http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitterquote:Het was onrustig rondom de wedstrijd van FC Utrecht tegen Feyenoord. De politie heeft tijdens de wedstrijd met spoed extra pelotons ME opgeroepen. Ook na de wedstrijd is het erg onrustig rondom stadion Galgenwaard, dat meldt RTV Utrecht.
De politie heeft de Waterlinieweg afgesloten om bezoekers snel te kunnen laten vertrekken.
Volgens getuigen zijn supportersgroepen richting het centrum vertrokken. De politie probeert onder meer met paarden de hooligans van elkaar gescheiden te houden.
Tijdens de wedstrijd bleek dat er Feyenoordsupporters in het vak van Utrecht zaten. Getuigen laten RTV Utrecht weten dat enkele Feyenoordfans tekeer gingen in het vak waar ook kinderen zaten. Volgens Feyenoorders werden ze aangevallen door Utrechtfans.
Later hebben stewards met hulp van de ME een deel van het familievak van Utrecht leeggehaald. De Feyenoordfans zouden daarna zijn verwijderd, maar toen was voor veel gezinnen de lol er al vanaf.
Vóór de wedstrijd was het al onrustig rondom het stadion. Volgens de politie zijn er zeker twee Utrechtsupporters opgepakt omdat ze op het Herculesplein Feyenoordfans zouden hebben mishandeld.
Hieronder een reactie op FC Utrecht net
Geschreven door Tijdbom op 19-01-2014 17:34
Net terug uit Galgenwaard ..
Dachten leuke middag te hebben met mijn zoon en nog vele ouders…..
Jammer dat Utrecht verloren heeft maar wat ze nog meer verliezen zijn supporters….
Huilende kinderen ,volwassen mannen met zwaaiende riemen, politie,wat een drama….
Gezellig met je kinderen naar voetbal …… Vergeet het maar….
Waarom maken ze het gezinsvak in vak U ? En niet op de hoofdtribune…
En wat betreft de uitsupporters gewoon laten zitten in Utrecht vak , snap ik al helemaal niet….
Gelukkig wou mijn zoon blijven zitten maar heb er vele het stadion uit zien rennen ……huilend , waarschijnlijk nu nog trillend op de bank thuis,en nooit meer naar het voetbal willen….. Supporters BEDANKT
quote:Op zondag 19 januari 2014 18:46 schreef Grifte het volgende:
Grotere uitvakken + vrij vervoer = geen problemen.
Slotje
Tja, enige supportersgroep die zn cluppie massaal achterna reist.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:02 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Feyenoord heeft de beste supporters van Nederland, zo blijkt hier maar weer eens.
Slotje
Slotje
Dat laatste is natuurlijk het probleem. Hoezo is het logisch dat je iemand in elkaar gaat staan timmeren omdat hij voor de tegenpartij juicht?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:00 schreef RensAjacied het volgende:
Hoe wilde je dit gaan tegenhouden dan? Uitvakken in Nederland zijn gewoon te klein + schandalig qua zicht. En dan heb je ook nog van die onzinnige combi's. Hierdoor zijn er veel mensen die liever op de thuisvakken kijken.
Al is het natuurlijk dan voor eigen rekening als je dan klappen krijgt omdat je hard juicht.
Oh nee dan is het goed om zulk achterlijk gedrag te vertonenquote:Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Tja, enige supportersgroep die zn cluppie massaal achterna reist.
Klopt, al bang voor woensdag?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Het is gewoon elke keer weer dat debiele kut volk van Feyenoord
quote:Op zondag 19 januari 2014 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Want die krijgen amper het uitvak vol.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je hoort het anders zelden tot nooit bij andere clubs
Kennelijk kunnen mensen er niet mee om gaan. Die regels zijn er niet voor niets gekomen. Je kan er namelijk ook gif op innemen dat er gewoon weer spreekkoren komen de volgende keer dat er uitsupporters komen Ajax - Feyenoord of omgekeerd.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:36 schreef Muto het volgende:
[..]
Want die krijgen amper het uitvak vol.
Het probleem ligt ook aan de mannen in het thuisvak. Stel een kind juicht vandaag bij Utrecht - Feyenoord na het doelpunt van Pellè, dan gebeurt er niks. Maar als een volwassen persoon juicht, dan is het plots een ramp en moeten ze aangepakt worden.
Het heeft trouwens ook met cultuur te maken. Alle supporters zijn tegen combi's en dat iedereen door elkaar moet lopen. Maar als uit-supporters zelfs in thuisvakken worden aangevallen, dan zullen combi's voor altijd blijven. Ik denk zelfs dat als de uitsupporters in het uitvak geen combi's hadden, dat het in de thuisvakken ook rustiger was. Want dan is het opeens gewoon.
Slotje
Ligt ook aan de clubs. Clubs waar het stadion nooit van vol is, moeten gewoon zorgen dat alle supporters die buiten de combi gaan, gewoon naast het uitvak worden gezet. Groepeer iedereen, dan gebeurd er minder. Juist al die kleine plukjes leidt tot vechtpartijen.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:36 schreef portie het volgende:
Gasten moeten eens hun hersencellen gaan gebruiken. Je club is in geldnood en het is bij lange na niet uitverkocht, elke cent is dan toch welkom? En om mensen dan te gaan slaan omdat ze een andere club supporten, triester kan bijna niet.
Typischquote:Op zondag 19 januari 2014 19:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Komen ze naar mijn woonkamer dan?
Idd, met al het geweld gaat de KNVB zeker van gedachte veranderen.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:20 schreef Feyenoordlife het volgende:
Krijg je met die kleine uitvakken en nutteloze combi's in Nederland. Hoe minder supporters er meewerken aan de combiregeling hoe beter.
Man, geen fuck gebeurd vandaag joh.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Idd, met al het geweld gaat de KNVB zeker van gedachte veranderen.
Leuk dat jij van iedereen weet waar ze niet geweest zijnquote:Op zondag 19 januari 2014 22:34 schreef Luni het volgende:
Leuk iedereen die zijn mening klaar heeft zonder er bij geweest te zijn. Zelfde als met RKC - Feyenoord wat hier ook aangehaald werd.
NSA alles.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:02 schreef Strikes het volgende:
[..]
Leuk dat jij van iedereen weet waar ze niet geweest zijn
Echt alles ja?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:44 schreef KingRoland het volgende:
Tsja, zo zijn Feyenoordsupporters nou eenmaal. Alles voor je cluppie, maar dan ook echt ALLES.
Waarschijnlijk komen ze weer met een spandoek met geheime boodschappen erin.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kom je ook klappies ophalen woensdag?
Al het geweld? Bij ongeveer elk concert gebeurt er meer dan bij de voetbalwedstrijden.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Idd, met al het geweld gaat de KNVB zeker van gedachte veranderen.
En wat is precies het probleem van spreekkoren?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kennelijk kunnen mensen er niet mee om gaan. Die regels zijn er niet voor niets gekomen. Je kan er namelijk ook gif op innemen dat er gewoon weer spreekkoren komen de volgende keer dat er uitsupporters komen Ajax - Feyenoord of omgekeerd.
Alsof de KNVB daar naar kijkt, die zien negatieve publiciteit over voetbal en gaan het strenger aanpakken. Niets meer en niets minder.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
Al het geweld? Bij ongeveer elk concert gebeurt er meer dan bij de voetbalwedstrijden.
Maar dat is niet populair dus hoor je daar verder weinig over.
Als de clubs (die meestal toch al over halflege thuisvakken beschikken) gewoon extra ruimte vrijgeven voor uitsupporters, is er niks aan de hand.
Geen uitsupporters meer moet het probleem redelijk ondervangen ja...quote:Op zondag 19 januari 2014 23:48 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Dat helpt ook echt veel tegen uitsupporters op thuisvakken![]()
![]()
Ja, want dan gaan er nooit meer supporters mee van de thuisclub. Vraag maar na in Almelo, bekerwedstrijd Heracles-Feyenoordquote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Geen uitsupporters meer moet het probleem redelijk ondervangen ja...
Wtfquote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hé? Die snap ik even niet?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ben je werkzaam in de politiek of zo?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hallo meneer Aboutaleb.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Klopt, maar die hele negatieve publiciteit slaat nergens op. Want er is zo goed als geen geweld. Als je het vergelijkt met de grootte van het evenement (voetbalwedstrijden van 10.000-50.000 mensen) dan is het zelfs bizar hoe weinig er gebeurt.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Alsof de KNVB daar naar kijkt, die zien negatieve publiciteit over voetbal en gaan het strenger aanpakken. Niets meer en niets minder.
Je bedoelt te zeggen dat de supporters van de thuis spelende ploeg de confrontatie doelbewust opzoeken? Zo ook gisteren.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat maakt het alleen maar groterquote:Op zondag 19 januari 2014 23:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Euh, ja.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:28 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Haha met die kaartjes van het mooie photoshop haha. Ja ze komen echt massaal hoor.
De grote van de uitvakken is over het algemeen niet zo'n probleem, denk dat alleen Feyenoord en ajax ze vol krijgen en dan houdt het wel op.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:00 schreef RensAjacied het volgende:
Hoe wilde je dit gaan tegenhouden dan? Uitvakken in Nederland zijn gewoon te klein + schandalig qua zicht. En dan heb je ook nog van die onzinnige combi's. Hierdoor zijn er veel mensen die liever op de thuisvakken kijken.
Zelfs dat durven jullie niet, ja in het holst van de nacht op de Erasmusbrug of op het voorplein.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:22 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komen ze weer met een spandoek met geheime boodschappen erin.
Je precies joh.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:02 schreef Happel het volgende:
Die filmpjes ook.
Twee gebeurtenissen waar Feyenoordsupporters worden lastig gevallen door supporters van de thuisspelende club. In Waalwijk werd er verhaal gehaald door degene die het zagen gebeuren.
Nu is het niet handig om als Feyenoordsupporter te gaan juichen, maar toch. Zou gewoon moeten kunnen.
In Waalwijk zag ik het gebeuren, en dit was echt de schuld van de Feyenoordsupporters(zoals ik het zag) Sowieso heeft Rkc niet eens hooligansquote:Op maandag 20 januari 2014 09:02 schreef Happel het volgende:
Die filmpjes ook.
Twee gebeurtenissen waar Feyenoordsupporters worden lastig gevallen door supporters van de thuisspelende club. In Waalwijk werd er verhaal gehaald door degene die het zagen gebeuren.
Nu is het niet handig om als Feyenoordsupporter te gaan juichen, maar toch. Zou gewoon moeten kunnen.
Dat was als reactie op twee/drie Feyenoordsupporters, waaronder een vrouw, die door RKC supporters werden lastig gevallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:08 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
In Waalwijk zag ik het gebeuren, en dit was echt de schuld van de Feyenoordsupporters(zoals ik het zag) Sowieso heeft Rkc niet eens hooligans![]()
Klopt. Ik kom er ook al jaren zonder problemen. Het is eigenlijk altijd de hermandad die er een groot probleem van maakt.quote:Al was dit wel een incident want er zitten al jaren Ajax en Feyenoord supporters door heel het stadion en er gebeurd eigenlijk nooit iets.
Het gaat hier om een familievak kneus, wees volgende keer dan een vent en koop kaarten voor het vak waar de harde kern zit. Vaders met hun kinderen van een tribune afjagen maakt nou niet bepaald een goeie indruk.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:26 schreef Scrummie het volgende:
Reeeeeennen in je eigen vak! Haha.. FLKG
De harde kern zit in dat vak toch? Al jaren volgens mij.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het gaat hier om een familievak kneus, wees volgende keer dan een vent en koop kaarten voor het vak waar de harde kern zit. Vaders met hun kinderen van een tribune afjagen maakt nou niet bepaald een goeie indruk.
Die zit aan de overkant van het uitvak, ging het hier niet om een vak naast het uitvak?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:55 schreef Happel het volgende:
[..]
De harde kern zit in dat vak toch? Al jaren volgens mij.
Dat ze sowieso naast het uitvak een gezinsvak maken.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zit aan de overkant van het uitvak, ging het hier niet om een vak naast het uitvak?
Ah, Cityside. Vond het wel meevallen hoe de Feyenoordsupporters zich daar gedraagde. Ze waren te enthousiast aanwezig en dat is fout, want ze zijn immers te gast, maar heb ze zich niet zien misdragen. HK van Utca zit dacht ik op vak U, waar die man met de groene broek zat te zwaaien.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zit aan de overkant van het uitvak, ging het hier niet om een vak naast het uitvak?
Er zijn normaal gesproken weinig of geen problemen daar.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat ze sowieso naast het uitvak een gezinsvak maken.
de Frunnikside leg aan de overkantquote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Ah, Cityside. Vond het wel meevallen hoe de Feyenoordsupporters zich daar gedraagde. Ze waren te enthousiast aanwezig en dat is fout, want ze zijn immers te gast, maar heb ze zich niet zien misdragen. HK van Utca zit dacht ik op vak U, waar die man met de groene broek zat te zwaaien.
Ach er is niks mis met enthousiasme, daar reis je tenslotte je club voor achterna, ik vind het alleen wel wat ver gaan als kinderen huilend een vak af moeten vluchten.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Ah, Cityside. Vond het wel meevallen hoe de Feyenoordsupporters zich daar gedraagde. Ze waren te enthousiast aanwezig en dat is fout, want ze zijn immers te gast, maar heb ze zich niet zien misdragen. HK van Utca zit dacht ik op vak U, waar die man met de groene broek zat te zwaaien.
Daarnaast zaten ook meer dan zat Feyenoord supporters. Echt bizar eigenlijk. Ben benieuwd hoe dat woensdag zal gaan...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:01 schreef Feyenoordlife het volgende:
Niks gebeurd op dat familievak joh. Ja, de FLKG was duidelijk aanwezig, maar dit is prima opgelost door daar een soort 2e uitvak te creëren. De Utrecht supporters die bij de FLKG zaten werden dan ook niet verzocht het stadion te verlaten, maar om een andere plek te zoeken (waren er genoeg) zodat de groep Feyenoordsupporters geïsoleerd konden worden.
Gezien de geschiedenis tussen beide clubs zal het wel meevallen denk ik, het zal letterlijk zwart zien van de agenten. Ik wist trouwens niet eens dat Feyenoord weer welkom was in Amsterdam?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Daarnaast zaten ook meer dan zat Feyenoord supporters. Echt bizar eigenlijk. Ben benieuwd hoe dat woensdag zal gaan...
Zijn we ook niet, daarom gaan er nogal veel in thuisvakken zittenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gezien de geschiedenis tussen beide clubs zal het wel meevallen denk ik, het zal letterlijk zwart zien van de agenten. Ik wist trouwens niet eens dat Feyenoord weer welkom was in Amsterdam?
Gaat fout, ben ik bang. Ajacieden zijn natuurlijk op de hoogte, zullen wel gaan zoeken naar Feyenoorders ..quote:Op maandag 20 januari 2014 11:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Daarnaast zaten ook meer dan zat Feyenoord supporters. Echt bizar eigenlijk. Ben benieuwd hoe dat woensdag zal gaan...
Ik hoop eerlijk gezegd dat er niks gebeurt, een Feyenoord-Ajax of andersom zonder bezoekers van de tegenpartij is gewoon kut.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Gaat fout, ben ik bang. Ajacieden zijn natuurlijk op de hoogte, zullen wel gaan zoeken naar Feyenoorders ..
2 wedstrijdenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:22 schreef PIETR het volgende:
Schijnt trouwens dat er vandaag nog een spoedoverleg is over de vele Feyenoorderders die kaarten hebben. Verwacht nog wel één of andere bizarre maatregel de komende dagen ..
Die beelden zijn in ieder geval niet van een familievak, familievak zit links van het uitvak en dit is duidelijk niet links. Die mafkees met die groene broek staat in vak U waar normaliter een zeil ligt als ik het mij goed herinner.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:05 schreef RensAjacied het volgende:
Houdt die man (feyenoorder) met riem nou een heel vak tegen?
Ik vind de wedstrijden anders best leuk zonder uitfans. In ieder geval minder last van opgefokte ME-ers.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat er niks gebeurt, een Feyenoord-Ajax of andersom zonder bezoekers van de tegenpartij is gewoon kut.
Dat werkt alleen maar meer problemen op. ME heeft goed gehandeld in deze. Deescalerend ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar dat doet niks aan het feit af dat die kakkies 1 keer vriendelijk verzocht had moeten worden in de auto te stappen en op te lazeren. En als dat niet binnen 2 minuten in gang was hadden ze wat sturing moeten krijgen van de ME.
Ik lach me mijn broek vol als we dit gewoon op papier afhandelen, 1-0 voor 020 en klaar is klara. Kijken hoe de kakkies dan op de neus kijkenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:22 schreef PIETR het volgende:
Schijnt trouwens dat er vandaag nog een spoedoverleg is over de vele Feyenoorderders die kaarten hebben. Verwacht nog wel één of andere bizarre maatregel de komende dagen ..
Nu moest de ME er juist omheen gaan staan wat escalerend werkt. Als het verzoek gewoon door de suppoosten was gedaan en er was gehoor aan gegeven door gewoon rustig weg te gaan dan was er helemaal geen ME nodig geweest.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat werkt alleen maar meer problemen op. ME heeft goed gehandeld in deze. Deescalerend ook.
Als de wedstrijd niet door kan gaan, zal er eerder een reglementaire winst voor Feyenoord komen hoor. Het is tenslotte daar.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik lach me mijn broek vol als we dit gewoon op papier afhandelen, 1-0 voor 020 en klaar is klara. Kijken hoe de kakkies dan op de neus kijken
geloof je het zelfquote:Op maandag 20 januari 2014 11:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik lach me mijn broek vol als we dit gewoon op papier afhandelen, 1-0 voor 020 en klaar is klara. Kijken hoe de kakkies dan op de neus kijken
Nee, maar ik zou het echt prachtig vinden.quote:
Je bent een beetje overstuur nu, maar dat gaat wel weer over.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou het echt prachtig vinden.
En dat terwijl wij Utreggers toch niet bekend staan om onze liefde voor 020. Moet je nagaan.
Ja?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je bent een beetje overstuur nu, maar dat gaat wel weer over.
ME is er omheen komen staan om ervoor te zorgen dat de groep Feyenoorders na de wedstrijd niet het stadion zou kunnen verlaten en zo tussen de Utrecht supporters terecht zou komen. Ben het niet gewend, maar de ME stelde zich uitermate relaxed op wat echt wel de-escalerend werkte.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nu moest de ME er juist omheen gaan staan wat escalerend werkt. Als het verzoek gewoon door de suppoosten was gedaan en er was gehoor aan gegeven door gewoon rustig weg te gaan dan was er helemaal geen ME nodig geweest.
Ze hebben een legaal kaartje, dus mogen daar in principe gewoon zijn. En ik heb die mensen naast het uitvak geen rare dingen zien doen. Wel zag ik Utrechtsupporters verhaal gaan halen bij de 1-2.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nu moest de ME er juist omheen gaan staan wat escalerend werkt. Als het verzoek gewoon door de suppoosten was gedaan en er was gehoor aan gegeven door gewoon rustig weg te gaan dan was er helemaal geen ME nodig geweest.
Ik heb wel wat gezien, maar vond het niet schrikbarend vanaf de afstand waar ik zat. Als ik afga op de beelden dan ging het mis in vak U, rechts van het uitvak. Dat verklaart ook het josti gedrag van een aantal mensen in het uitvak door de gracht in te stormen (dat heb ik werkelijk nooit begrepen, een gracht inrennen waar hekken omheen staan).quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze hebben een legaal kaartje, dus mogen daar in principe gewoon zijn. En ik heb die mensen naast het uitvak geen rare dingen zien doen. Wel zag ik Utrechtsupporters verhaal gaan halen bij de 1-2.
Volgens de comments bij RTV Utrecht had Utrecht kaartjes uitgedeeld aan scholen voor dat vak. Was er zelf niet bij, ga puur af op berichtgeving daar die nogal emotioneel is, dus weet niet of het kloptquote:Op maandag 20 januari 2014 11:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb wel wat gezien, maar vond het niet schrikbarend vanaf de afstand waar ik zat. Als ik afga op de beelden dan ging het mis in vak U, rechts van het uitvak. Dat verklaart ook het josti gedrag van een aantal mensen in het uitvak door de gracht in te stormen (dat heb ik werkelijk nooit begrepen, een gracht inrennen waar hekken omheen staan).
Maar wat ik dan vreemd vind is de berichtgeving vanuit de ouders, in vak U zitten geen ouders met kinderen.
quote:Wij zaten in vak U, via de school van mijn zoon via een actie aan kaarten gekomen om het voetbal te promoten en de jeugd kennis te laten maken met voetbal in het stadion.
Praat jij lekker die neuzen klaar met je kakkiesquote:Op maandag 20 januari 2014 11:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je kan je beter druk maken om de spelers van je cluppie, ze zijn thuis weg gespeeld en das niet de 1e keer.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou het echt prachtig vinden.
En dat terwijl wij Utreggers toch niet bekend staan om onze liefde voor 020. Moet je nagaan.
Zou goed kunnen hoor, had het niet helemaal goed meegekregen gistermiddag. Maar in de basis is vak U geen kindervakquote:Op maandag 20 januari 2014 11:37 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Volgens de comments bij RTV Utrecht had Utrecht kaartjes uitgedeeld aan scholen voor dat vak. Was er zelf niet bij, ga puur af op berichtgeving daar die nogal emotioneel is, dus weet niet of het klopt
Citaat van de site:
[..]
Dat doe ik ook zeker, maar daar heb jij niks mee te makenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:38 schreef Luni het volgende:
[..]
Je kan je beter druk maken om de spelers van je cluppie, ze zijn thuis weg gespeeld en das niet de 1e keer.
Volgens mij mag je als SCC-houder van de uitspelende club niet zomaar 'buiten de combi' om reizen.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze hebben een legaal kaartje, dus mogen daar in principe gewoon zijn. En ik heb die mensen naast het uitvak geen rare dingen zien doen. Wel zag ik Utrechtsupporters verhaal gaan halen bij de 1-2.
Ja kneus, ik was maar aan het dollen. Ben van mening dat supporters in het stadion overal moeten kunnen zitten; gasten dienen zich dan wel te gedragen als gasten. Ben ook van mening dat media het weer schromelijk overdrijft op het moment, maar soit.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het gaat hier om een familievak kneus, wees volgende keer dan een vent en koop kaarten voor het vak waar de harde kern zit. Vaders met hun kinderen van een tribune afjagen maakt nou niet bepaald een goeie indruk.
En als die debielen daar niet zitten dan kan er geen confrontatie opgezocht worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 08:54 schreef Happel het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat de supporters van de thuis spelende ploeg de confrontatie doelbewust opzoeken? Zo ook gisteren.
Die groep naast het uitvak was niet slim bezig door zo opzichtig te gaan staan, maar alle ellende kwam toch van een kant uit. En dat waren de Utrechtsupporters.
Sommige konden het gewoon uitpraten als echte mannen en sommigen vonden het nodig om wat fysieker te werk te gaan.
Het is ook jouw schuld als er iets van je gestolen wordt, natuurlijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En als die debielen daar niet zitten dan kan er geen confrontatie opgezocht worden.
Welke debiel van FC Utrecht gaat dan ook kaartjes voor vak U geven als promotiekaartje aan kinderen? Was dat een stagiair?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:37 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Volgens de comments bij RTV Utrecht had Utrecht kaartjes uitgedeeld aan scholen voor dat vak. Was er zelf niet bij, ga puur af op berichtgeving daar die nogal emotioneel is, dus weet niet of het klopt
Citaat van de site:
[..]
Je zat zelf in de arena dus lul niet hoe het gegaan is man.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef Silenus het volgende:
En dus niet die schijnheilige jankverhalen dat al die brave Feyenoord-jongens werden uitgedaagd door gezinnetjes...want we weten allemaal dat het niet zo is.
Supporters die boos worden en supporters van de tegenpartij gaan slaan zijn misschien nog wel grotere debielen maar je kan dit wel voorkomen door er nog veel strenger op te controleren dat er geen andere supporters op de tribune zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is ook jouw schuld als er iets van je gestolen wordt, natuurlijk.(iemand in elkaar slaan, omdat 'ie juicht, droeftoeters)
Haha, strenger controleren.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Supporters die boos worden en supporters van de tegenpartij gaan slaan zijn misschien nog wel grotere debielen maar je kan dit wel voorkomen door er nog veel strenger op te controleren dat er geen andere supporters op de tribune zitten.
Oh, wat erg! Spreekkorenquote:Op zondag 19 januari 2014 19:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kennelijk kunnen mensen er niet mee om gaan. Die regels zijn er niet voor niets gekomen. Je kan er namelijk ook gif op innemen dat er gewoon weer spreekkoren komen de volgende keer dat er uitsupporters komen Ajax - Feyenoord of omgekeerd.
Je mist het punt maar goed geprobeerd.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:14 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Oh, wat erg! Spreekkoren
Had je 20 jaar geleden eens moeten horen. Toen hadden we pas spreekkoren.
Je kunt niet iedere idioot er uit filteren.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoe ze het moeten doen weet ik ook niet maar het zou toch te doen moeten zijn
Hoi, bent u voor Feyenoord?quote:
Dat zou perfect zijn, maar 95% zou wel moeten lukkenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:15 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Je kunt niet iedere idioot er uit filteren.
Ze slagen er wel in, zie NEC en RKC dit jaar, al zaten daar ook gewoon mensen op losse kaarten. Gevolg is wel dat de stadions half vol zijn. Moet je ook niet willen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:15 schreef SjaakBauer het volgende:
Je kunt niet iedere idioot er uit filteren.
Hoe kun je dat controleren?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Supporters die boos worden en supporters van de tegenpartij gaan slaan zijn misschien nog wel grotere debielen maar je kan dit wel voorkomen door er nog veel strenger op te controleren dat er geen andere supporters op de tribune zitten.
En dit inderdaad. Al is dat meer een maatschappelijk probleem.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als volwassen gozer moet je jezelf toch een beetje onder controle hebben. Als een soort tokkie koeken uit gaan lopen delen is geen gezicht.
We hebben het hier over voetbalsupporters dat is voor de meeste vrij lastigquote:Op maandag 20 januari 2014 13:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als volwassen gozer moet je jezelf toch een beetje onder controle hebben. Als een soort tokkie koeken uit gaan lopen delen is geen gezicht.
Echte mannenquote:Op maandag 20 januari 2014 08:54 schreef Happel het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat de supporters van de thuis spelende ploeg de confrontatie doelbewust opzoeken? Zo ook gisteren.
Die groep naast het uitvak was niet slim bezig door zo opzichtig te gaan staan, maar alle ellende kwam toch van een kant uit. En dat waren de Utrechtsupporters.
Sommige konden het gewoon uitpraten als echte mannen en sommigen vonden het nodig om wat fysieker te werk te gaan.
Jij bent een ecktoquote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Echte mannen![]()
Als je de regels van het spelletje maar niets vindt dan speel je het toch gewoon niet? Kakkerlakken zijn hier ook niet welkom. Kom je toch dan accepteer je het risico op klappen.
Kun je huilie boe boe doen, maar dat zijn de regels, en dat weet iedereen. Gejank altijd.
Waar doe ik boehoe?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Echte mannen![]()
Als je de regels van het spelletje maar niets vindt dan speel je het toch gewoon niet? Kakkerlakken zijn hier ook niet welkom. Kom je toch dan accepteer je het risico op klappen.
Kun je huilie boe boe doen, maar dat zijn de regels, en dat weet iedereen. Gejank altijd.
Het ziet er beter uit dan wanneer een tokkie de vloer met je aanveegt.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je weet niet waar je over praat.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We hebben het hier over voetbalsupporters dat is voor de meeste vrij lastig
wie ben jij dan wel pik?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Het ziet er beter uit dan wanneer een tokkie de vloer met je aanveegt.
Algemeen bedoeldquote:Op maandag 20 januari 2014 13:24 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar doe ik boehoe?
En stel je niet zo aan. Het is het risico van het vak, snap ik ook. Maar zou niet nodig moeten zijn. Beetje kinderachtig vind ik het.
Er zitten veel meer tokkies bij een voetbalwedstrijd dan bij een hockey wedstrijd bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat.
Wat voor antwoord had je hier op verwacht?quote:
Je bent goed op de hoogte.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze slagen er wel in, zie NEC en RKC dit jaar, al zaten daar ook gewoon mensen op losse kaarten. Gevolg is wel dat de stadions half vol zijn. Moet je ook niet willen.
Al werden daar mensen op basis van woonplaats geweigerd. Iets wat niet zou moeten mogen.
Dat zou goed kunnen, ik kom niet zo vaak bij hockeywedstrijden. Maar het publiek bij voetbalwedstrijden is juist een regelrechte greep uit de maatschappij. Van ongeschoold tot academicus, jong en oud, blank en zwart, stratenmaker of bankdirecteur. Letterlijk alles zit bij een voetbalwedstrijd.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er zitten veel meer tokkies bij een voetbalwedstrijd dan bij een hockey wedstrijd bijvoorbeeld.
Echt te idioot voor woorden.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Happel het volgende:
Al werden daar mensen op basis van woonplaats geweigerd. Iets wat niet zou moeten mogen.
Natuurlijk heb je een mix dat lijkt me nogal logisch. Stonden er ook percentages in dat artikel?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:29 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, ik kom niet zo vaak bij hockeywedstrijden. Maar het publiek bij voetbalwedstrijden is juist een regelrechte greep uit de maatschappij. Van ongeschoold tot academicus, jong en oud, blank en zwart, stratenmaker of bankdirecteur. Letterlijk alles zit bij een voetbalwedstrijd.
Is in Engeland een mooi onderzoek naar gedaan door een socioloog, zal even kijken of ik het artikel kan vinden.
Omdat hij weet waarover hij praat omdat hij erbij geweest is in tegenstelling tot vele hier die maar wat gillen.quote:
Weet ik niet exact meer, is al een tijdje geleden dat ik het gelezen heb. Kan het zo 1, 2, 3 ook niet vinden, want heb het gelezen tijdens mijn studie.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je een mix dat lijkt me nogal logisch. Stonden er ook percentages in dat artikel?
Jammer, leek me wel interessant om te lezenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:35 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Weet ik niet exact meer, is al een tijdje geleden dat ik het gelezen heb. Kan het zo 1, 2, 3 ook niet vinden, want heb het gelezen tijdens mijn studie.
Gemeten over een heel stadion ja.Ik denk dat het gemiddelde opleidingsniveau van de harde kernen toch echt onder het gemiddelde ligt hoorquote:Op maandag 20 januari 2014 13:29 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, ik kom niet zo vaak bij hockeywedstrijden. Maar het publiek bij voetbalwedstrijden is juist een regelrechte greep uit de maatschappij. Van ongeschoold tot academicus, jong en oud, blank en zwart, stratenmaker of bankdirecteur. Letterlijk alles zit bij een voetbalwedstrijd.
Is in Engeland een mooi onderzoek naar gedaan door een socioloog, zal even kijken of ik het artikel kan vinden.
Allemaal loze aannames. Wanneer ben jij voor het laatst in een stadion geweest?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Gemeten over een heel stadion ja.Ik denk dat het gemiddelde opleidingsniveau van de harde kernen toch echt onder het gemiddelde ligt hoor
Ik zeg ook niet dat ik me baseer op wetenschappelijke publicatiesquote:Op maandag 20 januari 2014 13:38 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Allemaal loze aannames. Wanneer ben jij voor het laatst in een stadion geweest?
Nou, je roept maar zo wat.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik me baseer op wetenschappelijke publicaties
En ik ben volgens mij vorig jaar voor het laatst geweest.In hoeverre is dat relevant ?
Politie zit er bovenop. Ben benieuwd.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef eight het volgende:
Woensdag zal het nog wel meer uit de hand lopen
Alsof het 'gemiddelde' opleidingsniveau zo ontzettend hoog is. Op FOK! heeft iedereen minimaal twee masters en een e-penis van 450 centimeter (fantastisch!), maar buiten is de werkelijkheid weerbarstiger.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Gemeten over een heel stadion ja.Ik denk dat het gemiddelde opleidingsniveau van de harde kernen toch echt onder het gemiddelde ligt hoor
Niet zomaar.Als ik in mijn eigen omgeving om mij heen kijk naar de mensen die tot de harde kernen van Ajax en Feyenoord behoren, zie ik dat het gemiddeld genomen een stuk lager opgeleide personen zijn.Dat is het enigequote:
Het werkt wel. In Waalwijk komen namelijk bij een gemiddelde wedstrijd niet heel veel Rotterdammers kijken. Dus als Rkc tegen Feyenoord speelt en iemand komt uit Rotterdam dan kan je er voor het gemak vanuit gaan dat dit geen neutrale supporter is.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Echt te idioot voor woorden.Alsof dát een garantie zou moeten zijn... (afgezien van het feit dat het sowieso nergens over gaat; mensen weigeren op basis van clubvoorkeur)
Ja, want de gemiddelde Feyenoord-supporter komt uit Rotterdam? (daarnaast: waar leg je de grens? Capelle? Ridderkerk? Sliedrecht? Gorinchem)quote:Op maandag 20 januari 2014 13:47 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Het werkt wel. In Waalwijk komen namelijk bij een gemiddelde wedstrijd niet heel veel Rotterdammers kijken. Dus als Rkc tegen Feyenoord speelt en iemand komt uit Rotterdam dan kan je er voor het gemak vanuit gaan dat dit geen neutrale supporter is.
Daar hebben ze gewoon flexibele uitvakken door rijen stewards en wat bufferrijen. Dus een reden minder om op losse kaarten te gaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
In engeland hen je al jaren van die mixes zones toch?
Ja, en toch ging de helft van die mensen naar huis, hoe zou dat nou komen...?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:01 schreef Feyenoordlife het volgende:
Niks gebeurd op dat familievak joh. Ja, de FLKG was duidelijk aanwezig, maar dit is prima opgelost door daar een soort 2e uitvak te creëren. De Utrecht supporters die bij de FLKG zaten werden dan ook niet verzocht het stadion te verlaten, maar om een andere plek te zoeken (waren er genoeg) zodat de groep Feyenoordsupporters geïsoleerd konden worden.
Slotje
Vier stoelen als Roda op bezoek komtquote:Op maandag 20 januari 2014 14:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Doe dan gelijk engelse uitvakken, wel zo makkelijk, een variabele capaciteit
Dat is zeker een goede optie, want, ik denk dat alleen Feyenoord en ajax het uitvak compleet uitverkopen, misschien Twente nog en dan houdt het op.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Doe dan gelijk engelse uitvakken, wel zo makkelijk, een variabele capaciteit
De maatregelen bij NEC gingen zelf zover dat NEC-supporters zelfs geen kaarten konden (bij)kopen. Wel de eerste keer in jaren dat ik een wedstrijd tegen Feyenoord weer leuk vond..quote:Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Ze slagen er wel in, zie NEC en RKC dit jaar, al zaten daar ook gewoon mensen op losse kaarten. Gevolg is wel dat de stadions half vol zijn. Moet je ook niet willen.
Hoe moet je dat precies zien, die variabele uitvakken? Wanneer er 22.000 Feyenoorders besluiten te gaan dan krijgen ze gewoon zoveel kaarten toegewezen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede optie, want, ik denk dat alleen Feyenoord en ajax het uitvak compleet uitverkopen, misschien Twente nog en dan houdt het op.
Alleen Ajax en Feyenoord inderdaad. PSV en Twente zitten pas een stuk daarachter.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede optie, want, ik denk dat alleen Feyenoord en ajax het uitvak compleet uitverkopen, misschien Twente nog en dan houdt het op.
stadionverbod blijkt in de praktijk ook niet heel goed te controlerenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:44 schreef onlogisch het volgende:
Eigenlijk moet je het vrije vervoer gewoon terug laten komen. En de FLKG gewoon hun gang laten gaan. Maar de wetgeving omtrent straffen wel gigantisch aanscherpen. Vertoon je geweldadig gedrag, gewoon een stadionverbod voor het leven.
Moet je eens zien hoe snel het ophoudt met dat geneuzel.
Kijk aan. Wat politie, justitie, KNVB en clubs al 40 jaar niet lukt los jij gewoon ff op.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:44 schreef onlogisch het volgende:
Eigenlijk moet je het vrije vervoer gewoon terug laten komen. En de FLKG gewoon hun gang laten gaan. Maar de wetgeving omtrent straffen wel gigantisch aanscherpen. Vertoon je geweldadig gedrag, gewoon een stadionverbod voor het leven.
Moet je eens zien hoe snel het ophoudt met dat geneuzel.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:46 schreef Adames het volgende:
[..]
stadionverbod blijkt in de praktijk ook niet heel goed te controleren
Snap jequote:Op maandag 20 januari 2014 14:46 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Kijk aan. Wat politie, justitie, KNVB en clubs al 40 jaar niet lukt los jij gewoon ff op.
Niet iedereen over een kam scheren graag. Ik misdraag me nooit in een thuisvak en zo zijn er veel meer. En misdragen vind ik een groot woord. Het is vooral veel schreeuwen en druk doen. Dat wordt veelal als provocerend opgevat. Niet handig, maar het gebeurd.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:39 schreef larry91 het volgende:
[..]
De maatregelen bij NEC gingen zelf zover dat NEC-supporters zelfs geen kaarten konden (bij)kopen. Wel de eerste keer in jaren dat ik een wedstrijd tegen Feyenoord weer leuk vond..
Het probleem bij Feyenoord is dat de supporters zich niet weten te gedragen. Tegen Ajax zaten er in de Goffert ook 500 (schatting van mij) Ajax supporters in de thuisvakken. Echter, zij blijven rustig en netjes. Bij Feyenoord zit er gewoon een hoop tuig tussen.
Wat is er waar van dat een paar mensen, enkele rijen onder die gast, klappen kregen? Zoiets las ik ook van een Utrecht supporter die dat had waargenomen. Daarop zou die kale gereageerd hebben...quote:Op maandag 20 januari 2014 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, en toch ging de helft van die mensen naar huis, hoe zou dat nou komen...?
En die kale in vak U van het filmpje op de 1e pagina, die vroeg er gewoon om, beetje lopen provoceren en dreigen terwijl er allemaal kinderen om m heen zitten, mafjoekel... Normaal vind ik het niet kunnen dat iemand flinke klappen krijgt om een potje voetbal maar deze man verdiende ze.
Het eerste wat ik zag en hoorde was dat die kale vent ''kanker utrecht'' stond te schreeuwen na de 1-0 van Toornstra en tegen een stoel begon te trappen, toen pakte ie zijn broekriem en sloeg ie om zich heen terwijl daar op dat moment vooral gezinnen met kinderen zaten, heel goed te zien op de foto in het AD ook. (nog het moment VOOR ie ging meppen maar de broekriem al in de hand)quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat is er waar van dat een paar mensen, enkele rijen onder die gast, klappen kregen? Zoiets las ik ook van een Utrecht supporter die dat had waargenomen. Daarop zou die kale gereageerd hebben...
Dat moet gewoon kunnen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Daar hebben ze gewoon flexibele uitvakken door rijen stewards en wat bufferrijen. Dus een reden minder om op losse kaarten te gaan.
Niet zozeer door elkaar zitten, al zal dat daar ook wel gebeuren.
Tuig is misschien niet het juiste woord. Laat ik het anders zeggen: een aantal (en dat zijn er vrij veel) Feyenoord supporters hebben vrij weinig besef dat ze ergens te gast zijn en dat ze vaak in vakken zitten met veel kinderen. Je mag best in de thuisvakken zitten, dat doe ik dit jaar in de Kuip ook weer voor de zoveelste keer. Echter, ik juich niet provocerend bij een doelpunt, ik ga mijn club niet luidkeels aanmoedigen en bovenal: ik ga niet dreigen en schelden na Feyenoord supporters die hun club aanmoedigen/toeschreeuwen. Dat laatste gebeurt alleen als Feyenoord op bezoek komt en dat noem ik misdragen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet iedereen over een kam scheren graag. Ik misdraag me nooit in een thuisvak en zo zijn er veel meer. En misdragen vind ik een groot woord. Het is vooral veel schreeuwen en druk doen. Dat wordt veelal als provocerend opgevat. Niet handig, maar het gebeurd.
Dat het bij Ajax minder is zal denk ik komen door het uitvak fanatieker is, waardoor die fanatieken liever in het uitvak plaatsnemen. Het uitvak van Feyenoord wordt vooral bevolkt door rustiger publiek, waardoor de sfeer ook tammer is.
Bij NEC was het toen ook zo dat supporters van de club zelf geweigerd werden vanwege woonplaats. Dat is gewoon absurd.
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek. Het is immers gewoon een onderdeel van hoe voetbal beleefd wordt. Schelden op de andere club is natuurlijk wel van een heel andere orde.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:01 schreef larry91 het volgende:
[..]
Tuig is misschien niet het juiste woord. Laat ik het anders zeggen: een aantal (en dat zijn er vrij veel) Feyenoord supporters hebben vrij weinig besef dat ze ergens te gast zijn en dat ze vaak in vakken zitten met veel kinderen. Je mag best in de thuisvakken zitten, dat doe ik dit jaar in de Kuip ook weer voor de zoveelste keer. Echter, ik juich niet provocerend bij een doelpunt, ik ga mijn club niet luidkeels aanmoedigen en bovenal: ik ga niet dreigen en schelden na Feyenoord supporters die hun club aanmoedigen/toeschreeuwen. Dat laatste gebeurt alleen als Feyenoord op bezoek komt en dat noem ik misdragen.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek.
Als mijn club thuis voetbalt en een doelpunt tegen krijgt en voor me begint iemand te springen en te juichen dat vind ik dat toch redelijk provocerend. Je kan best de wedstrijd kijken in een "thuis" vak maar stel je dan wel bescheiden op. Als je wil zingen en springen dan moet je maar in het uitvak zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek. Het is immers gewoon een onderdeel van hoe voetbal beleefd wordt. Schelden op de andere club is natuurlijk wel van een heel andere orde.
Precies dit.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Als mijn club thuis voetbalt en een doelpunt tegen krijgt en voor me begint iemand te springen en te juichen dat vind ik dat toch redelijk provocerend. Je kan best de wedstrijd kijken in een "thuis" vak maar stel je dan wel bescheiden op. Als je wil zingen en springen dan moet je maar in het uitvak zitten.
Dat wil ik, zelf Feyenoordsupporter, ook beamen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Als mijn club thuis voetbalt en een doelpunt tegen krijgt en voor me begint iemand te springen en te juichen dat vind ik dat toch redelijk provocerend. Je kan best de wedstrijd kijken in een "thuis" vak maar stel je dan wel bescheiden op. Als je wil zingen en springen dan moet je maar in het uitvak zitten.
Rugby of anders Cricket.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Echte intellectuelen en notabelen kijken naar autosport.
Alleen Feyenoord krijgt die dingen volquote:Op zondag 19 januari 2014 18:46 schreef Grifte het volgende:
Slotje
Precies.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:20 schreef Feyenoordlife het volgende:
Krijg je met die kleine uitvakken en nutteloze combi's in Nederland. Hoe minder supporters er meewerken aan de combiregeling hoe beter.
Hoe ben je toen herkend dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Behalve dan die keer dat ik werd herkend als Feyenoordsupporter en alsnog moest maken dat ik weg kwam in Vak GG bij NAC Breda.
Ja, 'want het is maar een spelletje'.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen aanmoedigen en juichen als je in het thuisvak zit? Je club aanmoedigen/juichen bij een doelpunt zou echt niet als provocerend moeten worden ervaren. Ook niet door thuis publiek. Het is immers gewoon een onderdeel van hoe voetbal beleefd wordt. Schelden op de andere club is natuurlijk wel van een heel andere orde.
Kwestie van goed fatsoen. Laat ik het daar op houden.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, nog 30 stoeltjes waren open en bloot in het uitvak gisteren.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Alleen Feyenoord krijgt die dingen vol
Nee, de harde kern zit zo'n 125 meter verderopquote:Op maandag 20 januari 2014 10:55 schreef Happel het volgende:
[..]
De harde kern zit in dat vak toch? Al jaren volgens mij.
Om maar te zwijgen over dat de kaartjes aan de overkant vele malen goedkoper zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, de harde kern zit zo'n 125 meter verderop
Kan best zijn dat die ook niet verkocht werden.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:26 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, nog 30 stoeltjes waren open en bloot in het uitvak gisteren.
Zitten er daar dan niet alleen maar seizoenkaarthouders?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:28 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Om maar te zwijgen over dat de kaartjes aan de overkant vele malen goedkoper zijn.
Maar ja de kans dat je als Feyenoord supporter(s) er dan levend vanaf komt is best klein, geloof me.
Alle toegewezen kaarten waren verkocht hoor, dus uitverkocht.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:26 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Denken dat Feyenoordsupporters op stoeltjes zittenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:26 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Mensen drommen gewoon wat samen op betere plekken en trappen, dan zijn er een paar stoeltjes leeg ja. Vak was gewoon bomvol en uitverkocht.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Alle toegewezen kaarten waren verkocht hoor, dus uitverkocht.
Ik zat al mijn hele leven op school in Breda (in woon in de omgeving Breda) en liep op school en in de stad altijd zonder problemen met een Feyenoordshirt of Feyenoordsjaal in de winter.quote:
Als je uit omgeving Breda komt zou je toch ook moeten weten dat je beter niet op vak G kunt gaan zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zat al mijn hele leven op school in Breda (in woon in de omgeving Breda) en liep op school en in de stad altijd zonder problemen met een Feyenoordshirt of Feyenoordsjaal in de winter.
Op Vak GG waren er mensen die mij herkenden als Feyenoorder omdat ze mij dus weleens hadden zien lopen met Feyenoordshirt of sjaal. Schijnbaar hadden ze dat goed onthouden.
Dat werd tien seconden later bevestigd:quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
We hebben het hier over voetbalsupporters dat is voor de meeste vrij lastig
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Echte mannen![]()
Dan maak je ze toch flexibel?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Daarom dus flexibele uitvakken naar Engels model. Als er een club met weinig mensen komt, en de thuisvakken vol zijn en er behoefte is aan meer kaartjes kan je dat uitvak inkrimpen. Andersom natuurlijk bij grote vraag uitfans + weinig animo bij thuisfans.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat sport durven noemenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Echte intellectuelen en notabelen kijken naar autosport.
Ja dat durf ik een sport te noemen ja, pipo.quote:
Dat Engels model is duur en minder veilig (het is makkelijker een steward omver te beuken dan over zo'n wand heen te komen zonder daarna te worden opgevangen).quote:Op maandag 20 januari 2014 16:43 schreef Grifte het volgende:
[..]
Daarom dus flexibele uitvakken naar Engels model. Als er een club met weinig mensen komt, en de thuisvakken vol zijn en er behoefte is aan meer kaartjes kan je dat uitvak inkrimpen. Andersom natuurlijk bij grote vraag uitfans + weinig animo bij thuisfans.
Als je dan eigen vervoer toestaat zullen ook mensen die nu vaak op losse kaarten gaan plaatsnemen in zo'n uitvak. Er zal vast nog wel eens een knokpartij in de stad of stadion losbarsten, maar je voorkomt anderzijds weer veel problemen (en minder kostenposten).
Maar met het huidige Nederlandse beleid is dit een utopie.
De plaatsen voor thuissupporters in zo'n flexibel uitvak zijn gewoon kut.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dan maak je ze toch flexibel?
Heeft Feyenoord ook gedaan.
Jawel. 2 vakken naast elkaar. Middelste vak is standaard, vak ernaast voor als er veel uitfans komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:05 schreef Silenus het volgende:
Feyenoord heeft toch geen flexibel uitvak? Die hebben het gewoon naar de tweede ring verplaatst toch?
Waarom zijn dat kutplekken? En waarom krijgen uitfans dan deze kutplekken?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De plaatsen voor thuissupporters in zo'n flexibel uitvak zijn gewoon kut.
Die twee keer per jaar dat het uitvak te klein is, is dat niet waard.
quote:Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kan best zijn dat die ook niet verkocht werden.
Anders zou het voor het eerst in tig jaar zijn geweest dat Feyenoord een uitvak niet vol had.
Ik weet niet hoe het bij Feyenoord zit, maar ik weet dat het in de Arena echte kutplekken zijn.quote:
Dat heeft twee redenen:quote:En waarom krijgen uitfans dan deze kutplekken?
Dat alleen Feyenoord en Ajax de uitvakken vol kunnen krijgen.quote:Bij de meeste clubs zit de tribune toch niet vol, dus ik zie het probleem niet.
In de Eredivisie dan.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:10 schreef Silenus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maak van tig jaar maar 6 maanden.
Uitsupporters komen in de regel natuurlijk niet altijd. Zoals je zegt komen ze alleen van Ajax en Feyenoord altijd. Je gaat dus het uitvak niet op een plek in het stadion plaatsen waar je ook goede kaarten (voor meer geld) aan je eigen supporters kunt verkopen. Daarbij gaan eigen supporters natuurlijk altijd boven uitsupporters.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Dat heeft twee redenen:
1. Uitsupporters komen toch wel. Als je die de kutplekken geeft, blijven de meer gewilde betere kaarten beschikbaar.
2. De KNVB heeft de regel ingevoerd dat de prijzen voor uitvakken hetzelfde moeten zijn als die voor het goedkoopste thuisvak. Dan ga je het uitvak natuurlijk op de kutste plek zetten, want de prijzen moeten gelijk zijn aan die van het kutste vak.
Ik dacht dat dat vroeger wel zo is geweest. Of misschien zo bij gebrek aan een spiegelvak dan o.i.d.?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:32 schreef Silenus het volgende:
[..]
Uitsupporters komen in de regel natuurlijk niet altijd. Zoals je zegt komen ze alleen van Ajax en Feyenoord altijd. Je gaat dus het uitvak niet op een plek in het stadion plaatsen waar je ook goede kaarten (voor meer geld) aan je eigen supporters kunt verkopen. Daarbij gaan eigen supporters natuurlijk altijd boven uitsupporters.
De prijzen voor uitvakken moeten niet hetzelfde zijn als voor het goedkoopste thuisvak, maar voor het spiegelvak. Bij Ajax is de korte zijde tweede ring helemaal bovenin het goedkoopst. De hoekvakken (waaronder het uitvak) zijn duurder omdat je dan iets meer richting de lange zijde zit. Maar een kaartje voor 416 (uitvak Arena) moet altijd even duur zijn als een kaartje voor vak 402. (andere kant)
Krijgen de clubs daar eigenlijk nog iets van terug van de gemeente, of niet?quote:Voordeel is nog dat in een combi er 40% van de prijs afgaat, nadeel is dat je natuurlijk superveel geld betaalt voor een treinreis. Of bus, whatever.
Haha, ben jij die flapdrol?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zat al mijn hele leven op school in Breda (in woon in de omgeving Breda) en liep op school en in de stad altijd zonder problemen met een Feyenoordshirt of Feyenoordsjaal in de winter.
Op Vak GG waren er mensen die mij herkenden als Feyenoorder omdat ze mij dus weleens hadden zien lopen met Feyenoordshirt of sjaal. Schijnbaar hadden ze dat goed onthouden.
Alsof jij mij kent.quote:
Slotje
Het zal me werkelijk worst wezen tot welke simplistische conclusies je komt.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat werd tien seconden later bevestigd:
[..]
Oké.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:11 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Het zal me werkelijk worst wezen tot welke simplistische conclusies je komt.
Nou dat was meer om jou up to date te houden.quote:
Nee, zit op zeker een groep HK op vak U. Echt al tijden.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, de harde kern zit zo'n 125 meter verderop
quote:
Bron: AT5quote:Ajax heeft al een aantal kaarten voor het bekerduel met Feyenoord aanstaande woensdag geblokkeerd, dat laat de club aan AT5 weten.
'Via internet en langs andere kanalen bereikten ook ons berichten dat een aantal kaarten wellicht in verkeerde handen zijn gekomen. Om die reden zijn enkele kaarten geblokkeerd of is contact geweest met de mensen op wiens clubcard deze kaarten zijn aangeschaft', aldus Ajax.
In de voorverkoop was het eerst mogelijk twee kaarten per clubcard te kopen. Dat is nu niet meer het geval. Op een paar honderd kaarten na is het stadion volledig uitverkocht.
Hoe weet Ajax nou om welke kaarten het gaat? Lijkt me sterk dat ze zo één op één kunnen zien welke kaarten in verkeerde handen zijn terecht gekomen.quote:
Database doorscannen op bestelde kaarten in Rotterdam, even bellen ja togquote:Op maandag 20 januari 2014 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe weet Ajax nou om welke kaarten het gaat? Lijkt me sterk dat ze zo één op één kunnen zien welke kaarten in verkeerde handen zijn terecht gekomen.
Overigens voorkom je daar nog steeds niet mee dat er veel Feyenoorders afreizen naar Amsterdam. Het enige is dat je een hoop gezeik krijgt bij de poorten mocht dit waar zijn.
Er wonen - helaas - ook genoeg Ajacieden in Rotterdam en omgeving, dus ook dat is geen waterdichte beredenering. Denk niet dat Ajax het risico wilt nemen om de eigen aanhang te duperen met geblokkeerde kaartjes omdat ze toevallig uit de verkeerde regio komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:43 schreef Grifte het volgende:
[..]
Database doorscannen op bestelde kaarten in Rotterdam, even bellen ja tog
Dat is ook vrij problematisch. Je kan moeilijk iemand wegsturen, omdat die als geboorteplaats Rotterdam in zijn paspoort heeft staan.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:50 schreef Haringkop het volgende:
Dit proberen ze nu te corrigeren met allerlei onzin berichten. Geloof niet veel van de krachttaal vandaag, of gaan ze van iedereen een ID vragen bij de poorten? Dan mogen ze onderhand wel starten met de eerste controles.
Is mogelijk, ja. Maar stel dan dat je er iemand uit haalt. Zo iemand lever je gewoon over aan de wolven als je hem de toegang weigert.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:07 schreef Haringkop het volgende:
Maar je kan wel controleren of diegene een (s)cc op zijn eigen naam heeft staan. Dat is de enige manier om nu nog zuiver te selecteren en tevens een aardige arbeidsintensieve klus..
Wat is het nut van het bewijsmateriaal dat jullie er toch waren dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het ergens ook mooi dat er naar alle waarschijnlijkheid zoveel Feyenoorders afreizen naar Amsterdam morgen. Toont ook mooi het fanatisme en beleving van de Feyenoordaanhang aan.
Maar toch zie ik niet in wat het plezier is om tussen dat volk te gaan zitten, je de hele wedstrijd te moeten inhouden, die praatjes te moeten aanhoren met dat stinkaccent, en de hele avond op je hoede moeten zijn.
Al kan het best binnenpret en gegniffel opleveren als Feyenoord woensdag overtuigend wint en het publiek stil krijgt in de Arena.
Wat helemaal mooi zou zijn is als er uiteindelijk niets gebeurd wat betreft ongeregeldheden, en dan de volgende dag internet volstaat met foto's en ander bewijsmateriaal dat 'we' er toch bij waren.
Een betere manier om aan te tonen dat er dan weer uitpubliek bij moet en kan zijn volgend jaar is bijna niet denkbaar.
Maar desondanks zou ik daar niet op m'n gemak zitten.
Op een leuke manier provocerend / rivaliserend, en een bewijs - mits alles woensdag goed verloopt - dat een klassieker met uitpubliek toch mogelijk is.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:13 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wat is het nut van het bewijsmateriaal dat jullie er toch waren dan?
Oh ik dacht dat je zo'n spandoek met van die rare codes erin bedoelde. Daar hebben wij allemaal niks aan natuurlijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op een leuke manier provocerend / rivaliserend, en een bewijs - mits alles woensdag goed verloopt - dat een klassieker met uitpubliek toch mogelijk is.
Wel een beetje wishfull thinking overigens.
Ach verbogen teksten etc. zo'n rookbom is wat anders maar goed.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:18 schreef Haringkop het volgende:
Rare codes? Ja echt hogere denksport hoor dat spandoek
Nee, niet zo'n spandoek. Ik denk overigens ook dat niemand zich woensdag aan dat soort acties waagt.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je zo'n spandoek met van die rare codes erin bedoelde. Daar hebben wij allemaal niks aan natuurlijk.
Staan ze nou met 5 man op die vent in te slaan?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef RensAjacied het volgende:
Hier een filmpje vanuit het vak zelf tijdens Utrecht - Feyenoord.
quote:Zijn naam was Nostradamus, hij kon heel goed voorspellen
Daar kon je hem bij wijzen van spreken midden in de nacht voor bellen
Maar ik weet dat dat niet waar is, bespaar me dus uw hoon, want in de
tijd van nostradamus was er nog geen telefoon
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
da stond um goed
da stond um goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, soms ging hij naar een cafee, en dan ging hij
daar een heleboel stennis lopen trappen. En dan zeiden de mensen tegen
Nostradamus misschien kan je dan wel goed voorspellen maar dat wil dan
dus niet zeggen dat je dan automatisch ook gelijk heel veel stennis kan
gaan lopen trappen.
dat stond hem goed
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, Hij werd een keer gevraagd of hij wilde
figureren in een speelfillum, Maar toen had Nostradamus geen tijd en
da's toen niet door gegaan.
dat stond hem goed
JAAA
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, hij hij hij vond dat als je een huisdier aan-
schaft dat je er dan ook wel de verantwoordelijkheid voor moest dragen.
Terwijl eigenlijk zou hij daar niks over moeten zeggen, want hij had zelf
twee sint Bernard honden en die liet hij bijna nooit uit.
dat stond hem goed
JAAA
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, Hij had ook een achterneef en die had een
electriciteits winkel, en toen wilde Nostradamus daar vakantie werk gaan
doen maar het hoefde niet.
dat stond hem goed
JAAA
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, Hij droeg zoals ik al zei, heel vaak strakke
groene broeken. Dan zeiden de mensen altijd, zou je niet eens een keer
een andere broek aan doen. Maar toen zij Nostradamus altijd "Ik maak zelf
wel uit wat voor broeken dak (dat ik) aan trek.
Nostra damus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
dat stond hem goed
AU!!
dat stond hem goed
Die stond hem goed
Strakke groene broek
Die stond hem goed goed goed
Strakke groene broek
Met een dikke bobbel jaa
Strakke groene broek
dikke dikke dikke bobbel
Strakke groene broek
Die dikke lul van Nostradamus Jeah!
Die dikke vette zweterige lul van Nostradamus JAAA!
En allemaal lekkere dikke wijve naaie Nostradamus JAAA!
En dan ook nog goed voorspellen JAAAAAAA!
Het bedenken en uitwerken heeft denk ik vele maanden gekost. En de wekker gaat vroeg wanneer je dozen tilt in de haven.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:18 schreef Haringkop het volgende:
Rare codes? Ja echt hogere denksport hoor dat spandoek
Dat SCF spandoek was toch niks raars aan.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je zo'n spandoek met van die rare codes erin bedoelde. Daar hebben wij allemaal niks aan natuurlijk.
OK.quote:
Het probleem ligt bij de organiserende club, niet de bezoekende.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
OK.
Zouden er nog sancties volgen vanuit de KNVB of durven ze dat niet aan? Iets van 3 wedstrijden zonder publiek voor 010 lijkt me een mooie oplossing.
Zou zo maar kunnen, jullie hadden nog voorwaardelijk staan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
OK.
Zouden er nog sancties volgen vanuit de KNVB of durven ze dat niet aan? Iets van 3 wedstrijden zonder publiek voor 010 lijkt me een mooie oplossing.
Hij wil dat de sancties bij ons komen te liggen. Het is namelijk onze schuld dat er zo makkelijk aan kaarten te komen is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen, jullie hadden nog voorwaardelijk staan.
Uh, jullie zijn verantwoordelijk. Grote kans dat jullie dus tegen ajax zonder publiek spelenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
OK.
Voor jullie bedoel je.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
OK.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Voor jullie bedoel je.
Hoop het, zou wel grappig zijn. Ben voor Ajax dus om dan zonder Utrecht-publiek te spelen is altijd lekker meegenomen.
Al verwacht ik met publiek ook geen problemen met die verdediger die jullie hebben.
Nope, dat gebeurt echt niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:12 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Uh, jullie zijn verantwoordelijk. Grote kans dat jullie dus tegen ajax zonder publiek spelen
Dan maar geen uitsupporters meer van 010 naar ons. Opgelost. Alles wat naar 010 ruikt gewoon direct naar buiten gooien.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij de organiserende club, niet de bezoekende.
Is goed. Vrij vervoer voor jullie naar ons ook maar aan banden leggen. Beter nog. Gewoon helemaal niet meer welkom. Utrecht supporters kunnen zich toch nooit gedragen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan maar geen uitsupporters meer van 010 naar ons. Opgelost. Alles wat naar 010 ruikt gewoon direct naar buiten gooien.
Maar als we onze verantwoordelijkheid nemen dan gaan de uitsupporters huilen? Want in dat geval lijkt het me gewoon logisch om ze met de ME en knuppels zo snel mogelijk het stadion uit te slaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:12 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Uh, jullie zijn verantwoordelijk. Grote kans dat jullie dus tegen ajax zonder publiek spelen
Voor!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Is goed. Vrij vervoer voor jullie naar ons ook maar aan banden leggen. Beter nog. Gewoon helemaal niet meer welkom. Utrecht supporters kunnen zich toch nooit gedragen.
Gewoon voetbal helemaal zonder supporters doen. Goh, ik hoor Aboutaleb al schreeuwend klaarkomen bij deze gedachtequote:
We leven in 2014, kunnen we niet iets doen met virtualisatie?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:31 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Gewoon voetbal helemaal zonder supporters doen. Goh, ik hoor Aboutaleb al schreeuwend klaarkomen bij deze gedachte
Ga die kinderen nog meer trauma's bezorgen. Mooie vent ben jij. Heerlijk simplistisch geschreeuw.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar als we onze verantwoordelijkheid nemen dan gaan de uitsupporters huilen? Want in dat geval lijkt het me gewoon logisch om ze met de ME en knuppels zo snel mogelijk het stadion uit te slaan.
Yep, maar draag maar een betere oplossing aan. Ik kan er niks aan doen dat de kakkies zich niet kunnen gedragen in gezelschap.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Ga die kinderen nog meer trauma's bezorgen. Mooie vent ben jij. Heerlijk simplistisch geschreeuw.
Want die van Utrecht gedroegen zich fantastisch natuurlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Yep, maar draag maar een betere oplossing aan. Ik kan er niks aan doen dat de kakkies zich niet kunnen gedragen in gezelschap.
Nee, die liepen nog bewapend met knuppels en bivakmutsen op door Den Haag.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:06 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Want die van Utrecht gedroegen zich fantastisch natuurlijk
Yep.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:06 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Want die van Utrecht gedroegen zich fantastisch natuurlijk
Wanneer? In 40-45?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Nee, die liepen nog bewapend met knuppels en bivakmutsen op door Den Haag.
Utrechtfans waren voorbeeldig zeker? Jeugdtrainers van Feyenoord aanvallen en ook na de wedstrijd meerdere groepjes aangevallen. Zo ook in het stadion.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Yep, maar draag maar een betere oplossing aan. Ik kan er niks aan doen dat de kakkies zich niet kunnen gedragen in gezelschap.
Voor de wedstrijd waren er al 8 arrestaties, waaronder 1 Feyenoorder. Nee, Utrechtfans doen nooooit watquote:
Tsjah, wat deden de kakkies daar dan? Als ze gewoon met de buscombi waren gekomen hadden ze gewoon in het uitvak gezeten, gewoon hun ploeg kunnen zien winnen en gewoon daarna huiswaarts kunnen gaan. Geen problemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:11 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
FLKG wordt wereldkundig!
[..]
Utrechtfans waren voorbeeldig zeker? Jeugdtrainers van Feyenoord aanvallen en ook na de wedstrijd meerdere groepjes aangevallen. Zo ook in het stadion.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
OK.
Dit gaat over Utrecht hè, niet over ajaxquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:14 schreef H.FR het volgende:
[..]
Grapjas. Áls er al sancties volgen na eventuele rellen/problemen, zijn die altijd voor de organiserende club. Feyenoord zou slechts (gedeeltelijk) verantwoordelijk zijn voor supporters in het uitvak. Er is echter geen uitvak, want dat wilde jullie supportersvereniging niet.
Oorzaak: Te veel vraag naar kaartenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tsjah, wat deden de kakkies daar dan? Als ze gewoon met de buscombi waren gekomen hadden ze gewoon in het uitvak gezeten, gewoon hun ploeg kunnen zien winnen en gewoon daarna huiswaarts kunnen gaan. Geen problemen.
Serieus: je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
Onze eigen wedstrijd, onze eigen stad, ons eigen stadion. Zullen ongetwijfeld terecht opgepakt zijn, en zullen op de blaren moeten zitten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:12 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Voor de wedstrijd waren er al 8 arrestaties, waaronder 1 Feyenoorder. Nee, Utrechtfans doen nooooit wat
Oh, oepsquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:14 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dit gaat over Utrecht hè, niet over ajax
Ah, dus als er teveel mensen ergens heen willen dan is het geoorloofd om de regels te overtreden en vervolgens vrouwen en kinderen aan te vallen. Sorry, de mentaliteit bij de rest van Nederland is misschien net wat anders.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Oorzaak: Te veel vraag naar kaarten
Gevolg1: Feyenoord fans aanwezig in de thuisvakken.
Gevolg2: Onrust in de thuisvakken door die aanwezigheid.
Dat laatste is sowieso anders. Daar is de zaal vol, maar is bij Utrecht is er nog wel ruimte in het thuisvak.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:18 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah, dus als er teveel mensen ergens heen willen dan is het geoorloofd om de regels te overtreden en vervolgens vrouwen en kinderen aan te vallen. Sorry, de mentaliteit bij de rest van Nederland is misschien net wat anders.
We hebben een uitvak voor zo'n 1000 man, dat is niet klein. Vol is vol, dat is nu eenmaal zou. Dat heb je te accepteren als supporter.
Of vechten jullie je ook naar binnen bij een voorstelling van Najib Amhali als de kaartjes uitverkocht zijn?
Kakkies hebben zich misdragen, zoveel is duidelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:16 schreef H.FR het volgende:
[..]
Oh, oeps
Maar dan nog: het uitvak heeft zich niet misdragen, dus geen sanctie voor Feyenoord.
Zou wel kunnen voor Utrecht, die hadden er geloof ik nog 1 voorwaardelijk.
Zijn geen vrouwen en kinderen aangevallen hoorquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:18 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah, dus als er teveel mensen ergens heen willen dan is het geoorloofd om de regels te overtreden en vervolgens vrouwen en kinderen aan te vallen. Sorry, de mentaliteit bij de rest van Nederland is misschien net wat anders.
We hebben een uitvak voor zo'n 1000 man, dat is niet klein. Vol is vol, dat is nu eenmaal zou. Dat heb je te accepteren als supporter.
Of vechten jullie je ook naar binnen bij een voorstelling van Najib Amhali als de kaartjes uitverkocht zijn?
Bij Najib ben ik een paar keer geweest terwijl het uitverkocht was. En elke keer waren er nog zeker 30 tot 40 stoelen leeg. Daar kan je je dus prima naar binnen vechten. En anders kan je altijd nog op de trap zitten of in het gangpad staan toch?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:19 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dat laatste is sowieso anders. Daar is de zaal vol, maar is bij Utrecht is er nog wel ruimte in het thuisvak.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:21 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zijn geen vrouwen en kinderen aangevallen hoor
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie ik daar kinderen? Zie ik daar een aggresieve doorgesnoven josti met een groene broek en een riem in zijn hand? Is die doorgesnoven josti toevallig voor 010? En probeert die doorgesnoven josti bij de kinderen te komen?
Antwoord op alle vragen is ja.
Ik zeg ook niet dat Utrecht gestraft moet worden, maar het zou in ieder geval bizar zijn om Feyenoord te straffen voor (blijkbaar eigen) supporters die met een clubkaart van Utrecht een wedstrijd komen bekijken. Feyenoord heeft hier namelijk geen invloed op. Utrecht wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kakkies hebben zich misdragen, zoveel is duidelijk.
Het uitvak heeft zich prima gedragen, niks mis mee. Volgens mij zijn die mensen ook gewoon netjes behandeld en rustig met de bus naar huis gegaan. Zoals het hoort en afgesproken is.
Maar waarom zou je een club straffen voor het feit dat 'supporters' van een andere club zich niet kunnen gedragen? Ofwel, als het straks 010-020 is en we komen vanuit Utreg langs om leuzen te roepen dan moeten de komende 10 jaar de 010 en 020 supporters weer thuisblijven?
Nee, dat is de omgekeerde wereld.
Utrecht is niet de enige club die hier last van heeft gehad. Bij RKC en ADO gebeurde hetzelfde. Het spijt me, maar dan moet de oorzaak toch echt elders gezocht worden. En misschien moet een club als feyenoord zelf eens actie ondernemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Utrecht gestraft moet worden, maar het zou in ieder geval bizar zijn om Feyenoord te straffen voor (blijkbaar eigen) supporters die met een clubkaart van Utrecht een wedstrijd komen bekijken. Feyenoord heeft hier namelijk geen invloed op. Utrecht wel.
Maar je hebt gelijk dat een aantal mensen zich hebben misdragen. Die kun je dan een stadionverbod geven.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie ik daar kinderen? Zie ik daar een aggresieve doorgesnoven josti met een groene broek en een riem in zijn hand? Is die doorgesnoven josti toevallig voor 010? En probeert die doorgesnoven josti bij de kinderen te komen?
Antwoord op alle vragen is ja. Je ziet verdomme zelfs een kind wegduiken boven die josti.
Misschien wordt het tijd om de waarheid onder ogen te zien en als man te handelen. Je kan als club en supporters ook zelf sancties toepassen. Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk.
Dat was inderdaad een leipo, zo te zien. Dus die moet een stadionverbod krijgen. Maar Utrecht heeft hem binnengelaten, niet Feyenoord. En waar zijn hier de stewards?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Antwoord op alle vragen is ja. Je ziet verdomme zelfs een kind wegduiken boven die josti.
Misschien wordt het tijd om de waarheid onder ogen te zien en als man te handelen. Je kan als club en supporters ook zelf sancties toepassen. Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk.
Bij ADO had een groep van Midden-Noord de sleutels van de hekken ja, die vielen de Feyenoorders aan die op het vak naast het uitvak zaten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Utrecht is niet de enige club die hier last van heeft gehad. Bij RKC en ADO gebeurde hetzelfde. Het spijt me, maar dan moet de oorzaak toch echt elders gezocht worden. En misschien moet een club als feyenoord zelf eens actie ondernemen.
En even voor de duidelijkheid, als dit gebeurd vanuit Utreg kant dan heb ik dezelfde mening.
En hoe zou je dan als Feyenoord zijnde actie moeten ondernemen? Het maximale wat je volgens mij kunt doen is een oproep plaatsen om niet op losse kaarten te gaan en evt. meewerken bij het identificeren van dergelijke types.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Utrecht is niet de enige club die hier last van heeft gehad. Bij RKC en ADO gebeurde hetzelfde. Het spijt me, maar dan moet de oorzaak toch echt elders gezocht worden. En misschien moet een club als feyenoord zelf eens actie ondernemen.
En even voor de duidelijkheid, als dit gebeurd vanuit Utreg kant dan heb ik dezelfde mening.
Wederom oorzaak en gevolg. Als ze daar niet waren gaan zitten was er niks gebeurd en als ze zich gewoon gedragen hadden was er niks gebeurd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:24 schreef Fuszy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Verhalen zijn sowieso tegengesteld van elkaar. Volgens Feyenoordsupporters zijn zij aangevallen en volgens de media en wat Utrechtsupporters is het andersom. Terwijl de media het nog 300x heeft gerectificeerd.
Stewards waren er echt heel snel tussen, losten het goed op.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:27 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een leipo, zo te zien. Dus die moet een stadionverbod krijgen. Maar Utrecht heeft hem binnengelaten, niet Feyenoord. En waar zijn hier de stewards?
Ik zie trouwens alleen een discussie tussen kerels. Maar er zitten inderdaad kinderen en die zullen nu wel bang zijn, dat is inderdaad vervelend.
Denk je nou serieus dat hij die kinderen wil gaan slaan ofzo.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, dan krijgt die kerel een stadionverbod en is het toch opgelost? Wat kunnen wij er nu aan doen dat zo'n kerel daar zit. Elke club is in bezit van een stel doorgesnoven idioten. Zo ook wij, zo ook Ajax, zo ook Utrecht. Niks aan te doen als die op eigen gelegenheid naar zo'n wedstrijd komen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:29 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Stewards waren er echt heel snel tussen, losten het goed op.
Als ze in het thuisvak gaan zitten, so be it. Laten we zeggen dat ze zijn ontmaskerd omdat ze niet gingen juichem bij de 1-0 en daadwerkelijk zijn aangevallen. Wie is dan de schuldige? Juist die doorgesnoven 'supporters' van Utrecht. Anderen aanvallen omdat ze niet voor je club zijn en dan de Feyenoordsupporters omschrijven als hooligans.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wederom oorzaak en gevolg. Als ze daar niet waren gaan zitten was er niks gebeurd en als ze zich gewoon gedragen hadden was er niks gebeurd.
Dit is niet een sporadische supporter die een kaartje heeft gekocht (zoals wij iemand bij ons hadden) maar dit is een georganiseerd geheel.
Idd, het is gewoon een arme man die aangevallen wordt door de ouders van kinderen. Ik geloof dit verhaal wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat hij die kinderen wil gaan slaan ofzo.Kneus. Die gast werd gezocht door Utrechtsupporters omdat hij niet juichde toen Utrecht scoorde. Logisch datie zichzelf probeert te verdedigen.
De mensen aanpakken. Echt aanpakken. Stadionverbod van 10 jaar en een boete van minimaal 5000 euro. Ze weten namelijk precies wie het zijn, behalve dat ze op beeld zijn waren het ook nog eens harde kern supporters.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
En hoe zou je dan als Feyenoord zijnde actie moeten ondernemen? Het maximale wat je volgens mij kunt doen is een oproep plaatsen om niet op losse kaarten te gaan en evt. meewerken bij het identificeren van dergelijke types.
Die gast is meegenomen, dus die zal wel een SV krijgen ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nou, dan krijgt die kerel een stadionverbod en is het toch opgelost? Wat kunnen wij er nu aan doen dat zo'n kerel daar zit. Elke club is in bezit van een stel doorgesnoven idioten. Zo ook wij, zo ook Ajax, zo ook Utrecht. Niks aan te doen als die op eigen gelegenheid naar zo'n wedstrijd komen.
Hij heeft zelf misschien ook wel kinderen. Dit betekent dat hij niet agressief kan zijn?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Idd, het is gewoon een arme man die aangevallen wordt door de ouders van kinderen. Ik geloof dit verhaal wel.
Gelul, die man was zeer agressief naar de mensen om m heen, ''kanker utrecht'' roepen toen Toornstra scoorde, op een stoel trappen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat hij die kinderen wil gaan slaan ofzo.Kneus. Die gast werd gezocht door Utrechtsupporters omdat hij niet juichde toen Utrecht scoorde. Logisch datie zichzelf probeert te verdedigen.
ja ik ook wel. Heel logisch als je met je kleine meid zit. Die geef je een fristi en dan ga je even een supporter van de tegenpartij aftuigen. Dat is toch heel normaal?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Idd, het is gewoon een arme man die aangevallen wordt door de ouders van kinderen. Ik geloof dit verhaal wel.
Gefeliciteerd?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:31 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij heeft zelf misschien ook wel kinderen.
Van wie moesten en mochten ze in een thuisvak gaan zitten? Van niemand. Oorzaak en gevolg, dat moet je niet omdraaien.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Als ze in het thuisvak gaan zitten, so be it. Laten we zeggen dat ze zijn ontmaskerd omdat ze niet gingen juichem bij de 1-0 en daadwerkelijk zijn aangevallen. Wie is dan de schuldige? Juist die doorgesnoven 'supporters' van Utrecht. Anderen aanvallen omdat ze niet voor je club zijn en dan de Feyenoordsupporters omschrijven als hooligans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |