Ik zie het eigenlijk nog niet winnen, daarvoor is het toch te veel een niche.quote:
Omdat politieke liedjes gewoon not done zijn. Op het EuroVisie songfestival is het de bedoeling om propaganda te maken voor zogeheten niet-taditionele orientaties.quote:
Ik mag ook hopen dat dit gewoon niet door gaat naar de finalequote:Op donderdag 25 februari 2016 18:04 schreef vaduz het volgende:
[..]
Omdat politieke liedjes gewoon not done zijn. Op het EuroVisie songfestival is het de bedoeling om propaganda te maken voor zogeheten niet-taditionele orientaties.
Ik hoop dat ze überhaupt met die kansloze bedoening van een Eurovisie liedjesfestival ophouden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Ik mag ook hopen dat dit gewoon niet door gaat naar de finale
Nee, doe maar niet. Hebben wij ook niets meer te doenquote:Op donderdag 25 februari 2016 18:55 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze überhaupt met die kansloze bedoening van een Eurovisie liedjesfestival ophouden.
Jongen, politiek is altijd bij in ESC. In teksten, stemming en promotie. Het is realiteit.quote:Op maandag 22 februari 2016 05:06 schreef TheVulture het volgende:
Verschrikkelijke stem en een politiek getint lied, wat mij betreft had Oekraine nog wel een jaar mogen overslaan
Zeg, wat doe je hier dan?quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:55 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze überhaupt met die kansloze bedoening van een Eurovisie liedjesfestival ophouden.
Dan gaat het nog wel even duren voordat jij hier een feestje kan vieren.quote:
Tijden veranderen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dan gaat het nog wel even duren voordat jij hier een feestje kan vieren.
Heb je echt niks beters te doen dan in een forum over onderwerp X te posten dat je onderwerp X kut vindt?quote:
Ben jij van de censuurpolitie?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb je echt niks beters te doen dan in een forum over onderwerp X te posten dat je onderwerp X kut vindt?
Dit forum is overduidelijk bedoeld om over Eurovisie te discussieren, de liedjes etc. Als je dan in een topic over een liedje gaat lopen baggeren dat Eurovisie kut is getuigt dat niet echt van volwassenheid hè.quote:
Hierbij aansluit. Het is dan ook genoeg zo. Laten we het weer over de inzending hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit forum is overduidelijk bedoeld om over Eurovisie te discussieren, de liedjes etc. Als je dan in een topic over een liedje gaat lopen baggeren dat Eurovisie kut is getuigt dat niet echt van volwassenheid hè.
Kijk als je nu een goed apart topic hier zou maken over waarom je Eurovisie kut vindt, dan is het een ander verhaal. Goed als in goede OP met argumenten. Maar houd op met baggeren in de individuele topics. Dit topic gaat over het liedje van de Oekraïne en niet over wat jij van het songfestival vindt.
Ga je baggerposts ook rapporteren trouwens.
Dat verbaast me dan weer niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:29 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Rusland heeft protest aangetekend
Water is nat. Gras is groen. Van Persie staat buitenspel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:29 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Rusland heeft protest aangetekend
Oh, ik vind het juist een tof nummer. Leuke samensmelting van verschillende stijlen. Zang ben ik ook niet helemaal kapot van.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het is al geen best nummer, maar ze zingt ook niet al te geweldig.
Oekraïne heeft sinds hun eerste deelname elk jaar nog in de finale gestaan. Dit jaar zou wel eens de eerste keer kunnen zijn dat dat niet gebeurt.
Ik denk (en hoop) dat ze iets ander gaat aantrekken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Aan dit filmpje is overigens niet zo heel veel te zien van hoe goed het blijkbaar was.
Je had er bij moeten zijnquote:Op donderdag 5 mei 2016 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Aan dit filmpje is overigens niet zo heel veel te zien van hoe goed het blijkbaar was.
Veeg mij er maar bij danquote:Op donderdag 5 mei 2016 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Dat ze als geen ander een geweldige performance kunnen neerzetten mag geen verrassing meer zijn, maar als dit schreeuwnummer het wint kun je me echt opvegen
Dit is gewoon een geschiedkundig feit waarvan niemand ontkent dat het is gebeurd, en wie moet er klagen dan, de Sovjet-Unie?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dit lied mag niet, politieke boodschap.
Zeker een zeer goed nummer, echter het onderwerp is dermate controversieel en politiek beladen dat ik werkelijk niet snap dat dit niet verboden is. Het is herzelfde als ik een lied zou maken over d facisten die nu in Kiev aan de macht zijn en de neonazies waaraan zij gelinkt zouden zijn. Of een loflied over Hezbollah. Het gaat wel ver en zo maakt het songfestival toch een politiek statement en laat het zich misbruiken voor de lastercampagne tegen Rusland.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:16 schreef sirdanilot het volgende:
Grappig dat zo veel mensen het niks vinden. Ik vind het één van de betere nummers.
Ik vind het liedje niks, ben ook al kritisch geweest (en nog steeds) op het politieke aspect van het nummer. Maar voor reacties als deze en users zou het dan wel weer leuk zijn als Oekraïne zou winnenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:45 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Alleen daarom hoop ik op een Russische overwinning en daarna een songfestival 2017 in Sevastopol op de Krim.
Juist niet, hier heeft een origineel en goed liedje gewonnen,weg van alle cliche zweedse pulp.. Echte kwaliteot heeft dit keer gezegevoerd, daar bij nog een politieke rel ook, kan niet beter! Ben erg benieuwd of de Russen naar Kiev reizen volgend jaar.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:48 schreef DropDiffuser het volgende:
Walgelijk dat dit gewonnen heeft zeg. Echt weer een stap terug voor Eurovisie.
Niets origineels en goeds aan. Dit soort duffe nummers bestaan al tijden.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist niet, hier heeft een origineel en goed liedje gewonnen,weg van alle cliche zweedse pulp.. Echte kwaliteot heeft dit keer gezegevoerd, daar bij nog een politieke rel ook, kan niet beter! Ben erg benieuwd of de Russen naar Kiev reizen volgend jaar.
Het is de opsomming van beide subklassementen dat belangrijk is.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Bizar hoe dit nummer de 2 subklassementen (jury en televoting) niet heeft gewonnen
Wat is er politiek aan? Ze verteld haar eigen familiegeschiedenis.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:27 schreef Redefine het volgende:
Jammer dat het gewonnen heeft. Ik ben zelf niet zo'n fan van het nummer. Overigens wordt het wel mooi neergezet op het podium. Het is gewoon een politiek nummer en dat mag volgens de regels niet. En een hit gaat het in Europa niet worden.
Ja dat is de reden dat ze er meer weg zijn gekomen. Het is gewoon een politiek nummer, dat weet iedereen. En nee ik ben bepaald geen Rusland aanhanger, om even uit te sluiten dat ik daarom ontevreden ben over deze uitslagquote:Op zondag 15 mei 2016 01:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat is er politiek aan? Ze verteld haar eigen familiegeschiedenis.
Wat is er politiek aan?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat is de reden dat ze er meer weg zijn gekomen. Het is gewoon een politiek nummer, dat weet iedereen. En nee ik ben bepaald geen Rusland aanhanger, om even uit te sluiten dat ik daarom ontevreden ben over deze uitslag
Zingen over de deportatie van al die mensen op de Krim in de jaren veertig gaat niet over politiek?quote:
Mee eens. Volgens jaar maken de Russen maar eens een lied over de collaboratie van de Oekrainers met de nazis, ook 1944 geheten. Er is vast wel een Russische artiest die een grootvader of zo verloren heeft door die vieze nazi sympathisanten in de Oekraine.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zeker een zeer goed nummer, echter het onderwerp is dermate controversieel en politiek beladen dat ik werkelijk niet snap dat dit niet verboden is. Het is herzelfde als ik een lied zou maken over d facisten die nu in Kiev aan de macht zijn en de neonazies waaraan zij gelinkt zouden zijn. Of een loflied over Hezbollah. Het gaat wel ver en zo maakt het songfestival toch een politiek statement en laat het zich misbruiken voor de lastercampagne tegen Rusland.
Inderdaad. Overduidelijk verkapte politiekquote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zingen over de deportatie van al die mensen op de Krim in de jaren veertig gaat niet over politiek?
Politiek? Het is haar familiegeschiedenis. Ze heeft familie verloren. Je kan toch niet zeggen die dingen zijn niet gebeurd want politiek.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zingen over de deportatie van al die mensen op de Krim in de jaren veertig gaat niet over politiek?
Een van de Russische omaatjes van een paar jaar geleden kunnen ze daar vast wel voor optrommelen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:39 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Mee eens. Volgens jaar maken de Russen maar eens een lied over de collaboratie van de Oekrainers met de nazis, ook 1944 geheten. Er is vast wel een Russische artiest die een grootvader of zo verloren heeft door die vieze nazi sympathisanten in de Oekraine.
Wie?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:43 schreef Atak het volgende:
Russische sletjes die zitten te huilen omdat ze met de feiten worden geconfronteerd.
Atak is een notoire Rusland hater. Ik kwam hem op een ander deel van het forum over de oorlog in Syrie al eens tegen. Is pro Turkije. Is pro Erdogan. Hij doelt waarschijnlijk op die Russische meisjes die ik dacht twee jaar geleden werden uitgejouwd op het ESFquote:
Ja dat hij een Rusland hater is, dat weet ik wel. Net zoals je de pro-Rusland users er ook zo tussenuit prikt. Beiden zijn bijzonder vervelend.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:06 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Atak is een notoire Rusland hater. Ik kwam hem op een ander deel van het forum over de oorlog in Syrie al eens tegen. Is pro Turkije. Is pro Erdogan. Hij doelt waarschijnlijk op die Russische meisjes die ik dacht twee jaar gelden werden uitgejouwd op het ESF
Iedereen moet doen wat hij zelf moet doen uiteraard. Dus gewoon verder gaan zoals je zelf doet.quote:
Yup, Oekraine moet bij de Eu geprakt worden. Het liedje op zich, tsja........ Ik vond Rusland beter.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb net nog even een stukje van het nummer geluisterd. Ik heb het halverwege maar afgezet. Wat een kutnummer. Ik kan me werkelijk niet heugen, zolang als ik leef, dat ZO'N SLECHT nummer ooit het Songfestival heeft gewonnen.
Dit is puur politiek.
Dit kan zomaar het begin zijn van allerlei inzendingen met persoonlijke ellende. Ik ga maar eens wat vaker honing in mijn thee doen.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou zelfs beargumenteerd uiteen kunnen zetten dat dit de meest politieke uitslag ooit is, van het Songfestival.
Sowieso is het al dubieus dat zo'n politiek-beladen nummer überhaupt mocht meedoen. Soortgelijke, beladen nummers van andere landen werden de afgelopen jaren geweigerd.
In jouw ogen, maar een feit is het niet.quote:
Dit is alleen geen feit voor mensen die doof zijn. Iedereen met een normaal gehoor hoort een nummer dat bij lange na niet tot de top behoort, maar dat puur wint vanwege politieke overwegingen.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
In jouw ogen, maar een feit is het niet.
Ah ik wijk dus af in jouw ogen, omdat ik een andere muzieksmaak heb.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is alleen geen feit voor mensen die doof zijn. Iedereen met een normaal gehoor hoort een nummer dat bij lange na niet tot de top behoort, maar dat puur wint vanwege politieke overwegingen.
Dit gaat niet over smaak. Dit gaat om het erkennen van het feit dat Oekraïne heeft gewonnen vanwege politieke motieven.quote:Op zondag 15 mei 2016 03:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ah ik wijk dus af in jouw ogen, omdat ik een andere muzieksmaak heb.
Fijn. En nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |