Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaan in de USA gemeentes waarvan de meeste inwoners een baan hebben bij de gevangenis of een bedrijf wat goederen of diensten levert aan die gevangenis. Die hebben een probleem als ineens die gevangenis gesloten moet worden.
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.quote:
Hoor jij mij anders stellen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?
Hoezo? Werkt prima.quote:
Ik ruik eigenlijk nooit wat als ik langs een coffeeshop loop.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.
oh nee okay, dan gooi ik alle wetenschap weer in de prullenbak en vraag ik het gewoon aan jouw kansloze vriendenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is de ervaring die ik heb met vrienden die ik had.
ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zettenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
iedereen die geen doktor isquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat zijn "drugscriminelen" precies?
Nee. De vraag is of dat je de teelt aan de staat wil overlaten of dat je de staat de verkochte wiet laat controleren (veiligheid).quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zetten![]()
Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
"Bepaalde groepen" "probleemmensen"quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
Nu een deel van de USA een liberaler beleid heeft dan Nederland kunnen we wellicht eens die achterdeurillegaliteit oplossen. Als de staat zelf wiet kweekt dan kan Nederland daar ook nog eens een leuke duit mee verdienen.quote:Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.
stank is subjectief en in dit geval enorm overdreven, ik heb jaren vlakbij een gewoond hoe ook anders in de binnenstad) en daar ruik je niets van als je er niet voor staatquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
dat is niet nodig, hij heeft het van horen zeggen en dat is een prima bron, hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Bepaalde groepen" "probleemmensen"
Bram verzint de vooroordelen en onterechte kwalificaties weer waar je bij staat. En dat terwijl hij nooit de moeite heeft genomen een koffieshop binnen te stappen en es te praten met die "probleemmensen"die er zijn.
nee, die halen het wel gewoon bij de dealer in de buurt, ipv een half uur te moeten rijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
okay maar dus niet cafetaria's, supermarkten waar welke avond rijen pubers staan om bier te kopen, shoarmatenten die tot 5 uur snachts open zijn, enkel de coffeeshops?quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben voldoende voorbij coffeeshops gelopen om hier een goede indruk te hebben. Maar goed, ik pleit toch niet voor het afschaffen van de coffeshops, ik geef slechts mijn voorkeur aan om ze op afgelegen plaatsen te (laten) vestigen. Ik heb zelf notabene aangegeven dat dit voor lang niet alle coffeshopbezoekers geldt maar dat het om concentratieverschillen gaat dus dat verwijt slaat nergens op.
Weinig mensen vinden brood stinken en cafés moeten nu eenmaal ergens worden gevestigd, ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stank is subjectief en in dit geval enorm overdreven, ik heb jaren vlakbij een gewoond hoe ook anders in de binnenstad) en daar ruik je niets van als je er niet voor staat
de bakker of een cafe mag toch ook gewoon in het centrum?
ja nee, ik neem jou niet meer serieus zoquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weinig mensen vinden brood stinken en cafés moeten nu eenmaal ergens worden gevestigd, ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe.
Ik ben anti-psychofarmaceutische middelen en andere middelen die al te drastisch (meer dan wat het eten van een banaan of het drinken van melk voor effect heeft) met onze concentraties neurotransmitters rotzooien maar ik zal het daarom niet anderen verbieden, dat moeten mensen zelf weten.
Nee populist, ik heb het van het wonen in een stad waarin minstens 4 coffeeshops zijn gevestigd waar ik regelmatig langs moet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is niet nodig, hij heeft het van horen zeggen en dat is een prima bron, hoor
Wordt het te ingewikkeld voor jou?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja nee, ik neem jou niet meer serieus zo
Ja hoor, mensen gaan het dubbele betalen aan een dealer in plaats van heel misschien wat langer te moeten fietsen of rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, die halen het wel gewoon bij de dealer in de buurt, ipv een half uur te moeten rijden
dealers zijn goedkoperquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja hoor, mensen gaan het dubbele betalen aan een dealer in plaats van heel misschien wat langer te moeten fietsen of rijden.
Geloof het of niet, ook in steden zijn er afgelegen straten. Ik zou het trouwens wel grappig vinden om in zo'n villawijk een coffeeshop te vestigen, ruimte genoeg daar.
Wat "de meeste mensen" doen, is goed? Is prettig, is geen "probleemmensen"? (hoe kom je uberhaupt op het woord?)quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
...ze veroorzaken ook veel overlast maar de meeste mensen gaan zelf ook graag naar een café toe...
Goede post.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn. Mensen met alcohol worden agressief, vallen mensen aan tijdens het stappen, doen aan vernielingen, rijden auto's in de prak of erger etc. Als een blower rustig op een bank zit en om sommige grappen net even iets te hard lacht is zo ongeveer de ergste overlast die je van zo'n persoon kunt verwachten.
Onder jongeren is het gelukkig vaak al compleet genormaliseerd, maar in de maatschappij als geheel heerst er nog een onterecht stigma op softdrugsgebruik ondanks dat het zóveel onschuldiger is dan harddrugs als alcohol. Dat zie ik gelukkig op termijn ook wel omdraaien, daar de vooroordelen meer uit onwetendheid voortkomen.
Wat mij betreft wordt zowel de productie van als handel in softdrugs z.s.m. gelegaliseerd. Je kan er dan belasting op heffen (extra inkomsten voor de staat), politie hoeft zich er niet meer mee bezig te houden en kan zich op belangrijkere zaken richten (minder uitgaven voor de staat), je hebt minder geweld en vernielingen (zowel minder uitgaven voor de staat aan overheidshulpdiensten als een veiligere samenleving) en er is betere controle.
En dan krijgen we er 202 problemen weer bijquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef Kaas- het volgende:
Als vandaag iedereen over zou stappen van alcohol op softdrugs, zouden 101 maatschappelijke problemen per direct vrijwel afwezig zijn.
Welke problemen komen erbij dan, die voor jou aanleiding geven om de conclusie te trekken dat alcohol per saldo tot minder problemen leidt dan softdrugs?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dan krijgen we er 202 problemen weer bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |