Zoals Oekraine eigenlijk elk jaar weer voor elkaar krijgt... Ontzettend knapquote:Op maandag 27 januari 2014 18:48 schreef Fred_B het volgende:
Leuke remix, goede act, redelijke loting en het kan weer 'gewoon' Top 10 worden.
Waarom treden wij eigenlijk nooit op tijdens de pauze van een voorronde in pak 'em beet Malta?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Nou ze hebben de eerste herstelwerkzaamheden uitgevoerd:
Zo zong ze het gisteren in Malta....
Dit gaat gewoon weer de finale halen
Nederland vindt dat nooit belangrijk op de een of andere manier... de enige die dat deden waren Treble en Glennis Grace en we zien waar dat toe heeft geleidquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waarom treden wij eigenlijk nooit op tijdens de pauze van een voorronde in pak 'em beet Malta?
Goede act ja, met een voor velen pakkend liedje. Goed zingende zangeres, nee.quote:Op zondag 11 mei 2014 01:47 schreef Toposcoupe het volgende:
#6 met 113 punten: een goed resultaat voor een middelmatig liedje, maar met een knappe n goed zingende zangeres en een goede act.
Zeker. Veel mensen waren er nogal negatief over toen, maar het is echt best een slim nummer wat goed blijft zitten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:15 schreef TheVulture het volgende:
Zo een paar maanden na de finale blijft dit liedje toch wel erg lekker hangen als je hem terugluistert, en die act was gewoon erg slim in elkaar gezet, zoals alleen Oekrainers dat kunnen
Dat is vooral voor jou de vraag, vermoed ik zoquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:17 schreef Cyan9 het volgende:
Super schopje!
Na een jaar van afwezigheid is Oekrane weer terug op het ESC. Het land is eigenlijk een vaste waarde in de finale, al is het af en toe de vraag of dat terecht is. De kwaliteit van de inzendingen is niet altijd even hoog, en Oekrane profiteert vaak van blokstemmen.
Ik vond de inzending van 2014 absoluut niet finale waardig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is vooral voor jou de vraag, vermoed ik zo
Ik zou geen enkele inzending kunnen noemen die niet verdiend naar de finale is gegaan. Alleen dat 'Razem Nos Bahate' (oid) was een mindere inzending. Maar goed, toen hadden ze een jaar eerder gewonnen.
Ja, hoor. Want uit die halve finale hadden "Cake to Bake" of "Mother" natuurlijk in de plaats in de finale moeten staan. (??????????)quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vond de inzending van 2014 absoluut niet finale waardig.
Ik vond Estland bijvoorbeeld beter in die halve finale, en Portugal ook. Persoonlijke mening h, rustig aan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:45 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
Ja, hoor. Want uit die halve finale hadden "Cake to Bake" of "Mother" natuurlijk in de plaats in de finale moeten staan. (??????????)
Met die randvoorwaarden was Euphoria of Waterloo ook in de halve finale geindigd.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:31 schreef TheVulture het volgende:
Dat lied met die zandkunstenaar was als het door Glennis Grace was gezongen met een TROS-sausje in de podiumpresentatie gewoon in de halve finale blijven steken
Nu niet meer. Jamala heeft zojuist met overmacht de eerste halve finale gewonnen. Ze won zoveel de juryvote als met de publieksstemmen. Sterker nog, ze haalde daar zelfs 49% van de stemmen. Een bizar hoog percentage dus en ondanks dat er nog een tweede halve finale en een finale komt, lijkt het haast al niet meer mis te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 07:45 schreef ato het volgende:
THE Hard Kiss schijnt dik favoriet te zijn en I best goed.
zelfde eigenlijkquote:Op zondag 21 februari 2016 19:33 schreef Toposcoupe het volgende:
Zowel The Hardkiss als Jamala zouden het zeer goed kunnen doen in Stockholm. Ik kan zelf nog niet echt kiezen tussen de twee.
Uur om te stemmenquote:
*Ierse vlag wappert*quote:Op zondag 21 februari 2016 21:42 schreef grazz het volgende:
[..]
Uur om te stemmenen ze gaan NU verder. Nicky uit Ierland gaat nu optreden
Eh.......................... waarom wapper je'm danquote:Op zondag 21 februari 2016 21:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
*Ierse vlag wappert*
Al vind ik z'n nummer niet veel aan.
Ik wapper graag.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:09 schreef grazz het volgende:
[..]
Eh.......................... waarom wapper je'm dan![]()
Helemaal mee eensquote:Op maandag 22 februari 2016 05:06 schreef TheVulture het volgende:
Verschrikkelijke stem en een politiek getint lied, wat mij betreft had Oekraine nog wel een jaar mogen overslaan
Ik zie het eigenlijk nog niet winnen, daarvoor is het toch te veel een niche.quote:
Omdat politieke liedjes gewoon not done zijn. Op het EuroVisie songfestival is het de bedoeling om propaganda te maken voor zogeheten niet-taditionele orientaties.quote:
Ik mag ook hopen dat dit gewoon niet door gaat naar de finalequote:Op donderdag 25 februari 2016 18:04 schreef vaduz het volgende:
[..]
Omdat politieke liedjes gewoon not done zijn. Op het EuroVisie songfestival is het de bedoeling om propaganda te maken voor zogeheten niet-taditionele orientaties.
Ik hoop dat ze berhaupt met die kansloze bedoening van een Eurovisie liedjesfestival ophouden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Ik mag ook hopen dat dit gewoon niet door gaat naar de finale
Nee, doe maar niet. Hebben wij ook niets meer te doenquote:Op donderdag 25 februari 2016 18:55 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze berhaupt met die kansloze bedoening van een Eurovisie liedjesfestival ophouden.
Jongen, politiek is altijd bij in ESC. In teksten, stemming en promotie. Het is realiteit.quote:Op maandag 22 februari 2016 05:06 schreef TheVulture het volgende:
Verschrikkelijke stem en een politiek getint lied, wat mij betreft had Oekraine nog wel een jaar mogen overslaan
Zeg, wat doe je hier dan?quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:55 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze berhaupt met die kansloze bedoening van een Eurovisie liedjesfestival ophouden.
Dan gaat het nog wel even duren voordat jij hier een feestje kan vieren.quote:
Tijden veranderen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dan gaat het nog wel even duren voordat jij hier een feestje kan vieren.
Heb je echt niks beters te doen dan in een forum over onderwerp X te posten dat je onderwerp X kut vindt?quote:
Ben jij van de censuurpolitie?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb je echt niks beters te doen dan in een forum over onderwerp X te posten dat je onderwerp X kut vindt?
Dit forum is overduidelijk bedoeld om over Eurovisie te discussieren, de liedjes etc. Als je dan in een topic over een liedje gaat lopen baggeren dat Eurovisie kut is getuigt dat niet echt van volwassenheid h.quote:
Hierbij aansluit. Het is dan ook genoeg zo. Laten we het weer over de inzending hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit forum is overduidelijk bedoeld om over Eurovisie te discussieren, de liedjes etc. Als je dan in een topic over een liedje gaat lopen baggeren dat Eurovisie kut is getuigt dat niet echt van volwassenheid h.
Kijk als je nu een goed apart topic hier zou maken over waarom je Eurovisie kut vindt, dan is het een ander verhaal. Goed als in goede OP met argumenten. Maar houd op met baggeren in de individuele topics. Dit topic gaat over het liedje van de Oekrane en niet over wat jij van het songfestival vindt.
Ga je baggerposts ook rapporteren trouwens.
Dat verbaast me dan weer niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:29 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Rusland heeft protest aangetekend
Water is nat. Gras is groen. Van Persie staat buitenspel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:29 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Rusland heeft protest aangetekend
Oh, ik vind het juist een tof nummer. Leuke samensmelting van verschillende stijlen. Zang ben ik ook niet helemaal kapot van.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het is al geen best nummer, maar ze zingt ook niet al te geweldig.
Oekrane heeft sinds hun eerste deelname elk jaar nog in de finale gestaan. Dit jaar zou wel eens de eerste keer kunnen zijn dat dat niet gebeurt.
Ik denk (en hoop) dat ze iets ander gaat aantrekken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Aan dit filmpje is overigens niet zo heel veel te zien van hoe goed het blijkbaar was.
Je had er bij moeten zijnquote:Op donderdag 5 mei 2016 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Aan dit filmpje is overigens niet zo heel veel te zien van hoe goed het blijkbaar was.
Veeg mij er maar bij danquote:Op donderdag 5 mei 2016 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Dat ze als geen ander een geweldige performance kunnen neerzetten mag geen verrassing meer zijn, maar als dit schreeuwnummer het wint kun je me echt opvegen
Dit is gewoon een geschiedkundig feit waarvan niemand ontkent dat het is gebeurd, en wie moet er klagen dan, de Sovjet-Unie?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dit lied mag niet, politieke boodschap.
Zeker een zeer goed nummer, echter het onderwerp is dermate controversieel en politiek beladen dat ik werkelijk niet snap dat dit niet verboden is. Het is herzelfde als ik een lied zou maken over d facisten die nu in Kiev aan de macht zijn en de neonazies waaraan zij gelinkt zouden zijn. Of een loflied over Hezbollah. Het gaat wel ver en zo maakt het songfestival toch een politiek statement en laat het zich misbruiken voor de lastercampagne tegen Rusland.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:16 schreef sirdanilot het volgende:
Grappig dat zo veel mensen het niks vinden. Ik vind het n van de betere nummers.
Ik vind het liedje niks, ben ook al kritisch geweest (en nog steeds) op het politieke aspect van het nummer. Maar voor reacties als deze en users zou het dan wel weer leuk zijn als Oekrane zou winnenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:45 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Alleen daarom hoop ik op een Russische overwinning en daarna een songfestival 2017 in Sevastopol op de Krim.
Juist niet, hier heeft een origineel en goed liedje gewonnen,weg van alle cliche zweedse pulp.. Echte kwaliteot heeft dit keer gezegevoerd, daar bij nog een politieke rel ook, kan niet beter! Ben erg benieuwd of de Russen naar Kiev reizen volgend jaar.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:48 schreef DropDiffuser het volgende:
Walgelijk dat dit gewonnen heeft zeg. Echt weer een stap terug voor Eurovisie.
Niets origineels en goeds aan. Dit soort duffe nummers bestaan al tijden.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist niet, hier heeft een origineel en goed liedje gewonnen,weg van alle cliche zweedse pulp.. Echte kwaliteot heeft dit keer gezegevoerd, daar bij nog een politieke rel ook, kan niet beter! Ben erg benieuwd of de Russen naar Kiev reizen volgend jaar.
Het is de opsomming van beide subklassementen dat belangrijk is.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Bizar hoe dit nummer de 2 subklassementen (jury en televoting) niet heeft gewonnen
Wat is er politiek aan? Ze verteld haar eigen familiegeschiedenis.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:27 schreef Redefine het volgende:
Jammer dat het gewonnen heeft. Ik ben zelf niet zo'n fan van het nummer. Overigens wordt het wel mooi neergezet op het podium. Het is gewoon een politiek nummer en dat mag volgens de regels niet. En een hit gaat het in Europa niet worden.
Ja dat is de reden dat ze er meer weg zijn gekomen. Het is gewoon een politiek nummer, dat weet iedereen. En nee ik ben bepaald geen Rusland aanhanger, om even uit te sluiten dat ik daarom ontevreden ben over deze uitslagquote:Op zondag 15 mei 2016 01:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat is er politiek aan? Ze verteld haar eigen familiegeschiedenis.
Wat is er politiek aan?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat is de reden dat ze er meer weg zijn gekomen. Het is gewoon een politiek nummer, dat weet iedereen. En nee ik ben bepaald geen Rusland aanhanger, om even uit te sluiten dat ik daarom ontevreden ben over deze uitslag
Zingen over de deportatie van al die mensen op de Krim in de jaren veertig gaat niet over politiek?quote:
Mee eens. Volgens jaar maken de Russen maar eens een lied over de collaboratie van de Oekrainers met de nazis, ook 1944 geheten. Er is vast wel een Russische artiest die een grootvader of zo verloren heeft door die vieze nazi sympathisanten in de Oekraine.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zeker een zeer goed nummer, echter het onderwerp is dermate controversieel en politiek beladen dat ik werkelijk niet snap dat dit niet verboden is. Het is herzelfde als ik een lied zou maken over d facisten die nu in Kiev aan de macht zijn en de neonazies waaraan zij gelinkt zouden zijn. Of een loflied over Hezbollah. Het gaat wel ver en zo maakt het songfestival toch een politiek statement en laat het zich misbruiken voor de lastercampagne tegen Rusland.
Inderdaad. Overduidelijk verkapte politiekquote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zingen over de deportatie van al die mensen op de Krim in de jaren veertig gaat niet over politiek?
Politiek? Het is haar familiegeschiedenis. Ze heeft familie verloren. Je kan toch niet zeggen die dingen zijn niet gebeurd want politiek.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zingen over de deportatie van al die mensen op de Krim in de jaren veertig gaat niet over politiek?
Een van de Russische omaatjes van een paar jaar geleden kunnen ze daar vast wel voor optrommelen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:39 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Mee eens. Volgens jaar maken de Russen maar eens een lied over de collaboratie van de Oekrainers met de nazis, ook 1944 geheten. Er is vast wel een Russische artiest die een grootvader of zo verloren heeft door die vieze nazi sympathisanten in de Oekraine.
Wie?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:43 schreef Atak het volgende:
Russische sletjes die zitten te huilen omdat ze met de feiten worden geconfronteerd.
Atak is een notoire Rusland hater. Ik kwam hem op een ander deel van het forum over de oorlog in Syrie al eens tegen. Is pro Turkije. Is pro Erdogan. Hij doelt waarschijnlijk op die Russische meisjes die ik dacht twee jaar geleden werden uitgejouwd op het ESFquote:
Ja dat hij een Rusland hater is, dat weet ik wel. Net zoals je de pro-Rusland users er ook zo tussenuit prikt. Beiden zijn bijzonder vervelend.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:06 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Atak is een notoire Rusland hater. Ik kwam hem op een ander deel van het forum over de oorlog in Syrie al eens tegen. Is pro Turkije. Is pro Erdogan. Hij doelt waarschijnlijk op die Russische meisjes die ik dacht twee jaar gelden werden uitgejouwd op het ESF
Iedereen moet doen wat hij zelf moet doen uiteraard. Dus gewoon verder gaan zoals je zelf doet.quote:
Yup, Oekraine moet bij de Eu geprakt worden. Het liedje op zich, tsja........ Ik vond Rusland beter.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb net nog even een stukje van het nummer geluisterd. Ik heb het halverwege maar afgezet. Wat een kutnummer. Ik kan me werkelijk niet heugen, zolang als ik leef, dat ZO'N SLECHT nummer ooit het Songfestival heeft gewonnen.
Dit is puur politiek.
Dit kan zomaar het begin zijn van allerlei inzendingen met persoonlijke ellende. Ik ga maar eens wat vaker honing in mijn thee doen.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou zelfs beargumenteerd uiteen kunnen zetten dat dit de meest politieke uitslag ooit is, van het Songfestival.
Sowieso is het al dubieus dat zo'n politiek-beladen nummer berhaupt mocht meedoen. Soortgelijke, beladen nummers van andere landen werden de afgelopen jaren geweigerd.
In jouw ogen, maar een feit is het niet.quote:
Dit is alleen geen feit voor mensen die doof zijn. Iedereen met een normaal gehoor hoort een nummer dat bij lange na niet tot de top behoort, maar dat puur wint vanwege politieke overwegingen.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
In jouw ogen, maar een feit is het niet.
Ah ik wijk dus af in jouw ogen, omdat ik een andere muzieksmaak heb.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is alleen geen feit voor mensen die doof zijn. Iedereen met een normaal gehoor hoort een nummer dat bij lange na niet tot de top behoort, maar dat puur wint vanwege politieke overwegingen.
Dit gaat niet over smaak. Dit gaat om het erkennen van het feit dat Oekrane heeft gewonnen vanwege politieke motieven.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ah ik wijk dus af in jouw ogen, omdat ik een andere muzieksmaak heb.
Fijn. En nu?
Hij hoorde zeker in de top, want zoveel werd er niet zuiver gezongen.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit gaat niet over smaak. Dit gaat om het erkennen van het feit dat Oekrane heeft gewonnen vanwege politieke motieven.
Dan is het dus een politiek gemotiveerd winnaar. Dat schijn je nogal moeilijk te begrijpen.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:44 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Mochten er alsnog heel veel mensen op gestemd hebben puur alleen om de politieke boodschap, dan zij het zo. Dat is het spel van het stemmen.
Heb jij alle televoters gevraagd waarom ze op Oekrane gestemd hebben? Of heb je er berhaupt data van?quote:Op zondag 15 mei 2016 03:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan is het dus een politiek gemotiveerd winnaar. Dat schijn je nogal moeilijk te begrijpen.
Maar goed... ik had mezelf voorgenomen om NWS/POL en dergelijke achter me te laten, dus ik ben wel klaar met deze discussie. Ga jij fijn jezelf wijsmaken dat dit een topliedje is dat we eind 2016 in de Top 10 van best verkochte songs van het jaar zien, dan ga ik mezelf wijsmaken dat niet de muziek, maar de politiek vanavond heeft gezegevierd.
Euphoria van Loreen stond in 2012 in de Top 10 van best verkochte nummers in Nederland. Op die plek gaan we de winnaar van dit jaar zeker niet zien; een nummer dat van ZEVENTIEN vakjury's berhaupt geen punten kreeg.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:50 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Heb jij alle televoters gevraagd waarom ze op Oekrane gestemd hebben? Of heb je er berhaupt data van?
Dat zijn trouwens wel hele hoge eisen, dat heeft praktisch geen enkel ESF nummer voor elkaar gekregen.
Overigens kun je beter ophouden met je "Bewijs per intimidatie"-drogreden, werkt niet zo lekker. Al helemaal niet als het om muzieksmaak gaat.
Ook vrijwel de enige van de afgelopen decennia.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Euphoria van Loreen stond in 2012 in de Top 10 van best verkochte nummers in Nederland. Op die plek gaan we de winnaar van dit jaar zeker niet zien; een nummer dat van ZEVENTIEN vakjury's berhaupt geen punten kreeg.
Ik stel voor dat wij volgend jaar een nummer over de MH17 sturen, waarbij we in de songtekst dan expliciet in het midden laten of het ding door Rusland of Oekrane uit de lucht is geknald. Succes verzekerd.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:04 schreef chroestjov het volgende:
Kwalijk dat dit mocht meedoen, er zijn in het verleden inzendingen tegengehouden vanwege politieke beladenheid die heel wat minder politiek beladen waren dan deze inzending.
Nog kwalijker is dat het uiteindelijk puur en alleen vanwege de politieke beladenheid heeft kunnen winnen.
Nu mag Kiev het organiseren, een failliet en politiek totaal instabiel land dat de organisatie op zich moet nemen, ik voorzie geen enkel probleem.
De winnaar van vorig jaar, Mns Zelmerlw, stond met Heroes 10 weken in de hitlijst en piekte op nummer 12.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:05 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ook vrijwel de enige van de afgelopen decennia.
Ik denk dat het alleen wordt toegelaten als er expliciet wordt vermeld dat Rusland het heeft gedaan.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stel voor dat wij volgend jaar een nummer over de MH17 sturen, waarbij we in de songtekst dan expliciet in het midden laten of het ding door Rusland of Oekrane uit de lucht is geknald. Succes verzekerd.
Misschien moesten we volgend jaar maar eens een jaartje overslaan. Andere landen doen dat ook weleens.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:11 schreef Sriracha het volgende:
Puur een politiek gebeuren die winst van Oekraine, een verdachte van de dood van vele Nederlanders maar doodgeknuffeld door de Europese politieke elite waartoe Rutte ook graag behoort, de onderste steen?
quote:Op zondag 15 mei 2016 04:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moesten we volgend jaar maar eens een jaartje overslaan. Andere landen doen dat ook weleens.
Allemaal westerse winnaars met westerse top noteringen. Even door de "Lijst van winnaars" heen ben ik nog geen niet-westers nummer tegengekomen dat een beetje gescoord heeft hier. Vrij logisch ook lijkt me, andere smaak qua muziek. Wat ook gewoon mag lijkt me.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winnaar van vorig jaar, Mns Zelmerlw, stond met Heroes 10 weken in de hitlijst en piekte op nummer 12.
De winnaar van 2012, Emmelie de Forest, piekte met Only Teardrops op 4 en stond 11 weken in de lijst. En Conchita Wurst stond in 2014 slechts twee weken in de lijst, maar piekte wel op nummer 3.
We gaan zien of de winnaar van dit jaar ook een dergelijke notering haalt.
Nou... dit is er eentje om in te lijsten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het is al geen best nummer, maar ze zingt ook niet al te geweldig.
Oekrane heeft sinds hun eerste deelname elk jaar nog in de finale gestaan. Dit jaar zou wel eens de eerste keer kunnen zijn dat dat niet gebeurt.
Ik ben het zeer oneens met de politieke boodschap van het nummer, want de oekraine misbruikt hier de geschiedenis en de positie van een volk, (waar zij zelf eerder niets mee op hadden), om de Russen in een kwaad daglicht te stellen, door te suggereren dat er paralellen zijn tussen de deportaties onder Stalin en de huidige Rusland politiek tov Oekraine....kortom , het is pure propaganda en laster die in het straatje past van de houding van veel aeuropese landen tov Rusland... Een aantal Europese landen hebben haar hierom extra punten gegeven, dat lijkt me evident. Hoe goed het nummer ook is, normaal gezien wint zoiets niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit gaat niet over smaak. Dit gaat om het erkennen van het feit dat Oekrane heeft gewonnen vanwege politieke motieven.
Zo Poetin groupie gespotquote:Op zondag 15 mei 2016 08:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik ben het zeer oneens met de politieke boodschap van het nummer, want de oekraine misbruikt hier de geschiedenis en de positie van een volk, (waar zij zelf eerder niets mee op hadden), om de Russen in een kwaad daglicht te stellen, door te suggereren dat er paralellen zijn tussen de deportaties onder Stalin en de huidige Rusland politiek tov Oekraine....kortom , het is pure propaganda en laster die in het straatje past van de houding van veel aeuropese landen tov Rusland... Een aantal Europese landen hebben haar hierom extra punten gegeven, dat lijkt me evident. Hoe goed het nummer ook is, normaal gezien wint zoiets niet.
maar buiten dat feit is wel dat het gewoon ontzettend gped is neergezet en gezongen. Over smaak valt te twisten maar hier kun je niet omheen. Politiek of niet,, qua liedje en uitvoering de terechte winnaar, die voorveel politieke ophef gaat zorgen. Ik hoop dat de Rusen wel gaan naar Oekraine en daar ook een politieke boodschap gaan verkondigen... Dat wordt smullen!
Mee eens, het Russische liedje was inhoudsloos, dit nummer van Oekraine was daarintegen een prachtig emotioneel nummer. De Austraische zong erg goed, maar terecht niet gewonnen, want zij horen niet thuis op het festival en het was ook wua song niet erg bijzonder. Jamala hadgewoon het beste liedje, alleen begeeft het ESF zich wel op glad ijs door zulke overduidelijke propaganda toe te staan.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:14 schreef Majkool het volgende:
Niet elke winnaar hoeft een simpel riedeltje te zijn. Je hebt ook nog te maken met emotie en verhalen, wat ook normale stemmen op kan leveren. En dat ze de meeste media-aandacht kreeg, hielp ook zeker mee
Dit is gewoon veel geloofwaardiger voor het evenement dan Rusland, dan zou het pas het Stagingfestival zijn, want dat nummer heeft echt helemaal niks. Geen ziel, geen goede tekst, gedateerd. Dat je Australie terechter zou vinden kan ik op zich nog wel inkomen
Volledig mee eens, terechte winnaar. Je kunt echter niet omheen dat het politieke propaganda is, waarmee Oekraine als land een ander doel heeft dan de zangeres van het liedje. Maw, Jamala wordt gebruikt door de Oekraiense overheid om de anti Rusland sentimenten te voeden.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:18 schreef Toposcoupe het volgende:
Fantastische winnaar, de beste in vele, vele jaren.
Al vanaf de eerste keer dat ik het lied hoorde is het mijn favoriet en Oekrane heeft gisteren dan ook geheel terecht gewonnen van zielloze en gekopieerde producties uit Australi, Rusland en Zweden.
Misschien waren veel juryleden en stemmers net als ik geraakt door het werkelijk oprecht aanvoelende optreden van Oekrane in vergelijking met de amorfe, geheel Engelstalige popdeuntjes, waarbij je totaal niet kon horen uit welk land het kwam.
Ik vind het jammer dat sommigen niet voorbij de politieke boodschap kunnen gaan in het beoordelen van de winnaar, want dit is zoveel meer.
En nee, dit wordt geen hit, maar hitgevoeligheid niet de enige maatstaf voor het bepalen van een winnaar. Gelukkig maar.
Dit is de meest authentieke winnaar sinds Marija Serifović in 2007 voor Servi met Molitva won. Ook dat was geen hitsucces overigens.
genoeg landen die feitelijk niet thuis horen op het festival, maar als je mee mag doen dan mag je ook winnen.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mee eens, het Russische liedje was inhoudsloos, dit nummer van Oekraine was daarintegen een prachtig emotioneel nummer. De Austraische zong erg goed, maar terecht niet gewonnen, want zij horen niet thuis op het festival
Ja, wellicht. Oekrane zou zichzelf onsterfelijk belachelijk maken en het songfestival schaden als het het komende songfestival voor propaganda gebruikt, hopelijk wordt dat vermeden. Ik herinner me dat tijdens het nationaal songfestival een Oekraens ministerie een bericht op Twitter had geplaatst waarin iets werd gezegd als "echte patriotten zouden op Jamala moeten stemmen".quote:Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Volledig mee eens, terechte winnaar. Je kunt echter niet omheen dat het politieke propaganda is, waarmee Oekraine als land een ander doel heeft dan de zangeres van het liedje. Maw, Jamala wordt gebruikt door de Oekraiense overheid om de anti Rusland sentimenten te voeden.
Er wonen veel Tataren in Rusland.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:08 schreef yorrick69 het volgende:
En maar liefst tien punten van de Russische televote, wat ik dan wel weer verrassend vind.
De mannelijke presentator van het songfestival van dit jaar was de winnaar van vorig jaar. Ik hoop voor hem dat je hem niet zag als een verbouwde vent in vrouwenkleren met een baardquote:Op zondag 15 mei 2016 12:19 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben net ff gaan luisteren. Won er vorig jaar niet een verbouwde vent in vrouwenkleren met een baard ? Ook al zo'n politiek correcte zaak. Maar die kon iig nog wel een beetje zingen en er iets aardigs van maken. Dit kattengejank is echt een aanfluiting
?quote:Op zondag 15 mei 2016 12:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik wilde ff luisteren naar het liedje van Rusland maar kan t niet vinden op internet ?
edit: gevonden![]()
http://www.zie.nl/profile(...)Rusland/x98zt89for79
Mijn afspeelteller van Winamp geeft me ook aan dat ik het liedje van Rusland het vaakst heb beluisterd. Frankrijk, Noorwegen, Australi, Armeni en Bulgarije ook best vaak.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik wilde ff luisteren naar het liedje van Rusland maar kan t niet vinden op internet ?
beslist beter te beluisteren dan t tranentrekkende kattengejank.![]()
Wel erg doorzichtig dat men toch zoveel stemmen gaf aan iets dat duidelijk onder de maat is en helemaal niet thuis hoort op een Eurovisie songfestival.
Ik vind het nummer beduidend beter dan het emotieloze, plastic nummer van Rusland. Maar snap dat niet iedereen ervan gecharmeerd is.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:35 schreef deedeetee het volgende:
beslist beter te beluisteren dan t tranentrekkende kattengejank.![]()
Wel erg doorzichtig dat men toch zoveel stemmen gaf aan iets dat duidelijk onder de maat is en helemaal niet thuis hoort op een Eurovisie songfestival.
Je bent niet de enige. Veel mensen op social media/het topic blijkbaar ook. Ik dacht dat Oekrane die man was met lava op de grond, maar het blijkt deze vrouw te zijn die ik niet heb gezien. Blijkbaar was het dus zo saai.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:18 schreef UltraR het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kon met de beste wil van de wereld niet bedenken welk nummer dit was op het moment dat ze op het punt stond te gaan winnen.
Toen zong ze het opnieuw als winnaar en was het alsof ik het voor het eerst hoorde en vond ik het zielig voor de kat die daar levend gevild werd.
Dergelijke verhalen/boodschappen horen niet thuis op dit songfestival. En al helemaal niet als het komt uit een land waar men de eigen bewoners aan flarden schiet.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:58 schreef Atak het volgende:
Russisch nummer was helemaal niks. Te generiek en voor mensen zonder smaak. Jamala's nummer is erg uniek en heeft een mooi en betekenisvol verhaal/boodschap. Terecht dat ze heeft gewonnen.
Ook zo'n vergeten nummer dat niemand nog kent.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:18 schreef Toposcoupe het volgende:
Dit is de meest authentieke winnaar sinds Marija Serifović in 2007 voor Servi met Molitva won. Ook dat was geen hitsucces overigens.
Je loopt een jaartje achter. Conchita Wurst won in 2014; het jaar dat de Common Linnets tweede werden. Vorig jaar won Mns Zelmerlw.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:19 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben net ff gaan luisteren. Won er vorig jaar niet een verbouwde vent in vrouwenkleren met een baard ? Ook al zo'n politiek correcte zaak. Maar die kon iig nog wel een beetje zingen en er iets aardigs van maken. Dit kattengejank is echt een aanfluiting
Haha ik zie na het posten dat die arme kat al vaker werd genoemd. LOL![]()
Dat die overgrootmoeke dacht ongestraft met nazis te kunnen collaboreren? Dat verrast me niks om dat uit de pen van een notoire Erdogan kontlikker te vernemen. Hitler was dikke maatjes met de islam in het algemeen. Op de Balkan waren zelfs islamieten aan de kant van Hitler aan het vechten. Zo dronken de grootmufti van Palestina en Hitler geregeld samen theequote:Op zondag 15 mei 2016 13:58 schreef Atak het volgende:
Russisch nummer was helemaal niks. Te generiek en voor mensen zonder smaak. Jamala's nummer is erg uniek en heeft een mooi en betekenisvol verhaal/boodschap. Terecht dat ze heeft gewonnen.
Als ze dat had gedaan dan zouden die Kremlinbots helemaal janken.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:17 schreef Eagle_99 het volgende:
Jammer dat ze de Krim-Tataarse vlag niet heeft laten wapperen, daar ging het lied eigenlijk om.
Het was haar persoonlijke levensverhaal. Dat kan niemand van haar wegnemen. Als er iets niet thuis hoort dan is het wel een schurkenland zoals Rusland.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dergelijke verhalen/boodschappen horen niet thuis op dit songfestival. En al helemaal niet als het komt uit een land waar men de eigen bewoners aan flarden schiet.
Haar persoonlijk levensverhaal? Het ging toch over haar foute overgrootmoeke die ze waarschijnlijk niet eens gekend heeftquote:Op zondag 15 mei 2016 15:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Het was haar persoonlijke levensverhaal. Dat kan niemand van haar wegnemen. Als er iets niet thuis hoort dan is het wel een schurkenland zoals Rusland.
Ik snap berhaupt niet waarom een schurkenstaat zoals Rusland mag meedoen. Ze moeten blij zijn dan ze mee mogen doen als je kijkt wat Rusland de afgelopen tijd heeft gedaan. Trouwens ik ben geen Erdo-fan maar ik vind wel fijn dat die de schurk Poetin op zijn plaats heeft gezet door die jet uit de lucht te knallen. De boodschap is simpel: blijf met je tengels van andere mensen/landen af!!!quote:Op zondag 15 mei 2016 15:15 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Dat die overgrootmoeke dacht ongestraft met nazis te kunnen collaboreren? Dat verrast me niks om dat uit de pen van een notoire Erdogan kontlikker te vernemen. Hitler was dikke maatjes met de islam in het algemeen. Op de Balkan waren zelfs islamieten aan de kant van Hitler aan het vechten. Zo dronken de grootmufti van Palestina en Hitler geregeld samen thee
Dankzij Rusland kon er recentelijk weer een klassiek orkest een concert geven in Palmyra wat door jouw maatjes van ISIS was beschadigdquote:Op zondag 15 mei 2016 15:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik snap berhaupt niet waarom een schurkenstaat zoals Rusland mag meedoen. Ze moeten blij zijn dan ze mee mogen doen als je kijkt wat Rusland de afgelopen tijd heeft gedaan. Trouwens ik ben geen Erdo-fan maar ik vind wel fijn dat die de schurk Poetin op zijn plaats heeft gezet door die jet uit de lucht te knallen. De boodschap is simpel: blijf met je tengels van andere mensen/landen af!!!
ISIS is sterk gemaakt door Rusland zelf. Als je kijkt naar de wapens die ze hebben zijn het allemaal Russische wapens. Recentelijk heeft ISIS ook Russische TOWs dus als je het een beetje onderzoekt is de oorlog in Syri een vies spelletje van Poetin. Hij verdient eraan terwijl miljoenen mensen sterven door zijn oorlogspolitiek.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:35 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Dankzij Rusland kon er recentelijk weer een klassiek orkest een concert geven in Palmyra wat door jouw maatjes van ISIS was beschadigd
Persoonlijk ? Volgens mij was ze in 1944 nog lang niet geboren hoor. Of is ze een rencarnatie van d'r oma.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Het was haar persoonlijke levensverhaal. Dat kan niemand van haar wegnemen. Als er iets niet thuis hoort dan is het wel een schurkenland zoals Rusland.
Russische TOWs? Leugenaar https://levantreport.com/(...)k-missiles-in-syria/quote:Op zondag 15 mei 2016 15:37 schreef Atak het volgende:
[..]
ISIS is sterk gemaakt door Rusland zelf. Als je kijkt naar de wapens die ze hebben zijn het allemaal Russische wapens. Recentelijk heeft ISIS ook Russische TOWs dus als je het een beetje onderzoekt is de oorlog in Syri een vies spelletje van Poetin. Hij verdient eraan terwijl miljoenen mensen sterven door zijn oorlogspolitiek.
Rusland die ontelbare oorlogsmisdaden heeft gepleegd zou nog geen eens mee mogen doen. Naast het feit dat Rusland steeds maar oorlog in nabije landen opstookt is het ook nog eens een heel vervelend land die minderheden onderdrukt. En dan heb ik het nog geen eens over het feit dat Rusland de internationale wetten onder de voeten neemt door de Krim te bezetten. Dat de Russen zulke lange tenen hebben dat ze niet tegen zo'n lied van zo'n onschuldig meisje kunnen is misschien een goede reden dat ze moeten stoppen met deelname aan de Eurovisie. De Eurovisie moet geen podium zijn voor dictators als Poetin om propaganda te maken. Als we Poetin zijn gang laten gaan dan gaat die alleen grote oorlogen veroorzaken. Als de keus aan mij zou zijn dan zou ik Poetin van alles isoleren.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Persoonlijk ? Volgens mij was ze in 1944 nog lang niet geboren hoor. Of is ze een rencarnatie van d'r oma.![]()
Rusland is een schurkenland ? Wat dacht je dan van Oekrane ? Waar ze er een gewoonte van maken om elkaar te lijf te gaan in de regeringsgebouwen. Men berucht corrupt is en bezig is met een burgeroorlog.![]()
Maar als jij er anders over denkt : mij ook best hoor.
Dat * onschuldige meisje * maakte propaganda en misbruikte daarvoor het podium. Ik heb Poetin nergens kunnen ontdekken. En wellicht werd deze dame stevig betaald om een dergelijke jammerklacht op het songfestival te gooien. Dat zou me niks verbazen in een corrupt land als het hare.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Rusland die ontelbare oorlogsmisdaden heeft gepleegd zou nog geen eens mee mogen doen. Naast het feit dat Rusland steeds maar oorlog in nabije landen opstookt is het ook nog eens een heel vervelend land die minderheden onderdrukt. En dan heb ik het nog geen eens over het feit dat Rusland de internationale wetten onder de voeten neemt door de Krim te bezetten. Dat de Russen zulke lange tenen hebben dat ze niet tegen zo'n lied van zo'n onschuldig meisje kunnen is misschien een goede reden dat ze moeten stoppen met deelname aan de Eurovisie. De Eurovisie moet geen podium zijn voor dictators als Poetin om propaganda te maken. Als we Poetin zijn gang laten gaan dan gaat die alleen grote oorlogen veroorzaken. Als de keus aan mij zou zijn dan zou ik Poetin van alles isoleren.
matequote:Op zondag 15 mei 2016 22:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het ESF kan zo net als de moord op Frans Ferdinant nog de opmaat worden voor WO3. Toch niet echt de bedoeling lijkt me.
In 1914 dacht men ook dat het wel los zou lopen... En ook als je de parallel doortrekt met Versailles en de opmaat tot WO2 ...quote:
quote:Op zondag 15 mei 2016 15:46 schreef Cyan9 het volgende:
Zeg, dit is geen oorlogstopic h? Zullen we het bij het ESC houden?
Dat is elke keer weer het probleem met de anti- en pro-Russenquote:Op zondag 15 mei 2016 15:46 schreef Cyan9 het volgende:
Zeg, dit is geen oorlogstopic h? Zullen we het bij het ESC houden?
Gelukkig trapt de gemiddelde Europeaan niet in de val van de main stream media en leugenaars zoals jij, maar stemde het publiek Rusland tot winnaar van het ESF 2016. De juryvotes dachten er anders over, maar dat zijn dan ook handlangers van de EU.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Rusland die ontelbare oorlogsmisdaden heeft gepleegd zou nog geen eens mee mogen doen. Naast het feit dat Rusland steeds maar oorlog in nabije landen opstookt is het ook nog eens een heel vervelend land die minderheden onderdrukt. En dan heb ik het nog geen eens over het feit dat Rusland de internationale wetten onder de voeten neemt door de Krim te bezetten. Dat de Russen zulke lange tenen hebben dat ze niet tegen zo'n lied van zo'n onschuldig meisje kunnen is misschien een goede reden dat ze moeten stoppen met deelname aan de Eurovisie. De Eurovisie moet geen podium zijn voor dictators als Poetin om propaganda te maken. Als we Poetin zijn gang laten gaan dan gaat die alleen grote oorlogen veroorzaken. Als de keus aan mij zou zijn dan zou ik Poetin van alles isoleren.
Maar dit was ook zo evident. De beslsiing om dit lied met deze tekst toe te laten is politiek ingegeven, dat kan niet anders. als je de regel hebt dat er geen politieke boodschappen verkondigd mogen worden en je doet al moeilijk over een vlaggetje van Nakorno karabach en vervolgens laat je een lied toe dat zo overduidelijk Oekraiense propaganda is, die ook nog eens precies in het EU straatje past, kan dat geen toeval zijn.quote:Op maandag 16 mei 2016 04:50 schreef WhiteBeard het volgende:
De aap komt natuurlijk pas na de feiten uit de mouw. De heks uit Oekraine geeft zelf toe dat het een politieke boodschap betreft. Schande EBU en ESF
Uit onverdachte hoek, The Guardian
http://www.theguardian.co(...)e-for-crimean-ballad
Dit is nou helemaal nergens voor nodig. En als je als publiek nou ook nog extreem de focus gaat leggen op een mogelijk politieke rel, ja, dan wordt de ESC spirit wel nogal vergald.quote:Op maandag 16 mei 2016 09:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ondetussen wordt in Oekraine verder olie op het vuur gegooid, klaar voor het grote propagandafestival in 2017...
historian Volodymyr Viatrovych hopes that Ukraine will stage Eurovision-2017 in the Crimean city of Sebastopol, urging the "Ukrainian armed forces and Nato to start preparing for the festival now".
Als de Russen slim zijn, zullen ze wel meedoen volgend jaar. Oekraine zal in moeten staan voor de beveiliging. Maar als er wat mis gaat, geef je de Russen een goed excuus werk te maken van het omver gooien van het huidige Oekraiense marionetten regime op militaire wijze. ....en Oekrane zal echt de handen vol gaan krijgen het festival in goede banen te leiden, de kans op ongelukken is levensgroot. Het zal me niet verbazen als in het land de vuurtjes verser worden opgestookt in aanloop naar het festival.
Wil je geschiedenis meemaken ,kun je er volgend jaar gaan. Neem wel cash en een kogelvrij vest mee..
Welke zinnen politiek zijn? Ga dat artikel uit The Guardian maar lezen Erdogan kontlikkerquote:Op maandag 16 mei 2016 10:49 schreef Atak het volgende:
Best wel ironisch dat de gene die claimen dat het een politiek nummer de gene zijn die nu propaganda maken voor een schurk als Poetin. Als je dan vraagt aan die Kremlintrols welke zinnen in de tekst politiek zijn dan kijken ze je aan alsof ze net een hersentransplantatie mee gemaakt hebben. Wat een stelletje zielige onderkruipsels.
Ik heb helemaal niks met Erdogan. Maar kan je zeggen welke zinnen dan politiek getint zijn? Natuurlijk heb je geen antwoord.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:21 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Welke zinnen politiek zijn? Ga dat artikel uit The Guardian maar lezen Erdogan kontlikker
Ik claim dat het een politiek nummer is, daarvoor wijs ik onder andere naar de eerste regels. Er is ook al door diverse neutrale mensen geopperd dat het een politiek nummer is. En eigenlijk geeft ze het zelf deels ook al toe.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:49 schreef Atak het volgende:
Best wel ironisch dat de gene die claimen dat het een politiek nummer de gene zijn die nu propaganda maken voor een schurk als Poetin. Als je dan vraagt aan die Kremlintrols welke zinnen in de tekst politiek zijn dan kijken ze je aan alsof ze net een hersentransplantatie mee gemaakt hebben. Wat een stelletje zielige onderkruipsels.
Je kunt natuurlijk prima een Rusland-criticus zijn en tegelijk onder ogen zien dat dit Oekraense nummer een duidelijke politieke lading heeft. Maar sommige users verdelen de wereld liever in twee kampen.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik claim dat het een politiek nummer is, daarvoor wijs ik onder andere naar de eerste regels. Er is ook al door diverse neutrale mensen geopperd dat het een politiek nummer is. En eigenlijk geeft ze het zelf deels ook al toe.
En ik ben verre van pro Rusland, en pro Poetin. Net zoals driekwart van de critici dat niet is. Een paar users zijn heel erg pro Russisch, maar het merendeel van de kritische users is dat niet. Maar dat past dan weer niet in jouw blinde Rusland haat natuurlijk.
FOK! is inderdaad niet het forum voor nuance. Je bent altijd voor of tegen bij veel users. Waardoor er heel moeilijk een discussie te voeren is.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima een Rusland-criticus zijn en tegelijk onder ogen zien dat dit Oekraense nummer een duidelijke politieke lading heeft. Maar sommige users verdelen de wereld liever in twee kampen.
En ding weet ik wel: ik heb nog nooit zo'n belabberd slecht nummer het Songfestival zien winnen. Zelfs de allang vergeten niemendalletjes die ooit wonnen waren niet zo slecht als deze meuk. Ik vraag me werkelijk af wat mensen heeft bezield om dit nummer naar de overwinning te stemmen. Juist omdat het zo'n zwak nummer is, zie ik geen andere verklaring dan puur een politieke / morele steun in de rug.
Jamala is half Armeens, maar ik vraag me af of ze dat weten.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net een interessante theorie. De Tataren zijn van oorsprong een Turks volk, dus het zou best kunnen dat Turkse immigranten een handje hebben geholpen om Oekraine in West-Europa aan de nodige televotepunten te helpen en zo net Australie en Rusland voor te blijven.
Erdogan schijnt al met Jamala gebeld te hebben om te feliciteren trouwens
Nee, de eerste twee zinnen zijn niet politiek getint. Bewijs het maar dan.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik claim dat het een politiek nummer is, daarvoor wijs ik onder andere naar de eerste regels. Er is ook al door diverse neutrale mensen geopperd dat het een politiek nummer is. En eigenlijk geeft ze het zelf deels ook al toe.
En ik ben verre van pro Rusland, en pro Poetin. Net zoals driekwart van de critici dat niet is. Een paar users zijn heel erg pro Russisch, maar het merendeel van de kritische users is dat niet. Maar dat past dan weer niet in jouw blinde Rusland haat natuurlijk.
I.c.m. de titel wel.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:37 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, de eerste twee zinnen zijn niet politiek getint. Bewijs het maar dan.
Ze heeft zelf gezegd dat het over die tijd gaat, maar dan over haar oma. Toevalligerwijs hetzelfde wat met haar oma gebeurde, vond ook toen plaats in de geschiedenis. Maar dat zal uiteraard volgens jou wel louter toeval zijn.quote:
Het nummer van Oekrane scoorde helemaal niet zo overdreven goed bij de jury's. Zeventien van de veertig landen gaven er berhaupt geen punten aan. Het nummer heeft dankzij de televoting gewonnen.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
FOK! is inderdaad niet het forum voor nuance. Je bent altijd voor of tegen bij veel users. Waardoor er heel moeilijk een discussie te voeren is.
Dat het een van de mindere winnaars is van de afgelopen jaren ben ik met je eens. Maar dat is meer omdat ik zelf het nummer niet zo geweldig vind. Dat zie ik juist ook heel erg in jouw tweede alinea terugkomen. Het is vooral jouw mening dat het de slechtste winnaar in jaren is.
Terwijl als je objectief gaat kijken (voor zover dat mogelijk is) het wel een nummer is dat goed wordt uitgevoerd en goed wordt gezongen. Visueel is het ook nog eens passend. Ik vind het niet zo vreemd dat een nummer als dit goed scoort bij de jury.
En sowieso is Running Scared verre weg de zwakste winnaar van de afgelopen jaren. Het nummer zelf is best aardig (en heeft wel een refrein wat blijft hangen), maar elk ander ingredint wat het nummer heeft is ondermaats. Slecht gezongen, totaal geen chemie tussen beide performers, minstens n van de twee heeft totaal geen uitstraling op het podium/zal niet sympathiek gevonden worden door de kijker. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Op het vlak waarin het nummer dan wel voldoende is (het liedje zelf en vooral het catchy refrein), waren er dat jaar wel genoeg nummers te vinden die daar ook goed in scoorden (waarschijnlijk zelfs beter), maar tegelijkertijd op de andere vlakken ook nog een voldoende scoorden.
Is gewoon geschiedenis van haar familie.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze heeft zelf gezegd dat het over die tijd gaat, maar dan over haar oma. Toevalligerwijs hetzelfde wat met haar oma gebeurde, vond ook toen plaats in de geschiedenis. Maar dat zal uiteraard volgens jou wel louter toeval zijn.
Je had nog enige geloofwaardigheid als je boos was over het feit dat dit politiek was omdat je graag een politiekvrij festival wil, maar je bent alleen boos omdat je een groot fan bent van Poetin.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:36 schreef WhiteBeard het volgende:
HIer de hele tekst uit The Guardian. En dan nog zeggen dat het geen politiek nummer is. Dan heb je echt een bord voor je kop ter grootte van de Chinese muur
Nee, ik ben boos dat het ESF zijn eigen regels aan de laars laptquote:Op maandag 16 mei 2016 19:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je had nog enige geloofwaardigheid als je boos was over het feit dat dit politiek was omdat je graag een politiekvrij festival wil, maar je bent alleen boos omdat je een groot fan bent van Poetin.
Dat doen ze wel vaker.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:49 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Nee, ik ben boos dat het ESF zijn eigen regels aan de laars lapt
Nee, het is geen zwak nummer. Ik vind het een fantastisch nummer en heb erop gestemd (en daarnaast op drie andere landen) omdat ik het mooi vind en het me raakt. En met mij zullen vele anderen om deze reden op het lied hebben gestemd. Het lied heeft zeker een politieke lading, maar het is goedgekeurd door de EBU. Ik mag erop stemmen, dus dat heb ik gedaan. Sommigen hebben er vast op gestemd vanwege die politieke lading, maar daar ga ik niet over. Ik vind het een terechte winnaar. Als ik jouw stelligheid mag lenen: Zweden heeft een onthutsend zwak nummer dit jaar.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima een Rusland-criticus zijn en tegelijk onder ogen zien dat dit Oekraense nummer een duidelijke politieke lading heeft. Maar sommige users verdelen de wereld liever in twee kampen.
En ding weet ik wel: ik heb nog nooit zo'n belabberd slecht nummer het Songfestival zien winnen. Zelfs de allang vergeten niemendalletjes die ooit wonnen waren niet zo slecht als deze meuk. Ik vraag me werkelijk af wat mensen heeft bezield om dit nummer naar de overwinning te stemmen. Juist omdat het zo'n zwak nummer is, zie ik geen andere verklaring dan puur een politieke / morele steun in de rug.
Het is je goed recht om een niet aan te horen nummer toch goed te vinden. Ik wijs er nog eens op dat 17 van de 40 vakjury's berhaupt geen punten aan het nummer toekenden.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:44 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Nee, het is geen zwak nummer. Ik vind het een fantastisch nummer en heb erop gestemd (en daarnaast op drie andere landen) omdat ik het mooi vind en het me raakt. En met mij zullen vele anderen om deze reden op het lied hebben gestemd. Het lied heeft zeker een politieke lading, maar het is goedgekeurd door de EBU. Ik mag erop stemmen, dus dat heb ik gedaan. Sommigen hebben er vast op gestemd vanwege die politieke lading, maar daar ga ik niet over. Ik vind het een terechte winnaar. Als ik jouw stelligheid mag lenen: Zweden heeft een onthutsend zwak nummer dit jaar.
Een vakjury velt geen oordeel over mijn smaak. Ik vind het nummer mooi, veel mensen vinden het mooi. Mijn smaak zou niet ter discussie moeten staan, maar jouw inlevingsvermogen.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is je goed recht om een niet aan te horen nummer toch goed te vinden. Ik wijs er nog eens op dat 17 van de 40 vakjury's berhaupt geen punten aan het nummer toekenden.
Over smaak valt niet te twisten. Maar dat het nummer een omstreden winnaar is, is een feit. En dat 17 vakjury's er helemaal geen punten aan toekenden eveneens.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:48 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Een vakjury velt geen oordeel over mijn smaak. Ik vind het nummer mooi, veel mensen vinden het mooi. Mijn smaak zou niet ter discussie moeten staan, maar jouw inlevingsvermogen.
Dat klopt. Maar dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten. Maar dat het nummer een omstreden winnaar is, is een feit. En dat 17 vakjury's er helemaal geen punten aan toekenden eveneens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |