook niet leuk :').
pi_136168152
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb het hier juist andersom! Iedereen zegt altijd dat E. zo sprekend op mij lijkt en dat ze er niets van P. in zien. Ook niet leuk :').
Dat is inderdaad net zo goed niet leuk.

Mijn broer, zus en ik lijken qua uiterlijk helemaal niet op onze vader. Qua karakter dan juist weer wel.
pi_136168183
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn nichtje heeft er echt gigàntisch drama om lopen schoppen destijds. En dat terwijl het kind gewoon echt een kopietje was van z'n vader. Ik begreep het probleem ook niet zo en heb me er voor de toekomst al op ingesteld, kinders lijken erg vaak nèt iets meer op vader dan op moeder. Dat heeft de natuur expres zo ingebouwd :D

Disclaimer: ik sta niet in voor hormonen uiteraard :+
Ja, ik hoor het wel vaker :Y Ïk vind het juist reuze slim van de natuur :)
En denk dat ik dan alleen maar blij mag zijn dat mijn hormonen me wat dat betreft met rust laten, ofzo :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

Sommige mensen zien alleen al gelijkenis omdat ze beiden een piem0l hebben :')
Nou, eerlijk is eerlijk, die piemel lijkt toch meer op die van zijn vader dan op die van jou :+ :D
pi_136168190
Ja, babies en kindjes lijken in het eerste jaar vaak meer op de vader, heeft de natuur zo ingebouwd dat vaders ook zeker weten dat ze de vader zijn. ;)
Was bij Julian ook zo, maar nu lijkt ie toch echt meer op mij.
pi_136168214
Mijn baby lijkt op zijn vader O+!

[ Bericht 71% gewijzigd door klaprooss op 31-01-2014 13:45:02 ]
♥ J & S
pi_136168230
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nou, eerlijk is eerlijk, die piemel lijkt toch meer op die van zijn vader dan op die van jou :+ :D
Disclaimer: gok ik dan he! Ik heb jullie piemels nog nooit in het echt gezien.
pi_136168245
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Disclaimer: gok ik dan he! Ik heb jullie piemels nog nooit in het echt gezien.
:D _O-
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:31:25 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_136168295
Uiteindelijk krijgen ze van elk van beide ouders wel wat mee volgens mij :)
Maar wàt, dat is elke keer weer een verrassing :D
Zo ben ik thuis de enige met de krullen van mijn vader, hebben we wel allemaal de neus van mijn moeder, maar de mond van vader, is er 1 heel extravert (ik), 1 heel introvert (broertje) en 1 zit er tussenin. Ik kan niet wachten tot ik ooit de uitkomst van mijn eigen genen-experiment kan gaan analyseren :9
disclaimer
pi_136168332
Ik hoop voor mij dat ons kind mijn mans karakter krijgt. _O-
pi_136168347
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Uiteindelijk krijgen ze van elk van beide ouders wel wat mee volgens mij :)
Maar wàt, dat is elke keer weer een verrassing :D
Zo ben ik thuis de enige met de krullen van mijn vader, hebben we wel allemaal de neus van mijn moeder, maar de mond van vader, is er 1 heel extravert (ik), 1 heel introvert (broertje) en 1 zit er tussenin. Ik kan niet wachten tot ik ooit de uitkomst van mijn eigen genen-experiment kan gaan analyseren :9
+1!
Wat ik al eerder zei het lijkt me juist super leuk om te zien dat hij op zijn papa lijkt en dan bijvoorbeeld in gedrag ik mezelf terug zou kunnen zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 31-01-2014 13:44:32 ]
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:34:52 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_136168412
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:33 schreef klaprooss het volgende:

[..]

+1!
Wat ik al eerder zei het lijkt me juist super leuk om te zien dat hij op zijn papa lijkt en dan bijvoorbeeld in gedrag ik mezelf terug zou kunnen zien.

Ik vind SM soms gewoon stom :')
Zeker, dat zijn ze gewoon best wel eens :Y :{w :D

/wegsluipt
disclaimer
pi_136168415
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef klaprooss het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik het erg vind als hij op mijn vriend ijkt. In tegendeel zelfs O+, het gaat om de manier waarop het gebracht wordt wat ik vervelend vind.
Ze brengt het alsof ik te min ben en haar zoon het einde is en de baby niets van mij mag meekrijgen zeg maar. Zo raar als ze die miskraam opmerking maakt zo heb ik er vele en ook dus een paar over op wie de baby lijkt.

Ze mist wat empathie zeg maar en niet alleen op het babygebied ;)
De manier waarop kan natuurlijk wel veel uitmaken idd :Y

Saar is nu al zo koppig als de pest :') Wat dat betreft lijkt ze helaas op ons allebei :+
pi_136168457
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De manier waarop kan natuurlijk wel veel uitmaken idd :Y

Saar is nu al zo koppig als de pest :') Wat dat betreft lijkt ze helaas op ons allebei :+
Haha dat is ook leuk :+

Dan krijgen wij een rommelmaker! HELP!
♥ J & S
pi_136168516
Mijn schoonmoeder is echt nooit stom. Je mag haar wel een keer lenen klap. :*

Wij krijgen een temperamentvolle nerd met krullen en een grote neus, denk ik. _O-
pi_136168713
Graag Cygne! Al heb ik wel een schat van een schoonvader O+, die maakt alles weer goed!
_O- Heerlijk!

Even iets anders dan stomme opmerkingen:

Ik heb een kralenslinger gemaakt voor in de babykamer en ben best trots O+
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:43:35 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136168718
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:35 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Haha dat is ook leuk :+

Dan krijgen wij een rommelmaker! HELP!
Die kans is sowieso groot bij kleine kinderen :D :+

Qua karakter lijkt E. dan wel weer heel erg op mijn man, ze kan ook af en toe best driftig zijn, dat schijn ik als kind nooit te hebben gedaan.
pi_136168843
Wat mooi, die ketting Klap! O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:47:52 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136168856
quote:

Whehe, dat heb ik precies zo ja!
Wij hebben een 3D-echo laten maken, en op sommige foto's is het snoetje precies die van mijn man, en op andere plaatjes lijkt mini weer meer op mij.
Tijdens de echo zelf begon mijn man helemaal te glimmen van trots toen hij zichzelf herkende in het gezichtje van de baby, en daar werd ik zelf weer helemaal week en gelukkig van O+ O+ O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:48:42 #159
52229 Chanty
pi_136168895
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, ik hoor het wel vaker :Y Ïk vind het juist reuze slim van de natuur :)
En denk dat ik dan alleen maar blij mag zijn dat mijn hormonen me wat dat betreft met rust laten, ofzo :+

[..]

laten we het hopen anders heeft ie wel een heeeeeeel klein "piemeltje" :D
pi_136168913
Dat lijkt me zo leuk, zo'n 3d-echo. O+

Mijn moeder zei dat ze in de kraamweek wel een week bij ons kwam logeren. Daar moeten we het nog maar even over hebben. :')
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:49:40 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136168940
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:43 schreef klaprooss het volgende:
Graag Cygne! Al heb ik wel een schat van een schoonvader O+, die maakt alles weer goed!
_O- Heerlijk!

Even iets anders dan stomme opmerkingen:

Ik heb een kralenslinger gemaakt voor in de babykamer en ben best trots O+
[ afbeelding ]

Van fimoklei? :o Jeutje wat een werk... maar wel super gaaf :D O+.
Waar ga je 'm hangen?
KuikenGuppy
pi_136168949
haha om alle 3 de posts hierboven _O-

en dankje cyg :*
♥ J & S
pi_136169009
haha nee deze niet van fimoklei, wat een werk! Gewoon blanco kralen gekocht en deze geverfd. Was nog een klus alle kleurtjes zo mengen zoals ik(mijn hormonen :')) ze wou.

Komt aan de muur waar de commode staat hangt ie een boven, er hangt nu niets en dat is een beetje kaal. Ik heb hem er al voor gehouden en het is zo O+O+
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:54:13 #164
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136169103
Ik heb even geen 'zin' om bij te lezen!
Voorbaad sorry dus..

Wij hadden vanmorgen de groeiecho van onze kleine moops, en die bleek niet te zijn zoals zou moeten!

Ons moppie wordt nu op ongeveer 1500 gram geschat en dat is voor mijn termijn (32 weken) dus te klein ..

Ik word nu voor mijn controles doorverwezen naar de gynaecoloog en daar baal ik ontzettend van :'(

Meer dames met deze ervaring ?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:55:02 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136169131
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:51 schreef klaprooss het volgende:
haha nee deze niet van fimoklei, wat een werk! Gewoon blanco kralen gekocht en deze geverfd. Was nog een klus alle kleurtjes zo mengen zoals ik(mijn hormonen :')) ze wou.
Alsnog super veel werk joh :o.
KuikenGuppy
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:56:11 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136169176
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Voorbaad sorry dus..

Wij hadden vanmorgen de groeiecho van onze kleine moops, en die bleek niet te zijn zoals zou moeten!

Ons moppie wordt nu op ongeveer 1500 gram geschat en dat is voor mijn termijn (32 weken) dus te klein ..

Ik word nu voor mijn controles doorverwezen naar de gynaecoloog en daar baal ik ontzettend van! :'(

En nu sluip ik weer ff foetsie..
Jeetje, dat is even schrikken Rijst :*.
Hebben ze er verder nog wat over gezegd (hoe, wie, waar, wat, oorzaak, behandeling, verder verloop, etc) of moet je de gyn afwachten? Wanneer kan je daar terecht?

Hier geen ervaring met een te kleine baby, de mijne is juist wat aan de grote kant. Ik weet wel van een meisje bij mijn op gym waar ze de baby ook steeds klein van schatten, maar dat bleek bij latere groei-echo's weer heel erg mee te vallen. Het zijn natuurlijk momentopnames en niet elke baby gaat qua groei gelijk op.
KuikenGuppy
pi_136169224
Balen rijst! :* dat is zeker schrikken.
♥ J & S
pi_136169536
Balen rijst! :*
pi_136169606
Balen Rijstebuiltje, hopelijk valt het allemaal mee. :*
pi_136169660
Knuffel voor rijst
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136169852
Ow Rijstebuiltje, dat is schrikken zeg! Ik heb ook geen ervaring ermee, maar hopelijk krijg je meer duidelijkheid bij de gyn :*
pi_136169949
Wanneer moet je naar de gyn rijstbuiltje?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:22:05 #173
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136170169
Aanstaande maandag al :)
Dat heeft mijn verloskundige zo geforceerd voor ons..

Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, dat moops zo klein is!
Mijn man was ook een klein kereltje bij de geboorte, wellicht ligt daar ook wel een link..

Verder verloop hoor ik maandag allemaal wel.. Ik had maandag ook naar de arbo-arts gemoeten, (spreekuur op locatie) maar omdat ik ook voor 50% in de ziektewet zit, maar die afspraak heb ik nu geforceerd naar een telefonische ..
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:23:27 #174
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136170221
Wat schrikken rijst :* Gelukkig maandag al terecht dan!
pi_136170294
Rijstje :*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:27:46 #176
52229 Chanty
pi_136170389
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:49 schreef Cygne het volgende:
Dat lijkt me zo leuk, zo'n 3d-echo. O+

Mijn moeder zei dat ze in de kraamweek wel een week bij ons kwam logeren. Daar moeten we het nog maar even over hebben. :')
Mijn moeder wilde zelfs twee weken komen na de kraamweek... dacht het niet he! :')

En 3Decho is tof :Y
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:29:29 #177
52229 Chanty
pi_136170486
:* niet tof Rijstebuiltje
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:29:34 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136170488
:W

Voor op wie het van toepassing is: niks op facebook!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:30:16 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136170519
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:29 schreef Spees_Eend het volgende:

[ afbeelding ]

Jaaaa! Wat tof O+ Van harte! Lekker duidelijk streepje ook! Hoever ben je denk je?

Wat gezellig :D

En Rijstebuiltje, wat schrikken joh!
pi_136170522
Gefeliciteerd! *O* *O*
pi_136170550
quote:

[ afbeelding ]

Woohoooo! *O* *O* O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:31:22 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170558
quote:

[ afbeelding ]

Wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! Nog zo'n leukerd! Gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O*
pi_136170572
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mijn moeder wilde zelfs twee weken komen na de kraamweek... dacht het niet he! :')

En 3Decho is tof :Y
Ik heb al gevraagd waar ze dan wilde slapen..
Ik kan prima met haar overweg, maar dat gaat botsen. Ze zei al dat ik niet mocht voeden op verzoek want dan krijgt ie teveel. :')

Spees! *O*
pi_136170575
quote:

[ afbeelding ]

Super duidelijk streepje ook. En je krijgt gewoon een jongetje. Met een super toffe naam ook! O+
pi_136170597
Rijst, schrikken man. Gelukkig kun je snel terecht. En hopelijk valt het allemaal mee :*
pi_136170617
quote:

[ afbeelding ]

AAAAAAAAAAH!!! Tranen in mijn ogen! :s) *O* :*
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:33:02 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Super duidelijk streepje ook. En je krijgt gewoon een jongetje. Met een super toffe naam ook! O+
Of 2 *O* *O*
pi_136170672
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Of 2 *O* *O*
_O-

Yay spees, gefeliciteerd! wat fijn zeg <3
:)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:34:21 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136170684
Sorry rijst, dat ik zo door je post heen banjer. Ik heb helemaal nog niet goed bijgelezen hier :@ Het was een opwelling om het hier ook neer te zetten. Sterkte! :*

Wat lief, jullie reacties O+

Ben waarschijnlijk 5w1d nu. Streep wordt nu wel echt donker ja :)
pi_136170703
quote:

[ afbeelding ]

Oooh nog zo'n mooierd!! *O*
Gefeliciteerd!!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:35:17 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136170723
Spees wat leuk *O* :D gefeliciteerd!
KuikenGuppy
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:38:25 #192
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136170836
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Sorry rijst, dat ik zo door je post heen banjer. Ik heb helemaal nog niet goed bijgelezen hier :@ Het was een opwelling om het hier ook neer te zetten. Sterkte! :*

Dan verschillen we maar een weekje. Tof! O+
pi_136170864
Van harte spees!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136170871
Gefeliciteerd spees!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:41:13 #195
52229 Chanty
pi_136170939
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik heb al gevraagd waar ze dan wilde slapen..
Ik kan prima met haar overweg, maar dat gaat botsen. Ze zei al dat ik niet mocht voeden op verzoek want dan krijgt ie teveel. :')

Spees! *O*
Daar zit je niet op te wachten nee.

Ik bots niet met mijn moeder maar het is me gewoon te vermoeiend, hoe lief ze het ook bedoelt. Er moet dan echt een noodzaak zijn, anders niet. En ik moet het ook zelf leren allemaal.

Spees gefeliciteerd *O* :D
pi_136171102
quote:

[ afbeelding ]

OOOHH!! S. wordt grote broer!! O+ O+
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2014 @ 14:58:16 #197
43556 miss_dynastie
pi_136171531
Whaha wat gaaf spees... gefeliciteeeeeeerd *O*
pi_136171579
quote:

[ afbeelding ]

:o *O* Tof!!! Gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:00:05 #199
381212 Gulara
From the future
pi_136171582
Jaaaa! Leuk! *O* *O* O+ *O* *O*

Jullie allemaal met je zwangere buiken!

Ik heb last van peer pressure! :o :@
pi_136171673
Rijst ik heb er geen ervaring mee. Wel fijn dat je zo snel bij de gyn terecht kunt, dan hoef je niet te lang in spanning te zitten. :*

Spees wat leuk! Gefeliciteerd! Nog zo'n leukerd erbij! *O*

Ik heb net heerlijk met dochter buiten de deur geluncht. c_/ Met de gedachte: nu kan het nog. :) Straks wordt dat toch wat lastiger allemaal.

Oh en tromgeroffel, ik heb geboortekaartjes besteld. O+ *O*
pi_136171708
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:34 schreef Spees_Eend het volgende:

Wat leuk *O*! Oh dan komt er nog zo'n leuke baby! Gefeliciteerd!
♥ J & S
pi_136171720
Gefeliciteerd Spees!
pi_136171761
Spees *O*

Rijst :*

Nikki, wat fijn!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:07:59 #204
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136171824
Even niet heel uitgebreid, maar;

Een :* voor rijst. Geen ervaring, maar wel in de omgeving gezien dat die kindjes het ook gewoon vooral heel goed doen :*

En een dikke vette *O* voor de mooie strepen van Spees. Gefeliciteerd!!
pi_136171827
Gefeliciteerd Spees! *O* *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:14:07 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136172021
Wat zijn jullie allemaal lief en enthousiast O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:14:58 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136172058
Wanneer komt de eerste buikfoto met kat??? O+ *O*
pi_136172067
Spees wat gaaf. Gefeliciteerd *O*
pi_136172134
Gefeliciteerd Spees!

Rijst, gelukkig kan je snel weer terecht :* Hoe groot zou de baby nu moeten zijn dan volgens de normen?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:16:56 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136172140
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:14 schreef Kyara het volgende:
Wanneer komt de eerste buikfoto met kat??? O+ *O*
Op dit tempo vast over 2 weken al :+
pi_136172151
Gefeliciteerd Spees_Eend!!
pi_136172227
quote:

[ afbeelding ]

Wieeeehaaaa! Wat leuk! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:20:05 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136172247
Rijst hier wel ervaring, sterkte met de onzekerheid :*
Mijn mini was wel niet heel groot maar zeker niet erg klein.

Spees *O*
pi_136172291
Is het gek dat ik nu mijn baby wil nu we spees haar strepen hebben gezien :') ?!
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:22:12 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136172315
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:21 schreef klaprooss het volgende:
Is het gek dat ik nu mijn baby wil nu we spees haar strepen hebben gezien :') ?!
Wat, wil je soms zo snel mogelijk weg uit dit topic nu ik hier ben? :7 8-)
pi_136172330
Ik klaag nooit meer over geen symptomen. :')
:r
pi_136172338
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat, wil je soms zo snel mogelijk weg uit dit topic nu ik hier ben? :7 8-)
Neee! Maar ik ben zo enthousiast :+
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:23:36 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136172362
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:22 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Neee! Maar ik ben zo enthousiast :+
Dan is het goed! O+ Nog een maandje!
pi_136172429
O+ zucht
♥ J & S
pi_136172483
Rijstebuiltje, ik had ook een kleine baby. Het geschatte gewicht op jouw termijn weet ik niet meer, maar hij zat steeds tussen p2 en p5. Extra echo's gehad maar hij groeide wel door op zijn eigen lijn. Uiteindelijk geboren (uit zichzelf) met 38.3 weken en 2460 gram. Ik ben zelf ook erg klein, dus op zich vond niemand het heel gek dat ik een klein kind kreeg. Maar toch was de extra controle fijn.

Hopelijk groeit jullie kleine ook gewoon door :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:27:55 #221
381212 Gulara
From the future
pi_136172504
Oh en nu ik er toch ben:

Wat een mooie kralenslinger! O+

Rijstebuiltje sterkte. :*

Het op wie lijkt hij, is wel een dingetje inderdaad. Het is denk ik deels hormonaal. En dan niet alleen door de zwangeren/ moeders. Er zijn namelijk ook mensen die het volgens mij zeggen om de vader of moeder op die manier een beetje 'buiten spel' te zetten. }:|
pi_136172519
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:22 schreef Cygne het volgende:
Ik moest wel een klein beetje lachen, :*
pi_136172746
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:22 schreef Cygne het volgende:
Misselijk?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:34:45 #224
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136172752
Spees gefeliciteerd!

Rijst, mijn peuter werd met 40 weken geboren en bleek toen net 5 pond. Waarom precies weten we niet maar ik weet dat in mijn schoonfamilie heel veel kleine kindjes geboren worden en ik was zelf ook klein. Hoe bijna-dreumes opeens 7 pond kon zijn is me eigenlijk een groter raadsel :') het is schrikken maar bij ons was het "gewoon" klein, verder geen gekke dingen. Oh ja, een hoop echo's en schattingen gehad maar die waren allemaal fout. Verloskundige schrok zelf ook (thuis bevallen).
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:34:57 #225
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136172759
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Voorbaad sorry dus..

Ik word nu voor mijn controles doorverwezen naar de gynaecoloog en daar baal ik ontzettend van :'(

Ik heb er ervaring mee, maar dan wat eerder in de zwangerschap.
Als je vragen hebt mag je altijd pm'en; ik lees hier niet zo vaak mee. :)

Spees! Gefeliciteerd!! Wat ontzettend tof! *O*
A grand adventure has begun.
pi_136172857
quote:

[ afbeelding ]

homo! :D jeej!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:43:49 #227
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_136173047
Spees wat leuk! *O* Gefeliciteerd! *O*
pi_136173090
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Misselijk?
Ja. :(
IMA! :{w :*
pi_136173151
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:45 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja. :(
IMA! :{w :*
Gembertheetje?
♥ J & S
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:47:24 #230
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136173181
quote:

[ afbeelding ]

Tofheid! Gefeliciteerd!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_136173644
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:46 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Gembertheetje?
Goed plan! *O*
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:06:40 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136173727
Gefeliciteerd eendje *O* *O* super leuk!
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:11:50 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136173892
Rijst :* Geen ervaring mee, behalve dat groeiecho's niet heilig zijn :* (PM even je adres, dan stuur ik die lakentjes naar je op! :@)

Spees! *O* Nog zo'n leukerd in the making, dat kan ik niet aan hoor :o Geintje, té leuk! O+
pi_136173921
Proficiat Spees! *O*

Rijst hmm niet zo fijn. Hopen dat je goed nieuws krijgt maandag!

Nikki fijn dat de geboortekaartjes af zijn! Weer iets minder op je lijst :)

Mooi klap! De haakjes vind ik ook nog altijd zo tof, hangen ze al op?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:21:34 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136174280
Rijstebuiltje, ik kreeg een groei echo met 36+5 omdat mijn buik heel klein was. Er werd een buikomvang van 33+1 met een gewicht van 2350 gemeten. Dit was te klein en de echoscopist maakte ons behoorlijk bang.
Doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar liep de buikomvang maar een week achter.
De gyn zei, alles zit op het lijntje alleen het buikje meten we een weekje te klein. Nou geen man overboord hoor. Terug naar je vk.

Dus storm in een glas water.
O. werd uiteindelijk met 40+5 geboren en was 3010 gram en 53cm.
Dat is vrij licht tov termijn en lengte maar ruim binnen de marges. Binnen een paar maanden was het gewicht verdubbelt.
Het heeft nul gevolgen gehad dus allemaal.
Ik wijt het gewicht trouwens aan 40 weken misselijk en spugen al zijn zulke verbanden nooit bewezen.

Nou goed, het kan dus allemaal meevallen! Een groei echo uitgevoerd door twee verschillende mensen met een bewegende baby kan twee hele verschillende metingen opleveren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136174310
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Op dit tempo vast over 2 weken al :+
Dikke.
pi_136174414
*O* *O* *O* voor spees_eend!

:* voor rijst
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:27:28 #239
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136174472
Spees! *O* Gefeliciteerd! *O*
pi_136174661
Gefeliciteerd Spees_Eend!

Rijstebuiltje, ik hoop dat de verhalen van de mensen hier die kerngezonde kleine baby's kregen je wat geruststellen.

Stomme mensen met hun marktplaatskamertje reageren helemaal nergens op :( Nou, dan vind ik ergens anders wel iets moois, puh! :6
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:53:05 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136175314
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dikke.
Veelpoepende bolle.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:07:50 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136175720
Spees, gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_136175817
Gefeliciteerd Spees. *O*
pi_136176381
quote:
Voorbaad sorry dus..

Ontlurkt:

Ik ben geboren bij 36 weken, werd geschat tussen de 1500 en 2000 gram (echo, meetlint, bakerpraatjes, vroedvrouweninstinct...) en was 2850. Niet groot, maar wel af. Was ook maar 47 cm dus gewoon een gezonde mini. :*

Hoop dat je snel geruststellend nieuws krijgt.
Kwak
pi_136176756
Drie pannenkoeken op. :Y) :9 :Y :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136176815
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:53 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Veelpoepende bolle.
Poep O+
pi_136177031
Go Momo! :)

Zo, ik heb zo goed als alle was voor deze week al weer weggestreken. :) Daar worden mijn hormonen vrolijk van. Het valt me sowieso nog mee dat ik tot nu toe de strijk gewoon nog zelf kan doen. Ik had echt verwacht dat dat al eerder lastig zou worden.
pi_136177856
Wat gaan jullie snel :( Eens kijken wat ik onthouden heb...

Mo, al 2 cm!! *O*

Stefanie 25 weken! *O*

Gefeliciteerd Spees *O* Nog zo'n schatje als S. O+ ik lurk nog weleens in het foto topic O+

Rijst, wat een naar nieuws, hopelijk wordt je maandag gerustgesteld :*

En schoonmoeders/familie met vervelende opmerkingen *check* Een topper vond ik deze van mn schoonmoeder; Je zult wel een hele grote buik krijgen, dan is zo als je zulke brede heupen hebt :') en zielig dat de baby toch echt een beugel zal moeten later gezien de overbijt op de echo foto :')

Vandaag naar de fysio geweest, m'n last komt idd door het verweken van mn bekken. Heb een oefening meegekregen en tips over waar ik op moet letten (niet meer met mn benen over elkaar zitten e.d.) Morgen is eindelijk m'n vriend weer thuis, we gaan op kinderwagen-jacht!! Even dat topic doorspitten voor tips :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door Fazz op 31-01-2014 18:41:48 ]
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:42:19 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136178418
TAP fijn dat je bent goedgekeurd en de beeb 't goed doet, vervelend dat je verkoudheid en blaasontsteking zo lang duren! :( Beterschap! :* Hoop dat je een beetje lekker hebt geslapen hebt vannacht.

Musique 30 weken!! :D *O* wat gaaf! En geslaagd voor een kinderwagen, super!

Momo sticker! *O* en mooie score die 2 cm!

Echt heel bijzonder die opmerkingen van mensen in de omgeving die het hebben over dat het nog pril is etc. :{ Pff..

Rijstebuiltje wat naar zeg die echo.. :* :{ Hoop dat het meevalt!

Speeess!!! Gefeliciteeeeeerd!! :* :* :D *O*

Toen M. geboren was, was het of course sprekend mijn man. Schijnt ook dat dat evolutionair zo is, om papa te binden zodat hij bij het gezin blijft en moeder en kind van eten voorziet :7
Inmiddels zie ik qua karakter en gezichtsuitdrukkingen ook heel veel van mezelf. Maar het is gewoon een goeie mix, bij jullie ook niet? Ik vind dat zo geweldig om te zien O+

Hier alles goed verder. Lekker dagje gehad, mn moeder heeft nog even opgepast, heerlijk even gelegen O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:48:18 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136178591
Ja dat van dat evolutionaire heb ik ook wel eens gelezen Enf. Dat ze in het begin vaak op de vader lijken. Was bij S ook zo en nu lijkt ie eigenlijk meer op mij dan op zijn vader.

Opmerkingen over dat het nog te vroeg is om te vertellen.. Wel jammer, op zo'n reactie hoop je natuurlijk niet en die overweging heb je zelf ook vast wel gemaakt. Maar misschien een soort van zelfbescherming of het komt voort uit 'vroeger was dat wel anders'? Maar je hoopt natuurlijk op een superblije reactie!

Ik moet nog even wennen dat ik hier weer iets over zwangerschap kan plaatsen. Ik voel me wel echt zwanger, heel sterke vermoeidheid en vlagen van misselijkheid. Vind het wel heel erg spannend of het goed gaat allemaal, over een kleine 3 weken pas een echo. Dus tot die tijd weinig houvast helaas. Een rondlopendkruipend kindje laat de tijd op zich wel snel voorbij vliegen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:50:18 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136178658
O+
Ja, deze zwangerschap wordt heel anders! In het begin 'vergat' ik het ook nog wel eens :+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:11:03 #252
52229 Chanty
pi_136179467
Fazz erg bijzonder dat je schoonmoeder op een echo kan zien dat het kind later een beugel nodig heeft :') heb je haar niet enorm hard uitgelachen????
pi_136179651
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:48 schreef Spees_Eend het volgende:

Jeeeeej nog een Nafasi bata ndogo on the way!! :D
Gefeliciteerd *O* *O* Wat leuk!
pi_136179657
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:11 schreef Chanty het volgende:
Fazz erg bijzonder dat je schoonmoeder op een echo kan zien dat het kind later een beugel nodig heeft :') heb je haar niet enorm hard uitgelachen????
Nou, het is anders verbazingwekkend wat je kunt zien op die foto's! Saar had al duidelijk sproetjes en ze moet later een neuscorrectie. Daar sparen we alvast voor.
pi_136179677
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:11 schreef Chanty het volgende:
Ja :+

Het blijft bijzonder hoeveel dingen men maar denkt te kunnen zeggen als je zwanger bent...
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:17:39 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136179744
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, het is anders verbazingwekkend wat je kunt zien op die foto's! Saar had al duidelijk sproetjes en ze moet later een neuscorrectie. Daar sparen we alvast voor.
Wat ik vooral frappant vind is dat die voorspelde unibrow werkelijkheid is geworden bij saar -O-

Mabawa, goeie werknaam, thx! :+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:18:22 #257
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136179771
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja dat van dat evolutionaire heb ik ook wel eens gelezen Enf. Dat ze in het begin vaak op de vader lijken. Was bij S ook zo en nu lijkt ie eigenlijk meer op mij dan op zijn vader.

Opmerkingen over dat het nog te vroeg is om te vertellen.. Wel jammer, op zo'n reactie hoop je natuurlijk niet en die overweging heb je zelf ook vast wel gemaakt. Maar misschien een soort van zelfbescherming of het komt voort uit 'vroeger was dat wel anders'? Maar je hoopt natuurlijk op een superblije reactie!

Ik moet nog even wennen dat ik hier weer iets over zwangerschap kan plaatsen. Ik voel me wel echt zwanger, heel sterke vermoeidheid en vlagen van misselijkheid. Vind het wel heel erg spannend of het goed gaat allemaal, over een kleine 3 weken pas een echo. Dus tot die tijd weinig houvast helaas. Een rondlopendkruipend kindje laat de tijd op zich wel snel voorbij vliegen.
Het voelt voor mij ook nog raar om te denken dat ik zwanger ben :Y. Ondanks dat ik niet echt zwangerschapskwalen heb ben ik wel heel erg zwangermoe :+. En een lamlendig en energieloos gevoel heb ik ook de laatste dagen. Nu al soms wat lastig met een rondlopende anderhalfjarige. Ik vind trouwens dat alsnog de tijd voorbij kruipt...

Fazzoletti :D. Een beugel :')
pi_136179935
Ik dacht net juist: er is al bijna weer een week voorbij!

En ik kreeg een beok in m'n keel omdat Floortje Dessing bij DWDD blij is met 2 miljoen kijkers voor een programma. Even een paar maanden geen All You Need Is Love achtige programma's kijken :')

Fazz, een beugel! :D en een brilletje? Kon ze dat al zien? :+
pi_136180499
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Fazz, een beugel! :D en een brilletje? Kon ze dat al zien? :+
Dat nog net niet, maar ze heeft wel al een voorspellende droom gehad over wanneer ik ga bevallen :D

verder is ze echt wel lief hoor ;)
pi_136180566
Spees :o *O* *O* *O* *O* *O* O+ nog zo'n geweldig kind!!! Gefeliciteerd :*
pi_136180622
Spees, wat leuk, gefeliciteerd! Nog 3 weken spanning... Dat is best vroeg voor een echo, is dat gewoonte bij jouw praktijk of is er een andere reden voor?

En Rijst, wat jammer dat je zo bezorgd bent gemaakt vandaag. Hopelijk valt het maandag mee. Ik heb hier vaker gelezen dat het mee bleek te vallen dan dat het echt zorgelijk bleef. Succes dit weekend en maandag!

O, en IMA, ik ben ook een dweil onder invloed van hormonen. En het wordt wel weer wat minder maar het komt nooooooit meer goed ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:40:50 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136180674
Bedankt! Dat is een echo met 8 weken, is tegenwoordig vrij standaard dacht ik? Tenminste, ik hoor het veel om me heen. Mijn praktijk biedt dat inderdaad standaard aan, het heeft geen bijzondere reden.
pi_136180765
De praktijk die ik hier heb gezien, daar mag je je vanaf 6 weken aanmelden. Tussen 9 en 11 weken krijg je een echo en tussen 10 en 12 heb je een eerste afspraak. Best ver weg nog!
pi_136180958
Bij ons is eerste echo rond 10 weken, is gelijk termijnecho. Als je eerder een mk hebt gehad bieden ze rond 7/8 weken een vroege echo aan. Dus in mijn beeldvorming niet "standaard" voor zover dat bestaat ;)
pi_136181936
Ohhhh Spees wat gaaaaffff!! *O* *O* Gefeliciteerd! Vind het echt superleuk voor jullie O+
pi_136181947
Zo lief, ik zit met een boek op de bank en mijn man googlet 'ik word vader' O+
pi_136182080
quote:
Voorbaad sorry dus..

Ja jammer genoeg wel. Geschat gewicht bij 32wk 1100 a 1200 gram. Hoe is je bloeddruk? Hoe zijn de bewegingen can de baby? Veel sterkte
pi_136182086
Spees wat leuk! Gefeliciteerd!!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:16:11 #269
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136182176
Bedankt voor al jullie lieve en bemoedigende woorden :*

Ik las trouwens, dat de termijn die nu wordt aangegeven meer overeenkomt met 31 weken, wat zou inhouden dat ik eigenlijk 'maar' een weekje minder ver ben! Ik zie en hoor het maandag iig allemaal wel!

En Spees jij van harte met nog een leukerd in wording :) het is niet erg dat je eventjes je blijheid kwam uiten! *O*
SPOILER
pi_136182250
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat ik vooral frappant vind is dat die voorspelde unibrow werkelijkheid is geworden bij saar -O-
We hebben haar al laten waxen, npnp.

Ik denk dat ik vandaag heeeel vroeg mn bed op ga zoeken O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:19:49 #271
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136182291
quote:

[ afbeelding ]

*; Nu moet ik ook weer, want wij moeten samen posten en zulks!
pi_136182363
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Bedankt voor al jullie lieve en bemoedigende woorden :*

Ik las trouwens, dat de termijn die nu wordt aangegeven meer overeenkomt met 31 weken, wat zou inhouden dat ik eigenlijk 'maar' een weekje minder ver ben! Ik zie en hoor het maandag iig allemaal wel!

En Spees jij van harte met nog een leukerd in wording :) het is niet erg dat je eventjes je blijheid kwam uiten! *O*
SPOILER
Dat valt idd best mee, maar toch goed dat ze het even extra checken :) En een baby heeft juist baat bij een ontspannen moeder en als je van binnenzitten duf wordt gewoon lekker even lopen idd! Zolang je geen verplicht bedrust moet houden kan dat toch gewoon? Ik heb net mijn gekregen Lush spullen even uitgeprobeerd in ons nieuwe bad O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:23:59 #273
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136182418
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:13 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ja jammer genoeg wel. Geschat gewicht bij 32wk 1100 a 1200 gram. Hoe is je bloeddruk? Hoe zijn de bewegingen can de baby? Veel sterkte
Mijn laatst gemeten bloeddruk was 120/60!

Bewegingen zijn de hele dag waar te nemen.. :)
pi_136182455
Van harte Spees_Eend! *O* Nu kan je bewust Z&G meemaken met je lootje erbij ;). Veel geluk lieve Santa O+.

Rijstebuiltje :*. Hier een iets mindere versie van jouw verhaal gehad bij mijn eerste. Bij controle bij de VK was mijn buik steeds erg klein, maar kon komen door dwarsliggend kindje. Toe ze wel goed lag gelijk doorgestuurd naar de gyn op verdenking van negatieve dyscongruentie, veel te klein. Bij de echo bleek ze wel heel klein te zijn, maar niet te klein. Toen geen geschat gewicht of p... te horen gekregen. Ze liep anderhalve week achter. Twee weken later opnieuw groeiecho bij gyn, kindje groeide wel, dus mocht weer terug bij vk. Geboortegewicht viel de arts nog erg mee 2880g. Mogelijk dat ze kleiner was doordat ik een afwijkende placenta had en doordat de navelstreng in de vliezen aangehecht was ipv op de placenta. Maar dat werd pas na de bevalling bekend.
pi_136182796
Even tussendoor: iemand tips tegen kriebelhoest die wel mogen?
pi_136183051
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:53 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Veelpoepende bolle.
Nog wel! Muhahah })

Ik vind t stiekem zo tof om samen met jou ( de mama van mijn hartendief) in.Z&G te posten :)
S. 2014
J. 2016
pi_136183092
Fazz! Een overbeet en dikke buik bij brede heupen! Die schoonmoeders. _O-
Man heeft allemaal lekkers gehaald en nu heb ik er geen zin meer in. :')
pi_136183112
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:33 schreef marel88 het volgende:
Even tussendoor: iemand tips tegen kriebelhoest die wel mogen?
Laurierdrop! En ik had me vsm tabletten laten aanlullen maar dan kan je beter die siroop pakken
S. 2014
J. 2016
pi_136183164
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:37 schreef Cygne het volgende:
Fazz! Een overbeet en dikke buik bij brede heupen! Die schoonmoeders. _O-
Man heeft allemaal lekkers gehaald en nu heb ik er geen zin meer in. :')
Hoe is t met de misselijkheid?
S. 2014
J. 2016
pi_136183219
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Mijn laatst gemeten bloeddruk was 120/60!

Bewegingen zijn de hele dag waar te nemen.. :)
Heb je tot nu toe de geschatte gewichten in kaart? maw groeit het kindje mee op zijn/haar lijn.
De gynaecoloog voelt als het klopt ook met de hand en laat je waarschijnlijk 10 dagen later nog een groeiecho laten maken om te kijken of het kindje groeit en zo ja hoeveel.
Biedt hij/zij dit niet aan vraag er dan zelf om zodat je zelf een lijn met geschat gewicht hebt.
En dan wil ik ook nog als laatste meegeven het is een schatting he ze kunnen er ook flink naast zitten
Hier dus geschat 1100 a 1200 gram met 32wk. door de gyn met 34wk gevoeld 1400 a 1500 gram later op de dag geboren met 1710 gram. Dat is nog licht maar toch fors meer dan de schattingen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:41:03 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136183246
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nog wel! Muhahah })

Ik vind t stiekem zo tof om samen met jou ( de mama van mijn hartendief) in.Z&G te posten :)
overloper :6
pi_136183331
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

overloper :6
Neenee ik spreid mn winkansen voor mijn eventuele dochter DUH! :@
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:42:45 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136183353
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Neenee ik spreid mn winkansen voor mijn eventuele dochter DUH! :@
Nice save ;)
pi_136183408
Rijstebuiltje, even een hart onder de riem voor jou. Hier ervaring, hoewel dat een heel ander verhaal is dan bij jou (want hier had de groeiachterstand een duidelijke oorzaak) maar ik weet goed hoe rot en ook een soort van onveilig het voelt als je kindje niet goed (genoeg) groeit. Zoals al gezegd: een meting door een persoon is alleen maar dat: 1 meting, door 1 persoon. Goed dat ze je in de gaten houden, maar grote kans dat je gewoon een kleiner kindje baart omdat je kindje een kleiner kindje is, van nature. En een groeiecho is pas echt 'afleesbaar' als er meer dan 1 wordt verricht met minimaal twee weken ertussen (of, dat was hier het geval) om het verschil in groei goed te kunnen waarnemen. Hopelijk kun je binnenkort gerust gesteld worden door een behandelaar (gyn danwel echoscopist), sterkte! :)
pi_136183424
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe is t met de misselijkheid?
:r ^O^
pi_136183568
Dank je :D

Mijn man lag net tegen uk te praten... Slaat nog nergens op maar t zag er zo lief uit.. En t klonk ook zo lief O+

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_136183591
Godver, 37 weken zwanger en ga dus binnenkort bevallen en heb ineens heel erge aambeien!
Dit vind ik dus geen fijn idee straks bij de bevalling.

Gaat verder goed met naar de wc gaan dus komt echt door de druk die op de anus staat van m'n buik. Iemand tips om ze weg te krijgen liefst zo snel mogelijk?
pi_136183635
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:43 schreef Cygne het volgende:

[..]

:r ^O^
Banaan, vanilleyoghurt, droge kaakjes eb eierkoeken... Oh en pepermunt( wilhelmina) dat zijn de spullen waarop ik geleefd heb die 1e weken ;)
S. 2014
J. 2016
pi_136183658
Ik denk ook dat jij een meisje krijgt, gm! :D
Ooh, geen chocoladepaaseitjes dus. }:|
pi_136183818
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Godver, 37 weken zwanger en ga dus binnenkort bevallen en heb ineens heel erge aambeien!
Dit vind ik dus geen fijn idee straks bij de bevalling.

Gaat verder goed met naar de wc gaan dus komt echt door de druk die op de anus staat van m'n buik. Iemand tips om ze weg te krijgen liefst zo snel mogelijk?
Curanol! Zalf en tabletten beide gebriken werkt 't beste. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

Cygne, hier had ik SeaBand Zmama gembertabletten, hielpen erg goed.
pi_136183852
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:48 schreef Cygne het volgende:
Ik denk ook dat jij een meisje krijgt, gm! :D
Ooh, geen chocoladepaaseitjes dus. }:|

Nou je moet zelf ontdekken wat bij jou werkt... Misschieb zijn dat wel paaseitjes...
S. 2014
J. 2016
pi_136183918
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou je moet zelf ontdekken wat bij jou werkt... Misschieb zijn dat wel paaseitjes...
Ik ben gewoon een grapjas.
:+

Eitjes werkten dus niet. _O-

Thanks cwen!
pi_136184176
Thanks, morgen dus maar even langs de drogist. ;)
pi_136184280
Spees: *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136184410
Spees in Z en G ole ole! *O* ^O^ *O*
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:01:19 #296
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136184430
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Heb je tot nu toe de geschatte gewichten in kaart? maw groeit het kindje mee op zijn/haar lijn.
De gynaecoloog voelt als het klopt ook met de hand en laat je waarschijnlijk 10 dagen later nog een groeiecho laten maken om te kijken of het kindje groeit en zo ja hoeveel.
Biedt hij/zij dit niet aan vraag er dan zelf om zodat je zelf een lijn met geschat gewicht hebt.
En dan wil ik ook nog als laatste meegeven het is een schatting he ze kunnen er ook flink naast zitten
Hier dus geschat 1100 a 1200 gram met 32wk. door de gyn met 34wk gevoeld o1400 a 1500 gram later op de dag geboren met 1710 gram. Dat is nog licht maar toch fors meer dan de schattingen.
Het enige vergelijkingsmateriaal dat de echoscopististe vandaag tot haar beschikking had was de 20 weken echo die door een ander bureau was gemaakt! Daar was mini 'normaal' en 'goed op groei' bevonden en groeide het gewoon zijn/haar eigen lijntje!

Later in de zwangerschap heb ik nog een 3D echo laten maken, en daar was mini ook niet heel groot bevonden (de statistieken daar lieten zelfs zien dat ik, zoals hierboven staat) een paar dagen minder ver zou kunnen zijn ik was volgens mijn berekening daar 24 + 5 en de meting zei dat mini volgens die statestieken op 23 + 6 zat..

Bedankt voor je uitleg FF, en inderdaad ik heb nu alleen deze echo gehad en maandag nog de echo bij de gynaecoloog! Alles blijft immers nog een schatting in dit geheel! :)
pi_136184542
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mabawa, goeie werknaam, thx! :+
:s)
pi_136184686
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Het enige vergelijkingsmateriaal dat de echoscopististe vandaag tot haar beschikking had was de 20 weken echo die door een ander bureau was gemaakt! Daar was mini 'normaal' en 'goed op groei' bevonden en groeide het gewoon zijn/haar eigen lijntje!

Later in de zwangerschap heb ik nog een 3D echo laten maken, en daar was mini ook niet heel groot bevonden (de statistieken daar lieten zelfs zien dat ik, zoals hierboven staat) een paar dagen minder ver zou kunnen zijn ik was volgens mijn berekening daar 24 + 5 en de meting zei dat mini volgens die statestieken op 23 + 6 zat..

Bedankt voor je uitleg FF, en inderdaad ik heb nu alleen deze echo gehad en maandag nog de echo bij de gynaecoloog! Alles blijft immers nog een schatting in dit geheel! :)
Hoi! Luister vooral naar de professionals, dat voorop gesteld. Maar mijn dochter was 1300 gram geschat bij 31 weken en was uiteindelijk ruim boven de acht pond. Even als tegengeluid! Ik vind het geschatte gewicht op basis van aantal weken iig niet schokkend klinken. Maar dat is dus echt op basis van enkel m'n eigen ervaringen, niet onderbouwd en zonder kennis.
pi_136185027
Spees gefeliciteerd!! :D ... steekt dat aan, al die zwangeren van 'jouw' lichting? :D

Rijst veel succes maandag! Ik heb er geen ervaring mee. Het enige wat je kunt doen is nu afwachten denk ik. Hopelijk heb je in het weekend toch wat leuke dingen op de planning staan die voor wat afleiding kunnen zorgen?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:12:26 #300
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_136185063
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Hoi! Luister vooral naar de professionals, dat voorop gesteld. Maar mijn dochter was 1300 gram geschat bij 31 weken en was uiteindelijk ruim boven de acht pond. Even als tegengeluid!
Whoah! Dát is nogal een verschil :o :)

Ja, dat heb ik Twinkle, op kraamvisite :)
pi_136185179
Oh leuk! Babykijken
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')