Ongeduldig is dus Merelquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:48 schreef Ongeduldig het volgende:
En nu iedereen in m'n omgeving weet het, nu wordt het tijd om hier ook m'n kloon op te geven en onder m'n eigen naam verder te gaan...
Maar die username is al zo oud, en ik heb hier als puber zoveel stomme dingen gepost, dat ik tegenwoordig als Amsel door het forum-leven gaquote:
Haha om het even makkelijk te houdenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:50 schreef Amsel het volgende:
[..]
Maar die username is al zo oud, en ik heb hier als puber zoveel stomme dingen gepost, dat ik tegenwoordig als Amsel door het forum-leven ga
Nouja zegquote:
Ja bedankt meiden, jij ook he met je cadeautjequote:
Gefeliciteerd!quote:
Oh en jij ook natuurlijk.quote:
Haha! Fijn om als 'jezelf' te kunnen posten!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:50 schreef Amsel het volgende:
[..]
Maar die username is al zo oud, en ik heb hier als puber zoveel stomme dingen gepost, dat ik tegenwoordig als Amsel door het forum-leven ga
Dank je!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
En jij ook nog gefeliciteerd dame! wat leuk, nog zo'n prachtig kind
Done!quote:
Dat is helemaal onderzocht. Mijn man heeft 'huppeldepup'waardes en dat overheerst. Ik zal eens kijken of ik het kan terug vinden. Heb een paar pagina's opgeslagen op de laptop, maar die heeft m'n man nu.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe weet je zeker dat deze ook a-positief is?
Dat hele rhesus gebeuren vind ik af en toe maar moeilijk te begrijpen . Ik ben O-negatief en heb een O-negatief en een O-positief kind gekregen dus bij 1 nog een spuit na de bevalling.
Kinderen krijgen toch vnl bloedgroep van de pappa?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe weet je zeker dat deze ook a-positief is?
Dat hele rhesus gebeuren vind ik af en toe maar moeilijk te begrijpen . Ik ben O-negatief en heb een O-negatief en een O-positief kind gekregen dus bij 1 nog een spuit na de bevalling.
ah oke mooi piep dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat is helemaal onderzocht. Mijn man heeft 'huppeldepup'waardes en dat overheerst. Ik zal eens kijken of ik het kan terug vinden. Heb een paar pagina's opgeslagen op de laptop, maar die heeft m'n man nu.
En spuiten heeft bij mij geen zin. Ik ben een uitzonderlijk geval. Ik doneer ook plasma voor de spuiten
Dus een beetje van mij komt in jou
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap wel gedaan, maar dat werd een miskraam met 10 weken. Bij deze zwangerschap ben ik met 10 weken weer begonnen, nog 4 te gaan. Hoezo, twijfel je?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:13 schreef geppie het volgende:
Doen jullie trouwens ook aan pies doneren voor Mvm?
Als je Rhesus positief bent zijn er geen gevolgen voord de zwangerschap! Ik zit het document nog eens te lezen en dat staat daarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:46 schreef Hobbesje het volgende:
Ik heb ook die rhesus antistoffen, maar kan geen spuit krijgen omdat ikzelf positief ben...gevolg vaneen bloedtransfusie na mijn mk nov 2012. Hoop dat het geen gevolgen gaat hebben voor de zwangerschap.
Maandag op controle naar de vk. Dan maar eens horen wat de gyn heeft gezegd.
Nou nee ik heb me in een opwelling opgegevenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:36 schreef marel88 het volgende:
Merel/Amsel, welkom onder je echte naam!
[..]
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap wel gedaan, maar dat werd een miskraam met 10 weken. Bij deze zwangerschap ben ik met 10 weken weer begonnen, nog 4 te gaan. Hoezo, twijfel je?
Nee joh, niks mis mee. Maar aan de andere kant, het is hier wel tjokvol hormonen enzo, dus misschien toch wel een handige disclaimerquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
Het komt er overigens harder uit dan ik het bedoel waarschijnlijk, ik wil er niemand mee op de kast jagen
ja,daaromquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee joh, niks mis mee. Maar aan de andere kant, het is hier wel tjokvol hormonen enzo, dus misschien toch wel een handige disclaimer![]()
![]()
Kloon van een kloon!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:50 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik denk dat MvM het geweldig zou vinden als je met blauwe flessen (waar de pies in moet) naar je werk gaat, maar ik doe het niet (en ik denk eigenlijk dat niemand dat doet). Maar de dame van MvM zal het allemaal goed uitleggen hoor, het is niet zo ingewikkeld eigenlijkquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:57 schreef geppie het volgende:
[..]
Nou nee ik heb me in een opwelling opgegevenik weet bij god niet hoe het allemaal in zijn werk gaat. Maar ik neem aan dat het vrouwtje dat as dinsdag komt vertellen.
Maar vang je alleen je plas op als je thuis bent of ook op je werk?
Shit. iPhone heeft icoontjes bij bericht niet gepakt. Nu staat het er wel heel lullig ja. Mea culpa!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:05 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nouja zeg![]()
Er zijn gewoon aardig wat mensen IRL die mijn Fok-naam kennen. Niet zo gek toch die ik het nog geheim wilde houden toen we nog aan het proberen waren en de 12 weken nog niet gehaald hadden?
Fijn dat je een goed gesprek had. Het is toch niet niks allemaal he. Wat een ongelooflijke prestatie wordt dat, een tweeling op de wereld zetten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty, mijn controle in het ziekenhuis was goed. Beide kindjes nog steeds p97, dus ze volgen eigenlijk keurig hun lijntje. Het hoofdje van een van de twee jongetjes was niet meer te meten want die lag al een beetje te laag en de beentjes van de ander kwamen niet goed in beeld, maar beide buikjes zaten dus nog steeds op p97. En beide kindjes liggen in hoofdligging. Als ze zo blijven liggen mag ik gewoon bevallen.
En eindelijk heb ik een hoop info gekregen mbt de bevalling. Dit was een heel fijne gyn, nam de tijd om dingen uit te leggen en vertelde ook waarom dingen wel/niet kunnen. Het beste nieuws was dat als het toch een keizersnede wordt en er is geen haast bij, mijn zusje erbij mag zijn.![]()
Verder heeft ze uitgelegd dat ik als baby 1 geboren is en baby 2 er niet uit wil ik een keizersnede onder algehele narcose zal krijgen. Hoewel ik dat wel een beetje eng vind is het wel fijn dat ik dit nu weet, zodat het niet rauw op mijn dak valt als het zover komt. En er is uitgelegd wie er allemaal bij de bevalling aanwezig zullen zijn qua medisch personeel. En dat zijn er toch minstens 4.Dat wordt dus nog een drukke boel.
En wat betreft de ctg tijdens de bevalling... dat wordt nog een uitdaging want tijdens de echo van gisteren werd ik ook weer niet goed na een minuut of 15-20 omdat ik op mijn rug moest liggen. Ik ben dus stiekem wel benieuwd hoe ze gaan zorgen dat die banden goed blijven zitten, want afgelopen woensdag waren beide hartjes weg toen ik op mijn zij draaide.
Klopt, want normaliter maak je dan geen antistoffen aan. Ze hadden vorig jaar met de mk ook al moeite om mijn bloedgroep te bepalen en kwamen daarom nog een keer prikken. Ik zal waarschijnlijk iig nooit meer positief bloed mogen ontvangen lijkt me.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:51 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als je Rhesus positief bent zijn er geen gevolgen voord de zwangerschap! Ik zit het document nog eens te lezen en dat staat daar
Is gedaan!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:49 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik wil er ook wel in, voorlopig op 27 september.
Oh vandaar. Hopelijk is het allemaal niet nodigquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als er tijd is dan wordt het wel een ruggeprik, maar omdat de tweede het moeilijk kan krijgen als de eerste er eenmaal uit is kan het zijn dat er geen tijd is voor een ruggeprik en dan moet het onder narcose. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat het gewoon eem normale bevalling wordt. kop in het zand steekt
quote:Op zondag 26 januari 2014 00:25 schreef Burdie het volgende:
Merel uit de kast, wat leuk! En och, er zijn velen onder ons die een laaaaange fok!historie hebben.
De OK tafel kantelen ze ietsquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij 1 kind zal het vast ook al lastig zijn als je van houding wisselt, maar met twee denk ik helemaal. Maargoed, we zien wel. Ze kunnen me moeilijk flauw laten vallen daar toch?!
En nog zo'n vraag die dan bij me opkomt, hoe zou dat dan gaan bij een eventuele ks? Daar moet je toch ook voor op je rug liggen lijkt me. Dan mogen ze bij mij wel een mega snellle ks doen, want anders trek ik het niet.
Weinig vet eten vind ik niet zo moeilijk. Me inhouden op het gebied van suiker vind ik dus veel lastiger. Ik eet wel veel fruit, maar dan wil ik daarna toch ook nog het liefst chocolade, snoepjes, taart. Normaalgesproken heb ik dat helemaal niet. Nu loop ik echt kwijlend langs de tompoucen bij de Hema. Hoe zoeter, hoe beter.quote:Zwangere vrouwen moeten vooral in de laatste drie maanden van de zwangerschap op hun voeding letten. Eten ze dan te veel vet, dan is de kans groter dat hun kinderen later last krijgen van overgewicht en diabetes. Onderzoekers uit Keulen concluderen dit na onderzoek bij muizen.
Zit hier ook al bijna 11 jaar onder dezelfde naamquote:Op zondag 26 januari 2014 10:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb al tien jaar hetzelfde account.
Ach, en als je terugleest wat ik deed posten toen ik een jaar of 22 was... Zo schokkend is het niet. Ik schaam me er niet voor en ken toch niemand.
Mensen moeten het zelf weten, maar ik vind al die kloons wel verwarrend.
Ja idd! Ik heb echt heel veel zin in zoet, specifiek vette dingen niet eens heel erg.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:53 schreef Franny_G het volgende:
Uit de wetenschap bijlage van nrc dit weekend:
[..]
Weinig vet eten vind ik niet zo moeilijk. Me inhouden op het gebied van suiker vind ik dus veel lastiger. Ik eet wel veel fruit, maar dan wil ik daarna toch ook nog het liefst chocolade, snoepjes, taart. Normaalgesproken heb ik dat helemaal niet. Nu loop ik echt kwijlend langs de tompoucen bij de Hema. Hoe zoeter, hoe beter.
Whoei, wat leuk!quote:
quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kom heel voorzichtig een paar cellen aanmelden die als het goed is een mooi oktoberkindje gaan wordenMijn berekening is 5 oktober
Gefeliciteerd! Wil je in de OP?quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kom heel voorzichtig een paar cellen aanmelden die als het goed is een mooi oktoberkindje gaan wordenMijn berekening is 5 oktober
Woehoe helemaal leuk! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Welkom!quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Is dat het ledikantje waarvan de schroeven eerst ontbraken? Wat irritant zeg!quote:Op zondag 26 januari 2014 12:36 schreef Kimpossible het volgende:
Ledikantupdate: bopita heeft de verkeerde schroeven gestuurd dus we hebben nog geen bedje
Die ja.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:47 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Is dat het ledikantje waarvan de schroeven eerst ontbraken? Wat irritant zeg!
Haha ja, zeker... Thxquote:Op zondag 26 januari 2014 12:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Die ja.pakbon klopt, typenummers kloppen, maar het zakje schroeven en toestanden zijn echt heul niet om een bedje in elkaar te zetten. Maandag belt de winkel weer naar bopita om het zo snel mogelijk in orde te maken. Ik ben benieuwd. Het duurt niet heel lang meer of ik rag er gewoon dikke gammaschrieven in met de boormachine
Dat klinkt goed Enf! Doe je wel op t gemakje dan in de stad? Ik herken mezelf in jou, zo lang het gaat, ga je door. Met als gevolg dat het aan het einde van de dag zelden zo is dat je bekken en je buikje rustig zijnveel plezier wel!
Ben er hoor. Alleen nogalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burd meldplicht!
IMA welkom!Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op zondag 26 januari 2014 13:01 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ben er hoor. Alleen nogal
Mo, dat is schrikken ja. Hadden ze eea wel laten testen, of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burd meldplicht!
IMA welkom!
quote:Op zondag 26 januari 2014 13:01 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ben er hoor. Alleen nogal
Oh jeetje, dat hakt er wel in ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burd meldplicht!
IMA welkom!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Half.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mo, dat is schrikken ja. Hadden ze eea wel laten testen, of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:
quote:Op zondag 26 januari 2014 12:55 schreef Burdie het volgende:
RFR heeft zich ook nog niet gemeld! Ik wil verse babies
Ja dat weet ik. Sorry wilde je niet bang maken ofzo. Maar moest t ff kwijtquote:
Och, ik heb het de laatste tijd een beetje van me afgezet. Knopje om en niet meer aan denken. Zoiets.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:32 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Sorry wilde je niet bang maken ofzo. Maar moest t ff kwijt
quote:Op zondag 26 januari 2014 13:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Och, ik heb het de laatste tijd een beetje van me afgezet. Knopje om en niet meer aan denken. Zoiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Zoals ik al zei, ik heb onder die naam genoeg stomme dingen gezegdquote:Op zondag 26 januari 2014 11:47 schreef Mereltje het volgende:
Merel ken je naam nog van vroegere Fokperiode, hadden nog wat onenigheid over onze naam, waren we beide bijna tegelijk uitgerekend. Maar helaas voor mij is dit geëindigd in een miskraam. Wie weet kom ik me in dit topic snel weer melden.
Van harte en welkom!quote:Op zondag 26 januari 2014 11:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je hebt verschillen in ernst in het Down Syndroom he. Sommige mensen zijn 'maar' licht verstandelijk gehandicapt, anderen heel erg diep verstandelijk gehandicapt en die zijn echt niet allemaal lief en vrolijk. En vaak komen er ook lichamelijke handicaps bij, zoals ernstige hartafwijkingen.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:43 schreef Kimpossible het volgende:
Wat rot mo, wel heel fijn dat t kindje het zo goed doet.
Mbt aandoeningen probeer ik mezelf altijd maar een opsteker te geven door te bedenken dat down by far niet het ergste is wat je kan overkomen. Er zijn zoveel mentale en psychische toestanden die je nooit kunt uitsluiten en vooral in het latere leven voor problemen zorgen, dat down voor sommige mensen een cadeautje was geweest als ze hadden mogen kiezen. Dat klinkt heel cru en naar en ik wil het ook echt niet bagatelliseren, want iedereen wil graag een gezonde kruimel, maar na een berg ervaring in de gehandicaptenzorg en een vriend die daar zijn brood mee verdient, weet ik dat het ook zoveel erger kan.garanties heb je nooit. Een gezond kind en 1 verkeerde bacterie of nare epileptische aanval kan meer schade opleveren dan wat ook.
Nogmaals, niet om het te bagataliseren, want ik zou er ook even stuk van zijn als onze mini niet gezond blijkt te zijn, maar meer zo van 'komt wel goed schatje' ofzo.
Dat weet ik, we hebben hier in huis erg veel ervaring met down en diverse andere handicaps. Ik zeg overigens ook niet dat mijn benadering eerlijk is, maar dat is hoe ik het voor mezelf rechtklets op de momenten dat ook wij bang zijn voor dat soort dingen.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt verschillen in ernst in het Down Syndroom he. Sommige mensen zijn 'maar' licht verstandelijk gehandicapt, anderen heel erg diep verstandelijk gehandicapt en die zijn echt niet allemaal lief en vrolijk. En vaak komen er ook lichamelijke handicaps bij, zoals ernstige hartafwijkingen.
Ik weet dus niet of het minder erg is dan andere handicaps.
ik dacht het al, je moeder had gister een berichtje op Facebook geplaatst!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:48 schreef Ongeduldig het volgende:
En nu iedereen in m'n omgeving weet het, nu wordt het tijd om hier ook m'n kloon op te geven en onder m'n eigen naam verder te gaan...
Ik niet hoorquote:Op zondag 26 januari 2014 00:25 schreef Burdie het volgende:
Merel uit de kast, wat leuk! En och, er zijn velen onder ons die een laaaaange fok!historie hebben.
Ja zo'n ding. Tot over mijn navel zelfs. Dacht eerst dat het een afdruk van mijn broek was maar lig inmiddels al een uur te weken en zie nog steeds een lichte schaduw. Zal de komende tijd wel donkerder worden. Toch apart wat zo'n lichaam allemaal bedenktquote:Op zondag 26 januari 2014 18:43 schreef Dyre het volgende:
Oh, dat vind ik hartstikke leuk staanJe bedoelt zo'n streepje van je schaamstreek naar je navel toch?
ah, je bent het dus toch!quote:Op zondag 26 januari 2014 15:17 schreef Bolletje... het volgende:
Ik post hier trouwens gewoon onder mijn oude bekende naam, was verder geen geheim meer dat ik zwanger ben, en zo lang niet gepost dat de meesten mij toch niet meer kennen
Ben nu wel benieuwd wie ik dus eigenlijk wel "ken".
Lekker hequote:Op zondag 26 januari 2014 15:50 schreef Dyre het volgende:
Zo, ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapsbroeken gekocht.
Ik zit nog maar in mijn 10e week, maar ik ben hard aan nieuwe broeken toe, dan kan ik ze maar beter 'op de groei' halen
Eerst behoorlijk depressief geworden in het pashokje van de H&M, want ik kom met mijn dikke benen en kont nauwelijks in maat 44... Maar toen ik eenmaal een fijne broek had gevonden was ik wel helemaal blij! Wat zitten ze fijn! Zonder riem!
Was wel eng om in het zwangerschapshoekje te neuzen, misschien kom ik wel collega's tegen
Haha ja ik ben hetquote:Op zondag 26 januari 2014 18:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ah, je bent het dus toch!
ik vroeg me al af of je dezelfde bolletje was die hier vroeger rondhing
leuk!
Ja he, alsof je het dan jinxt ofzo... ik vind het ook heel raar voelen dat die tas nu klaar staat. En het bed omhoog is ook zo... raar? Ineens ziet je uitzicht vanuit bed er heel anders uit, en je weet dat het pas weer 'normaal' wordt als de babbie er isquote:Op zondag 26 januari 2014 19:41 schreef Kimpossible het volgende:
Ik herken dat wel hoor nik. Aan de ene kant wil ik ontzettend graag dat alles helemaal af is, Inc. Vluchttas, maar aan de andere kant ben ik bang dat de baby dan ineens komt![]()
Enfquote:
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:47 schreef Enfermera het volgende:
'A clean house is a sign of a wasted life!' XD
Ons wiegje staat biij het voeteneind, dus das sowieso al eventjes opstaan. Ik weet het eigenlijk niet. Eigenlijk wel gek, want doet men dat dan met cosleepers? Zijn die op hoogte in te stellen?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja he, alsof je het dan jinxt ofzo... ik vind het ook heel raar voelen dat die tas nu klaar staat. En het bed omhoog is ook zo... raar? Ineens ziet je uitzicht vanuit bed er heel anders uit, en je weet dat het pas weer 'normaal' wordt als de babbie er is!
We hebben trouwens wel een vreemde issue nu, want het bed is echt vele malen hoger dan het wiegje dat naast ons bed komt. Hoe moet ik dan straks gemakkelijk mijn baby in en uit die wieg halen voor het voeden op bed. Zouden jullie het wiegje dan ook tijdelijk omhoog doen oid?
Dat vraag ik me nu dus ook af, of moeten die ook op klossen?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:50 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ons wiegje staat biij het voeteneind, dus das sowieso al eventjes opstaan. Ik weet het eigenlijk niet. Eigenlijk wel gek, want doet men dat dan met cosleepers? Zijn die op hoogte in te stellen?
Verspreken niet, van de daken schreeuwen welquote:Op zondag 26 januari 2014 19:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Waren/zijn jullie in het begin ook bang om je te verspreken op het werk bijvoorbeeld? Ik heb normaal gesproken een belabberd pokerface
quote:
Als je nog even een weekje of 10quote:Op zondag 26 januari 2014 19:50 schreef Dyre het volgende:
Goh, dat is wel iets waar je niet bij nadenkt van tevorenAls het ergens veilig en stabiel kan staan, zou ik het wel hoger zetten, voor je eigen gemak, maar anders zou ik het niet durven denk ik.
Bedankt voor de Noppies-broekentiponline shoppen
Haha, echt he? Ik dacht ook echt dat onze ouders het al lang doorhadden, maar dat bleek juist helemaal niet zoquote:Op zondag 26 januari 2014 19:54 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Verspreken niet, van de daken schreeuwen wel![]()
En ik was r van overtuigd dat ieeeeedereeen het heus aan me kon zien. Want ik was toch ook al vet dik zo rond m'n darmbol?![]()
loopt wel los! Puntje bij paaltje was bijna iedereen verrast haha.
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:56 schreef Dyre het volgende:
Iedereen die aan me vraagt hoe het gaat krijgt een hoofd als een tomaat en een ' euh ja wel goed, niets nieuws' terug
Ik heb het idee dat *iedereen* het weet nu, maar dat zal achteraf wel meevallen
Ik wil eigenlijk een zwart bigshirt, maar kan die hier in het dorp niet vindenquote:Op zondag 26 januari 2014 20:04 schreef Bolletje... het volgende:
En waar gaan jullie dan in bevallen? Een t shirt? Bigshirt? Ik moet sowieso 2 dagen blijven, geen idee wat ik allemaal moet inpakken voor mezelf, en hoeveel
Joopie.. #bevallenvoorbeginners
Ja, dat is bij ons ook zo. Het leek mij niet veilig om het wiegje te verhogen, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan het soort wiegje. Wij hebben de green lullaby.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:48 schreef Burdie het volgende:
We hebben trouwens wel een vreemde issue nu, want het bed is echt vele malen hoger dan het wiegje dat naast ons bed komt. Hoe moet ik dan straks gemakkelijk mijn baby in en uit die wieg halen voor het voeden op bed. Zouden jullie het wiegje dan ook tijdelijk omhoog doen oid?
Moet je nog naar de VK of ben je al overgedragen? Misschien kunnen ze je morgen strippen, dan komt ze misschien nog vanzelfquote:Op zondag 26 januari 2014 20:09 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat is bij ons ook zo. Het leek mij niet veilig om het wiegje te verhogen, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan het soort wiegje. Wij hebben de green lullaby.
[ afbeelding ]
Dus we moeten maar even zien hoe het gaat, denk ik.
Verder had ik vandaag echt een off-day. Hoe relaxed ik gisteren was, vandaag kwam denk ik de terugval na de realisatie dat mijn bevalling misschien toch ook medisch gaat worden en ik gewoon zo graag wil dat ze komt en het wachten niet goed meer trek. Ik werd ook nog eens heel emotioneel toen ik verdrietig op bed was gaan liggen en toen dat lege wiegje zag staan naast het bed.
Morgenochtend hebben we weer afspraak in het ziekenhuis en ik heb net met mijn vriend een lijstje met vragen opgesteld. Zaterdag heb ik geen gynaecoloog gezien, alleen een verloskundige en een co-assistente. Toen ik aan die laatste iets vroeg zei ze: 'oh dat weet ik niet, maar ik ga wel even een folder voor u halen'. Dat wil ik morgen niet op die manier..
Ik zou het liefst bloot bevallen, maar kan heel lastig inschatten of ik me dan op dat moment daar misschien opgelaten om zou voelenquote:Op zondag 26 januari 2014 20:10 schreef Kimpossible het volgende:
Ik denk dat ik gewoon in een hemdje van de h&m beval. Ik word altijd een beetje benauwd van hoogsluitende shirts en veel stof
En echt naar de ha idd bar, icm die harde buiken zou ik het risico niet nemen!
Zure dingen drinken. Maar huisarts is wel nr 1quote:Op zondag 26 januari 2014 20:08 schreef _Bar_ het volgende:
Iemand enig idee wat je nog meer kunt doen als je een blaasintsteking hebt? Buiten veel drinken,cranberrysap.
mijn nichtje heeft er last van en gaat gepaard met harde buiken, ze word er angstig van.
en is pas 1april uitgerekend
Ik was ook zo bezig met wat ik aanwilde tijdens het bevallen, maar na het douchen vond ik alles te veel moeite en lag naakt op bed.. Het kon me allemaal echt niks meer schelenquote:Op zondag 26 januari 2014 20:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou het liefst bloot bevallen, maar kan heel lastig inschatten of ik me dan op dat moment daar misschien opgelaten om zou voelen.
Dat is nou juist een klusje voor je vriendquote:Op zondag 26 januari 2014 19:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja he, alsof je het dan jinxt ofzo... ik vind het ook heel raar voelen dat die tas nu klaar staat. En het bed omhoog is ook zo... raar? Ineens ziet je uitzicht vanuit bed er heel anders uit, en je weet dat het pas weer 'normaal' wordt als de babbie er is!
quote:Op zondag 26 januari 2014 20:37 schreef Phaidra het volgende:
Ik had het tijdens het persen zo heet dat ik tussen de weeën door zo ongeveer het shirt dat ik aan had losscheurde![]()
quote:Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef DJMomo het volgende:
Oh ik krijg er helemaal zin in! Ben zo benieuwd hoe het zal gaan. En naar kleine Jaap enzo natuurlijk.
quote:Op zondag 26 januari 2014 20:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk een zwart bigshirt, maar kan die hier in het dorp niet vinden.
Ik heb nu een t-shirt liggen met daarop de tekst "I'm tweeting this".
Waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als jij Japie er even snel uitwerkt heb je binnen no-time vast weer gewone voetjes Momo.
Hier ook een diepe navelquote:Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef Chanty het volgende:
Ik heb echt een hele diepe navel dus ben benieuwd of die gaat ploppen. Lijkt me idd best pijnlijk. Staat toch heel wat spanning op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jazeker joh! Zo erg is het niet eensquote:Denk dat je daar zo weer vanaf bent
Ik heb toen bij de H&M een hele fijne, dunnere badjas gehaaldquote:Op zondag 26 januari 2014 21:21 schreef Dot. het volgende:En ik heb alleen een mega dikke badjas, dus ik wil nog een dunnere zodat we niet de 20 kilo koffer mee hoeven te nemen...
We hebben vanmiddag wat buikfoto's gemaakt, heel mooi! Alleen ik ben niet zo'n goed fotomodel![]()
Ik bedacht me vanmiddag dat ik het juist wel fijn vond dat ik geen zomerbaby krijg. Nu hoef ik iig mn benen niet zo vaak te scherenquote:Op zondag 26 januari 2014 21:36 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Waar kan ik tekenen?
Serieus. Doe mij maar een zomerbaby. Dan kun je tenminste slippers aan. Nu kom ik niet verder dan losse gympies of uggs. En dat voor iemand met een schoenen tiken niet raar dat ik liever niet meer sta of loop he? Man wat een moeie benen
Ja das ook wel een goeie. Nu doe ik het eens per week ofzo. Verder heb ik er de puf niet echt voor. Wat een gedoe met zo'n buik.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:13 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik bedacht me vanmiddag dat ik het juist wel fijn vond dat ik geen zomerbaby krijg. Nu hoef ik iig mn benen niet zo vaak te scheren
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:13 schreef Dot. het volgende:
Ik bedacht me vanmiddag dat ik het juist wel fijn vond dat ik geen zomerbaby krijg. Nu hoef ik iig mn benen niet zo vaak te scheren
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
En heb je 's zomers niet veel meer last van vocht vasthouden enzo? Bij warm weer is dat toch altijd erger?
Mijne is begin november geboren, maar ik moest dus wel de zomer door. Merkte dat qua vocht vasthouden idd goedquote:Op zondag 26 januari 2014 22:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
En heb je 's zomers niet veel meer last van vocht vasthouden enzo? Bij warm weer is dat toch altijd erger?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heb ik in ieder geval niet gemist aan de zwangerschap![]()
![]()
Dat was behoorlijk wat vocht dan idd!quote:Op zondag 26 januari 2014 23:01 schreef mignonne het volgende:
hahaha herkenbaar, ik had ook van die boomstronkjes <3 bij allebei, zowel in de zomer als in de winter dus![]()
En aan het einde van de kraamweek zat ik weer op mn pre-zwangerschapsgewicht. En dat voor iemand die bijna 25 kg aankwam...
Er is hoopquote:Op zondag 26 januari 2014 23:01 schreef mignonne het volgende:
hahaha herkenbaar, ik had ook van die boomstronkjes <3 bij allebei, zowel in de zomer als in de winter dus![]()
En aan het einde van de kraamweek zat ik weer op mn pre-zwangerschapsgewicht. En dat voor iemand die bijna 25 kg aankwam...
Daar zit je dan wel bijna de hele kraamweek voor op de wcquote:Op zondag 26 januari 2014 23:03 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Er is hoopNa de kraamweek alles kwijt, yes please!
Ach, van die weinig geconcentreerde urine plast vast fijner icm ontplofte molquote:Op zondag 26 januari 2014 23:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Daar zit je dan wel bijna de hele kraamweek voor op de wc![]()
En 's nachts lekk0r zwet0n in je bedbrr
Oooh, fijn te horen dat het kanquote:Op zondag 26 januari 2014 23:01 schreef mignonne het volgende:
Kan de kraam mooi elke dag het bed verschonenquote:Op zondag 26 januari 2014 23:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tip van de zwangerschapsgymjuf was om onder de douche te plassen, dan prikt het niet zoquote:Op zondag 26 januari 2014 23:05 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ach, van die weinig geconcentreerde urine plast vast fijner icm ontplofte molelluk nadeel hep ze voordeel!
17 x per dag douchenquote:Op zondag 26 januari 2014 23:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tip van de zwangerschapsgymjuf was om onder de douche te plassen, dan prikt het niet zo![]()
![]()
.
Ik wil niet je bubble bursten maar eh... koester die tipquote:Op zondag 26 januari 2014 23:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tip van de zwangerschapsgymjuf was om onder de douche te plassen, dan prikt het niet zo![]()
![]()
.
quote:Op zondag 26 januari 2014 23:09 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
17 x per dag douchenen dan na de kraamperiode standaard aandrang voelen op het moment dat de waterstralen je lijf raken, omdat Pavlov. Hahaha
Ja, met een beetje pech dat ook nog.quote:
*knip*quote:Op zondag 26 januari 2014 23:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
![]()
.
hier ook! Maar 'gelukkig' nog een katheter die ze om die reden ook nog wat langer hebben laten zitten. Was ook 25 kilo lichter twee weken na haar geboorte.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 januari 2014 23:24 schreef Vlindur het volgende:
En echt. Dat plassen onder de douche is zo fijn! Verzacht de boel enorm.
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet er bij het terug kijken van de foto's weer om lachen
OmgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heb ik in ieder geval niet gemist aan de zwangerschap![]()
![]()
als ik dat krijg kan ik samen met oma zitten klagen over dikke olifantenpoten
En coole navel!
[ Bericht 2% gewijzigd door Chanty op 27-01-2014 08:14:40 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Jij stopt ook met 34 weken toch? Ik vind het werken an sich ook niet zwaar, maar het reizen wel. Zo lang ik op m'n werk maar genoeg afwissel met zitten en lopen gaat het prima, maar een uur enkele reis in die rot Sprinter is gegarandeerd rug en kontpijnquote:Op maandag 27 januari 2014 07:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och het valt allemaal wel mee hoor, ik voel me in het weekend meestal brakker dan doordeweeks. Dan heb ik moeite om uit bed te komen, op te staan van de bank etc. Allemaal pijntjes in mijn rug. Als ik werk heb ik van dat alles (bijna) geen last. May sound strange, maar zo is het echt. Enige wat wel zwaar wordt nu is aankleden. Die sokken en schoenen krijg ik bijna niet meer zelf aan door mijn dikke buik.
Daar ga je! Ik wens je een heel fijne bevalling!quote:Op maandag 27 januari 2014 09:31 schreef Franny_G het volgende:
Och jongens, het lijkt begonnen te zijn..
Toch uit zichzelf! Fijn!quote:Op maandag 27 januari 2014 09:31 schreef Franny_G het volgende:
Och jongens, het lijkt begonnen te zijn..
Dat was ook echtquote:Op zondag 26 januari 2014 23:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt?!quote:Op maandag 27 januari 2014 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, in het ziekenhuis js. Die knijpfles mee naar het toilet wat je met meerdere patienten moest delen. Blegh. Ik hoop echt dat ik deze keer thuis beval.
Ohquote:Op maandag 27 januari 2014 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het toilet delen met meerdere patienten, niet die fles natuurlijk.
Wow, knap! Ik heb erg veel vakantiedagen, dus of ik nu eerder met verlof ga of vakantie opneem maakt niet zoveel uitquote:Op maandag 27 januari 2014 09:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik hoop met 36 weken pas te stoppen met werken Dot. Ik wil graag veel tijd met de babies hebben en zolang het werken goed gaat en de babies goed groeien ga ik door.
Ik ga op mijn werk nu ook af en toe een stukje lopen. Even de benen strekken.En reistijd heb ik bijna niet. Ongeveer 40 minuten per dag, dus dat valt reuze mee.
Franny spannend! Zet 'm op!![]()
Zelfs dan schijnt het wel weer goed te komenquote:Op maandag 27 januari 2014 10:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik had een paar kleine hechtinkjes. Denk dat ik het komende keer ook wel een beetje eng vind, maar komt ook wel weer goed. Tenzij totaalruptuur ofzo
quote:Op maandag 27 januari 2014 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Onderuit halen? Nee, realiteit lieve Fazz![]()
Wat goed! Trek je het nog?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:02 schreef Alixia het volgende:
Hier vandaag ook de 37 weken gehaald, dus *meldt*![]()
![]()
Go Franny !![]()
DJMomo: ik hoop van harte dat je kindje snel gaat komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hup Franny!![]()
Willen de ervaren dames trouwens ophouden met het uitwisselen van enge verhalen.
Daar wil ik graag pas over een week of vier over lezen, als alles achter de rug is.![]()
Alixia ook meldplicht!
Wacht maar, voor je het weet sta je in de top drie terwijl je denkt "Dat kán toch heul niet!"quote:Op maandag 27 januari 2014 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ging zo eens even tellen en kwam er zodoende achter dat ik vandaag pas 14 weken ben. Schiet echt niet op!
Ik begin sinds drie weken mijn dag met mijn yoga-oefeningen, maar da's een aanrader hoor. Ga je lekker ontspannen de dag in.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Het ís hartstikke mooi en positief, het is alleen óók pijnlijk, smerig en vermoeiend.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:17 schreef Fazzoletti het volgende:
Sowieso wel grappig, ik bekijk het hele moederschap nu erg rooskleurig en positief en merk dat mensen dat graag even onderuit willen halenLaat me toch nog even in de waan
Dat dus ongeveer.. ik kan dus niet zitten,liggen en lopen zonder pijn in mijn stuitje.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh ja die kan kneuzen enzo toch? Dat stuitje buigt namelijk een heel stuk naar achteren om de baby erdoor te laten. Als ik het goed heb onthouden gaat de baby met zijn neus langs je stuitje. (Bij normale ligging van de beeb). Mijn haptonomie begeleidster heeft zo'n bekken waar ze dan mee laat zien wat je stuitje doet tijdens de bevalling.
Precies dit! Ik was de vorige keer blij dat ik hier alle realistische verhalen gelezen had. De persoonlijke verhalen hier zijn toch anders dan de theorie in een boek of tijdens een voorlichtingsavond. Tijdens mijn bevallig heb ik regelmatig "ojaquote:Op maandag 27 januari 2014 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Onderuit halen? Nee, realiteit lieve FazzIk vond het fijn te weten wat ik een beetje kon verwachten! Al had ik niet eerder gelezen over overmatig zweten in het kraambed en heb ik nu zoiets van, 'oooohja da's waar ook, verrek!'
Want je wilt weten wie het met wie gedaan heeft?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
Tijd om het Boedieboe (?) topic weer eens omhoog te halen?
Nee, niet diequote:Op maandag 27 januari 2014 12:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Want je wilt weten wie het met wie gedaan heeft?
Tuurlijk, realistische verhalen zijn ook fijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Precies dit! Ik was de vorige keer blij dat ik hier alle realistische verhalen gelezen had. De persoonlijke verhalen hier zijn toch anders dan de theorie in een boek of tijdens een voorlichtingsavond. Tijdens mijn bevallig heb ik regelmatig "oja" gedacht bij de minder charmante dingen
quote:Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef DJMomo het volgende:
Bummer burd. Hoe ben je d'r onder?
Poepen tijdens persen merk je niet eens. En degene die je bevalling begeleidt haalt t discreet weg. Gaat echt niet lopen gillen: hey, je zit te kakken!is heel normaal, zien ze vaker. Net als al dan niet geschoren punanis.
Bummer burd. Hoe ben je d'r onder?
Poepen tijdens persen merk je niet eens. En degene die je bevalling begeleidt haalt t discreet weg. Gaat echt niet lopen gillen: hey, je zit te kakken!![]()
Poepen tijdens persen merk je niet eens. En degene die je bevalling begeleidt haalt t discreet weg. Gaat echt niet lopen gillen: hey, je zit te kakken!is heel normaal, zien ze vaker. Net als al dan niet geschoren punanis.
Gaat echt niet lopen gillen: hey, je zit te kakken!![]()
Mja. Kans zat erin hequote:
Het kan en dan is het heel normaal, maar het is niet zo dat iedereen poept. Ik heb bij geen van de 3 bevallingen gepoeptquote:Op maandag 27 januari 2014 12:18 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]![]()
Ik weet, ik weet..
Maar ik ben sowieso al wat moeilijk daarin, heb bijvoorbeeld heel lang überhaupt niet naar een openbaar toilet kunnen gaan (zelfs niet om te plassen) omdat ik zo bang was dat iemand me zou horen. Dus als ik er nu over nadenk dat dit kan gebeuren en dat iemand het zou kunnen zien, ruiken, horen.. Oh man![]()
Welquote:Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef DJMomo het volgende:
Poepen tijdens persen merk je niet eens.
Zo eindigde mijn zwangerschap ook. Je krijgt inderdaad geregeld extra controles en het kan zo zijn dat ze gaan besluiten je in te leiden... Bij mij is dat ook inderdaad gebeurd. Hou jezelf goed in de gaten he!quote:Op maandag 27 januari 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
Poepen tijdens het persen schijnt bijna iedereen te doen, baby draait immers eerst richtig endeldarm en duwt zo met z'n koppie de ontlasting eruit.
Ik heb een halve sticker van de verloskundige. Baby is inderdaad netjes ingedaald, maar mijn bloeddruk was weer veel te hoog. Woensdag extra controle.
Met hoeveel weken ben je uiteindelijk ingeleid toen?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:17 schreef Skoap het volgende:
[..]
Zo eindigde mijn zwangerschap ook. Je krijgt inderdaad geregeld extra controles en het kan zo zijn dat ze gaan besluiten je in te leiden... Bij mij is dat ook inderdaad gebeurd. Hou jezelf goed in de gaten he!
Precies mijn gedachte toen ik over de papieren van de vk heen plaste (dat ksn dus óók nog!).quote:Op maandag 27 januari 2014 13:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu nu is het jammerdebammer verloskundige, had je maar geen verloskundige moeten worden.
Twee keer kotsen meestalquote:Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Poepen en kotsen tijdens een bevalling zijn horrors die niemand je verteld.... dat poepen oke maar dat kotsenik kan niet (of iig heel moeilijk) overgeven...
quote:Op maandag 27 januari 2014 13:21 schreef Cantare het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte toen ik over de papieren van de vk heen plaste (dat ksn dus óók nog!).![]()
Wie legt er dan ook papieren neer in die regionen?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:21 schreef Cantare het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte toen ik over de papieren van de vk heen plaste (dat ksn dus óók nog!).![]()
precies met 40 weken.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met hoeveel weken ben je uiteindelijk ingeleid toen?
Erg jammer, de zwangerschap ging tot aan kerst verder helemaal volgens het boekje.
ik kan dat ook niet. En ik heb niet gepoept en hoefde gelukkig ook niet over te geven tijdens de bevalling.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Poepen en kotsen tijdens een bevalling zijn horrors die niemand je verteld.... dat poepen oke maar dat kotsenik kan niet (of iig heel moeilijk) overgeven...
Kan ik me voorstellen! Ik vind het nu al veel gedoequote:Op maandag 27 januari 2014 13:29 schreef Skoap het volgende:
[..]
precies met 40 weken.
Ik kreeg op een gegeven moment elke dag controle en een CTG, dus ik was wel blij dat ze besloten om me in te leiden..
Is het ook. Iedere keer met die dikke pens in het OV weer richting ziekenhuis en daar 1 tot 2 uur zijn. En iedere keer bloed & urine... En 30 min aan de CTG. Tip, mocht je ook zoveel controles krijgen neem iets te lezen mee. Ik was dat de eerste keer vergeten en mijn tel had geen bereik. Verveelde me dood...quote:Op maandag 27 januari 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen! Ik vind het nu al veel gedoe.
Deze zijn ook goed ter voorbereiding:quote:Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, niet dieEr is ook een speciaal voor Boedieboe, over de realiteit van bevallingen
enquote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.
Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.
Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
MUUS!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap.. Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"
En geef de man eens ongelijk.
Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen.. Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.
Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"
Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"
En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...
Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of!. Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he?.
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken..
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna.. Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn.
.
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""
Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he?.
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft..
Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst..
Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?
Nee? Oh..
Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben..
Oh, ik kan zo slecht tegen verkleinwoorden bij volwassenen. Als mijn vk zegt dat ik mijn broekje mag uittrekken of dat ik een maandverbandje moet pakken hoop ik dat ik me in kan houdenquote:Op maandag 27 januari 2014 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Deze zijn ook goed ter voorbereiding:
OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap...
OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap... (2)
Nu nog even zoeken naar die BBD topics idd.
Ah, die werden verderop in het tweede topic aangehaald:
Over kleine lettertjes gesproken:
ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting (deel 2)
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting deel 3
Met oa:
[..]
en
[..]
MUUS!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |