Prowl | zondag 19 januari 2014 @ 20:04 |
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014 Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen. De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt: ![]() En verder - Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30 - Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg - In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen - Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar - Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan - De huidige evenementenregeling blijft bestaan De regeling is definitief door de tweede kamer. Enkel de eerste kamer dient nog toestemming te geven. Er komt geen uitstel of nieuwe overgangsregeling voor Diesel/LPG. Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 op maandag 18 november 2013: Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg. Oordeel: Ontraden. | |
Sounddragon | zondag 19 januari 2014 @ 20:05 |
#14 #13 | |
Prowl | zondag 19 januari 2014 @ 20:07 |
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken? | |
Prowl | zondag 19 januari 2014 @ 20:07 |
13 toch? | |
Sounddragon | zondag 19 januari 2014 @ 20:08 |
Dat zég ik ![]() | |
r8v2 | zondag 19 januari 2014 @ 20:16 |
Jep. | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 januari 2014 @ 20:45 |
De deadline voor donaties voor de rechtszaak is binnenkort, geld geven kan nog! | |
Bart-Willem | zondag 19 januari 2014 @ 20:59 |
Zolang die figuren zelf een hoop geld in hun zak stoppen én een belachelijke Outlander Plug-in Hybrid van de zaak (cq stichting) rijden zal ik geen cent doneren aan ze. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 januari 2014 @ 21:04 |
Is dat zo? | |
CafeRoker | zondag 19 januari 2014 @ 21:26 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door CafeRoker op 19-01-2014 21:27:53 ] | |
CafeRoker | zondag 19 januari 2014 @ 21:27 |
. | |
Bart-Willem | zondag 19 januari 2014 @ 21:41 |
Ja, meneer Van Embden liet bij de actiedag @ Den Haag trots zien dat hij met zijn Outlander PHIV zou gaan komen. Het is trouwens zeker dat de stichting de staat gaat dagvaarden: Maar niet te vroeg juichen: men gaat zeer waarschijnlijk WEER met de pet rond! | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 januari 2014 @ 21:51 |
Al reed Wouter in een Camaro V8, dat maakt toch niet uit. Hij heeft een ideaal waar ik het mee eens ben. | |
Bart-Willem | zondag 19 januari 2014 @ 21:53 |
Nou ja, het is natuurlijk raar dat oldtimers niet meer belastingvrij zijn en zo'n auto wel. Om dan als "redder des oldtimer-vaderlands" juist in zo'n auto te gaan rijden is eigenlijk een totaal verkeerd signaal. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 19 januari 2014 @ 22:14 |
Tja dat is naar mijn een hele andere discussie met die Outlanders. Ik neem aan dat Wouter zelf wel ergens een oldtimer heeft staan. En al had hij het niet, ik steun de stichting vanwege zijn doel, niet vanwege Wouters levensstijl. | |
Bart-Willem | zondag 19 januari 2014 @ 22:22 |
Die oldtimer heeft 'ie verkocht. ![]() ![]() | |
TheSilentEnigma | zondag 26 januari 2014 @ 18:36 |
Hoe werkt dat nu met die belasting? Ik heb 2 oldtimers: -Een auto uit '82, die sinds 7 januari op benzine loopt en ook als zodanig op kenteken staat -Een motor uit '86 Over de motor heb ik -op een vooraankondiging in november na- niets gehoord en ik heb nog geen acceptgiro ontvangen. Voor de auto ontving ik zaterdag maarliefst twee brieven: -Een brief met een dagtekening van 14/1 dat de auto op LPG loopt en dat ik per kwartaal een bedrag van 359 euro mag betalen. De eerste afschrijving zal in februari 2014 plaatsvinden. -Een brief met een dagtekening van 15/1 dat er een verandering aan het voertuig heeft plaatsgevonden en dat ik per kwartaal 150 euro mag betalen. De eerste afschrijving zal in januari 2014 plaatsvinden. Naast het feit dat het natuurlijk wel duidelijk is dat men achterloopt met van alles en nog wat, wil ik helemaal niet de volle mep betalen natuurlijk! Hoe kan ik dit wijzigen? Op de site van de belastingdienst kom ik niet verder dan: Het tarief op 31 december 2013 was 0, maar blijkbaar moet ik zelf aangeven gebruik te willen maken van het kwarttarief. Op de website en in de brief wordt mij niet duidelijk hoe ik dit kan veranderen. Weet iemand dit hier? | |
Tha_Duck | zondag 26 januari 2014 @ 18:53 |
Ik begrijp uit de nieuwe regels dat ik straks mijn oldtimer niet meer kan schorsen? Dit doe ik nu om de verzekering niet te hoeven betalen. Feitelijk sta ik gestald van oktober tot en met maart. Nu moet ik dus of kiezen voor voltarief wat neerkomt op zeg 7 maanden 10 euro = 70 euro te betalen met de mogelijkheid tot schorsen a 25 euro of kwarttarief en dan 12 maanden 2,50 euro betalen = 30. Nu lijkt die keuze eenvoudig, echter, hoe laat ik de verzekeringspremie stoppen? Nu moet ik het schorsingsbewijs overleggen, maar dat kan dadelijk dus niet meer. Iemand een idee? Ook nog niks gehoord over mijn oldtimer overigens, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat deze nu geschorst staat. [ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Duck op 26-01-2014 19:55:38 ] | |
ZwartmetSuiker | zondag 26 januari 2014 @ 19:53 |
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/ | |
Tha_Duck | zondag 26 januari 2014 @ 19:54 |
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/ | |
ZwartmetSuiker | zondag 26 januari 2014 @ 20:00 |
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken. En nu? Ik heb 2 oldtimers en voor eentje heb ik factuur gekregen voor het volle tarief, een telefoontje naar de belastingdienst leerde mij dat deze onterecht was. | |
TheSilentEnigma | zondag 26 januari 2014 @ 20:13 |
En buiten dat; we kunnen in het vierde kwartaal kiezen, maar dat is dus pas in oktober... Edit: lees nu die link naar de site van de Fehac: Waarom gaat men dan in godsnaam overmorgen de volle mep van mijn rekening afhalen?! | |
Tha_Duck | zondag 26 januari 2014 @ 20:54 |
Bedenkt me net dat ik zonder schorsing de verzekering niet eens kan stoppen, de auto MOET een apk en verzekering hebben zonder schorsing. Daarentegen mag ik dec/jan/feb niet op de openbare weg zijn dus is een verzekering kolder in die tijd. En wat als ik op zeg 5 december mijn APK moet vernieuwen, dat mag niet maar ik moet hem wel hebben. Wat een bizarre situatie! Update: volgens http://www.belastingdiens(...)ema_oldtimerregeling is schorsen dus wel mogelijk, maar zonder teruggaaf belasting voor de geschorste maanden. Maar aangezien schorsen 25 euro kost en de verzekering zeg een euro of 12 is het niet echt interessant. In mijn geval is het denk ik geen hele grote ramp, tot nu verzekerde ik de auto niet bij een schorsing maar aangezien de auto deze winter volledig gerestaureerd is en dus een allrisk gaat krijgen is het wel verstandig om de auto verzekerd te laten. Stel dat de stalling afbrand of de auto gejat wordt tenslotte. Tot nu toe was dat een mogelijke schade van 1000 tot 2000 euro ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Duck op 26-01-2014 21:01:14 ] | |
Hyperdude | zondag 26 januari 2014 @ 21:07 |
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed. Europeesche klassieker verz., maar vast ook elders te regelen. | |
Tha_Duck | zondag 26 januari 2014 @ 21:07 |
Ah, dat heb ik ook gezien bij NAG waar ik nu aan het kijken ben, als dat de 'zomertijd' inhoudt die ze schrijven dan is het wel gunstig inderdaad. Beter dan het nu geregeld is in mijn situatie zelfs ![]() | |
Hyperdude | zondag 26 januari 2014 @ 21:10 |
Scheelt niet superveel tov. 12 mnd. verz. Maar als ie toch in de schuur staat is het snel verdiend. | |
Tha_Duck | zondag 26 januari 2014 @ 21:16 |
Tis even afwegen, laatste jaren heb ik de oldtimer van half maart tot begin oktober op de weg gehad. Dus net iets eerder dan de zomer en wintertijd ingaan. Heb een flexibele stalling en kan hem per dag ophalen en kijk dus simpel naar de weerberichten. Zomertijd verzekering beperkt mij in ieder geval op uit de stalling halen. Maar goed, dat is een volgend probleem ![]() | |
penny-wise | zondag 26 januari 2014 @ 21:23 |
Ik heb de Aerodeck de 11de op mijn naam gekregen en krijg nu een brief dat ik de volle mep moet betalen.. Hoe kan dit? De vorige eigenaar heeft geen brief gehad of ie gebruik wil maken van de ovegangsregeling. Dat is wel logisch, want vorig jaar zat er nog LPG in en nu rijdt ie weer op benzine. Dus de belasting- dienst hoeft hem deze brief niet te sturen want ze gaan ervan uit dat ie de volle mep vor LPG moet betalen. Kom ik nog in aanmerking voor het kwartaaltarief of niet? | |
Tha_Duck | zondag 26 januari 2014 @ 21:34 |
Leuke fout (het is kwarttarief), want het komt op hetzelfde neer ![]() | |
virl3 | maandag 27 januari 2014 @ 08:45 |
Ik heb nog geen brief gezien met de vraag of ik gebruik wil maken van de overgangsregeling en kwarttarrief, of dat ik het volle pond wil betalen.. Andere fokkers wel? | |
Tha_Duck | maandag 27 januari 2014 @ 08:56 |
Staat je auto actief of geschorst? | |
virl3 | maandag 27 januari 2014 @ 08:59 |
Actief, op benzine en van '81.. | |
Tha_Duck | maandag 27 januari 2014 @ 09:00 |
Hum, dan had je volgens mij al iets moeten krijgen? | |
virl3 | maandag 27 januari 2014 @ 09:03 |
Ik heb wel een "ter info brief, er gaat wat veranderen" brief gehad geloof ik. Maar nog niet de mogelijkheid gehad om te kiezen. | |
penny-wise | maandag 27 januari 2014 @ 09:44 |
Heb net de belastingdienst aan de lijn gehad, na tig minuten in de wacht, en ik moest ook een briefje schrijven met verzoek voor kwarttarief. | |
virl3 | maandag 27 januari 2014 @ 10:06 |
Ah! Interessant! Kun je toevallig met ons delen hoe dat briefje moet worden opgesteld en waar ik 't heen moet sturen? | |
virl3 | maandag 27 januari 2014 @ 10:09 |
Ik zat nog ff te google'en en vond dit: http://download.belasting(...)ief_mb1021z13fol.pdf | |
powerflux | maandag 27 januari 2014 @ 11:37 |
wat stond er in die brief? hij is een aantal keer gepost in deze topicreeks.. | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 januari 2014 @ 11:52 |
Onvoorstelbaar dat ik zelf initiatief moet gaan nemen terwijl dit nooit gecommuniceerd direct aan mij. | |
powerflux | maandag 27 januari 2014 @ 12:04 |
![]() dus. rekening al gehad? | |
CafeRoker | maandag 27 januari 2014 @ 12:37 |
Bizar, tot nu toe was het standpunt juist dat je zelf niet alvast kon kiezen maar de acceptgiro voor het kwarttarief moest afwachten. Die niet betalen -> vol tarief. | |
Tha_Duck | maandag 27 januari 2014 @ 12:50 |
Eigenlijk moeten we dat met zijn allen op de spits drijven, gewoon alles storneren en doen of je neus bloed. | |
CafeRoker | maandag 27 januari 2014 @ 12:51 |
Tja, het mag helaas duidelijk zijn wie er dan aan het kortste eind trekt ![]() | |
Tha_Duck | maandag 27 januari 2014 @ 13:08 |
Dat is ook een feit, maar toch vraag ik mij af of de belastingdienst in deze niet een brengplicht heeft voor de keuze. | |
virl3 | maandag 27 januari 2014 @ 14:19 |
Ja zo'n brief heb ik ook gekregen. (geloof ik want hij ligt thuis, dus of de tekst letterlijk overeenkomt weet ik zo ff niet, ben aan 't werk..) Ik denk dat ik dat PDF'je toch maar ff invul en opstuur voor de zekerheid.. | |
Hyperdude | maandag 27 januari 2014 @ 19:11 |
Zelfde brief hiero. Zie het allemaal wel. Ik heb een hele gemene advocaat en een hele saaie accountant; die kunnen de belastingdienst wel aan. ![]() | |
TheSilentEnigma | maandag 27 januari 2014 @ 20:34 |
Ik heb die kutneuzen van de belasting vandaag na 1,5 uur proberen te bereiken aan de telefoon gehad, en het verhaal was als volgt: -Men loopt ernstig achter met de verwerking van de nieuwe regeling -Afhankelijk van het tijdvak waarin voor het eerst belasting moet worden betaald, worden er nu rekeningen verstuurd -Vanaf maart verwacht men orde op zaken te hebben en krijgt iedere oldtimerbezitter een brief met keuzemogelijkheid voor het kwarttarief -Iedereen die voor het kwarttarief kiest, krijgt eventueel te veel betaalde belasting terugbetaald | |
ZwartmetSuiker | maandag 27 januari 2014 @ 21:20 |
Ze zijn dan wel de sjaak van een slecht overheidsbeleid maar wat een knuppels. | |
2cv | woensdag 29 januari 2014 @ 23:46 |
Op Facebook lees ik net dat Weekers opgestapt is. Ik hoop dat dat de oldtimerbezitter voordeel gaat brengen. Verdere bronnen heb ik nog niet ... | |
2cv | woensdag 29 januari 2014 @ 23:48 |
Een bron. | |
dion_v_k | donderdag 30 januari 2014 @ 00:18 |
Er is weer een sprankje hoop ![]() | |
2cv | donderdag 30 januari 2014 @ 00:28 |
Een sprankje. Het 'verdwijnen' van een staatsecretaris zorgt er niet voor dat zijn wetgeving ook meteen 'verdwijnt'. | |
dion_v_k | donderdag 30 januari 2014 @ 00:31 |
Nee, was het maar waar ![]() We gaan het zien. | |
2cv | donderdag 30 januari 2014 @ 00:39 |
Ik ben er wel blij mee, dat het niet zo werkt. Maar alleen in dit geval zou het wel fijn zijn als het zo zou werken. | |
Nucky | donderdag 30 januari 2014 @ 09:21 |
Het zegt wat over de kwaliteit die deze man leverde (ondoordacht, korte termijn). Wellicht helpt dat argument bij de rechtszaak. | |
virl3 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:41 |
het kwarttarief voor benzine was geeneens het idee van Weekers toch? Dat kwam uit de koker van Jan Kees de Jager.. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 januari 2014 @ 13:15 |
Weekers had wel een duidelijke vooringenomenheid en een onbetwistbaar standpunt. | |
virl3 | donderdag 30 januari 2014 @ 13:31 |
Dat is waar.. Mischien was hij bang dat de jager al zijn gewicht in de strijd ging werpen als dit plan niet door ging.. ![]() | |
powerflux | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:50 |
brief gehad, heb het relevante deel met rood aangegeven.![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:02 |
OK. Zie de nota wel verschijnen.... ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:03 |
misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar dat rode gold toch ook al als je geen verzoek ingediend had? | |
Hyperdude | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:06 |
Ja. ![]() | |
powerflux | vrijdag 28 februari 2014 @ 11:31 |
klopt. maar om de een of andere bizarre reden zijn er nog steeds misverstanden. om deze en bijbehorende fabeltjes weg te nemen leek het me wel handig dit actuele, officiele, document te plaatsen. | |
penny-wise | vrijdag 28 februari 2014 @ 15:21 |
Heb deze ook gekregen. Nog niks gehoord verder.... | |
Skv | vrijdag 28 februari 2014 @ 16:05 |
Wat is dat nou weer? Ik had ook een verzoek ingediend en mij vertelden ze aan de telefoon dat ik de eerstvolgende rekening (28E) niet zou moeten betalen. Die rekening heb ik vandaag ontvangen. Wat klopt nou ![]() | |
virl3 | vrijdag 28 februari 2014 @ 16:06 |
Idem ... | |
JohnB52 | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:19 |
Gewoon betalen, als je teveel betaalt krijg je t heus wel terug. Met rente misschien. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:25 |
Ik heb vorige week nog gebeld om te informeren, aangezien ik voor mijn ene oldtimer (auto) wel een rekening heb ontvangen en voor de andere (motor) niet. Het verhaal was dat er veel fouten waren gemaakt en dat de interne regels en afspraken per dag ongeveer veranderen. Omdat er bij mijn auto een wijziging heeft plaatsgevonden (LPG verwijderd) die bij de belasting pas ná 1/1/'14 bekend was, adviseerde men om voor de auto voor de zekerheid een schriftelijk verzoek in te dienen. Voor ongewijzigde voertuigen hoeft er geen actie ondernomen te worden. | |
Naitsirk | vrijdag 7 maart 2014 @ 16:49 |
Als het goed is valt een Volvo 740 uit 1988 niet onder het kwarttarief ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 maart 2014 @ 17:52 |
Klopt. Die is 2028 pas belastingvrij. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 maart 2014 @ 17:53 |
Echt belachelijk. Kutregeling. Zijn er nog mogelijkheden op basis waarvan de 1988-grens opgetrokken wordt? Nee zeker? | |
Prowl | vrijdag 7 maart 2014 @ 20:11 |
Volgens mij zelfs nooit meer | |
JohnB52 | vrijdag 7 maart 2014 @ 20:21 |
Fout. Na 40 jaar. Maar tegen die tijd zal de regeling vast wel weer aangepast zijn (En is benzine 10 euro per liter) | |
Naitsirk | vrijdag 7 maart 2014 @ 23:02 |
Morgen naar dit mormeltje kijken, is van 86 ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 maart 2014 @ 23:27 |
Dat laatste: sad but true | |
penny-wise | woensdag 12 maart 2014 @ 10:10 |
Iemand al iets van de belastingdienst gehoord mbt kwarttarief? | |
AnneX | woensdag 12 maart 2014 @ 10:59 |
Afgelopen november een brief ontvangen... ![]() Daarna niks meer gehoord. | |
daNpy | maandag 24 maart 2014 @ 15:11 |
http://www.metronieuws.nl(...)rZncd!rSfMHBhC6IC6o/ | |
Hyperdude | maandag 24 maart 2014 @ 19:16 |
Dat zijn de niet-liefhebbers. ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 24 maart 2014 @ 19:36 |
Oud nieuws en geheel volgens verwachting. Jammer dat de verzekeringsmaatschappijen, en uiteindelijk dus de cliënten, hier de dupe van zijn. | |
klawie | maandag 24 maart 2014 @ 19:43 |
Ik heb een fiat 126 gekocht zaterdag uit 1980 hoe zit het nou precies met de belasting want ik heb vandaag al 10 verhalen gehoord | |
krioro | maandag 24 maart 2014 @ 19:45 |
Tfw 73er. ![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 24 maart 2014 @ 19:46 |
Iig niet zo druk maken om dat tientje per maand ![]() | |
klawie | maandag 24 maart 2014 @ 19:48 |
Nee maar ik hoorde vandaag nl dat de europeese norm voor belastingvrij op 30 jaar ligt en ze dit miss ook in nederland willen doen Dan kost het me helemaal niks ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 24 maart 2014 @ 19:52 |
Dat is tot nog toe speculatie. | |
klawie | maandag 24 maart 2014 @ 19:54 |
Oke dus ik moet er gewoon op rekenen dat ik moet dokken En wat nou als je niks met dat jwart tarief te maken wilt hebben wat een jaar kost me maar 150 euro dan heb ik hem liever een jaar aan de weg staan | |
valek | maandag 24 maart 2014 @ 20:01 |
Waar heb je dat gehoord? Bron? | |
daNpy | maandag 24 maart 2014 @ 20:39 |
Joh ![]() | |
klawie | maandag 24 maart 2014 @ 21:33 |
Gehoord van een collega geen idee hie hij eraan komt maar hij heeft ook 2 oldtimer 's | |
Hyperdude | zaterdag 29 maart 2014 @ 16:58 |
Morgen voor het eersr dit jaar weer lekker karren ![]() Nog niets gehoord van mijn vrinden uit Apeldoorn. | |
Nucky | vrijdag 4 april 2014 @ 13:25 |
Ja al maanden geleden. ¤120 per jaar. | |
CafeRoker | vrijdag 4 april 2014 @ 13:28 |
Het blijft giswerk, maar uitgesloten is het niet. Als je nu een mercedes diesel uit 1985 koopt kon je over een paar jaar wel eens spekkoper zijn, en mocht dat niet zo zijn; goedkoper dan nu worden ze toch niet meer. Als ik een ongebruikte schuur had wist ik het wel. | |
penny-wise | vrijdag 4 april 2014 @ 14:01 |
Al betaald? Heb nog geen rekening gezien. | |
virl3 | vrijdag 4 april 2014 @ 14:34 |
Idem.. Nog geen rekening gezien. Wel nieuwe APK! (rekening nog niet gezien, maar die wordt wel denk ik hoger dan 120 euro....) dus ik mag 2 jaar (minus wintermaanden) den nederlandse wegen onveilig maken! ![]() | |
Nucky | vrijdag 4 april 2014 @ 15:00 |
Nee nog geen rekening. De Belastingdienst kennende komt die echt wel ![]() | |
Erasmo | vrijdag 4 april 2014 @ 15:03 |
Stalling op het platteland staat ie voor ¤100 per jaar. | |
CafeRoker | vrijdag 4 april 2014 @ 16:34 |
Dat is netjes. Dat is veel minder dan ik dacht, is best het overwegen waard. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 4 april 2014 @ 18:32 |
In maart zouden de acceptgiro's toch moeten komen? | |
Bart-Willem | vrijdag 4 april 2014 @ 19:23 |
Was uitgesteld naar april. Maar of dat begin of eind april is, was niet duidelijk. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 4 april 2014 @ 19:36 |
Belastingdienst kennende 29 of 30 april in de bus en gedateerd op 1 april. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 4 april 2014 @ 20:56 |
![]() | |
pvdplanet | zondag 6 april 2014 @ 11:13 |
De acceptgiro is ondertussen binnen, gaarne 42 euro aftikken | |
CafeRoker | zondag 6 april 2014 @ 11:53 |
Waarbij in de regel de beroeptermijn wel al start op de datum van dagtekening ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 april 2014 @ 17:39 |
Je weet gewoon dat het de belastingdienst meer kosten per jaar dan dat het oplevert. | |
klawie | zondag 6 april 2014 @ 19:17 |
Moeten we nou toch de 120 euro per jaar gaan betalen??? | |
virl3 | woensdag 9 april 2014 @ 21:11 |
Ik had vandaag (9 april) de blauwe brief in de bus. Datum briefhoofd 29 maart! Ik kan me niet voorstellen dat de post zo sloom is tegenwoordig.... ![]() | |
loveli | woensdag 9 april 2014 @ 21:13 |
30 euro ![]() | |
virl3 | woensdag 9 april 2014 @ 21:16 |
Tjeezus.. Fiatje 500 of zo? | |
loveli | woensdag 9 april 2014 @ 21:18 |
Neu, een tweewieler... | |
krioro | woensdag 9 april 2014 @ 22:21 |
0 euro ![]() | |
virl3 | woensdag 9 april 2014 @ 22:26 |
40 jaar oude fiets? | |
krioro | woensdag 9 april 2014 @ 22:46 |
![]() Dit is niet de mijne, maar zo eentje dus. | |
virl3 | donderdag 10 april 2014 @ 08:18 |
![]() | |
Nucky | donderdag 10 april 2014 @ 11:37 |
Vandaag de rekening gekregen voor ¤120. Dagtekening: 29 maart 2014 Er staat overigens in dat als je niet tijdig betaalt, je het volledige bedrag moet betalen en niet in aanmerking komt voor de overgangsregeling. Uiterste betaaldatum binnen een week. Let daar dus op, tricky! [ Bericht 28% gewijzigd door Nucky op 10-04-2014 11:46:38 ] | |
JohnB52 | donderdag 10 april 2014 @ 11:56 |
Die datum die er op staat klopt niet. Bel maar naar 0800-0749 | |
virl3 | donderdag 10 april 2014 @ 11:58 |
't bennen een stelletje ratten.. Betalen binnen binnen 20 dagen stond er bij mij op, ik krijg de brief 9 april binnen, uiterste betaaldatum de 19e en datum briefhoofd 29 maart! Ik heb 't maar gelijk overgemaakt gisteren.. [ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 10-04-2014 14:05:52 ] | |
Nucky | donderdag 10 april 2014 @ 12:10 |
Same here. | |
daNpy | donderdag 10 april 2014 @ 12:11 |
Op een ander forum idd ook gelezen dat de brief laat aan kwam. De belastingdienst maakt er weer eens een potje van ![]() | |
AnneX | donderdag 10 april 2014 @ 12:54 |
Blauwe envelop vandaag: dd. 29 maart - uiterste betaaldatum 19 april Bedrag 117 euro inclusief 41,74 provinciale opcenten ![]() | |
powerflux | donderdag 10 april 2014 @ 13:14 |
verplaatst naar 1 mei http://www.belastingdiens(...)_oldtimers_veranderd | |
AnneX | donderdag 10 april 2014 @ 13:21 |
Merci ![]() | |
klawie | donderdag 10 april 2014 @ 17:56 |
Hoeveel moet je nou gaan betalen want een collega kreeg weer een rekkening van 8 tientjes | |
Hyperdude | donderdag 10 april 2014 @ 18:01 |
Afh van gewicht/oorspronkelijke wegenbelasting. Maar niet meer dan ¤120. Nog niets ontvangen. ![]() | |
JohnB52 | donderdag 10 april 2014 @ 18:16 |
Ha, ik kijk net op mn rekening, Heb 2X 48 euro en een keer 24 betaald. Precies120 euro... | |
penny-wise | donderdag 10 april 2014 @ 18:17 |
Nog niks ontvangen.. | |
TheSilentEnigma | donderdag 10 april 2014 @ 20:58 |
Idem, voor beide voertuigen nog geen aanslag binnen. | |
daNpy | donderdag 10 april 2014 @ 21:56 |
Ook nog niks ontvangen, maar mn auto is dan ook al een maand of 2 geschorst ![]() | |
powerflux | vrijdag 11 april 2014 @ 07:53 |
dan krijg je ook geen brief. pas wanneer je hem zou ontschorsen. voor niet-klassiekers geldt dat immers ook. | |
YoshiBignose | vrijdag 11 april 2014 @ 10:46 |
Ja ik ook een brief met ¤120. Doe geen moeite om hem te schorsen... want hoe zat dat nou precies? Als ik nu een half jaar zou schorsen en dan ook nog de verplichte 3 maanden in de winter, dan betaal ik zeker gewoon voor de overige 3 maanden het normale MRB tarief? M.a.w. kom ik ook op ¤120 uit... | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 11 april 2014 @ 11:36 |
Heb je die BMW nog niet verkocht joh? | |
YoshiBignose | vrijdag 11 april 2014 @ 11:47 |
Nee ik hou hem, als ik weer wat geld heb even opknappen. Hij is eigenlijk gewoon nog netjes en start altijd. Uitlaat vervangen, dynamo fixen, paar kleine dingetjes en hij cruised weer als een echte 7-serie ![]() | |
penny-wise | vrijdag 11 april 2014 @ 16:29 |
Aanslag binnen. Zal tijd worden zeg... | |
vannelle | vrijdag 11 april 2014 @ 16:58 |
Idem maar dan voor de motor, ¤ 30,- ongeveer. Dan mag er in december, januari en februari niet gereden worden maar ik heb geluk: Voor 2014 geldt alleen december. ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 11 april 2014 @ 17:59 |
Vandaag ook gekregen. Een week tijd om te betalen, schofterig. | |
penny-wise | vrijdag 11 april 2014 @ 18:03 |
Maak 5 cent meer over, kost hun weer extra werk... | |
powerflux | vrijdag 11 april 2014 @ 18:12 |
| |
penny-wise | vrijdag 11 april 2014 @ 18:15 |
Ik betaal voor de zekerheid maar meteen. Je moet toch betalen... | |
powerflux | vrijdag 11 april 2014 @ 18:23 |
oh, ik ook. maar je hebt wel meer tijd dan 1 week. | |
Dingest | vrijdag 11 april 2014 @ 18:25 |
Ik heb nog niets in de bus mogen ontvangen ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 12 april 2014 @ 14:52 |
Vandaag binnen. ¤120 aftikken voor 1188 KG oud blik Gedateerd 29 mrt. Betalen voor 19 april. (=1 mei) En wederom nergens een bedankje voor mijn binnenkort te verwachten bijdrage aan de maatschappij. ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 12 april 2014 @ 18:55 |
Hier ook binnen, voor zowel auto (¤120,-) als motor (¤29,-). | |
2cv | zondag 13 april 2014 @ 03:37 |
De Saab gaat me ¤120,- en 3 maanden stalling per jaar kosten ![]() | |
daNpy | zondag 13 april 2014 @ 10:39 |
Nog niks binnen... Hij is wel geschorst? | |
powerflux | zondag 13 april 2014 @ 15:26 |
had ik al op gereageerd
of wil je graag betalen voor een geschorste auto? | |
daNpy | zondag 13 april 2014 @ 15:27 |
I don't care eigenlijk, zolang ik maar geen gezeik krijg dat hij buiten de kwart-tarief regeling valt. | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 april 2014 @ 18:43 |
Was de uiterste betaaldatum nou ook opgeschoven? | |
Hyperdude | zondag 13 april 2014 @ 19:27 |
Ja ![]()
| |
ZwartmetSuiker | zondag 13 april 2014 @ 20:02 |
Hmm alsnog schofterig maar beter dan niks. | |
Dingest | zondag 13 april 2014 @ 20:06 |
Ah, ik heb hem ook binnen, lag verstopt onder de AH-folder die de lui van PostNL ook moeten bezorgen ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 6 juli 2014 @ 13:08 |
ff kicken. Paar maanden later heb ik wel de indruk dat de oude MB-Diesels rap het land uitgevlogen zijn. Al langer dan een week geen W123 D meer gezien. Paar maanden geleden zat je nog vaker achter zo'n ding dan achter een trekker hiero. ![]() | |
Ivo1985 | zondag 6 juli 2014 @ 15:08 |
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet. Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen? | |
Erasmo | zondag 6 juli 2014 @ 15:29 |
Allemaal met de vakantie meegenomen naar Marokko/Turkije ![]() | |
silenthill | zondag 6 juli 2014 @ 16:32 |
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig. Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat. | |
penny-wise | zondag 6 juli 2014 @ 17:15 |
Voor de kwarttarief maakt het niet uit qua gewicht.. | |
virl3 | zondag 6 juli 2014 @ 17:51 |
Hmm. Interessant.. ben benieuwd of jij later een mega aanslag ivm achterstallige belasting na het spotten van je oldtimer door ijverige ambtenaar a.s. december of zo.. Ik hoop 't niet voor je.. | |
Sounddragon | zondag 6 juli 2014 @ 18:39 |
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch? ![]() Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden. Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet. ![]() | |
-niemand- | zondag 6 juli 2014 @ 20:14 |
Ach, je wou je hobby auto toch gewoon eens aan je collega's laten zien? Moet toch kunnen voor die ''ene'' keer? | |
This_World_Is_Lost | zondag 6 juli 2014 @ 20:46 |
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad. | |
Sounddragon | zondag 6 juli 2014 @ 20:47 |
Nah, ik had een tijdje geleden ook een soort van discussie met een verzekeringsmaatschappij waar ik geen klant ben gelukkig, omdat ik woon-werk reed met de Niksan omdat ik normaliter motor reed en ik een ongeluk had gehad, en het fysiek gezien niet zo handig was om op de motor te gaan zitten 2 keer per dag een dik uur, en ik daarom met de auto reed naar mijn werk. En daar hadden ze geen reet mee te maken; dan moest ik maar effe een gewone auto kopen om in te rijden ![]() Of.. je moet hem gewoon als primaire auto verzekeren; dan mag het wel. | |
Hyperdude | zondag 6 juli 2014 @ 21:38 |
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niks ![]() Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat. ![]() In de brief/aanslag mbt. tot de overgangsregeling zie ik ook niets staan hoe eea. verder wordt afgehandeld. Je moet ook kiezen om per maand of per jaar te betalen ed., dus daar zal dan nog wel een brief over moeten komen. | |
Ivo1985 | zondag 6 juli 2014 @ 23:22 |
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten. | |
T42 | zondag 6 juli 2014 @ 23:55 |
semi oldtimer verzekering ![]() | |
T42 | zondag 6 juli 2014 @ 23:58 |
heb mijn winter barrel al staan ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mehari | maandag 7 juli 2014 @ 11:22 |
Hier ook een auto die niet aan de overgangs regeling mee doet. Ik denk dat de rekening voor een heel jaar komt in het laatste kwartaal. | |
This_World_Is_Lost | maandag 7 juli 2014 @ 12:06 |
Ook mijn gedachte. ![]() | |
Ivo1985 | maandag 7 juli 2014 @ 12:20 |
Mijne weeg maar 720 kg ![]() | |
T42 | maandag 7 juli 2014 @ 17:06 |
voor de diesels en lpg rijders was die wel al binnen | |
JohnB52 | maandag 7 juli 2014 @ 18:53 |
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?) Hij is goedgekeurd voor kwarttarief. | |
Hyperdude | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:44 |
Ich auch. ![]() | |
asfalthooligan | zaterdag 12 juli 2014 @ 08:26 |
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken . Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering . Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden. Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand . Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 euro per maand goedkoper uit op lpg. Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart. Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat ![]() | |
Tha_Duck | zaterdag 12 juli 2014 @ 08:33 |
Ik na maanden eindelijk de aanslag ontvangen, zoals verwacht kwarttarief. Een shoching 34 euro voor heel het jaar ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 12 juli 2014 @ 09:35 |
Goed plan! En hij had toch niet mee kunnen doen met kwarttarief :-) | |
AchJa | zaterdag 12 juli 2014 @ 10:03 |
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar??? | |
r8v2 | zaterdag 12 juli 2014 @ 12:16 |
Bij een 1 op 9 Volvo wel ![]() | |
AchJa | zaterdag 12 juli 2014 @ 12:45 |
Mijn 740 zat op een 1 op 11 a 12 als ik een beetje oplette. En met gas ga je al snel richting de 1 op 8. Edit: Wel hoofdzakelijk snelwegkilometers overigens. | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 juli 2014 @ 13:47 |
Mijne ook. Wat een onzin om daar een brief voor te sturen. | |
2cv | woensdag 6 augustus 2014 @ 04:16 |
Heeft er al iemand een brief binnen gekregen over de z.g.n. 'vaststellingsovereenkomst' ? Zo ja: wat vind je/vinden jullie er van ? Evt. kan ik de mijne wel inscannen (stuur ff een DM) maar ik ben niet dagelijks meer op FOK! te vinden. | |
Tha_Duck | woensdag 6 augustus 2014 @ 08:09 |
Hier ook, en dat voor 34 euro ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 augustus 2014 @ 08:23 |
Waarschijnlijk is er team met ambtenaren in discussiegroepen bijeen geweest en dan krijg je soort van halfbakken poldermodel. | |
Hyperdude | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:42 |
Per verdwenen 200D vast stukken goedkoper dan de tot voor kort toegepaste zeer royale Prius-subsidie. ![]() Hier in de omgeving zie ik alleen nog maar 1 zeer nette 280 E Coupé. Alle gare diesels zijn naar de Eemshaven vertrokken. | |
valek | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:20 |
Ik mag wel woon/werkverkeer rijden. Betaal wel iets meer verzekering. | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:37 |
Heb er een klein autootje bijgekocht voor in de winter. Met het geld dat ik uitspaar door de W123 in het kwarttarief te doen, kan dat makkelijk. Belangrijker nog is dat ik de oldtimer zo ook echt kan 'sparen' in koude en natte tijden. Het aantal W123's is trouwens echt drastisch verminderd, en dan met name het aantal roestbakken. In dat opzicht kan de regering dus spreken van een geslaagde interventie. | |
AchJa | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:46 |
Heeft het geld opgeleverd voor de regering? Daar ben ik benieuwd naar. Of wordt er net zo schimmig over gedaan als de accijnsverhoging? Wat dus geld gekost heeft. | |
penny-wise | dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:56 |
Ben nog aan het zoeken voor een tijdelijke oplossing... | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:04 |
Voor mij was het een ordinaire rekensom: 600 euro MRB tegen 120 euro scheelt 40 euro per maand; daar kan ik een klein autootje voor verzekeren en in de belasting doen. Twee bijkomende voordelen: -De oldtimer wordt daadwerkelijk gespaard tijdens de slechte periode wat weer betreft (en niet alleen de drie verplichte maanden) -De oldtimer rijdt 1 op 9 (maximaal) en het extra autootje vermoedelijk 1 op 18. Hiermee wordt ook nog een stukje leed verzacht van de gastank die eruit is gehaald. | |
penny-wise | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:21 |
Ik wil er ook niet mee rijden in de winter. En als de winter lang aanhoudt rij ik nog wel ff door met de tijdelijke vervanger. Moet ook nog op wintersport en dat gaat niet lukken met de Panda.... Lees: er gaan maar 6 kratjes in de Panda.... | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:27 |
In de winter reed ik er sowieso al nauwelijks mee, maar stond 'ie wel buiten en in 'noodgevallen' werd 'ie wel gebruikt. Ik heb inmiddels (gratis!) stalling gevonden, perfect dus. Ik heb nog een auto (een grote bak waar meer dan genoeg kratjes in kunnen), maar we zijn met z'n tweeën en mijn vriend vond het toch wel een prettig idee dat er ook (of eigenlijk: vooral) in de winter twee auto's beschikbaar zijn. Vandaar dat ik er een kleintje bij heb gekocht. Pure luxe dus, maar ach, YOLO! ![]() | |
T42 | woensdag 20 augustus 2014 @ 00:49 |
heb een W-W auto gekregen ![]() kon hem wel bij mijn oldtimer verzamelverzekering schrijven omdat die net 15 is geworden ![]() | |
T42 | woensdag 20 augustus 2014 @ 00:50 |
dat was al in januari bekend dat het geld heeft gekost en best veel ook nog. | |
2cv | woensdag 20 augustus 2014 @ 01:54 |
Papieren opgestuurd. Zelf procederen ga ik 99,99% zeker toch niet doen. | |
AchJa | woensdag 20 augustus 2014 @ 07:45 |
Ja, dat was vlak na de invoering, maar nu zijn we een dik half jaar verder en dan kunnen de cijfers weer anders zijn. | |
powerflux | woensdag 20 augustus 2014 @ 08:58 |
iets wat ik nog niet helemaal begrijp is wat er gebeurt als je een oldtimer (35 jaar op benzine) geschorst had staan en die schorsing verloopt binnenkort (en dat is de bedoeling). krijg je dan automatisch een brief met de vraag of je de overgangsregeling wil, of ga je automatisch door met het tarief wat je voor de schorsing betaalde (was niks, nu wordt dat vol)? voor mijn andere oldtimers die niet geschorst waren kreeg ik automatisch die brief. | |
TheSilentEnigma | woensdag 20 augustus 2014 @ 11:28 |
Dit geldt toch alleen voor mensen die bezwaar hebben aangetekend? | |
2cv | donderdag 21 augustus 2014 @ 00:24 |
Volgens mij wel ja. Even lezen op de website en je weet het. | |
T42 | donderdag 21 augustus 2014 @ 01:21 |
krijg je gewoon een brief | |
T42 | donderdag 21 augustus 2014 @ 01:23 |
in mei hadden ze niet verwacht dat er zoveel diesels zouden wegvallen en lpg installaties werden uitgebouwd (was ooit op knac) | |
AchJa | donderdag 21 augustus 2014 @ 09:23 |
Roger. | |
TheSilentEnigma | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:42 |
Hmm, hier had ik me meer in moeten verdiepen. Ik heb geen bezwaar aangetekend, maar had dit wel moeten/willen doen... | |
2cv | vrijdag 22 augustus 2014 @ 02:44 |
Vuistregel: als je het ergens niet mee eens bent: bezwaar maken. Zéker als die mogelijkheid vermeld staat in de brief/brieven. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:20 |
Mjah, noem het gemakzucht.... Maar had het in dit geval zeker moeten doen. | |
TheFreshPrince | maandag 1 september 2014 @ 09:21 |
Goh... Dat zag ongeveer iedereen aankomen... Heb vantevoren al gezegd dat het kabinet zich rijk rekende... Een hele branch kapot gemaakt om 35 Miljoen per jaar extra binnen te krijgen. De schade is vele malen groter... Om het in perspectief te plaatsen: de automobilist brengt jaarlijks 20 Miljard op, waarvan slechts 7-8 Miljard ook echt gebruikt wordt voor de automobilist. Wat? Die politietrainingsmissie in Afghanistaan kost al 105 Miljoen Euro. En dan hebben ze met deze regeling 35 Miljoen "verdiend"... ![]() Mijn 740 staat ook geschorst, ga echt geen 1448 Euro wegenbelasting aftikken per jaar voor die 2,000 kilometers die ik er mee maak. (zit een originele Volvo / Vialle LPG installatie in). | |
powerflux | maandag 1 september 2014 @ 09:24 |
exact. zouden de kosten van het invoeren van deze regeling ook zijn meegenomen? | |
AchJa | maandag 1 september 2014 @ 09:30 |
Goh, verrassend... ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 1 september 2014 @ 09:44 |
Dus per saldo verliest iedereen. Verrassend. | |
penny-wise | maandag 1 september 2014 @ 10:15 |
Ja, echt verrassend dit... ![]() Ze hadden al bezitters gevraagd wat ze zouden doen als de nieuwe regeling werd ingevoerd en zo`n 90% zegt zijn auto te zullen gaan schorsen.... En dan toch nog denken dat het geld gaat opleveren... Echt, wat een volk zit daar in DH... ![]() | |
T42 | maandag 1 september 2014 @ 14:38 |
tada nieuwe http://www.telegraaf.nl/a(...)_voor_kabinet__.html | |
AchJa | maandag 1 september 2014 @ 14:52 |
Had het al gelezen. Thanks anyway. | |
T42 | maandag 1 september 2014 @ 15:13 |
wat denk je van ff tanken voor de meeting? een frietje eten op die meeting? de bedrijven idd dit kost geld. | |
virl3 | maandag 1 september 2014 @ 15:35 |
Zou die 35 miljoen excl. of incl. alle kosten zijn die de belastingdienst heeft moeten maken voor die stroom aan bezwaren en rechtzaken van www.vrijstellingoldtimer.nl? ![]() | |
T42 | maandag 1 september 2014 @ 19:07 |
excl ze rekenen ook niet de extra ww enzo, aanpassen systemen enz | |
virl3 | dinsdag 2 september 2014 @ 22:18 |
Wat ik trouwens zag staan op autoblog http://www.autoblog.nl/ni(...)alt-jammerlijk-69709Da's natuurlijk ook waar .. | |
penny-wise | dinsdag 2 september 2014 @ 22:47 |
De meeste oldtimerbezitters die ik ken gebruikten hun oldtimer niet als daily auto hoor. Die hadden allang een 2de of 3de auto er bij. | |
virl3 | dinsdag 2 september 2014 @ 22:52 |
Die oldtimerbezitters worden ook niet bedoeld met deze quote. Onder die groep val ik zelf ook. Ik rij toch niet met dat ouwe ding in de winter, en 101 euro per jaar is prima te overzien.. Men bedoelt de hiermee de mercedes 190 op diesel bezitters mee, die dus hun auto eruit gedaan hebben en nu een nieuwere auto rijden wellicht op benzine waar normaal belasting betaald voor moet worden.. | |
penny-wise | dinsdag 2 september 2014 @ 22:54 |
Oke, maar ze dachten in DH dat een grote groep ook wel belasting ging betalen voor hun oude MB190... | |
CafeRoker | dinsdag 2 september 2014 @ 23:03 |
dat was uiteindelijk maar de smoes om het er doorheen te krijgen. Als je kijkt naar de drijfveren was het een combi van ideologie stinkdiesels met een sausje van rechtvaardigheidsgevoel. En het feit dat een mooi uitziend rekensommetje het goed deed bij het halen van de 3% norm. | |
MarokkaanseHeld | dinsdag 2 september 2014 @ 23:05 |
Mercedes 190, 2.5 Turbo Diesel. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 september 2014 @ 23:06 |
Die rijdt nu in Noord Afrika of Turkije. | |
penny-wise | dinsdag 2 september 2014 @ 23:08 |
Sneller als jouw Passat.... | |
MarokkaanseHeld | dinsdag 2 september 2014 @ 23:09 |
Nou nee, ik trek die eruit man. Onderschat een 1.8T nooit he. | |
AchJa | dinsdag 2 september 2014 @ 23:19 |
Dat, ik ben ook van 2 naar 1 auto gegaan. | |
Nucky | donderdag 4 september 2014 @ 10:51 |
Ik houd mijn hart maar weer vast. Het hele stelsel omtrent belastingen op motorvoertuigen gaat op de schop.Ben benieuwd wat dit voor de -inmiddels gedecimeerde- groep oldtimer bezitters gaat betekenen. Hopelijk niets! | |
ZwartmetSuiker | donderdag 4 september 2014 @ 11:18 |
Dit zal alleen voor nieuwe auto's gelden. | |
powerflux | donderdag 4 september 2014 @ 19:24 |
hi ha ho | |
Gabrunal_2013 | vrijdag 5 september 2014 @ 08:01 |
zo lees ik het niet. Alleen van het bijtellingsdeel zijn de details bekend, de rest moet nog komen. Het gaat om de wegenbelasting. Het zal mij benieuwen of met dan eurinormen , of CO2 uitstoot als basis neemt. Ik verwacht dat iedereen met een auto ouder dan pakweg 5 jaar, een stuk meer gaat betalen dan nu. | |
TheFreshPrince | vrijdag 5 september 2014 @ 08:04 |
En dat is juist de groep die vaak ook geen geld heeft voor wat nieuwers. Door die hogere belasting zal het nog langer duren voor je een nieuwere, zuinigere auto bijelkaar hebt gespaard dus feitelijk is deze maatregel slecht voor het milieu. | |
Gabrunal_2013 | vrijdag 5 september 2014 @ 08:07 |
Klopt helemaal. Het gaat ook niet om het milieu,maar om meer belastinginkomsten en een geste naar de bovag lobby(in ruil voor bv minder gezeur over de accijnsverhoging), want het wordt lonender een nieuwe auto te kopen. We moeten maar afwachten wat de maatregelen nu echt gaan inhouden, misschien valt het mee. | |
TheFreshPrince | vrijdag 5 september 2014 @ 08:10 |
Tot nu toe is er weinig meegevallen. Eerst m'n oldtimer, nu m'n V50 2.4 die op de slachtbank mag. Rij weinig kilometers dus vandaar een wat "dikkere" motor. Er komt nog een tijd dat ik één of ander 1 op 20 blik op 3 wielen koop en dat heel Den Haag m'n rug op kan. Ben nog lid van een politieke partij maar ook dat staat op de tocht, ben er klaar mee. Na 5 jaar zuur komt er... nog meer zuur... | |
Nucky | dinsdag 16 september 2014 @ 21:10 |
Gelukkig geen nieuwe maatregelen afgekondigd vandaag. Chill. De belastingdienst heeft het licht eindelijk gezien en komt na een paar maanden met een schema. Misschien leuk voor in de OP. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 16 september 2014 @ 22:16 |
Nog meer (verstikkende) maatregelen hadden ze moeten proberen ![]() | |
penny-wise | woensdag 17 september 2014 @ 13:06 |
Iig blij met dit mooie weer. Heb veel kunnen rijden dit jaar... De 8000km die ik heb opgegeven bij de verzekering haal ik wel op deze manier.... | |
Ivo1985 | vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:43 |
Vandaag maarliefst 3! blauwe enveloppen gevonden op de deurmat. Met jawel... de acceptgiro's voor 3 kwartalen MRB. Maar nog nooit heb ik een begeleidend schrijven ontvangen dat de brief die ik eerder heb ontvangen met betrekking tot de vrijstelling (25 jaar en ouder) door een wetswijziging niet meer van toepassing is. Ook heb ik nooit een schrijven gehad hoeveel MRB ik moet gaan betalen. Enige wat ik tot op heden heb gezien is een brief met de keuze om deel te nemen aan de overgangsregeling (zonder duidelijke uitleg). Dat wil ik niet, en als ik dat niet wilde mocht ik negeren. En onlangs de een brief met de keuze voor per jaar betalen of niet. Wederom nergens fatsoenlijke uitleg. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:58 |
Niet om lullig te doen, en dat meen ik... maar je reactie klinkt wat naïef. Het is breed uitgemeten in de media. | |
Ivo1985 | vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:17 |
Kan zijn, maar enige persoonsgebonden informatie die ietwat sneller verstrekt was, was toch wel op zijn plaats geweest. Ik krijg nu in één keer de facturen van 3 kwartalen, en waarschijnlijk krijg ik deze maand ook nog de factuur van het vierde kwartaal. Terwijl ik NIET wens om jaarlijks het bedrag in één keer te betalen. Het is ronduit onprofessioneel en slordig dat de zaken zo ontzettend traag gaan en er vervolgens wel verwacht wordt dat je alles in één keer ophoest. Voor hetzelfde geld had ik een paar maanden in het buitenland gezeten (zoals in het jaar een jaar voor de discussie plaatsvond) en nauwelijks iets van de kwestie meegekregen. De staat mag er niet van uitgaan dat wanneer iets uitgebreid in de media geweest is, alle betrokken burgers van de details op de hoogte zijn. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:18 |
Slordig is het wel idd. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:54 |
Tja de belastingdienst is nog steeds aan het proberen om de puinhoop in te halen en ze laten daarbij flink wat steekjes vallen. | |
Tjabbo | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:23 |
leuker kunnen ze het niet maken..... ja-ja. ![]() | |
2cv | dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:06 |
Kan je een kwattarief-oldtimer nog schorsen zodat je van de APK-plicht af bent ? | |
Ivo1985 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:16 |
Slordig is nogal zacht uitgedrukt. Wanneer een commercieel bedrijf op een dergelijke wijze met me om zou gaan, had ik ze al lang gemeld dat ik geen klant meer ben. Ongeacht de prijs ten opzichte van de concurrentie. | |
Tjabbo | woensdag 8 oktober 2014 @ 16:05 |
dat kan altijd. | |
2cv | woensdag 8 oktober 2014 @ 19:55 |
Oef ![]() Wellicht binnenkort schorsen ![]() | |
Landyacht | vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:36 |
Ik heb drie oldtimers. Eentje die nu onder de overgangsregeling valt, een die zo licht van gewicht is dat ik daar gewoon het hele jaar MRB voor betaal en een oudje van 2500 kg op LPG. Deze laatste staat nu voor twee jaar geschorst omdat ik 3000+ euro p/j voor 2000 km p/j nogal overdreven vind. Nu het eerste oldtimerseizoen onder de nieuwe regeling er op zit moet ik zeggen dat ik op het eerste gezicht de gevolgen mee vind vallen. Ik heb vier keer creatief gebruik gemaakt van de evenementenregeling waardoor ik nog steeds aan mijn 2000 km ben gekomen en heb niet de indruk dat er minder auto's zijn afgekomen op de diverse meetings en evenementen. Wel lijkt de kwaliteit hoger. | |
Mark | maandag 1 december 2014 @ 14:22 |
Ik heb sinds vorige maand ook een extra autootje die onder de kwarttariefregeling valt, maar ik google me suf om alle relevante info te bemachtigen. Die verwacht je bij de belastingdienst te vinden, maar dat wordt slechts deels ingelost. Hoe kan ik aangeven dat ik niet mee wil doen aan de overgangsregeling en 12 maanden per jaar wil rijden?? | |
D-super | maandag 1 december 2014 @ 21:43 |
BelastingTelefoon Auto 0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand. | |
ZwartmetSuiker | maandag 1 december 2014 @ 22:05 |
![]() | |
Mark | maandag 1 december 2014 @ 23:59 |
Thnx! Morgen maar eens bellen ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 2 december 2014 @ 08:56 |
De rekening niet betalen die je straks krijgt. Betaal je niet voor de datum die er op staat, doe je niet mee aan de overgangsregeling | |
Mark | dinsdag 2 december 2014 @ 09:40 |
Nou, ik heb toch maar even gebeld zodat het in de administratie aangepast wordt. Bovendien kan ik nu per direct blijven rijden, dat was anders volgens mij een overtreding geweest. Nieuwe rekening volgt idd, maar het staat nu wel goed. ![]() | |
Dingest | dinsdag 2 december 2014 @ 18:33 |
Ik heb die rekening van de belastingdienst al liggen. Maar zo werkt het, ja ![]() | |
TheSilentEnigma | dinsdag 2 december 2014 @ 21:07 |
Ik heb ze ook voor beide voortuigen binnen. Hoewel ze beiden al ruim een maand binnen staan te overwinteren en ik de motor in de herfst/winter überhaupt nooit gebruik, vond ik het gisteren toch wel een gek idee dat ze nu echt 3 maanden niet de openbare weg op mogen... | |
Dingest | dinsdag 2 december 2014 @ 21:23 |
Ik heb de 96 achter het huis gezet, helaas heb ik geen binnen. Voor mij had het weinig uitgemaakt, want de carburateur ervan (althans, ik vermoed het acceleratiemembraam ervan) staat op het punt het te begeven ![]() ![]() Hij wil nog wel, maar je moet behoorlijk met het gaspedaal pompen om hem koud weer tot leven te krijgen. En daar kwam ik om 3 uur 's nachts in Wageningen achter na een verjaardag, nog 150 km van huis ![]() | |
Watuntrik | zaterdag 6 december 2014 @ 11:11 |
Haha het is niet een branche kapot maken het is altijd branche uitmelken geweest.. Dat politici maar een puntje aan zaken lullen om bliksemafleiders te creëren en het volk daarmee om de tuin te leiden. Ook dat geroep van bepaalde figuren "Als er niet zoveel mensen misbruik van gemaakt hadden dan ..." is ook zo'n typisch voorbeeld dat mensen er ingestonken zijn. Goedgelovige gekken en de misbruikers zitten werkelijk ergens anders zich te verschuilen achter drogreden. Het is eigenlijk een heel erg simpel transparante constructie, toen de regeling ooit van kracht ging ![]() Door wie en waarom zou deze regeling nou bedacht zijn? nou de de hele werled draait op fossiele brandstof, de automobiel is uit geen enkele economie weg te denken. Deze industrie heeft de dikste vinger in de pap wereld wijd. Toen der tijd de periode dus waaruit de vrijgestelde voertuigen stammen, was het de normaalste zaak voor de automobiel fabrikanten om auto's te produceren waarvan de modellen tot zelfs 10 jaar in serie werden geproduceerd zonder aanzienlijke veranderingen of aanpassingen. Neem bijvoorbeeld de Mercedes W123 serie een bijzonder populaire oldtimer kandidaat, is van 1976 tot 1985 in serie gebouwd. Voor zulke oplage moest natuurlijk ook een onderdelen voorraad worden aangelegd. In de periode daarna werd het productieconcept drastisch aangepast, nieuwe technieken, snellere ontwikkelingen met steeds meer nieuwe aanpassingen werden automobielen steeds minder lang in serie gehouden. Auto's gingen bij klanten dus steeds sneller van de hand en werd het wagenpark drastisch groter. Waardoor oudere modellen steeds meer in het gedrang en op de sloop terecht kwamen. Men zag in vermindering in interesse van de oudere modellen en een toename van de verkoop van de nieuwe modellen. Kut! dacht de automobiel lobbyisten in de politiek toen, we hebben nog warenhuizen vol met reserve onderdelen voor die ouwe kraam liggen. Hoe brengen we dat aan de man? Hoe krijgen wij het volk zo gek zodat we nog even goed van die ouwe kraam af kunnen komen? Voel je hem al hangen? "Conservering van cultureel erfgoed van onze automobielindustrie" ![]() En kassa! Nederland als klein kut landje moest hier ook wat verzinnen om die grote jongen van zijn ouwe stront af te helpen. En zoals Nederlandse politiek dat eigen is willen ze gelijk het onderste uit de kan. Die pakken het gelijk maar rigoureus aan en stellen zonder enkel ander criterium gelijk alles wat ouder is dan 25 jaar vrij van MRB. Hosa!! Win Win! Economy Boost! Het is gewoon als een doos met geld onbeheerd op het marktplein zetten en dan roepen "Dit is alleen voor de behoeftige (liefhebber) tegemoet te komen" ![]() Hoe lang heeft het geduurd? Maakt niet uit... ![]() ![]() Tjakaa! Kassa!!! Wie heeft nu wat misbruikt? ![]() | |
T42 | zaterdag 6 december 2014 @ 20:56 |
rij nu in een gratis auto op lpg en heb dit jaar eens lekker veel km gemaakt. (nog nooit zoveel gereden in een jaar) en alle andere staan in en rond stallingen... | |
virl3 | zondag 7 december 2014 @ 09:25 |
Ik heb d'r maar ééntje (oldtimer), en die staat nu zielig en alleen weg te kwijnen in een schuur tot de eerste zonnestraaltjes van de lente zich aandienen.. ![]() | |
dick_laurent | zondag 7 december 2014 @ 11:26 |
Yep, same here... | |
penny-wise | zondag 7 december 2014 @ 12:22 |
Hier ook... Staat nu nog onder de carport. De garage moet eerst leeg.... | |
Hyperdude | zondag 7 december 2014 @ 13:26 |
Je moet 'm ook een beetje vertroetelen. ![]() Gisteren gewassen. Vandaag in de polish. Volgende week in de was. ![]() | |
virl3 | zondag 7 december 2014 @ 13:37 |
Dat heb ik ook wel gedaan hoor.. Voor dat mijn sovjet banaan in de schuur verdween heb ik 'm ff in de was gezet. Goed warm gereden met een scheutje tweetakt olie in de benzine om intern de boel ff goed te smeren. Vol gegooid express met euro98 want geen ethanol. Raamrubbers ingevet met vaseline etc.. Gisteren ff een paar gamma assteunen gehaald want beter voor de banden. | |
Hyperdude | zondag 7 december 2014 @ 13:41 |
Ik duw 'm een paar keer per winter een gedeeltelijke wielomwenteling naar voren of naar achteren. ![]() In combinatie met goed hoge bandenspanning, ik doe 3 bar; max. toegelaten bandenspanning bij deze banden. Na de winter voel je misschien 5 min. dat de banden niet helemaal rond zijn. | |
virl3 | zondag 7 december 2014 @ 14:04 |
Zo heb ik 't de vorige winter ook gedaan.. Maar ik was toch al van plan de wielen d'r een keer af te halen voor een grote schoonmaak daaronder.. Ietsje veiliger dan enkel de krik. ![]() | |
T42 | zondag 7 december 2014 @ 23:57 |
ik was mijn auto's niet. alleen de plekken waar ik een sticker ga plakken | |
Hyperdude | maandag 8 december 2014 @ 18:58 |
Daily poets ik ook niet. Maar de vrijetijdsmobiel wel. ![]() Zie 'm glimmen ![]() | |
virl3 | maandag 8 december 2014 @ 19:49 |
Nice!. Als dit facebook was geweest had ik op "like" geklikt.. | |
dick_laurent | donderdag 11 december 2014 @ 12:03 |
Even een vraagje, puur hypothetisch ![]() Ik heb sinds kort ook een oldtimer die onder het kwarttarief valt. Daarnaast heb ik ook gewoon een daily auto. Bij het aanvragen van de verzekering voor mn oldtimer werd ook naar het kenteken van mn daily gevraagd e.d. STEL.... (ben het niet van plan hoor, maar uit nieuwsgierigheid) dat ik mijn daily zou verkopen, maar de oldtimer houd. Kan dat? Of zitten daar gevolgen aan? Weet iemand toevallig hoe dat in elkaar zit? | |
virl3 | donderdag 11 december 2014 @ 14:57 |
Ik gok van niet.. Ik gok dat 't enkel een controle middel is van de verzekeringsmaatschappij op 't moment van afsluiten van de verzekering. Beide auto's zijn bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd? | |
dick_laurent | donderdag 11 december 2014 @ 15:09 |
Ah ok. Nee dat niet, twee verschillende maatschappijen. | |
T42 | donderdag 11 december 2014 @ 21:29 |
heb nooit een daily gehad tot dit jaar ![]() | |
daNpy | donderdag 8 januari 2015 @ 22:51 |
Mijn auto is momenteel geschorst, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort weer kan rijden. Om proefritten te maken is een kenteken dus wel handig. APK heeft ie nog tot mei, en is voor 2 tientjes ook weer verlengd tot volgend jaar dus dat is het probleem niet. Maar hoe geef ik nu bij de belastingdienst aan dat ik aan de regeling voor het kwart tarief wil deelnemen? | |
Mark | donderdag 8 januari 2015 @ 23:01 |
Maar als je aan de kwarttariefregeling deel wil nemen, moet je hem alsnog tot 1 maart laten staan, toch? | |
Sounddragon | donderdag 8 januari 2015 @ 23:14 |
Als je de schorsing weer opheft krijg je vanzelf post.. kan effe duren want ze zijn zo traag als dikke peop, maar komt goed. ja. | |
daNpy | donderdag 8 januari 2015 @ 23:18 |
Hmm, toch wel iets om rekening mee te houden inderdaad ![]() Maar "binnenkort" kan bij mij wel een paar maanden duren ![]() | |
pvdplanet | zaterdag 21 februari 2015 @ 20:21 |
Nog een week en onze barrels mogen weer de weg op ![]() | |
penny-wise | zaterdag 21 februari 2015 @ 20:23 |
Hopelijk schijnt de zon op 1 Maart | |
dick_laurent | zaterdag 21 februari 2015 @ 21:44 |
Och waarschijnlijk regent het pijpestelen, maar dat zal me niet weerhouden om eindelijk weer een ritje te kunnen maken in the Olds! ![]() | |
Mark | zondag 22 februari 2015 @ 00:17 |
Gewoon doorgereden ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 22 februari 2015 @ 12:01 |
Mijne zal nog wel ff blijven staan. | |
daNpy | zondag 22 februari 2015 @ 12:35 |
Wij hebben 7 maart al een oldtimer rally, anders was ie ook nog blijven staan. Zie het om heen nu ook idd, mensen die ineens volgende week hun neptimer uit de stalling halen "omdat hij weer mag". Maar zonder de hele regeling had ie waarschijnlijk ook gewoon nog binnen gebleven, want de pekel is nog echt niet weg en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog dat dat op korte termijn gaat gebeuren. | |
pvdplanet | maandag 23 februari 2015 @ 20:39 |
Stilstand is ook maar achteruitgang. Als het straks droog en het zout weggespoeld is dan gaat ie zeker de weg op. Het kriebelt steeds meer als ik 'm stoffig in de hoek zie staan, en daarom dit weekend daarom alvast de brede slofjes er weer op gegooid. Voorpret ![]() ![]() | |
silenthill | maandag 23 februari 2015 @ 20:50 |
Mooi hoor zo'n suzuki Swift gti mk1. Vroeger ook gehad, alleen versnellingsbak was op. Vind dat hoekige en de megamistlampen zo tof. Lekker pk's met weinig gewicht | |
TheSilentEnigma | maandag 23 februari 2015 @ 21:18 |
Tof kenteken ook! | |
Sounddragon | maandag 23 februari 2015 @ 22:21 |
mijn 'neptimer' had gewoon de hele winter gereden zonder dat geneuzel. Auto's zijn om in te rijden. | |
penny-wise | dinsdag 24 februari 2015 @ 10:01 |
Oldtimer heb ik ook voor de hobby. Ga ik dus niet de volle mep mrb voor betalen. Daarvoor heb ik een daily auto.... | |
Bouke-p | dinsdag 24 februari 2015 @ 10:10 |
Nee dan ben je geen liefhebber ![]() ![]() | |
virl3 | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:42 |
Jahaaa!!! De poort mag bijna weer open...![]() | |
virl3 | dinsdag 24 februari 2015 @ 11:48 |
Ik had eigenlijk de hoop dat doordat het de aankomende week ook weer 's nachts boven nul is en boel regen dat a.s. zondag de pekel wel weggespoeld is. Toch niet? | |
dick_laurent | dinsdag 24 februari 2015 @ 12:48 |
Precies dit. Bovendien mijn Olds weegt meer dan 1500 kg en dat zou me dus 70 euro mrb per maand kosten, terwijl ik er bij lange na niet dagelijks in ga rijden. Beetje zonde niet? | |
Sounddragon | dinsdag 24 februari 2015 @ 14:17 |
Astraal gepenis. Sowieso stel je jouw mening als een feit, wat op zich al kansloos is. Ik heb een oldie omdat ik het leuk vind om in oudere zooi te rijden, ik heb er nu een Benz op diesel bij, en die is veel goedkoper om te rijden, maar toch rijd ik liever de ZX als daily. Overigens blijf ik wel de Benz als daily rijden nu, domweg omdat hij veel te duur in de MRB is om stil te zetten, kun je nagaan wat de ZX kost om te rijden, en dat is dan dus bijna alleen maar brandstoftechnisch. Die 130¤/mnd MRB van de Benz zuipt de ZX elke week anderhalf keer op aan brandstof als ik er weer mee ga woon-werken, dus aannemen dat ik, of willekeurig elke andere oldierijder dit doet om lekker goedkoop te rijden en dus geen liefhebber, maar een centenpikker is, is gewoon een achterlijke, narrowminded stelling, en dan heb je blijkbaar geen enkel benul van wat het kost om dagelijks in een oude auto te rijden. | |
Sounddragon | dinsdag 24 februari 2015 @ 14:21 |
Psies, als ik graag in een 1600 kilo wegende benzineauto die 1 op 10 zuipt wil rijden kan ik voor bijna hetzelfde geld in een A6 3.2 rijden, zéker als ik daar de MRB van de Benz nog bij leg; dude, dan hou ik geld óver ![]() | |
daNpy | dinsdag 24 februari 2015 @ 15:35 |
hier ligt het nog vol pekel. En dat is niet zomaar weg. Ook is de temp onder de 10 graden dus de strooiwagens draaien overuren:') | |
dick_laurent | dinsdag 24 februari 2015 @ 15:44 |
Nou hier in Utrecht waren er vanmorgen werkelijk zulke stortbuien dat ik haast wel denk dat het merendeel weg is gespoeld Maar ja, mocht het de komende dagen snachts toch weer rond het vriespunt komen, dan zal er waarschijnlijk wel weer gestrooid worden en dan ben je weer terug bij af ![]() | |
Mehari | dinsdag 24 februari 2015 @ 16:42 |
Gelukkig is niet elke oldtimer een benzine slurpende zware bak, wel vaak trouwens. ![]() Overigens geen van mijn auto's is gestald in de winter, 4 stuks, de jongste van 1988, oudste 1970. | |
virl3 | dinsdag 24 februari 2015 @ 17:33 |
Hmm.. ![]() | |
penny-wise | dinsdag 24 februari 2015 @ 17:40 |
Die MB is een diesel? Die krijg je sowieso niet voordelig in kwarttarief | |
Hyperdude | dinsdag 24 februari 2015 @ 17:48 |
Ik doe altijd vorst afgelopen, regen droge periode regen karren maar. Anders zonde van al dat poetsen... ![]() | |
daNpy | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:21 |
Heel je kenteken is uitgebleekt ![]() | |
dick_laurent | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:25 |
Is dat een oldtimer? Ziet er moderner uit als mijn daily ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:39 |
Shit. Betrapt. Voor niks kenteken geblurrd ![]() Nb. klassieker staat rechts onder een lakentje. | |
pvdplanet | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:45 |
Is niet helemaal echt, gedeeltelijk wel ![]() Ik had overigens wel de vraag verwacht "wat zit daar onder het doek?" ![]() | |
virl3 | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:07 |
Nou vooruit dan maar.. wat zit daar onder het doek? ![]() | |
Bouke-p | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:10 |
Mijn post was sarcastisch he ![]() Ik heb mn 7serie verkocht omdat ik m gewoon niet kon betalen EN ik wel 2 auto's nodig heb. Nu rijd de 2e auto ook maar tussen de 5k a 8k per jaar maarja als ik op mn werk ben moet mn vrouw wel een auto hebben.... Maar naast een hobby auto NOG een auto is ook zoiets. Dus de 7 is inmiddels weg en nu hebben we een golf2 erbij. En dan niet zo'n afgetrapt hok maar echt n nette auto. Ook leuk maar geen 728(e23)..... | |
penny-wise | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:11 |
Ik zie een motor | |
Hyperdude | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:11 |
Alpine? |