Interessant, als je je huidige woning verkoopt voor ¤2500, zeg het dan ff, dan koop ik hem gelijk. Ik betaal contant. 😄quote:Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb mijn eerst huis te koop gezet op speurders. Er heeft een koppel gereageerd. En die hebben het gekocht voor ¤2500,- meer als ik in mijn hoofd hadgewoon proberen dus
Ik had dus een makelaar voor het héle traject, en helaas bleek ook die, ondanks intensief contact, op een bepaald moment een behoorlijk ernstige fout te hebben gemaakt (datum overdracht op verzoek van kopers vervroegd, zonder de verkoper - ik dus - te informerenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:02 schreef bleiblei het volgende:
Nou, ik bedoel vooral de makelaar die zelfverkopen.nl je toewijst. Een gewone makelaar heb je doorgaans behoorlijk intensief contact mee, bij zo een zelfverkopen.nl makelaar die je toegewezen krijgt voor de laatste puntjes op de i heb ik zoals beschreven minder positieve ervaring als je wat naïef dat traject in gaat met als enige doel wat euro's te besparen.
Mede jurist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doenquote:Op maandag 20 januari 2014 12:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De enige reden voor mij om destijds een makelaar in de arm te nemen was dat ik geen trek had in zelf de rondleidingen te doen, vooral ook vanwege de emotionele band die ik had met het te verkopen huis (moest verkopen wegens scheiding).
Verder kun je, als je je een beetje inleest (bijvoorbeeld via de site van VEH), eigenlijk alles wel zelf. Een standaard koopcontract met daarin de noodzakelijke ontbindende voorwaarden is te downloaden via VEH. Maar misschien heb ik als jurist hier makkelijk praten, kan me zo voorstellen dat veel mensen toch liever de 'zekerheid' hebben van via een makelaar verkopen. Let er dan wel op, zoals bleiblei ook al zegt, dat die makelaar waar levert voor zijn geld.
Dan moet de contractuele afhandeling inderdaad een simpel klusje zijn, tenzij er sprake is van wat specialere omstandigheden (erfdienstbaarheden, erfpacht, e.d.) waar je expertise wellicht net niet ligt - maar dat kun je uiteraard ook zelf uitzoeken.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mede jruist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen
Inderdaad de enige reden dat ik een makelaar wil is voor een waardebepaling en Funda.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:03 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Het probleem is: Funda. Zonder NVM makelaar krijg je daar geen volledige advertentie. Wij hebben enkele jaren geleden eerst geprobeerd zelf ons huis te verkopen (ook te koop gezet op diverse sites, waaronder jaap.nl). Wel wat reactie gehad, maar je bereikt lang niet zoveel potentiele kopers als via Funda.
En je hebt idd van die "zelf verkopen" makelaars, die wel aangesloten zijn bij de NVM, maar die doen precies het omgekeerde van wat je eigenlijk zou willen: niet de rondleidingen, foto's, brochures, etc, maar wel de onderhandelingen... (tenminste, zo was dat een jaar of 4 terug)
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dan moet de contractuele afhandeling inderdaad een simpel klusje zijn, tenzij er sprake is van wat specialere omstandigheden (erfdienstbaarheden, erfpacht, e.d.) waar je expertise wellicht net niet ligt - maar dat kun je uiteraard ook zelf uitzoeken.
Klopt, had ik al vermeld in een van mijn eerdere posts.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.
Oeps, sorry!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klopt, had ik al vermeld in een van mijn eerdere posts.
Of ik pak mijn eigen koopcontract en typ dat overquote:Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Vereniging Eigen Huis heeft standaardcontracten die je als basis kan gebruiken. Dus als je idd geen gekke omstandigheden hebt, kun je practisch met een goed standaard koopcontract af.
Is dat ook niet de taak van een notaris, die contracten in orde te krijgen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mede jurist hier vandaar dat ik wat zelf durf te doen
Overiegns ben je bij onderhandelen zelf toch de baas?
Jij bepaalt en de makelaar voert uit.
In de praktijk doet z'n secretaresse dat. Nou zou die zomaar ook jurist kunnen zijn (jawel... ervaring meequote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Is dat ook niet de taak van een notaris, die contracten in orde te krijgen?
Die kijkt op zijn hoogst of het juridisch correct is, niet alsof de ene partij de ander juridisch correct naaitquote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Notariskantoren behalen het grootste gedeelte van hun omzet uit het passeren van koopaktes inderdaad, en het merendeel van die koopaktes betreft standaardcontracten - een klusje wat de eerste de beste administratief medewerker ook kan doen (en vaak ook daadwerkelijk doet) maar dan voor een veel lager tarief... maar de klant mag wel de volle mep betalen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:22 schreef bleiblei het volgende:
Wat dat betreft is al dat notarieel geneuzel wel het meest overgewaardeerde beroep dat je kan verzinnen. We hebben bij de aankoop van grond echt gigantisch veel gezeik gehad over erfgrenzen, overpadrechten, kadasters, juridische uitzonderingen etc. en die man deed niets. Behalve aan het einde van het verhaal nog ff melden dat er nog een paar 100 euro bovenop de transactie kwam omdat ie een bijzondere notariële kostenpost vergeten was.
En dit, doehetzelfnotaris.nl kan ik iedereen aanradenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Notariskantoren behalen het grootste gedeelte van hun omzet uit het passeren van koopaktes inderdaad, en het merendeel van die koopaktes betreft standaardcontracten - een klusje wat de eerste de beste administratief medewerker ook kan doen (en vaak ook daadwerkelijk doet) maar dan voor een veel lager tarief... maar de klant mag wel de volle mep betalen.
Jahoor, dat klopt maar beroepsdeformatie enzoquote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat bedoelde die kennis precies, dat ze altijd een aankoopmakelaar in de arm zou nemen, of dat er überhaupt een makelaar bij het (ver)koopproces is betrokken?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens kwam een kennis met de opmerking "ik koop alleen als er een makelaar bij is, dat voelt vertrouwder".
Ik denk dat best veel mensen dit denken.
Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat bedoelde die kennis precies, dat ze altijd een aankoopmakelaar in de arm zou nemen, of dat er überhaupt een makelaar bij het (ver)koopproces is betrokken?
Hmm. Ik vraag me af of die kennis wel helemaal door heeft wat een makelaar precies doet. Ook mèt een makelaar kun je prima een kat-in-de-zak kopen als je niet oplet...
Ik denk van niet... en daarnaast zijn er ook een hoop mensen die het bouwtechnisch inzicht van de doorsnee makelaar stevig overschatten! Dus zeker bij de aankoop van een ouder huis altijd ook nog eventjes een kritische blik van een deskundige kennis eroverheen, of een bouwkundige keuring laten doen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.
Jij en ik weten dat een makelaar niets toevoegd juridisch gezien maar weet iedereen dat vraag ik me nu af.
3) Hij sleept er meer uit dan je er : zelf uit zou slepen + de makelaarcourtage.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je een dergelijke keuring laat doen vóór het ondertekenen van het contract, en die ontbindende voorwaarde is vrij standaard hoor. Ik heb bij de verkoop van mijn huis (bouwjaar 1893) om die reden dan ook aangedrongen op het opnemen van een 'ouderdomsclausule', wat min-of-meer op hetzelfde neerkomt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:32 schreef blomke het volgende:
Wij hebben ons vorige huis goed (maar niet: snel) verkocht via een makelaar. Die had het koopcontract ook zo dichtgetimmerd dat eventuele gebreken die uit een daarna uit te voeren aankoopkeuring, geen reden tot ontbinding van het al gesloten koopcontract konden leiden (doe zo'n aankoopkeuring dan vóór het tekenen).
Dat laatste zeer zeker, maar ik hoor toch nog erg vaak van potentiële kopers dat ze ervan uitgaan dat de makelaar beschikt over afdoende bouwtechnische kennis. En dat is dus een groot misverstand!quote:Het is zoals HetKlusKonijn stelt: een makelaar heeft meestal niet heel veel bouwkundige kennis/technisch inzicht, maar is vaak wel zo gehaaid en door de wol geverfd dat ie voordelig uit kan pakken.
Heb ik zelf ook nooit gedaan. Wellicht heb ik dus ietsje meer betaald dan hoogstnoodzakelijk, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet zo erg mee zitten.quote:Voor aankoop zou ik nooit een makelaar inschakelen btw.
Jup, ik ga een nog mooier huisje zien te kopenquote:Op maandag 20 januari 2014 23:15 schreef Loveless85 het volgende:
Ga je je mooi verbouwde huisje verkopen Ml?
Klinkt lakenachtig..is het niet...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:21 schreef Loveless85 het volgende:
Heb je de lakens en verf al in huis?
Zelf breien? Hip hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klinkt lakenachtig..is het niet...
Oh dat is misschien wel een goede tip!quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooie foto's hoor, van een erg mooi huis! En slim dat je eventjes een zonnige dag hebt afgewacht.
Het enige wat ik toch nog even zou hebben weggehaald zijn die kussentjes in je badkuip.
En wat heb je een geweldig pleetje...![]()
Misschien schiet me later nog iets te binnen, maar ik vind de foto's echt een keurige indruk van je huis geven. Heel netjes ook, alles.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh dat is misschien wel een goede tip!
Kan alsnogMaar verder niets op te merken?
Ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:06 schreef Ml-etje het volgende:
In die blauwe lucht bedoel je?
Ik weet niet wat dat is helaas maar het zijn niet mijn foto's hoor, dit lukt niet met een HTK camera.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja.
Maar echt 'ernstig' is dat sowieso niet. Je gaat er het 'opmerkelijke foto's'-topic zeker niet om halen.
Gewoon zo laten, ik vind het prima foto's.
Moet niks maar verbaas me er wel over.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ 't zit niet zo heel veel uitelkaar, toen ik mijn huisje moest verkopen kreeg ik taxaties die varieerden van 150K tot 220K.
(is uiteindelijk voor 170K weggegaan bij een vraagprijs van 185K)
Ik zou gewoon in het midden gaan zitten.
NB: is natuurlijk ook sterk afhankelijk van hoe snel je ervan af wilt/moet.
Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning danquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef cvboer het volgende:
Wat een mooie woningMet name de keuken, echt mooi. Een aantal dingetjes had ik anders gedaan, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Ik las "reetje"....quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En wat heb je een geweldig pleetje...![]()
Een taxatie blijft natuurlijk voor een deel natte-vinger werk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Moet niks maar verbaas me er wel over.
Heeft meer meer smaak te maken, niet zo zeer technisch.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef Ml-etje het volgende:
Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning dan
Klopt, dat idee krijg ik ook. Degene die het minste verkoopt (serieusquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Een taxatie blijft natuurlijk voor een deel natte-vinger werk.
Er zijn ook behoorlijk wat makelaars die juist in een wat slechtere verkopersmarkt de vraagprijs juist wat lager stellen omdat ze op die manier tenminste nog ìets verkopen.
quote:
Dat zijn gelukkig vervangbare zaken denk dat iedereen wel iets niet mooi vindt in een woning die zwarte tegels moeten ook maar je smaak zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:47 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heeft meer meer smaak te maken, niet zo zeer technisch.
Je wc-pot en de wasbakjes boven, is niet echt mijn ding. Smaken verschillen nou eenmaal.
Verder vind ik het wel erg mooi ingericht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou zeggen shoot!!
[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 05-02-2014 18:49:58 ]Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:19 schreef blomke het volgende:
Bij de afmetingen zou iik niet elke keer "vierkante meter" zetten. m² is makkelijker leesbaar. Kelder: maar lieft 30 m²!!! Fantastisch!
*corrigeren gaat!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat opmerkingen mijnerzijds (grotendeels tekstueel):
"en ligt verkeersluw in de dijk" -> verkeersluw gelegen aan de dijk
"Lange omschrijving" -> uitgebreide omschrijving
Misschien onder je stukje 'korte omschrijving' nog een wervend zinnetje als "U kunt er direct intrekken!"
NB: ik zou de potentiële koper aanspreken met 'u' en niet met 'je', maar ik ben in deze wellicht een tikkie ouderwetsch.
Tsja... kweenie. Het huis lijkt mij persoonlijk groot genoeg voor een gezin hoor!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:22 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
*corrigeren gaat!
Het je en u verschil is een beetje de doelgroep. Er zullen niet snel mensen met 2 of meer kinderen op af komen vermoed ik.
Al kan een 4e slaapkamer of een dakkapel extra wel.
Ga het overwegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja... kweenie. Het huis lijkt mij persoonlijk groot genoeg voor een gezin hoor!
(en er zullen niet veel jongeren zijn die nu nog fluitend 300K aan hypotheek krijgen...)
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ga het overwegen![]()
Het is inderdaad niet makkelijk 300k aan hypotheek te krijgen maar als je beide een leuke job hebt wel hoor.
Ja, ik zou niemand in deze tijd adviseren om maar te gaan lenen op twee inkomens, en zeker niet maximaal...quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..
quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat je niet uit elkaar gaat..
Niet mijn tekst gelukkig, mijn Nederlands doet het nog.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Originele indeling!
Eén dingetje: 'Bij Keuken' is één woord, 'Bijkeuken' dus.
Haha!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Niet mijn tekst gelukkig, mijn Nederlands doet het nog.
Hoor eea aan gemopper nu
Ik zag alleen een kloppend plaatje, dus waarschijnlijk was het al een opluchting dat ik niets zei over de tekst.quote:
Voor het Funda pakket ben je net zoveel kwijt als een gewone makelaar...quote:Op maandag 20 januari 2014 18:56 schreef Ml-etje het volgende:
http://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl/paketten/nederland
Iemand nog een goedkopere manier om je huis op funda te krijgen?
Inloopkast heeft geen raam, kan wel simpel een raam ingezet worden maar juist in die kast wilde ik nou geen daglicht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Reese het volgende:
Allereerst, leuk om je hele huis zo eens achter elkaar te zien. Het ziet er keurig verzorgd uit en ik denk ook dat je heel neutraal verbouwd hebt. Dat zal vast veel kijkers/ kopers aanspreken!
En je vroeg te shooten, dus dat doe ik
- Ik zou er zeker een plattegrond bij doen, want ook al heb ik destijds je verbouwtopics wel gevolgd, ik begrijp nog steeds niet precies hoe je benedenverdieping precies ingedeeld is...
- Die tweede foto, een bijgebouw met houten betimmering, welk deel van je huis is dat?
- Slaapkamer (nu inloopkast) heeft deze kamer wel een raam?
- houten keuken -> eikenhouten keuken (gok ik? Houten keuken klinkt een beetje te kneuterig voor zo'n sjieke keuken
- foto's in logische volgorde plaatsen, maar dat ligt nogal voor de hand denk ik
Succes! Wat is de planning? Wanneer komt het online? Bord in de tuin, etc?
Is inmiddels ook af zal ik nog even plaatsen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik mis nog een plattegrond van de rest van het huis, maar ik neem aan dat die in aantocht is?
Check!quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:24 schreef Reese het volgende:
Ah, met de plattegrond erbij begrijp ik het beter. Ik mis nog een goede foto van de voorkant. De hoek van de studeerkamer en garage zeg maar. Hoe zien voorbijgangers over de dijk het huis? Levert dat een leuke, herkenbare foto op?
En ik zou de mogelijkheid tot kantoor aan huis veeeel prominenter in je tekst zetten! Gelijk al in de korte beschrijving. Dat is hartstikke interessant en maakt je doelgroep stukken groter.
Heb een andere weg naar funda gevonden die me geen starttarief van een makelaar gaat kosten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor het Funda pakket ben je net zoveel kwijt als een gewone makelaar...
Oke daar heb je nog courtage kosten naast, maar als je niet alle ins en outs weet van de papierwinkel kun je dus schijnbaar aardig genaaid worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:57 schreef Cathmar het volgende:
Wow, mooi huis! Goede omschrijving. Hoop voor je dat het snel goedkomt met verkopen.
Misschien nog iets zetten over de omgeving/dorp/voorzieningen. Voor mensen die niet uit de buurt komt is dat misschien fijn. Bijvoorbeeld afstand snelweg, of scholen?
Hetgeen ik op het oog heb is minstens zo mooiquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Prachtig huis, heb toen je topic verslonden toen jullie zo druk bezig waren. Alles ook mooi afgewerkt, love it.
Het enige maar dan ook echt het enige wat mij enorm tegen zou staan is het feit dat de kookplaat en de spoelbak in de mooie keuken tegenover elkaar liggen. Moet er absoluut niet aan denken met een pan kokend water om moeten lopen om de piepers af te gieten.
Edit: en de kleine woonkamer maar da's puur persoonlijk.
Joh, dat huis ben je zo kwijt!
Hebben jullie al iets anders op het oog (of heb ik daar overheen gelezen?)
Verder vind ik je een mafketel dat je daar weg gaat![]()
Nee, het huis ligt aan een dijk die rond spitstijd wel druk is maar doordat het huis als enige aan deze dijk laag gelegen is merk je daar niets van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
1 klein puntje, moet het niet zijn: gelegen aan een verkeersluwe dijk?
Het klinkt mij iets logischer want ik mag aannemen dat het huis zelf echt wel verkeersluw is.
Haha, *80 meter roze lint bestellen gaatquote:Op donderdag 6 februari 2014 14:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ah zo!
Doe er maar geen strikje om hoor, als ik hier zelf niet zo fijn zou wonen was ik je eerste kijker
(en die kleine woonkamer, ach, je kunt niet op 3 plekken tegelijk zitten en je hebt een heuse woonkeuken, daar zou ik denk ik ook meer zitten)
Het blijft een geweldig huis.
Wat heb ik aan een garage met een schitterend uitzicht?quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:54 schreef Ml-etje het volgende:
Tot in de puntjes verzorgde vrijstaande woning met garage met schitterend uitzicht
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:02 schreef Ml-etje het volgende:
Verkooptekst voor op de site en op funda:Allereerst een pracht huis! Uit je tekst is duidelijk je eigen enthousiasme voor het huis te lezen. Je probeert erg volledig te zijn, waardoor het soms de leesbaarheid niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen sommige dingen niet in de tekst te zetten, omdat het wel in de foto's terugkomt of anders wel bij de bezichtiging. Voorbeeldje, dat de badkamer halfhoog betegeld is en daarboven gestuukt. Die zin loopt nu imo niet lekker en dat zie ik toch op de foto's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat heb ik aan een garage met een schitterend uitzicht?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:10 schreef LauriLynne het volgende:
In de spoiler een aantal aanpassing weergegeven die ik zou doen.
[..]
Allereerst een pracht huis! Uit je tekst is duidelijk je eigen enthousiasme voor het huis te lezen. Je probeert erg volledig te zijn, waardoor het soms de leesbaarheid niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen sommige dingen niet in de tekst te zetten, omdat het wel in de foto's terugkomt of anders wel bij de bezichtiging. Voorbeeldje, dat de badkamer halfhoog betegeld is en daarboven gestuukt. Die zin loopt nu imo niet lekker en dat zie ik toch op de foto's?
Echt?!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:45 schreef V1z0R het volgende:
Misschien totale woonoppervlakte nog noemen? Toch een van de dingen waar je (ik dan) het eerst op let.
Funda vermelding is ook geregeld, er komt bij te staan dat ik de rondleidingen zelf doe.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dat laatste zou ik nog wel meenemen inderdaad.
Maar verder ziet het er prima, en zeer professioneel, uit.
Ehm en al dat papierwerk dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind dat er eigenlijk maar twee goede redenen zijn om een makelaar in de arm te nemen: 1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
Dat kan ook gehalte "gluren bij de buren" zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:00 schreef Ml-etje het volgende:
Toch blijkt uit onderzoek dat 90% van de kijkers uit de omgeving komt.
Ja wat knoblaucha6 zegtquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Verder vind ik je een mafketel dat je daar weg gaat
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ehm en al dat papierwerk dan?
Belasting, Notaris, etc?
Dat lijkt mij juist de enige goede reden om een makelaar te nemen.
Bezichtiging en onderhandelen lijkt mij juist leuk en makkelijk, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat huis dan officieel op papier zou moeten verkopen. (daarom ga ik dit topic nog even beter lezen wanneer ik tijd heb, incl alle linkjes).
Niet goed door mij verwoord, 80% koopt ook alleen in die omgeving.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat kan ook gehalte "gluren bij de buren" zijn.
Want jeetje, wat heb je een mooi huis!!!
Als ik in de buurt zou zijn, zou ik ook even komen kijken.
Meen je dat nou serieus? Dan is een makelaar ook nergens voor nodig...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.
Belasting idem en een verkoopakte kun je via VEH verkrijgen of je eigen vroegere akte pakken
Geen dankquote:En dank voor het compliment!!
Uiteenlopend?quote:De makelaars zijn nogal uiteenlopend met hun mening dus ben blij met jubelende mensen.
Dit dus. Overbodig als je niet opziet tegen het zelf rondleiden + zelf onderhandelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
Notaris moet je sowieso zelf regelen dat doet een makelaar niet voor je.
Belasting idem en een verkoopakte kun je via VEH verkrijgen of je eigen vroegere akte pakken
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt?!
Ok, ga ik de kamers bij elkaar optellen
Spatie vergetenquote:Woning is volledig gestuukt endoor een schilder in de verf gezet, dit is afgelopen jaar ('13) nagelopen en up to date gebracht. Benedenverdieping is voorzien van glasvliesbehang waar nodig.
Moet alleen "inbouwvaatwasser" zijn neem ik aan?quote:Woonkeuken met kookeiland en afzuigschouw (met Boretti fornuis/ onbouwvaatwasser vaatwasser) en inbouwboiler
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |