Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen. Een Amerikaans president die met een eerlijk en realistisch verhaal over cannabis komt. Het past bij de ontwikkeling van die staten die het legaliseren.quote:http://www.welingelichtek(...)oeilijke-tijden.html
Obama: “Marihuana is niet gevaarlijker dan alcohol”
De stemming rond marihuana is in de VS in een paar jaar radicaal omgeslagen. Tot voor kort mocht er niets, nu is de drug in een paar staten legaler dan in Nederland. Uit peilingen blijkt dat steeds meer Amerikanen voor het legaliseren van de softdrug zijn. En ook de Amerikaanse president lijkt achter dit idee te staan. In een uitgebreid interview met de New Yorker liet Obama weten dat “wiet niet gevaarlijker is voor de gezondheid dan alcohol”. Obama zei dat hoewel hij “gelooft dat marihuana niet erg gezond is, de drug niet zo gevaarlijk is als sommigen blijven beweren”.
“Zoals iedereen weet, rookte ik als student wiet en ik beschouw het als een slechte gewoonte, maar het is niet zo verschillend dan de sigaretten die ik op latere leeftijd rookte. Ik denk niet dat het gevaarlijker is dan alcohol”, aldus de president tijdens het interview. “Het is minder gevaarlijk op vlak van impact op de individuele gebruiker”, voegt hij eraan toe. Maar het is echter niet iets dat hij zijn dochters zou aanraden: “Ik heb hen gezegd dat ik het een slecht idee vind en het is tijdsverspilling. Het is niet erg gezond”, voegde hij eraan toe.
Momenteel beschouwt de Drug Enforcement Administration (DEA) marihuana als een substantie uit de categorie ‘Schedule 1′. Deze categorie wordt door de DEA gezien als “de gevaarlijkste klasse van drugs met een hoog risico op misbruik en mogelijk zware psychologische en/of fysieke verslaving”. Andere drugs in die categorie zijn onder andere heroïne, ecstacy en LSD.
Obama vindt dat dat anders moet. ”We zouden kinderen en individuele gebruikers niet voor lange tijd moeten opsluiten, terwijl sommige schrijvers van die wetten waarschijnlijk zelf hebben gerookt”, zei de president.
Praat je vaak pure poep?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
regelmatig blowen maakt je tot een inspiratieloze zombie.
Misschien is het woord "ambitieloos" beter op zijn plaats dan "inspiratieloos" ...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is de ervaring die ik heb met vrienden die ik had.
Je hebt gelijk ja.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Misschien is het woord "ambitieloos" beter op zijn plaats dan "inspiratieloos" ...
Ah well, als je weet wat je wil houdt niets of niemand je tegen.quote:
En Teeven ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef Hexagon het volgende:
En ohja, Opstelten ga eens met pensioen!
Misschien kan je het beter omdraaien. Dat het vaak de ambitielozen zijn die überhaupt gaan roken anders dan dat het roken ervan je ambitieloos maakt.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat cannabis wel degelijk gevaarlijker is dan alcohol.
Veel mensen functioneren prima met regelmatig een biertje, maar regelmatig blowen maakt je tot een inspiratieloze zombie. Ook als je een tijdje niet geblowd hebt is er nog effect.
Edit: Of je leest semisane.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat cannabis wel degelijk gevaarlijker is dan alcohol.
Veel mensen functioneren prima met regelmatig een biertje, maar regelmatig blowen maakt je tot een inspiratieloze zombie. Ook als je een tijdje niet geblowd hebt is er nog effect.
Tja, je zou juist meer vrijheid verwachten bij liberalen maar liberaal zijn ze al lang niet meer.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:31 schreef robin007bond het volgende:
![]()
Erg verstandig van Obama en ook goed dat hij toegeeft zelf marihuana te hebben gerookt.
Het is belachelijk dat wij juist de andere kant op gaan. Maar wat wil je met die naargeestige lieden bij de VVD met allerlei repressie.
Tsja.. Het is nu vooral een neoconservatieve partij mijns inziens.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, je zou juist meer vrijheid verwachten bij liberalen maar liberaal zijn ze al lang niet meer.
Ja alleen zijn die partijen zo ongelooflijk naïef en wereldvreemd dat Nederland binnen dat regeringstermijn compleet failliet is.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Het is nu vooral een neoconservatieve partij mijns inziens.
Voor echt liberalisme in de vorm van burgerrechten (dus niet per se economisch) moet je bij GroenLinks/D66 zijn.
Ik weet het niet, GL heeft vaak nog wel last van het belerende vingertje uit vervlogen tijden. Dat ze toch vaak voor je willen bepalen wat goed voor je is.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Het is nu vooral een neoconservatieve partij mijns inziens.
Voor echt liberalisme in de vorm van burgerrechten (dus niet per se economisch) moet je bij GroenLinks/D66 zijn.
Hmm. Misschien wel een beetje. Toch zie ik wel graag voorbeelden want volgens mij valt dat wel mee.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet, GL heeft vaak nog wel last van het belerende vingertje uit vervlogen tijden. Dat ze toch vaak voor je willen bepalen wat goed voor je is.
In de jaren 90 hadden ze nog een helder verhaal over (soft-) drugs, legalisatie heeft zelfs in een ontwerp manifest gestaan, maar daar is helaas niks meer van over gebleven.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, je zou juist meer vrijheid verwachten bij liberalen maar liberaal zijn ze al lang niet meer.
Ja als ik Opstelten ook hoor raaskallen. Privacy zien ze het liefst verdwijnen en alle softdrugs is per definitie verboten zonder steekhoudende argumenten.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de jaren 90 hadden ze nog een helder verhaal over (soft-) drugs, legalisatie heeft zelfs in een ontwerp manifest gestaan, maar daar is helaas niks meer van over gebleven.
Wij hebben gewoon hele andere prioriteiten dan zoiets dubieus als vrijheid.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een gotspe eigenlijk dat wij (Nederland) onderhand door de VS worden ingehaald op liberaal softdrugsbeleid.
Volgens mij was Bolkestein ook altijd een voorstander van legalisatie.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de jaren 90 hadden ze nog een helder verhaal over (soft-) drugs, legalisatie heeft zelfs in een ontwerp manifest gestaan, maar daar is helaas niks meer van over gebleven.
Mohammedanen moeten inderdaad eens zorgen dat we hun problematische gemeenschap minder vaak op de politieke agenda hoeven te zetten.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon hele andere prioriteiten dan zoiets dubieus als vrijheid.
Moslimpjes pesten, bijvoorbeeld. Veel belangrijker!
En alle brave "je hebt toch niks te verbergen" burgers steeds minder privacy gunnen, zoals ISOT ook al tijpt.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:47 schreef Luigi het volgende:
Wij hebben gewoon hele andere prioriteiten dan zoiets dubieus als vrijheid.
Moslimpjes pesten, bijvoorbeeld. Veel belangrijker!
Het zjin vaak dingen die me af en toe opvallen hoor en ze doen het echt beter dan die neppe liberalen van de VVD en veel andere partijen. Bij GL scheelt het ook erg wie er spreekt lijkt het. Er lopen echte vrijzinnigen rond (hoewel ik dat bij D66 beter vertegenwoordigd vind) maar ook halve communisten nog...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm. Misschien wel een beetje. Toch zie ik wel graag voorbeelden want volgens mij valt dat wel mee.
Wat me te binnen schiet is het roken in de horeca en dergelijke.
Ja natuurlijk. Je kúnt ook niet anders, als echte liberaal.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Volgens mij was Bolkestein ook altijd een voorstander van legalisatie.
Overigens zie ik veel allochtone/moslimjongeren aardig wat softdrugs wegpaffen, dus wat dat betreft past het beperken van softdrugs weer prima in het moslimpesten.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Mohammedanen moeten inderdaad eens zorgen dat we hun problematische gemeenschap minder vaak op de politieke agenda hoeven te zetten.
Gevolg van dat nare neoconservatisme dat sinds 9/11 in opkomst is geraakt.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja als ik Opstelten ook hoor raaskallen. Privacy zien ze het liefst verdwijnen en alle softdrugs is per definitie verboten zonder steekhoudende argumenten.
Dit, precies dit. Goed dat mensen dit zien.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gevolg van dat nare neoconservatisme dat sinds 9/11 in opkomst is geraakt.
Het lijkt er op dat die neoconservatieve rakkers wraak willen nemen voor alle 'onrecht' die hun eind jaren 60 en 70 is 'aangedaan'. Vrijheden voor de massa zijn daardoor tegenwoordig iets vies en dienen op alle mogelijke manieren bestreden te worden. Zie bijvoorbeeld het paddoverbod, totaal onzinnig en in de 2e kamer mocht het CDA er gewoon over liegen.
Precies, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten, gezien de grote hoeveelheid mensen die met open ogen achter de PVV aanlopen, toch wel een neoconservatieve partij bij uitstek. Want als er één partij is die niks met vrijheid van doen heeft is het de pvv wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit, precies dit. Goed dat mensen dit zien.
Het enige wat me positief stemt is dat er altijd, altijd, weer een tegenbeweging komt. Maar dat dat even op mag schieten dus.
Ja, jammer dat ze die naam gekaapt hebben in een soort van Orwelliaanse vergissing. Het wordt misschien wel tijd voor een échte partij van de vrijheid. Want ook D66 laat regelmatig steken vallen helaas. Wat dat betreft is het jammer dat Boris vd Ham weg is, een vrijzinnig humanist in hart en nieren.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten, gezien de grote hoeveelheid mensen die met open ogen achter de PVV aanlopen, toch wel een neoconservatieve partij bij uitstek. Want als er één partij is die niks met vrijheid van doen heeft is het de pvv wel.
GL is een typische "nimby" partij, zodra hun achterban ergens last van heeft, bijvoorbeeld vuurwerk, dan hoor je ze. Alleen vrijheid als dat in hun straatje past.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het zjin vaak dingen die me af en toe opvallen hoor en ze doen het echt beter dan die neppe liberalen van de VVD en veel andere partijen. Bij GL scheelt het ook erg wie er spreekt lijkt het. Er lopen echte vrijzinnigen rond (hoewel ik dat bij D66 beter vertegenwoordigd vind) maar ook halve communisten nog...
Ja, precies, dat soort dingen dus.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
GL is een typische "nimby" partij, zodra hun achterban ergens last van heeft, bijvoorbeeld vuurwerk, dan hoor je ze. Alleen vrijheid als dat in hun straatje past.
Wetenschap is theorie. Mijn ervaring is anders.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, dat denk je dus mooi verkeerd. Bijna alle wetenschap denkt er namelijk anders over.
Jouw ervaring is voornamelijk persoonlijk. Dat maakt het een mening, geen feit.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wetenschap is theorie. Mijn ervaring is anders.
Daarom begon ik mijn zin ook met "ik denk" flapdrol.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jouw ervaring is voornamelijk persoonlijk. Dat maakt het een mening, geen feit.
Omdat je iets denkt betekent het nog niet dat je over iets een verkeerde mening kunt hebben, puur omdat hetgeen je denkt niet klopt.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daarom begon ik mijn zin ook met "ik denk" flapdrol.
Een beetje vreemde manier om anderen de mond te snoeren hanteer jij.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Omdat je iets denkt betekent het nog niet dat je over iets een verkeerde mening kunt hebben, puur omdat hetgeen je denkt niet klopt.
En schelden mag je achterwege laten, ik heb niet met je geknikkerd.
Ik voor legalisering van cannabis.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:26 schreef Luigi het volgende:
Waarom denk je dat de maatschappij uit hoofdzakelijk cannabisgebruikers zou bestaan als cannabisgebruik en bezit op de 1 of andere manier gelegaliseerd zou worden?
He wat? Dit volg ik niet. Ik vroeg dat omdat jequote:Op maandag 20 januari 2014 13:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik voor legalisering van cannabis.
Ik ging in op de vraag welke drugs gevaarlijker is.
had gepost.quote:Ik ben er van overtuigd dat een samenleving met hoofdzakelijk cannabisgebruikers veel meer problemen oplevert dan de samenleving nu, waarbij er vooral alcohol wordt gedronken.
Je kent weinig zuipschuiten, dat zal het zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Een beetje vreemde manier om anderen de mond te snoeren hanteer jij.
Ik ben er van overtuigd dat een samenleving met hoofdzakelijk cannabisgebruikers veel meer problemen oplevert dan de samenleving nu, waarbij er vooral alcohol wordt gedronken. Dus ik geef mijn mening hier, dat hoort bij een discussie. Mijn mening is niet onjuist, het is een mening. Jij mag in de theorie geloven, ik doe dat niet, want ik zie de praktijk.
Agressie en overlast lijkt me idd meer iets wat thuishoort in de alcohol hoek. Maar misschien heeft hij daar ook een andere 'mening' overquote:Op maandag 20 januari 2014 13:34 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Je kent weinig zuipschuiten, dat zal het zijn.
Wet van de remmende voorsprong. Wat misschien ooit op ideologie gestoeld beleid was, is verworden tot stompzinnig pragmatisme. Gedogen is op termijn onhoudbaar, en omdat legalisatie voor de meeste politici een stap te ver is, is er nog maar één weg, nl. terug, naar een ouderwets verbod.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een gotspe eigenlijk dat wij (Nederland) onderhand door de VS worden ingehaald op liberaal softdrugsbeleid.
Het charme-offensief van "het redelijke alternatief t.o.v. de Bushclan"quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef LXIV het volgende:
Hoe oneindig veel eerlijker is Obama die gewoon zegt dat hij als student wiet gerookt heeft (wat maakt het ook uit!), dan die hypocriete Clinton die eerst zei nooit gerookt te hebben en toen eenmaal foto's van hem opdoken met een dikke joint op de lippen verklaarde dat hij nooit echt geinhaleerd had.
(eigenlijk trouwens precies hetzelfde verhaal als Lewinsky).
Het maakt mij echt niet uit wat Amerikaanse presidenten in hun vrije tijd doen, maar dat ontzettend Amerikaanse hypocriete vind ik echt om te kotsten. Wat dat betreft zijn de Fransen een stuk beter. (En Obama dus)
Obama eerlijk en niet hypocriet?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef LXIV het volgende:
Hoe oneindig veel eerlijker is Obama die gewoon zegt dat hij als student wiet gerookt heeft (wat maakt het ook uit!), dan die hypocriete Clinton die eerst zei nooit gerookt te hebben en toen eenmaal foto's van hem opdoken met een dikke joint op de lippen verklaarde dat hij nooit echt geinhaleerd had.
(eigenlijk trouwens precies hetzelfde verhaal als Lewinsky).
Het maakt mij echt niet uit wat Amerikaanse presidenten in hun vrije tijd doen, maar dat ontzettend Amerikaanse hypocriete vind ik echt om te kotsten. Wat dat betreft zijn de Fransen een stuk beter. (En Obama dus)
De enigen die echt profiteren van de war on drugs zijn de drugscriminelen. Net zoals tijdens de drooglegging.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:09 schreef Ringo het volgende:
Och, het is echt niet alleen Obama, die volgt alleen de publieke opinie. Na een eindeloze en meedogenloze war on drugs lijkt Amerika klaar voor een vredespijpje.
Wat zijn "drugscriminelen" precies?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De enigen die echt profiteren van de war on drugs zijn de drugscriminelen. Net zoals tijdens de drooglegging.
En het politie-apparaat. En de gevangenisindustrie. En het leger aan duurbetaalde advocaten en juridisch adiviseurs.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef LXIV het volgende:
De enigen die echt profiteren van de war on drugs zijn de drugscriminelen. Net zoals tijdens de drooglegging.
Vergeet de media niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
En het politie-apparaat. En de gevangenisindustrie. En het leger aan duurbetaalde advocaten en juridisch adiviseurs.
Ook agentschappen als de DEA profiteren, zij hebben immers bestaansrecht, dus een omvangrijk budget.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dure advocaten geven geen schijt om drugscrimineeltjes, wellicht een beetje om een zeldzame eindbaas. Voor het grote geld moet je bij de bedrijven zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
En het politie-apparaat. En de gevangenisindustrie. En het leger aan duurbetaalde advocaten en juridisch adiviseurs.
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen. Een Amerikaans president die met een eerlijk en realistisch verhaal over cannabis komt. Het past bij de ontwikkeling van die staten die het legaliseren.
Dat is mooi want een VS die een andere drugskoers vaart zal het degenen die on ons land drugs maar tegen beter weten in willen blijven verbieden moeilijker maken.
En ohja, Opstelten ga eens met pensioen!
Waarom afgelegen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.
Er bestaan in de USA gemeentes waarvan de meeste inwoners een baan hebben bij de gevangenis of een bedrijf wat goederen of diensten levert aan die gevangenis. Die hebben een probleem als ineens die gevangenis gesloten moet worden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaan in de USA gemeentes waarvan de meeste inwoners een baan hebben bij de gevangenis of een bedrijf wat goederen of diensten levert aan die gevangenis. Die hebben een probleem als ineens die gevangenis gesloten moet worden.
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.quote:
Hoor jij mij anders stellen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?
Hoezo? Werkt prima.quote:
Ik ruik eigenlijk nooit wat als ik langs een coffeeshop loop.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.
oh nee okay, dan gooi ik alle wetenschap weer in de prullenbak en vraag ik het gewoon aan jouw kansloze vriendenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is de ervaring die ik heb met vrienden die ik had.
ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zettenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
iedereen die geen doktor isquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat zijn "drugscriminelen" precies?
Nee. De vraag is of dat je de teelt aan de staat wil overlaten of dat je de staat de verkochte wiet laat controleren (veiligheid).quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zetten![]()
Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
"Bepaalde groepen" "probleemmensen"quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
Nu een deel van de USA een liberaler beleid heeft dan Nederland kunnen we wellicht eens die achterdeurillegaliteit oplossen. Als de staat zelf wiet kweekt dan kan Nederland daar ook nog eens een leuke duit mee verdienen.quote:Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.
stank is subjectief en in dit geval enorm overdreven, ik heb jaren vlakbij een gewoond hoe ook anders in de binnenstad) en daar ruik je niets van als je er niet voor staatquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
dat is niet nodig, hij heeft het van horen zeggen en dat is een prima bron, hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Bepaalde groepen" "probleemmensen"
Bram verzint de vooroordelen en onterechte kwalificaties weer waar je bij staat. En dat terwijl hij nooit de moeite heeft genomen een koffieshop binnen te stappen en es te praten met die "probleemmensen"die er zijn.
nee, die halen het wel gewoon bij de dealer in de buurt, ipv een half uur te moeten rijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
okay maar dus niet cafetaria's, supermarkten waar welke avond rijen pubers staan om bier te kopen, shoarmatenten die tot 5 uur snachts open zijn, enkel de coffeeshops?quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben voldoende voorbij coffeeshops gelopen om hier een goede indruk te hebben. Maar goed, ik pleit toch niet voor het afschaffen van de coffeshops, ik geef slechts mijn voorkeur aan om ze op afgelegen plaatsen te (laten) vestigen. Ik heb zelf notabene aangegeven dat dit voor lang niet alle coffeshopbezoekers geldt maar dat het om concentratieverschillen gaat dus dat verwijt slaat nergens op.
Weinig mensen vinden brood stinken en cafés moeten nu eenmaal ergens worden gevestigd, ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stank is subjectief en in dit geval enorm overdreven, ik heb jaren vlakbij een gewoond hoe ook anders in de binnenstad) en daar ruik je niets van als je er niet voor staat
de bakker of een cafe mag toch ook gewoon in het centrum?
ja nee, ik neem jou niet meer serieus zoquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weinig mensen vinden brood stinken en cafés moeten nu eenmaal ergens worden gevestigd, ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe.
Ik ben anti-psychofarmaceutische middelen en andere middelen die al te drastisch (meer dan wat het eten van een banaan of het drinken van melk voor effect heeft) met onze concentraties neurotransmitters rotzooien maar ik zal het daarom niet anderen verbieden, dat moeten mensen zelf weten.
Nee populist, ik heb het van het wonen in een stad waarin minstens 4 coffeeshops zijn gevestigd waar ik regelmatig langs moet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is niet nodig, hij heeft het van horen zeggen en dat is een prima bron, hoor
Wordt het te ingewikkeld voor jou?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja nee, ik neem jou niet meer serieus zo
Ja hoor, mensen gaan het dubbele betalen aan een dealer in plaats van heel misschien wat langer te moeten fietsen of rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, die halen het wel gewoon bij de dealer in de buurt, ipv een half uur te moeten rijden
dealers zijn goedkoperquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja hoor, mensen gaan het dubbele betalen aan een dealer in plaats van heel misschien wat langer te moeten fietsen of rijden.
Geloof het of niet, ook in steden zijn er afgelegen straten. Ik zou het trouwens wel grappig vinden om in zo'n villawijk een coffeeshop te vestigen, ruimte genoeg daar.
Wat "de meeste mensen" doen, is goed? Is prettig, is geen "probleemmensen"? (hoe kom je uberhaupt op het woord?)quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
...ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe...
Goede post.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn. Mensen met alcohol worden agressief, vallen mensen aan tijdens het stappen, doen aan vernielingen, rijden auto's in de prak of erger etc. Als een blower rustig op een bank zit en om sommige grappen net even iets te hard lacht is zo ongeveer de ergste overlast die je van zo'n persoon kunt verwachten.
Onder jongeren is het gelukkig vaak al compleet genormaliseerd, maar in de maatschappij als geheel heerst er nog een onterecht stigma op softdrugsgebruik ondanks dat het zóveel onschuldiger is dan harddrugs als alcohol. Dat zie ik gelukkig op termijn ook wel omdraaien, daar de vooroordelen meer uit onwetendheid voortkomen.
Wat mij betreft wordt zowel de productie van als handel in softdrugs z.s.m. gelegaliseerd. Je kan er dan belasting op heffen (extra inkomsten voor de staat), politie hoeft zich er niet meer mee bezig te houden en kan zich op belangrijkere zaken richten (minder uitgaven voor de staat), je hebt minder geweld en vernielingen (zowel minder uitgaven voor de staat aan overheidshulpdiensten als een veiligere samenleving) en er is betere controle.
En dan krijgen we er 202 problemen weer bijquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn.
Welke problemen komen erbij dan, die voor jou aanleiding geven om de conclusie te trekken dat alcohol per saldo tot minder problemen leidt dan softdrugs?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dan krijgen we er 202 problemen weer bij.
Geen idee, het was meer een sarcastische opmerking om aan te geven dat jouw redenering nergens op slaat. Iedereen kan wel zoiets roepen. Als iedereen atheïst wordt is er ook meteen wereldvrede.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Welke problemen komen erbij dan, die voor jou aanleiding geven om de conclusie te trekken dat alcohol per saldo tot minder problemen leidt dan softdrugs?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn. Mensen met alcohol worden agressief, vallen mensen aan tijdens het stappen, doen aan vernielingen, rijden auto's in de prak of erger etc. Als een blower rustig op een bank zit en om sommige grappen net even iets te hard lacht is zo ongeveer de ergste overlast die je van zo'n persoon kunt verwachten.
Onder jongeren is het gelukkig vaak al compleet genormaliseerd, maar in de maatschappij als geheel heerst er nog een onterecht stigma op softdrugsgebruik ondanks dat het zóveel onschuldiger is dan harddrugs als alcohol. Dat zie ik gelukkig op termijn ook wel omdraaien, daar de vooroordelen meer uit onwetendheid voortkomen. Softdrugsgebruikers doen geen vlieg kwaad i.t.t. alcoholgebruikers, alleen is alcoholgebruik in de loop van de geschiedenis een maatschappelijk geaccepteerd fenomeen geworden (en dat gaat ook heus wel weer omkeren).
Wat mij betreft wordt zowel de productie van als handel in softdrugs z.s.m. gelegaliseerd. Je kan er dan belasting op heffen (extra inkomsten voor de staat), politie hoeft zich er niet meer mee bezig te houden en kan zich op belangrijkere zaken richten (minder uitgaven voor de staat), je hebt minder geweld en vernielingen (zowel minder uitgaven voor de staat aan overheidshulpdiensten als een veiligere samenleving) en er is betere controle. De maatschappij als geheel gaat er enorm op vooruit en niemand wordt er minder van.
By the way, Bramvanloon, wat een flauwekulargumenten kom je mee zeg. Als je coffeeshops al buiten de centra wil houden omdat jij ze associeert met tokkies, zou ik eerder een gepassioneerd betoog verwachten om kroegen buiten de centra te houden. Als er ergens elke week weer allerlei gevechten etc. uitbreken is het wel in kroegen vanwege de alcohol. In een coffeeshop gebeurt echt niets. Ik merk het overal in het uitgaansleven: mensen met drank worden vaak agressief, mensen met softdrugs maken er een fantastisch feest van waarbij iedereen tof met elkaar omgaat. Stank rondom een coffeeshop is ook iets wat ik nog nooit gemerkt heb, dus nogal bullcrap wat mij betreft. Misschien als je in een deuropening gaat staan, maar lekker boeiend. Enige stank op straat is geloof ik gewoon van auto's afkomstig.
Je roept dus maar wat, terwijl ik mijn eigen punt nog van een toelichting voorzag.quote:
We hebben allemaal de ervaring dat persoon x nuchter geen enkel probleem veroorzaakt en dat met een flinke portie alcohol op ineens wel doet. Alcohol is daar dan overduidelijk de katalysator. Geef diezelfde persoon een joint i.p.v. een stoot alcohol en het valt allemaal wel mee. Je kunt er niet omheen dat alcohol nogal wat maatschappelijke problemen met zich meebrengt die niet bestaan in het geval het omgekeerd was (d.w.z. softdrugs zijn maatschappelijk geaccepteerd en men kijkt een beetje neer op alcoholgebruikers).quote:Verder is het nogal naïef om te denken dat alcohol op zich veroorzaker is van maatschappelijke problemen.
Vind ik onzin. Mensen blijven mensen, als ze problemen willen veroorzaken doen ze dat toch wel. Verder kun je jouw eigen beperkte ervaring natuurlijk niet zomaar extrapoleren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je roept dus maar wat, terwijl ik mijn eigen punt nog van een toelichting voorzag.
[..]
We hebben allemaal de ervaring dat persoon x nuchter geen enkel probleem veroorzaakt en dat met een flinke portie alcohol op ineens wel doet. Alcohol is daar dan overduidelijk de katalysator. Geef diezelfde persoon een joint i.p.v. een stoot alcohol en het valt allemaal wel mee. Je kunt er niet omheen dat alcohol nogal wat maatschappelijke problemen met zich meebrengt die niet bestaan in het geval het omgekeerd was (d.w.z. softdrugs zijn maatschappelijk geaccepteerd en men kijkt een beetje neer op alcoholgebruikers).
zoals?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:47 schreef Ringo het volgende:
Nu heb ik zelf genoeg hasj weggepaft om te weten dat de wereld er echt niet beter van wordt, als iedere drinker vanaf vandaag een blower wordt. Er zouden misschien een hoop alcoholgerelateerde problemen verdwijnen, maar net zo goed dienen zich weer andere problemen aan. Het heeft geen zin om het ene narcoticum boven het andere te stellen. Elk middel heeft gebruikers die het middel niet de baas kunnen zijn. Waarom zou je een queeste tegen alcohol willen beginnen als je net de vrijheid hebt gewonnen om een joint te roken?
omdat die misschien leuker isquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Mensen blijven mensen, als ze problemen willen veroorzaken doen ze dat toch wel. Verder kun je jouw eigen beperkte ervaring natuurlijk niet zomaar extrapoleren.
Daarnaast, waarom alcohol er überhaupt bijhalen? Ik vind dat altijd een hele slechte vergelijking. Als alcohol zo schadelijk is, waarom dan ineens een substantie legaliseren die net iets minder schadelijk is?
Alcohol is een echte socializer. Je gaat je er losser van gedragen, remmingen vallen weg, het is een echte gangmaker in gezelschap. Marihuana maakt mensen veel introverter, eenzelviger, op het paranoïde af. Ik denk niet dat de wereld er beter van wordt als iedereen de neiging heeft om zich in zijn eigen hutje op te sluiten om naar de sterren te kijken.quote:
okay welke problemen had je het dan over?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alcohol is een echte socializer. Je gaat je er losser van gedragen, remmingen vallen weg, het is een echte gangmaker in gezelschap. Marihuana maakt mensen veel introverter, eenzelviger, op het paranoïde af. Ik denk niet dat de wereld er beter van wordt als iedereen de neiging heeft om zich in zijn eigen hutje op te sluiten om naar de sterren te kijken.
Ga nou niet doen alsof het zogenaamd ineens 'aan mijn beperkte ervaring' ligt als ik stel dat alcohol doodnormale mensen plotseling kan transformeren in ruziemakers. Als je zoiets banaals al niet erkent, dan zou ik die bal eerder bij jou neerleggen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Mensen blijven mensen, als ze problemen willen veroorzaken doen ze dat toch wel. Verder kun je jouw eigen beperkte ervaring natuurlijk niet zomaar extrapoleren.
Ik haal alcohol erbij, omdat (en dat legde ik overigens al uit) de vergelijking onze hypocrisie wat betreft dit onderwerp aantoont.quote:Daarnaast, waarom alcohol er überhaupt bijhalen? Ik vind dat altijd een hele slechte vergelijking.
Omdat legalisering de schade voor de maatschappij als geheel nogal doet afnemen. Daarom.quote:Als alcohol zo schadelijk is, waarom dan ineens een substantie legaliseren die net iets minder schadelijk is?
Ach, problemen, problemen. Wie wil blowen, mag blowen, dat is mijn punt niet. Het gaat mij om een puur hypothetische situatie, waarin het drinkende deel der natie acuut en massaal overgaat op het gebruik van marihuana. Ik voorspel een sluipende sociale ontwrichting.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:56 schreef Life2.0 het volgende:
okay welke problemen had je het dan over?
okay dus we hebben het over hypothetische problemen, wacht dan steek ik even een jointje op, helpt mij altijd beter om buiten de realiteit te denkenquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach, problemen, problemen. Wie wil blowen, mag blowen, dat is mijn punt niet. Het gaat mij om een puur hypothetische situatie, waarin het drinkende deel der naties acuut en massaal overgaat op het gebruik van marihuana. Ik voorspel een sluipende sociale ontwrichting.
Zou het per definitie erger zijn dan bij alcoholgebruik?quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach, problemen, problemen. Wie wil blowen, mag blowen, dat is mijn punt niet. Het gaat mij om een puur hypothetische situatie, waarin het drinkende deel der natie acuut en massaal overgaat op het gebruik van marihuana. Ik voorspel een sluipende sociale ontwrichting.
Passen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
okay dus we hebben het over hypothetische problemen, wacht dan steek ik even een jointje op, helpt mij altijd beter om buiten de realiteit te denken
Geniet ervan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:02 schreef Life2.0 het volgende:
okay dus we hebben het over hypothetische problemen, wacht dan steek ik even een jointje op, helpt mij altijd beter om buiten de realiteit te denken
Vind ik inderdaad onzin. Als mensen ruziemakers zijn maakt het niet zoveel uit wat ze tot zich nemen, ruzie maken ze toch wel. In mijn omgeving wordt er meer dan genoeg gedronken en ruzie is er nooit.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof het zogenaamd ineens 'aan mijn beperkte ervaring' ligt als ik stel dat alcohol doodnormale mensen plotseling kan transformeren in ruziemakers. Als je zoiets banaals al niet erkent, dan zou ik die bal eerder bij jou neerleggen.
Wat mij betreft is het niet hypocriet. Het is praktisch. Alcohol verbieden kan niet meer, dat heeft de prohibition in de USA wel laten zien. Maar omdat alcohol legaal is, is op zichzelf geen reden om welke andere drug dan ook maar legaal te maken. Sterker, het geeft juist aan hoe slecht mensen om kunnen gaan met drugs in het algemeen en is dus meer een waarschuwing.quote:Ik haal alcohol erbij, omdat (en dat legde ik overigens al uit) de vergelijking onze hypocrisie wat betreft dit onderwerp aantoont.
Pure onzin, dat kun je niet zomaar stellen. Wat voor schade is er met het gedoogbeleid? Overigens wil ik wel even melden dat ik het behoorlijk oneens ben met het huidige drugsbeleid, het gedoogbeleid wordt behoorlijk uitgehold.quote:Omdat legalisering de schade voor de maatschappij als geheel nogal doet afnemen. Daarom.
vernietigd verdragen als schlengenquote:Wat voor schade is er met het gedoogbeleid?
Amen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
dan noem ik zelfbeschikkingsrecht nog niet eens
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet. Maar het is sowieso appels met peren vergelijken. Alcohol is een maatschappelijk geaccepteerd en massaal gebruikt roesmiddel. De effecten zijn bekend en voorspelbaar, misbruik wordt gemakkelijk herkend, artsen en gezagsdragers weten hoe ze daarnaar moeten handelen. Alcoholgebruik is een wezenskenmerk van deze samenleving.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:02 schreef Luigi het volgende:
Zou het per definitie erger zijn dan bij alcoholgebruik?
Dat lijkt mij nu juist het hele punt. Appels en peren vergelijken. Met de aanname dat de peren, wiet, voor minder maatschappelijk ongemak zorgt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet. Maar het is sowieso appels met peren vergelijken. Alcohol is een maatschappelijk geaccepteerd en massaal gebruikt roesmiddel. De effecten zijn bekend en voorspelbaar, misbruik wordt gemakkelijk herkend, artsen en gezagsdragers weten hoe ze daarnaar moeten handelen. Alcoholgebruik is een wezenskenmerk van deze samenleving.
Marihuana is in onze samenleving een relatief exotisch middel. Het is maar een kleine groep die het (met regelmaat) gebruikt, de meeste mensen zijn nog nooit stoned geweest in hun leven, weten niet wat het middel met je doet en zullen het ook niet herkennen als anderen stoned zijn. Alleen die onbekendheid al zorgt a priori voor maatschappelijke verwarring.
verdomme manquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet. Maar het is sowieso appels met peren vergelijken. Alcohol is een maatschappelijk geaccepteerd en massaal gebruikt roesmiddel. De effecten zijn bekend en voorspelbaar, misbruik wordt gemakkelijk herkend, artsen en gezagsdragers weten hoe ze daarnaar moeten handelen. Alcoholgebruik is een wezenskenmerk van deze samenleving.
Marihuana is in onze samenleving een relatief exotisch middel. Het is maar een kleine groep die het (met regelmaat) gebruikt, de meeste mensen zijn nog nooit stoned geweest in hun leven, weten niet wat het middel met je doet en zullen het ook niet herkennen als anderen stoned zijn. Alleen die onbekendheid al zorgt a priori voor maatschappelijke verwarring.
Jup, tegenwoordig is 53% van de HBO'ers en 19% van de universitaire studenten een regelmatige gebruiker van hasj of weed (bron). Ik merk zelf ook in de studentenwereld dat men het doodnormaal vindt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
verdomme man
we hebben 100.000+ dagelijkse gebruikers, en bijna iedereen heeft het ooit gedaan en weet wat het doet
exotisch, verdomme man we hebben al 50 jaar coffeeshops
Hier is het niet zo normaal maar wel algemeen geaccepteerd en flink gedoogd. 20 gram bezit is in theorie niet strafbaar, in de praktijk betaal je een kleine fooi aan de agent en is het prima.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jup, tegenwoordig is 53% van de HBO'ers en 19% van de universitaire studenten een regelmatige gebruiker van hasj of weed (bron). Ik merk zelf ook in de studentenwereld dat men het doodnormaal vindt.
100.000, dat is 0,75% van 13 miljoen Nederlanders (boven de 20 jaar).quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:43 schreef Life2.0 het volgende:
we hebben 100.000+ dagelijkse gebruikers, en bijna iedereen heeft het ooit gedaan en weet wat het doet
jellink spreekt zelfs over 1.3%quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
100.000, dat is 0,75% van 13 miljoen Nederlanders (boven de 20 jaar).
Je overschat de kennis en ervaring van de gemiddelde Nederlander.
snowboarden, dat is hardstikke veilig, zeg dan skieenquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:56 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wat maakt het uit hoe gevaarlijk iets is voor jezelf om te bepalen of iets verboden moet worden? Moet snowboarden of diepzeeduiken ook verboden worden ofzo?
Wat jij wilt, het gaat me om het principequote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
snowboarden, dat is hardstikke veilig, zeg dan skieen
Comazuipen op de ski is geen goed plan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
snowboarden, dat is hardstikke veilig, zeg dan skieen
ik noem het toevallig omdat het idee bestaat dat snowboarden gevaarlijker is maar doordat je benen vast zitten scheelt het veel beenletselquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:17 schreef Wegenbouwer het volgende:
Ik heb zelf slechte ervaringen met snowboarden, vandaar dat ik dat als voorbeeld gaf
mag je hier dronken schaatsen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Comazuipen op de ski is geen goed plan.
Van mij wel.quote:
Als we toch bezig zijn, vergeet Big Pharma niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vergeet de media niet.
In West-Europa dan wel voor moslimnieuws ingeruild, in de VS en Latijns-Amerika wordt het wel bericht. En door Papierversnipperaar
quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien heeft alcohol nog meer functies dan puur en alleen dronken worden. Ik hou van een glas whiskey op z'n tijd en dat drink ik echt niet puur en alleen omdat er alcohol in zit. Terwijl andere drugs als enige functie hebben het 'high' worden op wat voor manier dan ook.
Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou je whiskey drinken als er geen alcohol in zou zitten?
Oh en Big Alcohol.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn, vergeet Big Pharma niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |