De enigen die echt profiteren van de war on drugs zijn de drugscriminelen. Net zoals tijdens de drooglegging.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:09 schreef Ringo het volgende:
Och, het is echt niet alleen Obama, die volgt alleen de publieke opinie. Na een eindeloze en meedogenloze war on drugs lijkt Amerika klaar voor een vredespijpje.
Wat zijn "drugscriminelen" precies?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De enigen die echt profiteren van de war on drugs zijn de drugscriminelen. Net zoals tijdens de drooglegging.
En het politie-apparaat. En de gevangenisindustrie. En het leger aan duurbetaalde advocaten en juridisch adiviseurs.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef LXIV het volgende:
De enigen die echt profiteren van de war on drugs zijn de drugscriminelen. Net zoals tijdens de drooglegging.
Vergeet de media niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
En het politie-apparaat. En de gevangenisindustrie. En het leger aan duurbetaalde advocaten en juridisch adiviseurs.
Ook agentschappen als de DEA profiteren, zij hebben immers bestaansrecht, dus een omvangrijk budget.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dure advocaten geven geen schijt om drugscrimineeltjes, wellicht een beetje om een zeldzame eindbaas. Voor het grote geld moet je bij de bedrijven zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
En het politie-apparaat. En de gevangenisindustrie. En het leger aan duurbetaalde advocaten en juridisch adiviseurs.
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen. Een Amerikaans president die met een eerlijk en realistisch verhaal over cannabis komt. Het past bij de ontwikkeling van die staten die het legaliseren.
Dat is mooi want een VS die een andere drugskoers vaart zal het degenen die on ons land drugs maar tegen beter weten in willen blijven verbieden moeilijker maken.
En ohja, Opstelten ga eens met pensioen!
Waarom afgelegen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.
Er bestaan in de USA gemeentes waarvan de meeste inwoners een baan hebben bij de gevangenis of een bedrijf wat goederen of diensten levert aan die gevangenis. Die hebben een probleem als ineens die gevangenis gesloten moet worden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaan in de USA gemeentes waarvan de meeste inwoners een baan hebben bij de gevangenis of een bedrijf wat goederen of diensten levert aan die gevangenis. Die hebben een probleem als ineens die gevangenis gesloten moet worden.
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.quote:
Hoor jij mij anders stellen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar mensen opsluiten omdat andere mensen dan hun baan verliezen is een beeeeeetje krom niet?
Hoezo? Werkt prima.quote:
Ik ruik eigenlijk nooit wat als ik langs een coffeeshop loop.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het huidige beleid prima, wel toestaan dat er in een coffeeshop (wel graag afgelegen) wordt geblowd, niet toestaan dat er buiten de coffeeshop wordt geblowd met uitzondering van je eigen woning. Dan hoeven de meeste anderen (buren kunnen een uitzondering zijn) dan de personen die high willen worden hier geen last van te hebben.
oh nee okay, dan gooi ik alle wetenschap weer in de prullenbak en vraag ik het gewoon aan jouw kansloze vriendenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is de ervaring die ik heb met vrienden die ik had.
ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zettenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prettiger voor de mensen die dan niet langs zo'n coffeeshop (stank) hoeven te wandelen. Voor de coffeeshopbezoekers zou het weinig verschil moeten maken.
iedereen die geen doktor isquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat zijn "drugscriminelen" precies?
Nee. De vraag is of dat je de teelt aan de staat wil overlaten of dat je de staat de verkochte wiet laat controleren (veiligheid).quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga jij je supermarkt dan ook maar 20km buiten de stad zetten![]()
Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het ook prima dat softdrugs nog steeds uit het criminele circuit moeten komen omdat ze niet verbouwd mogen worden?
"Bepaalde groepen" "probleemmensen"quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de supermarkt komt geen stinkende walm en je hebt niet zo'n grote concentratie van bepaalde groepen probleemmensen bij zo'n supermarkt. Niet dat ik stel dat er niet ook normale mensen blowen, voor wie van alles wil lezen wat er niet staat.
Nu een deel van de USA een liberaler beleid heeft dan Nederland kunnen we wellicht eens die achterdeurillegaliteit oplossen. Als de staat zelf wiet kweekt dan kan Nederland daar ook nog eens een leuke duit mee verdienen.quote:Dat vind ik echt het meest kromme van ons gedoogbeleid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |