abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135711834
De komende tijd ga ik me hiermee bezighouden en misschien dat er meer mede Fokkers zijn die zich afvragen wat het beste is om te doen.

Makelaar die bekend is in de omgeving inschakelen of via www.zelfverkopen.nl bijvoorbeeld of boek7.com zelf verkopen.

Welke voor en nadelen zijn er en wie heeft er ervaring met zelf verkopen?
K&W / In de verkoop: woningen van Fok!-klussers -deel #2

Sneak preview

[ Bericht 14% gewijzigd door Ml-etje op 07-05-2014 13:14:24 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_135711886
Interessant, tvp
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_135714025
Ik heb mijn eerst huis te koop gezet op speurders. Er heeft een koppel gereageerd. En die hebben het gekocht voor ¤2500,- meer als ik in mijn hoofd had :) gewoon proberen dus
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 20 januari 2014 @ 12:37:32 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135714040
Wij hebben met makelaar verkocht, voordeel is dat een objectief iemand de rondleiding doet, het je niet persoonlijk raakt als kijkers ongezouren het huis of je smaak afkraken, dat je niet elke keer vrij hoeft te nemen voor kijkers en je mist het netwerk van de makelaar, al boeit dat niet meer nu je funda hebt. Voordeel van zelf verkopen (wij hebben gekocht van een zelfverkoper) is dat je alle ins weet en enthousiasme over huis en omgeving goed kan overbrengen. En het scheelt een hoop geld.

De makelaar die het einde van het proces afhandelen bij zelf verkopen heb je overigens geen zak aan. In ons geval heeft onze aankoopmakelaar het verkoopproces overgenomen en geheel naar onze hand gedraaid. Die mensen hadden makkelijk een paar k meer kunnen krijgen voor het huis en het koopcontract was geheel in ons (de kopers) voordeel opgezet en de verkopers hebben alles geaccepteerd en die kerel van die zelfverkoop toko heeft nergens ingegrepen.

Het is dus wel verstandig scherp te zijn en indien nodig die zelfverkoop-makelaar op zijn plichten te wijzen. Er zit amper marge op dat product, dus die mannen willen vooral snel het huis doorschuiven en dat is niet altijd in het belang van de verkoper.
  maandag 20 januari 2014 @ 12:46:11 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135714302
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb mijn eerst huis te koop gezet op speurders. Er heeft een koppel gereageerd. En die hebben het gekocht voor ¤2500,- meer als ik in mijn hoofd had :) gewoon proberen dus
Interessant, als je je huidige woning verkoopt voor ¤2500, zeg het dan ff, dan koop ik hem gelijk. Ik betaal contant. 😄
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 20 januari 2014 @ 12:51:35 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135714428
De enige reden voor mij om destijds een makelaar in de arm te nemen was dat ik geen trek had in zelf de rondleidingen te doen, vooral ook vanwege de emotionele band die ik had met het te verkopen huis (moest verkopen wegens scheiding :( ).

Verder kun je, als je je een beetje inleest (bijvoorbeeld via de site van VEH), eigenlijk alles wel zelf. Een standaard koopcontract met daarin de noodzakelijke ontbindende voorwaarden is te downloaden via VEH. Maar misschien heb ik als jurist hier makkelijk praten, kan me zo voorstellen dat veel mensen toch liever de 'zekerheid' hebben van via een makelaar verkopen. Let er dan wel op, zoals bleiblei ook al zegt, dat die makelaar waar levert voor zijn geld. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 20 januari 2014 @ 13:02:17 #7
36431 bleiblei
pi_135714757
Nou, ik bedoel vooral de makelaar die zelfverkopen.nl je toewijst. Een gewone makelaar heb je doorgaans behoorlijk intensief contact mee, bij zo een zelfverkopen.nl makelaar die je toegewezen krijgt voor de laatste puntjes op de i heb ik zoals beschreven minder positieve ervaring als je wat naïef dat traject in gaat met als enige doel wat euro's te besparen.
pi_135714803
Het probleem is: Funda. Zonder NVM makelaar krijg je daar geen volledige advertentie. Wij hebben enkele jaren geleden eerst geprobeerd zelf ons huis te verkopen (ook te koop gezet op diverse sites, waaronder jaap.nl). Wel wat reactie gehad, maar je bereikt lang niet zoveel potentiele kopers als via Funda.

En je hebt idd van die "zelf verkopen" makelaars, die wel aangesloten zijn bij de NVM, maar die doen precies het omgekeerde van wat je eigenlijk zou willen: niet de rondleidingen, foto's, brochures, etc, maar wel de onderhandelingen... (tenminste, zo was dat een jaar of 4 terug)
  maandag 20 januari 2014 @ 13:56:21 #9
323439 HetKlusKonijn
pi_135716848
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:02 schreef bleiblei het volgende:
Nou, ik bedoel vooral de makelaar die zelfverkopen.nl je toewijst. Een gewone makelaar heb je doorgaans behoorlijk intensief contact mee, bij zo een zelfverkopen.nl makelaar die je toegewezen krijgt voor de laatste puntjes op de i heb ik zoals beschreven minder positieve ervaring als je wat naïef dat traject in gaat met als enige doel wat euro's te besparen.
Ik had dus een makelaar voor het héle traject, en helaas bleek ook die, ondanks intensief contact, op een bepaald moment een behoorlijk ernstige fout te hebben gemaakt (datum overdracht op verzoek van kopers vervroegd, zonder de verkoper - ik dus - te informeren :') ).

Zo'n laatste puntjes op de i-makelaar lijkt me inderdaad overbodig, tenzij je om wat voor reden dan ook contracten-vrees hebt.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_135717302
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De enige reden voor mij om destijds een makelaar in de arm te nemen was dat ik geen trek had in zelf de rondleidingen te doen, vooral ook vanwege de emotionele band die ik had met het te verkopen huis (moest verkopen wegens scheiding :( ).

Verder kun je, als je je een beetje inleest (bijvoorbeeld via de site van VEH), eigenlijk alles wel zelf. Een standaard koopcontract met daarin de noodzakelijke ontbindende voorwaarden is te downloaden via VEH. Maar misschien heb ik als jurist hier makkelijk praten, kan me zo voorstellen dat veel mensen toch liever de 'zekerheid' hebben van via een makelaar verkopen. Let er dan wel op, zoals bleiblei ook al zegt, dat die makelaar waar levert voor zijn geld. ;)
Mede jurist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen :)

Overiegns ben je bij onderhandelen zelf toch de baas?
Jij bepaalt en de makelaar voert uit.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:10:47 #11
323439 HetKlusKonijn
pi_135717409
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mede jruist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen :)
Dan moet de contractuele afhandeling inderdaad een simpel klusje zijn, tenzij er sprake is van wat specialere omstandigheden (erfdienstbaarheden, erfpacht, e.d.) waar je expertise wellicht net niet ligt - maar dat kun je uiteraard ook zelf uitzoeken. :)
pi_135717454
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:03 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Het probleem is: Funda. Zonder NVM makelaar krijg je daar geen volledige advertentie. Wij hebben enkele jaren geleden eerst geprobeerd zelf ons huis te verkopen (ook te koop gezet op diverse sites, waaronder jaap.nl). Wel wat reactie gehad, maar je bereikt lang niet zoveel potentiele kopers als via Funda.

En je hebt idd van die "zelf verkopen" makelaars, die wel aangesloten zijn bij de NVM, maar die doen precies het omgekeerde van wat je eigenlijk zou willen: niet de rondleidingen, foto's, brochures, etc, maar wel de onderhandelingen... (tenminste, zo was dat een jaar of 4 terug)
Inderdaad de enige reden dat ik een makelaar wil is voor een waardebepaling en Funda.
Zelf kan ik natuurlijk de plank geheel mis slaan qua waarde en funda kun je zelf niet adverteren.
Overigens ben ik wel van plan ook zelf een website te gaan bouwen en daar foto's enzovoorts op te zetten.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:26:38 #13
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_135718008
Oh, wat hier nog niet genoemd is: je kan tegen betaling ook je huis aanbieden op marktplaats (ed). Mijn tip: niet doen. Zo'n advertenties levert je 10-talle reacties per week op: van makelaars die je huis wel voor je willen verkopen -O-
  maandag 20 januari 2014 @ 14:30:27 #14
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_135718140
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dan moet de contractuele afhandeling inderdaad een simpel klusje zijn, tenzij er sprake is van wat specialere omstandigheden (erfdienstbaarheden, erfpacht, e.d.) waar je expertise wellicht net niet ligt - maar dat kun je uiteraard ook zelf uitzoeken. :)
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:31:45 #15
323439 HetKlusKonijn
pi_135718179
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.
Klopt, had ik al vermeld in een van mijn eerdere posts. ;)

Als ik me niet vergis kun je trouwens ook je contract nog door hun laten checken op eventuele fouten (juridische ledenservice). :)
  maandag 20 januari 2014 @ 14:34:05 #16
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_135718254
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klopt, had ik al vermeld in een van mijn eerdere posts. ;)
Oeps, sorry! :@
pi_135718273
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Of ik pak mijn eigen koopcontract en typ dat over :)
pi_135718835
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mede jurist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen :)

Overiegns ben je bij onderhandelen zelf toch de baas?
Jij bepaalt en de makelaar voert uit.
Is dat ook niet de taak van een notaris, die contracten in orde te krijgen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 20 januari 2014 @ 15:01:10 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_135719411
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:

[..]

In de praktijk doet z'n secretaresse dat. Nou zou die zomaar ook jurist kunnen zijn (jawel... ervaring mee ;) ), maar het lijkt me handiger om er zelf al voor te zorgen dat je papierwerk in orde is. ;)
  maandag 20 januari 2014 @ 16:19:09 #20
36431 bleiblei
pi_135722702
quote:

[..]

Die kijkt op zijn hoogst of het juridisch correct is, niet alsof de ene partij de ander juridisch correct naait :P .
Al is dat natuurlijk relatief. In ons contract is iig. alle voorwaardes waar de kopende partij aan moet voldoen (bedenktijd, aanbetaling, boeteclausules etc.) eruit gehaald en wat het juridisch nog steeds correct. Maar wel stukken gunstiger voor ons.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:22:41 #21
36431 bleiblei
pi_135722857
Wat dat betreft is al dat notarieel geneuzel wel het meest overgewaardeerde beroep dat je kan verzinnen. We hebben bij de aankoop van grond echt gigantisch veel gezeik gehad over erfgrenzen, overpadrechten, kadasters, juridische uitzonderingen etc. en die man deed niets. Behalve aan het einde van het verhaal nog ff melden dat er nog een paar 100 euro bovenop de transactie kwam omdat ie een bijzondere notariële kostenpost vergeten was :r .
  maandag 20 januari 2014 @ 16:29:56 #22
323439 HetKlusKonijn
pi_135723185
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:22 schreef bleiblei het volgende:
Wat dat betreft is al dat notarieel geneuzel wel het meest overgewaardeerde beroep dat je kan verzinnen. We hebben bij de aankoop van grond echt gigantisch veel gezeik gehad over erfgrenzen, overpadrechten, kadasters, juridische uitzonderingen etc. en die man deed niets. Behalve aan het einde van het verhaal nog ff melden dat er nog een paar 100 euro bovenop de transactie kwam omdat ie een bijzondere notariële kostenpost vergeten was :r .
Notariskantoren behalen het grootste gedeelte van hun omzet uit het passeren van koopaktes inderdaad, en het merendeel van die koopaktes betreft standaardcontracten - een klusje wat de eerste de beste administratief medewerker ook kan doen (en vaak ook daadwerkelijk doet) maar dan voor een veel lager tarief... maar de klant mag wel de volle mep betalen.
pi_135725165
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Notariskantoren behalen het grootste gedeelte van hun omzet uit het passeren van koopaktes inderdaad, en het merendeel van die koopaktes betreft standaardcontracten - een klusje wat de eerste de beste administratief medewerker ook kan doen (en vaak ook daadwerkelijk doet) maar dan voor een veel lager tarief... maar de klant mag wel de volle mep betalen.
En dit, doehetzelfnotaris.nl kan ik iedereen aanraden :Y
quote:

[..]

Jahoor, dat klopt maar beroepsdeformatie enzo ;)

Overigens kwam een kennis met de opmerking "ik koop alleen als er een makelaar bij is, dat voelt vertrouwder".
Ik denk dat best veel mensen dit denken.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:29:24 #24
323439 HetKlusKonijn
pi_135725530
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens kwam een kennis met de opmerking "ik koop alleen als er een makelaar bij is, dat voelt vertrouwder".
Ik denk dat best veel mensen dit denken.
Wat bedoelde die kennis precies, dat ze altijd een aankoopmakelaar in de arm zou nemen, of dat er überhaupt een makelaar bij het (ver)koopproces is betrokken?

Hmm. Ik vraag me af of die kennis wel helemaal door heeft wat een makelaar precies doet. Ook mèt een makelaar kun je prima een kat-in-de-zak kopen als je niet oplet...
pi_135725737
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wat bedoelde die kennis precies, dat ze altijd een aankoopmakelaar in de arm zou nemen, of dat er überhaupt een makelaar bij het (ver)koopproces is betrokken?

Hmm. Ik vraag me af of die kennis wel helemaal door heeft wat een makelaar precies doet. Ook mèt een makelaar kun je prima een kat-in-de-zak kopen als je niet oplet...
Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.
Jij en ik weten dat een makelaar niets toevoegd juridisch gezien maar weet iedereen dat vraag ik me nu af.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:38:37 #26
323439 HetKlusKonijn
pi_135725854
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.
Jij en ik weten dat een makelaar niets toevoegd juridisch gezien maar weet iedereen dat vraag ik me nu af.
Ik denk van niet... en daarnaast zijn er ook een hoop mensen die het bouwtechnisch inzicht van de doorsnee makelaar stevig overschatten! Dus zeker bij de aankoop van een ouder huis altijd ook nog eventjes een kritische blik van een deskundige kennis eroverheen, of een bouwkundige keuring laten doen.

Ik vind dat er eigenlijk maar twee goede redenen zijn om een makelaar in de arm te nemen: 1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
pi_135728664
http://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl/paketten/nederland

Iemand nog een goedkopere manier om je huis op funda te krijgen? :+
pi_135730855
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
3) Hij sleept er meer uit dan je er : zelf uit zou slepen + de makelaarcourtage.

Nou weet je niet wat je zelf eruit gesleept zou hebben, dus het blijft altijd 'n beetje achteraf schatten of je er wat mee bent opgeschoten. Veelal ook een kwestie van intuïtie en de bovengenoemde redenen 1) + 2).

Wij hebben ons vorige huis goed (maar niet: snel) verkocht via een makelaar. Die had het koopcontract ook zo dichtgetimmerd dat eventuele gebreken die uit een daarna uit te voeren aankoopkeuring, geen reden tot ontbinding van het al gesloten koopcontract konden leiden (doe zo'n aankoopkeuring dan vóór het tekenen).

Enfin, de afloop is bekend: huis met verrotte vloerbalken duur verkocht.

Het is zoals HetKlusKonijn stelt: een makelaar heeft meestal niet heel veel bouwkundige kennis/technisch inzicht, maar is vaak wel zo gehaaid en door de wol geverfd dat ie voordelig uit kan pakken.

Voor aankoop zou ik nooit een makelaar inschakelen btw.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:11:34 #29
323439 HetKlusKonijn
pi_135743018
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:32 schreef blomke het volgende:
Wij hebben ons vorige huis goed (maar niet: snel) verkocht via een makelaar. Die had het koopcontract ook zo dichtgetimmerd dat eventuele gebreken die uit een daarna uit te voeren aankoopkeuring, geen reden tot ontbinding van het al gesloten koopcontract konden leiden (doe zo'n aankoopkeuring dan vóór het tekenen).
Ik vind het niet meer dan logisch dat je een dergelijke keuring laat doen vóór het ondertekenen van het contract, en die ontbindende voorwaarde is vrij standaard hoor. Ik heb bij de verkoop van mijn huis (bouwjaar 1893) om die reden dan ook aangedrongen op het opnemen van een 'ouderdomsclausule', wat min-of-meer op hetzelfde neerkomt. ;)

quote:
Het is zoals HetKlusKonijn stelt: een makelaar heeft meestal niet heel veel bouwkundige kennis/technisch inzicht, maar is vaak wel zo gehaaid en door de wol geverfd dat ie voordelig uit kan pakken.
Dat laatste zeer zeker, maar ik hoor toch nog erg vaak van potentiële kopers dat ze ervan uitgaan dat de makelaar beschikt over afdoende bouwtechnische kennis. En dat is dus een groot misverstand!

quote:
Voor aankoop zou ik nooit een makelaar inschakelen btw.
Heb ik zelf ook nooit gedaan. Wellicht heb ik dus ietsje meer betaald dan hoogstnoodzakelijk, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet zo erg mee zitten.
pi_135743190
Ga je je mooi verbouwde huisje verkopen Ml?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 23:15:11 ]
pi_135802612
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:15 schreef Loveless85 het volgende:
Ga je je mooi verbouwde huisje verkopen Ml?
Jup, ik ga een nog mooier huisje zien te kopen ;)
pi_135981712
Website wordt as we type gebouwd *O*

Korte pakkende naam en die komt op een speciaal doek 3 meter lang dat buiten komt te hangen.
Als dat niet opvalt!

Verder makelaars en offertes ik ga een funda en uurtarief afspreken.
Zelf rondleiden enz.
pi_136074835
Spandoek (klinkt lakenachtig, is het niet) besteld!

Te koop
Woonhuis met garage
www.(insert nog af te maken website).com

*O*
pi_136077600
Heb je de lakens en verf al in huis?
pi_136077955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:21 schreef Loveless85 het volgende:
Heb je de lakens en verf al in huis?
Klinkt lakenachtig..is het niet...
pi_136079524
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klinkt lakenachtig..is het niet...
Zelf breien? Hip hoor :7
pi_136217337
Met mijn mobiel de fotograaf die ons de hele dag heeft laten draven nagedaan ;)

Kwaliteit slecht..

Geeft wel een idee.
Alles binnen is nu op het plaatje, buitenkant maandag als de zon schijnt.
pi_136366376
Foto's!

pi_136366405

pi_136366415
Nou nog selecteren :+
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:59:24 #41
323439 HetKlusKonijn
pi_136367275
^^ Mooie foto's hoor, van een erg mooi huis! En slim dat je eventjes een zonnige dag hebt afgewacht. ;)
Het enige wat ik toch nog even zou hebben weggehaald zijn die kussentjes in je badkuip.

En wat heb je een geweldig pleetje... O+
pi_136367327
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooie foto's hoor, van een erg mooi huis! En slim dat je eventjes een zonnige dag hebt afgewacht. ;)
Het enige wat ik toch nog even zou hebben weggehaald zijn die kussentjes in je badkuip.

Oh dat is misschien wel een goede tip!

Kan alsnog :) Maar verder niets op te merken? :o
pi_136367344
Nu je het zegt ja dat is niet heel netjes zie ik :D
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:03:06 #44
323439 HetKlusKonijn
pi_136367383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh dat is misschien wel een goede tip!

Kan alsnog :) Maar verder niets op te merken? :o
Misschien schiet me later nog iets te binnen, maar ik vind de foto's echt een keurige indruk van je huis geven. Heel netjes ook, alles. :)

Oh ja, op sommige van je bovenste reeks foto's lijkt het alsof er spetters op je lens zaten?
(is maar een futiliteit).
pi_136367498
In die blauwe lucht bedoel je?

Ik weet niet wat dat is helaas maar het zijn niet mijn foto's hoor, dit lukt niet met een HTK camera.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:12:12 #46
323439 HetKlusKonijn
pi_136367682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:06 schreef Ml-etje het volgende:
In die blauwe lucht bedoel je?

Ik weet niet wat dat is helaas maar het zijn niet mijn foto's hoor, dit lukt niet met een HTK camera.
Ja.
Maar echt 'ernstig' is dat sowieso niet. Je gaat er het 'opmerkelijke foto's'-topic zeker niet om halen. :P

Gewoon zo laten, ik vind het prima foto's. :Y
pi_136367769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja.
Maar echt 'ernstig' is dat sowieso niet. Je gaat er het 'opmerkelijke foto's'-topic zeker niet om halen. :P

Gewoon zo laten, ik vind het prima foto's. :Y
:D nee dat was niet de intentie inderdaad.

Nu detaxateurs nog op 1 lijn krijgen. Die hebben wat moeite met een prijs bepalen.
299.500-325.000

Nou dat maakt het makkelijk :')
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:16:35 #48
323439 HetKlusKonijn
pi_136367825
^^ 't zit niet zo heel veel uitelkaar, toen ik mijn huisje moest verkopen kreeg ik taxaties die varieerden van 150K tot 220K. :')
(is uiteindelijk voor 170K weggegaan bij een vraagprijs van 185K)

Ik zou gewoon in het midden gaan zitten. :)
NB: is natuurlijk ook sterk afhankelijk van hoe snel je ervan af wilt/moet.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:32:35 #49
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136368388
Wat een mooie woning ^O^ Met name de keuken, echt mooi. Een aantal dingetjes had ik anders gedaan, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136368608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ 't zit niet zo heel veel uitelkaar, toen ik mijn huisje moest verkopen kreeg ik taxaties die varieerden van 150K tot 220K. :')
(is uiteindelijk voor 170K weggegaan bij een vraagprijs van 185K)

Ik zou gewoon in het midden gaan zitten. :)
NB: is natuurlijk ook sterk afhankelijk van hoe snel je ervan af wilt/moet.
Moet niks maar verbaas me er wel over.

quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef cvboer het volgende:
Wat een mooie woning ^O^ Met name de keuken, echt mooi. Een aantal dingetjes had ik anders gedaan, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning dan ;)
pi_136368774
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik las "reetje"....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:44:04 #52
323439 HetKlusKonijn
pi_136368781
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Moet niks maar verbaas me er wel over.
Een taxatie blijft natuurlijk voor een deel natte-vinger werk.
Er zijn ook behoorlijk wat makelaars die juist in een wat slechtere verkopersmarkt de vraagprijs juist wat lager stellen omdat ze op die manier tenminste nog ìets verkopen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:47:53 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136368921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef Ml-etje het volgende:

Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning dan ;)
Heeft meer meer smaak te maken, niet zo zeer technisch.
Je wc-pot en de wasbakjes boven, is niet echt mijn ding. Smaken verschillen nou eenmaal.
Verder vind ik het wel erg mooi ingericht.
pi_136369274
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Een taxatie blijft natuurlijk voor een deel natte-vinger werk.
Er zijn ook behoorlijk wat makelaars die juist in een wat slechtere verkopersmarkt de vraagprijs juist wat lager stellen omdat ze op die manier tenminste nog ìets verkopen.
Klopt, dat idee krijg ik ook. Degene die het minste verkoopt (serieus :D ) komt ook met een heel verhaal/verdediging dat het anders zo lang duurt..

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik las "reetje"....
:D heb ik ook

quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:47 schreef cvboer het volgende:

[..]

Heeft meer meer smaak te maken, niet zo zeer technisch.
Je wc-pot en de wasbakjes boven, is niet echt mijn ding. Smaken verschillen nou eenmaal.
Verder vind ik het wel erg mooi ingericht.
Dat zijn gelukkig vervangbare zaken denk dat iedereen wel iets niet mooi vindt in een woning die zwarte tegels moeten ook maar je smaak zijn.
pi_136369473
Verkooptekst voor op de site en op funda:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou zeggen shoot!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 05-02-2014 18:49:58 ]
pi_136369496
Dit komt uiteraard niet zo onder elkaar, dat zou ik noooit lezen :D
pi_136372810
Bij de afmetingen zou iik niet elke keer "vierkante meter" zetten. m² is makkelijker leesbaar. Kelder: maar lieft 30 m²!!! Fantastisch!
pi_136373387
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:19 schreef blomke het volgende:
Bij de afmetingen zou iik niet elke keer "vierkante meter" zetten. m² is makkelijker leesbaar. Kelder: maar lieft 30 m²!!! Fantastisch!
^O^ goede, ga ik meteen wijzigen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:17:11 #59
323439 HetKlusKonijn
pi_136375998
Wat opmerkingen mijnerzijds (grotendeels tekstueel):

"en ligt verkeersluw in de dijk" -> verkeersluw gelegen aan de dijk
"Lange omschrijving" -> uitgebreide omschrijving

Misschien onder je stukje 'korte omschrijving' nog een wervend zinnetje als "U kunt er direct intrekken!"
NB: ik zou de potentiële koper aanspreken met 'u' en niet met 'je', maar ik ben in deze wellicht een tikkie ouderwetsch. ;)
pi_136376252
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat opmerkingen mijnerzijds (grotendeels tekstueel):

"en ligt verkeersluw in de dijk" -> verkeersluw gelegen aan de dijk
"Lange omschrijving" -> uitgebreide omschrijving

Misschien onder je stukje 'korte omschrijving' nog een wervend zinnetje als "U kunt er direct intrekken!"
NB: ik zou de potentiële koper aanspreken met 'u' en niet met 'je', maar ik ben in deze wellicht een tikkie ouderwetsch. ;)
*corrigeren gaat!

Het je en u verschil is een beetje de doelgroep. Er zullen niet snel mensen met 2 of meer kinderen op af komen vermoed ik.
Al kan een 4e slaapkamer of een dakkapel extra wel.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:27:04 #61
323439 HetKlusKonijn
pi_136376513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*corrigeren gaat!

Het je en u verschil is een beetje de doelgroep. Er zullen niet snel mensen met 2 of meer kinderen op af komen vermoed ik.
Al kan een 4e slaapkamer of een dakkapel extra wel.
Tsja... kweenie. Het huis lijkt mij persoonlijk groot genoeg voor een gezin hoor!
(en er zullen niet veel jongeren zijn die nu nog fluitend 300K aan hypotheek krijgen...)

Als ik dat geld had en ik zocht daar in de buurt een woning dan was-ie al verkocht... :@
pi_136376613
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tsja... kweenie. Het huis lijkt mij persoonlijk groot genoeg voor een gezin hoor!
(en er zullen niet veel jongeren zijn die nu nog fluitend 300K aan hypotheek krijgen...)
Ga het overwegen :Y
Het is inderdaad niet makkelijk 300k aan hypotheek te krijgen maar als je beide een leuke job hebt wel hoor.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:32:47 #63
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136376836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ga het overwegen :Y
Het is inderdaad niet makkelijk 300k aan hypotheek te krijgen maar als je beide een leuke job hebt wel hoor.
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:36:36 #64
323439 HetKlusKonijn
pi_136377044
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:32 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ja, ik zou niemand in deze tijd adviseren om maar te gaan lenen op twee inkomens, en zeker niet maximaal... :X
pi_136377208
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:32 schreef cvboer het volgende:

[..]

_O- precies de reden dat ik dat vertik ja.
pi_136377409
Meanwhile:

woensdag 5 februari 2014 @ 20:48:00 #67
323439 HetKlusKonijn
pi_136377628
^^ Originele indeling!

Eén dingetje: 'Bij Keuken' is één woord, 'Bijkeuken' dus. ;)
pi_136377664
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Originele indeling!

Eén dingetje: 'Bij Keuken' is één woord, 'Bijkeuken' dus. ;)
Niet mijn tekst gelukkig, mijn Nederlands doet het nog.
Hoor eea aan gemopper nu :D
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:50:19 #69
323439 HetKlusKonijn
pi_136377754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet mijn tekst gelukkig, mijn Nederlands doet het nog.
Hoor eea aan gemopper nu :D
Haha! :D
pi_136377894
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha! :D
Ik zag alleen een kloppend plaatje, dus waarschijnlijk was het al een opluchting dat ik niets zei over de tekst.

Indeling is zo geworden omdat het allemaal kleine hokjes waren en ik graag een keuken met uitzicht wilde.
De woonkamer was eerst een badkamer en keuken naast elkaar, ieniemini dus.
Kantoor/studeerkamer was een slaapkamer en de keuken dat was de woonkamer.
pi_136378557
Allereerst, leuk om je hele huis zo eens achter elkaar te zien. Het ziet er keurig verzorgd uit en ik denk ook dat je heel neutraal verbouwd hebt. Dat zal vast veel kijkers/ kopers aanspreken!

En je vroeg te shooten, dus dat doe ik *O*

- Ik zou er zeker een plattegrond bij doen, want ook al heb ik destijds je verbouwtopics wel gevolgd, ik begrijp nog steeds niet precies hoe je benedenverdieping precies ingedeeld is... :@

- Die tweede foto, een bijgebouw met houten betimmering, welk deel van je huis is dat?

- Slaapkamer (nu inloopkast) heeft deze kamer wel een raam?

- houten keuken -> eikenhouten keuken (gok ik? Houten keuken klinkt een beetje te kneuterig voor zo'n sjieke keuken

- foto's in logische volgorde plaatsen, maar dat ligt nogal voor de hand denk ik :+

Succes! Wat is de planning? Wanneer komt het online? Bord in de tuin, etc?

[ Bericht 0% gewijzigd door Reese op 05-02-2014 21:14:42 ]
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:11:36 #72
323439 HetKlusKonijn
pi_136379058
Ik mis nog een plattegrond van de rest van het huis, maar ik neem aan dat die in aantocht is? :)
pi_136379884
Ah, met de plattegrond erbij begrijp ik het beter. Ik mis nog een goede foto van de voorkant. De hoek van de studeerkamer en garage zeg maar. Hoe zien voorbijgangers over de dijk het huis? Levert dat een leuke, herkenbare foto op?

En ik zou de mogelijkheid tot kantoor aan huis veeeel prominenter in je tekst zetten! Gelijk al in de korte beschrijving. Dat is hartstikke interessant en maakt je doelgroep stukken groter.
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:29:39 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_136380178
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:56 schreef Ml-etje het volgende:
http://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl/paketten/nederland

Iemand nog een goedkopere manier om je huis op funda te krijgen? :+
Voor het Funda pakket ben je net zoveel kwijt als een gewone makelaar...
Oke daar heb je nog courtage kosten naast, maar als je niet alle ins en outs weet van de papierwinkel kun je dus schijnbaar aardig genaaid worden...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_136390647
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Reese het volgende:
Allereerst, leuk om je hele huis zo eens achter elkaar te zien. Het ziet er keurig verzorgd uit en ik denk ook dat je heel neutraal verbouwd hebt. Dat zal vast veel kijkers/ kopers aanspreken!

En je vroeg te shooten, dus dat doe ik *O*

- Ik zou er zeker een plattegrond bij doen, want ook al heb ik destijds je verbouwtopics wel gevolgd, ik begrijp nog steeds niet precies hoe je benedenverdieping precies ingedeeld is... :@

- Die tweede foto, een bijgebouw met houten betimmering, welk deel van je huis is dat?

- Slaapkamer (nu inloopkast) heeft deze kamer wel een raam?

- houten keuken -> eikenhouten keuken (gok ik? Houten keuken klinkt een beetje te kneuterig voor zo'n sjieke keuken

- foto's in logische volgorde plaatsen, maar dat ligt nogal voor de hand denk ik :+

Succes! Wat is de planning? Wanneer komt het online? Bord in de tuin, etc?
Inloopkast heeft geen raam, kan wel simpel een raam ingezet worden maar juist in die kast wilde ik nou geen daglicht.
Vind het eerlijk gezegd ook geen maat voor een echte kamer, tijdelijk als babykamer kan wel.

Heb de keuken gewoon maar even keuken genoemd :)

Foto's worden op de site zeker op volgorde geplaatst :Y

De planning is zsm. Ik heb een aantal makelaars uitgenodigd maar als ik hun voorwaarden lees dan heb ik zelf vooral niets meer in te brengen :D
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik mis nog een plattegrond van de rest van het huis, maar ik neem aan dat die in aantocht is? :)
Is inmiddels ook af zal ik nog even plaatsen.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:24 schreef Reese het volgende:
Ah, met de plattegrond erbij begrijp ik het beter. Ik mis nog een goede foto van de voorkant. De hoek van de studeerkamer en garage zeg maar. Hoe zien voorbijgangers over de dijk het huis? Levert dat een leuke, herkenbare foto op?

En ik zou de mogelijkheid tot kantoor aan huis veeeel prominenter in je tekst zetten! Gelijk al in de korte beschrijving. Dat is hartstikke interessant en maakt je doelgroep stukken groter.
Check!
Het is praktisch onmogelijk het in één geheel te fotograferen, we hebben al op ons buik aan andere zijde dijk gelegen maar welke lens dan ook het is niet te doen.
Wat ik kan overwegen is een 360 graden app het werk laten doen.
pi_136390657
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voor het Funda pakket ben je net zoveel kwijt als een gewone makelaar...
Oke daar heb je nog courtage kosten naast, maar als je niet alle ins en outs weet van de papierwinkel kun je dus schijnbaar aardig genaaid worden...
Heb een andere weg naar funda gevonden die me geen starttarief van een makelaar gaat kosten.
Die komen pas kijken boven de 500 euro terwijl hun funda pakket way less kost en als je het laat uitspecificeren dan betaal je aan een makelaar 190 euro voor een geheel jaar Funda plaatsing.

Heb mijn voorlopog koopcontract gewoon liggen en ben wel aardig juridisch onderlegd dus dat komt wel goed. Maar als je tips hebt? Ze zijn welkom!
pi_136390671
Aangepaste versie.
Hopelijk heb ik alle tips meegenomen, zo niet roep vooral!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136394402
Wow, mooi huis! Goede omschrijving. Hoop voor je dat het snel goedkomt met verkopen.

Misschien nog iets zetten over de omgeving/dorp/voorzieningen. Voor mensen die niet uit de buurt komen is dat misschien fijn. Bijvoorbeeld afstand snelweg, of scholen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 06-02-2014 11:10:52 ]
Met een meidenkwartet
pi_136394506
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:57 schreef Cathmar het volgende:
Wow, mooi huis! Goede omschrijving. Hoop voor je dat het snel goedkomt met verkopen.

Misschien nog iets zetten over de omgeving/dorp/voorzieningen. Voor mensen die niet uit de buurt komt is dat misschien fijn. Bijvoorbeeld afstand snelweg, of scholen?
^O^ heb een Rss feed gevonden met info en dat over de snelweg is een goede.
Toch blijkt uit onderzoek dat 90% van de kijkers uit de omgeving komt.

En thnx voor het compliment natuurlijk!
pi_136400166
Prachtig huis, heb toen je topic verslonden toen jullie zo druk bezig waren. Alles ook mooi afgewerkt, love it ^O^ .

Het enige maar dan ook echt het enige wat mij enorm tegen zou staan is het feit dat de kookplaat en de spoelbak in de mooie keuken tegenover elkaar liggen. Moet er absoluut niet aan denken met een pan kokend water om moeten lopen om de piepers af te gieten.

Edit: en de kleine woonkamer maar da's puur persoonlijk.

Joh, dat huis ben je zo kwijt!
Hebben jullie al iets anders op het oog (of heb ik daar overheen gelezen?)

Verder vind ik je een mafketel dat je daar weg gaat :6

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 06-02-2014 14:04:39 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_136400937
1 klein puntje, moet het niet zijn: gelegen aan een verkeersluwe dijk?

Het klinkt mij iets logischer want ik mag aannemen dat het huis zelf echt wel verkeersluw is :P .
pi_136401258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Prachtig huis, heb toen je topic verslonden toen jullie zo druk bezig waren. Alles ook mooi afgewerkt, love it ^O^ .

Het enige maar dan ook echt het enige wat mij enorm tegen zou staan is het feit dat de kookplaat en de spoelbak in de mooie keuken tegenover elkaar liggen. Moet er absoluut niet aan denken met een pan kokend water om moeten lopen om de piepers af te gieten.

Edit: en de kleine woonkamer maar da's puur persoonlijk.

Joh, dat huis ben je zo kwijt!
Hebben jullie al iets anders op het oog (of heb ik daar overheen gelezen?)

Hetgeen ik op het oog heb is minstens zo mooi ;)

Omlopen met pan is inderdaad waar, ik vind het niet lastig maar kan het me zeker voorstellen.
Woonkamer is klein, dat klopt zeker.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
1 klein puntje, moet het niet zijn: gelegen aan een verkeersluwe dijk?

Het klinkt mij iets logischer want ik mag aannemen dat het huis zelf echt wel verkeersluw is :P .
Nee, het huis ligt aan een dijk die rond spitstijd wel druk is maar doordat het huis als enige aan deze dijk laag gelegen is merk je daar niets van.
pi_136401377
Ah zo!

Doe er maar geen strikje om hoor, als ik hier zelf niet zo fijn zou wonen was ik je eerste kijker :Y
(en die kleine woonkamer, ach, je kunt niet op 3 plekken tegelijk zitten en je hebt een heuse woonkeuken, daar zou ik denk ik ook meer zitten)
Het blijft een geweldig huis.

[ Bericht 24% gewijzigd door knoblaucha6 op 06-02-2014 14:48:02 ]
pi_136402809
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ah zo!

Doe er maar geen strikje om hoor, als ik hier zelf niet zo fijn zou wonen was ik je eerste kijker :Y
(en die kleine woonkamer, ach, je kunt niet op 3 plekken tegelijk zitten en je hebt een heuse woonkeuken, daar zou ik denk ik ook meer zitten)
Het blijft een geweldig huis.
Haha, *80 meter roze lint bestellen gaat

Thanks! Ik hoop dat andere er ook zo over denken.
De makelaars zijn overigens niet erg vlot met hun offertes enzovoorts.. zucht!
pi_136403801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 06:54 schreef Ml-etje het volgende:
Tot in de puntjes verzorgde vrijstaande woning met garage met schitterend uitzicht
Wat heb ik aan een garage met een schitterend uitzicht? :D
pi_136403913
Gun jij je auto niks dan? :P
pi_136408585
In de spoiler een aantal aanpassing weergegeven die ik zou doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:02 schreef Ml-etje het volgende:
Verkooptekst voor op de site en op funda:

SPOILER
Allereerst een pracht huis! Uit je tekst is duidelijk je eigen enthousiasme voor het huis te lezen. Je probeert erg volledig te zijn, waardoor het soms de leesbaarheid niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen sommige dingen niet in de tekst te zetten, omdat het wel in de foto's terugkomt of anders wel bij de bezichtiging. Voorbeeldje, dat de badkamer halfhoog betegeld is en daarboven gestuukt. Die zin loopt nu imo niet lekker en dat zie ik toch op de foto's?
pi_136408792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat heb ik aan een garage met een schitterend uitzicht? :D
:D
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:10 schreef LauriLynne het volgende:
In de spoiler een aantal aanpassing weergegeven die ik zou doen.

[..]

Allereerst een pracht huis! Uit je tekst is duidelijk je eigen enthousiasme voor het huis te lezen. Je probeert erg volledig te zijn, waardoor het soms de leesbaarheid niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen sommige dingen niet in de tekst te zetten, omdat het wel in de foto's terugkomt of anders wel bij de bezichtiging. Voorbeeldje, dat de badkamer halfhoog betegeld is en daarboven gestuukt. Die zin loopt nu imo niet lekker en dat zie ik toch op de foto's?
^O^ dat klopt zeker, daar loop je als zelfverkoper echt tegenaan.

Ik neem je punten mee en ga de tekst naar een makelaar mailen die bereidt was eea door te nemen.
pi_136429766
Misschien totale woonoppervlakte nog noemen? Toch een van de dingen waar je (ik dan) het eerst op let.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:22:27 #90
323439 HetKlusKonijn
pi_136430534
^^ Dat laatste zou ik nog wel meenemen inderdaad.

Maar verder ziet het er prima, en zeer professioneel, uit. :)
pi_136430762
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:45 schreef V1z0R het volgende:
Misschien totale woonoppervlakte nog noemen? Toch een van de dingen waar je (ik dan) het eerst op let.
Echt?!
Ok, ga ik de kamers bij elkaar optellen :)
pi_136430773
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dat laatste zou ik nog wel meenemen inderdaad.

Maar verder ziet het er prima, en zeer professioneel, uit. :)
Funda vermelding is ook geregeld, er komt bij te staan dat ik de rondleidingen zelf doe.

*O*
pi_136436849
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Ik vind dat er eigenlijk maar twee goede redenen zijn om een makelaar in de arm te nemen: 1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
Ehm en al dat papierwerk dan?
Belasting, Notaris, etc?
Dat lijkt mij juist de enige goede reden om een makelaar te nemen.
Bezichtiging en onderhandelen lijkt mij juist leuk en makkelijk, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat huis dan officieel op papier zou moeten verkopen. (daarom ga ik dit topic nog even beter lezen wanneer ik tijd heb, incl alle linkjes).
pi_136437199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:00 schreef Ml-etje het volgende:
Toch blijkt uit onderzoek dat 90% van de kijkers uit de omgeving komt.
Dat kan ook gehalte "gluren bij de buren" zijn.
Want jeetje, wat heb je een mooi huis!!!
Als ik in de buurt zou zijn, zou ik ook even komen kijken.
pi_136437214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ja wat knoblaucha6 zegt :D
pi_136437391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ehm en al dat papierwerk dan?
Belasting, Notaris, etc?
Dat lijkt mij juist de enige goede reden om een makelaar te nemen.
Bezichtiging en onderhandelen lijkt mij juist leuk en makkelijk, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat huis dan officieel op papier zou moeten verkopen. (daarom ga ik dit topic nog even beter lezen wanneer ik tijd heb, incl alle linkjes).
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.
Belasting idem en een verkoopakte kun je via VEH verkrijgen of je eigen vroegere akte pakken ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat kan ook gehalte "gluren bij de buren" zijn.
Want jeetje, wat heb je een mooi huis!!!
Als ik in de buurt zou zijn, zou ik ook even komen kijken.
Niet goed door mij verwoord, 80% koopt ook alleen in die omgeving.
En dank voor het compliment!!

De makelaars zijn nogal uiteenlopend met hun mening dus ben blij met jubelende mensen.
pi_136437965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
Belasting idem en een verkoopakte kun je via VEH verkrijgen of je eigen vroegere akte pakken ;)
Meen je dat nou serieus? Dan is een makelaar ook nergens voor nodig...

quote:
En dank voor het compliment!!
Geen dank
quote:
De makelaars zijn nogal uiteenlopend met hun mening dus ben blij met jubelende mensen.
Uiteenlopend?
Als er 1tje tussen zit die het loopt af te kraken, gewoon wijzen naar de uitgang hoor.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:24:20 #98
323439 HetKlusKonijn
pi_136439669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
Dit dus. Overbodig als je niet opziet tegen het zelf rondleiden + zelf onderhandelen.
pi_136439992
Bij zelf rondleiden moet je wel goed tegen kritiek op je huis kunnen.
pi_136440225
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Echt?!
Ok, ga ik de kamers bij elkaar optellen :)
:Y

Nog wat kleine dingetjes:
quote:
Woning is volledig gestuukt endoor een schilder in de verf gezet, dit is afgelopen jaar ('13) nagelopen en up to date gebracht. Benedenverdieping is voorzien van glasvliesbehang waar nodig.
Spatie vergeten :P en zou die laatste dan ook 2013 net als de rest.

quote:
Woonkeuken met kookeiland en afzuigschouw (met Boretti fornuis/ onbouwvaatwasser vaatwasser) en inbouwboiler
Moet alleen "inbouwvaatwasser" zijn neem ik aan?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')