abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135804744
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er bestaan in de USA gemeentes waarvan de meeste inwoners een baan hebben bij de gevangenis of een bedrijf wat goederen of diensten levert aan die gevangenis. Die hebben een probleem als ineens die gevangenis gesloten moet worden.
Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_135804749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom afgelegen?
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_135804772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?
Hoor jij mij anders stellen? :?
#NoDAPL
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:50:09 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135804926
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gedogen is op termijn onhoudbaar
Hoezo? Werkt prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135804983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
Ik ruik eigenlijk nooit wat als ik langs een coffeeshop loop.
Waar ik als fanatiek wielrenner/fietser dan weer wel last van heb is die stank van auto's die je vrijwel; OVERAL in Nederland moet ruiken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:19:16 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135810989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:20:48 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135811032
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is de ervaring die ik heb met vrienden die ik had.
oh nee okay, dan gooi ik alle wetenschap weer in de prullenbak en vraag ik het gewoon aan jouw kansloze vrienden
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:21:37 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135811053
quote:

[..]

ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zetten :') :{
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:22:09 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135811065
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat zijn "drugscriminelen" precies?

iedereen die geen doktor is
pi_135828721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
Nee. De vraag is of dat je de teelt aan de staat wil overlaten of dat je de staat de verkochte wiet laat controleren (veiligheid).
#NoDAPL
pi_135828842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zetten :') :{
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
#NoDAPL
pi_135831223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.
pi_135831314
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
"Bepaalde groepen" "probleemmensen"

Bram verzint de vooroordelen en onterechte kwalificaties weer waar je bij staat. En dat terwijl hij nooit de moeite heeft genomen een koffieshop binnen te stappen en es te praten met die "probleemmensen" :') die er zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135834417
Ik ben voldoende voorbij coffeeshops gelopen om hier een goede indruk te hebben. Maar goed, ik pleit toch niet voor het afschaffen van de coffeshops, ik geef slechts mijn voorkeur aan om ze op afgelegen plaatsen te (laten) vestigen. Ik heb zelf notabene aangegeven dat dit voor lang niet alle coffeshopbezoekers geldt maar dat het om concentratieverschillen gaat dus dat verwijt slaat nergens op.
#NoDAPL
pi_135834467
quote:
Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.
Nu een deel van de USA een liberaler beleid heeft dan Nederland kunnen we wellicht eens die achterdeurillegaliteit oplossen. Als de staat zelf wiet kweekt dan kan Nederland daar ook nog eens een leuke duit mee verdienen. ;)
#NoDAPL
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:17:37 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135857277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

stank is subjectief en in dit geval enorm overdreven, ik heb jaren vlakbij een gewoond hoe ook anders in de binnenstad) en daar ruik je niets van als je er niet voor staat
de bakker of een cafe mag toch ook gewoon in het centrum?

probleemmensen, oh okay, je bent uit persoonlijke overtuigingen tegen :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:18:14 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135857314
quote:
13s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Bepaalde groepen" "probleemmensen"

Bram verzint de vooroordelen en onterechte kwalificaties weer waar je bij staat. En dat terwijl hij nooit de moeite heeft genomen een koffieshop binnen te stappen en es te praten met die "probleemmensen" :') die er zijn.
dat is niet nodig, hij heeft het van horen zeggen en dat is een prima bron, hoor :Y
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:19:05 #78
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135857355
quote:

[..]

nee, die halen het wel gewoon bij de dealer in de buurt, ipv een half uur te moeten rijden :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:21:06 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135857462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben voldoende voorbij coffeeshops gelopen om hier een goede indruk te hebben. Maar goed, ik pleit toch niet voor het afschaffen van de coffeshops, ik geef slechts mijn voorkeur aan om ze op afgelegen plaatsen te (laten) vestigen. Ik heb zelf notabene aangegeven dat dit voor lang niet alle coffeshopbezoekers geldt maar dat het om concentratieverschillen gaat dus dat verwijt slaat nergens op.
okay maar dus niet cafetaria's, supermarkten waar welke avond rijen pubers staan om bier te kopen, shoarmatenten die tot 5 uur snachts open zijn, enkel de coffeeshops?
pi_135857891
quote:
13s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

stank is subjectief en in dit geval enorm overdreven, ik heb jaren vlakbij een gewoond hoe ook anders in de binnenstad) en daar ruik je niets van als je er niet voor staat
de bakker of een cafe mag toch ook gewoon in het centrum?
Weinig mensen vinden brood stinken en cafés moeten nu eenmaal ergens worden gevestigd, ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe.
Ik ben anti-psychofarmaceutische middelen en andere middelen die al te drastisch (meer dan wat het eten van een banaan of het drinken van melk voor effect heeft) met onze concentraties neurotransmitters rotzooien maar ik zal het daarom niet anderen verbieden, dat moeten mensen zelf weten.
#NoDAPL
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:30:21 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135857931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weinig mensen vinden brood stinken en cafés moeten nu eenmaal ergens worden gevestigd, ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe.
Ik ben anti-psychofarmaceutische middelen en andere middelen die al te drastisch (meer dan wat het eten van een banaan of het drinken van melk voor effect heeft) met onze concentraties neurotransmitters rotzooien maar ik zal het daarom niet anderen verbieden, dat moeten mensen zelf weten.
ja nee, ik neem jou niet meer serieus zo :')
pi_135857935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat is niet nodig, hij heeft het van horen zeggen en dat is een prima bron, hoor :Y
Nee populist, ik heb het van het wonen in een stad waarin minstens 4 coffeeshops zijn gevestigd waar ik regelmatig langs moet.

quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja nee, ik neem jou niet meer serieus zo :')
Wordt het te ingewikkeld voor jou? :')
#NoDAPL
pi_135858007
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee, die halen het wel gewoon bij de dealer in de buurt, ipv een half uur te moeten rijden :')
Ja hoor, mensen gaan het dubbele betalen aan een dealer in plaats van heel misschien wat langer te moeten fietsen of rijden. :')
Geloof het of niet, ook in steden zijn er afgelegen straten. Ik zou het trouwens wel grappig vinden om in zo'n villawijk een coffeeshop te vestigen, ruimte genoeg daar. })
#NoDAPL
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:33:22 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135858066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja hoor, mensen gaan het dubbele betalen aan een dealer in plaats van heel misschien wat langer te moeten fietsen of rijden. :')
Geloof het of niet, ook in steden zijn er afgelegen straten. Ik zou het trouwens wel grappig vinden om in zo'n villawijk een coffeeshop te vestigen, ruimte genoeg daar. })
dealers zijn goedkoper

educate yourself, maaaaan
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:36:45 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135858201
Ha, nee, alle cafés zijn relaxed en nóóit overlastgevend. :')

Ik vind de meeste coffeeshops vooral heel saai en ongezellig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_135858351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

...ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe...
Wat "de meeste mensen" doen, is goed? Is prettig, is geen "probleemmensen"? (hoe kom je uberhaupt op het woord?)

Ik en meer intelligente, liberale en sociale recreatieve drugsgebruikers kunnen je verzekeren dat op plekken waar recreatief drugs gebruikt wordt, veul minder overlast is dan waar slechts alcohol genuttigd wordt.

De feiten spreken daarbij ook boekdelen. 0 problemen op gigantische (28-60.000 mensen) feesten en festivals, zet dat es af tegen de vechtpartijen in lokale kroegen.

Iedereen discussieert wel es over thema's waar je minder van af weet. Maar voor een intelligente jongen is dit stuitend achterlijk "PVV-tokkiegedrag".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135858723
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn. Mensen met alcohol worden agressief, vallen mensen aan tijdens het stappen, doen aan vernielingen, rijden auto's in de prak of erger etc. Als een blower rustig op een bank zit en om sommige grappen net even iets te hard lacht is zo ongeveer de ergste overlast die je van zo'n persoon kunt verwachten.

Onder jongeren is het gelukkig vaak al compleet genormaliseerd, maar in de maatschappij als geheel heerst er nog een onterecht stigma op softdrugsgebruik ondanks dat het zóveel onschuldiger is dan harddrugs als alcohol. Dat zie ik gelukkig op termijn ook wel omdraaien, daar de vooroordelen meer uit onwetendheid voortkomen. Softdrugsgebruikers doen geen vlieg kwaad i.t.t. alcoholgebruikers, alleen is alcoholgebruik in de loop van de geschiedenis een maatschappelijk geaccepteerd fenomeen geworden (en dat gaat ook heus wel weer omkeren).

Wat mij betreft wordt zowel de productie van als handel in softdrugs z.s.m. gelegaliseerd. Je kan er dan belasting op heffen (extra inkomsten voor de staat), politie hoeft zich er niet meer mee bezig te houden en kan zich op belangrijkere zaken richten (minder uitgaven voor de staat), je hebt minder geweld en vernielingen (zowel minder uitgaven voor de staat aan overheidshulpdiensten als een veiligere samenleving) en er is betere controle. De maatschappij als geheel gaat er enorm op vooruit en niemand wordt er minder van.

By the way, Bramvanloon, wat een flauwekulargumenten kom je mee zeg. Als je coffeeshops al buiten de centra wil houden omdat jij ze associeert met tokkies, zou ik eerder een gepassioneerd betoog verwachten om kroegen buiten de centra te houden. Als er ergens elke week weer allerlei gevechten etc. uitbreken is het wel in kroegen vanwege de alcohol. In een coffeeshop gebeurt echt niets. Ik merk het overal in het uitgaansleven: mensen met drank worden vaak agressief, mensen met softdrugs maken er een fantastisch feest van waarbij iedereen tof met elkaar omgaat. Stank rondom een coffeeshop is ook iets wat ik nog nooit gemerkt heb, dus nogal bullcrap wat mij betreft. Misschien als je in een deuropening gaat staan, maar lekker boeiend. Enige stank op straat is geloof ik gewoon van auto's afkomstig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kaas- op 23-01-2014 18:02:20 ]
pi_135858877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn. Mensen met alcohol worden agressief, vallen mensen aan tijdens het stappen, doen aan vernielingen, rijden auto's in de prak of erger etc. Als een blower rustig op een bank zit en om sommige grappen net even iets te hard lacht is zo ongeveer de ergste overlast die je van zo'n persoon kunt verwachten.

Onder jongeren is het gelukkig vaak al compleet genormaliseerd, maar in de maatschappij als geheel heerst er nog een onterecht stigma op softdrugsgebruik ondanks dat het zóveel onschuldiger is dan harddrugs als alcohol. Dat zie ik gelukkig op termijn ook wel omdraaien, daar de vooroordelen meer uit onwetendheid voortkomen.

Wat mij betreft wordt zowel de productie van als handel in softdrugs z.s.m. gelegaliseerd. Je kan er dan belasting op heffen (extra inkomsten voor de staat), politie hoeft zich er niet meer mee bezig te houden en kan zich op belangrijkere zaken richten (minder uitgaven voor de staat), je hebt minder geweld en vernielingen (zowel minder uitgaven voor de staat aan overheidshulpdiensten als een veiligere samenleving) en er is betere controle.
Goede post.

Nog een voordeel is dat de kwaliteit gereguleerd kan worden. Er zijn haast alleen maar voordelen.

De situatie is vergelijkbaar met de drooglegging in de VS een hele tijd terug. Toen kwam alcohol ook in het illegale circuit. Nu zie je geen straatdealers alcohol verkopen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 17:55:16 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:27:38 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135859780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn.
En dan krijgen we er 202 problemen weer bij :').

Wat is er mis met het gedoogbeleid? Mensen die die troep willen roken doen dat toch wel en het is de meest praktische oplossing voor een klein probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135859804
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dan krijgen we er 202 problemen weer bij :').
Welke problemen komen erbij dan, die voor jou aanleiding geven om de conclusie te trekken dat alcohol per saldo tot minder problemen leidt dan softdrugs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')