Ik denk van niet... en daarnaast zijn er ook een hoop mensen die het bouwtechnisch inzicht van de doorsnee makelaar stevig overschatten! Dus zeker bij de aankoop van een ouder huis altijd ook nog eventjes een kritische blik van een deskundige kennis eroverheen, of een bouwkundige keuring laten doen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat er een makelaar bij het proces betrokken is.
Jij en ik weten dat een makelaar niets toevoegd juridisch gezien maar weet iedereen dat vraag ik me nu af.
3) Hij sleept er meer uit dan je er : zelf uit zou slepen + de makelaarcourtage.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
1) je hebt geen trek in de rompslomp rond bezichtigingen, en 2) je staat onderhandeling-technisch niet zo sterk in je schoenen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je een dergelijke keuring laat doen vóór het ondertekenen van het contract, en die ontbindende voorwaarde is vrij standaard hoor. Ik heb bij de verkoop van mijn huis (bouwjaar 1893) om die reden dan ook aangedrongen op het opnemen van een 'ouderdomsclausule', wat min-of-meer op hetzelfde neerkomt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:32 schreef blomke het volgende:
Wij hebben ons vorige huis goed (maar niet: snel) verkocht via een makelaar. Die had het koopcontract ook zo dichtgetimmerd dat eventuele gebreken die uit een daarna uit te voeren aankoopkeuring, geen reden tot ontbinding van het al gesloten koopcontract konden leiden (doe zo'n aankoopkeuring dan vóór het tekenen).
Dat laatste zeer zeker, maar ik hoor toch nog erg vaak van potentiële kopers dat ze ervan uitgaan dat de makelaar beschikt over afdoende bouwtechnische kennis. En dat is dus een groot misverstand!quote:Het is zoals HetKlusKonijn stelt: een makelaar heeft meestal niet heel veel bouwkundige kennis/technisch inzicht, maar is vaak wel zo gehaaid en door de wol geverfd dat ie voordelig uit kan pakken.
Heb ik zelf ook nooit gedaan. Wellicht heb ik dus ietsje meer betaald dan hoogstnoodzakelijk, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet zo erg mee zitten.quote:Voor aankoop zou ik nooit een makelaar inschakelen btw.
Jup, ik ga een nog mooier huisje zien te kopenquote:Op maandag 20 januari 2014 23:15 schreef Loveless85 het volgende:
Ga je je mooi verbouwde huisje verkopen Ml?
Klinkt lakenachtig..is het niet...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:21 schreef Loveless85 het volgende:
Heb je de lakens en verf al in huis?
Zelf breien? Hip hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klinkt lakenachtig..is het niet...
Oh dat is misschien wel een goede tip!quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooie foto's hoor, van een erg mooi huis! En slim dat je eventjes een zonnige dag hebt afgewacht.
Het enige wat ik toch nog even zou hebben weggehaald zijn die kussentjes in je badkuip.
En wat heb je een geweldig pleetje...![]()
Misschien schiet me later nog iets te binnen, maar ik vind de foto's echt een keurige indruk van je huis geven. Heel netjes ook, alles.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh dat is misschien wel een goede tip!
Kan alsnogMaar verder niets op te merken?
Ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:06 schreef Ml-etje het volgende:
In die blauwe lucht bedoel je?
Ik weet niet wat dat is helaas maar het zijn niet mijn foto's hoor, dit lukt niet met een HTK camera.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja.
Maar echt 'ernstig' is dat sowieso niet. Je gaat er het 'opmerkelijke foto's'-topic zeker niet om halen.
Gewoon zo laten, ik vind het prima foto's.
Moet niks maar verbaas me er wel over.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ 't zit niet zo heel veel uitelkaar, toen ik mijn huisje moest verkopen kreeg ik taxaties die varieerden van 150K tot 220K.
(is uiteindelijk voor 170K weggegaan bij een vraagprijs van 185K)
Ik zou gewoon in het midden gaan zitten.
NB: is natuurlijk ook sterk afhankelijk van hoe snel je ervan af wilt/moet.
Thanks en geef maar aan hoor, voor een volgende woning danquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:32 schreef cvboer het volgende:
Wat een mooie woningMet name de keuken, echt mooi. Een aantal dingetjes had ik anders gedaan, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |