Interessant, als je je huidige woning verkoopt voor ¤2500, zeg het dan ff, dan koop ik hem gelijk. Ik betaal contant. 😄quote:Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb mijn eerst huis te koop gezet op speurders. Er heeft een koppel gereageerd. En die hebben het gekocht voor ¤2500,- meer als ik in mijn hoofd hadgewoon proberen dus
Ik had dus een makelaar voor het héle traject, en helaas bleek ook die, ondanks intensief contact, op een bepaald moment een behoorlijk ernstige fout te hebben gemaakt (datum overdracht op verzoek van kopers vervroegd, zonder de verkoper - ik dus - te informerenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:02 schreef bleiblei het volgende:
Nou, ik bedoel vooral de makelaar die zelfverkopen.nl je toewijst. Een gewone makelaar heb je doorgaans behoorlijk intensief contact mee, bij zo een zelfverkopen.nl makelaar die je toegewezen krijgt voor de laatste puntjes op de i heb ik zoals beschreven minder positieve ervaring als je wat naïef dat traject in gaat met als enige doel wat euro's te besparen.
Mede jurist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doenquote:Op maandag 20 januari 2014 12:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De enige reden voor mij om destijds een makelaar in de arm te nemen was dat ik geen trek had in zelf de rondleidingen te doen, vooral ook vanwege de emotionele band die ik had met het te verkopen huis (moest verkopen wegens scheiding).
Verder kun je, als je je een beetje inleest (bijvoorbeeld via de site van VEH), eigenlijk alles wel zelf. Een standaard koopcontract met daarin de noodzakelijke ontbindende voorwaarden is te downloaden via VEH. Maar misschien heb ik als jurist hier makkelijk praten, kan me zo voorstellen dat veel mensen toch liever de 'zekerheid' hebben van via een makelaar verkopen. Let er dan wel op, zoals bleiblei ook al zegt, dat die makelaar waar levert voor zijn geld.
Dan moet de contractuele afhandeling inderdaad een simpel klusje zijn, tenzij er sprake is van wat specialere omstandigheden (erfdienstbaarheden, erfpacht, e.d.) waar je expertise wellicht net niet ligt - maar dat kun je uiteraard ook zelf uitzoeken.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mede jruist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen
Inderdaad de enige reden dat ik een makelaar wil is voor een waardebepaling en Funda.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:03 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Het probleem is: Funda. Zonder NVM makelaar krijg je daar geen volledige advertentie. Wij hebben enkele jaren geleden eerst geprobeerd zelf ons huis te verkopen (ook te koop gezet op diverse sites, waaronder jaap.nl). Wel wat reactie gehad, maar je bereikt lang niet zoveel potentiele kopers als via Funda.
En je hebt idd van die "zelf verkopen" makelaars, die wel aangesloten zijn bij de NVM, maar die doen precies het omgekeerde van wat je eigenlijk zou willen: niet de rondleidingen, foto's, brochures, etc, maar wel de onderhandelingen... (tenminste, zo was dat een jaar of 4 terug)
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dan moet de contractuele afhandeling inderdaad een simpel klusje zijn, tenzij er sprake is van wat specialere omstandigheden (erfdienstbaarheden, erfpacht, e.d.) waar je expertise wellicht net niet ligt - maar dat kun je uiteraard ook zelf uitzoeken.
Klopt, had ik al vermeld in een van mijn eerdere posts.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.
Oeps, sorry!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klopt, had ik al vermeld in een van mijn eerdere posts.
Of ik pak mijn eigen koopcontract en typ dat overquote:Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.
Is dat ook niet de taak van een notaris, die contracten in orde te krijgen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mede jurist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen
Overiegns ben je bij onderhandelen zelf toch de baas?
Jij bepaalt en de makelaar voert uit.
In de praktijk doet z'n secretaresse dat. Nou zou die zomaar ook jurist kunnen zijn (jawel... ervaring meequote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Is dat ook niet de taak van een notaris, die contracten in orde te krijgen?
Die kijkt op zijn hoogst of het juridisch correct is, niet alsof de ene partij de ander juridisch correct naaitquote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Notariskantoren behalen het grootste gedeelte van hun omzet uit het passeren van koopaktes inderdaad, en het merendeel van die koopaktes betreft standaardcontracten - een klusje wat de eerste de beste administratief medewerker ook kan doen (en vaak ook daadwerkelijk doet) maar dan voor een veel lager tarief... maar de klant mag wel de volle mep betalen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:22 schreef bleiblei het volgende:
Wat dat betreft is al dat notarieel geneuzel wel het meest overgewaardeerde beroep dat je kan verzinnen. We hebben bij de aankoop van grond echt gigantisch veel gezeik gehad over erfgrenzen, overpadrechten, kadasters, juridische uitzonderingen etc. en die man deed niets. Behalve aan het einde van het verhaal nog ff melden dat er nog een paar 100 euro bovenop de transactie kwam omdat ie een bijzondere notariële kostenpost vergeten was.
En dit, doehetzelfnotaris.nl kan ik iedereen aanradenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Notariskantoren behalen het grootste gedeelte van hun omzet uit het passeren van koopaktes inderdaad, en het merendeel van die koopaktes betreft standaardcontracten - een klusje wat de eerste de beste administratief medewerker ook kan doen (en vaak ook daadwerkelijk doet) maar dan voor een veel lager tarief... maar de klant mag wel de volle mep betalen.
Jahoor, dat klopt maar beroepsdeformatie enzoquote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat bedoelde die kennis precies, dat ze altijd een aankoopmakelaar in de arm zou nemen, of dat er überhaupt een makelaar bij het (ver)koopproces is betrokken?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens kwam een kennis met de opmerking "ik koop alleen als er een makelaar bij is, dat voelt vertrouwder".
Ik denk dat best veel mensen dit denken.
Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat bedoelde die kennis precies, dat ze altijd een aankoopmakelaar in de arm zou nemen, of dat er überhaupt een makelaar bij het (ver)koopproces is betrokken?
Hmm. Ik vraag me af of die kennis wel helemaal door heeft wat een makelaar precies doet. Ook mèt een makelaar kun je prima een kat-in-de-zak kopen als je niet oplet...
Ik denk van niet... en daarnaast zijn er ook een hoop mensen die het bouwtechnisch inzicht van de doorsnee makelaar stevig overschatten! Dus zeker bij de aankoop van een ouder huis altijd ook nog eventjes een kritische blik van een deskundige kennis eroverheen, of een bouwkundige keuring laten doen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.
Jij en ik weten dat een makelaar niets toevoegd juridisch gezien maar weet iedereen dat vraag ik me nu af.
3) Hij sleept er meer uit dan je er : zelf uit zou slepen + de makelaarcourtage.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je een dergelijke keuring laat doen vóór het ondertekenen van het contract, en die ontbindende voorwaarde is vrij standaard hoor. Ik heb bij de verkoop van mijn huis (bouwjaar 1893) om die reden dan ook aangedrongen op het opnemen van een 'ouderdomsclausule', wat min-of-meer op hetzelfde neerkomt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:32 schreef blomke het volgende:
Wij hebben ons vorige huis goed (maar niet: snel) verkocht via een makelaar. Die had het koopcontract ook zo dichtgetimmerd dat eventuele gebreken die uit een daarna uit te voeren aankoopkeuring, geen reden tot ontbinding van het al gesloten koopcontract konden leiden (doe zo'n aankoopkeuring dan vóór het tekenen).
Dat laatste zeer zeker, maar ik hoor toch nog erg vaak van potentiële kopers dat ze ervan uitgaan dat de makelaar beschikt over afdoende bouwtechnische kennis. En dat is dus een groot misverstand!quote:Het is zoals HetKlusKonijn stelt: een makelaar heeft meestal niet heel veel bouwkundige kennis/technisch inzicht, maar is vaak wel zo gehaaid en door de wol geverfd dat ie voordelig uit kan pakken.
Heb ik zelf ook nooit gedaan. Wellicht heb ik dus ietsje meer betaald dan hoogstnoodzakelijk, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet zo erg mee zitten.quote:Voor aankoop zou ik nooit een makelaar inschakelen btw.
Jup, ik ga een nog mooier huisje zien te kopenquote:Op maandag 20 januari 2014 23:15 schreef Loveless85 het volgende:
Ga je je mooi verbouwde huisje verkopen Ml?
Klinkt lakenachtig..is het niet...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:21 schreef Loveless85 het volgende:
Heb je de lakens en verf al in huis?
Zelf breien? Hip hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klinkt lakenachtig..is het niet...
Oh dat is misschien wel een goede tip!quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooie foto's hoor, van een erg mooi huis! En slim dat je eventjes een zonnige dag hebt afgewacht.
Het enige wat ik toch nog even zou hebben weggehaald zijn die kussentjes in je badkuip.
En wat heb je een geweldig pleetje...![]()
Misschien schiet me later nog iets te binnen, maar ik vind de foto's echt een keurige indruk van je huis geven. Heel netjes ook, alles.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh dat is misschien wel een goede tip!
Kan alsnogMaar verder niets op te merken?
Ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:06 schreef Ml-etje het volgende:
In die blauwe lucht bedoel je?
Ik weet niet wat dat is helaas maar het zijn niet mijn foto's hoor, dit lukt niet met een HTK camera.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja.
Maar echt 'ernstig' is dat sowieso niet. Je gaat er het 'opmerkelijke foto's'-topic zeker niet om halen.
Gewoon zo laten, ik vind het prima foto's.
Moet niks maar verbaas me er wel over.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ 't zit niet zo heel veel uitelkaar, toen ik mijn huisje moest verkopen kreeg ik taxaties die varieerden van 150K tot 220K.
(is uiteindelijk voor 170K weggegaan bij een vraagprijs van 185K)
Ik zou gewoon in het midden gaan zitten.
NB: is natuurlijk ook sterk afhankelijk van hoe snel je ervan af wilt/moet.
Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning danquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef cvboer het volgende:
Wat een mooie woningMet name de keuken, echt mooi. Een aantal dingetjes had ik anders gedaan, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Ik las "reetje"....quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En wat heb je een geweldig pleetje...![]()
Een taxatie blijft natuurlijk voor een deel natte-vinger werk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Moet niks maar verbaas me er wel over.
Heeft meer meer smaak te maken, niet zo zeer technisch.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef Ml-etje het volgende:
Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning dan
Klopt, dat idee krijg ik ook. Degene die het minste verkoopt (serieusquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Een taxatie blijft natuurlijk voor een deel natte-vinger werk.
Er zijn ook behoorlijk wat makelaars die juist in een wat slechtere verkopersmarkt de vraagprijs juist wat lager stellen omdat ze op die manier tenminste nog ìets verkopen.
quote:
Dat zijn gelukkig vervangbare zaken denk dat iedereen wel iets niet mooi vindt in een woning die zwarte tegels moeten ook maar je smaak zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:47 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heeft meer meer smaak te maken, niet zo zeer technisch.
Je wc-pot en de wasbakjes boven, is niet echt mijn ding. Smaken verschillen nou eenmaal.
Verder vind ik het wel erg mooi ingericht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou zeggen shoot!!
[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 05-02-2014 18:49:58 ]Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:19 schreef blomke het volgende:
Bij de afmetingen zou iik niet elke keer "vierkante meter" zetten. m² is makkelijker leesbaar. Kelder: maar lieft 30 m²!!! Fantastisch!
*corrigeren gaat!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat opmerkingen mijnerzijds (grotendeels tekstueel):
"en ligt verkeersluw in de dijk" -> verkeersluw gelegen aan de dijk
"Lange omschrijving" -> uitgebreide omschrijving
Misschien onder je stukje 'korte omschrijving' nog een wervend zinnetje als "U kunt er direct intrekken!"
NB: ik zou de potentiële koper aanspreken met 'u' en niet met 'je', maar ik ben in deze wellicht een tikkie ouderwetsch.
Tsja... kweenie. Het huis lijkt mij persoonlijk groot genoeg voor een gezin hoor!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:22 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
*corrigeren gaat!
Het je en u verschil is een beetje de doelgroep. Er zullen niet snel mensen met 2 of meer kinderen op af komen vermoed ik.
Al kan een 4e slaapkamer of een dakkapel extra wel.
Ga het overwegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja... kweenie. Het huis lijkt mij persoonlijk groot genoeg voor een gezin hoor!
(en er zullen niet veel jongeren zijn die nu nog fluitend 300K aan hypotheek krijgen...)
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ga het overwegen![]()
Het is inderdaad niet makkelijk 300k aan hypotheek te krijgen maar als je beide een leuke job hebt wel hoor.
Ja, ik zou niemand in deze tijd adviseren om maar te gaan lenen op twee inkomens, en zeker niet maximaal...quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..
quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..
Niet mijn tekst gelukkig, mijn Nederlands doet het nog.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Originele indeling!
Eén dingetje: 'Bij Keuken' is één woord, 'Bijkeuken' dus.
Haha!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Niet mijn tekst gelukkig, mijn Nederlands doet het nog.
Hoor eea aan gemopper nu
Ik zag alleen een kloppend plaatje, dus waarschijnlijk was het al een opluchting dat ik niets zei over de tekst.quote:
Voor het Funda pakket ben je net zoveel kwijt als een gewone makelaar...quote:Op maandag 20 januari 2014 18:56 schreef Ml-etje het volgende:
http://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl/paketten/nederland
Iemand nog een goedkopere manier om je huis op funda te krijgen?
Inloopkast heeft geen raam, kan wel simpel een raam ingezet worden maar juist in die kast wilde ik nou geen daglicht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Reese het volgende:
Allereerst, leuk om je hele huis zo eens achter elkaar te zien. Het ziet er keurig verzorgd uit en ik denk ook dat je heel neutraal verbouwd hebt. Dat zal vast veel kijkers/ kopers aanspreken!
En je vroeg te shooten, dus dat doe ik
- Ik zou er zeker een plattegrond bij doen, want ook al heb ik destijds je verbouwtopics wel gevolgd, ik begrijp nog steeds niet precies hoe je benedenverdieping precies ingedeeld is...
- Die tweede foto, een bijgebouw met houten betimmering, welk deel van je huis is dat?
- Slaapkamer (nu inloopkast) heeft deze kamer wel een raam?
- houten keuken -> eikenhouten keuken (gok ik? Houten keuken klinkt een beetje te kneuterig voor zo'n sjieke keuken
- foto's in logische volgorde plaatsen, maar dat ligt nogal voor de hand denk ik
Succes! Wat is de planning? Wanneer komt het online? Bord in de tuin, etc?
Is inmiddels ook af zal ik nog even plaatsen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik mis nog een plattegrond van de rest van het huis, maar ik neem aan dat die in aantocht is?
Check!quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:24 schreef Reese het volgende:
Ah, met de plattegrond erbij begrijp ik het beter. Ik mis nog een goede foto van de voorkant. De hoek van de studeerkamer en garage zeg maar. Hoe zien voorbijgangers over de dijk het huis? Levert dat een leuke, herkenbare foto op?
En ik zou de mogelijkheid tot kantoor aan huis veeeel prominenter in je tekst zetten! Gelijk al in de korte beschrijving. Dat is hartstikke interessant en maakt je doelgroep stukken groter.
Heb een andere weg naar funda gevonden die me geen starttarief van een makelaar gaat kosten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor het Funda pakket ben je net zoveel kwijt als een gewone makelaar...
Oke daar heb je nog courtage kosten naast, maar als je niet alle ins en outs weet van de papierwinkel kun je dus schijnbaar aardig genaaid worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:57 schreef Cathmar het volgende:
Wow, mooi huis! Goede omschrijving. Hoop voor je dat het snel goedkomt met verkopen.
Misschien nog iets zetten over de omgeving/dorp/voorzieningen. Voor mensen die niet uit de buurt komt is dat misschien fijn. Bijvoorbeeld afstand snelweg, of scholen?
Hetgeen ik op het oog heb is minstens zo mooiquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Prachtig huis, heb toen je topic verslonden toen jullie zo druk bezig waren. Alles ook mooi afgewerkt, love it.
Het enige maar dan ook echt het enige wat mij enorm tegen zou staan is het feit dat de kookplaat en de spoelbak in de mooie keuken tegenover elkaar liggen. Moet er absoluut niet aan denken met een pan kokend water om moeten lopen om de piepers af te gieten.
Edit: en de kleine woonkamer maar da's puur persoonlijk.
Joh, dat huis ben je zo kwijt!
Hebben jullie al iets anders op het oog (of heb ik daar overheen gelezen?)
Verder vind ik je een mafketel dat je daar weg gaat![]()
Nee, het huis ligt aan een dijk die rond spitstijd wel druk is maar doordat het huis als enige aan deze dijk laag gelegen is merk je daar niets van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
1 klein puntje, moet het niet zijn: gelegen aan een verkeersluwe dijk?
Het klinkt mij iets logischer want ik mag aannemen dat het huis zelf echt wel verkeersluw is.
Haha, *80 meter roze lint bestellen gaatquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ah zo!
Doe er maar geen strikje om hoor, als ik hier zelf niet zo fijn zou wonen was ik je eerste kijker
(en die kleine woonkamer, ach, je kunt niet op 3 plekken tegelijk zitten en je hebt een heuse woonkeuken, daar zou ik denk ik ook meer zitten)
Het blijft een geweldig huis.
Wat heb ik aan een garage met een schitterend uitzicht?quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:54 schreef Ml-etje het volgende:
Tot in de puntjes verzorgde vrijstaande woning met garage met schitterend uitzicht
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:02 schreef Ml-etje het volgende:
Verkooptekst voor op de site en op funda:Allereerst een pracht huis! Uit je tekst is duidelijk je eigen enthousiasme voor het huis te lezen. Je probeert erg volledig te zijn, waardoor het soms de leesbaarheid niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen sommige dingen niet in de tekst te zetten, omdat het wel in de foto's terugkomt of anders wel bij de bezichtiging. Voorbeeldje, dat de badkamer halfhoog betegeld is en daarboven gestuukt. Die zin loopt nu imo niet lekker en dat zie ik toch op de foto's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat heb ik aan een garage met een schitterend uitzicht?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:10 schreef LauriLynne het volgende:
In de spoiler een aantal aanpassing weergegeven die ik zou doen.
[..]
Allereerst een pracht huis! Uit je tekst is duidelijk je eigen enthousiasme voor het huis te lezen. Je probeert erg volledig te zijn, waardoor het soms de leesbaarheid niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen sommige dingen niet in de tekst te zetten, omdat het wel in de foto's terugkomt of anders wel bij de bezichtiging. Voorbeeldje, dat de badkamer halfhoog betegeld is en daarboven gestuukt. Die zin loopt nu imo niet lekker en dat zie ik toch op de foto's?
Echt?!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:45 schreef V1z0R het volgende:
Misschien totale woonoppervlakte nog noemen? Toch een van de dingen waar je (ik dan) het eerst op let.
Funda vermelding is ook geregeld, er komt bij te staan dat ik de rondleidingen zelf doe.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dat laatste zou ik nog wel meenemen inderdaad.
Maar verder ziet het er prima, en zeer professioneel, uit.
Ehm en al dat papierwerk dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind dat er eigenlijk maar twee goede redenen zijn om een makelaar in de arm te nemen: 1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
Dat kan ook gehalte "gluren bij de buren" zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:00 schreef Ml-etje het volgende:
Toch blijkt uit onderzoek dat 90% van de kijkers uit de omgeving komt.
Ja wat knoblaucha6 zegtquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Verder vind ik je een mafketel dat je daar weg gaat
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ehm en al dat papierwerk dan?
Belasting, Notaris, etc?
Dat lijkt mij juist de enige goede reden om een makelaar te nemen.
Bezichtiging en onderhandelen lijkt mij juist leuk en makkelijk, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat huis dan officieel op papier zou moeten verkopen. (daarom ga ik dit topic nog even beter lezen wanneer ik tijd heb, incl alle linkjes).
Niet goed door mij verwoord, 80% koopt ook alleen in die omgeving.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat kan ook gehalte "gluren bij de buren" zijn.
Want jeetje, wat heb je een mooi huis!!!
Als ik in de buurt zou zijn, zou ik ook even komen kijken.
Meen je dat nou serieus? Dan is een makelaar ook nergens voor nodig...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.
Belasting idem en een verkoopakte kun je via VEH verkrijgen of je eigen vroegere akte pakken
Geen dankquote:En dank voor het compliment!!
Uiteenlopend?quote:De makelaars zijn nogal uiteenlopend met hun mening dus ben blij met jubelende mensen.
Dit dus. Overbodig als je niet opziet tegen het zelf rondleiden + zelf onderhandelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.
Belasting idem en een verkoopakte kun je via VEH verkrijgen of je eigen vroegere akte pakken
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt?!
Ok, ga ik de kamers bij elkaar optellen
Spatie vergetenquote:Woning is volledig gestuukt endoor een schilder in de verf gezet, dit is afgelopen jaar ('13) nagelopen en up to date gebracht. Benedenverdieping is voorzien van glasvliesbehang waar nodig.
Moet alleen "inbouwvaatwasser" zijn neem ik aan?quote:Woonkeuken met kookeiland en afzuigschouw (met Boretti fornuis/ onbouwvaatwasser vaatwasser) en inbouwboiler
Oh je mag ze langs sturen hoor. Vind dat altijd prima.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik weet ongeveer waar het huis staat en laat ik een stel kennen wat zoiets zoekt in die contreien. Ik heb hun de foto's niet laten zien maar wel even getipt , wacht even op de officiele advertentie, da's enkel fair maar heb huis wel omschreven, met verve. Denk wel dat ze misschien eens komen kijken, enige is dat ze problemen hebben met een dijk die, zoals jij aan gaf, tijdens spitsuur beetje druk is ivm hun 2 honden maar verder is jouw huis helemaal hun ding .
Maar toch: komt er misschien binnenkort een stel kijken wiens namen beginnen met een J. en een R. dan zijn zij dat![]()
Gaat duimen
Heb ze allemaal de deur gewezenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Meen je dat nou serieus? Dan is een makelaar ook nergens voor nodig...
[..]
Geen dank
[..]
Uiteenlopend?
Als er 1tje tussen zit die het loopt af te kraken, gewoon wijzen naar de uitgang hoor.
Schei uitquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nog wat kleine dingetjes:
[..]
Spatie vergetenen zou die laatste dan ook 2013 net als de rest.
[..]
Moet alleen "inbouwvaatwasser" zijn neem ik aan?
Zodra je huis op Funda staat stuur ik het door.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh je mag ze langs sturen hoor. Vind dat altijd prima.
En om het aantrekkelijker te maken, hond uitlaten is oversteken van de dijk uit het tuinhek en dan met trapje op de weg aan andere kant dijk wandelen.
Die weg is alleen voor bestemmingsverkeer, kunnen de honden los en de boomgaard in.
Dat is heerlijk!
De honden hebben het hier wel goed, lekker de tuin in en de bijkeuken zelf in kunnen lopen want die kan open blijven.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Zodra je huis op Funda staat stuur ik het door.
Ze willen alles officieel en zo qua zoeken, wat ik zeg is uiteraard niet geheel onpartijdig. De honden zijn belangrijk, die moeten kunnen rondlopen zonder meer dan een hekje.
Ze zijn wel een soort van zeurneuzen, de kleine woonkamer stond ze tegen maar de woonkeuken vonden ze super. (op basis van mijn omschrijving dan) Ze staan half te kwijlen maar willen eerst precies de locatie weten. Maar de honden staan op nr. 1 voor wat betreft locatie ( soort van herdermix en een bullterrier, beetje slome duikelaars die overal wennen)
Graag. Zou het heel erg leuk vinden als ik je aan een koper zou kunnen helpen, Ik hoop dat ze iig willen komen kijken, is echt iets voor dat stelletje.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
De honden hebben het hier wel goed, lekker de tuin in en de bijkeuken zelf in kunnen lopen want die kan open blijven.
Tegen die tijd krijg je wel een linkje, zal volgende week zijn.
Lijkt me ook heel leuk!!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Graag. Zou het heel erg leuk vinden als ik je aan een koper zou kunnen helpen, Ik hoop dat ze iig willen komen kijken, is echt iets voor dat stelletje.
De gemiddelde makelaar deed (in de toptijd) buitenoppervlak maal aantal verdiepingen. Ik gok dat ze nu opp. binnen de muren maal aantal verdiepingen doen (plus alles onder schuine daken) en erbij vertellen dat je er geen rechten aan kunt ontlenen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt?!
Ok, ga ik de kamers bij elkaar optellen
Ja inderdaad, vooral aankoopmakelaars hebben het alleen maar over afmetingen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:26 schreef loveli het volgende:
[..]
De gemiddelde makelaar deed (in de toptijd) buitenoppervlak maal aantal verdiepingen. Ik gok dat ze nu opp. binnen de muren maal aantal verdiepingen doen (plus alles onder schuine daken) en erbij vertellen dat je er geen rechten aan kunt ontlenen.
Hou er rekening mee dat zo'n getal van anderen met jouw huis wordt vergeleken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Dat is mooi, want dit is de tekst ve makelaarquote:Op woensdag 12 februari 2014 15:43 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind het helemaal geweldig die tekst echter: een bevriende makelaar zegt altijd dat je met te veel positief doen in de tekst juist mensen afschrikt en dat de tekst door de eigenaar zelf gemaakt altijd net teveel informatie geeft wat weer de indruk werkt dat het mogelijk niet zo perfect is als de tekst doet voorkomen dus niet neutraal genoeg is. Hij is voorstander van neutraal qua tekst en foto's. Makelaars die bijvoorbeeld teksten van huiseigenaren en te veel detailfoto's plaatsen komen daar danig van terug. Om met mijn makelaarsvriend te spreken: een huis verkoopt zichzelf zonder jubelende teksten, die werken vaak tegen, hoe jubelender, hoe meer te verbergen denkt dan een lezer. Hij omzeilt dan ook heel bewust woorden als "perfect" en "super" want volgens hem is dat dan wel het idee van de verkoper dat het perfect en super is maar dat bij verkoop aan de potentiele kopers is dat zo te beoordelen en dus ziulke teksten geen meerwaarde hebben, eerder ongekeerd.
Het is absoluut niet mijn mening maar ik geef het toch even mee.
Ik vind het huisje iig absoluut prachtig!
Dan kan het passen inderdaadquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Precies
Edit: morgen op funda dus? Kan ik mooi gaan linken naar het stelletje (al weet ik niet precies waar je huis ligt en ik niet weet of ze specifiek daar zoeken dus hou me ten goede, ik weet enkel dat ze "ergens inde buurt van ***** een dijkwoning zoeken, liefst zo dicht mogelijk bij de afrit naar de snelweg maar dan wel rustig gelegen en geen opkapper, en dat laatste is precies waarom ik denk dat het wat zou kunnen zijn mits het eerste ook )
Wat een heerlijk onlogische zin ook![]()
![]()
Dat waren deels wij FOK!kers met z'n allenquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:56 schreef Ml-etje het volgende:
En online!! Met 41 foto's![]()
Wel al een beller van vanmorgen vroeg die 1 foto maar gek vond en die nu dus 41 foto's te bekijken heeft.
Maandag gaan mijn website samen met de banner online/van garage naar eerste boom tegen de rijrichting in.
Maar nu al *statistieken checkt: 186 keer gevonden en 81 keer bekeken
En 1 nieuwsgierige beller
Whaha, ik dacht al dat jullie enorm hebben opgeruimdquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:02 schreef Ml-etje het volgende:
Die spullen hebben wij er net uitgesleept
Er zijn foto's met bloemen enzovoorts hé ff zoeken..
Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:03 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Whaha, ik dacht al dat jullie enorm hebben opgeruimd
(misschien iets te veel)
Flikker alle kussens weer rond, koop je lens aan bloemen , kiek heel die heisa en voila![]()
Het werd de afgelopen weken vooral geremd door een bieder die nogal wispelturig was.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Volgens mij doe je al enorm je best!
Het is nog steeds een zware tijd om een woning te verkopen, zeker als het niet een 'gemiddelde' woning is. Maar het ziet er prachtig uit en je zult denk ik gewoon moeten wachten op de koper die het helemaal te gek vindt. Als ik daar in de buurt iets zou zoeken en ik een ietsie rijker wasdan zou ik het wel weten...
Je kan niet zoveel méér doen vrees ik.
Wat ik hier recentelijk wel heb aangetroffen: mensen die een flyer'tje van hun te koop staande appartement overal in bushokjes hebben aangeplakt. Maar de situatie hier - in de stad in een wijk met veel startersappartementen en waar een auto hebben niet noodzakelijk is - is natuurlijk wel heel anders dan bij jou in de buurt...
In ieder geval veel succes gewenst!
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:18 schreef Ml-etje het volgende:
Leuk idee van de makelaar: aanbrengbonus!
Klopt, meesten die erop af komen die willen een woonkeuken en verder vermeld ik dat inderdaad.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:44 schreef klipper het volgende:
Misschien kun je bij aspirant kopers vermelden hoe gemakkelijk de woonkamer uit te breiden is door een paar kleine verbouwingen.
Prachtig huis, alleen de grootte van de woonkamer zou mensen nog weleens kunnen afschrikken.
( mijn slaapkamer is al twee keer zo groot)
pm!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..], dat kan natuurlijk best wel wat opleveren !
Ik ben trouwens wel even nieuwsgierig naar je website / funda linkje
weet niet waarop je gezocht hebt maar ik stuur je in linkje als jij dan aan wil geven wat er wellicht mis is?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
ik ben ook wel nieuwsgierig
Op funda kan ik hem niet vinden in Hoeksche Waard.
Vindbaarheid op Funda nog niet helemaal in orde of zoek ik verkeerd?
Hoeksche Waard is de omgeving, niet direct de plaats waar ik woon.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik tik in de de zoekbalk: Hoeksche Waard.
Dan krijg ik de optie voor 4 huizen in Amstelveen en 4 opties in Emmeloord.
Alle 8 herken ik jou huis niet in.
Die aanbrengbonus laat het op facebook in ieder geval rondvliegen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..], dat kan natuurlijk best wel wat opleveren !
Ik ben trouwens wel even nieuwsgierig naar je website / funda linkje
Mag dat niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hoeksche Waard is de omgeving, niet direct de plaats waar ik woon.
Als ik die hier neerzet kan ik beter meteen een linkje plaatsen
Dat mag wel maar dan weet echt iedereen waar ik woon en wie ik benquote:Op zondag 11 mei 2014 13:55 schreef klipper het volgende:
[..]
Mag dat niet?
Doe anders een pm naar iedereen op fok
Heb ik hem al neergezetquote:Op zondag 11 mei 2014 14:05 schreef ATan het volgende:
K&W / In de verkoop: woningen van Fok!-klussers -deel #2
quote:Op zondag 11 mei 2014 14:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat mag wel maar dan weet echt iedereen waar ik woon en wie ik ben
Ik pm je even!!quote:Op zondag 11 mei 2014 15:21 schreef Leandra het volgende:
Maar waar is het linkje naar je verkoopsite of Funda?
Ik wil m best voor je twitterspammen, en ik ben vast niet de enige, maar als ik het topic speedscroll kom ik nog niet zo één, twee, drie de link tegen die gespamd zou moeten worden.
Oh wacht....
[..]
Die past niet meer in m'n tweet, en boeit ook niet echtquote:Op zondag 11 mei 2014 15:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik pm je even!!
Je mag de aanbrengbonus vermelden hoor, daar is hij voor de komende 6 weken.
Blij met je tweet!!quote:Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die past niet meer in m'n tweet, en boeit ook niet echt
De aanbrengbonus is nogal een hit geloof ikquote:[quote]Op woensdag 7 mei 2014 13:07 schreef Ml-etje het volgende:
Tot nu toe gedaan:
- Eigen website gemaakt
- Banner langs weg met "Te Koop Woonhuis met Garage en naam website"
- Funda plaatsing
- Adverteren via Facebook
To do:
Adverteren via Marktplaats
Adverteren in plaatselijke krant
Flyeren, als in high gloss flyers in de bus stoppen bij omliggende kleinere woningen/appartementen
Iemand nog tips?
Ga daar eens over denkenquote:Op maandag 12 mei 2014 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
De aanbrengbonus is nogal een hit geloof ikprima dus
Verder zou ik juist niet bij omliggende woningen gaan flyeren, ten eerste wonen die mensen kleiner, dus hebben ze wellicht niet het budget voor jouw woning. En ten tweede; ze wonen in de buurt, dus de kans lijkt me erg klein dat ze niet een van je eerdere uitingen hebben gezien. Dan kan je het wellicht beter op prikborden etc. in winkelcentra in de buurt hangen. Je kan bij vistaprint op ansichtkaart formaat hele leuke kaarten maken, voor paar tientjes. Ziet er best netjes uit, en gewoon je URL + QR code er op, met mooie foto en klaar
Valt mee hoor, ik heb het ook gedaan, het ziet er best ok uit al zeg ik het zelf. Het is gewoon 'zwaar papier', en je kan kiezen voor beetje glossy finish.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ga daar eens over denkenik vind het al snel zo goedkoop worden.
Altijd goed!quote:Op maandag 12 mei 2014 12:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Valt mee hoor, ik heb het ook gedaan, het ziet er best ok uit al zeg ik het zelf. Het is gewoon 'zwaar papier', en je kan kiezen voor beetje glossy finish.
Ik heb t ontwerp nog ergens staan volgens mij, kan wel ff doorsturen, dan heb je een idee. Ook nog een berg kaarten, kan wel ff foto'tje maken als je het echt zou overwegen
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Altijd goed!
Is het jouwe reeds verkocht?
De doorlooptijd valt wel mee. Meeste woningen staan op moment in deze prijsklasse een jaar te koop.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:09 schreef Bluezz het volgende:
Wat zou dat super zijn MI-etje, eindelijk!!!
Oh ja dat valt mee..quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:16 schreef Ml-etje het volgende:
De doorlooptijd valt wel mee. Meeste woningen staan op moment in deze prijsklasse een jaar te koop.
Bij mij nu 5 maanden.
Nee wordt hard aan gewerkt maar de kopers zijn superenthousiast.quote:
Spandoekje lenen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh ja dat valt mee..
onze erfenis (leuk app. in Apeldoorn) staat in aug. al 5 jaar te koop
Mooiquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nee wordt hard aan gewerkt maar de kopers zijn superenthousiast.
Genoegquote:Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mooimaar huid niet verkopen voor de beer geschoten is hé, ik weet niet of ze nog voorbehouden laten opnemen (ongetwijfeld wel).
Maar klinkt hoopvol
Ah, dat kan ook altijd lastig zijn, zeker als daarop de overdracht gaat hangen, en/of de financiering.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Genoeger moet nog een eigen huis verkocht.
Komt goed!quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah, dat kan ook altijd lastig zijn, zeker als daarop de overdracht gaat hangen, en/of de financiering.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:45 schreef knoblaucha6 het volgende:
Heb je zelf inmiddels ook al wat anders op het oog MI-Itje?
Oei, en nu ben ik helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig hoor, hoe kom je erbij, echt nietquote:
Wij ook niet, misschien kun je jouw adres ook even op FOK! zetten?quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Oei, en nu ben ik helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig hoor, hoe kom je erbij, echt niet
Nee Mop, geen adres maar meer: wordt het weer een kluswoning, soortgelijke woning of iets totaal en compleet anders dit keer. Ik vraag niet om een adres, ik ben niet helemaal gek hoorquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij ook niet, misschien kun je jouw adres ook even op FOK! zetten?
quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Oei, en nu ben ik helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig hoor, hoe kom je erbij, echt niet
Ben ook nieuwsgierig ! Laatste tijd niet meer wat over gehoord !quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Huge kick maar lieve MI-etje, hoe staat het er nu mee?
Dus je bent er al een half jaartje mee bezig? Heftig hoor.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:07 schreef Ml-etje het volgende:
Verkocht onder voorbehoud verkoop eigen woning de komende 6 maanden.
Het blijft te koop staan maar is verkocht als zij het hunne verkopen.
Aankomende dinsdag ook nog twee kijkers die voor de tweede keer komen met een bouwkundig onderlegd persoon en zaterdag ook twee kijkers.
Welneequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus je bent er al een half jaartje mee bezig? Heftig hoor.
Nou een jaar vind ik nog heftigerquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Welneegemiddelde huis staat ruim een jaar te koop.
In mijn prijscategorie gaat dit nog snel.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou een jaar vind ik nog heftiger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |